PDA

Bekijk Volledige Versie : De Hond: Voor 2020 is Nederland een 'FASCISTISCHE STAAT'...



Wizdom
20-01-08, 17:50
De Hond voorspelt einde van kiesstelsel

(Novum) - Het Nederlandse kiesstelsel past niet meer in deze tijd en loopt op zijn eind. Door de komst van steeds meer politieke partijen zal het bestel voor 2020 zijn opgeblazen. Die voorspelling doet opiniepeiler Maurice de Hond in de biografie over Geert Wilders, die komende week wordt gepresenteerd.

In het boek 'Veel gekker kan het niet worden', geschreven door Arthur Blok en Jonathan van Melle, bespreekt De Hond de versnippering van het politieke landschap. Na de afsplitsing van Rita Verdonk uit de VVD is de Tweede Kamer samengesteld uit vertegenwoordigers van elf partijen. De grootste partijen, CDA en PvdA, tellen respectievelijk 41 en 33 zetels. Daardoor wordt het steeds moeilijker een regeringscoalitie te sluiten die kan rekenen op een stabiele meerderheid.

Het kiesstelsel is in zijn huidige vorm niet tegen deze veranderingen opgewassen, vermoedt De Hond. "Het is een systeem van een paar eeuwen oud en het past niet meer bij deze samenleving. Een partij die bijvoorbeeld vijftig zetels haalt en daarmee bijna automatisch mag regeren, hoort echt niet meer in deze tijd", stelt de opiniepeiler.

Het begin van het einde van dit systeem is volgens De Hond al een paar jaar geleden ingezet. "Het einde van de bestaande partijen en eigenlijk het hele bestel. Het wordt onwerkbaar met al die kleine partijen." Toch is ook voor De Hond nog ongewis hoe Nederland daarmee zal omgaan. " Misschien krijgen we wel een soort revolutie, wie zal het zeggen? Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het voor 2020 volledig op de schop zal gaan. "

1973Tanger
20-01-08, 17:58
Geplaatst door Wizdom
De Hond voorspelt einde van kiesstelsel

(Novum) - Het Nederlandse kiesstelsel past niet meer in deze tijd en loopt op zijn eind. Door de komst van steeds meer politieke partijen zal het bestel voor 2020 zijn opgeblazen. Die voorspelling doet opiniepeiler Maurice de Hond in de biografie over Geert Wilders, die komende week wordt gepresenteerd.

In het boek 'Veel gekker kan het niet worden', geschreven door Arthur Blok en Jonathan van Melle, bespreekt De Hond de versnippering van het politieke landschap. Na de afsplitsing van Rita Verdonk uit de VVD is de Tweede Kamer samengesteld uit vertegenwoordigers van elf partijen. De grootste partijen, CDA en PvdA, tellen respectievelijk 41 en 33 zetels. Daardoor wordt het steeds moeilijker een regeringscoalitie te sluiten die kan rekenen op een stabiele meerderheid.

Het kiesstelsel is in zijn huidige vorm niet tegen deze veranderingen opgewassen, vermoedt De Hond. "Het is een systeem van een paar eeuwen oud en het past niet meer bij deze samenleving. Een partij die bijvoorbeeld vijftig zetels haalt en daarmee bijna automatisch mag regeren, hoort echt niet meer in deze tijd", stelt de opiniepeiler.

Het begin van het einde van dit systeem is volgens De Hond al een paar jaar geleden ingezet. "Het einde van de bestaande partijen en eigenlijk het hele bestel. Het wordt onwerkbaar met al die kleine partijen." Toch is ook voor De Hond nog ongewis hoe Nederland daarmee zal omgaan. " Misschien krijgen we wel een soort revolutie, wie zal het zeggen? Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het voor 2020 volledig op de schop zal gaan. "

Mocht Wilders en Verdonk ooit de aantallen benodigde stemmen behalen, om een kabinet te kunnen formeren, is die fascistische Staat een feit.

Red Sonja
20-01-08, 18:55
Die De Hond is ook een lekkere spuit elf he..

Komen ze nu nog eens mee aanzakken.

Die voorspelling heeft zo onderhand een baard.

Als het aan bederven onderhevig was, zou het nu goed stinken.

Wizdom
20-01-08, 18:59
Geplaatst door Red Sonja
Die De Hond is ook een lekkere spuit elf he..

Komen ze nu nog eens mee aanzakken.

Die voorspelling heeft zo onderhand een baard.

Als het aan bederven onderhevig was, zou het nu goed stinken.

Misschien is het wel wishful thinking... Er is een beweging maar waar die naar toe gaat en of die stopt... Nobody knows... De media speelt zoals altijd een grote sturende rol...

Witte78
20-01-08, 20:50
Hmm, het enige alternatief op het huidige kiesstelsel is fascisme? Hoe kom je precies op die gedachtesprong?

Wizdom
20-01-08, 21:54
Geplaatst door Witte78
Hmm, het enige alternatief op het huidige kiesstelsel is fascisme? Hoe kom je precies op die gedachtesprong?

Er zijn weing vormen.... Of je regeert op basis van een compromis... Of op basis van concensus...

In geval van een compromis moet je samen met andersgezinden tot overeenstemming komen (politieke partijen)...

In het 2e geval hebben we een soort Wilders die allemaal simpele oplossingen heeft...

David
20-01-08, 22:02
De titel van deze topic slaat helemaal nergens op.

Wizdom
20-01-08, 22:06
Geplaatst door David
De titel van deze topic slaat helemaal nergens op.

Dat is eigenlijk wat Maurice wil zeggen... Maar daar is hij te politiek correct voor...

David
20-01-08, 22:07
Geplaatst door Wizdom
Dat is eigenlijk wat Maurice wil zeggen... Maar daar is hij te politiek correct voor...

Bullshit, en dat weet je best.

Wizdom
20-01-08, 22:11
Geplaatst door David
Bullshit, en dat weet je best.

Wat is volgens jou dan het gevolg van het instorten van de politieke partijen stelsel... Je ziet nu al dat populistische alleenheersers eenmans poltitieke partijen en agenda's hebben. De rest zijn gewoon knechten die zich moeten houden aan de populist of populiste...

Ik dacht dat je wat doortastender was...

David
20-01-08, 22:13
Geplaatst door Wizdom
Wat is volgens jou dan het gevolg van het instorten van de politieke partijen stelsel... Je ziet nu al dat populistische alleenheersers eenmans poltitieke partijen en agenda's hebben. De rest zijn gewoon knechten die zich moeten houden aan de populist of populiste...

Ik dacht dat je wat doortastender was...

Wat jij wil, lieverd.

Witte78
20-01-08, 22:20
Geplaatst door Wizdom
Er zijn weing vormen.... Of je regeert op basis van een compromis... Of op basis van concensus...

In geval van een compromis moet je samen met andersgezinden tot overeenstemming komen (politieke partijen)...

In het 2e geval hebben we een soort Wilders die allemaal simpele oplossingen heeft...

Volgens mij is consensus juist dat je gezamelijk tot overeenstemming komt, en een compromis is dat je accepteert dat je op bepaalde dingen niet tot overeenstemming komt.

Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe dit alles tot fascisme leidt.

Wizdom
20-01-08, 22:30
Geplaatst door Witte78
Volgens mij is consensus juist dat je gezamelijk tot overeenstemming komt, en een compromis is dat je accepteert dat je op bepaalde dingen niet tot overeenstemming komt.

Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe dit alles tot fascisme leidt.

Je kunt geen concensus bereiken met tig splinter partijtjes... Dus krijg je een mesias die de knopen gaat doorhakken...

Witte78
20-01-08, 22:54
Geplaatst door Wizdom
Je kunt geen concensus bereiken met tig splinter partijtjes... Dus krijg je een mesias die de knopen gaat doorhakken...

Daarom wordt er ook gesuggereerd dat wanneer het zo ver is, dat wellicht een ander stelsel noodzakelijk is. Apart dat jij iemand die knopen doorhakt gelijk stelt aan een fascist trouwens. Of ik heb je nog steeds niet begrepen.

Wizdom
20-01-08, 22:58
Geplaatst door Witte78
Daarom wordt er ook gesuggereerd dat wanneer het zo ver is, dat wellicht een ander stelsel noodzakelijk is. Apart dat jij iemand die knopen doorhakt gelijk stelt aan een fascist trouwens. Of ik heb je nog steeds niet begrepen.

Het is in ieder geval een persoon met Narcistische neigingen... Je ziet dat een deel van de Nederlandse bevolking zich aangetrokken voelt tot personen met deze primitieve eigenschap... Het is wel triest maar waar... Van die verdervelijke types zoals Pim of Wilders...

mark61
20-01-08, 23:27
Geplaatst door Wizdom
Dat is eigenlijk wat Maurice wil zeggen... Maar daar is hij te politiek correct voor...

De vraag is wie geschifter en hysterischer is, jij of de Hond.

Iets gedetailleerder: Engeland heeft al eeuwen een systeem met grote meerderheden en zonder coalities en is zo stabiel als de hel. Nederland had eerder veel meer partijen dan nu, en zelfs toen werd er geen kiesdrempel ingevoerd.

De Hond heeft er last van dat zijn naam niet meer elke dag valt. Het zgn. Wilderscomplex.

Wizdom
21-01-08, 00:06
Geplaatst door mark61
De vraag is wie geschifter en hysterischer is, jij of de Hond.

Iets gedetailleerder: Engeland heeft al eeuwen een systeem met grote meerderheden en zonder coalities en is zo stabiel als de hel. Nederland had eerder veel meer partijen dan nu, en zelfs toen werd er geen kiesdrempel ingevoerd.

De Hond heeft er last van dat zijn naam niet meer elke dag valt. Het zgn. Wilderscomplex.

Engeland kent geen eenmans partijen zoals Pim of Wilders.... Dat is juist het enge.... Het doet een beeje denken aan de jaren 30... Toen had je ook van die Mussolinies en H.tlers... De hele ideologie had het oogmerk van een aantal individuen die je op de hand kon tellen....

mark61
21-01-08, 00:58
Geplaatst door Wizdom
Engeland kent geen eenmans partijen zoals Pim of Wilders....

Jawel, dat kent het wel.


Dat is juist het enge.... Het doet een beeje denken aan de jaren 30... Toen had je ook van die Mussolinies en H.tlers... De hele ideologie had het oogmerk van een aantal individuen die je op de hand kon tellen....

Er is nu helemaal geen ideologie, waar zie je die? Ik hoor alleen maar onsamenhangend gewauwel aan alle kanten. Alleen maar 'fascismuh' brullen omdat dat de overtreffende trap van Sjlecht is staat zo stom. Fascistisch, zou ik haast zeggen :wijs:

Dit lijkt nergens op. Toen waren de mensen straatarm en doodsbang, nu zijn ze volgevreten en alleen bang dat kwijt te raken, en bovendien volkomen lamlendig en asociaal.

Marsipulami
21-01-08, 01:28
De Hond: Voor 2020 is Nederland een 'FASCISTISCHE STAAT'...

In 2020 pas ? Volgens mij is Nederland nooit wat anders geweest dan een fascistische staat.

lihoed
21-01-08, 02:00
Sinds 11 september 2001 is Nederland voor mij een "fascistische staat" geworden.
Daarvoor was het racistisch maar men durfde nog niet openlijk te zijn tegenover allochtonen aangezien Nederland wereldwijd nou eenmaal bekend staat voor haar tolerantie.

StevieK
21-01-08, 02:18
Geplaatst door 1973Tanger
Mocht Wilders en Verdonk ooit de aantallen benodigde stemmen behalen, om een kabinet te kunnen formeren, is die fascistische Staat een feit.

Alles heeft zijn oorzaak

StevieK
21-01-08, 02:21
Geplaatst door lihoed
Sinds 11 september 2001 is Nederland voor mij een "fascistische staat" geworden.
Daarvoor was het racistisch maar men durfde nog niet openlijk te zijn tegenover allochtonen aangezien Nederland wereldwijd nou eenmaal bekend staat voor haar tolerantie.

Zoals ik aanhaalde, alles heeft zijn oorzaak.

Tolerantie komt van twee zijden, ken niet alleen je rechten maar ook je plichten

Witte78
21-01-08, 08:07
Geplaatst door lihoed
Sinds 11 september 2001 is Nederland voor mij een "fascistische staat" geworden.
Daarvoor was het racistisch maar men durfde nog niet openlijk te zijn tegenover allochtonen aangezien Nederland wereldwijd nou eenmaal bekend staat voor haar tolerantie.

Welk land is niet rascistisch/fascistisch volgens jou?

mark61
21-01-08, 08:32
Geplaatst door lihoed
Sinds 11 september 2001 is Nederland voor mij een "fascistische staat" geworden.
Daarvoor was het racistisch maar men durfde nog niet openlijk te zijn tegenover allochtonen aangezien Nederland wereldwijd nou eenmaal bekend staat voor haar tolerantie.

Verwende kleuters moeten niet zulke grote woorden in de mond nemen waarvan ze de betekenis en reikwijdte niet eens bij benadering begrijpen.

Dat je je niet schaamt tegenover de slachtoffers van het fascisme en racisme :kotsen:

Slinger
21-01-08, 10:01
De Hond bedoelt dat een ander systeem, met minder kleine partijen, veel beter werkt. Voorbeelden: het Amerikaanse of het Britse systeem met districten. Dat heeft niets met fascisme te maken.

knuppeltje
21-01-08, 10:51
Geplaatst door Slinger
De Hond bedoelt dat een ander systeem, met minder kleine partijen, veel beter werkt. Voorbeelden: het Amerikaanse of het Britse systeem met districten. Dat heeft niets met fascisme te maken.

Die werken dan ook heel prima denk. :huil:

Rabi'ah.
21-01-08, 10:53
Geplaatst door Marsipulami
In 2020 pas ? Volgens mij is Nederland nooit wat anders geweest dan een fascistische staat.

En waar baseer je dat op?

Holle kretologie zonder enige onderbouwing. :moe:

mark61
21-01-08, 11:01
Geplaatst door Rabi'ah.
En waar baseer je dat op?

Holle kretologie zonder enige onderbouwing. :moe:

Ach, jeweettoch, tis een hobby van Mars om ollanders op de kast te krijgen. Maar de kwaliteit van zijn 'provocaties' wordt zienderogen minder.

Ik vrees maar zo een echt minderwaardigheidscomplex te constateren. In België is er politiek al helemaal niets om je vrolijk over te maken. Nou ja het hangt ervan af hoe je dat leest natuurlijk :hihi:

Rabi'ah.
21-01-08, 11:06
Geplaatst door mark61
Ach, jeweettoch, tis een hobby van Mars om ollanders op de kast te krijgen. Maar de kwaliteit van zijn 'provocaties' wordt zienderogen minder.

Ja joh, Nederland als drugdealerstaat, waar haalt-ie het vandaan.

Hoe komt dat toch, dat Nederlanders-Belgending?

Ik erger me er al jaren groen en geel aan hoe denigrerend Nederlanders over Belgen praten. :moe:

Over het algemeen vind ik Belgen beleefder, hoffelijker en gastvrijer dan Nederlanders. Maar dat vind ik ook van bv. Brabanders en Limburgers.

Aan de andere kant val je als zwarte in Limburg echt op, in de Randstad natuurlijk niet.



Geplaatst door mark61

In België is er politiek al helemaal niets om je vrolijk over te maken. Nou ja het hangt ervan af hoe je dat leest natuurlijk :hihi:

Die was gemeen. Maar wel leuk. :hihi:

Rabi'ah.
21-01-08, 11:07
Maargoed, ik heb net naar inta 3omri geluisterd, dus mijn dag kan sowieso niet meer stuk. :boogie:

mark61
21-01-08, 11:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja joh, Nederland als drugdealerstaat, waar haalt-ie het vandaan.

Hoe komt dat toch, dat Nederlanders-Belgending?

Vlamingen > Nederlanders: minderwaardigheidscomplex gecombineerd met opkijken naar grote broer. Een beetje als NL > D en bijv. Polen > Rusland.


Ik erger me er al jaren groen en geel aan hoe denigrerend Nederlanders over Belgen praten. :moe:

Over het algemeen vind ik Belgen beleefder, hoffelijker en gastvrijer dan Nederlanders. Maar dat vind ik ook van bv. Brabanders en Limburgers.

Ja het is leuk om neerbuigend te doen over Vlamingen, al staan ze in werkelijkheid op veel vlakken vaak boven NL.

Het enige is, dat ik denk dat het ouderwetse, baarlijke racisme in Vlaanderen sterker is dan in NL. De manier waarop er nog steeds tegen de 'negertjes in de Congo' wordt aangekeken (naar mijn gevoel dan) slaat alles wat NL op dat vlak te bieden heeft. NL heeft ook geen uitdrukking als 'makak', wat in Vlaanderen zo'n beetje een stopwoord is.


Die was gemeen. Maar wel leuk. :hihi:

Das goed voor hem, de zelfingenomen paap :ego:

mark61
21-01-08, 11:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Maargoed, ik heb net naar inta 3omri geluisterd, dus mijn dag kan sowieso niet meer stuk. :boogie:

Jij bent mijn leven? Wie is wiens leven? :zozo:

Rabi'ah.
21-01-08, 11:22
Geplaatst door mark61
Jij bent mijn leven? Wie is wiens leven? :zozo:

Een van de grootste hits van Umme Kulthum, toch?

De stem van die vrouw is gevaarlijk. Brengt je in een heel andere bewustzijnstoestand. :D

Rabi'ah.
21-01-08, 11:26
Geplaatst door mark61
Vlamingen > Nederlanders: minderwaardigheidscomplex gecombineerd met opkijken naar grote broer. Een beetje als NL > D en bijv. Polen > Rusland.

Aha. Da's begrijpelijk. En Portugal-Spanje. En en en.....



Geplaatst door mark61

Ja het is leuk om neerbuigend te doen over Vlamingen, al staan ze in werkelijkheid op veel vlakken vaak boven NL.

Mensen die het nodig hebben om op andere mensen neer te kijken, moeten zichzelf laten nakijken.


Geplaatst door mark61

Het enige is, dat ik denk dat het ouderwetse, baarlijke racisme in Vlaanderen sterker is dan in NL. De manier waarop er nog steeds tegen de 'negertjes in de Congo' wordt aangekeken (naar mijn gevoel dan) slaat alles wat NL op dat vlak te bieden heeft. NL heeft ook geen uitdrukking als 'makak', wat in Vlaanderen zo'n beetje een stopwoord is.

Dat idee had ik ook. In Nederland heb je weinig racisme meer in de klassieke zin van het woord. Wel veel vooroordelen. Het gaat allemaal wat meer van in je gezicht lachen en achter je rug over je roddelen of je nooit voor de koffie uitnodigen.

Burgerlijk Nederland. :moe:



Geplaatst door mark61

Das goed voor hem, de zelfingenomen paap :ego:

Crypto-griffo. :fpuh:

Witte78
21-01-08, 11:33
Geplaatst door mark61
Ach, jeweettoch, tis een hobby van Mars om ollanders op de kast te krijgen. Maar de kwaliteit van zijn 'provocaties' wordt zienderogen minder.


Provocaties van een Belg vallen ook wel een beetje in het niet op dit forum.

mark61
21-01-08, 12:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Een van de grootste hits van Umme Kulthum, toch?

De stem van die vrouw is gevaarlijk. Brengt je in een heel andere bewustzijnstoestand. :D

Oh sorry, zit meer in Warda el-J en Fairouz.

Er zijn wel meer vrouwen gevaarlijk :jammer:

mark61
21-01-08, 12:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Aha. Da's begrijpelijk. En Portugal-Spanje. En en en.....

Jah daar dacht ik aan maar durfde het niet te noemen, weet het niet zeker.


Mensen die het nodig hebben om op andere mensen neer te kijken, moeten zichzelf laten nakijken.

Jaja. De wachtkamers zijn al overvol.


Dat idee had ik ook. In Nederland heb je weinig racisme meer in de klassieke zin van het woord. Wel veel vooroordelen. Het gaat allemaal wat meer van in je gezicht lachen en achter je rug over je roddelen of je nooit voor de koffie uitnodigen.

Burgerlijk Nederland. :moe:

Ja nou ja make yr pick, wat je liever hebt. Iig heb ik het idee dat meer Vlamingen denken dat 'negers' inherent inferieur zijn dan Nederlanders. Kan me vergissen. Zo'n stunt als het weigeren van een zwarte ambtenaar zou je in NL toch niet tegenkomen denk ik. Mispelen over zwarte hartchirurgen dan weer wel, weet ik van redelijk nabij.


Crypto-griffo. :fpuh:

Dat heeft er niets mee te maken :ego:

N-H voor jou

mark61
21-01-08, 12:15
Geplaatst door Witte78
Provocaties van een Belg vallen ook wel een beetje in het niet op dit forum.

We moeten hem beschermen :strik:

StevieK
21-01-08, 12:20
Grapjes over Nederland worden er toch altijd gemaakt, vooral de Belgen, zij hebben mega aantallen moppen over den Hollanders, terwijl de Hollanders maar een paar grappen over de Belgen hebben, en dat omdat die andere zaken ( men noemt dat grappen) op waarheid berusten.

Maar dat moet toch kunnen, maar alleen ben ik het zo moe dat er figuren zijn die serieus Nederland vreselijk afkraken, slechter kunnen ze het gewoon niet hebben. Maar dan begrijp ik ze niet, als ik het ergens slecht heb dan ga ik weg op zoek naar andere delen in de wereld waar ik het wel naar mijn zin heb. daar bedoel ik ook een groep(je) Moslims me, ze lopen maar te kankeren op Nederland, ik snap ze dan niet, waarom pak je dan niet de koffers en rot op. Maar ja, in het land waar ze dan graag willen zijn gaat vaak 50 of meer jaren terug in de tijd. Grote censuur op de TV , geen alcohol, geen westerse muziek, geen westerse TV, geen mobieltjes in alle vormen en maten. Geen goede sociale voorzieningen. En vooral geen politie waar je alles tegen kan zeggen.

Hier in deze 'politiestaat' heb je nog altijd de vrijheid om het land te verlaten. Dat was toen wel anders in de voormalige DDR tijd.

Maar ja jouw geloof en de lusten uit het Westen gaan volgens mij niet samen in het land waar jij je geloof kan belijden.
Dus je zal toch moeten kiezen. Want als ooit het Westen geislamiseerd word dan gaat de techniek op een laag pitje. Dan worden veel communicatie middelen ontnomen want als je de mensen de communicatie middelen onthoud dan is het makkelijke om ze eenzijdig te informeren en daarom dom te houden. Dan zijn ze ook makkelijker onder de duim houden.

Maar ja, waarom zal Nederland in 2020 fascistisch zijn, dat komt alleen voor uit ontevredenheid.

Thermopylae
21-01-08, 12:21
De Hond volgt de politiek, dan moet hij toch weten, dat die nieuwe partijen de neiging hebben binnen een paar jaar weer te worden opgedoekt. Zie DS 70, Boerenpartij, Partij voor de ouderen, LPF.
Overigens is het districtenstelsel anti democratisch. De partij die in een district 1 stem meer heeft dan de andere partij, krijgt alle uitgebrachte stemmen. Daarbij speelt ook nog een rol, hoe de grenzen van die districten zijn getrokken. De tweede keer dat Thatcher werd gekozen, bleek dat de kandidaat van Labour in totaal meer stemmen had gekregen dan Thatcher! Als je in het systeem van de evenredige vertegenwoordiging tegen wil gaan dat er teveel splinterpartijen in de kamer komen, dan kun je een kiesdrempel invoeren.

mark61
21-01-08, 12:35
Geplaatst door StevieK
... terwijl de Hollanders maar een paar grappen over de Belgen hebben, en dat omdat die andere zaken ( men noemt dat grappen) op waarheid berusten.

Het grappige is dan weer dat ik exact dezelfde moppen ooit in Turkije tegenkwam; die worden daar verteld over de Lazen, de Belgen van Turkije.

Red Sonja
21-01-08, 13:26
Er is in ieder geval weer iets bevestigd voor mij.
Wat die De Hond kan, kan iedereen.

Het is twee voor twaalf.

Waar praten we nog over?

lihoed
21-01-08, 13:43
Geplaatst door mark61
Verwende kleuters moeten niet zulke grote woorden in de mond nemen waarvan ze de betekenis en reikwijdte niet eens bij benadering begrijpen.

Dat je je niet schaamt tegenover de slachtoffers van het fascisme en racisme :kotsen:

Ik geef alleen m'n menig hierover.
moet je niet gelijk aankomen met je beledigingen... maar ja wat verwacht je anders van een fascist/racist zoals jij.

Bart
21-01-08, 13:53
Geplaatst door lihoed
Ik geef alleen m'n menig hierover.
moet je niet gelijk aankomen met je beledigingen... maar ja wat verwacht je anders van een fascist/racist zoals jij.

Waaruit blijkt volgens jou dan dat Nederland een fascistische staat is sinds 11/9/2001? Heb ik iets gemist sinds ik weg ben? Heeft Nederland tegenwoordig een totalitair regime?

Ik zou trouwens toch een beetje uitkijken met de term "racist" hoor. Gelet op de gemiddelde posts die jij plaatst en die van Mark kom jij toch net iets eerder in aanmerking voor die titel...

Bart
21-01-08, 14:01
Geplaatst door Thermopylae
De Hond volgt de politiek, dan moet hij toch weten, dat die nieuwe partijen de neiging hebben binnen een paar jaar weer te worden opgedoekt. Zie DS 70, Boerenpartij, Partij voor de ouderen, LPF.
Overigens is het districtenstelsel anti democratisch. De partij die in een district 1 stem meer heeft dan de andere partij, krijgt alle uitgebrachte stemmen. Daarbij speelt ook nog een rol, hoe de grenzen van die districten zijn getrokken. De tweede keer dat Thatcher werd gekozen, bleek dat de kandidaat van Labour in totaal meer stemmen had gekregen dan Thatcher! Als je in het systeem van de evenredige vertegenwoordiging tegen wil gaan dat er teveel splinterpartijen in de kamer komen, dan kun je een kiesdrempel invoeren.

Volledig mee eens, een kiesdrempel is minstens zo effectief, zie bijvoorbeeld Duitsland. Het Britse systeem (districtenstelsel) is ook in mijn ogen inferieur in vergelijking met evenredige vertegenwoordiging, bovendien krijg je dan situaties waar maar 1 partij regeert, een coalitie is wat mij betreft te verkiezen boven de dictatuur van slechts 1 partij.

Wat wel zo is is dat hier de politici dichter bij de burgers staan. En dat komt dan weer door het districtenstelsel, elke politicus/politica moet nu eenmaal zijn of haar gezicht laten zien in zijn eigen district, anders kan hij of zij het schudden bij de volgende verkiezingen...

mark61
21-01-08, 15:19
Geplaatst door lihoed
Ik geef alleen m'n menig hierover.
moet je niet gelijk aankomen met je beledigingen... maar ja wat verwacht je anders van een fascist/racist zoals jij.

Je oorspronkelijke mening is onzinnig.

Nu doe je het nog een keer. Wat mankeert er toch bij jou? Permanente kortsluiting in de bovenkamer?

H.P.Pas
21-01-08, 15:55
Geplaatst door mark61
Wat mankeert er toch bij jou?

't Is hier sowieso weer raak vandaag.
Toeval ?


Vollmonddaten
2008
Dienstag, 22. Januar, 14.34 Uhr
Donnerstag, 21. Februar, 04.30 Uhr
Freitag, 21. März, 19.39 Uhr
Sonntag, 20. April, 12.25 Uhr
Dienstag, 20. Mai, 04.11 Uhr
Mittwoch, 18. Juni, 19.30 Uhr
Freitag, 18. Juli, 09:59 Uhr
Samstag, 16. August, 23:16 Uhr
Montag, 15. September, 11:13 Uhr
Dienstag, 14. Oktober, 22:02 Uhr
Donnerstag, 13. November, 07:17 Uhr
Freitag, 12. Dezember, 17:37 Uhr

(Zeitangaben in MEZ)

knuppeltje
21-01-08, 16:16
Geplaatst door Thermopylae
De Hond volgt de politiek, dan moet hij toch weten, dat die nieuwe partijen de neiging hebben binnen een paar jaar weer te worden opgedoekt. Zie Boerenpartij, Partij voor de...

Ja- vind je dat gek?
Boer Koekoek wilde de kamerleden wel voor half geld leveren, zei ie.
Dat pikken die anderen natuurlijk niet, dat gaat niet lang goed denk. :haha:

mark61
21-01-08, 17:36
Geplaatst door H.P.Pas
't Is hier sowiesio weer raak vandaag.
Toeval ?

Ah, een zinnige verklaring. Dank je :D

Rabi'ah.
21-01-08, 20:13
Geplaatst door mark61
Oh sorry, zit meer in Warda el-J en Fairouz.

Die zijn idd ook heel goed. Ik ben weg van Warda, vooral haar vroegere werk dat een beetje een meer klassieke sound had.

Maar van allemaal is Umme Kulthum mijn favoriet, niet alleen vanwege haar schitterende stem, maar vooralmook vanwege het enorme gevoel waarmee ze zingt, net zoals b.v. Maria Callas deed. Ok, het is een beetje ouderwets en melodramatisch soms.

Maar de superieure kwaliteit blijft overeind staan.

O ja, dit is inta 3omri dus: http://www.marocaudio.com/index.php?page=1&p=Oriental%2FOm%20Kalthoum%2FInta%20Omri%20


Geplaatst door mark61

Er zijn wel meer vrouwen gevaarlijk :jammer:

Tiswat. :jammer:

Rabi'ah.
21-01-08, 20:13
Geplaatst door mark61
Oh sorry, zit meer in Warda el-J en Fairouz.

Die zijn idd ook heel goed. Ik ben weg van Warda, vooral haar vroegere werk dat een beetje een meer klassieke sound had.

Maar van allemaal is Umme Kulthum mijn favoriet, niet alleen vanwege haar schitterende stem, maar vooralmook vanwege het enorme gevoel waarmee ze zingt, net zoals b.v. Maria Callas deed. Ok, het is een beetje ouderwets en melodramatisch soms.

Maar de superieure kwaliteit blijft overeind staan.

O ja, dit is inta 3omri dus: http://www.marocaudio.com/index.php?page=1&p=Oriental%2FOm%20Kalthoum%2FInta%20Omri%20


Geplaatst door mark61

Er zijn wel meer vrouwen gevaarlijk :jammer:

Tiswat. :jammer: