PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee: Nederland moslimstaat maken



StevieK
24-01-08, 07:02
bron: De Telegraaf

do 24 jan 2008, 05:30
Moskee: Nederland moslimstaat maken
door Joost de Haas
AMSTERDAM - De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil ook in Nederland een islamitische staat vestigen. Dat blijkt de moskee duidelijk te hebben gemaakt aan de Amsterdamse politie na een rel over haatzaaiende literatuur.
De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed.

Ex-commissaris Peter Slort, nu werkzaam op de Nederlandse ambassade in de VS als verbindingsofficier voor de politie, heeft dat onthuld bij een conferentie over de radicale islam in Washington. Slort sprak over een besloten sessie die hij in 2004 had met de moskeetop na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien.

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. Slort: " Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."

StevieK
24-01-08, 07:08
Ik heb de oplossing al in een ander topic gezet:

Alle Westerse Grootachten uit Afghanistan,
alle inwoners die niet in Afghanistaan willen blijven worden door andere landen opgenomen.

Alle fundies die de zelfde ideeen hebben als deze Imman kunnen dan naar Afganistaan gaan om daar een islamitische staat te maken.

Dan is de Thalibam ook tevreden, affijn we zijn dan bijna allemaal tevreden.

Affijn weer zo'n uitspraak met een reden dat wat Wilders in zijn film wilt vertonen waar is.
Die Film komt er toch niet omdat de inhoud van de film maar steeds weer door de personen in kwestie wordt bevestigt.

Joesoef
24-01-08, 07:12
Geplaatst door StevieK
Affijn weer zo'n uitspraak met een reden dat wat Wilders in zijn film wilt vertonen waar is.
Die Film komt er toch niet omdat de inhoud van de film maar steeds weer door de personen in kwestie wordt bevestigt.


9 van de 10 moslims willen helemaal geen eigen staat die willen gewoon rust en doorgaan met het leven wat ze nu hebben.

Er is geen film van Wilders en die komt er ook niet. Wat Wilders doet is juist het probleem opblazen tot buitensporige proporties en generaliseren. Wilders maakt door zijn gedrag het Islam probleem juist tot een probleem, de Moslims zijn niet het probleem maar de Wildersen.

StevieK
24-01-08, 07:24
Geplaatst door Joesoef
9 van de 10 moslims willen helemaal geen eigen staat die willen gewoon rust en doorgaan met het leven wat ze nu hebben.

Er is geen film van Wilders en die komt er ook niet. Wat Wilders doet is juist het probleem opblazen tot buitensporige proporties en generaliseren. Wilders maakt door zijn gedrag het Islam probleem juist tot een probleem, de Moslims zijn niet het probleem maar de Wildersen.

Dat 9 van de 10 moslims dat willen, dat denk ik ook , maar laten ze dan 1 van de 10 moslims het land uit sodemieteren die dit soort zaken willen. Dan zal er rust komen en is Wilders heel gauw zijn populariteit kwijt en de rust keert terug.

Joesoef
24-01-08, 07:26
Geplaatst door StevieK
Dat 9 van de 10 moslims dat willen, dat denk ik ook , maar laten ze dan 1 van de 10 moslims het land uit sodemieteren die dit soort zaken willen. Dan zal er rust komen en is Wilders heel gauw zijn populariteit kwijt en de rust keert terug.


Als je mensen die je niet bevalt het land gaat uitzetten dan ben je bezig met een fasistische staat.

StevieK
24-01-08, 07:45
Geplaatst door Joesoef
Als je mensen die je niet bevalt het land gaat uitzetten dan ben je bezig met een fasistische staat.

Joesoef, ik bedoel dat niet in deze context, ik ben tegen fasisme. Maar ik wat doe je tegen die fundies die kosten wat het kost hier eigenlijk het gehele system willen omwerpen. Ik bedoel kosten wat het kost van Nederland een islamitisch staat maken. Moet je dat dan toelaten. Ik vind dat zulke figuren hier niet welkom zijn en gewoon verdwijnen moeten. Terwijl zoals ik uit andere antwoord begreep dat 9 van de 10 moslims hier ook gewoon met rust gelaten wilt worden. Wat doe je dan met die rotte appelen. Want een uitspraak om van Nederland tenslotte in Islamistische Staat wilt maken, klinkt dat dan niet naar Anarchisme?. Dit is toch gevaarlijk voor ieder land.

Joesoef
24-01-08, 08:03
Geplaatst door StevieK
Joesoef, ik bedoel dat niet in deze context, ik ben tegen fasisme. Maar ik wat doe je tegen die fundies die kosten wat het kost hier eigenlijk het gehele system willen omwerpen.


Over hoeveel fundi's praten we?

StevieK
24-01-08, 08:21
Geplaatst door Joesoef
Over hoeveel fundi's praten we?

Ja ik weet waar je heen wilt, het zijn er echt niet 10 % (1 op de 10) van alle moslims die in NL wonen, maar ik heb geen cijfers. Het is echter maar een klein groepje. Maar wat doen we daar me. Zolang men verstandig is zich niet door dit soort figuren te laten beinvloeden dan zullen ze van zelf wel weg kwijnen.





Affijn, dat haalde je in een ander topic al aan, "waar maken we ons druk om "

tr_imparator
24-01-08, 08:24
Geplaatst door StevieK
Joesoef, ik bedoel dat niet in deze context, ik ben tegen fasisme. Maar ik wat doe je tegen die fundies die kosten wat het kost hier eigenlijk het gehele system willen omwerpen.

Als het systeem niet goed functioneert, werp je die om.


Wat doe je dan met die rotte appelen.

Wat deed Hitler met rotte appels? Misschien kan je er lering uit trekken?


Want een uitspraak om van Nederland tenslotte in Islamistische Staat wilt maken, klinkt dat dan niet naar Anarchisme?. Dit is toch gevaarlijk voor ieder land.

Anarchisme is de ideale staatsvorm. Helaas is het in de meeste gevallen een utopie.

Joesoef
24-01-08, 08:55
Geplaatst door StevieK
Ja ik weet waar je heen wilt, het zijn er echt niet 10 % (1 op de 10) van alle moslims die in NL wonen, maar ik heb geen cijfers. Het is echter maar een klein groepje. Maar wat doen we daar me. Zolang men verstandig is zich niet door dit soort figuren te laten beinvloeden dan zullen ze van zelf wel weg kwijnen.





Affijn, dat haalde je in een ander topic al aan, "waar maken we ons druk om "


Geef schreeuwerds geen platform en het wordt heerlijk rustig.

super ick
24-01-08, 09:03
Geplaatst door Joesoef
Geef schreeuwerds geen platform en het wordt heerlijk rustig.

Leg de pers aan banden bedoel je?

Witte78
24-01-08, 09:11
Een typisch bericht dat Moslims een slechte naam bezorgt. Zolang er instanties of authoriteiten zijn die met dit soort uitspraken komen, zal de media ze hartig blijven publiceren. Ik las net nog over Bouchra Ismaili, die een anti democratische petitie ondertekende. Ik moet zeggen, moslims hebben wel talent voor slechte publiciteit. Wat zou helpen is een demonstratie van moslims tegen dit soort Islam. Duidelijk maken dat de moslimgemeenschap niet achter dit soort radicale ideeën staat, en ze afkeurt.



Geplaatst door tr_imparator
Anarchisme is de ideale staatsvorm. Helaas is het in de meeste gevallen een utopie.

Het is inderdaad de meest ideale staatsvorm, maar de voorwaarde is dat mensen perfect moeten zijn. Aan die voorwaarde wordt ruimschoots niet voldaan, dus is het in ons geval verre van de ideale staatsvorm.

