PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboutaleb: Moslims moeten angst erkennen



InSennia
27-01-08, 12:57
AMSTERDAM - "Er is angst voor moslims in dit land en er rust een taak op de schouders van moslims daar iets aan te doen."

Dat zei staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (PvdA) in Breda tijdens een werkbezoek.

"Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt. We moeten elkaar vasthouden!", zo citeert BN De Stem de politicus.

"Het is van belang dat migranten zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

Aboutaleb over hoofddoekjes: "Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft."

En vervolgde tegen de aanwezige moslims: "Als u niet kúnt werken, dan mag u bij aanspreken, maar u moet mij niet alléén aanspreken op een goede uitkering. Ik weiger mensen met hun 21ste met pensioen te sturen."

sater
27-01-08, 14:22
Gunstige uitzonderingen daargelaten. Het zou al een slok op een borrel/frisdank schelen als moslims hun taqquya pathologische neiging tot liegen en ontkennen zouden (h)erkennen.
Dit getuige het onderstaande gesprek dat ik voerde met het (onderwijzend) personeel van de moslim-school waar ik leesbegeleider ben.

Ik:" Versta en begrijp ik goed: op islam afval rust geen taboe. Moslims kunnen probleemloos, zonder bedreigende tegenwerking van wie dan ook, de islam verlaten?"

Gesprekspartner:" Wij laten de geloofsafvalligen, in hun waarde."

Ik: " Prachtig! Wat echter moet ik mij voorstellen bij de fatwa's die ex-moslim Ehsan Jami om de oren kreeg?"

Gesprekspartner: " Dat zijn infame leugens van Jami en de media"

Ik:" Opmerkelijk dat, voor zover mijn kennis strekt, noch moslimorganisaties, noch individuele moslims protesteerden.
Dat zij geen rectificatie eisten."

Tja, en toen was er, nog immer durende, eloquente stilte. :zwaai:

elTahar76
27-01-08, 17:04
Geplaatst door sater
Gunstige uitzonderingen daargelaten. Het zou al een slok op een borrel/frisdank schelen als moslims hun taqquya pathologische neiging tot liegen en ontkennen zouden (h)erkennen.
Dit getuige het onderstaande gesprek dat ik voerde met het (onderwijzend) personeel van de moslim-school waar ik leesbegeleider ben.

Ik:" Versta en begrijp ik goed: op islam afval rust geen taboe. Moslims kunnen probleemloos, zonder bedreigende tegenwerking van wie dan ook, de islam verlaten?"

Gesprekspartner:" Wij laten de geloofsafvalligen, in hun waarde."

Ik: " Prachtig! Wat echter moet ik mij voorstellen bij de fatwa's die ex-moslim Ehsan Jami om de oren kreeg?"

Gesprekspartner: " Dat zijn infame leugens van Jami en de media"

Ik:" Opmerkelijk dat, voor zover mijn kennis strekt, noch moslimorganisaties, noch individuele moslims protesteerden.
Dat zij geen rectificatie eisten."

Tja, en toen was er, nog immer durende, eloquente stilte. :zwaai:


Het zou ook getuigen niet ieder over één kam te scheren is dat Nederlands eigen?

Repentance
27-01-08, 17:27
Geplaatst door sater
Gunstige uitzonderingen daargelaten. Het zou al een slok op een borrel/frisdank schelen als moslims hun taqquya pathologische neiging tot liegen en ontkennen zouden (h)erkennen.
Dit getuige het onderstaande gesprek dat ik voerde met het (onderwijzend) personeel van de moslim-school waar ik leesbegeleider ben.

Ik:" Versta en begrijp ik goed: op islam afval rust geen taboe. Moslims kunnen probleemloos, zonder bedreigende tegenwerking van wie dan ook, de islam verlaten?"

Gesprekspartner:" Wij laten de geloofsafvalligen, in hun waarde."

Ik: " Prachtig! Wat echter moet ik mij voorstellen bij de fatwa's die ex-moslim Ehsan Jami om de oren kreeg?"

Gesprekspartner: " Dat zijn infame leugens van Jami en de media"

Ik:" Opmerkelijk dat, voor zover mijn kennis strekt, noch moslimorganisaties, noch individuele moslims protesteerden.
Dat zij geen rectificatie eisten."

Tja, en toen was er, nog immer durende, eloquente stilte. :zwaai:

Hallo, Moslims hebben over het algemeen wel meer te doen dan op elke misinterpretatie te reageren die anderen uitten en rectificaties te eisen.

En wat ik zo grappig vind aan mensen zoals Aboutaleb, is dat ze altijd van die zwart-wit scenario's schetsen. "Als je een hoofddoek draagt, moet je de consequenties maar accepteren." Hij gaat er een beetje aan voorbij dat niet iedere Nederlander in dit land narrowminded is en dat het best mogelijk is een baan te vinden met een hoofddoek en dat het voor sommigen geen probleem hoeft te zijn om je waarden in stand te houden. Het is misschien wat moeilijker, maar een beetje Moslim laat zich daar niet door uit het veld slaan en Aboutaleb en co moeten maar eens ophouden met die defeatist-mentality van ze. Hebben we niets aan.

sater
27-01-08, 19:18
Geplaatst door elTahar76
Het zou ook getuigen niet ieder over één kam te scheren is dat Nederlands eigen?

@elTahar76, als gunstige uitzondering op de regel maken Nederlanders graag een nuancerende uitzondering.

elTahar76
27-01-08, 20:15
Geplaatst door sater
@elTahar76, als gunstige uitzondering op de regel maken Nederlanders graag een nuancerende uitzondering.

Dat bemerk ik in de huidige sfeer, de nuance is ver zoek en u bent daar een flagrante voorbeeld van

tr_imparator
27-01-08, 21:36
Angst heeft een functie: dreigend gevaar afwenden.

Al Sawt
27-01-08, 23:51
Geplaatst door InSennia
AMSTERDAM - "Er is angst voor moslims in dit land en er rust een taak op de schouders van moslims daar iets aan te doen."

Dat zei staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (PvdA) in Breda tijdens een werkbezoek.

"Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt. We moeten elkaar vasthouden!", zo citeert BN De Stem de politicus.

"Het is van belang dat migranten zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

Aboutaleb over hoofddoekjes: "Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft."

En vervolgde tegen de aanwezige moslims: "Als u niet kúnt werken, dan mag u bij aanspreken, maar u moet mij niet alléén aanspreken op een goede uitkering. Ik weiger mensen met hun 21ste met pensioen te sturen."

Eigenlijk heeft Aboetaleb gewoon gelijk.

Wij moeten als moslims beseffen dat niet alle volkeren traditie kennen van eeuwenoude pluriforme samenlevingen.

rikky
28-01-08, 08:13
Geplaatst door Repentance
En wat ik zo grappig vind aan mensen zoals Aboutaleb, is dat ze altijd van die zwart-wit scenario's schetsen. "Als je een hoofddoek draagt, moet je de consequenties maar accepteren." Hij gaat er een beetje aan voorbij dat niet iedere Nederlander in dit land narrowminded is en dat het best mogelijk is een baan te vinden.

Het is niet de hoofddoek die arbeid in loondienst in de weg staat, maar wel een stapeling van aspecten, zoals: een hoofddoek dragen EN mannen (als vrouw zijnde) geen hand willen geven EN niet samen met mannen in 1 ruimte willen werken, of een jurk dragen (als man zijnde) EN vrouwen geen hand willen geven EN niet samen met vrouwen in 1 ruimte willen werken.

Een boerka dragen is uiteraard sowieso erg belemmerend om werk te vinden.

Als je er voor kiest om een Boerka te dragen, of als je er voor kiest om een aantal aspecten, zoals voorgaand omschreven, een rol te laten spelen in jouw leven, of als je er voor kiest om je gehele gezicht te tattoo-eren, om maar en niet-moslim variant te noemen, dan kies je min of meer bewust voor een leven zonder werk in loondienst. De Sociale Dienst moet dan mijns inziens een uitkering weigeren. Als je vrijwillig voor zo'n situatie kiest, moet je ook de consequenties dragen en aanvaarden.

The_Grand_Wazoo
28-01-08, 08:15
Geplaatst door Repentance
Hallo, Moslims hebben over het algemeen wel meer te doen dan op elke misinterpretatie te reageren die anderen uitten en rectificaties te eisen.

En wat ik zo grappig vind aan mensen zoals Aboutaleb, is dat ze altijd van die zwart-wit scenario's schetsen. "Als je een hoofddoek draagt, moet je de consequenties maar accepteren." Hij gaat er een beetje aan voorbij dat niet iedere Nederlander in dit land narrowminded is en dat het best mogelijk is een baan te vinden met een hoofddoek en dat het voor sommigen geen probleem hoeft te zijn om je waarden in stand te houden. Het is misschien wat moeilijker, maar een beetje Moslim laat zich daar niet door uit het veld slaan en Aboutaleb en co moeten maar eens ophouden met die defeatist-mentality van ze. Hebben we niets aan.

Je toont aan dat wat hij zegt correct is: als je een hoofddoek wilt dragen moet je daarvan de consequenties dragen, bijv. dat bepaalde dingen minder eenvoudig zullen zijn (bijv. het vinden van werk). Maar, zo vervolgt hij, dat is dan geen reden om je hand op te houden en steun van de overheid te verlangen. Nee, je moet de consequenties zelf dargen. Dat is allemaal niet defaitistisch.

mark61
28-01-08, 08:22
Geplaatst door Al Sawt
Eigenlijk heeft Aboetaleb gewoon gelijk.

Wij moeten als moslims beseffen dat niet alle volkeren traditie kennen van eeuwenoude pluriforme samenlevingen.

Veel moslims ook niet. Moslims zijn overigens geen volk, wat je hierboven suggereert. Of wou je het koninkrijk Marokko een pluriforme samenleving noemen? Omdat joden gedoogd werden in ghetto's?

Met name Turken hebben het bijvoorbeeld nog wel eens moeilijk met het concept dat andere groepen in je samenleving (moslim of anderszins) niet aan jou onderworpen zijn :hihi:

knuppeltje
28-01-08, 09:27
Geplaatst door Al Sawt
Eigenlijk heeft Aboetaleb gewoon gelijk.

Wij moeten als moslims beseffen dat niet alle volkeren traditie kennen van eeuwenoude pluriforme samenlevingen.

Toch krijg ik stikem het idee dat Aboe iets anders bedoelt dan jij.
Ik denk niet dat hij die zo zwaar geromantiseerde glorieuse pluriforme samenleving van weleer terug wilt.

Stopnaald
28-01-08, 09:39
Geplaatst door InSennia
En vervolgde tegen de aanwezige moslims: "Als u niet kúnt werken, dan mag u bij aanspreken, maar u moet mij niet alléén aanspreken op een goede uitkering. Ik weiger mensen met hun 21ste met pensioen te sturen."

Hear hear!

Als je jonger bent dan 65 heb je maar 2 keuzen: werk of school/studie.
Wil je geen van beiden, dan moet je ook niet je luie klauw ophouden bij de soos! Gezeik over "gepast werk" of "dizkrimmminazie" of whatever gaat er bij mij niet in. Er is zát werk in de bollen, schoonmaak, asperges en noem maar op. Wie écht wil werken, vind/krijgt heus wel werk (kijk maar naar al die polen). Maar wie NIET WIL, vind altijd wel een excuus. Dat vind ik best, maar niet op mijn kosten!! Ben je lui, prima, maar GEEN uitkering!!!

En nee, thuiszitten met een hele sliert koters is géén werk of studie!
Dus al die luie wijfen die om de paar jaar wéér een koter droppen om maar niet aan het werk hoeven te gaan, moeten van mij ook gewoon weer aan de slag. Zoniet, dan maar hongerlijden.

Enne....uiteraard géén kinderbijslag meer (voor niemand meer dus, gewoon helemaal afschaffen die zooi).

mulan
28-01-08, 10:58
Geplaatst door Stopnaald
En nee, thuiszitten met een hele sliert koters is géén werk of studie!
Dus al die luie wijfen die om de paar jaar wéér een koter droppen om maar niet aan het werk hoeven te gaan, moeten van mij ook gewoon weer aan de slag. Zoniet, dan maar hongerlijden.


Dus of je moet ontzettend veel geld verdienen voor kinderopvang of je mag van stopnaald geen kinderen krijgen...krijg je ze wel dan moet je hongerlijden. Wat een veelvoud aan opties.

Cherry Bo
28-01-08, 11:11
Geplaatst door Stopnaald
En nee, thuiszitten met een hele sliert koters is géén werk of studie!
Dus al die luie wijfen die om de paar jaar wéér een koter droppen om maar niet aan het werk hoeven te gaan, moeten van mij ook gewoon weer aan de slag. Zoniet, dan maar hongerlijden.


Thuiszitten met een hele sliert koters is keihard werken, trust me.
Een gewone baan is veel relaxter, ben je ook mee klaar als je thuiskomt en zo.

knuppeltje
28-01-08, 11:31
Geplaatst door Cherry Bo

Een gewone baan is veel relaxter, ben je ook mee klaar als je thuiskomt en zo.

Zonder manlief en koters die dan verzorgt moeten worden zeker.

Cherry Bo
28-01-08, 12:39
Geplaatst door knuppeltje
Zonder manlief en koters die dan verzorgt moeten worden zeker.

Precies. Da's werk waar je nooit een dagje vrij van kunt nemen.

Er zijn heel wat vaders die na hun vrije weekend blíj zijn dat ze weer naar hun werk mogen. Lekker uitrusten.

Al Sawt
28-01-08, 12:54
Geplaatst door mark61
Veel moslims ook niet. Moslims zijn overigens geen volk, wat je hierboven suggereert. Of wou je het koninkrijk Marokko een pluriforme samenleving noemen? Omdat joden gedoogd werden in ghetto's? Ghetto`s kan ik ze niet noemen.

De Mellahs verschillen nauwelijks van andere wijken in oude stadscentra`s.

Ik bedoel dit:

Antisemitisme in Europa was altijd gestoeld op macabre angsten voor de joodse medemens. Angst dat gestoeld was op iets wat eigenlijk onbekend was. Dergelijke fobie had eeuwenlang een pluriforme samenlevingen in Europa in de weg gestaan.

Joden en christenen hadden het niet makkelijk in de Islamitisch wereld. Maar zij werden niet weggezuiverd of uitgemoord als er een epidemie uitbrak. Ze maakten een onderdeel uit van de samenleving. Hoewel ze inderdaad te maken hadden met aantal beperkingen, maakten ze gebruik van het zelfde sociale infrastructuur als hun Islamitische landgenoten.

Dat bedoel ik met een pluriforme samenleving.


Met name Turken hebben het bijvoorbeeld nog wel eens moeilijk met het concept dat andere groepen in je samenleving (moslim of anderszins) niet aan jou onderworpen zijn :hihiDaarom behoort Turkije meer tot Europa dan tot Midden Oosten!

Al Sawt
28-01-08, 13:07
Geplaatst door knuppeltje
Toch krijg ik stikem het idee dat Aboe iets anders bedoelt dan jij.
Ik denk niet dat hij die zo zwaar geromantiseerde glorieuse pluriforme samenleving van weleer terug wilt. Ach Abou is de domste niet.

Hij refereert inderdaad naar beeldvorming waar moslims debet aan zijn.
Maar zijn waarschuwing is stiekem gericht om moslims wakker te schudden dat autochtone bevolking onvermogen heeft om door vooroordelen heen te kijken.

Slinger
28-01-08, 13:21
Geplaatst door Al Sawt
Ghetto`s kan ik ze niet noemen.

De Mellahs verschillen nauwelijks van andere wijken in oude stadscentra`s.

Ik bedoel dit:

Antisemitisme in Europa was altijd gestoeld op macabre angsten voor de joodse medemens. Angst dat gestoeld was op iets wat eigenlijk onbekend was. Dergelijke fobie had eeuwenlang een pluriforme samenlevingen in Europa in de weg gestaan.

Joden en christenen hadden het niet makkelijk in de Islamitisch wereld. Maar zij werden niet weggezuiverd of uitgemoord als er een epidemie uitbrak. Ze maakten een onderdeel uit van de samenleving. Hoewel ze inderdaad te maken hadden met aantal beperkingen, maakten ze gebruik van het zelfde sociale infrastructuur als hun Islamitische landgenoten.

Dat bedoel ik met een pluriforme samenleving.

Daarom behoort Turkije meer tot Europa dan tot Midden Oosten!

Ja, ze mochten van de openbare weg gebruik maken maar als er een moslim aankwam moesten ze aan de kant gaan en plaats maken tot hij voorbij was gegaan. Lees de teksten van Bat Yeor maar eens, dan weet je precies wat de rechten van christenen en Joden waren. In elk geval oefent een dergelijke onderworpenheid op mij en vele anderen geen enkele aantrekkingskracht uit, dat kan ik je verzekeren.

Stopnaald
28-01-08, 13:52
Geplaatst door mulan
Dus of je moet ontzettend veel geld verdienen voor kinderopvang of je mag van stopnaald geen kinderen krijgen...krijg je ze wel dan moet je hongerlijden. Wat een veelvoud aan opties.

1) Gek genoeg komt niemand op het idee om ook VADERS een verzorgende rol toe te bedelen? WTF is dat idiote gezeik dat alleen moeders moeten zorgen? Machismo is het grote gif in de wereld. Kun je je pik ergens instoppen, dan draai je ook maar mooi mee in de gevolgen daarvan!!!

