PDA

Bekijk Volledige Versie : Vieze beesten aanbeden door kaa(s/l)koppen



Amchaque
19-01-08, 12:16
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=5201&titel=Vrijheid_om_te_moorden_%96_Opgejorist_en_weg gerot_deel_II

Vrijheid om te moorden – Opgejorist en weggerot deel II



Tamara Wulffelé 18 januari 2008

Het wordt tijd om buiten onze hokjes te denken van links en rechts binnen ons politieke spectrum. Dierenwelzijn en de strijd tegen discriminatie en intolerantie zijn niet langer enkel de stokpaardjes van links. De huidige en dagelijkse gruwelijke mishandeling van onschuldige honden hebben wij te danken aan niemand minder dan oud-minister Apotheker van D66. Afgetreden vanwege varkens, maar even schuldig aan de wrede moord op ontelbare weerloze, blaffende kindervriendjes.

Het recht hebben op onze vrijheid brengt ook verplichtingen en verantwoordelijkheden met zich mee. Wij hebben de vrijheid om onze eigen keuzes te maken, maar ook de plicht en de verantwoordelijkheid om daar zorgvuldig mee om te gaan. Arrogant als we zijn, denken we dat onze vrijheid onbeperkt is en dat niemand anders dan de mens daar recht op heeft. Maar daarmee verzaken wij onze plicht om op te komen voor de ‘minderen’ in onze samenleving; in dit specifieke geval honden.

Het is een algemeen bekend gegeven dat problemen ‘opgelost’ worden met nieuwe regels of een zak geld. In veel van die gevallen is dat slechts symptoombestrijding. Zo ook met de Regeling Agressieve Dieren. Na een aantal bijtincidenten werd in 1993 een verbod ingesteld op het houden van Pitbull Terriërs. Volgens toenmalig minister Apotheker van LNV waren dat de meest bijtgrage beestjes en ze moesten allemaal dood. Vals of niet. Volgens het CBS is dit echter niet waar. Gelet op de absolute aantallen, happen Rottweilers en Retrievers het meest naar de baas. Zij zorgen samen voor maar liefst 35%. Dalmatiërs zijn het snelst vals en de bijtkracht van een Bouvier is vele malen sterker dan van een Bull Terriër.

Ik duik even richting het verleden. Het aantal slachtoffers van hondenbeten is in de periode 1987 tot en met 1991 met 35% gedaald. Tussen 1992 en 1996 trad nog eens een lichte daling op. Maar toch vond men het nodig om in 1993 de Pitbull Terriër ongewenst te verklaren en massaal af te maken. Echter schijnt dit niet helemaal het beoogde effect te hebben. Het aantal honden dat voor een tweede of derde keer zijn tanden in mensenvlees zette, is in 1997 toegenomen met wel 50%!! Toen waren alle Pitbull Terriërs al dood, maar niemand heeft de zittende minister toen gevraagd hoe dit geheel met elkaar gerijmd kon worden.

Het gevolg van de RAD-wet is dat er dagelijks onschuldige honden in beslag worden genomen door incompetente medewerkers politie en AID, die ondeskundig vaststellen dat een hond de uiterlijke kenmerken vertoont van een Pitbull. Dat men op deze manier ook o.a. Cane Corso’s, Amerikaanse Bulldogs, American Staffordshire Terriërs en eventuele kruisingen hiermee treft, is van ondergeschikt belang. Daar waar ‘rechts’ nog regelmatig verweten wordt de gruwelijkheden uit 1940-1945 opnieuw in te willen voeren, doet links dit al jarenlang in de dierenwereld. Maar geen haan die ernaar kraait. Onschuldige honden worden sedert 1993 massaal op uiterlijke kenmerken beoordeeld en afgeslacht.

Een ieder die na het lezen van bovenstaande nog denkt dat een inbeslagname het gevolg is van een klacht of bijtincident, kan ik bij deze uit de droom helpen: alleen het uiterlijk telt! En dan zijn we er nog niet, dit is pas het begin. Als een hond in beslag genomen is, dan wordt deze afgevoerd naar een zogeheten laserasiel. Dit zijn afgeschermde afdelingen van bestaande asielen of pensions en aparte asielen op geheime locaties. De mensen die een laserasiel runnen, worden financieel gecompenseerd door de AID; dat is de eerste verantwoordelijke voor de inbeslagname en het verdere verloop. In zo’n asiel wordt de hond geschouwd op agressief gedrag. Tot zover is het allemaal heel logisch. Nu zijn er maar een handjevol schouwers, drie stuks, in dienst van de AID. Als een hond bij de eerste schouwing niet agressief is, dan schouwt men hem nogmaals. Wanneer een hond bij de eerste schouwing wel agressief gedrag vertoont, wordt de procedure in gang gezet om het dier af te maken. Hondeneigenaren kunnen hiertegen in beroep gaan en een onafhankelijk schouwer inhuren. Soms duurt het weken- of maandenlang voor zo’n onafhankelijk schouwer een hond te zien krijgt en in enkele gevallen wordt de hond zelfs al afgemaakt voor de eerste zitting van het beroep. Krom en o zo onrechtvaardig, maar ook hiermee zijn we er nog niet.

Van een laserasiel in IJsselstein is bekend dat zij goed voor de in beslag genomen dieren zorgen, zolang zij daar aanwezig zijn. Wanneer de honden een fatale injectie hebben gehad en hun lichamen terugkomen bij de baasjes om afscheid te nemen, is duidelijk zichtbaar dat de honden lichamelijk niet geleden hebben tot hun dood. Vermagering, zweren, doorligplekken, brandplekken, open wonden, bloeduitstortingen, afgekloven nagels, afgeslepen tanden en bloedarmoede zijn echter slechts een kleine greep uit al wat naar buiten komt over bijvoorbeeld het laserasiel van mw. Kersjes in Nieuwleusen. Kersjes is 1 van de drie AID-schouwers en heeft er persoonlijk belang bij dat de binnengebrachte honden afgekeurd worden. Zij heeft een hondenpension en de AID betaalt niet enkel voor haar diensten als schouwer, maar ook voor de opvang van de honden. Hoe langer de honden bij haar blijven en hoe meer er afgemaakt moeten worden, hoe meer zij er aan verdient. Win-win. Voor mevrouw Kersjes dan, niet voor de honden en hun eigenaren. Uit foto’s en ooggetuigenverslagen blijkt dat de ingenomen honden buiten verblijven en geen kleed of mand hebben om op of in te liggen, slechts beton. Hun verblijf is overdekt, maar niet afgeschermd van weer en wind. Eén hond per hok, ze hebben geen warmte van elkaar, geen steun, geen aandacht, geen afleiding. De honden die als gast komen logeren tijdens afwezigheid van hun baasje, verblijven in het normale hondenpension en hebben mooie binnenverblijven met een geavanceerd systeem voor de temperatuur- en vochtregulering. Een schrikbarend verschil.

Lieve Shiva, Sukkel, Rocky, Siko, Sky, Bandit, Saiko, Dana, Tessa, Buddy, Tijger, Zeus, Yorg, Gizmo, Lady, Tazz, Blade, Whiskey, Didi, Monster, Tykra, Smoke, Laika, Psycho, Madjoe, Dewil, Daimond, Angel, Danger, Chico, Bruce, Aki, Astor, Bonito, Bully, Chassey, Diégo, DJ Baby, Donna, Elvis, Gaby, Jadah, Jejo, Kira, Layka, Lynn, Mexx, Jedah, Daisy, Dushi, Nona, Chas, Odin, Max, Ringo, Devil, Nigel, Rock, Storm, Mad J, Danjer, Spike, Zohra en alle andere -voor ons- naamloze slachtoffers die onder het leed van de RAD zijn vermoord: er zijn mensen die vechten, zodat jullie niet voor niets gestorven zijn. Mensen die uit blijven dragen dat jullie dieren waren, van vlees en bloed, vol liefde. Dieren waar van gehouden wordt. Dieren met een naam en met gevoel. Geen dingen die opgeruimd moeten worden, zodat Den Haag zich niet meer schuldig hoeft te voelen als er weer eens iemand gebeten wordt. De omgang met dieren is een voorrecht, maar altijd op eigen risico. Een hond wordt niet vals geboren en liefde is niet gebonden aan een ras. Pak de slechte eigenaren aan en verlos de onschuldige honden uit hun lijden. Neem de valse honden mee, beboet de eigenaren, schenk hen een levenslang verbod op het houden van dieren, nodig hen geruime tijd te gast voor kost en inwoning bij de Staat, uiteraard op eigen kosten, maar stop het zinloze moorden op onschuldige dieren.
Algemener bekend dan het hierboven beschreven leed, is dat mensen die niet goed zijn voor dieren, ook niet goed kunnen zijn voor andere mensen.

Schokkende beelden, niet voor kinderen!

United Kennel Club Europe

Amstaff tegen Justitie

Tegen de RAD

Vragen of reacties kunnen naar DIT mailadres.


NB: bovenstaande foto is eigendom van de eigenaar van Chico en deze gebruik ik met toestemming. Chico werd op 4 oktober 2007 in beslag genomen en mocht na een hevige strijd van zijn baasjes op 29 oktober 2007, sterk vermagerd en met vreemde wonden over zijn lijf, weer naar huis. De foto komt uit het schouwingsrapport van mw. Kersjes. Naar omstandigheden gaat het nu goed met Chico.



Print
Email


Meer van Tamara Wulffelé


Vrijheid om te moorden – Opgejorist en weggerot deel II

Open brief aan Nederland: Terpstra houd je bij je leest!

Hek om internet

Het probleem van onze vrijheid

Opgejorist en weggerot deel I: Preventief ontruimen

Symptoombestrijding

Struisvogels

Respectloos

Gewoon een beetje dom

ontelbare weerloze, blaffende kindervriendjes.

Kindervriendjes als in pedofielen?! :knife_hea

Shemharosh
19-01-08, 14:13
JE HEBT ZEKER NIKS TE DOEN EN JE KAN OOK NIET LEZEN!!!

Julien
19-01-08, 15:44
Niet lang geleden liep ik in een park en zag ik zo'n vrouw haar hond een tongzoen geven :kotsen2: echt letterlijk, een tongzoen,.. pff
Dat is natuurlijk niet iets typisch Nederlands (Engelsen en Amerikanen kunnen er ook wat van..) maar het is echt belachelijk. Een dier lijkt hier soms meer waarde te hebben dan een medemens..

barfly
19-01-08, 18:20
Geplaatst door Julien
Niet lang geleden liep ik in een park en zag ik zo'n vrouw haar hond een tongzoen geven :kotsen2: echt letterlijk, een tongzoen,.. pff
Dat is natuurlijk niet iets typisch Nederlands (Engelsen en Amerikanen kunnen er ook wat van..) maar het is echt belachelijk. Een dier lijkt hier soms meer waarde te hebben dan een medemens..

Ieuw, ik ben een groot liefhebber van oa honden ik heb er dan ook zelf twee. Maar dit soort praktijken zijn walgelijk! Een hond is een hond en moet zodanig behandeld en gewaardeerd worden. Een fout overigens die in de hele wereld wordt gemaakt is huisdieren als gelijkwaardige te zien.

Rabi'ah.
19-01-08, 20:18
Geplaatst door barfly
Ieuw, ik ben een groot liefhebber van oa honden ik heb er dan ook zelf twee. Maar dit soort praktijken zijn walgelijk! Een hond is een hond en moet zodanig behandeld en gewaardeerd worden. Een fout overigens die in de hele wereld wordt gemaakt is huisdieren als gelijkwaardige te zien.

Precies!

Dat je van dieren houdt, ok. Ik ben ook gek op vnl. katten. Maar come on, er zijn grenzen.

Van die mensen die b.v. dieren in hun bed laten slaten of ze idd op hun mond zoenen. Dat gaat me echt veeeeel te ver.

wesley de Kafir
19-01-08, 20:24
als die mensen dat lekker vinden en die dieren er geen hinder aan onder vinden is er niks aan de hand toch

Amchaque
20-01-08, 20:13
Geplaatst door wesley de Kafir
als die mensen dat lekker vinden en die dieren er geen hinder aan onder vinden is er niks aan de hand toch

Dit bedoel ik dus.

rja
20-01-08, 23:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies!

Dat je van dieren houdt, ok. Ik ben ook gek op vnl. katten. Maar come on, er zijn grenzen.

Van die mensen die b.v. dieren in hun bed laten slaten of ze idd op hun mond zoenen. Dat gaat me echt veeeeel te ver.
Ik heb m'n huisdier, weleens een kusje gegeven.

Daarnaast hebben ze weleens in m'n bed geslapen, maar daar maak ik geen gewoonte van, dat gaat ook ongemerkt, als je slaapkamerdeur niet goed dicht doet.

Wat is het probleem ?

Wortel
21-01-08, 08:08
De waarheid zal wel weer in het midden liggen. Ik werk zelf in de hondenopvang en en hond een tongzoen is geven is wat mij betreft inderdaad idioot. Een hond is een hond en geen mens en wil ook graag als zodanig bejegend worden. Ik kan verhalen vertellen over honden die verknipt werden door als mens behandeld te worden.
Aan de andere kant liep ik eens op straat in Marrakech toen daar een hele lieve, gezonde en speelse hond al kwispelend naar ons toekwam. Volslagen normaal gedrag voor een hond en we hebben hem dan ook even uitbundig staan aaien. Prompt schreeuwden er omstanders dat dat van ons smerig gedrag was. Heb maar even terug geroepen dat dit ook een schepsel van Allah was. Die cultuur dat een hond bij je binnen maakt dat alle engelen je huis verlaten is nog nooit mijn ervaring geweest.

Rabi'ah.
21-01-08, 09:46
Geplaatst door Wortel
De waarheid zal wel weer in het midden liggen. Ik werk zelf in de hondenopvang en en hond een tongzoen is geven is wat mij betreft inderdaad idioot. Een hond is een hond en geen mens en wil ook graag als zodanig bejegend worden. Ik kan verhalen vertellen over honden die verknipt werden door als mens behandeld te worden.

Precies!


Geplaatst door Wortel

Aan de andere kant liep ik eens op straat in Marrakech toen daar een hele lieve, gezonde en speelse hond al kwispelend naar ons toekwam. Volslagen normaal gedrag voor een hond en we hebben hem dan ook even uitbundig staan aaien. Prompt schreeuwden er omstanders dat dat van ons smerig gedrag was. Heb maar even terug geroepen dat dit ook een schepsel van Allah was. Die cultuur dat een hond bij je binnen maakt dat alle engelen je huis verlaten is nog nooit mijn ervaring geweest.

Een hond aaien is normaal. Maar in veel Derde Wereldlanden (ook in Suriname b.v.) worden honden uitsluitend gebruikt als waakhonden, niet als huisdieren of semi-gezinsleden.

En aangezien veel mensen het al arm hebben, is de positie van dieren nóg slechter. Ik praat het niet goed, maar probeer het slechts te verklaren.

En in veel landen vindt men honden gewoon vies. En dat ís in die landen ook vaak zo.