PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen



Maurice
14-01-08, 20:43
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen



Gepost door Bart (BartUlft) - Bron: Elsevier
Gepubliceerd: maandag 14 januari 2008 @ 21:12

De PVV van Geert Wilders eist maatregelen tegen de website marokko.nl. Het is daar op het forum namelijk 'groot feest', nadat zaterdag twee Nederlandse militairen zijn omgekomen in Afghanistan.

Op het forum zijn reacties te vinden als "Dankzij deze topic kan ik lekkerder slapen", "Allahu Akbar! Prachtig nieuws!" en "2 criminelen opgeruimd allahu akbar!". Dit is volgens de partij de druppel die de emmer doet overlopen.

De beheerder van het forum probeert deze haatzaaiende teksten te verwijderen, maar omdat er meer dan tienduizend berichten op een dag gepost worden, is het volgens de beheerder onvermijdelijk dat sommige berichten door de vingers glippen.

De website marokko.nl heeft 135.000 euro subsidie gekregen van het stimuleringsfonds, volgens de PVV. Minister Plasterk is verantwoordelijk voor dit fonds, maar Plasterk gaf vorig jaar al een keer aan dat de subsidie is voor de nieuwsafdeling van de site, niet voor het forum. Plasterks ministerie heeft vandaag nog niet gereageerd op de kritiek van de PVV.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/86641

Cherry Bo
14-01-08, 20:58
Geplaatst door Maurice

De beheerder van het forum probeert deze haatzaaiende teksten te verwijderen

Waarom deze teksten verwijderen?

Daar verwijder je niet de ideeën mee die sommige personen blijkbaar hebben.

Lekker laten staan zou ik zeggen, in alle openbaarheid.
Dan wordt goed zichtbaar hoe de bloemetjes erbij staan.

Slinger
14-01-08, 21:00
Dan valt het hier nog mee. Maroc.nl :duim:

Wizdom
14-01-08, 21:02
Geplaatst door Cherry Bo
Waarom deze teksten verwijderen?

Daar verwijder je niet de ideeën mee die sommige personen blijkbaar hebben.

Lekker laten staan zou ik zeggen, in alle openbaarheid.
Dan wordt goed zichtbaar hoe de bloemetjes erbij staan.

Heh.... Al die aandacht voor Marokko.nl.... Ik vind dat Maroc.nl in de picture moet staan.... Nu steelt Marokko.nl weer de show...

Waar blijven die oproerkraaiers toch van Maroc.nl.... Hee Ronald... Cherry Bo... Kunnen jullie niet onder een valse NIC een akelige post doen... Dan bewijzen jullie Maroc.nl toch weer een dienst in de media...

AmirAlMominien
14-01-08, 21:17
Het enige positieve aan het bericht over het klunzige en paniekerige optreden van het Nederlands ukkieleger, is dat er dit keer geen Afghaanse burgers omgekomen zijn.

Voor de rest kan mij de dood van deze twee schlemielige oorlogsmachines gestolen worden; gewoon een ordinair bedrijfsongeval. Timmermannen vallen van ladders, vrachtwagenchauffeurs maken ongelukken en kantoren gaan in de fik door het hele land; but woe kers? Laat staan als je job bestaat bij de gratie van het afschieten van Afghanen in hun eigen land.

Maar nee, nu moet er een hele mediahetze gecreeerd worden, die er als voorspelbaar in eindigt de Marokkanen de schuld te geven. Toch zeggen zij niks raars als ze die soldaten criminelen noemen, want in een terroristische oorlog tegen de Afghaanse bevolking in een regio waar men niet hoort, om er belangen te dienen die niets met vrijheid of democratie te maken hebben, maar alles met olie en heroine, is elke dode soldaat er één minder die een Afghaans burger kan afschieten.

Thermopylae
14-01-08, 21:22
Het barst inderdaad van de olie in Afghanistan.

rja
14-01-08, 21:27
Geplaatst door Wizdom
Heh.... Al die aandacht voor Marokko.nl.... Ik vind dat Maroc.nl in de picture moet staan.... Nu steelt Marokko.nl weer de show...

Waar blijven die oproerkraaiers toch van Maroc.nl.... Hee Ronald... Cherry Bo... Kunnen jullie niet onder een valse NIC een akelige post doen... Dan bewijzen jullie Maroc.nl toch weer een dienst in de media...
De extremisten zijn er nog op Marokko.nl, aan beide zijden.

Die zijn op maroc.nl permanent geband.

Op Marokko.nl ben ik nog nooit geband geweest, op maroc.nl wel.

Maroc.nl een gezapige forum site, waar je meer op nivo kunt discussieren.

Ik heb op Marokko.nl, degene die blij waren met de dood van die militairen, flink de oren gewassen, ze beginnen zelfs geen discussie meer, maar al die nps, wel moeilijk te volgen, wie nu wie, is.

AmirAlMominien
14-01-08, 21:27
Trouwens, Nederland vindt het ook een goede zaak dat die twee militairen dood zijn.

De dood van de Nederlanders en hun Afghaanse bondgenoten zal volgens Van Middelkoop 'onze vastberadenheid versterken’ om een einde te maken aan het terroriseren van de bevolking door Taliban-strijders.

Meer Nederlandse doden is alleen maar goed voor 'de missie', omdat 't hun vastberadenheid zal versterken. Je ziet dus wat de PVV (staat achter de missie) en hun bondgenoten allemaal doen om deze terroristische oorlog aan haar burgers te verkopen. De aandacht verschuiven naar de Marokkanen is in dat kader een beproefd recept.

AmirAlMominien
14-01-08, 21:32
Geplaatst door Thermopylae
Het barst inderdaad van de olie in Afghanistan.
De 'regio' staat er nadrukkelijk. Dat is dus het hele Midden Oosten. Het westen voert een geopolitieke, koloniale strijd in die regio om moslimburgers te terroriseren omwille van hun grondstoffen en het opleggen van de kapitalistische dominantie. Overigens is Afghanistan een belangrijk land als het om pijpleidingen gaat die door het land gevoerd moeten gaan worden.

Wizdom
14-01-08, 21:35
Geplaatst door AmirAlMominien
Trouwens, Nederland vindt het ook een goede zaak dat die twee militairen dood zijn.

De dood van de Nederlanders en hun Afghaanse bondgenoten zal volgens Van Middelkoop 'onze vastberadenheid versterken’ om een einde te maken aan het terroriseren van de bevolking door Taliban-strijders.

Meer Nederlandse doden is alleen maar goed voor 'de missie', omdat 't hun vastberadenheid zal versterken. Je ziet dus wat de PVV (staat achter de missie) en hun bondgenoten allemaal doen om deze terroristische oorlog aan haar burgers te verkopen.

M.a.w. als er geen Nederlandse slachtoffers zijn is het goed... Want er vallen geen Nederlandse slachtoffers... Aan de andere kant als er Nederlandse slachtoffers zijn dan is het ook goed want dan wordt Nederland vastberadener... Je weet nooit hoe een koe een haas vangt...? Nu dus wel!!!!!

Nederlanders worden gek gehouden waar ze bij staan....

Het is allemaal DOODZONDE mensen... Al die doden en al die MILJARDEN over de balk gegooide geld....

IK DURF ER OP TE WEDDEN DAT DE TALIBAN ZAL DOORGAAN MET AANSLAGEN TOT DE LAATSTE NAVO SOLDAAT MET DE STAART TUSSEN DE BENEN IS VERDWENEN.... HOEVEEL SLACHTOFFERS ER OOK GAAN VALLEN AAN TALIBAN ZIJDE.... IDEM DITO IRAK....

Waarom dan zoveel levens en miljarden spenderen aan een hopeloze oorlog.... Er is toch helemaal geen commitment van EUROPA en het WESTEN... Het gaat toch allemaal om geld.... Maar wat heb je aan geld als je dood gaat?

AmirAlMominien
14-01-08, 21:37
Geplaatst door rja

Ik heb op Marokko.nl, degene die blij waren met de dood van die militairen, flink de oren gewassen, ze beginnen zelfs geen discussie meer, maar al die nps, wel moeilijk te volgen, wie nu wie, is.
En dat heb jij allemaal voor elkaar gekregen? Wow, wat ben je toch ook een held van het vrije woord.

rja
14-01-08, 21:47
Geplaatst door AmirAlMominien
De 'regio' staat er nadrukkelijk. Dat is dus het hele Midden Oosten. Het westen voert daar een geopolitieke, koloniale strijd in die regio om moslimburgers te terroriseren omwille van hun grondstoffen en het opleggen van de kapitalistische dominantie. Overigens is Afghanistan een belangrijk land als het om pijpleidingen gaat die door het land gevoerd moeten gaan worden.
Dat is natuurlijk onzin.

We zijn in Afganistan, om Al Qaeda aan te pakken, zonder de Al Quada met hun aanslag op 11 september 2001 op de Twin Towers, zou de Navo nooit in Afganistan geweest zijn, ongeacht wat die achterlijke Taliban uitspookte in dat land, wel treurig, dat lijkt me reden genoeg, een land waar Al Qaeda vrij spel heeft zal nooit meer getolereerd door het Westen, die les hebben we in Afganistan geleerd en daarom zijn we nu daar.

Dus je bent voor de Taliban, dus vrouwen mogen niet school, of je bent voor de Taliban, omdat ze ook Kufars vermoorden, naast de onderwijzers die vrouwen les geven en andere moslims die ze in grote getallen vermoorden, de meeste slachtoffers in Afghanistan worden vermoord door andere moslims, martelaren voor het goede doel ? Zoals in Irak ?

Marsupilami
14-01-08, 21:50
Die twee doodgeschoten jongens zijn niet verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan. Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven. Over de doden niets dan goeds.

Marsupilami
14-01-08, 21:54
Geplaatst door rja
Dat is natuurlijk onzin.

We zijn in Afganistan, om Al Qaeda aan te pakken, zonder de Al Quada met hun aanslag op 11 september 2001 op de Twin Towers, zou de Navo nooit in Afganistan geweest zijn, ongeacht wat die achterlijke Taliban uitspookte in dat land, wel treurig, dat lijkt me reden genoeg, een land waar Al Qaeda vrij spel heeft zal nooit meer getolereerd door het Westen, die les hebben we in Afganistan geleerd en daarom zijn we nu daar.

Dus je bent voor de Taliban, dus vrouwen mogen niet school, of je bent voor de Taliban, omdat ze ook Kufars vermoorden, naast de onderwijzers die vrouwen les geven en andere moslims die ze in grote getallen vermoorden, de meeste slachtoffers in Afghanistan worden vermoord door andere moslims, martelaren voor het goede doel ? Zoals in Irak ?

Voor de aanval op Afghanistan was er geen goedkeuring van de Navo. Dat was een oorlogsmisdaad van de VS gesteund door een paar hielenlikkende landen zoals Nederland. De Navo heeft zich slechts lang daarna geëngageerd om de heropbouw van het land mogelijk te (proberen) maken.

InSennia
14-01-08, 21:55
Geplaatst door rja
Dat is natuurlijk onzin.

We zijn in Afganistan, om Al Qaeda aan te pakken, zonder de Al Quada met hun aanslag op 11 september 2001 op de Twin Towers, zou de Navo nooit in Afganistan geweest zijn, ongeacht wat die achterlijke Taliban uitspookte in dat land, wel treurig, dat lijkt me reden genoeg, een land waar Al Qaeda vrij spel heeft zal nooit meer getolereerd door het Westen, die les hebben we in Afganistan geleerd en daarom zijn we nu daar.

Dus je bent voor de Taliban, dus vrouwen mogen niet school, of je bent voor de Taliban, omdat ze ook Kufars vermoorden, naast de onderwijzers die vrouwen les geven en andere moslims die ze in grote getallen vermoorden, de meeste slachtoffers in Afghanistan worden vermoord door andere moslims, martelaren voor het goede doel ? Zoals in Irak ?

Zolang, jij het bovengenoemde blijft geloven zul je ook verloren gaan als een groot deel van de Telegraaf lezers.

De VS heeft samen met de NAVO voor meer problemen gezorgd dan Saddam en Al Qaeda bij mekaar in Afghanistan en Irak.

Wizdom
14-01-08, 22:03
Geplaatst door Marsupilami
Die twee doodgeschoten jongens zijn niet verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan. Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven. Over de doden niets dan goeds.

Niet door de Aghanen zelf.... De VS heeft een collaborateur aangewezen... Hem gefacilliteerd met wapentuig, geld en buitenlandse troepen... De collaborateur heeft vervolgens een groepje collaborateurs samengetrokken en deze hebben zichzelf uitgeroepen toch de regering van Aghanistan... Het zijn de naakte feiten van een kolonisatie oorlog... Je pikt je collaborateurs uit die zich proberen te verrijken en legitimeert op die wijze de koloniale machtsuitoefening... Het is erg fake allemaal.... Tja, ik geloof niet dat men zo dom is... Maar men wil zich wel graag voor het domme houden.... Blijkbaar is de onderdrukkingsdrang en superioriteitsgevoel niet veel groter dan in de tijd van de kolonisatie.... Het is alleen een stap geraffineerder... Al brokken makend leert men zullen we maar zeggen...

rja
14-01-08, 22:13
Geplaatst door InSennia
Zolang, jij het bovengenoemde blijft geloven zul je ook verloren gaan als een groot deel van de Telegraaf lezers.

De VS heeft samen met de NAVO voor meer problemen gezorgd dan Saddam en Al Qaeda bij mekaar in Afghanistan en Irak.
Al Qaeda stond aan de basis van deze oorlogen.

Daardoor kreeg Bush de steun van het Amerikaanse volk om de oorlog in Irak te beginnen, door de aanslag op 11 september 2001. De oorlog in Afghanistan was een rechtstreeks gevolg van deze aanslag, je hebt een selectief geheugen zoals veel moslims, waar mee ik gediscuteerd heb.

Maar Al Qaeda wint, hoe meer martelaren onder moslim zijde hoe beter, recruten die zich opblazen voor het goede doel, zoveel mogelijk niet moslims en moslims die aan de verkeerde kant staan vermoorden.

De Islam en moslims in deze wereld , zijn gegijzeld door extremisten, vooral omdat kritiek door moslims die er anders overdenken, zeer ongebruikelijk is.

Dus de extremisten onder de moslims hebben vrij spel.

tr_imparator
14-01-08, 22:25
1 kilo drugs kost in afghanistan 500$.
Bij de grens van Syrie kost die kilo 6000$.
Over de grens van Syrie, in Turkije 8000$.
In Istanbul 16.000$
Over de grens bij Istanbul, in Griekenland. 60.000$.
In Europa: 160.000$ betaal je voor die kilo drugs uit Afghanistan.


:maffia:

Wizdom
14-01-08, 22:31
Geplaatst door rja
Al Qaeda stond aan de basis van deze oorlogen.

Daardoor kreeg Bush de steun van het Amerikaanse volk om de oorlog in Irak te beginnen, door de aanslag op 11 september 2001. De oorlog in Afghanistan was een rechtstreeks gevolg van deze aanslag, je hebt een selectief geheugen zoals veel moslims, waar mee ik gediscuteerd heb.

Maar Al Qaeda wint, hoe meer martelaren onder moslim zijde hoe beter, recruten die zich opblazen voor het goede doel, zoveel mogelijk niet moslims en moslims die aan de verkeerde kant staan vermoorden.

De Islam en moslims in deze wereld , zijn gegijzeld door extremisten, vooral omdat kritiek door moslims die er anders overdenken, zeer ongebruikelijk is.

Dus de extremisten onder de moslims hebben vrij spel.

Al Qaeda is opgericht door de VS als middel tegen de Sovjet Unie... Die boemerang slaat nu terug... Want Al Qaeda is ideologisch tegen de Sovjet Unie maar ook tegen de VS... Hetzelfde met HAMAS.... HAMAS is bij de oprichting gesteund door Israel tegen de PLO... Maar HAMAS is zowel tegen de PLO als Israel... Ook daar weer de boemerang effect...

Moslims zijn Moslims... Net zo goed als Atheisten Atheisten zijn en Christenen Christenen... Iedereen kan roepen wat ie wil over gijzeling etc... Het komt vaak er op neer om zijn ideologische gelijk te krijgen... Als je het nuchter bekijkt zie je gewoon dat iedereen zijn overlevingsstrategie erop richt om te overwinnen. De een noemt dat gijzelen... De ander noemt dat verdedigen en weer een ander noemt het terrorisme... Geeft het beestje maar een naam... Iedereen weet er vanuit zijn standpunt wat ermee bedoelt wordt... Het is een spel van beelden en woorden en iedereen legt het uit naar zijn eigen profijt.... Daarom is het allemaal fake en is het allemaal ver bezijden de waarheid...

barfly
14-01-08, 22:33
Ontzettend jammer van die jonge kerels om te moeten sterven in een godvergeten uithoek van de wereld waar Nederlanders feitelijk niets te zoeken hebben. Aan de andere kant zijn de Taliban natuurlijk wel een stelletje nietsontziende griezels die beteugeld moeten worden. Al hebben de recruten van de Taliban waarschijnlijk niets te vertellen wat ook vreselijk is dat die sneuvelen voor een waanzinnige ideologie die de steentijd waar Afghanistan in verkeerd (al decennia) weerspiegeld.

Julien
14-01-08, 22:44
Het ergste van dit alles vind ik de diepe haat die deze jongeren blijkbaar voor Nederland en Nederlanders hebben. In veel andere landen zouden deze jongeren veroordeeld zijn voor landverraad. Want zij zijn Nederlanders en juichen om de dood van Nederlandse militairen..!

Over de doden zou ik nooit zo praten..

barfly
14-01-08, 22:48
Geplaatst door Julien
Het ergste van dit alles vind ik de diepe haat die deze jongeren blijkbaar voor Nederland en Nederlanders hebben. In veel andere landen zouden deze jongeren veroordeeld zijn voor landverraad. Want zij zijn Nederlanders en juichen om de dood van Nederlandse militairen..!

Over de doden zou ik nooit zo praten..

Ach zo moet je dat niet zien, het zijn ten eerste pubers die echt niet weten waar ze het over hebben en daarbij volledig geïndoctrineerd van huis uit, Nederland is slecht en het MO is goed dat is er met de paplepel ingeslagen.

InSennia
14-01-08, 22:50
Geplaatst door Julien
Het ergste van dit alles vind ik de diepe haat die deze jongeren blijkbaar voor Nederland en Nederlanders hebben. In veel andere landen zouden deze jongeren veroordeeld zijn voor landverraad. Want zij zijn Nederlanders en juichen om de dood van Nederlandse militairen..!

Over de doden zou ik nooit zo praten..

Welke haat? In welke landen zouden ze veroordeeld worden?

Rot toch eens op met die onzin reactie. Elke oorlog heeft z'n slachtoffers, voorstanders en tegenstanders.

Net zo goed als dat op bepaalde blanke fora's moslims de ziekste scheldwoorden krijgen te lezen is het begrijpelijk dat op een forum, als Marokko.nl sommige leden dat soort reacties uitten.

Ik keur het niet goed maar het is begrijpelijk. Tegenwoordig is Nederland in een gevaarlijk spel terecht gekomen er zijn twee groepen en de vinden telkens redenen om mekaar te kwetsen. En dat allemaal is made by: Geert Wilders, Rita Verdonk en nog een stel andere idioten.

Marsipulami
14-01-08, 22:50
Geplaatst door Wizdom
Niet door de Aghanen zelf.... De VS heeft een collaborateur aangewezen... Hem gefacilliteerd met wapentuig, geld en buitenlandse troepen... De collaborateur heeft vervolgens een groepje collaborateurs samengetrokken en deze hebben zichzelf uitgeroepen toch de regering van Aghanistan... Het zijn de naakte feiten van een kolonisatie oorlog... Je pikt je collaborateurs uit die zich proberen te verrijken en legitimeert op die wijze de koloniale machtsuitoefening... Het is erg fake allemaal.... Tja, ik geloof niet dat men zo dom is... Maar men wil zich wel graag voor het domme houden.... Blijkbaar is de onderdrukkingsdrang en superioriteitsgevoel niet veel groter dan in de tijd van de kolonisatie.... Het is alleen een stap geraffineerder... Al brokken makend leert men zullen we maar zeggen...

Die redenering klopt helemaal niet. Is bovendien heel simplistisch westers links.

Ik heb het ook niet over de Afghaanse regering, maar over de bevolking. Natuurlijk bestaat 'de' bevolking niet, zeker niet in een wespennest als Afghanistan waar allerlei stammen, religieuze gezindten en politieke groeperingen elkaar al decennialang bestrijden al dan niet met de financiële steun van andere landen of mogendheden.

De buitenlandse troepen die momenteel in Afghanistan zijn willen er zo snel mogelijk weer weg. De oorlog in Afghanistan heeft niets te maken met kolonialisme. In Afghanistan valt er geen rijkdom te rapen.

Op het moment dat de buitenlandse militairen vertrekken in Afghanistan zal Afghanistan ook uit de media-aandacht verdwijnen, maar voor de gewone Afghaan die vrede wil zal de oorlog tussen allerlei groepen gewoon blijven doorgaan.

rja
14-01-08, 22:54
Geplaatst door Wizdom
Al Qaeda is opgericht door de VS als middel tegen de Sovjet Unie... Die boemerang slaat nu terug... Want Al Qaeda is ideologisch tegen de Sovjet Unie maar ook tegen de VS... Hetzelfde met HAMAS.... HAMAS is bij de oprichting gesteund door Israel tegen de PLO... Maar HAMAS is zowel tegen de PLO als Israel... Ook daar weer de boemerang effect...

Het maakt me niet uit, hoe Al Qaeda is onstaan.

Maar het gedachtegoed wat Al Qaeda vertegenwoordigd, heeft op dit moment heel wat aanhangers in de moslim wereld.

De meeste last met Al Qaeda, hebben andere moslims, daar vallen de meeste doden, daarnaast is voor veel moslims sinds 2001 de wereld heel erg veranderd. Ook voor mij, zonder de aanslag op 11 september 2001, was ik zeker niet actief geweest op moslim forums.sinds 2001.

Tomas
14-01-08, 22:55
Geplaatst door InSennia
En dat allemaal is made by: Geert Wilders, Rita Verdonk en nog een stel andere idioten.

Toen ik hier pas was zo net na 11-sep was de haat hier ook om te snijden. Nu is het door modereren veel minder geworden hier. Maar was die haat toen al veroorzaakt door wilders en verdonk? Ik betwijfel dat namelijk. Ik denk dat wilders en verdonk, de opvolgers van fortuijn, een reactie zijn op een veel oudere al veel langer aanwezige haat.

Marsipulami
14-01-08, 23:06
Geplaatst door Tomas
Toen ik hier pas was zo net na 11-sep was de haat hier ook om te snijden. Nu is het door modereren veel minder geworden hier. Maar was die haat toen al veroorzaakt door wilders en verdonk? Ik betwijfel dat namelijk. Ik denk dat wilders en verdonk, de opvolgers van fortuijn, een reactie zijn op een veel oudere al veel langer aanwezige haat.


Haat is een zwaar woord. Maar het klopt wel dat er wat minder sterke uitspraken te lezen vallen. Dat heeft te maken met de maatschappelijke dialoog die op gang gekomen is waardoor moslims en niet moslims elkaar beter zijn gaan begrijpen en waarderen. Fora als Maroc.nl hebben op dat vlak wel enige verdienste.

barfly
14-01-08, 23:08
Geplaatst door Tomas
Toen ik hier pas was zo net na 11-sep was de haat hier ook om te snijden. Nu is het door modereren veel minder geworden hier. Maar was die haat toen al veroorzaakt door wilders en verdonk? Ik betwijfel dat namelijk. Ik denk dat wilders en verdonk, de opvolgers van fortuijn, een reactie zijn op een veel oudere al veel langer aanwezige haat.

Ik kan me nog YehiJasses herinneren. Dikke pret..

barfly
14-01-08, 23:10
Geplaatst door Marsipulami
Haat is een zwaar woord. Maar het klopt wel dat er wat minder sterke uitspraken te lezen vallen. Dat heeft te maken met de maatschappelijke dialoog die op gang gekomen is waardoor moslims en niet moslims elkaar beter zijn gaan begrijpen en waarderen. Fora als Maroc.nl hebben op dat vlak wel enige verdienste.

Ik zou me er niet zomaar blind op staren lees marokko.nl maar eens, vol met onzin die duidelijk gerelateerd is aan eenzelfde situatie als in Slotervaart, Kanaleneiland etc.

Marsipulami
14-01-08, 23:26
Geplaatst door barfly
Ik zou me er niet zomaar blind op staren lees marokko.nl maar eens, vol met onzin die duidelijk gerelateerd is aan eenzelfde situatie als in Slotervaart, Kanaleneiland etc.

Ach dat zijn maar pubers die wat roepen. Ik ben blij dat moslims zich eindelijk hebben ontdaan van die linkse autochtone woordvoerders die in hun naam denken te mogen spreken.

barfly
14-01-08, 23:29
Geplaatst door Marsipulami
Ach dat zijn maar pubers die wat roepen. Ik ben blij dat moslims zich eindelijk hebben ontdaan van die linkse autochtone woordvoerders die in hun naam denken te mogen spreken.

Daar zit wel weer wat in.

Al Sawt
14-01-08, 23:36
Geplaatst door rja


Ik heb op Marokko.nl, degene die blij waren met de dood van die militairen, flink de oren gewassen, ze beginnen zelfs geen discussie meer Dan moet het niveau inderdaad behoorlijk laag zijn op Marokko.nl.

rja
14-01-08, 23:38
Geplaatst door Marsipulami
Ach dat zijn maar pubers die wat roepen. Ik ben blij dat moslims zich eindelijk hebben ontdaan van die linkse autochtone woordvoerders die in hun naam denken te mogen spreken.
Werkelijk, de meeste moslims in Nederland stemmen toch links,

Gewoon met hun eigen portemonnee.

Dat ze voor het homo huwelijk zijn en euthanasie geloofd niemand.

Ze stemmen, gewoon links, omdat een echte moslim partij niet echt van de grond komt, zonder de sharia is zo'n partij niet acceptabel voor heel wat moslims in Nederland en met de sharia heb je ruzie met de niet moslims in Nederland.

Al Sawt
14-01-08, 23:42
Geplaatst door rja
Al Qaeda stond aan de basis van deze oorlogen.

Daardoor kreeg Bush de steun van het Amerikaanse volk om de oorlog in Irak te beginnen, door de aanslag op 11 september 2001. De oorlog in Afghanistan was een rechtstreeks gevolg van deze aanslag, je hebt een selectief geheugen zoals veel moslims, waar mee ik gediscuteerd heb. Jij discusseert alleen op fora`s. Ik heb ernstig twijfels of je ooit in een discussie bent gegaan met een moslim in real life.

Vervolgens ben je behoorlijk hypocriet in jouw verwijten. Ik heb vaker discussie`s met je gevoerd en keer op keer heb ik jouw argumenten inhoudelijk ontleden. Desondanks blijven jouw argumenten gebaseerd op een zeer beperkte kennis dat door een selectieve geheugen gevormd is.

Dus bespaar me jouw hypocriete wijsvingertje en denk vooral niet dat je instaat bent om anderen de les voor te lezen.

Marsipulami
14-01-08, 23:51
Geplaatst door rja
Werkelijk, de meeste moslims in Nederland stemmen toch links,

Gewoon met hun eigen portemonnee.

Dat ze voor het homo huwelijk zijn en euthanasie geloofd niemand.





Klopt



Ze stemmen, gewoon links, omdat een echte moslim partij niet echt van de grond komt, zonder de sharia is zo'n partij niet acceptabel voor heel wat moslims in Nederland en met de sharia heb je ruzie met de niet moslims in Nederland.

Ach, ach, met de sharia is niks mis. De sharia zijn de droom van de ideale rechtstaat, maar niemand weet wat dat precies in moet houden. 99,999999 % van de moslims is echter geen voorstander van de westerse voorstellngswijze van de sharia met het eeuwige gezeur over het stenigen van verkrachtte meisjes of het afhakken van handen van vermogensdelinquenten.

rja
14-01-08, 23:56
Geplaatst door Al Sawt
Jij discusseert alleen op fora`s. Ik heb ernstig twijfels of je ooit in een discussie bent gegaan met een moslim in real life.

Vervolgens ben je behoorlijk hypocriet in jouw verwijten. Ik heb vaker discussie`s met je gevoerd en keer op keer heb ik jouw argumenten inhoudelijk ontleden. Desondanks blijven jouw argumenten gebaseerd op een zeer beperkte kennis dat door een selectieve geheugen gevormd is.

Dus bespaar me jouw hypocriete wijsvingertje en denk vooral niet dat je instaat bent om anderen de les voor te lezen.
Tuurlijk Al Sawt, je bent voor samenleving, waar alleen mensen hun mening mogen zeggen, als er voor doorgeleerd hebben.

Dus een dictatuur van de intellectuelen, de rest mag de mond houden.
In andere dictaturen sluiten ze die zelfde intellectuelen op, omdat ze te lastig zijn.

Dat jij, een probleem hebt, met mijn vrijheid meningsuiting, heb ik wel vaker begrepen.

Ik ben blij, dat ik in Nederland leef met z'n vrijheid en z'n democratie en die zal ik blijven verdedigen.

Als een dictatuur geregeerd, door mensen als jij, die meent dat ze mensen mogen onderdrukken om z'n mening.

StevieK
15-01-08, 00:09
1.Ik vind ook gewoon dat alle militairen Afganistan moet verlaten
2. Dat alle huidige inwoners die niet onder de Thaliban willen leven opgenomen worden door andere landen.
3. Alle suporters/aanhangers/vrienden van de Thaliban afreizen naar naar Afganistan. Het land is groot genoeg om al die fundies op te nemen. dan hebben ze hun eigen staat.
Het zal dan op o.a. Marokko.nl ook rustiger worden immers zij die tegen het Westen zijn kunnen wellicht daar hun idealen vinden,
Wel afspreken dat ze daar blijven. Zolang ze geen geweld buiten de landsgrenzen gaan uitvoeren is er ook geen bemoeienis van het Westen.
Dan kan de Thaliban hun land opbouwen zoals ze dat graag willen hebben. Dan hebben ze rust. En dan is iedereen blij.

Julien
15-01-08, 00:13
Geplaatst door InSennia
[B]Welke haat?
Als je die haat nog niet ziet, dan ben je echt blind..


In welke landen zouden ze veroordeeld worden?
Als je als Amerikaan juicht om de dood van Amerikaanse militairen, wordt je echt wel als landverrader gezien. Ik denk ook dat Marokko het niet op prijs stelt als Marokkanen een feestje bouwen als Marokkaanse militairen omkomen in hun strijd tegen Polosario.


Rot toch eens op met die onzin reactie. Elke oorlog heeft z'n slachtoffers, voorstanders en tegenstanders.
Ik rot niet op en het is geen onzin. Ik ben ook geen voorstander van deze oorlog en ik ben ook allochtoon, alleen ik vind dat je wel respect mag hebben voor de militairen uit het land waar je woont. Sowieso juichen om de dood van de ander is triest.


Net zo goed als dat op bepaalde blanke fora's moslims de ziekste scheldwoorden krijgen te lezen is het begrijpelijk dat op een forum, als Marokko.nl sommige leden dat soort reacties uitten.
Geef me eens een link van 'blanke forums' waar mensen juichen als een moslims dood gaan?

Marsipulami
15-01-08, 00:14
Geplaatst door StevieK
1.Ik vind ook gewoon dat alle militairen Afganistan moet verlaten
2. Dat alle huidige inwoners die niet onder de Thaliban willen leven opgenomen worden door andere landen.
3. Alle suporters/aanhangers/vrienden van de Thaliban afreizen naar naar Afganistan. Het land is groot genoeg om al die fundies op te nemen. dan hebben ze hun eigen staat.
Het zal dan op o.a. Marokko.nl ook rustiger worden immers zij die tegen het Westen zijn kunnen wellicht daar hun idealen vinden,
Wel afspreken dat ze daar blijven. Zolang ze geen geweld buiten de landsgrenzen gaan uitvoeren is er ook geen bemoeienis van het Westen.
Dan kan de Thaliban hun land opbouwen zoals ze dat graag willen hebben. Dan hebben ze rust. En dan is iedereen blij.

Goed voorstel

1973Tanger
15-01-08, 00:21
De PVV moet niet zo zeuren. Om dan maar weer een duurbetaalde motie in te dienen en de minister om aandacht te vragen, is buitengewoon kinderachtig. Dan kan je je wel druk maken om tig aantal sites. Want wat daar allemaal voor zotte zaken op staan is ook niet mals. Om te beginnen met hun eigen site!

daddy
15-01-08, 00:30
Geplaatst door tr_imparator

In Europa: 160.000$ betaal je voor die kilo drugs uit Afghanistan.


Nou... nou.. een beetje te hoog ingeschat.
1 kilo goeie heroine kost hooguit 16 tot 18.000 euros per kilo.

gorkum
15-01-08, 00:45
Turkije heeft op de VS na het grootste leger van de NAVO. Ruim 400.000 man waarvan er 32.000 op Noord-Cyprus zich zitten rot te vervelen . Verder nog 100.000 man (vrouwen hebben ze helaas nog nauwelijks) aan/bij de grens met Zuid-Koerdistan.

Jammer dat-ie 132.000 NAVO-Turken niet in Zuid-Afghanistan kunnen worden ingezet.

daddy
15-01-08, 01:05
Geplaatst door gorkum

Jammer dat-ie 132.000 NAVO-Turken niet in Zuid-Afghanistan kunnen worden ingezet.

Waarom ga jij niet?

gorkum
15-01-08, 01:54
Geplaatst door daddy
Waarom ga jij niet?

Ben ik blond dan? Wat ze met de Armeniers is gelukt zal ze ook lukken met de Pathanen plus wat ongeregeld volk uit de Paki-madrassas. Les 1 in pacificatie: je moet het gelijke met het gelijke bestrijden. Uiteraard wat divisies Ghurka's erbij en geen baardaap komt z'n grot meer uit en binnen twee jaar lopen alle meisjes daar in korte rokjes opium te schuiven voor de opbouwwerkers.

delirious
15-01-08, 09:20
Hypocrisie ten top van de pvv.
Ik hoor ze niet over bepaalde sites waar het beledigen van Moslims en allochtonen schering en inslag is.

En bovendien is het gros wat prikt op marukko.nl een extremistisch kaalkopje, wat zich voordoet als extremistisch baardje.

chirpy
15-01-08, 11:26
Geplaatst door AmirAlMominien
De 'regio' staat er nadrukkelijk. Dat is dus het hele Midden Oosten. Het westen voert een geopolitieke, koloniale strijd in die regio om moslimburgers te terroriseren omwille van hun grondstoffen en het opleggen van de kapitalistische dominantie. Overigens is Afghanistan een belangrijk land als het om pijpleidingen gaat die door het land gevoerd moeten gaan worden.

Naast het feit dat je ontzettend dom praat en allerlei argumenten betreffende het geloof erbij haalt, is het ook een strijd tegen een ander domme misdadige groep als de Taliban.
Helaas is er ook sprake van een stabiliteit in het kader van de olieleveranties, anders hadden we het den zelf laten uitvechten over de hoofden van onschuldige vrouwen en kinderen heen.
Moslimburgers worden door de eigen moslimburgers geterroriseerd, niet door de zg. bezetters. Dat zij zo zouden praten als jij nu doet, zou ik kunnen begrijpen. Probeer eens wat genuanceerder te denken indien je dat kunt.
Hoor je hier eigenlijk wel thuis?

mulan
15-01-08, 12:18
Geplaatst door barfly
Ach zo moet je dat niet zien, het zijn ten eerste pubers die echt niet weten waar ze het over hebben en daarbij volledig geïndoctrineerd van huis uit, Nederland is slecht en het MO is goed dat is er met de paplepel ingeslagen.

Je had moeten stoppen na hebben. De rest van je verhaaltje is namelijk onzin. Van huis uit geindoctrineerd en ze leren dat het MO goed is en Nederland slecht...simplistisch beeld van je over hoe het er aan toe zou gaan.

AmirAlMominien
15-01-08, 12:21
Geplaatst door chirpy
Naast het feit dat je ontzettend dom praat en allerlei argumenten betreffende het geloof erbij haalt, is het ook een strijd tegen een ander domme misdadige groep als de Taliban.
Helaas is er ook sprake van een stabiliteit in het kader van de olieleveranties, anders hadden we het den zelf laten uitvechten over de hoofden van onschuldige vrouwen en kinderen heen.
Moslimburgers worden door de eigen moslimburgers geterroriseerd, niet door de zg. bezetters. Dat zij zo zouden praten als jij nu doet, zou ik kunnen begrijpen. Probeer eens wat genuanceerder te denken indien je dat kunt.
Hoor je hier eigenlijk wel thuis?
Zorg dat je je emoties onder controle hebt als je een redelijke discussie wilt voeren met mij. Verder kan je wel gaan huilen om die autochtoontjes die daar omgekomen zijn door het eigen paniekerige optreden, maar nationaliteit zegt niet dat hun leven belangrijker is dan die honderdduizend moslims die in hun eigen land om zeep worden geholpen. Ik denk verder dat ik inderdaad niet in dit land land thuis hoor, daar ze één van de meest hypocriete en domme bevolkingen ter wereld herbergt, die je simpel kunt programmeren om de boodschap van hun baasjes te verspreiden.

Dit laat RAWA (je weet wel die organisatie die graag opgehemeld werd door Nederlanders hier, omdat ze opkwamen voor de vrouwenrechten, maar nu doodgezwegen worden in de media) in een recent uitgebracht communiqué weten:






The US and Her Fundamentalist Stooges are
the Main Human Rights Violators in Afghanistan



The US and her allies tried to legitimize their military occupation of Afghanistan under the banner of “bringing freedom and democracy for Afghan people”. But as we have experienced in the past three decades, in regard to the fate of our people, the US government first of all considers her own political and economic interests and has empowered and equipped the most traitorous, anti-democratic, misogynist and corrupt fundamentalist gangs in Afghanistan.


Human rights violations are widespread across Afghanistan
In the past few years, for a thousand times the lies of US claims in the so-called “War on terror” were uncovered. By relying on the criminal bands of the Northern Alliance, the US made a game of values like democracy, human rights, women’s rights etc. thus disgracing our mournful nation. The US created a government from those people responsible for massacres in Pul-e-Charkhi, Dasht-e-Chamtala, Kapisa, Karala, Dasht-e-Lieli, 65,000 Kabulis and tens of mass graves across the country. Now the US tries to include infamous killers like Mullah Omer and Gulbuddin Hekmatyar into the government, which will be another big hypocrisy in the “war against terror”.

The reinstatement of the Northern Alliance to power crushed the hopes of our people for freedom and prosperity into desperation and proved that for the Bush administration, defeating terrorism so that our people can be happy, have no significance at all. The US administration plays a funny anti-Taliban game and pretends that a super power is unable to defeat a small, marginalized and medieval-minded gang which is actually her own product. But our people found by experience in the past few years that the US doesn’t want to defeat the Taliban and Al-Qaeda, because then they will have no excuse to stay in Afghanistan and work towards the realization of its economical, political and strategic interests in the region.

After about seven years, there is no peace, human rights, democracy and reconstruction in Afghanistan. On the contrary, the destitution and suffering of our people has doubled everyday. Our people, and even our unfortunate children, fall victim to the Jehadis’ infighting (Baghlan incident), the Taliban’s untargeted blasts and the US/NATO’s non-stop bombardments. The Northern Alliance blood-suckers, who are part of Karzai’s team and have key government posts, continue to be the main and the most serious obstacle towards the establishment of peace and democracy in Afghanistan. The existence of tens of illegal private security companies run by these mafia bands are enough to realize their sinister intentions and the danger they pose.

Human rights violations, crime, and corruption have reached their peak, so much so that Mr. Karzai is forced to make friendly pleas to the ministers and members of the parliament, asking them to “keep some limits”! Accusations about women being raped in prisons were so numerous that even a pro-warlord woman in the parliament had no choice but to acknowledge them.

Rabbani, Khalili, Massoud, Sayyaf, Fahim, Ismael and other criminals for the sake of being “ISI” and “VEVAK” agents could become “leaders” in the early 90’s, invited their god-father General Hamid Gul of ISI to become their army chief. But today they raise anti-Pakistan slogans to hide their corruption and wrong-doings. In this act they even go further and abuse Pakistani people. But they never talk about the dirty act of Pakistan in creating fundamentalist bands and imposing them on our people. More importantly, they keep silent about the wider, more devastating and more active meddling of the brutal Iranian regime in Afghanistan through its cultural and media agents. Pro-Iranian regime politicians and intellectuals are as much traitorous to democracy and human rights as the intellectuals and politicians who, from an ethnocentric and reactionary point of view, call the barbarism and terror of Taliban a “national armed resistance,” and shamelessly defend them.

The Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA) has announced a number of times that when the legislative, administrative and judicial bodies are ruled by drug-lords and warlords or their Talibi, Gulbudini, Parchami and Khalqi accomplices, they will never do anything positive for our deprived people. Rather these bodies will act as a mechanism to continue the ongoing crime, drug-trade and looting by these mafia bands to become richer.

If the US government replaces Karzai with a new puppet, even if he is not from among the Jehadi criminals, it will be just a deception of our people and an attempt to put the responsibilities of today’s tragedies on the shoulders of a single person. Such a move will have no positive outcome for our nation. Only a president who rely on people and come to power through a fair election, free from any kind of dependence or dealings with the fundamentalists, would be ideal for Afghan people.

Instead of defeating Al-Qaeda, Taliban and Gulbuddini terrorists and disarming the Northern Alliance, the foreign troops are creating confusion among the people of the world. We believe that if these troops leave Afghanistan, our people will not feel any kind of vacuum but rather will become more free and come out of their current puzzlement and doubts. In such a situation, they will face the Taliban and Northern Alliance without their “national” mask, and rise to fight with these terrorist enemies. Neither the US nor any other power wants to release Afghan people from the fetters of the fundamentalists. Afghanistan’s freedom can be achieved by Afghan people themselves. Relying on one enemy to defeat another is a wrong policy which has just tightened the grip of the Northern Alliance and their masters on the neck of our nation.

By publishing the book “Some Documents of the Bloody and Traitorous Jehadi Years”, RAWA has taken another small step in unmasking and prosecuting the war criminals of the past three decades. But we will not stop here. In the face of continuous threats by the terrorists sitting in the parliament and the government, we will not be intimidated and despite the passivity and compromises of intellectuals in this regard, we are determined that with the help of justice-loving people and organizations of Afghanistan and around the world, will work to push the war criminals into a court of justice and reclaim billions of dollars worth of national assets from them. Only then the eyes of our grief-stricken people may no longer burn endlessly for justice and democracy.

Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA)
December 10, 2007

tr_imparator
15-01-08, 12:30
Geplaatst door daddy
Nou... nou.. een beetje te hoog ingeschat.
1 kilo goeie heroine kost hooguit 16 tot 18.000 euros per kilo.

Nee. Die 18.000 zou jij betalen misschien, maar het gaat hier om de handel.

AmirAlMominien
15-01-08, 12:31
Geplaatst door Marsupilami
Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven. Over de doden niets dan goeds.
Dit is dus niet waar. De orde is er helemaal niet bij gebaat dat de buitenlandse militairen blijven. Toen de Taliban in 2001 nog aan de macht waren, hadden ze 95% van het land nog onder controle en bestond er enige mate van orde, zoals blijkt uit het uiroeien van de opiumteelt van destijds. Tegenwoordig zorgen de buitenlandse troepen voor een gigantische chaos en helpen de grootste criminelen aan de macht, namelijk de corrupte krijgsheren in het parlement, en veroorzaken zelf een grotere en langduriger catastrofe.

De militaire moordmachines die daar overlijden zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen. Niemand heeft ze gedwongen naar dat land te gaan; ze konden weigeren. Het "ich habe es nicht gewust" -argument, is overigens allang achterhaald.

tr_imparator
15-01-08, 12:32
Geplaatst door Maurice
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen




marokko.nl

Welke marokkaanse site? :lekpuh:

Al Sawt
15-01-08, 14:11
Geplaatst door rja
Tuurlijk Al Sawt, je bent voor samenleving, waar alleen mensen hun mening mogen zeggen, als er voor doorgeleerd hebben.

Dus een dictatuur van de intellectuelen, de rest mag de mond houden.
In andere dictaturen sluiten ze die zelfde intellectuelen op, omdat ze te lastig zijn.

Dat jij, een probleem hebt, met mijn vrijheid meningsuiting, heb ik wel vaker begrepen.

Ik ben blij, dat ik in Nederland leef met z'n vrijheid en z'n democratie en die zal ik blijven verdedigen.

Als een dictatuur geregeerd, door mensen als jij, die meent dat ze mensen mogen onderdrukken om z'n mening. Probeer jezelf niet als slachtoffer van censuur en verdediger van democratie voor te schotelen.

Dat kunnen alleen intellectuelen. Want die kunnen hun slachtofferschap van censuur en missie om vrijheid te verdedigen, hard maken.

En daarmee gaat het mij om een zaak: Wie iets beweert moet het ook inhoudelijk kunnen beargumenteren.

Daar ben jij in het verleden en heden tekort geschoten. Jouw argumenten zijn puur op onwetendheid en vooroordelen gebaseerd.

