PDA

Bekijk Volledige Versie : Plasterk wil dat homo-emancipatie doorgaat



Maurice
28-01-08, 17:14
Plasterk wil dat homo-emancipatie doorgaat



Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 28 januari 2008 @ 10:18

Minister Ronald Plasterk heeft een extra financiële impuls toegezegd aan homobelangenorganisatie COC. Voorwaarde hiervoor is wel dat het COC binnen enkele maanden met goede concrete plannen komt.

Dat heeft de PvdA-bewindsman gisteren bekendgemaakt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de homobelangenorganisatie. COC-voorzitter Frank van Dalen is zeer blij met de toezegging.

De homobelangenorganisatie heeft de afgelopen drie jaar veel projecten ontplooid die de emancipatie van de homoseksuelen in Nederland flink onder de aandacht heeft gebracht, zoals het initiëren van een 16-min-boot op de Gay Pride, de lobby voor het lesbische meemoederschap en de acties rond de ambtenaren die weigerden homostellen te trouwen. Deze financierde de organisatie echter allemaal uit eigen zak.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/87122

David
28-01-08, 17:41
Goeie actie van Plasterk. Ook een duidelijk signaal naar alle reli-freaks.

Koala64
28-01-08, 17:52
Mooi dat hij dat erdoor krijgt in die reli coalitie waar hij met zijn partij in zit.

knuppeltje
28-01-08, 20:35
Maar denk er aan- een Plasterk maakt nog geen zomer.

Julien
29-01-08, 13:23
Geplaatst door Maurice
[B]het initiëren van een 16-min-boot op de Gay Pride,
:kotsen2:

de lobby voor het lesbische meemoederschap
arme kinderen.. :(

en de acties rond de ambtenaren die weigerden homostellen te trouwen.
geen respect voor de gelovigen.

Deze financierde de organisatie echter allemaal uit eigen zak.
N.a.v. deze acties zouden ze al hun geld eerder moeten afpakken!

p.s. extra subsidie gericht voor het tegengaan van homogeweld, dat vind ik natuurlijk wel een goede zaak.

Koala64
29-01-08, 13:48
Geplaatst door Julien
:kotsen2:

arme kinderen.. :(

geen respect voor de gelovigen.

N.a.v. deze acties zouden ze al hun geld eerder moeten afpakken!

p.s. extra subsidie gericht voor het tegengaan van homogeweld, dat vind ik natuurlijk wel een goede zaak.

Waarom een kotssmiley bij die -16 boot? Je laat homosexuele jongeren zo zien dat er meer zijn zoals hun op die leeftijd, leeftijdsgenoten bovendien die zich niet schamen voor hun geaardheid. Ik wou dat ik het gezien had toen ik zo jong was, dan was mijn coming out een stuk makkelijker geweest.

Lesbische en homostellen kunnen kinderen net zo goed opvoeden als hetero's. Waar bij sommige hetero's kinderen soms gewoon min of meer aan komen waaien is er bij homostellen die kinderen adopteren tenminste een echte kinderwens aanwezig.

Ambtenaren die geen homostellen wensen in te zegenen moeten optyfen. De overheid dient geen discriminatie op de werkvloer toe te staan. Kun je je als ambtenaar daar niet mee leven, dan is er altijd nog de vrijwillige gang naar de vacaturebank.

Verder is het natuurlijk een goede zaak dat het COC subsidie krijgt.

mark61
29-01-08, 13:58
Geplaatst door Julien
arme kinderen.. :(

Waar slaat dat nou weer op?


geen respect voor de gelovigen.

Huh? Ambtenaren die weigeren hun werk uit te voeren, dat is waar het hier over gaat. Die hadden ontslagen moeten worden, tis uit debiel respect voor gelovigen dat dat niet is gebeurd.

David
29-01-08, 15:24
Geplaatst door mark61
Waar slaat dat nou weer op?



Huh? Ambtenaren die weigeren hun werk uit te voeren, dat is waar het hier over gaat. Die hadden ontslagen moeten worden, tis uit debiel respect voor gelovigen dat dat niet is gebeurd.

En zo is dat. :boer:

knuppeltje
29-01-08, 15:26
Geplaatst door Julien
:kotsen2:

arme kinderen.. :(

geen respect voor de gelovigen.

N.a.v. deze acties zouden ze al hun geld eerder moeten afpakken!

p.s. extra subsidie gericht voor het tegengaan van homogeweld, dat vind ik natuurlijk wel een goede zaak.

Arme kinderen?
Inderdaad lees de rapporten maar eens over al dat huislijk geweld tussen die brave pappa's en mamma's, of over het getrek over en weer aan de kinderen na de scheiding, het manipuleren van omgangsregelingen, en wat dat allemaal voor kinderen betekent.
Daar kun je dus echt van kotsen.
Respect voor gelovigen?
Wanneer gaan die dat opbrengen voor on- of andersgelovigen of homo's om zomaar wat te noemen?
Voorlopig zijn het altijd zij die het hardst roepen om respect die zelf het minste ervan voor anderen kunnen opbrengen.
Pleurt op met je geleuter over respect.
Ik denk dat we eindelijk eens een minister van onderwijs hebben die weet wat hij wilt