PDA

Bekijk Volledige Versie : [B]Jeugdteam ziekenhuis in geslagen[/B]



StevieK
15-01-08, 01:41
Bron : De Telegraaf

ma 14 jan 2008, 09:36

Jeugdteam ziekenhuis in geslagen
AMSTERDAM - Een jeugdelftal is na afloop van een voetbalwedstrijd bijna in zijn geheel het ziekenhuis in geslagen door tientallen allochtone toeschouwers.


Na een wedstrijd van V&O United uit het Belgische Merksem, afgelopen zaterdag, bestormden jongeren en volwassenen het veld om de spelers te mishandelen. Acht van de elf spelers, allemaal jongeren tussen de twaalf en zeventien jaar, belandden in het ziekenhuis.

Onder de belagers werden enkele spelers van Belgica, een voetbalclub uit de omgeving, herkend.

Omsingeld

“De wedstrijd was net afgefloten. Ik wilde naar de kleedkamers lopen toen er drie gasten van Belgica voor mij stonden. Ze hadden me plots omsingeld. Ik wilde naar de rest van de ploeg lopen, maar een van die mannen sloeg recht op mijn gezicht”, zegt de 17-jarige Michael in de Gazet van Antwerpen.

Trainer Jimmy Brunson (31) kreeg ook klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik kan vijf dagen niet werken”, zucht de man.

“Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.”

Wraak?

Een paar weken geleden werd een wedstrijd tussen V&O United en Belgica stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren. Die rellen zouden mogelijk de aanleiding zijn geweest tot de aanval, meldt gva.be.

StevieK
15-01-08, 01:42
Zal wel weer WESTERSE PROPAGANDA zijn.