2) Ooit gehoord van de pil? Je HOEFT geen eindeloze rij koters te krijgen!!! Kies je daar dan wél voor, dan betaal je dat maar mooi zelf!!!

3) Ik ben zelf een werkende moeder (1 kind) en kon het blijkbaar ook rooien. Wat ik kan, kan een ander ook. Punt uit! En nee, ik ben niet rijk, maar met een goede opleiding en juiste werkhouding heb je zo een (goeie) baan.

Ik heb overigens allerlei baantjes gehad, van schoonmaakwerk (jazeker!) en kantinejuf, tot werk in de zorg, detailhandel en kantoorbaantjes (1e job: dossiers kopiëren). Ik heb de jaren 80 met zijn massaontslagen actief meegemaakt en sinds ik op mijn 16e uit huis ging, geen dag bij de soos gezeten en geen week zonder werk.
En voor alle zeikerds: ja, ik ben vrouw én donker en woonde toendertijd in een all white comunity, dus jazeker weet ik wat discrimminatie is.
Get over it! Get better!

Stopnaald
28-01-08, 13:54
Geplaatst door Cherry Bo
Precies. Da's werk waar je nooit een dagje vrij van kunt nemen.

Er zijn heel wat vaders die na hun vrije weekend blíj zijn dat ze weer naar hun werk mogen. Lekker uitrusten.

Klopt, die luie zakken vinden het heel wat als ze een dagje met de kids naar de speeltuin gaan, maar owee als er eentje ziek is....

knuppeltje
28-01-08, 14:02
Geplaatst door Al Sawt
Ach Abou is de domste niet.

Hij refereert inderdaad naar beeldvorming waar moslims debet aan zijn.
Maar zijn waarschuwing is stiekem gericht om moslims wakker te schudden dat autochtone bevolking onvermogen heeft om door vooroordelen heen te kijken.

Dat laatste is vooral een eigenschap van autochtonen denk. kan goed zijn dat ze daar over de hele wereld last van hebben, dat zal dan wel in hun genen zitten zeker?
Maar alweer denk ik niet dat Aboe het daarmee eens zou zijn.
Probeer voor een keer eens iets beters.

mark61
28-01-08, 14:15
Geplaatst door Al Sawt
Ghetto`s kan ik ze niet noemen.

De Mellahs verschillen nauwelijks van andere wijken in oude stadscentra`s.

Ze zijn gesegregeerd, religieus danwel raciaal. Dat ze niet oncomfortabeler zijn dan de rest van de stad is weer een ander onderwerp. De term 'ghetto' verwijst ook in Westeuropese zin niet in de eerste plaats naar de kwaliteit van het onroerend goed.
Zoals jij stiekem heus wel weet :hihi:


Ik bedoel dit:

Ik weet ook heel goed wat jij bedoelt :hihi:


Dat bedoel ik met een pluriforme samenleving.

In het Osmaanse rijk maakten joden geen deel uit van de samenleving, over het algemeen. Ze werden permanent vernederd. In Marokko lag dat mss / ws. anders.

Dat vinden die Turken nou ook :hihi:

knuppeltje
28-01-08, 14:20
Geplaatst door Al Sawt
Ghetto`s kan ik ze niet noemen.

De Mellahs verschillen nauwelijks van andere wijken in oude stadscentra`s.

Ik bedoel dit:

Antisemitisme in Europa was altijd gestoeld op macabre angsten voor de joodse medemens. Angst dat gestoeld was op iets wat eigenlijk onbekend was. Dergelijke fobie had eeuwenlang een pluriforme samenlevingen in Europa in de weg gestaan.

Joden en christenen hadden het niet makkelijk in de Islamitisch wereld. Maar zij werden niet weggezuiverd of uitgemoord als er een epidemie uitbrak. Ze maakten een onderdeel uit van de samenleving. Hoewel ze inderdaad te maken hadden met aantal beperkingen, maakten ze gebruik van het zelfde sociale infrastructuur als hun Islamitische landgenoten.

Dat bedoel ik met een pluriforme samenleving.

Daarom behoort Turkije meer tot Europa dan tot Midden Oosten!

Romantiek is mooi, romantische voorstellingen zijn meestal vals.

super ick
28-01-08, 15:55
Geplaatst door Al Sawt
Ach Abou is de domste niet.

Hij refereert inderdaad naar beeldvorming waar moslims debet aan zijn.
Maar zijn waarschuwing is stiekem gericht om moslims wakker te schudden dat autochtone bevolking onvermogen heeft om door vooroordelen heen te kijken.

Welke vooroordelen? Toch niet de 'vooroordelen' die door de statistieken bevestigd worden?

Moslims zijn tolerant en begripvol. Autochtonen zijn xenofoben.

H.P.Pas
28-01-08, 16:07
Geplaatst door super ick
Autochtonen zijn xenofoben.

Daarom moeten allochtonen ook niets van ze hebben.

knuppeltje
28-01-08, 16:13
Geplaatst door H.P.Pas
Daarom moeten allochtonen ook niets van ze hebben.

Ze hebben groot gelijk! :ego:

super ick
29-01-08, 12:56
Geplaatst door H.P.Pas
Daarom moeten allochtonen ook niets van ze hebben.

Irritant is dat moslims nergens ter wereld bewezen hebben een maatschappij op te kunnen zetten die borg staat voor al haar deelnemers. Gelijke rechten voor iedereen zonder aanziens des geloofs.

Intussen weten velen het wel beter. Allerlei kromme redeneringen worden aangevoerd om het gelijk aan de kant te krijgen.
Ik zie alleen extreem lange tenen en wijsvingers die alleen van zich afwijzen.

Hoe komt het toch dat er uit moslimlanden geen innovatie te ontdekken is op gebeid van wetenschap, medische ontwikkelingen, etc?

Dat hoger geschoolden hun opleiding in de landen van de ongelovigen moeten volgen?

Dat hoogeplaatste zieke moslims zich door ongelovigen moeten laten opereren?

Waar is die mondige moslim als het om verbetering van de situatie in moslimlanden gaat?
Die mondige moslim heeft het te druk met onderpissen van Israel en de V.S. en alle onrecht dat zij aanrichten.
Die mondige moslim zit in Nederland voor zijn kachel vanuit zijn luie stoel alles en iedereen om zich heen te bekritiseren, behalve zichzelf.

sater
29-01-08, 15:11
Al dan niet tussen de regels door meen ik te mogen constateren dat staatssecretaris Aboutaleb zich mogelijk ook uitspreekt tegen de stichting van een moslimstaat op Nederlands grondgebied.

Derhalve heb ik Kabinet en fractievoorzitters Tweede Kamer de volgende missive gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik u deelgenoot van mijn bezorgdheid om het sluipend salafistisch gevaar dat ons land bedreigt. En ja, waarde heer/geachte mevrouw, het gevaar sluipt nog immer voort. Zeker waar het betreft het voornemen van de moskee Al Tawheed te Amsterdam, de moskee Al Fourkaan te Eindhoven, de moskee As-Soenah te Den Haag, de Isalmitische Stichting voor Opvoeding en Onderwijs te Tilburg om Nederland tot een Islamitische staat om te vormen. Ik acht dit te zijn;minachting en ondermijning van al dat Nederland tot Nederland maakt. En nee ik kan mij niet voorstellen dat u, en uw fractie, hier lichtvaardig aan voorbij gaat.

In afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet

super ick
29-01-08, 15:53
Geplaatst door sater
Al dan niet tussen de regels door meen ik te mogen constateren dat staatssecretaris Aboutaleb zich mogelijk ook uitspreekt tegen de stichting van een moslimstaat op Nederlands grondgebied.

Derhalve heb ik Kabinet en fractievoorzitters Tweede Kamer de volgende missive gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik u deelgenoot van mijn bezorgdheid om het sluipend salafistisch gevaar dat ons land bedreigt. En ja, waarde heer/geachte mevrouw, het gevaar sluipt nog immer voort. Zeker waar het betreft het voornemen van de moskee Al Tawheed te Amsterdam, de moskee Al Fourkaan te Eindhoven, de moskee As-Soenah te Den Haag, de Isalmitische Stichting voor Opvoeding en Onderwijs te Tilburg om Nederland tot een Islamitische staat om te vormen. Ik acht dit te zijn;minachting en ondermijning van al dat Nederland tot Nederland maakt. En nee ik kan mij niet voorstellen dat u, en uw fractie, hier lichtvaardig aan voorbij gaat.

In afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet

De mensen mogen hun droombeeld toch wel uitspreken?
Moeten we de gedachten of wensen van mensen gaan veroordelen?
Ze overtreden de wet op geen enkele wijze. Maak je toch niet druk.

Denk je dat moslims zelf niet weten dat ze beter af zijn in een maatschappij gestoeld op westers model dan in welke islamitische heilstaat ter wereld dan ook?
Anders waren ze toch massaal daar naartoe gegaan?
Die paar baardaapjes slaap ik niet minder om.

By the way? Wat te doen met extreem rechts met heimwee naar de periode van dhr. A. Hitler? Dat is ook een kleine groep met een onmogelijke droomwens.

Rabi'ah.
29-01-08, 16:05
Ik moet helemaal niks. Ik weiger me aan te passen aan andermans vooroordelen.

Als mensen zonder enige aanleiding "bang" zijn, moeten ze maar eens van hun luie derriere komen, naar de bieb fietsen en KENNIS OPDOEN over de islam en andere culturen.

Dat is HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne of die van welke moslim of migrant dan ook.

mark61
29-01-08, 16:36
Geplaatst door sater
missive reactie,
met vriendelijke groet

:hihi: Vanwege types als jij moeten ze daar bendes secretaresses inhuren.

U is gezant dat u missives verstuurt? Kanselier wellicht?

David
29-01-08, 17:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik moet helemaal niks. Ik weiger me aan te passen aan andermans vooroordelen.

Als mensen zonder enige aanleiding "bang" zijn, moeten ze maar eens van hun luie derriere komen, naar de bieb fietsen en KENNIS OPDOEN over de islam en andere culturen.

Dat is HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne of die van welke moslim of migrant dan ook.


Je kunt de angst moeilijk ontkennen. Erkennen betekent niet de verantoordelijkheid ervoor nemen, maar gewoon toegeven dat die angst bestaat, hoe onterecht die angst ook mag wezen.

mark61
29-01-08, 17:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik moet helemaal niks. Ik weiger me aan te passen aan andermans vooroordelen.

Als mensen zonder enige aanleiding "bang" zijn, moeten ze maar eens van hun luie derriere komen, naar de bieb fietsen en KENNIS OPDOEN over de islam en andere culturen.

Dat is HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne of die van welke moslim of migrant dan ook.

Je moet niks. Slim is het wel. Ik ken genoeg moslims die dat wel zien, erkennen, doorhebben, begrijpen.

Zonder enige aanleiding is een grapje.

Slinger
29-01-08, 17:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik moet helemaal niks. Ik weiger me aan te passen aan andermans vooroordelen.

Als mensen zonder enige aanleiding "bang" zijn, moeten ze maar eens van hun luie derriere komen, naar de bieb fietsen en KENNIS OPDOEN over de islam en andere culturen.


Nou, ik denk dat, wanneer dat doen en ze de echte waarheid te weten komen, ze dan nog veel banger worden.

Pytaghoras
30-01-08, 10:56
Waar je ook maar kijkt, links of rechtes, gasten zoals Aboutaleb worden gebruikt om te zeggen wat een autochtoon niet durft te zeggen. Een neger mag onbeperkt zijn broeder een neger noemen!

Waarom voelt Aboutaleb zich steeds gedwongen om een statment te nemen inzake islam en moslims? Is hij niet een staatssecretaris voor alle Nederlanders zoals hij al eerder expliciet had aangegeven? Dient hij niet zijn werk uit te voeren waarvoor hij is aangesteld?

Waarom moeten wij als moslims de angst erkennen? Zijn de terroristen niet een product van de houding die westerse landen nemen ten opzicht van islamitische landen? En what about de grootste terroristen die miljoenen ton bommen gooien in Irak? En de zionisten die een volk sinds 1948 het leven zuur maakt? Duft hij iets daarover te zeggen?

The_Grand_Wazoo
30-01-08, 11:07
Geplaatst door Pytaghoras
Waar je ook maar kijkt, links of rechtes, gasten zoals Aboutaleb worden gebruikt om te zeggen wat een autochtoon niet durft te zeggen. Een neger mag onbeperkt zijn broeder een neger noemen!

Waarom voelt Aboutaleb zich steeds gedwongen om een statment te nemen inzake islam en moslims? Is hij niet een staatssecretaris voor alle Nederlanders zoals hij al eerder expliciet had aangegeven? Dient hij niet zijn werk uit te voeren waarvoor hij is aangesteld?

Waarom moeten wij als moslims de angst erkennen? Zijn de terroristen niet een product van de houding die westerse landen nemen ten opzicht van islamitische landen? En what about de grootste terroristen die miljoenen ton bommen gooien in Irak? En de zionisten die een volk sinds 1948 het leven zuur maakt? Duft hij iets daarover te zeggen?

Interesaante stellingen. Vragen terug:

a) Waarom zou Aboutaleb niet dit thema opnemen als hij voor een gehoor spreekt dat overwegend uit islamieten bestaan.

b) waarom zouden autochtonen dit niet durven te zeggen? Ik geloof dat de grote klacht juist is dat autochtonen over niets anders meer kunnen praten dan wat Aboutaleb hier te berde brengt.

c) Zou het mischien kunnen zijn dat hij uit hoofden van zijn staatsecretarisschap van Sociale zaken hier juist heel veel mee te maken heeft?

d) Zijn de terroristen alleen maar terug te voeren op dat perifide westen? Of misschien ook op de eigen machthebbers. Of zou je willen beweren dat indien het westen geen vinger inde pap had gehad dat de islamitische landen dan geregeerd zouden worden door redelijke heersers die hun volk in vrijheid zouden leven en met rust zouden laten, vooral op religieus gebied)?

e) Waarom zou het het tegenover een gehoor van vooral islamieten het over het Israelische staatsterrorisme hebben, of de onterechte oorlog van de VS in Irak. Dat is een beetje zinloos voor een staatssecretaris sociale zaken van Nederland, denk je niet?

knuppeltje
30-01-08, 11:41
Geplaatst door Pytaghoras
Waar je ook maar kijkt, links of rechtes, gasten zoals Aboutaleb worden gebruikt om te zeggen wat een autochtoon niet durft te zeggen. Een neger mag onbeperkt zijn broeder een neger noemen!

Waarom voelt Aboutaleb zich steeds gedwongen om een statment te nemen inzake islam en moslims? Is hij niet een staatssecretaris voor alle Nederlanders zoals hij al eerder expliciet had aangegeven? Dient hij niet zijn werk uit te voeren waarvoor hij is aangesteld?

Waarom moeten wij als moslims de angst erkennen? Zijn de terroristen niet een product van de houding die westerse landen nemen ten opzicht van islamitische landen? En what about de grootste terroristen die miljoenen ton bommen gooien in Irak? En de zionisten die een volk sinds 1948 het leven zuur maakt? Duft hij iets daarover te zeggen?


O- de allo's zijn kwaad op de auto's niet om wat zij zeggen, maar omdat sommige allo's dat ook zeggen.
Met dat uitvoeren is Aboe heel druk bezig denk.
Of ie dat laatste wel of niet durft weet ik niet, maar van mij mag ie.

contradictio
30-01-08, 11:46
Geplaatst door InSennia
AMSTERDAM - "Er is angst voor moslims in dit land en er rust een taak op de schouders van moslims daar iets aan te doen."

"Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt. We moeten elkaar vasthouden!", zo citeert BN De Stem de politicus.

"Het is van belang dat migranten zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

Aboutaleb over hoofddoekjes: "Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft."

En vervolgde tegen de aanwezige moslims: "Als u niet kúnt werken, dan mag u bij aanspreken, maar u moet mij niet alléén aanspreken op een goede uitkering. Ik weiger mensen met hun 21ste met pensioen te sturen."


Er is haat jegens Joden in dit land en er rust een taak op de schouders van Joden om daar iets aan te doen."
....
Het is van belang dat Joden zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar Joden zijn die Palestijnen onderdrukken, dan moet je concluderen dat die de Thora niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme haat bestaat voor Joden" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

EVEN ONZINNIG als zijn eigenlijke reactie...

naam
30-01-08, 13:13
Geplaatst door contradictio
Er is haat jegens Joden in dit land en er rust een taak op de schouders van Joden om daar iets aan te doen."
....
Het is van belang dat Joden zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar Joden zijn die Palestijnen onderdrukken, dan moet je concluderen dat die de Thora niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme haat bestaat voor Joden" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

EVEN ONZINNIG als zijn eigenlijke reactie...

Nee, niet onzinnig. Het kan verstandig zijn rekening te houden met de perceptie van anderen. Je kunt ook gewoon het blok beton voor je hoofd houden en doen alsof er niets aan de hand is en alles bij de ander ligt.

knuppeltje
30-01-08, 13:54
Geplaatst door contradictio
Er is haat jegens Joden in dit land en er rust een taak op de schouders van Joden om daar iets aan te doen."
....
Het is van belang dat Joden zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar Joden zijn die Palestijnen onderdrukken, dan moet je concluderen dat die de Thora niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme haat bestaat voor Joden" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

EVEN ONZINNIG als zijn eigenlijke reactie...

Nou ik weet een en ander zo net nog niet.
Laatst kwam hier een kersverse mod aanzetten met 'focking joden'.
Goed- we hebben hem daarna nooit meer hier gezien, maar toch.

sater
30-01-08, 15:46
Hero Brinkman (PVV-Kamerlid) beticht in een recent Volkskrantartikel Job Cohen (PvdA-burg. Asd.) van lafheid. Reden voor NOVA om beiden (29-01-'08) voor een stevige discussie uit te nodigen. Nou stevig?
Het kamerlid, in een vorig leven politieman/buurtregiseur, handhaaft zijn in de Volkskrant geuite bezwaren zoals: De door het salafisme beïnvloede Tawheed-moskee die nog altijd een islamstaat in Nederland voorstaat. Brinkman meent dat een dergelijke moskee gesloten dient te worden, het moskeebestuur dient te worden uitgezet.
Zoals in zijn Volkskrantartikel verwijt het Kamerlid ook tijdens het NOVA-debat de hoofdstedelijke burgemeester gebrek aan daadkracht en lafheid.

In zijn verweer op Brinkmans beschuldiging geeft Cohen toe bekend te zijn met het hierboven vermelde voornemen van de Tawheed-moskee. Hij acht sluiting van de moskee en uitzetting van het bestuur echter niet wenselijk. Wel verwijt de sociaal-democraat Brinkman, typische typerend voor de PVV, te polariseren.

Een polariserende Hero? Tja, Job kan beter zichzelf een spiegel voorhouden. Hij wees zijn opponens immers niet op wél door hem genomen, of nog te nemen, maatregelen t.a.v. de El Tawheed?

Koala64
30-01-08, 17:52
Geplaatst door sater
Hero Brinkman (PVV-Kamerlid) beticht in een recent Volkskrantartikel Job Cohen (PvdA-burg. Asd.) van lafheid. Reden voor NOVA om beiden (29-01-'08) voor een stevige discussie uit te nodigen. Nou stevig?
Het kamerlid, in een vorig leven politieman/buurtregiseur, handhaaft zijn in de Volkskrant geuite bezwaren zoals: De door het salafisme beïnvloede Tawheed-moskee die nog altijd een islamstaat in Nederland voorstaat. Brinkman meent dat een dergelijke moskee gesloten dient te worden, het moskeebestuur dient te worden uitgezet.
Zoals in zijn Volkskrantartikel verwijt het Kamerlid ook tijdens het NOVA-debat de hoofdstedelijke burgemeester gebrek aan daadkracht en lafheid.

In zijn verweer op Brinkmans beschuldiging geeft Cohen toe bekend te zijn met het hierboven vermelde voornemen van de Tawheed-moskee. Hij acht sluiting van de moskee en uitzetting van het bestuur echter niet wenselijk. Wel verwijt de sociaal-democraat Brinkman, typische typerend voor de PVV, te polariseren.

Een polariserende Hero? Tja, Job kan beter zichzelf een spiegel voorhouden. Hij wees zijn opponens immers niet op wél door hem genomen, of nog te nemen, maatregelen t.a.v. de El Tawheed?

De waarheid zou ook wel eens een beetje in het midden kunnen liggen, een optie die niet aan bod komt.

mark61
30-01-08, 18:38
Geplaatst door contradictio
Er is haat jegens Joden in dit land en er rust een taak op de schouders van Joden om daar iets aan te doen."
....
Het is van belang dat Joden zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar Joden zijn die Palestijnen onderdrukken, dan moet je concluderen dat die de Thora niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme haat bestaat voor Joden" , aldus Aboutaleb in de regionale krant.

EVEN ONZINNIG als zijn eigenlijke reactie...

Waarom maak je stiekem van angst 'haat'? Dat is op zichzelf al een hysterische, op niets gebaseerde kreet.

De rest klopt wel aardig :hihi:

naam
31-01-08, 07:59
Geplaatst door mark61
Waarom maak je stiekem van angst 'haat'?


Scheruppp.... :stout:

sater
31-01-08, 09:11
Geplaatst door Koala64
De waarheid zou ook wel eens een beetje in het midden kunnen liggen, een optie die niet aan bod komt.

Gelijk de waarheid spreekwoordelijk gewoon is te doen. Moeten partijen, en niet alleen Bronkman en Cohen,wel aan de voorwaarde van elkaar wederzijds halverwege tegemoet komen voldoen.

lihoed
31-01-08, 10:37
Aboe Taleb heeft geen karakter straalt ook geen leiderschap uit.
Ik vind em maar een nerd.
Wilders daarentegen straalt wel macht en leiderschap uit.

binloser
31-01-08, 11:11
Geplaatst door Al Sawt
[B

Antisemitisme in Europa was altijd gestoeld op macabre angsten voor de joodse medemens. Angst dat gestoeld was op iets wat eigenlijk onbekend was. Dergelijke fobie had eeuwenlang een pluriforme samenlevingen in Europa in de weg gestaan.

Joden en christenen hadden het niet makkelijk in de Islamitisch wereld. Maar zij werden niet weggezuiverd of uitgemoord als er een epidemie uitbrak. Ze maakten een onderdeel uit van de samenleving. Hoewel ze inderdaad te maken hadden met aantal beperkingen, maakten ze gebruik van het zelfde sociale infrastructuur als hun Islamitische landgenoten.

Dat bedoel ik met een pluriforme samenleving.

Daarom behoort Turkije meer tot Europa dan tot Midden Oosten! [/B]

1.Het was niet zozeer angst voor de joden geloof ik maar afgunst ,omdat ze veelal rijk en succesvol waren/zijn.
2. Inmiddels zijn de rollen dan wel helemaal omgedraaid; de islamwereld heeft een dam opgeworpen tegen vreemde en moderne invloeden. Meer dan ooit in Europa (in America nauwelijks) het geval is geweest. Dat heeft nogal bizarre en wereldvreemde vormen aangenomen, maar opportunistisch is men daarin natuurlijk ook, want zoals altijd met gelovigen van welke soort ook; de schijnheiligheid tiert er welig.

mark61
31-01-08, 11:37
Geplaatst door lihoed
Aboe Taleb heeft geen karakter straalt ook geen leiderschap uit.
Ik vind em maar een nerd.
Wilders daarentegen straalt wel macht en leiderschap uit.

Dat zegt meer over jouw inborst dan over beide heren :hihi:

Wilders heeft het charisma van een straatkeffertje hinkend op 3 poten met een oog dicht.

super ick
31-01-08, 12:23
Geplaatst door binloser
1.Het was niet zozeer angst voor de joden geloof ik maar afgunst ,omdat ze veelal rijk en succesvol waren/zijn.
2. Inmiddels zijn de rollen dan wel helemaal omgedraaid; de islamwereld heeft een dam opgeworpen tegen vreemde en moderne invloeden. Meer dan ooit in Europa (in America nauwelijks) het geval is geweest. Dat heeft nogal bizarre en wereldvreemde vormen aangenomen, maar opportunistisch is men daarin natuurlijk ook, want zoals altijd met gelovigen van welke soort ook; de schijnheiligheid tiert er welig.

Je eerste punt is inderdaad waar. Tegen alle armoede in, die destijds in Duitsland heerste konden veel Joden zich toch behoorlijk redden. Dat zette kwaad bloed en Hitler speelde daar handig op in.
Dat kwaad werd snel doorzien en gezamenlijk de kop ingedrukt.
Het was dus niet zo dat Joden door heel Europa vervolgd werden met goedvinden van de meerderheid van de Europeanen. Het waren Hitlers naaste aanhangers die ontvankelijk bleken voor zijn haatzaaierij en de vernietigingskampen hadden opgezet. (Wansseeconferentie).
Om de eigen Jodenhaat goed te praten, (of nee als je het anti-zionist noemt ben je geen Jodenhater, nog zo'n dooddoener), word net gedaan of de meerderheid van de Europeanen achter de Jodenvervolging stond. Dat is expliciet onwaar.

Wat wel waar is, is dat in de huidige tijd Joodse gemeenschappen in Islamitische landen gediscrimineerd worden en Christenen die daar al woonden voordat de Islam bestond gemarginaliseerd zijn.

lihoed
31-01-08, 12:37
Geplaatst door super ick

Wat wel waar is, is dat in de huidige tijd Joodse gemeenschappen in Islamitische landen gediscrimineerd worden en Christenen die daar al woonden voordat de Islam bestond gemarginaliseerd zijn.

Je lult uit je nek zoals gewoonlijk!

broodjeaap
31-01-08, 13:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik moet helemaal niks. Ik weiger me aan te passen aan andermans vooroordelen.

Als mensen zonder enige aanleiding "bang" zijn, moeten ze maar eens van hun luie derriere komen, naar de bieb fietsen en KENNIS OPDOEN over de islam en andere culturen.

Dat is HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne of die van welke moslim of migrant dan ook.

Weer lekker vanuit je schuttersputje aan het schreeuwen?
Beter op een hoek van het dak
dan met een twistzieke vrouw
in één woning. (Het boek Spreuken.)

Shemharosh
31-01-08, 17:44
Geplaatst door InSennia

Aboutaleb over hoofddoekjes: "Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft."



is deze gast goed bij zijn hoofd!!!!.....of is dit het fantasieniveau van onze grote politici tegenwoordig!!!...zo van: luister mensen als jullie van vijf hoog springen dan gaan jullie hartstikke dood!!!...moeten we dan gaan springen of niet springen???!!!!....en wie kwam op dat idee om van vijf hoog te gaan springen???!!!...

Koala64
31-01-08, 18:22
Geplaatst door lihoed
Aboe Taleb heeft geen karakter straalt ook geen leiderschap uit.
Ik vind em maar een nerd.
Wilders daarentegen straalt wel macht en leiderschap uit.

Ik zie dat anders.
Aboutaleb durft in discussie te gaan en gaat die niet uit de weg, ook moeilijke discussies niet.

Geert Wilders doet alleen aan eenrichtingsverkeer en onttrekt zich aan alle discussies omdat hij weet dat hij op argumenten gevloerd zal worden. Dus hij roept maar wat over de hoofden heen.

Wie is nou sterker?

Shemharosh
31-01-08, 18:25
Geplaatst door Koala64
Ik zie dat anders.
Aboutaleb durft in discussie te gaan en gaat die niet uit de weg, ook moeilijke discussies niet.

Geert Wilders doet alleen aan eenrichtingsverkeer en onttrekt zich aan alle discussies omdat hij weet dat hij op argumenten gevloerd zal worden. Dus hij roept maar wat over de hoofden heen.

Wie is nou sterker?

laten we zeggen dat ze allebei niet goed bij hun hoofd zijn...Gekke Geert en Dolle Achie!!!...de een heeft als Limburger nooit gezopen en die Riffi heeft nooit geblowd!!!!

sater
31-01-08, 23:31
Geplaatst door Shemharosh
laten we zeggen dat ze allebei niet goed bij hun hoofd zijn...Gekke Geert en Dolle Achie!!!...de een heeft als Limburger nooit gezopen en die Riffi heeft nooit geblowd!!!!

:love2: stel voor dat beiden gezellig aan een hash-waterpijp gaan lurken.

Koala64
31-01-08, 23:33
Geplaatst door Shemharosh
laten we zeggen dat ze allebei niet goed bij hun hoofd zijn...Gekke Geert en Dolle Achie!!!...de een heeft als Limburger nooit gezopen en die Riffi heeft nooit geblowd!!!!
:jeweetog:

super ick
01-02-08, 07:59
Geplaatst door lihoed
Je lult uit je nek zoals gewoonlijk!

Dank voor je inhoudelijke reactie.

p.s. blijf nu eens van je piemeltje af!! :zweep: :zweep: :zweep: :zweep: