PDA

Bekijk Volledige Versie : Homokoppels vangen bot bij buitenlandse adoptie



Marsipulami
15-01-08, 11:42
Homokoppels vangen bot bij buitenlandse adoptie


Anderhalf jaar nadat holebikoppels de mogelijkheid kregen om kinderen te adopteren, is nog geen enkele buitenlandse adoptie gelukt. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Lege doos
"Die wet is een lege doos", meent Vlaams parlementslid Jan Roegiers (Spirit). "De adoptie-ambtenaar sluit de deur voor homokoppels". Zo deed de administratie moeilijk over de Amerikaanse organisatie (FTTA) die twee homokoppels hadden ingeschakeld.

Bijzonder moeilijk
Maar de woordvoerster van de adoptie-ambtenaar ontkent actieve tegenwerking. "De realiteit is dat het voor hen bijzonder moeilijk is om kinderen te adopteren". (belga/ka)

David
15-01-08, 12:14
In Nederland is dat gelukkig anders. Kennissen van me hebben sinds vorige week een dochter, afkomstig uit China.

BrunnenKresse
15-01-08, 12:16
Wereld is Nederland niet :hihi: Denk men nou echt dat in China harstikke blij zijn met Homo's?

knuppeltje
15-01-08, 12:47
Geplaatst door BrunnenKresse
Wereld is Nederland niet :hihi: Denk men nou echt dat in China harstikke blij zijn met Homo's?

Wie zegt dat ze hardstikke blij zouden zijn met een BrunnenKresse, die nick alleen al.

Hawa
15-01-08, 15:05
Homokoppels vangen bot bij buitenlandse adoptie


Anderhalf jaar nadat holebikoppels de mogelijkheid kregen om kinderen te adopteren, is nog geen enkele buitenlandse adoptie gelukt. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Lege doos
"Die wet is een lege doos", meent Vlaams parlementslid Jan Roegiers (Spirit). "De adoptie-ambtenaar sluit de deur voor homokoppels". Zo deed de administratie moeilijk over de Amerikaanse organisatie (FTTA) die twee homokoppels hadden ingeschakeld.

Bijzonder moeilijk
Maar de woordvoerster van de adoptie-ambtenaar ontkent actieve tegenwerking. "De realiteit is dat het voor hen bijzonder moeilijk is om kinderen te adopteren". (belga/ka)

Ik ben ook concervatief. Ik wil ook ouders,ik heb ouders, maar voedt mijn zoons op zonder vader. Het is niet niks.
Het mooiste is gewoon dat je al die ouders om je heen hebt. Veel moeders misschien een vader. Dat is weer islam,kan ook christen zijn. Maar toch.
Alleenstaande ouder is al een stempel in deze maatschappij.
Ik heb familie. Terwijl die familie aan mijn zoons er niet is. Die familie is er niet. Omdat ik het aleen recht heb, En alleen de opvoeding doe.
Maar ik kan mij wel voor mij kop stoten. Ik heb mijn familie. En mijn zoons hebben in feite geen familie.
En dan krijg je wel indentiteits cricis.
Maar mijn zonen hebben ook familie. Natuurlijk hebben zij een grote familie.
Het zijn in ieder geval geen wezen.
Maar toch!
In hun gevoel beleving voelt het zo wel.
In mijn gevoel,voel ik het ook zo.
Mijn familie ik weet. Zijn er altijd. Maar hun familie is er nooit. Maar ik doe ook niks. De familie aan mijn kinderen zijn er echt wel. Alleen we doen die stap niet. Ze willen die stap niet. En ik denk, ik moet die stap doen,aan hun roots. Ik hoop dat ooit de familie er weer is. Zoals ik gewend ben. Inscha Allah!

Koala64
15-01-08, 17:51
Geplaatst door David
In Nederland is dat gelukkig anders. Kennissen van me hebben sinds vorige week een dochter, afkomstig uit China.
Hee wat leuk! :)