Joesoef
24-01-08, 09:15
Geplaatst door super ick
Leg de pers aan banden bedoel je?


Zeg ik dat? Omdat ik moslim ben zou ik wel voor censuur zijn oid.....


De pers en het publiek vergroot dingen tot abnormale proporties, de verhouding is volkomen zoek.

knuppeltje
24-01-08, 10:00
Geplaatst door Joesoef

De pers.....


Aan de galg met die boodschappers, zij zijn het kwaad van deze maatscppij, door hen gaat alles naar de kloten. :terrorist
Kom nou- in een andere topic beweert een getergde moslim dat de mensen alleen maar zien wat ze graag willen zie.
De pers maakt dan helemaal geen moer uit dus.

Joesoef
24-01-08, 10:18
Geplaatst door knuppeltje
Aan de galg met die boodschappers, zij zijn het kwaad van deze maatscppij, door hen gaat alles naar de kloten. :terrorist
Kom nou- in een andere topic beweert een getergde moslim dat de mensen alleen maar zien wat ze graag willen zie.
De pers maakt dan helemaal geen moer uit dus.


Een enkele moslim, groepje moskee bezoekers, moskee bestuurtje. Allemaal TJE, enkele individuele gevallen. SOIT. Dat enkle individu heeft niets te maken met de gemiddelde moslim in NL.

De haat van Wilders slaat kennelijk aan.

knuppeltje
24-01-08, 10:33
Geplaatst door Joesoef
Een enkele moslim, groepje moskee bezoekers, moskee bestuurtje. Allemaal TJE, enkele individuele gevallen. SOIT. Dat enkle individu heeft niets te maken met de gemiddelde moslim in NL.

De haat van Wilders slaat kennelijk aan.

Haatzaaien is strafbaar in Nederland, waarom wordt ie dan niet voor de rechter gedaagd als hij zich daar dan zo aan schuldig maakt?
Laat al die idiote mafkezen dat nu eindelijk eens doen, kunnen we nog eens lachen.
Voorlopig schijnen alle malloten niet door te hebben dat ie zelf er het grootste slachtoffer is van z'n eigen fobie, je zult maar altijd over je schouder moeten kijken wie er achter je staat.

Joesoef
24-01-08, 11:10
Geplaatst door knuppeltje
Haatzaaien is strafbaar in Nederland, waarom wordt ie dan niet voor de rechter gedaagd als hij zich daar dan zo aan schuldig maakt?
Laat al die idiote mafkezen dat nu eindelijk eens doen, kunnen we nog eens lachen.
Voorlopig schijnen alle malloten niet door te hebben dat ie zelf er het grootste slachtoffer is van z'n eigen fobie, je zult maar altijd over je schouder moeten kijken wie er achter je staat.


Vooralsnog, er is niets aan de hand. Het een en ander is alleen gehyped door de Wildersen en de islamfobisten.

The_Grand_Wazoo
24-01-08, 11:19
Rond 1850 stond Nederland op zijn kop. Een grote petitiebeweging bood aan de regering een petitie aan tegen de zogenaamde transmontansiten. Daarmee werden de katholieken aangeduid. Katholieken immers luisteren naar de paus en stellen dus een gezag boven het gezag van de nationale regering. Nu waren er natuurlijk een paar katholieken geweest die beweerde dat de nationale regering nooit regels kan opstellen die tegen het enige ware geloof van de moederkerk inging en indien zij dat dan toch deed, de gelovige zich niet aan die wetten hoefde te houden.
Het merdendeel van de katholieken heeft zich altijd aan de wet gehouden en uiteindelijk bleek het wel mee te vallen met die opstandigheid.

Wat is de paralel. Een stelletje jokers die een minderheid vormen van een bepaalde sekte van de islam (nl. de soenieten, dus niet de shiieten, die luisteren weer naar andere malloten) spreekt zich uit over de gewenste vorm van Nederland. Laat ze lekker. Er zijn mensen die Nederland in een communistische samenleving willen veranderen, er zijn er die vinden dat wij de antillen moeten verkopen. Het recht van vrijheid van meningsuiting omvat tevens het recht om onzin te verkopen, zoals het recht van religie ipso facto het recht behelst om in onzin te geloven.

knuppeltje
24-01-08, 11:45
Geplaatst door Joesoef
Vooralsnog, er is niets aan de hand. Het een en ander is alleen gehyped door de Wildersen en de islamfobisten.

Ik vindt dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Caberettiers durven veel minder omdat ze bedrijgd worden tegenwoordig, de pers moet gemuilkorfd worden en de boodschappers liefst afgemaakt. Kunstenaars duiken als bange homo's terug in de kast, en tentoonstellingen worden geboycot.
We moeten allemaal weer zo snel mogelijk aan het moralitisch réveil als het aan Rouvoet en de zijnen ligt.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar door al dit wordt er wel in naam van de menigsvrijheid en verdraagzaamheid- een serieuze aanval gepleegd op beiden door juist de minst verdraagzamen onder ons allemaal, de moderne kruisridders van het moralistisch réveil. Zij zijn veel erger voor de maatschappij dan die vermeende samenzweerders van de Hofstadgroep die vrij gesproken zijn.
Van welke godsdienst ze ook zijn- maakt geen ene moer uit.

Joesoef
24-01-08, 11:54
Geplaatst door knuppeltje
Ik vindt dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Caberettiers durven veel minder omdat ze bedrijgd worden tegenwoordig, de pers moet gemuilkorfd worden en de boodschappers liefst afgemaakt. Kunstenaars duiken als bange homo's terug in de kast, en tentoonstellingen worden geboycot.
We moeten allemaal weer zo snel mogelijk aan het moralitisch réveil als het aan Rouvoet en de zijnen ligt.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar door al dit wordt er wel in naam van de menigsvrijheid en verdraagzaamheid- een serieuze aanval gepleegd op beiden door juist de minst verdraagzamen onder ons allemaal, de moderne kruisridders van het moralistisch réveil. Zij zijn veel erger voor de maatschappij dan die vermeende samenzweerders van de Hofstadgroep die vrij gesproken zijn.
Van welke godsdienst ze ook zijn- maakt geen ene moer uit.


Die ene moord die is gedaan in de naam van de Islam was een zonderlinge gek, bedreigingen veelal kansarme vmbo 'ers en zelfs de hofstadgroep is nagenoeg vrijgesproken.

Als mensen zich bang laten maken door enkele individualisten en daardoor de rest van de groep bang aankijken, daar kan geen moslim wat aan doen. Hoe lief hij ook is.

Witte78
24-01-08, 12:03
Geplaatst door Joesoef
Die ene moord die is gedaan in de naam van de Islam was een zonderlinge gek, bedreigingen veelal kansarme vmbo 'ers en zelfs de hofstadgroep is nagenoeg vrijgesproken.

Als mensen zich bang laten maken door enkele individualisten en daardoor de rest van de groep bang aankijken, daar kan geen moslim wat aan doen. Hoe lief hij ook is.

Waarom kunnen moslims daar dan niets aan doen? Ze kunnen toch protesteren, campagnes houden, de media opzoeken, etc?

The_Grand_Wazoo
24-01-08, 12:07
Geplaatst door Witte78
Waarom kunnen moslims daar dan niets aan doen? Ze kunnen toch protesteren, campagnes houden, de media opzoeken, etc?

