PDA

Bekijk Volledige Versie : België overweegt juridische stappen tegen Nederland als drugdealerstaat van Europa



Marsipulami
18-01-08, 22:37
België overweegt juridische actie tegen 'wietboulevard'

Jo Vandeurzen neemt, samen met Patrick Dewael, de handschoen op tegen een drugscomplex net naast de Belgische grens.
Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken Jo Vandeurzen en Patrick Dewael overwegen juridische stappen te nemen indien de burgemeester van Maastricht doorzet met zijn plannen om aan de rand van de stad een groot commercieel drugscomplex te bouwen. Dat meldt de woordvoerder van Vandeurzen.

Overleg
De christendemocratische minister reageert sterk verontrust op de plannen van de burgemeester. Hij heeft bij zijn Nederlandse collega Hirsch Ballin aangedrongen op overleg over de zaak. Beide ministers kwamen overeen de kwestie te bespreken in de marge van de informele raad Justitie en Binnenlandse Zaken eind volgende week in het Sloveense Ljubljana. Ook Dewael zal aan dat overleg deelnemen.

Juridische actie
"De twee Belgische ministers overwegen een juridische actie in geval de burgemeester van Maastricht zijn plannen onverkort zou willen uitvoeren", luidt het. Volgens de woordvoerder van minister Dewael komt dat er op neer dat ze naar het Europees Hof van Justitie in Luxemburg zouden stappen.

"In strijd met Schengen"
Hij wijst er immers op dat een eenzijdig initiatief in strijd zou zijn met de Schengen-akkoorden. Bovendien zou ook het Nederlandse regeerakkoord met de voeten worden getreden. De woordvoerder voegt er nog aan toe dat Dewael steeds vragende partij is voor een overlegde oplossing en dat het standpunt van de Belgische regering al langer gekend is bij de Nederlandse autoriteiten. (belga/svm)

Koala64
18-01-08, 22:58
Ik vind het volkomen logisch wat Maastricht doet. Nu is er veel overlast van voornamelijk Belgische en Duitse softdrugstoeristen in de stad. Wat is er dan op tegen om die overlast te verlichten door hen in staat te stellen deze softdrugs aan te schaffen aan de rand van de stad.

Ik zie niet in dat Belgie hier iets in in te brengen heeft.

Marsipulami
18-01-08, 23:04
Geplaatst door Koala64
Ik vind het volkomen logisch wat Maastricht doet. Nu is er veel overlast van voornamelijk Belgische en Duitse softdrugstoeristen in de stad. Wat is er dan op tegen om die overlast te verlichten door hen in staat te stellen deze softdrugs aan te schaffen aan de rand van de stad.

Ik zie niet in dat Belgie hier iets in in te brengen heeft.

De Nederlanders moeten de rotzooi van hun eigen falend drugsbeleid zelf opruimen.

Gewoon de verkoop van drugs verbieden zoals een normaal land dat doet.

Koala64
18-01-08, 23:09
Geplaatst door Marsipulami
De Nederlanders moeten de rotzooi van hun eigen falend drugsbeleid zelf opruimen.

Gewoon de verkoop van drugs verbieden zoals een normaal land dat doet.

Waarom? Niets mis met af en toe een blowtje. Dat weten al die Belgen en Duitsers ook.

Geen Vlaamse bemoeienis met Nederlands grondgebied. Lijkt me dat jullie zelf wel het een en ander op te lossen hebben. ;)

Marsipulami
18-01-08, 23:41
Geplaatst door Koala64
Waarom? Niets mis met af en toe een blowtje. Dat weten al die Belgen en Duitsers ook.

Geen Vlaamse bemoeienis met Nederlands grondgebied. Lijkt me dat jullie zelf wel het een en ander op te lossen hebben. ;)

Als Nederland zijn eigen bevolking wil vergiftigen doen ze maar, maar als de NL overheid de dealer wil zijn van producten die in andere landen verboden zijn, dan moeten ze de overlast erbij nemen ofwel de verkoop verbieden.

Koala64
18-01-08, 23:49
Geplaatst door Marsipulami
Als Nederland zijn eigen bevolking wil vergiftigen doen ze maar, maar als de NL overheid de dealer wil zijn van producten die in andere landen verboden zijn, dan moeten ze de overlast erbij nemen ofwel de verkoop verbieden.
Nee, als Belgie niet wilt dat ze met softdrugs terugkomen naar Belgie (iets wat hier gedoogd wordt) moeten ze ze zelf oppakken bij de grens.

knuppeltje
19-01-08, 10:18
Geplaatst door Marsipulami
De Nederlanders moeten de rotzooi van hun eigen falend drugsbeleid zelf opruimen.

