PDA

Bekijk Volledige Versie : Dieven stelen auto om op therapiesessie autodieven te geraken



Marsipulami
24-01-08, 18:31
Dieven stelen auto 'omdat het te koud is om te wandelen'

TORONTO - In het Canadese Winnipeg zijn vier tieners betrapt toen ze met een gestolen wagen op weg waren naar een therapiesessie voor autodieven.

Die vier jongens, allen tussen 16 en 17 jaar oud, moesten de therapie volgen van de rechtbank. Ze waren veroordeeld voor het herhaaldelijk stelen van auto's. In Winnipeg worden dagelijks meer dan 12 autodiefstallen gepleegd. De stad introduceerde daarom verschillende maatregelen, waaronder verplichte therapie voor recidivistische autodieven.

Volgens een lokale krant gingen de tieners aan de haal met de auto omdat het 'te koud was om te wandelen'. Tijdens de wintermaanden daalt de temperatuur in Winnipeg geregeld tot -40 graden. jns

Bofko
25-01-08, 13:32
Hmm Winnipeg is toch een soort Siberie ?


PVV wil criminelen naar Siberië sturen

De PVV wil criminelen heropvoeden in de eenzaamheid van Siberië. Dat blijkt vrijdag uit Kamervragen van het PVV-Kamerlid Raymond de Roon aan minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA). De Roon doet de oproep na berichten uit Duitsland, waar justitie een 16-jarige geweldpleger naar het Russische Siberië heeft gestuurd.

De 16-jarige delinquent stemde zelf in met zijn negen maanden durende verbanning. Siberië is een oude 'strafkolonie' en kent vrijwel geen moderne communicatiemiddelen. Daardoor zou de recidivist minder blootstaan aan impulsen die hem opnieuw de fout in drijven.

Volgens de PVV is het Duitse plan een 'stuk effectiever dan de slappe taakstraffen'. De Nederlandse rechter moet criminelen ook naar Siberië kunnen sturen, oppert de PVV. De kans dat Hirsch Ballin het idee in overweging neemt is niet erg groot.

Siberië is bekend om haar strafkampen die vanaf het begin van de twintigste eeuw aan duizenden Sovjet-burgers het leven kostte. In de zogeheten Goelag werden politieke gevangenen, tegenstanders van het communistische regime, samen met zware misdadigers tewerkgesteld. Na de dood van de Russische dictator Jozef Stalin in 1953 werden de kampen opgeheven.

Tomas
25-01-08, 16:27
Ik zat laatst te denken over strafmaten enzo. Ik heb me namelijk een tijdje terug erg gestorod aan een uitspraak in een rechtzaak waar ik het verder niet over wil hebben. Echt zo'n wezenloze uitspraak van een rechter die niet weet op welke planeet ie vertoeft.

Magoed, wat ik ook merkte is dat zo'n nauwelijks gestrafte vent, nog in de watten gelegd door een kudde agogen die 'm weer in de maatschappij willen terug brengen enzo, door de maatschappij wordt gestraft. Hij verliest vrieden, familie, z'n werk, rijbewijs, inkomen etc.

Allerlei mensen en instanties nemen dat hele kleine beetje macht in eigen hand dat ze bezitten om de strafmaat te verhogen.

En mijn punt is dat ik vermoed dat hoe slapper justitie straft, hoe harder de mij dat compenseert. Dus hoe harder justitie straft, hoe makkelijke de mij de delinquent weer zal opnemen. Ik heb ook wel eens gelezen dat in amerika dat ook meer het geval is. Heb je je straf uitgezeten dan is dat voro de meeste amerikanen wel genoeg geweest. En dus zand erover. Klaar. In NL is dat dus echt niet het geval.

Shemharosh
25-01-08, 17:19
niet iedereen op deze wereld gaat met de fiets ergens.