Laat ik het eens bij hoge uitzondering opnemen voor een religie: waarom zouden zij er wat aan moeten doen? Vrijzinnige protestanten hoeven toch ook niet te protesteren tegen de SGP (het mag, maar waarom zouden zij?) of katholieken hoeven toch niet te protesteren tegen de moord op abortus artsen in de VS.

knuppeltje
24-01-08, 12:15
Geplaatst door Joesoef
Die ene moord die is gedaan in de naam van de Islam was een zonderlinge gek, bedreigingen veelal kansarme vmbo 'ers en zelfs de hofstadgroep is nagenoeg vrijgesproken.

Als mensen zich bang laten maken door enkele individualisten en daardoor de rest van de groep bang aankijken, daar kan geen moslim wat aan doen. Hoe lief hij ook is.

Die ene was geen caberatier, de dader was inderdaad een zonderlinge gek.
Maar daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat er sluipend een soort van reformatie aan het ontstaan is in Nederland. Dat gebeurt niet door kansarme vmbo'ers, die hebben daar geen enkele schuld aan, dat zouden ze niet eens voor elkaar kunnen krijgen denk.
Nee- het gevaar komt uit een totaal andere hoek.
Het zijn de semi-intellectuelen- zij, die zich opgeworpen hebben als vertegenwoordigers van al die zogenaamde arme godsdienst-verdrukten. Zij zijn het die alsmaar roepen dat de vrijheid van meningsuiting en godsdienst in het gevaar zijn, en dat zij niet in kunnen staan voor de gevolgen die anders onherroepelijk zullen komen. Dit soort mensen- van wat voor religie ook, helpen het hardst mee om een verziekte sfeer te schapen.
Bij Pouw en Witteman waren het geen VMBO'ers die omstandig uitlegden waarom die foto's hoe dan ook niet opgehangen mochten worden. Het waren vertegenwoordigers van Moslim-organisaties, en dat zijn volgens mij geen vmbo'ers.
Kortom- gekker dan zo moet het niet worden.

Witte78
24-01-08, 12:16
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Laat ik het eens bij hoge uitzondering opnemen voor een religie: waarom zouden zij er wat aan moeten doen? Vrijzinnige protestanten hoeven toch ook niet te protesteren tegen de SGP (het mag, maar waarom zouden zij?) of katholieken hoeven toch niet te protesteren tegen de moord op abortus artsen in de VS.

Van mij hoeven ze niet, maar wanneer ik ergens last van heb, dan neem ik maatregelen om dat in de toekomst te voorkomen. Het ging er in dit geval om of het kan

IbnRushd
24-01-08, 12:53
Geplaatst door StevieK
bron: De Telegraaf

do 24 jan 2008, 05:30
Moskee: Nederland moslimstaat maken
door Joost de Haas
AMSTERDAM - De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil ook in Nederland een islamitische staat vestigen. Dat blijkt de moskee duidelijk te hebben gemaakt aan de Amsterdamse politie na een rel over haatzaaiende literatuur.
De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed.

Ex-commissaris Peter Slort, nu werkzaam op de Nederlandse ambassade in de VS als verbindingsofficier voor de politie, heeft dat onthuld bij een conferentie over de radicale islam in Washington. Slort sprak over een besloten sessie die hij in 2004 had met de moskeetop na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien.

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. Slort: " Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."

Duidelijk sprake van 'onzorgvuldig citeren'. Kan me haast niet inbeelden dat het bestuur of de imam van de moskee zoiets zal zeggen. Uiteraard alleen bij vragen waar bijna elke moslim eenzelfde antwoord op zullen geven. Hetgeen hij, de imam, achteraf heeft gezegd is natuurlijk niet mee geciteerd. Want dan is het té genuanceerd en niet leuk of spannend meer.

Het is niet vreemd, en zeker als Telegraaf de bron is, dat moslims uitspraken in een verkeerde context wordt gezet, louter ter entertainment.

knuppeltje
24-01-08, 13:00
Geplaatst door IbnRushd
Duidelijk sprake van 'onzorgvuldig citeren'. Kan me haast niet inbeelden dat het bestuur of de imam van de moskee zoiets zal zeggen. Uiteraard alleen bij vragen waar bijna elke moslim eenzelfde op antwoord zullen geven. Hetgeen hij, de imam, achteraf heeft gezegd is natuurlijk niet mee geciteerd. Want dan is het té genuanceerd en niet leuk of spannend meer.

Het is niet vreemd, en zeker als Telegraaf de bron is, dat moslims uitspraken in een verkeerde context wordt gezet, louter ter entertainment.

Ok, maar wat heeft ie dan wel gezegd?
Iemand of iets zomaar beschuldigen zonder dat te onderbouwen zou jou als moderator toch wel erg tegen moeten staan.
Misschien heb je helemaal gelijk, toon het maar aan.

The_Grand_Wazoo
24-01-08, 13:04
Geplaatst door Witte78
Van mij hoeven ze niet, maar wanneer ik ergens last van heb, dan neem ik maatregelen om dat in de toekomst te voorkomen. Het ging er in dit geval om of het kan
Ok, point taken.

mulan
24-01-08, 13:12
Geplaatst door knuppeltje
Ik vindt dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Caberettiers durven veel minder omdat ze bedrijgd worden tegenwoordig, de pers moet gemuilkorfd worden en de boodschappers liefst afgemaakt. Kunstenaars duiken als bange homo's terug in de kast, en tentoonstellingen worden geboycot.
We moeten allemaal weer zo snel mogelijk aan het moralitisch r�veil als het aan Rouvoet en de zijnen ligt.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar door al dit wordt er wel in naam van de menigsvrijheid en verdraagzaamheid- een serieuze aanval gepleegd op beiden door juist de minst verdraagzamen onder ons allemaal, de moderne kruisridders van het moralistisch r�veil. Zij zijn veel erger voor de maatschappij dan die vermeende samenzweerders van de Hofstadgroep die vrij gesproken zijn.
Van welke godsdienst ze ook zijn- maakt geen ene moer uit.

Soms ga je bijna denken dat mensen graag willen dat er iets aan de hand is. Niemand ligt wakker van welke grappenmaker dan ook. Uitspraken die gedaan worden zijn extremer dan ooit tevoren dus ik snap niet waarin die angst zich precies in uit.

AmirAlMominien
24-01-08, 13:29
Geplaatst door knuppeltje
Ok, maar wat heeft ie dan wel gezegd?
Iemand of iets zomaar beschuldigen zonder dat te onderbouwen zou jou als moderator toch wel erg tegen moeten staan.
Misschien heb je helemaal gelijk, toon het maar aan.
Tja, echt typisch weer. Iemand roept wat over één of andere moslim gezegd zou hebben tegen zijn Amerikaanse terroristische bondgenoten, en moslims moeten zich verantwoorden.

Is het niet de taak van een krant om hoor en wederhoor te plegen?

AmirAlMominien
24-01-08, 13:43
Er is trouwens een verschil tussen moslimstaat en islamitische maatschappij. De staat is de seculiere overheid, en de maatschappij dat zijn wij, ook wel 'civil society'. Ik ben het zeker met El Tawheed eens dat de islam een zegen zou zijn voor de maatschappij. Als je daarin gelooft, en je draagt de islam op de juiste manier uit, m.a.w. je strijd voor je idealen, is dat idealisme toch niks raars? Zo zijn er genoeg anderen die hun ideaal, van anarchisme tot communisme verkondigen. Je kan het met de boodschap niet eens zijn, maar dat is wat anders dan er een bedreiging in zien of angst. Je kan er alleen bang voor zijn als je de boodschap van de islam te aanlokkelijk vindt; dat mensen zich massaal zullen bekeren.

In elk geval, zolang ze geen uitspraken doen die strafbaar zijn, who cares wat een moskee roept?

IbnRushd
24-01-08, 13:49
Geplaatst door knuppeltje
Ok, maar wat heeft ie dan wel gezegd?
Iemand of iets zomaar beschuldigen zonder dat te onderbouwen zou jou als moderator toch wel erg tegen moeten staan.
Misschien heb je helemaal gelijk, toon het maar aan.

Ik hoef niets meer te onderbouwen. Er is zovaak onzorgvuldig geciteerd van moslimuitspraken dat weerlegging of nuancering niet meer nodig is. En als de bron Telegraaf is, dan is de zaak helemaal snel gemaakt.

rami_elharrak
24-01-08, 14:16
Geplaatst door StevieK
bron: De Telegraaf

do 24 jan 2008, 05:30
Moskee: Nederland moslimstaat maken
door Joost de Haas
AMSTERDAM - De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil ook in Nederland een islamitische staat vestigen. Dat blijkt de moskee duidelijk te hebben gemaakt aan de Amsterdamse politie na een rel over haatzaaiende literatuur.
De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed.

Ex-commissaris Peter Slort, nu werkzaam op de Nederlandse ambassade in de VS als verbindingsofficier voor de politie, heeft dat onthuld bij een conferentie over de radicale islam in Washington. Slort sprak over een besloten sessie die hij in 2004 had met de moskeetop na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien.

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. Slort: " Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."


Een Islamitische maatschappij is zeker een droom voor veel moslims, en om eerlijk te zijn hebben ze ook t recht om zulke droom te hebben onder democratie en vrijheid van meenings uiting!! toch!!
Toen Mr King zijn beroemde speech had: I have a dream waren r zeker anti , pro en in betweens; en nu nog vind je overal anti blacks, anti moslims , ..........etc!!!
Iedereen is vrij om zijn eigen dream te hebben en meestal ligt t aan de ontvanger. Ik will me niet herhaalen maar toch zeg ik nog s: It s not what you see ; it s what you re looking for that matters.

Laat de (anti islam dreams) hun voice laten horen tegen een werkelijkheid (die als sadistische droom) is begonnen , en die een staat is geworden, en alle steun van hun krijgt: Israel!!
Geschiedenis never dies!! dreams also!

knuppeltje
24-01-08, 14:30
Geplaatst door IbnRushd
Ik hoef niets meer te onderbouwen. Er is zovaak onzorgvuldig geciteerd betreffende moslimuitspraken dat weerlegging of nuancering niet meer nodig is. En als de bron Telegraaf is, dan is de zaak helemaal snel gemaakt.

Ik zou die krant niet eens in huis willen hebben, maar daar gaat het niet om.
Jij beweert zonder enig bewijs dat iemand verkeert is geciteerd.
Ik vind dat je je dan ook als moderator zijnde net zo goed schuldig maakt aan stemmingmakerij, een verderfelijk iets dus.
Om dan daarna met het smoesje aan te komen dat het weer de Telegraaf is- om te pogen je gelijk te halen, vind ik niets meer dan vluchtgedrag, wel goed voor een mod.
Voor iemand die zelf bij herhaling om bewijzen vraagt dus niet meer dan pot en ketel lawaai dus.

knuppeltje
24-01-08, 14:33
Geplaatst door AmirAlMominien
Tja, echt typisch weer. Iemand roept wat over één of andere moslim gezegd zou hebben tegen zijn Amerikaanse terroristische bondgenoten, en moslims moeten zich verantwoorden.

Is het niet de taak van een krant om hoor en wederhoor te plegen?

Het eerste is nee, dat hoeven ze niet.

Het tweede is wel zo fatsoenlijk om te doen.

knuppeltje
24-01-08, 14:36
Geplaatst door mulan
Soms ga je bijna denken dat mensen graag willen dat er iets aan de hand is. Niemand ligt wakker van welke grappenmaker dan ook. Uitspraken die gedaan worden zijn extremer dan ooit tevoren dus ik snap niet waarin die angst zich precies in uit.

Vraag het maar eens aan die mensen waarover ik het dus had: caberettiers en kunstenaars, een niet te vergeten leraren.

mulan
24-01-08, 15:07
Geplaatst door knuppeltje
Vraag het maar eens aan die mensen waarover ik het dus had: caberettiers en kunstenaars, een niet te vergeten leraren.

Theo Maassen was bij de Leugen Regeert paar maanden terug waarin hij het standpunt van hem en Raoul Heertje en nog een paar anderen vertolkten dat die angstcultuur op hen niet zoveel invloed heeft gehad.

"Het weekblad Vrij Nederland besteedde vorige week een groot artikel aan de constatering dat cabaretiers en stand-up comedians zichzelf censuur opleggen in hun materiaal. Voelen ze zich de mond gesnoerd of kunnen ze alles zeggen? Raoul Heertje, Murth Mossel, Jan Jaap van der Wal en Theo Maassen voelen zich misbruikt.Ze reageren in het programma "De leugen regeert".

Kon de link van de uitzending niet vinden. Maar waarom doet hun mening er niet toe en die van de eeuwige zeikerds wel?

Aït Ayt
24-01-08, 15:13
Geplaatst door StevieK
Slort sprak over een besloten sessie die hij in 2004 had met de moskeetop na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien.

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen.

waarom hadden ze er afstand van moeten nemen? het is te koop in de reguliere boekwinkels.
hypocriet dat eltawheed er wel op aangekeken werd en de andere boekwinkels niet.

knuppeltje
24-01-08, 15:48
Geplaatst door mulan
Theo Maassen was bij de Leugen Regeert paar maanden terug waarin hij het standpunt van hem en Raoul Heertje en nog een paar anderen vertolkten dat die angstcultuur op hen niet zoveel invloed heeft gehad.

"Het weekblad Vrij Nederland besteedde vorige week een groot artikel aan de constatering dat cabaretiers en stand-up comedians zichzelf censuur opleggen in hun materiaal. Voelen ze zich de mond gesnoerd of kunnen ze alles zeggen? Raoul Heertje, Murth Mossel, Jan Jaap van der Wal en Theo Maassen voelen zich misbruikt.Ze reageren in het programma "De leugen regeert".

Kon de link van de uitzending niet vinden. Maar waarom doet hun mening er niet toe en die van de eeuwige zeikerds wel?

Er zijn er nog anderen ook.
Trouwens- wat is niet zo veel?
Maar ga ook eens met leraren, somige fotografen en kunstenaars praten.

Joesoef
24-01-08, 16:56
Geplaatst door rami_elharrak
Een Islamitische maatschappij is zeker een droom voor veel moslims, en om eerlijk te zijn hebben ze ook t recht om zulke droom te hebben onder democratie en vrijheid van meenings uiting!! toch!!
Toen Mr King zijn beroemde speech had: I have a dream waren r zeker anti , pro en in betweens; en nu nog vind je overal anti blacks, anti moslims , ..........etc!!!
Iedereen is vrij om zijn eigen dream te hebben en meestal ligt t aan de ontvanger. Ik will me niet herhaalen maar toch zeg ik nog s: It s not what you see ; it s what you re looking for that matters.

Laat de (anti islam dreams) hun voice laten horen tegen een werkelijkheid (die als sadistische droom) is begonnen , en die een staat is geworden, en alle steun van hun krijgt: Israel!!
Geschiedenis never dies!! dreams also!


Droom? De islamitische maatschappijen die ik ken zijn over het algemeen geen droom maar hard tot zeer hard. Van de landen waar je kan wonen is het westen zo beroerd nog niet (op het weer na dan) en is NL een van de betere. Je kan hier nagenoeg leven zoals je wilt en dat islamitische aspekt wat je eventueel mist zit gewoon tussen je oren.

Joesoef
24-01-08, 16:57
Geplaatst door knuppeltje
Trouwens- wat is niet zo veel?


Hey, dat is mijn tekst!

Koala64
24-01-08, 18:43
Geplaatst door Aït Ayt
waarom hadden ze er afstand van moeten nemen? het is te koop in de reguliere boekwinkels.
hypocriet dat eltawheed er wel op aangekeken werd en de andere boekwinkels niet.
Ik wist dat dus niet dat dat gedrocht overal te koop is.

knuppeltje
24-01-08, 18:49
Geplaatst door Joesoef
Hey, dat is mijn tekst!

Is dat zo, mijn excusses dan.

mulan
24-01-08, 19:19
Geplaatst door knuppeltje
Er zijn er nog anderen ook.
Trouwens- wat is niet zo veel?
Maar ga ook eens met leraren, somige fotografen en kunstenaars praten.

Zoveel was iets wat ik zei. Zij waren daar nog uitgesprokener over. ("Theo gaf aan dat het nu eens een keer afgelopen moet zijn om in elke discussie over de integratie of de islam de Marokkaanse jongeren er aan de haren bij te slepen en hen de schuld te geven van de angstcultuur waarin we momenteel leven. Hij gaf aan dat de media er verdomme nou eens een keer mee moeten ophouden om angst te zaaien in Nederland.") Maar waarom moet ik iedereen gaan ondervragen hier. Wat heeft kutgedrag van middelbare scholieren te maken met vrijheid van meningsuiting? Dit is nu net het probleem he...alles wordt groter gemaakt omdat het die ene enge groep betreft Ik denk dat ik bij die fotograven en kunstenaars hetzelfde zal treffen...namelijk mensen die er niets van begrijpen dat er angst is en die zich nergens door bedreigd voelen en een groep die misschien door ervaring maar zeker ook door het gecreeerde beeld het gevoel hebben dat ze niets meer kunnen zeggen en doen. Ik zie niet in waarom ik die groep die zich bedreigd voelt hoger moet inschatten dan die niet dat gevoel heeft. Dus als ik hetzelfde als jou zou doen zou dat betekenen dat ik overal zou moeten neerzetten dat er niets aan de hand is want vraag maar al die cabaretiers,kunstenaars en fotograven die er geen last van hebben.

StevieK
24-01-08, 20:05
Geplaatst door Joesoef
Droom? De islamitische maatschappijen die ik ken zijn over het algemeen geen droom maar hard tot zeer hard. Van de landen waar je kan wonen is het westen zo beroerd nog niet (op het weer na dan) en is NL een van de betere. Je kan hier nagenoeg leven zoals je wilt en dat islamitische aspekt wat je eventueel mist zit gewoon tussen je oren.


':duim:'

Zo moeten er meerder denken. En wijze man van binnenuit die werkelijk weet hoe het is.

Qaiys
24-01-08, 20:31
Geplaatst door StevieK
bron: De Telegraaf

do 24 jan 2008, 05:30
Moskee: Nederland moslimstaat maken
door Joost de Haas
AMSTERDAM - De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil ook in Nederland een islamitische staat vestigen. Dat blijkt de moskee duidelijk te hebben gemaakt aan de Amsterdamse politie na een rel over haatzaaiende literatuur.
De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed.

Ex-commissaris Peter Slort, nu werkzaam op de Nederlandse ambassade in de VS als verbindingsofficier voor de politie, heeft dat onthuld bij een conferentie over de radicale islam in Washington. Slort sprak over een besloten sessie die hij in 2004 had met de moskeetop na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien.

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. Slort: " Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."

Als je als ideaal hebt om de wereld democratischer te maken, de markteconomie verspreiden etc.. ben je goed bezig. Voor heel veel mensen in het westen mag daar zelfs een oorlog voor gevoerd worden, ten koste van miljoenen slachtoffers.

Maar als jij de islam als ideaal hebt met daarbij een ideale samenleving dan ben je radicaal en slecht bezig en wordt je meteen als gevaar bestempelt.

Joesoef
24-01-08, 20:37
Geplaatst door StevieK
':duim:'

Zo moeten er meerder denken. En wijze man van binnenuit die werkelijk weet hoe het is.

Wil niet zeggen dat het leven voor Moslims even makkelijk is als dan dat voor de gemiddelde Nederlander. De vooroordelen tov Moslims zijn hilarisch zo nu en dan en even makkelijk eten is soms een opgave, over discriminatie op de werkvloer nog maar te zwijgen.

StevieK
24-01-08, 21:34
Geplaatst door Joesoef
Wil niet zeggen dat het leven voor Moslims even makkelijk is als dan dat voor de gemiddelde Nederlander. De vooroordelen tov Moslims zijn hilarisch zo nu en dan en even makkelijk eten is soms een opgave, over discriminatie op de werkvloer nog maar te zwijgen.

Dat ben ik volkomen met je eens, maar dat is overal, vooral als je de taal dan niet machtig bent en je op de werkvloer met vaak laaggeschoolden of laag sociale mensen moet werken. Ik heb dat in mijn stage tijd (25-30 jaar ) geleden ook mee gemaakt. Op de werkvloer werden toen de allochtonen vaak door een klein groepje als minderwaardig gezien en gepest. Vooral als je dan niet verdedigen kan.
Er lopen altijd een paar 'domme' figuren rond die nog meer 'domme' meelopers hebben. Ik heb daar vaak opmerkingen over gemaakt. Ik kwam altijd goed uit met de allochtone werknemers.


Ik heb vroeger heel, heel erg gestottert en ben op school daar ontzettend mee gepest, ik kan me dat gevoel van pesten en de onmacht indenken. Todat ik een keer omdat ik weer voor de klas voorschut was gezet tijdens de leesles, opgestaan ben, de bewuste pestkop , 3 tanden ( gelukkig waren het melktanden) op onnatuurlijke wijze verwijdert . Ik ben daarna wel 2 dagen van school gestuurd, maar daarna nooit meer van iemand last gehad. De persoon in kwestie is daarna toch noch een goede kameraad geworden

mark61
24-01-08, 23:30
Geplaatst door Qaiys
Als je als ideaal hebt om de wereld democratischer te maken, de markteconomie verspreiden etc.. ben je goed bezig. Voor heel veel mensen in het westen mag daar zelfs een oorlog voor gevoerd worden, ten koste van miljoenen slachtoffers.

Welnee, dat is flauwekul. Dat mag helemaal niet van heel veel mensen in Europa. Van de VS weet ik het niet zo. Die zijn expres dom, ofzo.


Maar als jij de islam als ideaal hebt met daarbij een ideale samenleving dan ben je radicaal en slecht bezig en wordt je meteen als gevaar bestempelt.

Alleen als daar als vanzelfsprekend geweld bij hoort. Anders hoor je er niemand over.

Qaiys
25-01-08, 00:21
Geplaatst door mark61
Welnee, dat is flauwekul. Dat mag helemaal niet van heel veel mensen in Europa. Van de VS weet ik het niet zo. Die zijn expres dom, ofzo.

In een democratie hebben de mensen het voor het zeggen. Ze laten het gebeuren? Kennelijk vinden nog meer mensen het niet erg genoeg om er tegen in het geweer te komen en gebruik te maken van hun vrijheid en macht.

Als je het zou vervangen door het woord Jood kom je er achter dat Wilders gewoon keihard discrimineert en men In Nederland dat niet zou accepteren.


Alleen als daar als vanzelfsprekend geweld bij hoort. Anders hoor je er niemand over.