Gewoon de verkoop van drugs verbieden zoals een normaal land dat doet.

Ik weet het goed gemaakt.
Als jullie die Benallal terugnemen- dan zetten wij die shops een beetje verder weg van de grens.
Ik vind dat we dan al meer dan genoeg doen, tenslotte mag je nu die sloot naar Antwerpen ook uitgraven.
Maar ik waarschuw je- wie het onderste uit de kan wilt hebben die krijgt het deksel op zijn neus, eigen schuld- dikke bult.
Maruh- hoe komt het dat jullie zoveel drugsverslaafden hebben? Zit niet lekker met die volksgezondheid bij jullie hè? :stout:

knuppeltje
19-01-08, 10:20
Geplaatst door Marsipulami
Als Nederland zijn eigen bevolking wil vergiftigen doen ze maar, maar als de NL overheid de dealer wil zijn van producten die in andere landen verboden zijn, dan moeten ze de overlast erbij nemen ofwel de verkoop verbieden.

En wij moeten die overlast van jullie ontspoorden maar voor lief nemen zeker?

Rabi'ah.
19-01-08, 10:23
Lekker tendentieuze topictitel weer. Alsof de Nederlandse staat blij is met drugscriminelen.

Het gaat weer lekker hier, he? :duim:

Rabi'ah.
19-01-08, 10:26
Ik vind het trouwens idioot dat dit topic een kwestie wordt van NL versus België.

Alsof grensoverschrijdende drugsproblematiek niet het probleem is van alle landen in deze regio.

Ik ben btw ook tegen het gedoogbeleid. Het heeft geleid tot niks dan grotere ellende. En ik vind ook dat België geen last zou moeten hebben van het Nederlandse beleid.

Aan de andere kant heeft Maastricht ook grote overlast van Duitse en Belgische junks.

Overigens heeft het Nederlandse OM weer wel een zero tolerance-beleid mbt invoer van harddrugs.

Maar ipv te jijbakken is het beter om te kijken hoe deze problemen SAMEN opgelost kunnen worden.

knuppeltje
19-01-08, 10:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Lekker tendentieuze topictitel weer. Alsof de Nederlandse staat blij is met drugscriminelen.

Het gaat weer lekker hier, he? :duim:

Hoho- wel een beetje rekening houden met het feit dat de topicstarter een Belg is hè, das een verzachtende omstandigheid. :ego:

Rabi'ah.
19-01-08, 10:32
Geplaatst door knuppeltje
Hoho- wel een beetje rekening houden met het feit dat de topicstarter een Belg is hè, das een verzachtende omstandigheid. :ego:

En wat bedoel je daarmee? Dat Belgen dom zouden zijn, of minder dan Nederlanders?

Wat is dit voor een onzin?

knuppeltje
19-01-08, 10:39
Geplaatst door Rabi'ah.
En wat bedoel je daarmee? Dat Belgen dom zouden zijn, of minder dan Nederlanders?

Wat is dit voor een onzin?

Nee hoor, tis gewoon een beetje dollen zoals dat gewoonte is tussen Nederlanders en Belgen, Mars weet ook hoe dat gaat.

Rabi'ah.
19-01-08, 10:42
Geplaatst door knuppeltje
Nee hoor, tis gewoon een beetje dollen zoals dat gewoonte is tussen Nederlanders en Belgen, Mars weet ook hoe dat gaat.

Ik heb eerder het idee dat veel autochtone Nederlanders last hebben van vooroordelen en dédain tegenover Belgen.
Daar is niks grappigs of gezelligs aan.

Of moet ik ook even wat vooroordelen over Nederlanders gaan opsommen? :duivels:

Dan kunnen we ook even "dollen".

knuppeltje
19-01-08, 11:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik heb eerder het idee dat veel autochtone Nederlanders last hebben van vooroordelen en dédain tegenover Belgen.
Daar is niks grappigs of gezelligs aan.

Of moet ik ook even wat vooroordelen over Nederlanders gaan opsommen? :duivels:

Dan kunnen we ook even "dollen".

Die zijn er meer dan genoeg, maar ik kom er net even te graag en teveel om daarbij te horen.
Vooroordelen tegenover Nederlanders zien we op dit forum dagelijks, dus laat maar.

mark61
19-01-08, 11:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het trouwens idioot dat dit topic een kwestie wordt van NL versus België.

Alsof grensoverschrijdende drugsproblematiek niet het probleem is van alle landen in deze regio.

Ik ben btw ook tegen het gedoogbeleid. Het heeft geleid tot niks dan grotere ellende. En ik vind ook dat België geen last zou moeten hebben van het Nederlandse beleid.

Over welke 'problematiek' en 'ellende' heb je het eigenlijk? Bellug koopt zakje hasj, paft die thuis tevreden op. Das alles. Als je dat afzet tegen de alcoholproblematiek is het een lachertje. In vrijwel alle gevallen van 'zinloos geweld' bijv. speelt alcohol een rol.


Aan de andere kant heeft Maastricht ook grote overlast van Duitse en Belgische junks.

Als het over harddrugs gaat heeft NL een veel beter beleid en veel minder problemen dan alle andere Europese landen, behalve misschien Zwitserland, waar de grote steden al heel lang een progressief beleid voeren. In Nederland wordt het gezien als een medisch en sociaal probleem, dat redelijk onder controle is, in andere landen als een crimineel probleem, dat junkies criminaliseert en marginaliseert, zodat de problemen veel groter zijn. De repressie in die buurlanden werkt niet, zodat Nederland maar de schuld krijgt van hun eigen probleem.

De 'War on Drugs' blijkt ondanks de miljarden die de VS er tegenaan smijt voor geen meter te werken; het is dan ook een probleem aan de vraagzijde, niet aan de aanbodzijde.

mark61
19-01-08, 11:54
Geplaatst door Marsipulami
Als Nederland zijn eigen bevolking wil vergiftigen

Wat zit je te bazelen? Alcohol is een groter vergif dan hasj.


doen ze maar, maar als de NL overheid de dealer wil zijn van producten die in andere landen verboden zijn, dan moeten ze de overlast erbij nemen ofwel de verkoop verbieden.

Ik vind dat België al dat bier en vuurwerk moet verbieden :student:

Marsipulami
19-01-08, 12:03
Geplaatst door Koala64
Nee, als Belgie niet wilt dat ze met softdrugs terugkomen naar Belgie (iets wat hier gedoogd wordt) moeten ze ze zelf oppakken bij de grens.

Dat gebeurt ook. Maar heeft niet veel zin als NL als drugstent van Europa blijft functioneren.

Rabi'ah.
19-01-08, 12:06
Geplaatst door Marsipulami
NL als drugstent

Je kan het maar niet laten he, dat tendentieuze gebazel? :moe:

Nogmaals ik ben het ook niet eens met het gedoogbeleid.

Maar het slaat nergens op om Nederland daarom neer te zetten als een drugsdealerstaat.

mark61
19-01-08, 12:15
Geplaatst door Marsipulami
Bovendien zou ook het Nederlandse regeerakkoord met de voeten worden getreden.

België gaat NL voorschrijven hoe het geregeerd moet worden. Daar zijn ze in België namelijk zo goed in, regeringen vormen :haha:

Nu gaan ze bij het Europees Gerechtshof Nederland aanklagen omdat de regering zich niet aan zijn regeerakkoord houdt :confused: muhaha

Marsipulami
19-01-08, 12:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Je kan het maar niet laten he, dat tendentieuze gebazel? :moe:

Nogmaals ik ben het ook niet eens met het gedoogbeleid.

Maar het slaat nergens op om Nederland daarom neer te zetten als een drugsdealerstaat.

NL is altijd apetrots geweest op zijn drugsbeleid. Dat het in de praktijk niet werkt willen ze niet zien.

- Het aantal problematische canabisgebruikers is schrikbarend toegenomen
- De grote drugsroutes van zowel hard als softdrugs zijn wereldwijd in handen van NL maffia
- De cijfers over problematisch gebruik zijn in NL niet beter dan in andere landen.
- NL maakt een verantwoorde en effectieve aanpak van de drugproblematiek in andere landen onmogelijk.
- Het wordt tijd dat ze de boel opkuisen in NL en zeker geen centra gaan openen ten gunste van de mafia en gericht op de verkoop van drugs aan buitenlanders.
- Wanneer komt er in navolging van de abortusboot een NL drugsboot om drugs te verkopen aan inwoners van landen waar die producten illegaal zijn.

Maarten
19-01-08, 12:50
Geplaatst door mark61
Over welke 'problematiek' en 'ellende' heb je het eigenlijk? Bellug koopt zakje hasj, paft die thuis tevreden op. Das alles.
Dat had je gedacht..
Ik ben een paar jaar geleden nog uit geweest in Maastricht.
Om 6 uur s'morgens worden we aangesproken door een Fransman.
We begrepen hem niet goed. Hij wilde iets met wiet..
Duurde even tot bleek, dat hij een complete wietplantage zocht.. grinnik..
Vermoedelijk is er heel wat verkeer met Frankrijk.
Het is nogal drukke business, vandaar dat ze de boel willen verkassen.
Maar op die manier wordt het wel een Disneyland voor een enorme regio ten zuiden en oosten van Nederland, vlak aan de Belgische grens.

mark61
19-01-08, 12:53
Geplaatst door Marsipulami
- Het aantal problematische canabisgebruikers is schrikbarend toegenomen

Bron? In België dus niet? Dan valt het wel weer mee met over de grens shoppen.


- De grote drugsroutes van zowel hard als softdrugs zijn wereldwijd in handen van NL maffia


Kletskoek. Was het maar waar :lachu:


- De cijfers over problematisch gebruik zijn in NL niet beter dan in andere landen.

Bron?


- NL maakt een verantwoorde en effectieve aanpak van de drugproblematiek in andere landen onmogelijk.

Wat is die verantwoorde en effectieve aanpak dan? Die moet nog bedacht worden.


- Het wordt tijd dat ze de boel opkuisen in NL en zeker geen centra gaan openen ten gunste van de mafia en gericht op de verkoop van drugs aan buitenlanders.

Wat is de boel opkuisen? De handel in soft-drugs ondergronds jagen, zoals in de rest van de wereld?


- Wanneer komt er in navolging van de abortusboot een NL drugsboot om drugs te verkopen aan inwoners van landen waar die producten illegaal zijn.

Tis een commercieel aantrekkelijk idee :denk:

Witte78
19-01-08, 12:53
Ik heb net even een rapport doorgenomen (http://www.emcdda.europa.eu/html.cfm/index419EN.html), maar ik snap het al. Belgen zijn jaloers:

"In Europa vindt de productie van
ecstasy voornamelijk plaats in Nederland (hoewel daar
tekenen van een productiedaling worden gemeld), gevolgd
door België."

Verder meldt dat rapport in Nederland geen buitensporig veel drugsgebruik voor zover ik het gelezen heb. Belgische scholieren daarentegen, die lusten wel een jointje ;)

Maarten
19-01-08, 12:57
Geplaatst door Marsipulami

Die burgemeester Meers van Maastricht is redelijk populair. Een beschaafde man, maar laat zich niet veel vertellen.
Hij heeft ook al flink herrie met Balkenende gehad. In Den Haag gingen ze even vertellen wat ze in Maastricht moesten.. No way he? Meers legt dat allemaal rustig naast zich neer, en gaat overal vrolijk vertellen hoe het dan wél moet.. En Den Haag pakte in. Dat doen niet veel burgemeesters.

Gisteren zat ie te vertellen hoe hypocriet Belgie was. Bezit van hash was niet strafbaar, maar de handel wel. Hij maakte een verachtelijk gebaar.. Op zoiets kun je rekenen..
Ik ben benieuwd wat ie doet, als de Belgen het via Den Haag gaan spelen?..
Vind het wel komisch..

Maarten
19-01-08, 13:04
Geplaatst door Witte78

"In Europa vindt de productie van
ecstasy voornamelijk plaats in Nederland (hoewel daar
tekenen van een productiedaling worden gemeld), gevolgd
door België."
Maar dat kunnen ook Nederlanders zijn. Er zitten er genoeg over de grens, met name belastingontduikers.
In Limburg werd ook altijd met van alles gerotzooid, maar het was gewoon bekend: als je fouter wil zijn, dan moet je naar Belgie. Dat is een steenworp afstand he?
Ik ben er nooit precies achtergekomen, wat precies "fout" was, maar die naam had het.

Witte78
19-01-08, 13:28
Geplaatst door Maarten
Maar dat kunnen ook Nederlanders zijn. Er zitten er genoeg over de grens, met name belastingontduikers.
In Limburg werd ook altijd met van alles gerotzooid, maar het was gewoon bekend: als je fouter wil zijn, dan moet je naar Belgie. Dat is een steenworp afstand he?
Ik ben er nooit precies achtergekomen, wat precies "fout" was, maar die naam had het.

Het zou goed kunnen, gezien het vermoeden dat in Nederland de productie afneemt. Blijkbaar is het Nederlandse beleid beter, en gaan Nederlandse producenten naar België.

Maaruh, belasting ontduiken met ecstasy productie? Is dat de nieuwe dopetax of zo? ;)

Shemharosh
19-01-08, 13:49
wat drugs??!!!....we hebben het hier over kruiden en specerijen....de motor van de geschiedenis!!!!....nu noemen ze het metropolitan biotechnology,schijnt dat Belgie Nederland in dat opzicht voorbij streeft:Wietteelt in zolders en opbergkastjes.

Marsipulami
19-01-08, 14:53
Cannabis gevaarlijker dan harddrugs

BRUSSEL De softdrug cannabis is veel gevaarlijker dan harddrugs als lsd en xtc. Dat blijkt uit een Britse studie. Volgens de onderzoekers is er een duidelijk verband tussen het gebruik van cannabis en psychische problemen. «Een tiende van de naar schatting 250.000 schizofreniepatiënten in Groot-Brittannië zou niet aan de ziekte lijden als ze van de cannabis waren afgebleven», aldus professor Robin Murray. De Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD) pleit voor een evaluatie van het huidige 'cannabisbeleid'.

In de jaren '90 was Robin Murray van het Londense Institute of Psychiatry een voorstander van de legalisering van cannabis. Nu ziet hij zich genoodzaakt een bocht van 180 graden te maken. «Tja, tien jaar geleden beschikten we nog niet over de gegevens die we nu hebben», vertelt de prof. «Bovendien is de cannabis van vandaag veel sterker en dus ook veel gevaarlijker. Zo blijkt dat cannabis nu liefst 25 keer meer psychoactieve tetrahydrocannabinol bevat. Het beeld dat cannabis een onschuldige softdrug is, klopt dus absoluut niet. Cannabis is zelfs meer dan bepaalde harddrugs verantwoordelijk voor nogal wat mentale en psychologische problemen.»

De VAD verheugt zich over het feit dat steeds meer onderzoeksresultaten de schadelijke gevolgen van cannabis op lange termijn in de verf zetten. «Cannabis is veel gevaarlijker dan de meeste gebruikers denken», klinkt het. «Toch is de huidige wetgeving in ons land niet duidelijk. We pleiten al langer voor een grondige evaluatie. Zeker nu er ook wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de gevolgen van cannabisgebruik, dringt een aanpassing van het beleid zich op.»

© Aurex NV


21-03-2007, p.10 VANDERHAEGHE STIJN

H.P.Pas
19-01-08, 15:16
Geplaatst door Marsipulami
Cannabis gevaarlijker dan harddrugs

BRUSSEL De softdrug cannabis is veel gevaarlijker dan harddrugs als lsd en xtc. Dat blijkt uit een Britse studie. Volgens de onderzoekers is er een duidelijk verband tussen het gebruik van cannabis en psychische problemen. «Een tiende van de naar schatting 250.000 schizofreniepatiënten in Groot-Brittannië zou niet aan de ziekte lijden als ze van de cannabis waren afgebleven», aldus professor Robin Murray. De Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD) pleit voor een evaluatie van het huidige 'cannabisbeleid'.



Die formulering is zo aalglad, dat dat op zich al weer achterdocht wekt.
Een 'verband' tussen gebruik van welke drug dan ook en psychische problemen is natuurlijk altijd aanwijsbaar. Kip en ei kwestie.
25.000 schizofrenen lijkt een heleboel, op, conservatief geschat, 10 Mio Britse gebruikers valt het wel weer mee; alcohol en tabak zijn een stuk gevaarlijker.

Koala64
19-01-08, 15:18
Geplaatst door Marsipulami
Cannabis gevaarlijker dan harddrugs

BRUSSEL De softdrug cannabis is veel gevaarlijker dan harddrugs als lsd en xtc. Dat blijkt uit een Britse studie. Volgens de onderzoekers is er een duidelijk verband tussen het gebruik van cannabis en psychische problemen. «Een tiende van de naar schatting 250.000 schizofreniepatiënten in Groot-Brittannië zou niet aan de ziekte lijden als ze van de cannabis waren afgebleven», aldus professor Robin Murray. De Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD) pleit voor een evaluatie van het huidige 'cannabisbeleid'.

In de jaren '90 was Robin Murray van het Londense Institute of Psychiatry een voorstander van de legalisering van cannabis. Nu ziet hij zich genoodzaakt een bocht van 180 graden te maken. «Tja, tien jaar geleden beschikten we nog niet over de gegevens die we nu hebben», vertelt de prof. «Bovendien is de cannabis van vandaag veel sterker en dus ook veel gevaarlijker. Zo blijkt dat cannabis nu liefst 25 keer meer psychoactieve tetrahydrocannabinol bevat. Het beeld dat cannabis een onschuldige softdrug is, klopt dus absoluut niet. Cannabis is zelfs meer dan bepaalde harddrugs verantwoordelijk voor nogal wat mentale en psychologische problemen.»

De VAD verheugt zich over het feit dat steeds meer onderzoeksresultaten de schadelijke gevolgen van cannabis op lange termijn in de verf zetten. «Cannabis is veel gevaarlijker dan de meeste gebruikers denken», klinkt het. «Toch is de huidige wetgeving in ons land niet duidelijk. We pleiten al langer voor een grondige evaluatie. Zeker nu er ook wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de gevolgen van cannabisgebruik, dringt een aanpassing van het beleid zich op.»

© Aurex NV


21-03-2007, p.10 VANDERHAEGHE STIJN

Als je teveel gebruikt ja.
Zelfde als met alcohol. Meteen alle alcohol maar verbieden dan?

mark61
19-01-08, 15:23
Geplaatst door Marsipulami
Cannabis gevaarlijker dan harddrugs

BRUSSEL De softdrug cannabis is veel gevaarlijker dan harddrugs als lsd en xtc.

LSD is totaal uit de mode en XTC is strikt genomen geen harddrug. Wijselijk wordt heroïne even weggelaten, de meest devastating drug.

Zoals Pas al zei, statistisch is die 'gevaarlijkheid' natuurlijk een lachertje.

In een ruimer verband levert cannabis een veel kleiner gevaar op voor de lichamelijke gezondheid dan alle andere drugs zoals daar bijvoorbeeld zijn alcohol of tabak, en genereert het veel minder misdaad door de gebruikers vanwege de relatieve goedkoopte. In Nederland dan, in andere landen ligt dat wellicht anders :hihi:

Julien
19-01-08, 15:38
Ik dacht dat België ook de kant van Nederland op wou gaan met het gedogen van drugs.. of ben ik in de war?

In ieder geval vind ik dat Nederland het zo slecht nog niet doet. In Frankrijk blowen bijvorrbeeld veel meer jongeren dan in Nederland. Een aantal van mijn neven komt ook regelmatig naar Roosendaal voor wat inkopen :hihi:

Marsipulami
19-01-08, 15:39
Als alcohol gevaarlijk is dan moet het gebruik ervan teruggedrongen worden.

Alcoholgebruik als excuus aanvoeren om nog allerlei andere schadelijke producten te promoten, daar zijn de alcoholverslaafden niet mee geholpen.

H.P.Pas
19-01-08, 15:53
Geplaatst door Marsipulami
Als alcohol gevaarlijk is dan moet het gebruik ervan teruggedrongen worden.

Alcoholgebruik als excuus aanvoeren om nog allerlei andere schadelijke producten te promoten, daar zijn de alcoholverslaafden niet mee geholpen.

De verslaafden zijn er ook niet mee geholpen als je de matige gebruikers het leven zuur maakt . Dat helpt alleen maar de illegale handel. Dat geldt voor alcohol èn cannabis.

Witte78
19-01-08, 16:08
Geplaatst door Marsipulami
Als alcohol gevaarlijk is dan moet het gebruik ervan teruggedrongen worden.

Alcoholgebruik als excuus aanvoeren om nog allerlei andere schadelijke producten te promoten, daar zijn de alcoholverslaafden niet mee geholpen.

Het gaat om verhoudingen. Er zijn zoveel dingen gevaarlijk voor de mens. Bergbeklimmen bijvoorbeeld.

mark61
19-01-08, 16:14
Geplaatst door Marsipulami
Als alcohol gevaarlijk is dan moet het gebruik ervan teruggedrongen worden.

Alcoholgebruik als excuus aanvoeren om nog allerlei andere schadelijke producten te promoten, daar zijn de alcoholverslaafden niet mee geholpen.

Het aantal alcoholmisbruikers overtreft het aantal drugsmisbruikers verre. Dus vanwaar jouw selectieve opwinding?

Als je het gebruik wilt terugdringen moet je niet bij het aanbod zijn, maar bij de vraag.

H.P.Pas
19-01-08, 16:37
Geplaatst door mark61
Als je het gebruik wilt terugdringen moet je niet bij het aanbod zijn, maar bij de vraag.

Goddamn the pusher man !


Geplaatst door Marsipulami
De echt principiële recht-door-zee atheïsten krijgen in het Hemelse Hotel de VIP-suite op de bovenste verdieping, een suite die ze delen met Osama Bin Laden, de getuigen van Jehovah en een paar tv-evangelisten. De katholieken daarentegen zal je wellicht vinden aan de tapkast van de verbruikersruimte op het gelijkvloers.

Marsipulami
19-01-08, 16:52
Geplaatst door H.P.Pas
Goddamn the pusher man !

:p

H.P.Pas
19-01-08, 16:54
Geplaatst door Marsipulami
:p :cola:

mark61
19-01-08, 17:36
Geplaatst door H.P.Pas
Goddamn the pusher man !

Yep, het zijn idd de papen die bekend staan om liederlijk alcoholmisbruik :jammer:

Maar je bedoelde dat de Heere de grootste Dealer is? Zo dalen we weer af naar opium en volk enzo :hihi:

H.P.Pas
19-01-08, 17:45
Geplaatst door mark61
Yep, het zijn idd de papen die bekend staan om liederlijk alcoholmisbruik :jammer:



Chateauneuf du Pape, Domherrenwein, Ittinger Klosterbräu, Trappiste.. :aanwal:

mark61
19-01-08, 17:48
Geplaatst door H.P.Pas
Chateauneuf du Pape, Domherrenwein, Ittinger Klosterbräu, Trappiste.. :aanwal:

Meneer, tis godgeklaagd.

Zit intussen zo'n fijne katholiek te klagen over het verspreiden van schadelijke substanties door den Nederlandschen staat :moe:

Koala64
19-01-08, 17:48
Geplaatst door Marsipulami
Als alcohol gevaarlijk is dan moet het gebruik ervan teruggedrongen worden.

Alcoholgebruik als excuus aanvoeren om nog allerlei andere schadelijke producten te promoten, daar zijn de alcoholverslaafden niet mee geholpen.

Dus jij laat je biertje vanaf nu staan? :fuckit:

Vlaanderen heeft trouwens grotere problemen om op te lossen:

Belgen jatten poepzakjes voor diepvries
Bron: Het Nieuwsblad

Het Belgische Hasselt heeft eindelijk het mysterie rond de verdwenen hondepoepzakjes opgelost. "De plastic zakjes blijken één à twee dagen na het bijvullen meestal allemaal de box uit de box te zijn verdwenen", vertelt wethouder van Dierenwelzijn Rob Beenders. "Vorig jaar kwam de aap uit de mouw. Veel senioren gebruiken de dingen als diepvrieszakjes. Of voor andere doeleinden: we zien de groene zakjes ook opduiken in het containerpark of in vuilnisbakken"

Beenders heeft nu de oplossing gevonden om het gebruik van de zakjes voor kliekjes tegen te gaan. De gemeente zal voortaan geparfumeerde zakjes in de speciale houders leggen. "Enkel bruikbaar voor hondenpoep", aldus Beenders.

Met een nieuw verdeelsysteem voor de strontzakjes wil de wethouder tevens het moraal van de burger opkrikken. "Met verlichte borden die informatie geven rond de bevoegdheid dierenwelzijn, gecombineerd met een gratis verdeler van zakjes en een afvalkorf. De zakjes zijn bovendien recycleerbaar en geparfumeerd zodat ze enkel nog te gebruiken zijn voor hondenpoep."

't Zijn net Hollanders. :jeweetog:

Marsipulami
25-01-08, 17:54
Beslissing "wietboulevard" niet teruggedraaid(Belga)


vr 25/01/08 - De Nederlandse minister van Binnenlandse Zaken Guusje Ter Horst is niet van plan het besluit van de gemeenteraad van Maastricht om vijf coffeeshops te verplaatsen naar de grens met België, terug te draaien.
Het besluit voor de verplaatsing maakt deel uit van een plan om aan de invalswegen vanuit België drie grote coffeecorners uit te bouwen.

Belgie is fel gekant tegen de komst van de coffeeshops aan de grens en protesteert al jaren tegen de plannen. Ter Horst wil dus niet toegeven aan die druk.

"We willen wel in overleg met de Belgen de overlast tegengaan, maar we houden de verplaatsing niet tegen", aldus de minister.

Overleg tussen bevoegde ministers
In de rand van de informele EU-ministerraad in de Sloveense hoofdstad Ljubljana hebben de ministers van Binnenland en Justitie van België en Nederland overleg gepleegd over de kwestie.

De Belgische ministers Jo Vandeurzen (CD&V) en Patrick Dewael (Open VLD) hebben nog eens aangegeven dat het plan voor hen onaanvaardbaar is.

De Nederlandse minister van Justitie Hrisch Ballin kondigde aan dat hij contact zal opnemen met de burgemeester, de hoofdofficier van justitie en de korpschef van politie van Maastricht. Hij benadrukte de noodzaak van samenwerking in de bestrijding van drugstoerisme.

Marsipulami
30-01-08, 12:26
Joint even kankerverwekkend als 20 sigaretten

De rook van een joint is even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Dat meldt een groep Nieuw-Zeelandse onderzoekers in het European Respiratory Journal. Hoe langer en hoe meer iemand cannabis rookt, hoe hoger het risico op longkanker, nog los van het andere rookgedrag.

5 keer schadelijker
Voor de studie werden 79 Nieuw-Zeelandse longkankerpatiënten jonger dan 55 onderzocht en vergeleken met een controlegroep van 324 patiënten. Ze verstrekten allemaal uitvoerig informatie over hun rookgewoonten, erfelijke ziekten, beroep en alcohol- en cannabisconsumptie. Patiënten die in hun leven meer dan twintig joints hadden gerookt, werden nog verder in detail ondervraagd. Een van de resultaten toont dat in de groep met een hoog cannabisverbruik (1 joint per dag gedurende tien jaar of 2 joints per dag gedurende 5 jaar) het risico op longkanker 5,7 keer hoger lag dan bij de overige patiënten. Dat maakt de rook van een joint zo gevaarlijk die van twintig sigaretten.

Longkanker
"Hoewel onze studie een relatief kleine groep beslaat, toont ze duidelijk dat langdurig cannabisgebruik het risico op longkanker verhoogt", aldus onderzoeker Richard Beasley van het medisch onderzoeksinstituut in Wellington. Eerder werd al aangetoond dat marihuana de longcapaciteit verkleint en dat gebruikers ook vaker last hebben van een kuch, hoest of een beklemmend gevoel in de borst. De rook van een joint bevat bovendien twintig keer meer schadelijke ammoniak dan een sigaret. Ook stikstofmonoxide en stikstofoxide is drie tot vijf keer meer geconcentreerd in marihuanarook. (belga/sd)

naam
30-01-08, 13:16
Geplaatst door Marsipulami
Joint even kankerverwekkend als 20 sigaretten

(belga/sd)

Mooi, zo lost het probleem zich vanzelf toch op.

knuppeltje
30-01-08, 13:48
Geplaatst door Marsipulami
Joint even kankerverwekkend als 20 sigaretten

De rook van een joint is even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Dat meldt een groep Nieuw-Zeelandse onderzoekers in het European Respiratory Journal. Hoe langer en hoe meer iemand cannabis rookt, hoe hoger het risico op longkanker, nog los van het andere rookgedrag.

5 keer schadelijker
Voor de studie werden 79 Nieuw-Zeelandse longkankerpatiënten jonger dan 55 onderzocht en vergeleken met een controlegroep van 324 patiënten. Ze verstrekten allemaal uitvoerig informatie over hun rookgewoonten, erfelijke ziekten, beroep en alcohol- en cannabisconsumptie. Patiënten die in hun leven meer dan twintig joints hadden gerookt, werden nog verder in detail ondervraagd. Een van de resultaten toont dat in de groep met een hoog cannabisverbruik (1 joint per dag gedurende tien jaar of 2 joints per dag gedurende 5 jaar) het risico op longkanker 5,7 keer hoger lag dan bij de overige patiënten. Dat maakt de rook van een joint zo gevaarlijk die van twintig sigaretten.

Longkanker
"Hoewel onze studie een relatief kleine groep beslaat, toont ze duidelijk dat langdurig cannabisgebruik het risico op longkanker verhoogt", aldus onderzoeker Richard Beasley van het medisch onderzoeksinstituut in Wellington. Eerder werd al aangetoond dat marihuana de longcapaciteit verkleint en dat gebruikers ook vaker last hebben van een kuch, hoest of een beklemmend gevoel in de borst. De rook van een joint bevat bovendien twintig keer meer schadelijke ammoniak dan een sigaret. Ook stikstofmonoxide en stikstofoxide is drie tot vijf keer meer geconcentreerd in marihuanarook. (belga/sd)

Goh Mars dat is nogal wat, eerst België bijna opgeheven, en nu zal dus het aantal inwoners bij jullie ook wel drastisch gaan dalen als die shops van ons dichter bij de grens komen te staan.
Zo blijft er straks niet veel meer over van jullie. :stout:

mark61
30-01-08, 19:26
Geplaatst door Marsipulami
Een van de resultaten toont dat in de groep met een hoog cannabisverbruik (1 joint per dag gedurende tien jaar of 2 joints per dag gedurende 5 jaar) het risico op longkanker 5,7 keer hoger lag dan bij de overige patiënten. Dat maakt de rook van een joint zo gevaarlijk die van twintig sigaretten. (belga/sd)

Stompzinnige conclusie, zoals het hier staat.