Niet erg. Maar in jouw geval blijkt ook dat je onvermogen bezit om jouw kennis op te schroeven en vooroordelen te laten varen.

Dus bespaar mij jouw gemekker over censuur.

panoma79
15-01-08, 14:20
Geplaatst door Maurice
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen



Gepost door Bart (BartUlft) - Bron: Elsevier
Gepubliceerd: maandag 14 januari 2008 @ 21:12

De PVV van Geert Wilders eist maatregelen tegen de website marokko.nl. Het is daar op het forum namelijk 'groot feest', nadat zaterdag twee Nederlandse militairen zijn omgekomen in Afghanistan.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/86641

Ik zie dat het steeds drukker wordt hier op Maroc.nl er komen steeds meer leden bij. Dankzij de media aandacht.
Je word bedankt PVV.
Wat een zielig stelletjes :hihi:

Rabi'ah.
15-01-08, 14:57
Geplaatst door Marsupilami
Die twee doodgeschoten jongens zijn niet verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan. Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven. Over de doden niets dan goeds.

Niet te geloven hoe je in deze post alles rechtpraat wat krom is. :jammer:

Max Stirner
15-01-08, 15:35
Geplaatst door AmirAlMominien
Toen de Taliban in 2001 nog aan de macht waren, hadden ze 95% van het land nog onder controle en bestond er enige mate van orde, zoals blijkt uit het uiroeien van de opiumteelt van destijds.


En uit het uitroeien van de Hazara's, de Tadzjieken en iedereen zonder baard ....

H.P.Pas
15-01-08, 15:51
Geplaatst door AmirAlMominien
Toen de Taliban in 2001 nog aan de macht waren, hadden ze 95% van het land nog onder controle en bestond er enige mate van orde,

Nou, neuh. Er zijn nog nooit zoveel Afghaanse vluchtelingen geweest alst tijdens het Talibanbewind. Iran stond daarom ook bepaald niet onwelwillend tegenover de Amerikaanse interventie.

Thermopylae
15-01-08, 16:45
Tja, als je van mening bent dat een overheid de bevolking met geweld kan opleggen welke kleding zij dragen, welke muziek zij mogen beluisteren, wat zij mogen lezen om maar een paar dingen te noemen en dat meisjes en vrouwen geen scholing mogen volgen, dan was Afghanistan onder de Taliban inderdaad een paradijs.

Marsipulami
15-01-08, 16:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Niet te geloven hoe je in deze post alles rechtpraat wat krom is. :jammer:

Oh ? Van jou had ik een dergelijke reactie niet verwacht. Leg eens uit wat voor kromme dingen ik rechtpraat ? Ben jij blij met de dood van die jongens ?

AmirAlMominien
15-01-08, 16:53
Geplaatst door Thermopylae
Tja, als je van mening bent dat een overheid de bevolking met geweld kan opleggen welke kleding zij dragen, welke muziek zij mogen beluisteren, wat zij mogen lezen om maar een paar dingen te noemen en dat meisjes en vrouwen geen scholing mogen volgen, dan was Afghanistan onder de Taliban inderdaad een paradijs.
Allemaal achterhaalde argumenten die het oorlogszuchtige optreden van de moordenaars in het Nederlands leger trachten te vergoeilijken.

mark61
15-01-08, 17:40
Geplaatst door AmirAlMominien
Dit is dus niet waar. De orde is er helemaal niet bij gebaat dat de buitenlandse militairen blijven.

Je bestrijdt een uitspraak van Mars die hij niet doet :confused:

mark61
15-01-08, 17:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Niet te geloven hoe je in deze post alles rechtpraat wat krom is. :jammer:

Welke uitspraak van hem is onwaar?

Thermopylae
15-01-08, 17:56
Geplaatst door AmirAlMominien
Allemaal achterhaalde argumenten die het oorlogszuchtige optreden van de moordenaars in het Nederlands leger trachten te vergoeilijken.


Ik kreeg de indruk, dat je de situatie onder de Taliban een stuk beter vond, dan ze nu is. Vandaar dat ik even de andere kant van de medaille gaf. Een bewind dat op heel veel terreinen de bevolking met geweld oplegde, wat het mag, maar vooral moet. Dat wil je toch niet ontkennen neem ik aan?

AmirAlMominien
15-01-08, 18:22
Geplaatst door Thermopylae
Ik kreeg de indruk, dat je de situatie onder de Taliban een stuk beter vond, dan ze nu is. Vandaar dat ik even de andere kant van de medaille gaf. Een bewind dat op heel veel terreinen de bevolking met geweld oplegde, wat het mag, maar vooral moet. Dat wil je toch niet ontkennen neem ik aan?
Dat gespeculeer kun je beter voor je houden. Ik heb er geen behoefte aan om de Taliban te verdedigen noch aan te vallen. Ik kan jou dezelfde vraag stellen, aangezien jij de ander kant van de medaille beter vindt, namelijk het met tapijtbommen platbombarderen van de bevolking door de inmenging van Nederland en haar bondgenoten. Bovendien zijn ze zelf zo klunzig en paniekerig dat ze zichzelf niet eens voor hun soortgenoten kunnen beschermen. Praktijken zoals die onder de Taliban waren zijn sindsdien gebleven, sterker nog, de ellende is exponentieel gestegen. Wil je soms ontkennen dat Nederland bijdraagt aan de chaos en het geweld?

AmirAlMominien
15-01-08, 18:22
Geplaatst door H.P.Pas
Nou, neuh. Er zijn nog nooit zoveel Afghaanse vluchtelingen geweest alst tijdens het Talibanbewind. Iran stond daarom ook bepaald niet onwelwillend tegenover de Amerikaanse interventie.
Sinds wanneer koester jij sympathie voor de opvattingen van Iran? Pas wanneer ze in jouw straatje passen?

Verder zegt dit op lucht gebasseerde argument niks over het valse voorwendsel om het land binnen te vallen en te terroriseren. Het is sindsdien namelijk alleen maar toegenomen; vluchtelingen waren er altijd al in dat gebied. Dat het dat jaar zo waanzinnig toenam komt door de onwaarschijnlijke droogte, die ervoor zorgde dat de graan en gewassen die als alternatief voor de verboden opiumteelt werden geplant, allemaal mislukten. Uiteindelijk zou de VN over de brug moeten komen met een kleine half miljard toegezegde steun aan het bewind, wanneer zij de opiumteelt hadden uitgeroeid. Die is er nooit gekomen.

Dit allemaal is een gevolg geweest van de jarenlange burgeroorlog, die mede door het westen in stand gehouden werd door haar steun aan de Taliban en haar voorlopers de Mujahideen, een produkt van het westen. Een vereiste voor die steun was dat de Taliban orde in het gebied zou houden, ondanks hun lak aan de mensenrechten, zodat Amerika er pijpleidingen kon aanleggen. Of zoals John Pilger uitlegt: Asked about this, a state department briefer had predicted that "the Taliban will develop like the Saudis did", with a pro-American economy, no democracy and "lots of sharia law", which meant the legalised persecution of women. "We can live with that," Bill Clinton said. Toen ze in de jaren 90 hun grip dreigden te verliezen over Afghanistan aan de Noordelijke Alliantie (die deel gingen uitmaken van de latere Taliban), liet de VS hen stikken en besloot uiteindelijk zelf binnen te vallen om hun militaire en economische aanwezigheid veilig te stellen. De Taliban, die later de burgeroorlog begonnen te winnen, dacht dat het de VS te doen was om Bin Laden en wilden hem kwijt. Daar is uiteindelijk niks van terecht gekomen omdat de VS allang hadden besloten om ze naar hun mallemoer te bombarderen. Dit plan stond echter al klaar in oktober, nog voor het 9-11 incident.

Vluchtelingen werden na de invasie gedwongen terug te keren naar huis, terwijl vijandige clans op ze wachten en er clusterbommen en uraniummunitie op ze werd afgeworpen:
Afghaanse asielzoeker na onvrijwillige terugkeer gedood

They shot Abdullah Tokhi dead at midday, in a crowded street in a bazaar. It was a very public "execution", a message to show that his killers knew they would never be brought to account for their crime.

Mr Tokhi and his family had long feared this would happen. He repeatedly pleaded while seeking asylum in Britain that his life was in danger in a sectarian and political blood feud back home . But the Home Secretary at the time decided that Afghanistan was now a safe place thanks to the intervention of Britain and the US, and Mr Tokhi was sent back to his home, and his death, after the appeal process failed. (Bron: The Independent)




Dit gekissebis in de marge wordt door mensen als jij naar voren gebracht om de aandacht af te leiden van de bedoelingen van de koloniale invasiemacht; valse voorwendselen om een walgelijke oorlog tegen de Afghaanse burgers te beginnen en in stand te houden. Net als het uitroeien van de opiumteelt, het aanpakken van Al Qaida en het verdrijven van de Taliban:

http://graphics.cursor.org/esimage4.jpg
In 2001, toen de Taliban 95% van het land in handen had, was de opiumproductie bijna uitgeroeid. Meteen na de inval steeg het naar ongekende hoogtes. Pas toen Nederland's bondgenoten, de krijgsheren die Nederland financieel en militair steunt, aan de macht kwamen steeg volgens de VN de produktie in Afghanistan razendsnel, waardoor het land nu meer dan 90 procent van de opium, de grondstof voor de heroine, produceert.

RAWA zegt niet voor niks: We believe that if these troops leave Afghanistan, our people will not feel any kind of vacuum but rather will become more free and come out of their current puzzlement and doubts. In such a situation, they will face the Taliban and Northern Alliance without their “national” mask, and rise to fight with these terrorist enemies. Neither the US nor any other power wants to release Afghan people from the fetters of the fundamentalists. Afghanistan’s freedom can be achieved by Afghan people themselves. Relying on one enemy to defeat another is a wrong policy which has just tightened the grip of the Northern Alliance and their masters on the neck of our nation.

Thermopylae
15-01-08, 18:30
Geplaatst door AmirAlMominien
Dat gespeculeer kun je beter voor je houden. Ik heb er geen behoefte aan om de Taliban te verdedigen noch aan te vallen. Ik kan jou dezelfde vraag stellen, aangezien jij de ander kant van de medaille beter vindt, namelijk het met tapijtbommen platbombarderen van de bevolking door de inmenging van Nederland en haar bondgenoten. Bovendien zijn ze zelf zo klunzig en paniekerig dat ze zichzelf niet eens voor hun soortgenoten kunnen beschermen. Praktijken zoals die onder de Taliban waren zijn sindsdien gebleven, sterker nog, de ellende is exponentieel gestegen. Wil je soms ontkennen dat Nederland bijdraagt aan de chaos en het geweld?


De Taliban heeft destijds met geweld de macht gegrepen, en hun wil aan de bevolking opgelegd. Dat is geen gespeculeer, dat zijn de feiten.
Zo werden bijvoorbeeld o.a. in razend tempo, meisjes en vrouwen van de scholen en universiteiten verdreven. De vrouw hoort thuis te zijn nietwaar? Wie veroorzaakt het geweld? De Taliban. Zij willen n.l. wederom op basis van geweld, de macht grijpen in Afghanistan.
Als de Taliban geen politiebureaus, legereenheden en scholen zou aanvallen waar meisjes nu weer les krijgen, dan behoeven Amerikanen, Britten en Nederlanders ook geen schot te lossen.

AmirAlMominien
15-01-08, 18:34
Geplaatst door mark61
Je bestrijdt een uitspraak van Mars die hij niet doet :confused:


Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven.

En hou op met de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om te doen is: Nederlandse moordmachines die daarheen gestuurd zijn om hun leven te wagen voor kapitalistische motieven. Dat het Nederlandse ukkieleger uiteindelijk te klunzig en paniekerig is om ook maar iets voor mekaar te krijgen, doet niks af aan de feiten, namelijk dat er dit keer gelukkig geen Afghanen zijn omgekomen én dat dit een stom bedrijfsongeval is waar Nederland zelf schuldig aan is. Ik begrijp verder best dat Hollanders dat schuldgevoel proberen weg te poetsen door moslims de schuld te geven; dat is het beproefde recept in Nederland om de eigen kwaadaardigheid en moraalloosheid als het om geld gaat, niet onder ogen te hoeven zien.

AmirAlMominien
15-01-08, 18:41
Geplaatst door Thermopylae
De Taliban heeft destijds met geweld de macht gegrepen, en hun wil aan de bevolking opgelegd. Dat is geen gespeculeer, dat zijn de feiten.
Zo werden bijvoorbeeld o.a. in razend tempo, meisjes en vrouwen van de scholen en universiteiten verdreven. De vrouw hoort thuis te zijn nietwaar? Wie veroorzaakt het geweld? De Taliban. Zij willen n.l. wederom op basis van geweld, de macht grijpen in Afghanistan.
Als de Taliban geen politiebureaus, legereenheden en scholen zou aanvallen waar meisjes nu weer les krijgen, dan behoeven Amerikanen, Britten en Nederlanders ook geen schot te lossen.
Het valt me op dat het maar niet tot je botte kop wil doordringen dat wat de Taliban deed, de andere krijgsheren, die door Nederland en haar terroristische maatjes aan de macht zijn geholpen, in veelvoud doen. Voorts bombarderen Nederlandse moordmachines en hun bondgenoten meisjes, vrouwen, hun echtgenoten en scholen net zo hard, dat volgens jou maar beter is ook, dan kunnen ze namelijk niet meer van school gehaald worden of thuis gehouden.

Tenslotte zijn kapitalistische motieven de reden voor de inval en hun aanwezigheid, dus dit argument is gewoon een drogreden om de daden van je soortgenoten goed te praten.

knuppeltje
15-01-08, 18:49
Geplaatst door AmirAlMominien
Voorts bombarderen Nederlandse moordmachines en hun bondgenoten meisjes, vrouwen, hun echtgenoten en scholen net zo hard, dat volgens jou maar beter is ook, dan kunnen ze namelijk niet meer van school gehaald worden of thuis gehouden.



Das waar, die taliban waren echt vrouwvriendelijk, zo vrouwvriendelijk dat ze die de scholen en de ziekenhuizen uittrapten en weer achter het aanrecht zetten.
Voorlopig hebben die godsvruchtigen zowat alle scholen afgebroken die ze maar te pakken konden krijgen.

AmirAlMominien
15-01-08, 19:02
Geplaatst door knuppeltje
Das waar, die taliban waren echt vrouwvriendelijk, zo vrouwvriendelijk dat ze die de scholen en de ziekenhuizen uittrapten en weer achter het aanrecht zetten.
Voorlopig hebben die godsvruchtigen zowat alle scholen afgebroken die ze maar te pakken konden krijgen.
Zo van: de Taliban zijn abjecte slechterikken onder de bevolking, laten wij ook eens onze slechtheid op hen botvieren.

StevieK
15-01-08, 20:44
Geplaatst door AmirAlMominien
Zo van: de Taliban zijn abjecte slechterikken onder de bevolking, laten wij ook eens onze slechtheid op hen botvieren.

Als ik zoal al jouw berichten lees, dan ben je vreselijk anti-westers, Nederland is slecht, Amerika is de Duivel, je verafschuwd het Westen, klopt dat of zit ik er helemaal naast.

knuppeltje
15-01-08, 20:47
Geplaatst door AmirAlMominien
Zo van: de Taliban zijn abjecte slechterikken onder de bevolking, laten wij ook eens onze slechtheid op hen botvieren.

Nee- niet van zo...
Van mij hadden ze er zo niet naar toe gegaan, maar dat poetst het kwaad van de taliban nog steeds niet weg. En als het wel zou helpen dan ben ik de eerste die zal zeggen dat het gooed is dat ze zijn gegaan.

StevieK
15-01-08, 20:47
Geplaatst door Thermopylae
De Taliban heeft destijds met geweld de macht gegrepen, en hun wil aan de bevolking opgelegd. Dat is geen gespeculeer, dat zijn de feiten.
Zo werden bijvoorbeeld o.a. in razend tempo, meisjes en vrouwen van de scholen en universiteiten verdreven. De vrouw hoort thuis te zijn nietwaar? Wie veroorzaakt het geweld? De Taliban. Zij willen n.l. wederom op basis van geweld, de macht grijpen in Afghanistan.
Als de Taliban geen politiebureaus, legereenheden en scholen zou aanvallen waar meisjes nu weer les krijgen, dan behoeven Amerikanen, Britten en Nederlanders ook geen schot te lossen.

De vrouwen hebben daar maar 1 recht en dat is

HET AANRECHT

Marsipulami
15-01-08, 21:48
Geplaatst door AmirAlMominien
En hou op met de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om te doen is: Nederlandse moordmachines die daarheen gestuurd zijn om hun leven te wagen voor kapitalistische motieven. Dat het Nederlandse ukkieleger uiteindelijk te klunzig en paniekerig is om ook maar iets voor mekaar te krijgen, doet niks af aan de feiten, namelijk dat er dit keer gelukkig geen Afghanen zijn omgekomen én dat dit een stom bedrijfsongeval is waar Nederland zelf schuldig aan is. Ik begrijp verder best dat Hollanders dat schuldgevoel proberen weg te poetsen door moslims de schuld te geven; dat is het beproefde recept in Nederland om de eigen kwaadaardigheid en moraalloosheid als het om geld gaat, niet onder ogen te hoeven zien.

Het klopt dat ik gezegd heb dat (minstens een belangrijk deel van) de Afghaanse bevolking de aanwezigheid van buitenlandse militairen wel kan appreciëren in de mate dat ze een bijdrage leveren aan de ordehandhaving en de veiligheid van gewone burgers. Of die buitenlandse troepen daar in slagen dat is een andere zaak.

Ik herinner me een reportage op de Nederlandse televisie waar een Afghaan met verborgen camera (en zonder Hollandse perslui in de buurt) ging vragen aan de man in de straat wat ze dachten over de Nederlandse militaire aanwezigheid. Daaruit bleek dat gewone Afghanen daarover niet zo tevreden waren. Die ontevredenheid kwam niet voort uit het feit dat ze in het gebied aanwezig waren, maar wel uit het feit dat de Nederlandse militairen het lef niet hadden om kordaat op te treden tegen gewapende Afghaanse groepen die de bevolking terroriseerden.

Bovendien is mijn oordeel ook gebaseerd op de mening van een aantal Afghaanse vluchtelingen (waaronder mensen die in het talibantijdperk dit regime actief ondersteunden). Uit zulke contacten blijkt dat de werkelijkheid op het terrein gecompliceerder is dan de anti-westerse en pro-westerse simplistische denkschema's die je op dit forum tegenkomt laten vermoeden.

In het beoordelen van de buitenlandse militaire aanwezigheid in Afghanistan moet men m.i. een belangrijk onderscheid maken tussen:

a) enerzijds de militaire activiteiten die ontplooid werden om het talibanregime ten val te brengen (de val van het talibanregime betreur ik niet, maar de inzet van een militaire middelen, met name de inval van de Amerikanen, gesteund door minstens Blair, Aznar en Balkenende, betreur ik wel) en..

b) anderzijds de buitenlandse militaire aanwezigheid die de chaos na de val van het regime probeert te beperken en een klimaat van veiligheid probeert te creëren waarin kan gewerkt worden aan de heropbouw van het land.

De 2 Nederlandse militairen die zijn doodgeschoten hadden part noch deel aan de grote beslissingen die genomen zijn. Ze deden gewoon hun job. In de huidige context betekende die job veiligheid proberen te verzekeren met het oog op de heropbouw van het land en de teruggave van het land aan zijn bevolking.

rja
15-01-08, 21:55
Geplaatst door Al Sawt
Probeer jezelf niet als slachtoffer van censuur en verdediger van democratie voor te schotelen.

Dat kunnen alleen intellectuelen. Want die kunnen hun slachtofferschap van censuur en missie om vrijheid te verdedigen, hard maken.

En daarmee gaat het mij om een zaak: Wie iets beweert moet het ook inhoudelijk kunnen beargumenteren.

Daar ben jij in het verleden en heden tekort geschoten. Jouw argumenten zijn puur op onwetendheid en vooroordelen gebaseerd.

Niet erg. Maar in jouw geval blijkt ook dat je onvermogen bezit om jouw kennis op te schroeven en vooroordelen te laten varen.

Dus bespaar mij jouw gemekker over censuur.
Je zit te zeuren Al Sawt.

Je hebt geen argumenten die hout snijden.

Ik ben dom, ik kan niet discussieren.

Maar waarom je geen antwoord op mijn argumenten ?

Omdat je bord, voor je kop hebt, die moslims uitgereikt krijgen, als ze geboren zijn ?

Moslims doen nooit iets fout en als er iets gebeurd wat ze niet bevalt, is het altijd de schuld van een ander.

Thermopylae
15-01-08, 21:59
Geplaatst door AmirAlMominien
Het valt me op dat het maar niet tot je botte kop wil doordringen dat wat de Taliban deed, de andere krijgsheren, die door Nederland en haar terroristische maatjes aan de macht zijn geholpen, in veelvoud doen. Voorts bombarderen Nederlandse moordmachines en hun bondgenoten meisjes, vrouwen, hun echtgenoten en scholen net zo hard, dat volgens jou maar beter is ook, dan kunnen ze namelijk niet meer van school gehaald worden of thuis gehouden.

Tenslotte zijn kapitalistische motieven de reden voor de inval en hun aanwezigheid, dus dit argument is gewoon een drogreden om de daden van je soortgenoten goed te praten.


Het valt mij op, dat jij het maar niet wil begrijpen. JIJ Beweert dat het vroeger onder de Taliban beter was. Daar geef ik commentaar op. Dat die krijgsheren niet van die lekkertjes zijn weten we ook allemaal. Toch gingen voor de Taliban met geweld de macht greep, veel meisjes en vrouwen naar school. Werd er niet van bovenaf opgelegd, wat je moest dragen, dat je een baard moet laten staan, dat je niet meer je favoriete muziek mag draaien (westers niet waar!) je niet meer mag lezen wat je wil. En dat alles op straffe van stokslagen, of zelfs de dood als je gepakt werd. Daar heb ik het over. Maar als je over geweld begint, dan zijn het toch echt de Taliban die van alles en nog wat aanvallen, dus wordt er teruggeschoten.

De Taliban, gaf Bin Laden Murder Inc. alle gelegenheid, om daar zijn commando's onder te brengen en te trainen en alle plannen voor aanslagen in het westen te bedenken en uit te werken. Dat het opruimen van dat rovershol mee heeft gespeeld bij Amerika en GB om binnen te vallen zou best kunnen. Die kapitalistische motieven? Olie? De enorme rijkdom in Afghanistan die we kunnen pikken? Dat hele gedoe in Afghanistan heeft Nederland alleen maar een hele hoop geld gekost.

mark61
15-01-08, 22:22
Geplaatst door AmirAlMominien
En hou op met de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om te doen is:

Begrijpend lezen is duidelijk te moeilijk voor jou. De portée van Mars' zin was: de Afghanen willen dat er westerse troepen in Afgh. zijn. Daar ga je liever niet op in, omdat je weet dat je dat niet kan weerleggen.


Nederlandse moordmachines

Stel je niet aan en maak je niet belachelijk. NL en moordmachines :rolleyes:


kapitalistische motieven

Die eeuwige pijpleidingen van je. Dure grap onderhand.


gelukkig geen Afghanen zijn omgekomen

Het nieuws volgen is ook al te hoog gegrepen voor je; er zijn wel degelijk Afghanen omgekomen.


Ik begrijp verder best dat Hollanders dat schuldgevoel proberen weg te poetsen door moslims de schuld te geven;

Tizzer jochie? Wat brabbel je nou allemaal nav NLers die abusievelijk NLers en Afghanen doodschieten?

Wizdom
15-01-08, 22:25
Geplaatst door Marsipulami
Die redenering klopt helemaal niet. Is bovendien heel simplistisch westers links.

Ik heb het ook niet over de Afghaanse regering, maar over de bevolking. Natuurlijk bestaat 'de' bevolking niet, zeker niet in een wespennest als Afghanistan waar allerlei stammen, religieuze gezindten en politieke groeperingen elkaar al decennialang bestrijden al dan niet met de financiële steun van andere landen of mogendheden.

De buitenlandse troepen die momenteel in Afghanistan zijn willen er zo snel mogelijk weer weg. De oorlog in Afghanistan heeft niets te maken met kolonialisme. In Afghanistan valt er geen rijkdom te rapen.

Op het moment dat de buitenlandse militairen vertrekken in Afghanistan zal Afghanistan ook uit de media-aandacht verdwijnen, maar voor de gewone Afghaan die vrede wil zal de oorlog tussen allerlei groepen gewoon blijven doorgaan.

Zoals met alle dingen in het leven zijn veel zaken complexer dan ze lijken... Het is een kolonisatie oorlog omdat alleen het feit al dat die mensen een andere cultuur en religie hebben ze kwablijkelijk een acceptable prooi zijn voor de westerse mogendheden....

Daar komt nog bij dat Afghanistan wordt gezien als een broedplaats van een ideologie die men niet aanstaat... Tel daar nog eens bij op dat het een relatief hulpeloos en onderontwikkeld land is en strategisch niet onbelangrijk gezien potentiele pijpleiding routes voor strategische energie voorziening....

Verder is er natuurlijk nog de alibi van Osama... en zie daar de cirkel is rond....

Wat kan het Westen nu Afghanistan schelen... Ze hebben de Afghanen na de nederlaag van de Russen tientallen jaren elkaar af laten maken en nu moeten we in een keer gaan geloven dat het Westen zich om de Afghaanse vrouw bekommert.... Wat een flauwekul....

Het is allemaal strategie, hebzucht en de arrogantie van het Westen... Principes en nobele hoogstaande morele waarden staan hier ver van verwijderd... Het gaat niet om democratie en ook niet om vrouwen rechten...

Het gaat om machtspolitiek, grondstoffen en uitbreiding van de invloedssfeer van de Westerse mogendheden.... Bestrijding van de Islam en uitbreiding van invloedssfeer van het Dajjaal Atheisme...

That is the Truth... The Whole Truth and Nothing but the Truth...

naam
15-01-08, 22:28
Geplaatst door Wizdom
Bestrijding van de Islam en uitbreiding van invloedssfeer van het Dajjaal Atheisme...



Bush is een heeeeel gelovig mens. Dat klopt dus niet.

Wizdom
15-01-08, 22:31
Geplaatst door naam
Bush is een heeeeel gelovig mens. Dat klopt dus niet.

Dajjaal staat voor support aan de Anti-Christ.... Dat ben je automatisch als je niet Moslim bent....

Als de Dajjaal komt... Zullen maar weinig mensen bespaart blijven van de Dajjaal...

Zijn invloed is groot... Zijn misleiding ook....

naam
15-01-08, 22:38
Geplaatst door Wizdom
Dajjaal staat voor support aan de Anti-Christ.... Dat ben je automatisch als je niet Moslim bent....

Als de Dajjaal komt... Zullen maar weinig mensen bespaart blijven van de Dajjaal...

Zijn invloed is groot... Zijn misleiding ook....

Anti Christ en Moslim? Ben jij dan een pro Christ?

Volgens de Christenen geloof jij juist in het verkeerde.

Tja, je gaat naar de hemel van de Moslims en naar de hel van de Christenen. Misschien kom je ergens in het midden uit.

Wizdom
15-01-08, 22:41
Geplaatst door naam
Anti Christ en Moslim? Ben jij dan een pro Christ?

Wist je dat dan niet... Moslims zijn Pro- Profeet Jezus (VZMH)....

Ga je huiswerk doen....

naam
15-01-08, 22:48
Geplaatst door Wizdom
Wist je dat dan niet... Moslims zijn Pro- Profeet Jezus (VZMH)....

Ga je huiswerk doen....


Wel pro Chris, maar als je het zo benadert zie je Christ ook als de zoon van god. Anders is het geen (anti Christ is namelijk iets anti goddelijks en daarmee ook goddelijk, want niet te doden en altijd aanwezig), ga jij je huiswerk doen.

Bovendien je zou de anti Christ dan beter de anti Mohammed kunnen noemen als je allebei als profeet ziet waarbij Mohammed nog de meeste belangrijke is.

mark61
15-01-08, 23:11
Boeiende conversatie :wijs:

naam
16-01-08, 08:09
Geplaatst door mark61
Boeiende conversatie :wijs:

Inderdaad en nog steeds geen antwoord gekregen. In feite stelt hij dat de Anti Christ, duivel of zoiets ook een soort godheid is die bepalend kan zijn voor de mensheid.
Er is niets veranderd ten opzichte van de oude Grieken, die hadden Hades en ook drie vormen van een hemel en een soort hel.

Hoe meer beroep wordt gedaan op bovennatuurlijke machten, hoe meer godheden er meespelen. Engeltjes zijn ook een soort van demi goden of zoiets?

super ick
16-01-08, 08:46
Geplaatst door naam
Inderdaad en nog steeds geen antwoord gekregen. In feite stelt hij dat de Anti Christ, duivel of zoiets ook een soort godheid is die bepalend kan zijn voor de mensheid.
Er is niets veranderd ten opzichte van de oude Grieken, die hadden Hades en ook drie vormen van een hemel en een soort hel.

Hoe meer beroep wordt gedaan op bovennatuurlijke machten, hoe meer godheden er meespelen. Engeltjes zijn ook een soort van demi goden of zoiets?

Opzouten eikel.
Kijk eens naar de topictitel.
Ga Jezus maar elders uitventen.

H.P.Pas
16-01-08, 09:23
Geplaatst door AmirAlMominien
Verder zegt dit op lucht gebasseerde argument niks over het valse voorwendsel om het land binnen te vallen en te terroriseren.

Niet op lucht. Op UNHCR (http://www.unhcr.org/statistics/STATISTICS/464183592.pdf) gegevens:



Internally displaced persons

1999 258 625
2000 758 625
2001 1 200 000
2002 665 156
2003 184 269
2004 159 549
2005 142 505

Refugees

1999 2 601 691
2000 3 587 631
2001 3 809 661
2002 2 510 294
2003 2 136 043
2004 2 414 401
2005 2 166 149

Returned refugees
1999 253 031
2000 292 484
2001 26 092
2002 1 957 958
2003 645 864
2004 879 780
2005 752 090





Bericht (http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/publ/opendoc.htm?tbl=PUBL&id=4444d3cc2)

The huge repatriation movements since 2002 have partially alleviated a humanitarian concern that has persisted for more than two decades

Geplaatst door AmirAlMominien

Het is sindsdien namelijk alleen maar toegenomen; vluchtelingen waren er altijd al in dat gebied.
Ik haal het er niet uit.

Geplaatst door AmirAlMominien

De orde is er helemaal niet bij gebaat dat de buitenlandse militairen blijven. Toen de Taliban in 2001 nog aan de macht waren, hadden ze 95% van het land nog onder controle en bestond er enige mate van orde, zoals blijkt uit het uiroeien van de opiumteelt van destijds. Tegenwoordig zorgen de buitenlandse troepen voor een gigantische chaos

Die uitspraak is dus, zoals uit het bovenstaande blijkt, wèl uit de lucht gegrepen.

Het is weliswaar een rotzooi maar nog altijd stukken beter als onder de Taliban.

mark61
16-01-08, 09:38
Geplaatst door naam
Inderdaad en nog steeds geen antwoord gekregen. In feite stelt hij dat de Anti Christ, duivel of zoiets ook een soort godheid is die bepalend kan zijn voor de mensheid.
Er is niets veranderd ten opzichte van de oude Grieken, die hadden Hades en ook drie vormen van een hemel en een soort hel.

Hoe meer beroep wordt gedaan op bovennatuurlijke machten, hoe meer godheden er meespelen. Engeltjes zijn ook een soort van demi goden of zoiets?

Hij verwijst naar klassieke islamitische Eindtijdprofetieën, een verschijnsel ook wel bekend uit het middeleeuwse Europa. Een bekende tak van devote literatuur.

De verhalen over wat vooraf gaat aan de dag des oordeels variëren, maar vaste elementen zijn: mannen gaan zich gedragen als vrouwen, en vice versa (nou, zeg nou zelf!), natuurrampen, en de komst van Dadjdjal Mal'un, de Vervloekte Dadjdjal, een monster dat mensen komt eten & voor algemene verwarring zorgt. Een soort superwilders/boesj zak maar zeggen.

mark61
16-01-08, 09:41
Geplaatst door super ick
Opzouten eikel.
Kijk eens naar de topictitel.
Ga Jezus maar elders uitventen.

?

Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Voor topicdeviantie moet je bij Wiz zijn.

Bofko
16-01-08, 10:38
Geplaatst door H.P.Pas
Niet op lucht. Op UNHCR (http://www.unhcr.org/statistics/STATISTICS/464183592.pdf) gegevens:



Bericht (http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/publ/opendoc.htm?tbl=PUBL&id=4444d3cc2)


Ik haal het er niet uit.


Die uitspraak is dus, zoals uit het bovenstaande blijkt, wèl uit de lucht gegrepen.

Het is weliswaar een rotzooi maar nog altijd stukken beter als onder de Taliban.

In Schaaps zwart-wit wereld is geen plaats voor de weerbarstige realiteit.

naam
16-01-08, 11:13
Geplaatst door super ick
Opzouten eikel.
Kijk eens naar de topictitel.
Ga Jezus maar elders uitventen.

Vriendelijk vragen is er kennelijk niet meer bij. Bovendien vent ik Jezus niet uit, dus niet zo hoog van de toren blazen graag. Ben zelfs zwaar atheist.

Normale omgangsvormen devalueren kennelijk op het forum, eikel, hé het gebeurt ook bij mij.

FF weer on topic, er bestaat misschien een kans dat mensen hier op het forum het eens zijn met hoe de Taliban het land wil besturen en heeft bestuurt en of het adagium hebben alles beter dan het westen.

ajh.van.Buuren
16-01-08, 12:13
Geplaatst door Marsupilami
Die twee doodgeschoten jongens zijn niet verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan. Bovendien is de aanwezigheid van buitenlandse militairen door de Afghanen zelf gewenst om de orde te handhaven. Over de doden niets dan goeds.

Een waar woord mijn waarde.

(Overigens ben ik tegen de aanwezigheid van Nederlandse militairen in die regio, of waar ook ter wereld. Soldaten hebben niets te zoeken in het land van een ander - zij dienen het eigen land te verdedigen)

Met vrindelijke groet,

AJH van Buuren

Shemharosh
16-01-08, 12:19
het zijn geen jongens!!!!!....het zijn mannen,ik weet niet wat ze te zoeken hadden bij een leger dat naar Afghanistan gaat!!!....een paar vliegtuigen hadden de Talibaantroep schoongemaakt en soldaten waren niet nodig alleen die jongens die Rambo hebben gezien gingen er heen....die vliegtuigen hadden door moeten vliegen op Islamabad en het probleem was opgelost!!!!....maar ja....het spelletje is net begonnen en ze willen er zo lang mogelijk van genieten!!!!

H.P.Pas
16-01-08, 12:36
Geplaatst door mark61
vaste elementen zijn: mannen gaan zich gedragen als vrouwen, en vice versa (nou, zeg nou zelf!), natuurrampen, en de komst van Dadjdjal Mal'un,...

Politicologen (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3510705#post3510705)
die in tongen spreken ?

mark61
16-01-08, 12:59
Geplaatst door H.P.Pas
Politicologen (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3510705#post3510705)
die in tongen spreken ?

Voor de goede verstaander zijn de Tekenen legio.

H.P.Pas
16-01-08, 13:16
Geplaatst door mark61
Voor de goede verstaander zijn de Tekenen legio.

Het Einde is nakend, Nederlands kunnen ze ook niet meer een opstaan in de tram ho maar. :droef:

mark61
16-01-08, 13:42
Geplaatst door H.P.Pas
Het Einde is nakend, Nederlands kunnen ze ook niet meer een opstaan in de tram ho maar. :droef:

kennen :jammer: Het einde is nu echt nabij.

H.P.Pas
16-01-08, 13:51
Geplaatst door mark61
kennen :jammer: Het einde is nu echt nabij.

:p

Kennen is weten, kunnen is een vaardigheid bezitten

Nederlands (schrijven) kunnen ze niet meer..

Valt over te twisten.

mark61
16-01-08, 13:59
Geplaatst door H.P.Pas
:p

Valt over te twisten.

Nee, helaas niet :hihi: In het Nederlands is kunnen een hulpwerkwoord en vereist dus een infinitief naast zich.

H.P.Pas
16-01-08, 14:02
Geplaatst door mark61
Nee, helaas niet :hihi: In het Nederlands is kunnen een hulpwerkwoord en vereist dus een infinitief naast zich.

Hier sta ik te kijk. Ik kan niet beter..

mark61
16-01-08, 14:33
Geplaatst door H.P.Pas
Hier sta ik te kijk. Ik kan niet beter..

Troost je met de gedachte dat het Einde sowieso met rasse schreden nadert. Jouw bijdrage is voorzeker verwaarloosbaar :lachu:

H.P.Pas
16-01-08, 14:39
Geplaatst door mark61
Troost je met de gedachte dat het Einde sowieso met rasse schreden nadert. Jouw bijdrage is voorzeker verwaarloosbaar :lachu:

Wat je zegt. Ze kunnen me wat. :blowen:

mark61
16-01-08, 14:46
Geplaatst door H.P.Pas
Wat je zegt. Ze kunnen me wat. :blowen:

Ze kennen mij ook wat.

H.P.Pas
16-01-08, 14:48
Geplaatst door mark61
Ze kennen mij ook wat.

Kan je wel ?

naam
16-01-08, 15:55
Geplaatst door H.P.Pas
Kan je wel ?

Waar blijft de on topic bully?

Jullie mogen het wel lekker over het einde der tijden hebben en ik niet?

Vink nie eerlijk. :ninja2:

Zokeniewelweer.

mark61
16-01-08, 17:24
Geplaatst door naam
Waar blijft de on topic bully?

Jullie mogen het wel lekker over het einde der tijden hebben en ik niet?

Vink nie eerlijk. :ninja2:

Zokeniewelweer.

Het is een oneerlijke wereld. Heb je intussen nog wat leuke Eindtijdverhalen opgeduikeld?

ad-Dajjal sometimes spelled Dajal, (Arabic: الدّجّال, ad-dajjāl) ("The Deceiver/impostor"), also known as the false Messiah (see also: Antichrist) is an evil figure in Islamic eschatology. He is to appear at a time in the future, before Yawm al-Qiyamah (The Day of Resurrection, Judgement Day).

"Dajjal" (compare to "Devil") is a common Arabic word, used in the sense of "false prophet", but "Ad-Dajjal", with the definite article, refers to "The Impostor", a specific end-of times deceiver. It is worthy to note that the term Al-Masih Ad-Dajjal (Arabic for "The False Messiah") is a literal translation of the Syriac term "Meshiha Deghala", which had been in the common vocabulary of the Middle East and adapted into the Arabic language 400 years prior to the Qur'an via the Peshitta (which uses that term instead of the Greek "antichristos"). [1][2]

The belief is based around the events prior to the Day of Judgment around the Second Coming of The Christ, when ad-Dajjal shall gather an army of those he has deceived and lead them in a war against Jesus, who shall be accompanied by an army of the righteous.

He will appear somewhere between Syria and Iraq, at which time Jesus will return and defeat ad-Dajjal in Palestine. He will be unable to enter Mecca or Medina.

wiki

mark61
16-01-08, 17:31
He will emerge between Shaam and Iraq, and his emergence will become known when he is in Isfahaan at a place called Yahudea.
The Yahudis (Jews) of Isfahaan will be his main followers.
Apart from having mainly Yahudi followers, he will have a great number of women followers as well.
He will have with him fire and water, but in reality the fire will be cold water while that what appears to be cold water will in reality be a blazing fire.
Those who obey him will enter "his Jannat" while those who disobey him will enter "his Jahannam."
There will be a thick fingernail-like object in his left eye.
The letters "Kaa" "Faa" "Raa" will appear on his forehead and will be deciphered by all Mu'mineen regardless of them being literate or not.
He will have a wheatish complexion.
He will travel at great speeds and his means of conveyance will be a gigantic mule. It is said that he will play beautiful music which will attract the music lovers.


Ik ziet een Bush in de Airforce One, maar wat er met zijn linkeroog mis is, dat is me nog niet duidelijk. En Bill Clinton was dacht ik muzikaler ingesteld.

(K-F-R > ongelovige)

naam
16-01-08, 19:07
Geplaatst door mark61
He will emerge between Shaam and Iraq, and his emergence will become known when he is in Isfahaan at a place called Yahudea.
The Yahudis (Jews) of Isfahaan will be his main followers.
Apart from having mainly Yahudi followers, he will have a great number of women followers as well.
He will have with him fire and water, but in reality the fire will be cold water while that what appears to be cold water will in reality be a blazing fire.
Those who obey him will enter "his Jannat" while those who disobey him will enter "his Jahannam."
There will be a thick fingernail-like object in his left eye.
The letters "Kaa" "Faa" "Raa" will appear on his forehead and will be deciphered by all Mu'mineen regardless of them being literate or not.
He will have a wheatish complexion.
He will travel at great speeds and his means of conveyance will be a gigantic mule. It is said that he will play beautiful music which will attract the music lovers.


Ik ziet een Bush in de Airforce One, maar wat er met zijn linkeroog mis is, dat is me nog niet duidelijk. En Bill Clinton was dacht ik muzikaler ingesteld.

(K-F-R > ongelovige)


:denk: Leuk

H.P.Pas
16-01-08, 22:42
Geplaatst door naam
:denk: Leuk

The Dajal: (http://www.islaam.net/main/display_article_printview.php?id=1394)

From the reports quoted above, we may note that some of them describe his right eye as being blind or defective, and some describe his left eye as being blind or defective. Both accounts are saheeh. Some of the scholars sought to reconcile these reports. Al-Qaadi ‘Iyaad said: “Both eyes of the Dajjaal will be defective, because all the reports are saheeh. "

chirpy
16-01-08, 23:00
Geplaatst door AmirAlMominien
Zorg dat je je emoties onder controle hebt als je een redelijke discussie wilt voeren met mij. Verder kan je wel gaan huilen om die autochtoontjes die daar omgekomen zijn door het eigen paniekerige optreden, maar nationaliteit zegt niet dat hun leven belangrijker is dan die honderdduizend moslims die in hun eigen land om zeep worden geholpen. Ik denk verder dat ik inderdaad niet in dit land land thuis hoor, daar ze één van de meest hypocriete en domme bevolkingen ter wereld herbergt, die je simpel kunt programmeren om de boodschap van hun baasjes te verspreiden.

Dit laat RAWA (je weet wel die organisatie die graag opgehemeld werd door Nederlanders hier, omdat ze opkwamen voor de vrouwenrechten, maar nu doodgezwegen worden in de media) in een recent uitgebracht communiqué weten:

December 10, 2007

..zegt de andere hypocriete, domme door de godsdienst geprogrammeerde burger.

Al Sawt
16-01-08, 23:19
Geplaatst door rja
Je zit te zeuren Al Sawt.

Je hebt geen argumenten die hout snijden.

Ik ben dom, ik kan niet discussieren.

Maar waarom je geen antwoord op mijn argumenten ?

Omdat je bord, voor je kop hebt, die moslims uitgereikt krijgen, als ze geboren zijn ?

Moslims doen nooit iets fout en als er iets gebeurd wat ze niet bevalt, is het altijd de schuld van een ander. God zegen onder ons die zonder een bord voor hun kop geboren zijn.

Overigens daag ik je uit om stukken van mijn hand te laten waarin ik spreek namens moslims!

Anders moet ik je betichtten van insinuatie aan mijn adres en generalisatie van een bevolkingsgroep.

super ick
17-01-08, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
God zegen onder ons die zonder een bord voor hun kop geboren zijn.

Overigens daag ik je uit om stukken van mijn hand te laten waarin ik spreek namens moslims!

Anders moet ik je betichtten van insinuatie aan mijn adres en generalisatie van een bevolkingsgroep.

Niet ineens gaan kronkelen Al Zout.
Je bent nog gladder dan een aal in een emmer snot.

chirpy
17-01-08, 16:57
Geplaatst door AmirAlMominien
Allemaal achterhaalde argumenten die het oorlogszuchtige optreden van de moordenaars in het Nederlands leger trachten te vergoeilijken.

Wij zijn "oorlogszuchtig" omdat die idioten van de Taliban overal over de ruggen van vooral vrouwen en kinderen heen aanvallen plegen op weldenkende mensen. De argumenten zijn niet achterhaald. Jij durft nogal wat te zeggen om de soldaten moordenaars te noemen. Ik ga ervan uit dat je niet hebt nagedacht.

rja
18-01-08, 23:35
Geplaatst door Al Sawt
God zegen onder ons die zonder een bord voor hun kop geboren zijn.

Overigens daag ik je uit om stukken van mijn hand te laten waarin ik spreek namens moslims!

Anders moet ik je betichtten van insinuatie aan mijn adres en generalisatie van een bevolkingsgroep.
Werkelijk, Al Sawt.

Je bent voor het geweld wat tegen Isreal gebruikt wordt, zelf moordenaars mag, je heb meerdere keren aangegeven, dat je Israël vernietigd wil zien.

Als je onschuldige Isrealiers mag opblazen, is de stap naar het opblazen van onschuldige Westerlingen of moslims die aan de verkeerde kant staan of toevallig op de verkeerde plaats zijn, maar zeer klein !