Ik heb nergens in het berichtje gelezen dat geweld een rol speelde.

mark61
25-01-08, 00:32
Geplaatst door Qaiys
In een democratie hebben de mensen het voor het zeggen. Ze laten het gebeuren? Kennelijk vinden nog meer mensen het niet erg genoeg om er tegen in het geweer te komen en gebruik te maken van hun vrijheid en macht.

Je weet best dat het in een vertegenwoordigende democratie niet zo simpel werkt. Je stemt op een partij, d.w.z. op een hele set meningen over allerlei onderwerpen. Bijna iedereen vindt zijn portemonnee het belangrijkst; dat is dus de hoofdoverweging. Vervelende opvattingen over de NL buitenlandse politiek moet je er dan maar bij nemen. Die tellen voor vrijwel iedereen veel minder mee. Dat wil nog niet zeggen dat je dat leuk vindt. Zoals ook uit opiniepeilingen blijkt; NL is zo'n beetje 50-50 verdeeld als het gaat over Irak, Afghanistan.


Als je het zou vervangen door het woord Jood kom je er achter dat Wilders gewoon keihard discrimineert en men In Nederland dat niet zou accepteren.

Nee, want discrimineren is een handeling. Wilders discrimineert pas als hij feitelijk bijv. een Marokkaanse sollicitant die wel geschikt is niet aanneemt.

De vergelijking met 'Jood' gaat mank omdat daar een zware geschiedenis achter zit. Ook dat weet je wel. In NL zijn nooit moslims vervolgd en het zit er niet in ook.


Ik heb nergens in het berichtje gelezen dat geweld een rol speelde.

Dat bericht is absurd, dat leek me sowieso al duidelijk. Afgezien van het feit dat geweld wel indirect een rol speelt: weigeren afstand te nemen van de aansporing homo's etc.

mika
25-01-08, 01:48
Geplaatst door StevieK
bron: De Telegraaf

do 24 jan 2008, 05:30
Moskee: Nederland moslimstaat maken

De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. Slort: " Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."

Mijn ideaal is een geseculariseerde Islamistische maatschappij en die
zal eens verrijzen in navolging van de geseculariseerde katholieken in
het Zuiden en de geseculariseerde protestanten in het Noorden. Ergens
onder de Nederlandse hemel is er dan ook wel een plekje voor geseculariseerde moslims. De eerste afvalligen zijn er al, dus ik denk
dat zij hetzelfde pad zullen volgen.
En er komt een dag dat we elkaar dan allemaal eindelijk begrijpen.

MIKA

Wizdom
25-01-08, 18:15
Geplaatst door mika
Mijn ideaal is een geseculariseerde Islamistische maatschappij en die
zal eens verrijzen in navolging van de geseculariseerde katholieken in
het Zuiden en de geseculariseerde protestanten in het Noorden. Ergens
onder de Nederlandse hemel is er dan ook wel een plekje voor geseculariseerde moslims. De eerste afvalligen zijn er al, dus ik denk
dat zij hetzelfde pad zullen volgen.
En er komt een dag dat we elkaar dan allemaal eindelijk begrijpen.

MIKA

Die visie is een utopie... Geseculariseerde maatschappijen zullen aan de secularisings proces ten onder gaan door de verdeelheid en ontbinding die dat met zich mee brengt... Zoveel meningen... Zoveel ideeen... Zoveel richtingen... Secularisatie kent geen richting...

Secularisatie is pure machtspolitiek gebaseerd op eigengewin... Dat kan alleen balanseren door een akkoord m.b.t. geaccepteerde overeengekomen waarden... Deze waarden kwamen tot voor kort voort uit europese religies die uitgekristalliseerd waren... Deze waarden zullen door de voortgaande secularisatie worden uitgewist.... Wat je dan overhoud is een stukje anarchie wat zichzelf zal vernietigen omdat er geen geaccepteerde overeengekomen waarden meer zal zijn... Een soort terug naar de donkere middeleeuwen waar ook sprake was van niet geaccepteerde overeengekomen waarden die tot veel ellende hebben geleid...

Derhalve zal secularisatie door zijn eigen failliet worden opgeheven en zal men op zoek gaan naar iets wat richting geeft...

rijksstraat
25-01-08, 18:28
Geplaatst door Joesoef
9 van de 10 moslims willen helemaal geen eigen staat die willen gewoon rust en doorgaan met het leven wat ze nu hebben.

Dan kunnen we met 10 van de 100 moslims geen redelijk gesprek voeren. Van deze 10 van de 100 verwacht ik dat ze ons land de rug toe keren.

Er is geen film van Wilders en die komt er ook niet. Wat Wilders doet is juist het probleem opblazen tot buitensporige proporties en generaliseren. Wilders maakt door zijn gedrag het Islam probleem juist tot een probleem, de Moslims zijn niet het probleem maar de Wildersen.

Joesoef
25-01-08, 18:52
Benieuwd wat voor een toerisme dat met zich meebrengt zo een seculiere afgesplitste provincie waar men leeft volgens de sharia. Op vrijdag met zn allen de oad bus in om naar een steniging af te reizen?

delirious
25-01-08, 19:38
Wat een bullshit.
Ik geloof er geen jota van dat 1 of andere baardmans dit heeft gezegd. Damn wat een bananenmonarchie. Het wordt verdomme met de dag erger met dit xenonofobisch gepeupel.

Joesoef
25-01-08, 19:51
Geplaatst door rijksstraat
Dan kunnen we met 10 van de 100 moslims geen redelijk gesprek voeren. Van deze 10 van de 100 verwacht ik dat ze ons land de rug toe keren.



We? Nee, jij. Jij kan er geen gesprek mee voeren en wat dan nog. Is dat een reden om iemand uit te wijzen? Frustrerend iets trouwens 'ben je het er niet mee eens, land uit'

Door vooroordelen en een vooringenomen beeld ziet men de realiteit niet. Een enkele uitspraak van een bidvlek wordt naar eigen goeddunken en wil geinterpreteerd en in eigen Wilderiaans voordeel uitgelegd.

De hele Moslimzaak wordt opgeblazen tot buitensporige proporties omdat de enkele individu die staat te schreeuwen uitvergroot door eigen angst.

StevieK
25-01-08, 20:24
Geplaatst door Joesoef
We? Nee, jij. Jij kan er geen gesprek mee voeren en wat dan nog. Is dat een reden om iemand uit te wijzen? Frustrerend iets trouwens 'ben je het er niet mee eens, land uit'

Door vooroordelen en een vooringenomen beeld ziet men de realiteit niet. Een enkele uitspraak van een bidvlek wordt naar eigen goeddunken en wil geinterpreteerd en in eigen Wilderiaans voordeel uitgelegd.

De hele Moslimzaak wordt opgeblazen tot buitensporige proporties omdat de enkele individu die staat te schreeuwen uitvergroot door eigen angst.

Dan wordt het tijd dat van beiden zijde de zaak ingedamt gaat worden.

Zo'n 20-25 jaar geleden, was er nog totaal geen probleem. Maar de mensen , aan beider zijden, luiseren naar de holle vaten.

Zowel als in het Christendom als in de Islam, maar jammer genoeg zijn er meer moslims die klakkeloos alles aannemen en opvolgen van de Imman zeggen. Dat hadden we zo'n 500 jaar geleden ook, de priesters en meer van dat gespuis konden de mensen heel makkelijk manipuleren.

Joesoef behoort volgens mij niet tot deze laatste categorie. Ik wou dat er meer moslims waren zoals jij , die alles een beetje reeeler kunnen zien.

sater
25-01-08, 23:34
Heb gisteren bij het Landelijk Meldpunt Discriminatie een klacht gedeponeerd gericht tegen de, radicaal - salafistische moskeeën El Tawheed te Amsterdam, El Fourkaan te Eindhoven, As-Soenah te den Haag.
Reden:het, op radicaal-salafistische grondslag, willen omvormen van Nederland tot een islamitische rechtstaat. Grond minachting en vernietiging van al dat Nederland tot Nederland maakt zoals: democratie, onafhankelijke rechtstaat, scheiding van kerk en staat.

Witte78
26-01-08, 01:29
Geplaatst door Wizdom
Die visie is een utopie... Geseculariseerde maatschappijen zullen aan de secularisings proces ten onder gaan door de verdeelheid en ontbinding die dat met zich mee brengt... Zoveel meningen... Zoveel ideeen... Zoveel richtingen... Secularisatie kent geen richting...

Secularisatie is pure machtspolitiek gebaseerd op eigengewin... Dat kan alleen balanseren door een akkoord m.b.t. geaccepteerde overeengekomen waarden... Deze waarden kwamen tot voor kort voort uit europese religies die uitgekristalliseerd waren... Deze waarden zullen door de voortgaande secularisatie worden uitgewist.... Wat je dan overhoud is een stukje anarchie wat zichzelf zal vernietigen omdat er geen geaccepteerde overeengekomen waarden meer zal zijn... Een soort terug naar de donkere middeleeuwen waar ook sprake was van niet geaccepteerde overeengekomen waarden die tot veel ellende hebben geleid...

Derhalve zal secularisatie door zijn eigen failliet worden opgeheven en zal men op zoek gaan naar iets wat richting geeft...

In je vorige betoog zouden we nog een fascistische staat worden, nu weer een anarchie. Hoe dan ook, het zal slecht aflopen.

Koala64
26-01-08, 01:33
Geplaatst door sater
Heb gisteren bij het Landelijk Meldpunt Discriminatie een klacht gedeponeerd gericht tegen de, radicaal - salafistische moskeeën El Tawheed te Amsterdam, El Fourkaan te Eindhoven, As-Soenah te den Haag.
Reden:het, op radicaal-salafistische grondslag, willen omvormen van Nederland tot een islamitische rechtstaat. Grond minachting en vernietiging van al dat Nederland tot Nederland maakt zoals: democratie, onafhankelijke rechtstaat, scheiding van kerk en staat.

Ik denk dat je weinig kans maakt, net zoals die zaken tegen Wilders.

mark61
26-01-08, 05:13
Geplaatst door sater
Heb gisteren bij het Landelijk Meldpunt Discriminatie een klacht gedeponeerd gericht tegen de, radicaal - salafistische moskeeën El Tawheed te Amsterdam, El Fourkaan te Eindhoven, As-Soenah te den Haag.
Reden:het, op radicaal-salafistische grondslag, willen omvormen van Nederland tot een islamitische rechtstaat. Grond minachting en vernietiging van al dat Nederland tot Nederland maakt zoals: democratie, onafhankelijke rechtstaat, scheiding van kerk en staat.

Wat is dit voor onzinnig gelul? Hoe zat het ook weer met de vrijheid van meningsuiting?

StevieK
26-01-08, 06:27
Geplaatst door mark61
Wat is dit voor onzinnig gelul? Hoe zat het ook weer met de vrijheid van meningsuiting?

Ok hij heeft de vrijheid dit als discrimatie te zien, ook die vrijheid heeft hij. Het klachten centrum zal tenslotte wel bepalen wat er mee gebeurt. Mochten er meer personen van mening zijn dat de uitspraak beledigende is dan zullen ze wat gaan doen. Echter op een enkele klacht...

De tijd zal het leren,..

Joesoef
26-01-08, 07:00
Geplaatst door sater
Heb gisteren bij het Landelijk Meldpunt Discriminatie een klacht gedeponeerd gericht tegen de, radicaal - salafistische moskeeën El Tawheed te Amsterdam, El Fourkaan te Eindhoven, As-Soenah te den Haag.
Reden:het, op radicaal-salafistische grondslag, willen omvormen van Nederland tot een islamitische rechtstaat. Grond minachting en vernietiging van al dat Nederland tot Nederland maakt zoals: democratie, onafhankelijke rechtstaat, scheiding van kerk en staat.


Zonde van tijd en moeite. Vooralsnog lijkt mij er niets aan de hand. Het is een oude kwestie in een tijd dat het bestuur ook in andere zaken verkeerd is uitgelegd. Vertaling van het een en ander, de komma op de verkeerde plaats, dat soort zaken.
Peter Slort is zich aan het profileren in Amerika en gebruikt daarbij een oude zaak die toen al verkeerd is geinterpreteerd.

sater
26-01-08, 10:53
Geplaatst door Koala64
Ik denk dat je weinig kans maakt, net zoals die zaken tegen Wilders.

Mogelijk. Meen het echter en aan mijn geweten en land verplicht te zijn.

sater
26-01-08, 10:58
Geplaatst door mark61
Wat is dit voor onzinnig gelul? Hoe zat het ook weer met de vrijheid van meningsuiting?

Gut laat ik nou gewoon gebruik maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting? Kan en mag ik overigens aannemen dat je, bezien in datzelfde licht, je ook opwerpt als kampioen voor Wilders vrijheid om anti-islamfilmpjes te maken?

sater
26-01-08, 11:00
Geplaatst door Joesoef
Zonde van tijd en moeite. Vooralsnog lijkt mij er niets aan de hand. Het is een oude kwestie in een tijd dat het bestuur ook in andere zaken verkeerd is uitgelegd. Vertaling van het een en ander, de komma op de verkeerde plaats, dat soort zaken.
Peter Slort is zich aan het profileren in Amerika en gebruikt daarbij een oude zaak die toen al verkeerd is geinterpreteerd.

Wacht rustig af wat het meldpunt met mijn klacht gaat doen.

super ick
26-01-08, 11:48
Geplaatst door IbnRushd
Duidelijk sprake van 'onzorgvuldig citeren'.

Kan me haast niet inbeelden dat het bestuur of de imam van de moskee zoiets zal zeggen.

Knap hoor,

stellen dat er sprake is van onzorgvuldig citeren omdat jij je dat niet voor kunt stellen.
Erg knap.

Van enige feitelijkheid hoeft kennelijk helemaal geen sprake te zijn voor jou om je weerwoord al klaar te hebben.

super ick
26-01-08, 11:50
Geplaatst door Joesoef
Benieuwd wat voor een toerisme dat met zich meebrengt zo een seculiere afgesplitste provincie waar men leeft volgens de sharia. Op vrijdag met zn allen de oad bus in om naar een steniging af te reizen?

Ach Joesoef,

Laat de mensen toch dromen over de utopische moslimstaat die nergens bestaat en ook nooit zal bestaan. Alleen in de hoofden van moslims.

Koala64
26-01-08, 11:52
Geplaatst door sater
Mogelijk. Meen het echter en aan mijn geweten en land verplicht te zijn.

Het probleem is dat het SGP van Nederland ook een christelijke natie wil maken. Zie je het probleem.

Overigens vind ik ook dat Wilders zijn film moet kunnen maken. Ik ben tegen censuur vooraf. Mocht blijken dat mensen strafbare feiten herkennen in die film, dan kunnen ze altijd nog naar de rechter.

IbnRushd
26-01-08, 12:31
Geplaatst door super ick
Knap hoor,

stellen dat er sprake is van onzorgvuldig citeren omdat jij je dat niet voor kunt stellen.
Erg knap.

