PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeder haalt bedreigde dochter van school



Maurice
25-01-08, 20:01
Moeder haalt bedreigde dochter van school



Gepost door Rob (R@b) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2008 @ 11:55

Een Rotterdamse moeder heeft haar 16-jarige dochter van school gehaald nadat ze bedreigd werd door mede-leerlingen van Marokkaanse komaf. Dat gebeurde woensdagmiddag toen ze de dader aanwees van de diefstal van haar mobiele telefoon.

Moeder Greet hekelt in het AD de lakse houding die het schoolbestuur van ROC Zadkine aan het Hofplein aannam na het gebeuren. Pas na hevig aandringen mocht het slachtoffer van de diefstal de dievegge en de jongen die de diefstal op touw zette, aanwijzen. Daarna liep het uit de hand. Moeder Greet: ''Ze had mij gebeld en ik heb de politie erbij gehaald. Binnen gekomen zag ik een groepje Marokkanen die haar aan het opwachten waren. Gelijk kreeg ik allerlei verwensingen van die jongeren naar het hoofd, in aanwezigheid van agenten en beveiliging van Zadkine. Uiteindelijk is dat meisje van de diefstal opgepakt. Onder begeleiding van de politie zijn we meegegaan naar het hoofdbureau. Gelukkig, want we vonden het heel angstig.''

Volgens de 16-jarige leerlinge past de diefstal in de terreur van haar door een groepje scholieren, omdat ze één van de weinige blanken is. ''Ik werd uitgemaakt voor kankerhoer omdat ik mijn mobieltje terug wilde. Zo word ik vaak aangesproken als ik de school binnen kom door die groep. Ook bedreigden leerlingen me met de dood omdat ik werk maakte van de diefstal.''

De leiding van het ROC bevestigt het incident. De school zegt dat het er af en toe met de duizenden leerlingen bij Zadkine heftig aan toe kan gaan, maar waarschuwt voorbarige conclusies over dit specifieke geval te trekken. Volgens de school zijn nadere gesprekken en onderzoek nodig. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt van het gebeuren.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/87027

delirious
25-01-08, 20:09
En nu?

Joesoef
25-01-08, 20:41
Wel lekker makkelijk he Maurice, fok staat vol met anti-marokkanen berichtjes, je hoeft alleen maar te copy/ pasten.

Wel errug lui hoor.

888
25-01-08, 20:42
Geplaatst door Joesoef
Wel lekker makkelijk he Maurice, fok staat vol met anti-marokkanen berichtjes, je hoeft alleen maar te copy/ pasten.

Wel errug lui hoor.

Diversiteiten staan er in. Lees dit ook regelmatig.

Maurice
25-01-08, 20:50
Geplaatst door Joesoef
Wel lekker makkelijk he Maurice, fok staat vol met anti-marokkanen berichtjes, je hoeft alleen maar te copy/ pasten.

Wel errug lui hoor.


Hé spuit 11, alles goed met je?


:)

273Kelvin
25-01-08, 21:46
Geplaatst door Maurice
Moeder Greet hekelt


Geplaatst door SportFreak
Greet met haar dikke reet moet eens een keer ophouden met scheet richting Marokkaan die van niets weet :D

Red Sonja
26-01-08, 15:35
Geplaatst door Maurice
Hé spuit 11, alles goed met je?


:)

Die spuit elf heeft wel gelijk Maurice.

Die gast typt zich al jarenlang helemaal het rambam aan one-linertjes.

jaja.. ga er maar aan staan.. :auw2:

Stopnaald
28-01-08, 09:26
Geplaatst door Maurice
Moeder haalt bedreigde dochter van school



Gepost door Rob (R@b) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2008 @ 11:55

Een Rotterdamse moeder heeft haar 16-jarige dochter van school gehaald nadat ze bedreigd werd door mede-leerlingen van Marokkaanse komaf. Dat gebeurde woensdagmiddag toen ze de dader aanwees van de diefstal van haar mobiele telefoon.

Moeder Greet hekelt in het AD de lakse houding die het schoolbestuur van ROC Zadkine aan het Hofplein aannam na het gebeuren. Pas na hevig aandringen mocht het slachtoffer van de diefstal de dievegge en de jongen die de diefstal op touw zette, aanwijzen. Daarna liep het uit de hand. Moeder Greet: ''Ze had mij gebeld en ik heb de politie erbij gehaald. Binnen gekomen zag ik een groepje Marokkanen die haar aan het opwachten waren. Gelijk kreeg ik allerlei verwensingen van die jongeren naar het hoofd, in aanwezigheid van agenten en beveiliging van Zadkine . Uiteindelijk is dat meisje van de diefstal opgepakt. Onder begeleiding van de politie zijn we meegegaan naar het hoofdbureau. Gelukkig, want we vonden het heel angstig.''

Volgens de 16-jarige leerlinge past de diefstal in de terreur van haar door een groepje scholieren, omdat ze één van de weinige blanken is. ''Ik werd uitgemaakt voor kankerhoer omdat ik mijn mobieltje terug wilde. Zo word ik vaak aangesproken als ik de school binnen kom door die groep. Ook bedreigden leerlingen me met de dood omdat ik werk maakte van de diefstal.''

De leiding van het ROC bevestigt het incident. De school zegt dat het er af en toe met de duizenden leerlingen bij Zadkine heftig aan toe kan gaan, maar waarschuwt voorbarige conclusies over dit specifieke geval te trekken. Volgens de school zijn nadere gesprekken en onderzoek nodig. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt van het gebeuren.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/87027

Nu effe geen gezeik over de (vermeende) daders. Waar het mij om gaat is de lakse houding van 1) de school (inclusief bestuur) en 2) de politie en bewaking van Zadkine.

Persoonlijk vind ik dit dus écht de spuigaten uitlopen. Scholen hebben de plicht om een veilig en verantwoord (leer-)klimaat te bieden aan (uiteraard AL) hun leerlingen. Dat is hier niet alleen niet het geval, er wordt imho zelfs obstructie gepleegd door hun medewerking te weigeren.

Ook de politie en bewaking hebben mijns inziens gefaald door het intimiderende gedrag van dat groepje kutpubers niet meteen aan te pakken. Laksheid of lafheid? Of simpelweg een kwestie van allebei?

Hoe dan ook, school een (zware) boete opleggen, betreffende politieagenten + bewaking schorsen hangende onderzoek en bestraffing.