PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaida eist aanslag op Belgen in Jemen op



Marsipulami
23-01-08, 21:39
Al-Qaida eist aanslag op Belgen in Jemen op

Katrine Glorie, een van de Belgische slachtoffers.
De terreurorganisatie al-Qaida heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanval eind vorige week op een groep Belgische toeristen in het zuidoosten van Jemen. Daarbij zijn twee Belgen en twee Jemenieten omgekomen. Dat meldt het weekblad al-Wasat vanavond op zijn website.

Telefoontje
Volgens al-Wasat heeft iemand aan de top van de al-Qaida-afdeling in Jemen in een telefoontje naar het blad de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. De terreurorganisatie was al van in het begin door de Jemenitische autoriteiten verdacht, liet de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht enkele uren later weten.

Maar de opeising is niet verschenen op radicale islamitische websites die geregeld dergelijke boodschappen van al-Qaida publiceren. Jemenitische functionarissen wilden geen commentaar geven op het bericht van al-Wasat.

"Onmenselijke behandeling"
"De jongste tijd ondergingen gevangenen van al-Qaida een onmenselijke behandeling en velen onder hen lijden aan verschillende soorten ziektes", zei de opbeller. Hij noemde de aanval op de Belgen een "antwoord op de slechte behandeling van onze broeders in gevangenissen van de Politieke Veiligheid (de Jemenitische inlichtingendienst)".

4 verdachten gearresteerd
Maandag zijn vier personen gearresteerd die ervan worden verdacht de toeristen te hebben doodgeschoten tijdens hun bezoek van Hadhramoet, 900 kilometer van de hoofdstad Sanaa. Naast de twee gedode Belgische toeristen kwamen er ook twee Jemenitische jeepchauffeurs om. Een derde Belg werd gewond, net als drie andere Jemenieten. (belga/bdr)

Marsipulami
23-01-08, 21:41
El Qaeda bestaat niet. :student:

lihoed
23-01-08, 22:56
Ik geloof eerder in AL-CIA-DA dan in Alqaida,

Bofko
24-01-08, 14:15
Geplaatst door Marsipulami
El Qaeda bestaat niet. :student:

Waarom mogen we van jou, locaal opererende, aanslagen plegende groepjes die zich laten inspireren door Al Zawahiri geen Al Qaida noemen ? Ze doen het zelf ook.

rami_elharrak
24-01-08, 14:20
Geplaatst door lihoed
Ik geloof eerder in AL-CIA-DA dan in Alqaida,

Good point,
They prefer to read it: Alqaida!!
Zo hebben ze geen hoofd pijn om ware oplossingen te vinden!!
Sinter Klass bestaat toch well? :fparty:

Bofko
24-01-08, 14:33
Geplaatst door lihoed
Ik geloof eerder in AL-CIA-DA dan in Alqaida,

Mwah. Je moet toch wat verder durven kijken. Ik denk dat Al Qaida de CIA opgericht heeft. :cola:

knuppeltje
24-01-08, 14:43
Geplaatst door Bofko
Mwah. Je moet toch wat verder durven kijken. Ik denk dat Al Qaida de CIA opgericht heeft. :cola:

Hoe denk jij dat ze anders die Twins hadden kunnen aanvliegen? :blowen: