PDA

Bekijk Volledige Versie : Ter Horst waarschuwt voor Wilders-film



Amchaque
16-01-08, 20:21
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2008/01/ter_horst_waarschuwt_voor_wild.html

Ter Horst waarschuwt voor Wilders-film

Alle burgemeesters hebben november vorig jaar een brief gekregen van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken. Daarin maant ze de burgervaders en -moeders "extra alert" te zijn op spanningen die kunnen ontstaan door de Koranfilm van Geert Wilders.

Volgens Ter Horst kan alle commotie rond de film leiden tot "onrust in de samenleving en spanning tussen bevolkingsgroepen". Ze adviseert de burgemeesters om vooral de emoties in de moslimgemeenschap goed in de gaten te houden.

Zorgen

Ter Horst schreef de brief na een gesprek dat zij en collega-minister Hirsch-Ballin hadden met Wilders. "Het kabinet kent de film nog niet maar de toelichting door de heer Wilders zelf heeft tot de in het gesprek verwoorde zorgen geleid," schrijft de minister.

Ongeregeldheden

In grote steden als Amsterdam en Rotterdam houdt de politie al rekening met ongeregeldheden vanwege de film. Er zijn gesprekken met imams om te zorgen dat eventuele commotie zoveel mogelijk wordt beperkt.

De film is naar verwachting eind deze maand klaar. Wanneer die wordt uitgezonden, is nog niet duidelijk.

T. Wolters | 16-01-08 | 17:44 | 193 reacties

sater
16-01-08, 20:41
:engel: Ah, de minister van binnenlandse zaken kent sommige van haar makkelijk op te fokken pappenheimers.

mulan
16-01-08, 20:44
Werkelijk...Is het nu echt zo dat een gast die mentally challenged is zoveel aandacht krijgt en moet ik me over een jaar of twee weer wezenlijk gaan verbazen hierover.

barfly
16-01-08, 21:58
Ik zal 't nog maar es zeggen, die film bestaat waarschijnlijk nog niet eens maar er zijn al wel rampenoefeningen...

En ik heb zelf ook al een AK47 in huis gehaald.

Tomas
16-01-08, 22:11
Als ik moslim was, zou ik rond die tijd veilig binnen blijven. Zeker op het platteland. Voor je't weet wordt je door een of andere onervaren agent in paniek overhoop geschoten.

panoma79
16-01-08, 22:19
Wat is nou zo leuk aan het beledigen van Moslims, Moslims beledigen toch ook geen Christenen,
Bizarre shit allemaal,. Hoe kan er zo ooit vrede komen.
Hij moet wel weten dat Moslims nergens voor terug deinzen, wil je vrede kun je krijgen, wil je oorlog laat maar komen.
Hoe kan zo een man liefde hebben voor z'n vrouw als hij vol zit met haat.

Tomas
16-01-08, 22:23
Geplaatst door panoma79
Moslims beledigen toch ook geen Christenen,


Beledigen is inderdaad niet nodig. Maar leer er nu maar mee leven. Want moslims beledigen ook graag. Jullie vinden alleen zelf van niet. Christus is de zoon van god. En het zijn monotheisten. Als je iets anders beweert dan beledig je ze. Net zoals je moslims beledigd als je ze de waarheid over mohammed toe speelt. Live sucks. Althans als je makkelijk te beledigen bent. Ik heb gelukkig nergens lastig van. Tenzij je Bassi de Clown beledigd. Dan beledig je mij.

panoma79
16-01-08, 22:32
Geplaatst door Tomas
Net zoals je moslims beledigd als je ze de waarheid over mohammed toe speelt.

Welke waarheid over Mohammed(saw), jij bent niet eens zijn pink waard.
Je gelooft niet in God, je eet, drinkt, schijt.
Dat zijn precies de eigenschappen van een dier.

Tomas
16-01-08, 22:35
Geplaatst door panoma79
Welke waarheid over Mohammed(saw), jij bent niet eens zijn pink waard.
Je gelooft niet in God, je eet, drinkt, schijt.
Dat zijn precies de eigenschappen van een dier.

Moslims beledigen niet... Nee, jij niet. Je kan het niet. Maar je zou het wel graag willen leren. Nou, gewoon meer opletten. En dan bedoel ik echt opletten. Niet dat wat je op school doet.

panoma79
16-01-08, 22:43
Geplaatst door Tomas
Moslims beledigen niet... Nee, jij niet. Je kan het niet. Maar je zou het wel graag willen leren. Nou, gewoon meer opletten. En dan bedoel ik echt opletten.

Het is me opgevallen dat jij wel kunt beledigen, ik ga inderdaad beter opletten, misschien leer ik dan wel hoe het moet.

Amchaque
17-01-08, 14:23
Zielig mensen, allebei.