PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgisch jeugdteam ziekenhuis ingeslagen



Maurice
15-01-08, 18:43
Belgisch jeugdteam ziekenhuis ingeslagen



Gepost door Rob (R@b) - Bron: Gazet Van Antwerpen
Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2008 @ 11:02

Een racistisch incident van een paar weken geleden tussen twee Belgische jeugvoetbalteams heeft dit weekend geleid tot het in elkaar slaan van een heel jeugdelftal. Een paar weken terug werd een wedstrijd tussen V&0 United uit Merksem en FC Belgica uit Edegem stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren.

Dit weekend voetbalde V&O United tegen Rapid uit Deurne. Bijna de hele scholierenploeg (12 tot 17 jaar) van V&O United belandde op de spoedafdeling van het ziekenhuis nadat tientallen jongeren én volwassenen na de wedstrijd het veld opstormden en begonnen te meppen. En de meppende groep zouden geen supporters en spelers van Rapid zijn geweest maar van FC Belgica.

Ook de coach van V&O United ontkwam niet aan het geweld. ''Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen arbeidsongeschikt'', zo zegt de trainer in de Gazet van Antwerpen. ''Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.''

Voetbalclub Belgica laat bij monde van secretaris Tom Diercksens weten dat zijn club geen blaam treft: ''Het gaat om een paar individuen die in hun vrije tijd handelden. Als we met zekerheid weten welke personen erbij betrokken waren, vliegen zij zonder pardon de ploeg uit.''

De politie spoort de daders momenteel op. Enkele spelers van FC Belgica zijn al herkend als daders.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/86656