Van enige feitelijkheid hoeft kennelijk helemaal geen sprake te zijn voor jou om je weerwoord al klaar te hebben.

Tis niet de eerste keer. Er is zo vaak van dezelfde moskee verkeerd geciteerd of uit de context gehaald. Voorbeelden zat hoor (zie bv. dit artikel (http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=nieuws&nid=2))

Maar ga gerust verder met geloven van telegraafberichten. In andere kranten lezen we dat gelukkig niet. En wees vooral niet kritisch.

mark61
26-01-08, 13:05
Geplaatst door sater
Gut laat ik nou gewoon gebruik maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting? Kan en mag ik overigens aannemen dat je, bezien in datzelfde licht, je ook opwerpt als kampioen voor Wilders vrijheid om anti-islamfilmpjes te maken?

Net zo dom doen als de ander helpt niet echt. Ik vind dat iedereen moet doen wat ie niet laten kan, het zal mijn tijd wel duren.

sater
26-01-08, 13:44
Geplaatst door Koala64
Het probleem is dat het SGP van Nederland ook een christelijke natie wil maken. Zie je het probleem.

Overigens vind ik ook dat Wilders zijn film moet kunnen maken. Ik ben tegen censuur vooraf. Mocht blijken dat mensen strafbare feiten herkennen in die film, dan kunnen ze altijd nog naar de rechter.

Indien je gelijk hebt wat de SGP betreft, dan is er inderdaad sprake van een probleem. Zij het met dit verschil dat het voor het gezagsgetrouwe SGP slechts een onvervulbare wensdroom is.

Koala64
26-01-08, 14:18
Geplaatst door sater
Indien je gelijk hebt wat de SGP betreft, dan is er inderdaad sprake van een probleem. Zij het met dit verschil dat het voor het gezagsgetrouwe SGP slechts een onvervulbare wensdroom is.

Het gaat er volgens mij om of er wel of niet opgeroepen wordt tot geweld, dan heb je een punt. Maar een wensdroom die ze uitspreken... Nederland als islamitisch land lijkt me een gruwel net zoals een Nederland volgens het ideaal van de SGP. Maar ze mogen het toch wel wensen toch? Dat is volgens mij de vrijheid van meningsuiting in praktijk.

sater
26-01-08, 22:28
Geplaatst door Koala64
Het gaat er volgens mij om of er wel of niet opgeroepen wordt tot geweld, dan heb je een punt. Maar een wensdroom die ze uitspreken... Nederland als islamitisch land lijkt me een gruwel net zoals een Nederland volgens het ideaal van de SGP. Maar ze mogen het toch wel wensen toch? Dat is volgens mij de vrijheid van meningsuiting in praktijk.

:lol: Zolang tussen droom en daad de ontebare bezwaren maar blijven bestaan.

StevieK
26-01-08, 22:37
Geplaatst door sater
Indien je gelijk hebt wat de SGP betreft, dan is er inderdaad sprake van een probleem. Zij het met dit verschil dat het voor het gezagsgetrouwe SGP slechts een onvervulbare wensdroom is.

Net wat de SGP zegt dat het onvervulbare wensdroom is. En ik denk ook niet dat de SGP de kerk en staat willen samenvoegen, we weten allemaal wat voor ellende dat indertijd had.

StevieK
26-01-08, 22:42
Geplaatst door Koala64
Het gaat er volgens mij om of er wel of niet opgeroepen wordt tot geweld, dan heb je een punt. Maar een wensdroom die ze uitspreken... Nederland als islamitisch land lijkt me een gruwel net zoals een Nederland volgens het ideaal van de SGP. Maar ze mogen het toch wel wensen toch? Dat is volgens mij de vrijheid van meningsuiting in praktijk.

In mijn jongere jaren heb ik ook gewerkt op een cruiseboot waar een paar keer jaar charters waren met alleen maar SGP mensen aan boord. Hyprocriet als. Want 's zondags mochten de kabines niet schoon gemaakt worden, er mocht niet gevaren worden, de bar was dicht, MAAR de keuken moest wel blijven werken om hun van eten te verzorgen. Hypocriete mensen, je kan ook best wel een dag zonder eten.

ronald
26-01-08, 22:48
Geplaatst door StevieK
In mijn jongere jaren heb ik ook gewerkt op een cruiseboot waar een paar keer jaar charters waren met alleen maar SGP mensen aan boord. Hyprocriet als. Want 's zondags mochten de kabines niet schoon gemaakt worden, er mocht niet gevaren worden, de bar was dicht, MAAR de keuken moest wel blijven werken om hun van eten te verzorgen. Hypocriete mensen, je kan ook best wel een dag zonder eten.


Ik ben geen insider maar het lijkt mij dat datgenen wat zij op zondag niet doen ook anderen vanwege de zondagsrust niet willen laten doen. Eten maken doen ze thuis zelf toch ook?

StevieK
26-01-08, 23:33
Geplaatst door ronald
Ik ben geen insider maar het lijkt mij dat datgenen wat zij op zondag niet doen ook anderen vanwege de zondagsrust niet willen laten doen. Eten maken doen ze thuis zelf toch ook?

Daar heb je een punt. Maar toch, ik kan me nog herinneren dat er een meisje in de gang aan het stofzuigen was werd de stekker uit het stopcontact gehaald.

Maar, ja, ik heb me er verder niet druk over gemaakt, het was zo maar een bemerking

ronald
26-01-08, 23:41
Geplaatst door StevieK
Daar heb je een punt. Maar toch, ik kan me nog herinneren dat er een meisje in de gang aan het stofzuigen was werd de stekker uit het stopcontact gehaald.

Maar, ja, ik heb me er verder niet druk over gemaakt, het was zo maar een bemerking


Ik reed zondag middags wel eens door Oudekerk aan de Amstel om naar de joodse begraafplaats te gaan. In een zwarte stoet kerkgangers terecht komend, voelde ik me wel een beetje schuldig ja. Maar goed...als orthodox Jood zal ik ook wel zo mijn gekkigheden hebben.

super ick
27-01-08, 10:23
Geplaatst door ronald
Ik reed zondag middags wel eens door Oudekerk aan de Amstel om naar de joodse begraafplaats te gaan. In een zwarte stoet kerkgangers terecht komend, voelde ik me wel een beetje schuldig ja. Maar goed...als orthodox Jood zal ik ook wel zo mijn gekkigheden hebben.

Die zwarte stoet kerkgangers vormen toch voor jou toch geen probleem? Net zo min als jij voor hen een probleem vormt.

Problematisch wordt het pas als een groep uit naam van het geloof gaat bepalen wat anderen, wel of niet mogen doen en zeggen. Bepaalde onderwerpen als taboe gaan verklaren uit naam van hun geloof en kritiek met geweld willen beantwoorden.
Op deze manier de vrijheid van meningsuiting aan banden leggen.
Groepen die hiernaar neigen moeten keihard aangepakt worden. Helaas zit dat er niet in met de zoutjes die nu onze regering vormen.

sater
27-01-08, 12:59
En vergeet totalitaire ideologieën niet @super ick.

knuppeltje
27-01-08, 13:54
Geplaatst door ronald
Ik reed zondag middags wel eens door Oudekerk aan de Amstel om naar de joodse begraafplaats te gaan. In een zwarte stoet kerkgangers terecht komend, voelde ik me wel een beetje schuldig ja. Maar goed...als orthodox Jood zal ik ook wel zo mijn gekkigheden hebben.

Hoe kom jij er in godsnaam bij om daar zo provocerend rond te gaan fietsen op zondag.
Fietsen op zondag is zondig. :ego: