PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Waakhond' tegen belediging islam in oprichting



Maurice
21-01-08, 17:23
Edit: suspected copyright infringement

Shemharosh
21-01-08, 17:27
hahhahhaha....hoe kan je de Islam beledigen!!!????....dan moet je eerst al die miljoenen "moslims" waaronder Jabri zelf gaan aanpakken want ze geven een religie wat voor vrede en vooruitgang staat een naam van geweld en achterlijkheid!!!!....ze schijten hun eigen nest helemaal bruin en groen en dan willen ze dat mensen dan niet hun neus dicht knijpen!!!!

The_Grand_Wazoo
22-01-08, 08:22
Geplaatst door Shemharosh
hahhahhaha....hoe kan je de Islam beledigen!!!????....dan moet je eerst al die miljoenen "moslims" waaronder Jabri zelf gaan aanpakken want ze geven een religie wat voor vrede en vooruitgang staat een naam van geweld en achterlijkheid!!!!....ze schijten hun eigen nest helemaal bruin en groen en dan willen ze dat mensen dan niet hun neus dicht knijpen!!!!

Komische laatste zin, die ga ik van je jatten.

Slinger
22-01-08, 09:08
Edit: suspected copyright infringement

MaNaNa
22-01-08, 09:29
Edit: suspected copyright infringement

Charlus
22-01-08, 09:39
Edit: suspected copyright infringement

DiZA
22-01-08, 09:40
Goede zaak. Heel veel succes toegewenst. :duim:

MaNaNa
22-01-08, 09:43
Edit: suspected copyright infringement

Tomas
22-01-08, 10:33
Edit: suspected copyright infringement

David
22-01-08, 10:35
Zat die Jabri hier vroeger ook niet?

mark61
22-01-08, 10:39
Geplaatst door David
Zat die Jabri hier vroeger ook niet?

Nog steeds. In vermomming dan.

David
22-01-08, 10:42
Geplaatst door mark61
Nog steeds. In vermomming dan.


wie dan?

mark61
22-01-08, 10:55
Geplaatst door David
wie dan?

Die espressoleut toch, Illy?

David
22-01-08, 11:00
Geplaatst door mark61
Die espressoleut toch, Illy?


Oh echt?

Hoe heette hij vroeger ook alweer?

mark61
22-01-08, 11:03
Geplaatst door David
Oh echt?

Hoe heette hij vroeger ook alweer?

Gehate 7 in pubervormgeving

Zeg eh, ben ik de maroc.nl helpdesk ofzo? :kwaad:

David
22-01-08, 11:05
Geplaatst door mark61
Gehate 7 in pubervormgeving

Zeg eh, ben ik de maroc.nl helpdesk ofzo?


Oh ja, dat was het. :haha:

Dat waren nog eens tijden. En hij gaat nu rechtzaken aanspannen? :hihi:

MaNaNa
22-01-08, 11:06
Edit: suspected copyright infringement

illmatik
22-01-08, 11:06
Geplaatst door mark61
Die espressoleut toch, Illy?

Ik weet van helemaal niks. En tis capuccino, niet espresso.

David
22-01-08, 11:07
Edit: suspected copyright infringement

knuppeltje
22-01-08, 11:07
Geplaatst door mark61
Gehate 7 in pubervormgeving

Zeg eh, ben ik de maroc.nl helpdesk ofzo?

Dachten wij altijd van wel. :fpimp:

mark61
22-01-08, 11:07
Geplaatst door David
Oh ja, dat was het. :haha:

Dat waren nog eens tijden. En hij gaat nu rechtzaken aanspannen? :hihi:

Ja joh. Ik ziet het zo voor me :argwaan:

illmatik
22-01-08, 11:08
De stichting Mirsab is nog in oprichting, maar bereidt haar eerste rechtszaak voor. „Als Wilders met zijn film moslims denkt te moeten beledigen, krijgt hij gelijk met ons te maken”, zegt initiatiefnemer Mohammed Jabri.

Mirsab organiseert geen tegengeluid of tegenbetoging, komt niet met een tegenfilm, maar wil belediging van moslims juridisch aanvechten. „We zijn geen speeltuinvereniging. We worden de waakhond voor de rechten van Nederlandse moslims”, aldus Jabri. „Eigenlijk zijn we nog bezig de organisatie op te zetten, maar onze juristen staan al te trappelen om Wilders aan te pakken.”

Jabri en collega-publicist Ali Eddaoudi verwonderden zich de afgelopen jaren over „de passiviteit van de moslimgemeenschap”. Jabri: „Met een aantal mensen hebben we dit allemaal bekokstoofd, we hebben een groepje juristen met islamitische achtergrond opgetrommeld. Die zullen in actie komen als we weer worden beledigd, gekrenkt of gediscrimineerd. We gaan niet janken als ze iets onaardigs over ons zeggen, we zullen niet voor alles naar de rechter stappen, maar er zijn de afgelopen jaren grenzen overschreden.”

Mirsab staat voor ’het zwaard van de profeet’. Die naam kan voor verwarring zorgen, erkent Jabri. „We zijn echt niet van plan de islamofoben met een zwaard te lijf te gaan, we voeren géén jihad. Het zwaard verwijst ook naar Vrouwe Justitia, als symbool voor gerechtigheid. Onze intenties zijn zuiver. Maar dat zwaard mag best een beetje afschrikken. Mensen als Wilders moeten voortaan twee keer nadenken voor ze iets zeggen. Ze moeten serieus rekening met ons gaan houden.”

De aanpak van Mirsab is vergelijkbaar met het CIDI, dat antisemitisme en negatieve beeldvorming over Israël aanvecht. In Art. 1, het voormalige Landelijk Bureau ter bestrijdingvan Rassendiscriminatie, en de Meldpunten Discriminatie heeft Jabri geen vertrouwen: „Hun resultaten zijn schrikbarend slecht. Wij hebben straks gehaaide juristen die racisten heel hard met het wetboek om de oren gaan slaan.”

Art. 1 juicht het initiatief toe. „Het is een ieders goed recht om voor zichzelf op te komen”, zegt onderzoekster Wies Dinsbach, die hoopt dat Mirsab in de toekomst wil samenwerken. „Wij werken ook samen met CIDI en het COC. Daarnaast vormen juridische stappen bij discriminatie slechts een deel van de oplossing. Er is meer. Je kunt ook kiezen voor bemiddeling, een groep weerbaarder maken, onderwijsprojecten en debatten om de bewustwording te verbeteren.” Voor de kritiek van Jabri op Art. 1 haalt Dinsbach de schouders op: „We hebben een andere invalshoek. Wíj zijn er natuurlijk niet om de koran te verdedigen.”

Mirsab wil ook de intellectuele confrontatie aan gaan. De stichting krijgt een website met Jabri en Eddaoudi als vaste schrijvers. Jabri: „We hoeven voor de site niet ons handje op te houden bij witte mannen, of te bedelen om subsidie. We hebben islamitische ondernemingen achter ons staan.”

Bron: Trouw.nl

David
22-01-08, 11:08
Geplaatst door mark61
Ja joh. Ik ziet het zo voor me :argwaan:

Arme moslims.

mark61
22-01-08, 11:08
Geplaatst door illmatik
Ik weet van helemaal niks. En tis capuccino, niet espresso.

Bah, watje. Macchiato ken net.

Fatsoenlijk anonieme bronnen ontkennen altijd officieel :ego:

illmatik
22-01-08, 11:09
Geplaatst door mark61
Bah, watje. Macchiato ken net.

Fatsoenlijk anonieme bronnen ontkennen altijd officieel :ego:

Echt, ik weet echt van niks. Ik heb hier niets mee te maken. Er zijn er meer die Jan heten.

mark61
22-01-08, 11:12
Geplaatst door illmatik
Echt, ik weet echt van niks. Ik heb hier niets mee te maken. Er zijn er meer die Jan heten.

Muhammad Jan bijvoorbeeld, die euh levensgenietende Talib :lekpuh:

Ja joh is goed joh wollah igzweerut.

illmatik
22-01-08, 11:14
Geplaatst door mark61
Muhammad Jan bijvoorbeeld, die euh levensgenietende Talib :lekpuh:

Ja joh is goed joh wollah igzweerut.

Enniewees, het bericht van Trouw sluit meer aan op de realiteit dan andere berichtgeving. Verder weet ik er echt niets van af. De koffiemarkt houdt me veels te veel bezig in deze tijden van recessie.

David
22-01-08, 11:19
Geplaatst door illmatik
Enniewees, het bericht van Trouw sluit meer aan op de realiteit dan andere berichtgeving. Verder weet ik er echt niets van af. De koffiemarkt houdt me veels te veel bezig in deze tijden van recessie.

Ik vind Jabri niet erg volwassen overkomen in dat Trouw stukje. Beetje puberaal en brallerig. Meteen weer over 'witte mannen' en zo. Niet echt juristentaal. Maar goed, we zien wel.

illmatik
22-01-08, 11:20
Geplaatst door David
Ik vind Jabri niet erg volwassen overkomen in dat Trouw stukje. Beetje puberaal en brallerig. Meteen weer over 'witte mannen' en zo. Niet echt juristentaal. Maar goed, we zien wel.

Tja, die pannekoek is dan ook geen jurist. Gelukkig moet die stichting het hebben van echte juristen.

Witte78
22-01-08, 11:26
[i]
Mirsab wil ook de intellectuele confrontatie aan gaan. De stichting krijgt een website met Jabri en Eddaoudi als vaste schrijvers. Jabri: „We hoeven voor de site niet ons handje op te houden bij witte mannen, of te bedelen om subsidie. We hebben islamitische ondernemingen achter ons staan.”

Bron: Trouw.nl [/B]

Ik vraag me altijd af waarom er geld nodig is voor een website. Ik beheer zelf ook een site met zon 14000 bezoekers, en dat kost me maar 6 dollar in de maand.

knuppeltje
22-01-08, 11:30
Geplaatst door Witte78
Ik vraag me altijd af waarom er geld nodig is voor een website. Ik beheer zelf ook een site met zon 14000 bezoekers, en dat kost me maar 6 dollar in de maand.

Zoveel- wat voor site is da wel?

H.P.Pas
22-01-08, 11:31
Geplaatst door illmatik
Verder weet ik er echt niets van af. De koffiemarkt houdt me veels te veel bezig in deze tijden van recessie.

$1.20 / lb voor Arabica. Hoogste wereldmarktprijs sinds jaren, niks crisis.

mark61
22-01-08, 11:44
Geplaatst door H.P.Pas
$1.20 / lb voor Arabica. Hoogste wereldmarktprijs sinds jaren, niks crisis.

Moet je Echte Koffie proberen: $38 /lb retail dan.

http://www.mitalenacoffee.com/store/PPF/Category_ID/31/products.asp

illmatik
22-01-08, 11:49
Geplaatst door Witte78
14000 bezoekers

Amateur. :slaap:

Witte78
22-01-08, 11:49
Geplaatst door knuppeltje
Zoveel- wat voor site is da wel?

(Gaat over een virtueel universum, Entropia Universe).

H.P.Pas
22-01-08, 11:54
Geplaatst door Witte78
(Gaat over een virtueel universum).

Zoiets als Maroc dus.

lihoed
22-01-08, 12:15
Goede initiatief, ik stem op Jabri!!!

mulan
22-01-08, 12:25
Als nieuws (tegenwoordig?) toch entertainment is doe mij dan een gunst en laat Wilders debatteren met Jabri. Kan Wilders eigenlijk debatteren? Ik heb hem nooit ergens anders gezien dan in de Tweede Kamer waar hij lijstjes met enorme anti-moslim bla aan het opsommen was.

Charlus
22-01-08, 12:41
Geplaatst door mulan
Als nieuws (tegenwoordig?) toch entertainment is doe mij dan een gunst en laat Wilders debatteren met Jabri.<...>
Teeuwen And The Halal Girls 2: Judgement Day. Van een andere site kan ik mij nog een topic herinneren waarin verlekkerd werd uitgekeken naar een discussie tussen Verdonk en Aboutaleb. Nou, daar zou me die Verdonk toch van langs gaan krijgen... Uiteindelijk bleek Aboutaleb makjes in te stemmen met zo ongeveer alles wat Verdonk naar voren bracht.

mark61
22-01-08, 13:47
Geplaatst door mulan
Als nieuws (tegenwoordig?) toch entertainment is doe mij dan een gunst en laat Wilders debatteren met Jabri. Kan Wilders eigenlijk debatteren?

Nee, hij durft niet, want hij heeft alleen een lijstje one-liners. Een tweede regel, laat staan een heel betoog, is toch echt te hoog gegrepen. Dus hit & run it will be.

Het zou trouwens een zooitje worden, want hoe langer Jabri praat, hoe vager het wordt. Aan het begin snijdt het meestal nog wel hout :hihi:

S.112
22-01-08, 14:26
Een greep uit een aantal posts van Nederlanders....



[Overigens;

Kijk een beetje rond op het net;

- Jabri richt een moslimpartij op; nooit meer wat van gehoord
- Jabri schrijft een anti homo manifest; nooit meer wat van gehoord
- Jabri verteld over zijn grote plannen met elqalem.nl; de website bestaat niet meer.
- Jabri verteld dat het enige verschil tussen hem en Abu Jahjah de naam is; sindsdien zijn Jahjah verdwenen ed de AEL zieltogend.

Het lijkt er op dat alles wat Jabri aanpakt mislukt. Een grappige nietsnut dus.

Ik wed om een fles lekkere champagne dat ook dit initiatief volgens het bekende Jabri-patroon gaat lopen:

- Luidkeels aankondigen
- De boel niet van de grond krijgen
- Met de staart tussen de benen stilletjes van het podium verdwijnen
- Luidkeels aankondigen van een ander mediamiek topic

etc, etc

De rode draad zal zijn dat hij altijd ergens "tegen" is.

Mensen die niets kunnen opbouwen breken graag dingen af die door anderen zijn opgebouwd.


Nog zo een greep...


Die mannen van de voormalige elqualem (waaronder Jabri) zijn erg wisselvallig in hun mening.

Ze zeggen nu dit:

Citaat:
...
Als het ons lukt jurisprudentie te forceren die het mensen als Geert Wilders in de toekomst moeilijker gaat maken discriminerende standpunten over ons te ventileren, ben ik tevreden.’
Vorige jaar schreven ze eerder nog:

Vorige jaar schreven ze eerder nog:


Citaat:
De opkomst van Geert Wilders, ook geen geliefd politicus in Elqalemkringen, vormt voor de columnisten geen reden om door te gaan. 'En weet je waarom niet? Wilders is niet ons probleem, maar dat van de autochtonen. Nederland heeft zich zestig jaar geleden aan het nazisme ontworsteld en nu zitten jullie met een nieuwe naziclown. Wij hebben ons hard gemaakt voor de positie van moslims in dit land, maar nu richten we ons op andere dingen. Elqalem gaat definitief op zwart

Tja, ze hebben een punt. Wat heeft meneer Jabri voor zichzelf te zeggen?

Gegroet,

S.112

illmatik
22-01-08, 16:03
Geplaatst door S.112
Een greep uit een aantal posts van Nederlanders....

Tja, ze hebben een punt. Wat heeft meneer Jabri voor zichzelf te zeggen?

Gegroet,

S.112

Goh. Nou, om maar ff in te spelen op wat zaken:

voor die moslimpartij was ie slechts woordvoerder en heeft die partij in ieder geval in Den Haag voldoende zetels opgeleverd waardoor er een plekje in de gemeenteraad is bemachtigd. Maar een woordvoerder is geen partijleider.

Anti-homo manifest nooit meer wat van gehoord? Wat ben je slecht geïnformeerd.

De grootse plannen van Elqalem zijn allemaal ten uitvoer gebracht tot op het punt dat de site zijn bruikbaarheid had bereikt en nieuwe stappen gezet dienden te worden.

En dat over Dyab, ja ach ... laten we het maar niet meer hebben over misvormde berichtgeving.

Wat was je punt ook alweer, afgezien van het tonen dat je slecht geïnformeerd bent?

S.112
22-01-08, 16:10
Geplaatst door illmatik
Goh. Nou, om maar ff in te spelen op wat zaken:

voor die moslimpartij was ie slechts woordvoerder en heeft die partij in ieder geval in Den Haag voldoende zetels opgeleverd waardoor er een plekje in de gemeenteraad is bemachtigd. Maar een woordvoerder is geen partijleider.

Anti-homo manifest nooit meer wat van gehoord? Wat ben je slecht geïnformeerd.

De grootse plannen van Elqalem zijn allemaal ten uitvoer gebracht tot op het punt dat de site zijn bruikbaarheid had bereikt en nieuwe stappen gezet dienden te worden.

En dat over Dyab, ja ach ... laten we het maar niet meer hebben over misvormde berichtgeving.

Wat was je punt ook alweer, afgezien van het tonen dat je slecht geïnformeerd bent?

Gossie meneer voelt zich een beetje op zn teentjes getrapt. Komt er toch op neer weinig successen tot geen geboekt in t verleden. Behalve een baan verder gekomen omdat je mocht inpakken bij sociale zaken en nog wat andere kleine dingetjes is het niet geweest.

Ik wens je het allerbeste met de nieuwe onderneming en ben zeker geen misgunner maar ik mag toch wel een aantal kanttekeningen zetten gezien de prestaties in t verleden?

Verder had je niet gereageerd op part II van mn eerste tekst.

S.112

illmatik
22-01-08, 16:23
Geplaatst door S.112
Gossie meneer voelt zich een beetje op zn teentjes getrapt. Komt er toch op neer weinig successen tot geen geboekt in t verleden. Behalve een baan verder gekomen omdat je mocht inpakken bij sociale zaken en nog wat andere kleine dingetjes is het niet geweest.

Reageren staat gelijk aan op je teentjes getrapt voelen? Het lijkt mij niet meer dan redelijk om juist wel in te gaan op je vragen. Welke baan is dat dan wel? Inpakken bij Sociale Zaken?! Kom eens kijken op het ministerie. Of volg jij ook die ene journalist die claimde dat er een baan verloren is gegaan, nav activiteiten voor Elqalem? Last time I checked is het die journalist die ondertussen zijn baan kwijt is.

Gelukkig is het boeken van succes subjectief, maar zeker is dat Elqalem een vette hit was. :wijs:


Ik wens je het allerbeste met de nieuwe onderneming en ben zeker geen misgunner maar ik mag toch wel een aantal kanttekeningen zetten gezien de prestaties in t verleden?

Je mag mensen best ter verantwoording roepen, daar stoor ik me ook niet aan. Tis alleen dat je kanttekeningen niet kloppen.


Verder had je niet gereageerd op part II van mn eerste tekst.

S.112

Er is niet veel om op te reageren. Ik snap best dat je een Elqalem-groupie was, maar accepteer nou eens dat Elqalem niet meer bestaat en in die hoedanigheid Wilders dan ook geen probleem van Elqalem is.

Get your facts straight, meiske. Je lijkt jezelf het niveau van het GeenStijl-gespuis te hebben aangemeten, die ook alles op 1 hoop gooien en denken iets te weten terwijl ze aan alle kanten de plank compleet misslaan. Ik heb je vraagjes netjes beantwoord en laat het hierbij. Alles wat je er nog van zult maken bestaat slechts tussen je eigen oren en staat ver van de realiteit.

S.112
22-01-08, 16:37
Geplaatst door illmatik
Reageren staat gelijk aan op je teentjes getrapt voelen? Het lijkt mij niet meer dan redelijk om juist wel in te gaan op je vragen.


Geplaatst door illmatik Wat was je punt ook alweer, afgezien van het tonen dat je slecht geïnformeerd bent?

Deze zin liet zien dat je op je teentjes getrapt bent.


[i]Geplaatst door illmatik [/iWelke baan is dat dan wel? Inpakken bij Sociale Zaken?! Kom eens kijken op het ministerie. Of volg jij ook die ene journalist die claimde dat er een baan verloren is gegaan, nav activiteiten voor Elqalem? Last time I checked is het die journalist die ondertussen zijn baan kwijt is.

Een kijkje bij het ministerie? Zorg jij dan voor de rondleiding :nerd:



Geplaatst door illmatik
Je mag mensen best ter verantwoording roepen, daar stoor ik me ook niet aan. Tis alleen dat je kanttekeningen niet kloppen.

Jij leest ook niet goed, ik citeerde wat teksten van Hollanders van een ander forum, voornamelijk hen kanttekeningen en vroeg wat je r op te zeggen had.

Mijn kanttekening was meer, gezien de bescheiden successen in t verleden waarom zou dit wel een daverend succes worden? Kritisch punt gezien de prestaties in t verleden.



Geplaatst door illmatik
Er is niet veel om op te reageren. Ik snap best dat je een Elqalem-groupie was, maar accepteer nou eens dat Elqalem niet meer bestaat en in die hoedanigheid Wilders dan ook geen probleem van Elqalem is.

ahahAHAHAHAAAAAAAAAHA Waar heb jij het in godsnaam over? Ik zag weleens een topper bij 'wie schrijft die blijft' van 1 van je collums maar kan me niet herinneren er ooit 1 volledig te hebben uitgelezen. Dus neen, ik ben geen El-qalem grouppie


Geplaatst door illmatik
Get your facts straight, meiske. Je lijkt jezelf het niveau van het GeenStijl-gespuis te hebben aangemeten, die ook alles op 1 hoop gooien en denken iets te weten terwijl ze aan alle kanten de plank compleet misslaan. Ik heb je vraagjes netjes beantwoord en laat het hierbij. [B]Alles wat je er nog van zult maken bestaat slechts tussen je eigen oren en staat ver van de realiteit.

Heb ik geen problemen mee, ieder leeft zo in zn eigen wereldje.

S.112

Bart
22-01-08, 18:24
Geplaatst door illmatik
Mirsab staat voor ’het zwaard van de profeet’. Die naam kan voor verwarring zorgen, erkent Jabri. „We zijn echt niet van plan de islamofoben met een zwaard te lijf te gaan, we voeren géén jihad. Het zwaard verwijst ook naar Vrouwe Justitia, als symbool voor gerechtigheid. Onze intenties zijn zuiver. Maar dat zwaard mag best een beetje afschrikken. Mensen als Wilders moeten voortaan twee keer nadenken voor ze iets zeggen. Ze moeten serieus rekening met ons gaan houden.”

Wel weer typisch hoor. Waarom moet er een link met wapentuig worden gelegd? Want hoe vaak het ook wordt uitgelegd, de gemiddelde Telegraaf-lezer ziet alleen maar "zwaard" staan en de vooroordelen worden weer bevestigd. Basiscursusje PR misschien een goed idee?

super ick
22-01-08, 18:36
Geplaatst door Shemharosh
hahhahhaha....hoe kan je de Islam beledigen!!!????....dan moet je eerst al die miljoenen "moslims" waaronder Jabri zelf gaan aanpakken want ze geven een religie wat voor vrede en vooruitgang staat een naam van geweld en achterlijkheid!!!!....ze schijten hun eigen nest helemaal bruin en groen en dan willen ze dat mensen dan niet hun neus dicht knijpen!!!!

Het zijn iedere keer moslims die de islam een slechte naam bezorgen en keer op keer door het slijk trekken.