PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederland politiestaat'



AmirAlMominien
18-01-08, 13:26
http://www.privacyinternational.org/survey/rankings2007/map.jpg

http://www.privacyinternational.org/survey/rankings2007/table.jpg

http://www.privacyinternational.org/survey/rankings2007/worst.jpg


http://www.privacyinternational.org/article.shtml?cmd%5B347%5D=x-347-559597

AmirAlMominien
18-01-08, 13:28
Nederland bijna een politiestaat

Door onze redactie Buitenland - Nederland scoort bijna net zo laag als China en Rusland, als het gaat over privacy van individuele burgers. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse organisatie Privacy International. Nederland krijgt het cijfer 2,1 en China een 1,3 en Rusland 1,4. Het aanleggen van een databank van alle kinderen, verzamelen van DNA en andere gegevens en verplichte legitimatie dragen eraan bij dat Nederland volgens het onderzoek bijna een politiestaat is.

Enkele belangrijke kritiekpunten uit het onderzoek:
- Toegang tot de verkeersgegevens op bevel van de openbare aanklager, maar voor ernstige strafbare feiten (waar de straf is gevangenisstraf van vier jaar of meer); al abonnee gegevens kunnen worden geraadpleegd door de politie in geval van een louter vermoeden. Het Parlement verwerpt voorstel te melden aan verdachten na abonnee gegevens is geopend.
- In 2007 regering verplaatst naar de uitvoering van de bewaarplicht richtlijn met de 18 maanden periode, ondanks de bezorgdheid van de Autoriteit
- Voortgezet voorstellen ter verhoging van de macht van de wetshandhavingsinstanties
- Plannen te implementeren om in 2008 een databank te starten van alle kinderen te registreren ontwikkeling vanaf de geboorte
- Nieuwe plannen voor uitgebreid gebruik van biometrie
- DNA verzameld over alle veroordeeld voor ernstige misdrijven
- Verplichte identificatie voor alle personen vanaf de leeftijd van 14, waar 5300 mensen zijn beboet voor elke maand die geen ID
- Paspoort bevat vingerafdrukken en gezichtsherkenning beelden, en de regering in 2005 dat van een gecentraliseerd register worden gemaakt
- Wet uit 2003 maakt het onrechtmatig gebruik te maken van verborgen camera’s op openbare plaatsen zonder kennisgeving; camera’s kunnen anders houden beelden gedurende 4 weken voor het doel van het houden van openbare orde

http://www.laatstenieuws.nl/2008/01/02/nederland-bijna-een-politiestaat/

Slinger
18-01-08, 13:52
Wat is er mis met de maatregelen die hierboven genoemd worden? Er is er een bij die ik wat overdreven vind en die overigens nog lang niet geďmplementeerd is. De rest is gericht op het beheersen van criminaliteit en terrorisme. Van deze maatregelen heb ik als gemiddelde burger absoluut geen last. Sterker nog, ik ga me er inderdaad veiliger door voelen.

AmirAlMominien
18-01-08, 13:58
Geplaatst door Slinger
Wat is er mis met de maatregelen die hierboven genoemd worden? Er is er een bij die ik wat overdreven vindt en die overigens nog lang niet geďmplementeerd is. De rest is gericht op het beheersen van criminaliteit en terrorisme. Van deze maatregelen heb ik als gemiddelde burger absoluut geen last. Sterker nog, ik ga me er absoluut veiliger door voelen.
Juist. De gemiddelde Israelier heeft ook helemaal geen last van die maatregelen voor de etnische zuivering van Palestijnen. Ze voelen zich alleen maar veilger.

Slinger
18-01-08, 14:07
Geplaatst door AmirAlMominien
Juist. De gemiddelde Israelier heeft ook helemaal geen last van die maatregelen voor de etnische zuivering van Palestijnen. Ze voelen zich alleen maar veilger.

Leuk hoor, die plotselinge verandering van onderwerp. Nu gaat het plotseling over genocide en de Palestina-kwestie? Daar wil ik wel aan meedoen, maar dan in een ander topic. In dit geval hebben we het over het onderwerp Nederland-politiestaat, dat heb je zelf aangegeven. Mijn stelling blijft dat de goedwillende burger helemaal geen last heeft van de maatregelen die jij hierboven noemt. Criminelen en terroristen hebben er wel erg veel last van. Zo wordt de pakkans voor begane misdaden aanzienlijk groter en kan het aantal onopgeloste misdrijven flink verkleind worden.

barfly
18-01-08, 15:33
Enne al die grijze gebieden daar is de enige echte vrijheid?

super ick
18-01-08, 15:47
Geplaatst door Slinger
Leuk hoor, die plotselinge verandering van onderwerp. Nu gaat het plotseling over genocide en de Palestina-kwestie? Daar wil ik wel aan meedoen, maar dan in een ander topic. In dit geval hebben we het over het onderwerp Nederland-politiestaat, dat heb je zelf aangegeven. Mijn stelling blijft dat de goedwillende burger helemaal geen last heeft van de maatregelen die jij hierboven noemt. Criminelen en terroristen hebben er wel erg veel last van. Zo wordt de pakkans voor begane misdaden aanzienlijk groter en kan het aantal onopgeloste misdrijven flink verkleind worden.

De controle op bepaalde gebieden van de overheid schiet echt te ver door.
In de praktijk blijkt bijvoorbeeld 80% vd snelheidsovertredingen te gaan over een overschrijding van 10 km en minder. Onder het mom van verkeersveiligheid is er een soort flitsmaffia ontstaan die zorgt voor inkomen.
Sinds de invoering van de I.D. zijn er 250.000 bekeuringen uitgedeeld. Aan wie? Aan jeugd die niets strafbaars heeft gedaan! Onder het mom van veiligheid!
Controle van burgers op alledaagse akkefietjes wordt er in de praktijk van gemaakt. Pure geldklopperij.
Terrorisme voorkomen door I.D.plicht is een regelrecht lachertje.
Nederland is inderdaad een behoorlijk eind terug gevallen de laatste 10 jaar.

knuppeltje
18-01-08, 16:09
Geplaatst door AmirAlMominien
Nederland bijna een politiestaat

Door onze redactie Buitenland - Nederland scoort bijna net zo laag als China en Rusland, als het gaat over privacy van individuele burgers. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse organisatie Privacy International. Nederland krijgt het cijfer 2,1 en China een 1,3 en Rusland 1,4. Het aanleggen van een databank van alle kinderen, verzamelen van DNA en andere gegevens en verplichte legitimatie dragen eraan bij dat Nederland volgens het onderzoek bijna een politiestaat is.

Enkele belangrijke kritiekpunten uit het onderzoek:
- Toegang tot de verkeersgegevens op bevel van de openbare aanklager, maar voor ernstige strafbare feiten (waar de straf is gevangenisstraf van vier jaar of meer); al abonnee gegevens kunnen worden geraadpleegd door de politie in geval van een louter vermoeden. Het Parlement verwerpt voorstel te melden aan verdachten na abonnee gegevens is geopend.
- In 2007 regering verplaatst naar de uitvoering van de bewaarplicht richtlijn met de 18 maanden periode, ondanks de bezorgdheid van de Autoriteit
- Voortgezet voorstellen ter verhoging van de macht van de wetshandhavingsinstanties
- Plannen te implementeren om in 2008 een databank te starten van alle kinderen te registreren ontwikkeling vanaf de geboorte
- Nieuwe plannen voor uitgebreid gebruik van biometrie
- DNA verzameld over alle veroordeeld voor ernstige misdrijven
- Verplichte identificatie voor alle personen vanaf de leeftijd van 14, waar 5300 mensen zijn beboet voor elke maand die geen ID
- Paspoort bevat vingerafdrukken en gezichtsherkenning beelden, en de regering in 2005 dat van een gecentraliseerd register worden gemaakt
- Wet uit 2003 maakt het onrechtmatig gebruik te maken van verborgen camera’s op openbare plaatsen zonder kennisgeving; camera’s kunnen anders houden beelden gedurende 4 weken voor het doel van het houden van openbare orde

http://www.laatstenieuws.nl/2008/01/02/nederland-bijna-een-politiestaat/

Nou heb ik vrienden in Rusland wonen, ik zie regelmatig door de BBC gemaakte documantaires over dat land, laat ik je maar vertellen dat het hier heilig is vergeleken bij dat totaal verrotte corrupte systeem daar.
Echte misdadigers met geld die het systeem steunen komen nooit in de gevangenis daar maar worden wel stinkend rijk, kruimeldieven zonder geld die van de honger een brood stelen gaan voor lang achter slot en grendel. Verder kan iedereen alles afkopen bij de politie.
De lonen van de politieagenten zijn daar zo laag dat die voor zichzelf maar allerlij secundare arbeidsvoorwaarden hebben geschapen, nergens in Europa is de politie zo corrupt als daar lijkt het wel.
Terwijl die staan toe te kijken slaan de skinheads de blackasses (zo worden alle Aziaten daar genoemd, en dat zijn er heel veel) in elkaar- en arresteren die dan als zijnde de veroorzakers van openbaar geweld, zodra die murw zijn geslagen door die kaalkoppen, hebben zij er niet veel moeite meer mee. Als ze kunnen dokken op het politiebureau- dan komen ze daarmee weg, en zo niet dan pech gehad.
Drugs verslaafden- en die zijn er daar heel veel, worden als ze gesnapt worden door de politei van alles beroofd, nadat ze eerst door hen goed in elkaar zijn geslagen.
Voor de BBC bekende zo'n krappe 2 jaar geleden in ST Petersburg een stelletje kaalkoppen dat ze een Aziaats meisje van een jaar of 14 gezamelijk hadden verkracht (was echt gebeurd) en daarna gruwelijk hadden afgeslacht.
De reden- ach ze zou anders toch maar na een paar jaar met een andere blackass zijn getrouwd zijn en 10 kinderen fokken.
Niemand van die groep is ooit aangehouden.
Het hele land is uitgeleverd aan de maffia van de vroegere chefs van de vroegere KGB en de huidige FSB en wat andere gansters, allemaal dankzij Poetin, die nu de laatste democratische spelregels bij het grof huisvuil aan het zetten is.
Als je daar als toerist naat toe wilt- kan dat, maar maar een keer in het half jaar, en van tevoren opgeven naar welke steden zoal je wilt gaan, zomaar even op de bonnefooi door het land trekken kun je dus wel vergeten.
Het zijn de kaalkoppenclubs in Moskou die voor Poetin samen met de ordediensten de straten mee helpen schoonslaan bij antie Poetin protesten.
Magoed- Nederland is dus erger.

1973Tanger
18-01-08, 16:21
Geplaatst door super ick
De controle op bepaalde gebieden van de overheid schiet echt te ver door.
In de praktijk blijkt bijvoorbeeld 80% vd snelheidsovertredingen te gaan over een overschrijding van 10 km en minder. Onder het mom van verkeersveiligheid is er een soort flitsmaffia ontstaan die zorgt voor inkomen.
Sinds de invoering van de I.D. zijn er 250.000 bekeuringen uitgedeeld. Aan wie? Aan jeugd die niets strafbaars heeft gedaan! Onder het mom van veiligheid!
Controle van burgers op alledaagse akkefietjes wordt er in de praktijk van gemaakt. Pure geldklopperij.
Terrorisme voorkomen door I.D.plicht is een regelrecht lachertje.
Nederland is inderdaad een behoorlijk eind terug gevallen de laatste 10 jaar.

Nou 10 kilometer of meer heeft toch wel ernstige gevolgen voor de stopafstand en de uiteindelijke remafstand in het totaal. De verkeersveiligheid is bij de toegestane snelheden er wel daadwerkelijk mee gediend. Met de verscherpte toezicht zijn met de jaren de aantallen verkeersdoden sterk in aantalen gedaald en is Nederland een van de veiligste landen kwa verkeer in Europa. Maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat men denkt dat de politie alleen daar mee bezig zijn. Helemaal als korpsen in plaats van de KLPD (verkeerspolitie) zich daarop toeleggen. Maar dat komt door dat prestatiegebeuren waarmee budgetten aan korpsen worden toegekend en dat is dan wel een corrupte zaak.

H.P.Pas
18-01-08, 16:28
Geplaatst door Slinger
Wat is er mis met de maatregelen die hierboven genoemd worden?

Er is geen touw aan vast te knopen.


- Toegang tot de verkeersgegevens op bevel van de openbare aanklager, maar voor ernstige strafbare feiten (waar de straf is gevangenisstraf van vier jaar of meer); al abonnee gegevens kunnen worden geraadpleegd door de politie in geval van een louter vermoeden. Het Parlement verwerpt voorstel te melden aan verdachten na abonnee gegevens is geopend.
Abonnegegevens ? Verkeersgegevens ? Waar gaat dit over ? ):fparty:
-
In 2007 regering verplaatst naar de uitvoering van de bewaarplicht richtlijn met de 18 maanden periode, ondanks de bezorgdheid van de Autoriteit
Bewaarplicht van wat door wie ? Welke Autoriteit ? waarom moet de regering daarvoor verplaatst ? Waarheen ?


- Voortgezet voorstellen ter verhoging van de macht van de wetshandhavingsinstanties -
Kan het iets gedetailleerder ? Wie mag in de toekomst wat, dat hij nu niet mag ?

Plannen te implementeren om in 2008 een databank te starten van alle kinderen te registreren ontwikkeling vanaf de geboorte Wartaal
-
Nieuwe plannen voor uitgebreid gebruik van biometrie
Wat voor gebruik ?
Door wie ?


- DNA verzameld over alle veroordeeld voor ernstige misdrijven

De eerste begrijpelijke. Lijkt me i.o.


- Verplichte identificatie voor alle personen vanaf de leeftijd van 14, waar 5300 mensen zijn beboet voor elke maand die geen ID

De tweede begrijpelijke. Lijkt me inderdaad niet i.o.


- Paspoort bevat vingerafdrukken en gezichtsherkenning beelden, en de regering in 2005 dat van een gecentraliseerd register worden gemaakt
En ?

Wet uit 2003 maakt het onrechtmatig gebruik te maken van verborgen camera’s op openbare plaatsen zonder kennisgeving; camera’s kunnen anders houden beelden gedurende 4 weken voor het doel van het houden van openbare orde
Huh ? Bedoeld is waarschijnlijk 'rechtmatig', dan betekent de zin iets.
Is discussie over mogelijk. Het is onbestreden wel één van de weinige werkzame middelen tegen vandalisme.

Slinger
18-01-08, 16:48
Geplaatst door super ick
De controle op bepaalde gebieden van de overheid schiet echt te ver door.
In de praktijk blijkt bijvoorbeeld 80% vd snelheidsovertredingen te gaan over een overschrijding van 10 km en minder. Onder het mom van verkeersveiligheid is er een soort flitsmaffia ontstaan die zorgt voor inkomen.
Sinds de invoering van de I.D. zijn er 250.000 bekeuringen uitgedeeld. Aan wie? Aan jeugd die niets strafbaars heeft gedaan! Onder het mom van veiligheid!
Controle van burgers op alledaagse akkefietjes wordt er in de praktijk van gemaakt. Pure geldklopperij.
Terrorisme voorkomen door I.D.plicht is een regelrecht lachertje.
Nederland is inderdaad een behoorlijk eind terug gevallen de laatste 10 jaar.

Ja, Super, ik heb het niet over bekeuringen hoor. Een politiestaat is wel iets anders, die controleert de 'hearts and minds'. Dat hebben we in Nederland nog niet, ondanks de dominantie van sommige linkse partijen.

knuppeltje
18-01-08, 17:00
Geplaatst door Slinger
Ja, Super, ik heb het niet over bekeuringen hoor. Een politiestaat is wel iets anders, die controleert de 'hearts and minds'. Dat hebben we in Nederland nog niet, ondanks de dominantie van sommige linkse partijen.

Diegenen die hier van een politiestaat spreken weten totaal niet waar ze het over hebben.

Slinger
18-01-08, 17:03
Geplaatst door knuppeltje
Diegenen die hier van een politiestaat spreken weten totaal niet waar ze het over hebben.

Dat bedoel ik maar!

knuppeltje
18-01-08, 17:07
Geplaatst door Slinger
Dat bedoel ik maar!

Erger is dat ik soms het idee krijg dat het nooit tot hun door zal dringen.

Slinger
18-01-08, 17:39
Geplaatst door knuppeltje
Erger is dat ik soms het idee krijg dat het nooit tot hun door zal dringen.

En ik krijg soms het idee dat ze denken dat het in Gaza of onder de Taliban veel beter is.

super ick
20-01-08, 11:20
Geplaatst door 1973Tanger
Nou 10 kilometer of meer heeft toch wel ernstige gevolgen voor de stopafstand en de uiteindelijke remafstand in het totaal. De verkeersveiligheid is bij de toegestane snelheden er wel daadwerkelijk mee gediend. Met de verscherpte toezicht zijn met de jaren de aantallen verkeersdoden sterk in aantalen gedaald en is Nederland een van de veiligste landen kwa verkeer in Europa. Maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat men denkt dat de politie alleen daar mee bezig zijn. Helemaal als korpsen in plaats van de KLPD (verkeerspolitie) zich daarop toeleggen. Maar dat komt door dat prestatiegebeuren waarmee budgetten aan korpsen worden toegekend en dat is dan wel een corrupte zaak.

Haha Tanger,
Je denkt al echt als een beleidsmaker. Natuurlijk is je remweg langer als je zestig rijd ipv 50.
Maar dan kan je ook pleiten voor de volgende maatregelen welke 100% zeker zullen leiden tot minder doden in het verkeer:

De snelheid binnen de bebouwde kom naar 30,
alle fietsers een helm op,
op alle snelwegen de snelheid naar 80,
installaties die een spijkerrol omhoog drukken zodra een voetgangers een stap op een zebrapad zet. (oke die is wel erg flauw maar je zou eens moeten zien hoe alert automobilisten worden bij zebrapaden:))

In vergelijking tot andere landen tellen natuurlijk meer zaken mee die in ons voordeel tellen zoals:
Toestand van de wegen,
het landschap (plat en overzichtelijk), technische staat van de voertuigen, discipline van de automobilisten ( zeker in vergelijking met zuid-Europese landen),

Als je de kleine overtredingen buiten beschouwing laat dan blijven er toch nog plm. 150.000 automobilisten over die de limiet ruim overschreden hebben. Daar moet je m.i. de veroorzakers zoeken van de dodelijke ongevallen. Deze mensen voelen zich untouchable. Die groep zie ik dagelijks links en rechts voorbij komen met een kilometertje of 150.

Maar een maximum snelheid van 50km instellen op een meerbaansweg die verboden is voor scooters en fietsers en vervolgens massaal bekeuren als daar 62 wordt gereden vind ik het doel voorbij schieten. Mensen zijn langzamerhand meer gefocust op de kilometerteller dan op het verkeer.
Inderdaad is het een melkkoe geworden. Prestatiecontracten is niets mis mee. Natuurlijk moet er ook gehandhaafd worden. Je kunt nu eenmaal geen agent zijn zonder mensen te bekeuren.
Alleen is het verschil zo schrijnend.
Mishandelingen, inbraken en vernielingen worden afgedaan met een afspraak om een aangifte te mogen doen (echt rij er niet zomaar naar toe want ze sturen je doodleuk terug!)
Sta je echter 10 minuten over tijd bij een parkeermeter dan staan er drie controleurs bijna te vechten om je te bekeuren.
Zo wekt het gezag dus aan beide kanten irritatie op.
Aan de ene kant door een overtreding die nauwelijks ingrijpt in de samenleving zeer snel en fors te bestraffen en aan de andere kant een vergrijp dat diep ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer en dus ook in de samenleving administratief af te handelen.
Ze komen niet eens kijken bij een inbraak!

Witte78
20-01-08, 11:40
Ik zie snelheidsbekeuringen meer als een straf op niet goed opletten. Wanneer je te hard rijdt, moet je goed opletten, en dus ook controles opmerken. Ik vind dus alleen verborgen controles geldklopperij.

mark61
20-01-08, 12:39
Een kaart die Griekenland als kampioen vrijheden afficheert is niet serieus te nemen.

1973Tanger
20-01-08, 16:55
Geplaatst door super ick
Haha Tanger,
Je denkt al echt als een beleidsmaker. Natuurlijk is je remweg langer als je zestig rijd ipv 50.
Maar dan kan je ook pleiten voor de volgende maatregelen welke 100% zeker zullen leiden tot minder doden in het verkeer:

De snelheid binnen de bebouwde kom naar 30,
alle fietsers een helm op,
op alle snelwegen de snelheid naar 80,
installaties die een spijkerrol omhoog drukken zodra een voetgangers een stap op een zebrapad zet. (oke die is wel erg flauw maar je zou eens moeten zien hoe alert automobilisten worden bij zebrapaden:))

In vergelijking tot andere landen tellen natuurlijk meer zaken mee die in ons voordeel tellen zoals:
Toestand van de wegen,
het landschap (plat en overzichtelijk), technische staat van de voertuigen, discipline van de automobilisten ( zeker in vergelijking met zuid-Europese landen),

Als je de kleine overtredingen buiten beschouwing laat dan blijven er toch nog plm. 150.000 automobilisten over die de limiet ruim overschreden hebben. Daar moet je m.i. de veroorzakers zoeken van de dodelijke ongevallen. Deze mensen voelen zich untouchable. Die groep zie ik dagelijks links en rechts voorbij komen met een kilometertje of 150.

Maar een maximum snelheid van 50km instellen op een meerbaansweg die verboden is voor scooters en fietsers en vervolgens massaal bekeuren als daar 62 wordt gereden vind ik het doel voorbij schieten. Mensen zijn langzamerhand meer gefocust op de kilometerteller dan op het verkeer.
Inderdaad is het een melkkoe geworden. Prestatiecontracten is niets mis mee. Natuurlijk moet er ook gehandhaafd worden. Je kunt nu eenmaal geen agent zijn zonder mensen te bekeuren.
Alleen is het verschil zo schrijnend.
Mishandelingen, inbraken en vernielingen worden afgedaan met een afspraak om een aangifte te mogen doen (echt rij er niet zomaar naar toe want ze sturen je doodleuk terug!)
Sta je echter 10 minuten over tijd bij een parkeermeter dan staan er drie controleurs bijna te vechten om je te bekeuren.
Zo wekt het gezag dus aan beide kanten irritatie op.
Aan de ene kant door een overtreding die nauwelijks ingrijpt in de samenleving zeer snel en fors te bestraffen en aan de andere kant een vergrijp dat diep ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer en dus ook in de samenleving administratief af te handelen.
Ze komen niet eens kijken bij een inbraak!

Verkeersveiligheid moet je niet onderschatten hoor, iedere kilometer te hard gereden kan zijn tol eisen met desastreuze uitwerking en gevolgen voor de weggebruikers. In je motorvoertuig merk je het niet zo snel, maar als je daarbuiten staat is 50 kilometer per uur binnen de bebouwde kom erg hard. Bots maar eens voor de lol met precies 50 kilometer per uur op een muur en aanschouw dan de impact. Het waarnemen en je reactievermogen is bij hoge snelheden ook niet optimaal genoeg. Dus dat er duidelijke grenzen zijn is rechtvaardig en billijk. Je kunt slachtoffers van verkeersongevallen (helemaal waar kinderen bij betrokken zijn), echt niet van het tegendeel bewijzen. De wetgever kan het echt niet maken om met regels in het verkeer lankmoedig mee om te springen en aan de eigen inzichten van verkeersdeelnemers overlaten.

Wat de taken van de politiediensten aangaat kan ik ver met je meegaan. Want sommige acties van die gasten zijn zeer bedenkelijk en op het achterbakse af. Zo worden bepaalde punten in het verkeer door agenten standaard op dezelfde dag en tijdstip ingenomen voor een verkeerscontrole. Ik kan langzamerhand al die punten waar ze standaard staan wel dromen. Dat zijn dus die 'inkomstendagen' om hun prestatiebudget veilig te stellen. Ik zie ze ook steeds vaker in winkelcentra auto's in blauwe zones en in de juiste parkeerplaatsen controleren, terwijl je die taken prima aan parkeerwachten kunt overdragen. Heeft zeker met de bevoegdheden en mislopen van inkomsten te maken. Kortom een zooite waar ik me heel goed de frustraties van kan voorstellen, helemaal met die nieuwbakken surveillanten die nog niet zonder speen overweg kunnen.

Maarten
21-01-08, 04:06
Geplaatst door Slinger
Leuk hoor, die plotselinge verandering van onderwerp. Nu gaat het plotseling over genocide en de Palestina-kwestie? Daar wil ik wel aan meedoen, maar dan in een ander topic.
Plotseling? Verandering van onderwerp? Zeker het topic Aivd-Cidi per ongeluk niet gezien he?
En het hele zaakje gaan nog niet eens over controle van Internetverkeer en telefoon.
Bescherming van al dit soort data is een vergiet. En het Cidi kun je wel ongeveer bovenaan zetten bij inbreuken.
Voor alle software over dit soort zaken moet je ook in Israel zijn.

En er waren ook al vragen over de Israelische software, die de politie hier gebruikt. Daar kwam geloof ik uit, dat het zo complex was, dat ze daar niet meer uit kwamen. En dus dat de privacy allesbehalve gegarandeerd was.

Maarten
21-01-08, 04:10
Geplaatst door mark61
Een kaart die Griekenland als kampioen vrijheden afficheert is niet serieus te nemen.
Toch kan het zijn, dat de politie daar niet zo controleerderig is. Zou me niet verbazen.

Valt me meer op, dat een aantal landen rose gekleurd is, en dat er geen typering van die kleur vermeld staat. Dat is heel erg slordig.

mark61
21-01-08, 07:36
Geplaatst door Maarten
Toch kan het zijn, dat de politie daar niet zo controleerderig is. Zou me niet verbazen.

Griekenland is het land waar pas onlangs de vermelding 'godsdienst' van de identiteitskaarten is verdwenen; de impliciete notie 'de enige goede, echte Griek is een orthodoxe' bestaat nog steeds. Mensenrechten van minderheden worden nog steeds geschonden. Het is een hysterisch nationalistisch land met een recent dictatoriaal verleden. Een Balkanland als gidsland in burgerlijke vrijheden, geloof je het zelf?

Maarten
21-01-08, 08:02
Geplaatst door mark61
Griekenland is het land waar pas onlangs de vermelding 'godsdienst' van de identiteitskaarten is verdwenen; de impliciete notie 'de enige goede, echte Griek is een orthodoxe' bestaat nog steeds. Mensenrechten van minderheden worden nog steeds geschonden. Het is een hysterisch nationalistisch land met een recent dictatoriaal verleden. Een Balkanland als gidsland in burgerlijke vrijheden, geloof je het zelf?
Nee, maar wel in de onverschilligheid van politieagenten of zo. Ik zou TonH er wel eens over willen horen.
Wie weet ben je daar pas de lul, als je duidelijk fout zit.
Kweenie.. die grieken kunnen goed lullen, en doen sowieso de raarste dingen. Wie weet zijn ze daar erg tolerant.