PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Gebrek aan radio-apparatuur bij drama Uruzgan'



Tomas
15-01-08, 12:25
Uitgegeven: 15 januari 2008 10:08
Laatst gewijzigd: 15 januari 2008 10:10

AMSTERDAM - De militaire vakbond ACOM zegt dat een gebrek aan radio-apparatuur waarschijnlijk een rol heeft gespeeld bij de dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan. Dat meldt de NOS.

Vakbondvoorzitter van Kleian zei dinsdag dat hij een tijd geleden heeft gewaarschuwd dat militairen klaagden over een tekort aan 'oortjes', waarmee gecommuniceerd kan worden met collega's. Kapotte apparatuur zou de laatste maanden niet vervangen zijn, aldus Kleian.

In een reactie laat Defensie weten de uitspraken 'onethisch' en 'voorbarig' te vinden.

(c) www.nu.nl

mark61
15-01-08, 19:17
Ik zou me niet blindstaren op de technische details. Ik hoorde gisteren dat 24% (vierentwintig procent) van de Amerikaanse verliezen in Irak aan 'friendly fire' wordt toegeschreven. Uiteraard is dat geen getal om aan de grote klok te hangen. Maar tis al zo oud als oorlog.

knuppeltje
15-01-08, 19:21
Geplaatst door mark61
Ik zou me niet blindstaren op de technische details. Ik hoorde gisteren dat 24% (vierentwintig procent) van de Amerikaanse verliezen in Irak aan 'friendly fire' wordt toegeschreven. Uiteraard is dat geen getal om aan de grote klok te hangen. Maar tis al zo oud als oorlog.

Dat hangen ze in Amerika dan ook maar niet aan de grote klok denk.
Er mochten ook geen terugkerende bodybacks in beeld komen toch, en ook liefst geen invalieden?