PDA

Bekijk Volledige Versie : The books of Harun Yahya



StevieK
29-01-08, 23:05
Misschien niet het nieuws van de dag

Maar ik kwam op internet de volgende link tegen

http://www.harunyahya.com/

This web site has been developed with the aim of promoting and publicizing the works of Harun Yahya, a prominent Turkish thinker and author. His books have attracted great attention both in Turkey and worldwide. In the 90's especially, the works of Harun Yahya have been a means of intellectual awakening for many Muslims, and non-Muslims alike, in the face of the illusions of the modern age. In other words, the name Harun Yahya is an invitation to the truth.

This invitation is a totally non-profit, idealist enterprise. The writer himself does not seek or make any financial gain from the books he has written. Nor those who contribute to the design, publication and the distribution of these books, or the documentary films, audio recordings, graphic designs based on these books seek or make any financial gain. In the same spirit, this web site gives free access to all the books written by Harun Yahya and other materials inspired by his works.

The books of Harun Yahya and thus this web site seek to recall various crucial facts, which people are led to disregard and even deny under the influence of the turmoil of the modern age. One of these basic facts is that of creation, that the universe, living things and man, are not self-existing entities, but the artifacts of God, the Supreme Creator. We are all created by Him and to Him we will all return. The allegedly "scientific" challenges to this fact — like Darwinism and other materialistic dogmas — are nothing but deceptions, as explained in this site.

This web site calls everyone from every corner of the world, from whatever cultural, racial, ethnic or social background to realize this basic fact and think of his duties to his Creator. In this message lies the real redemption and happiness of mankind.

http://www.harunyahya.com/nl/images/HeaderTop.gif

Ook zijn er veel Nederlandse tekst te vinden

Bofko
30-01-08, 00:29
Ik heb in Maleisie hele boekrekken vol met Harun Yahya-boeken gezien in boekenwinkels. Of ze ook goed verkocht werden weet ik niet.

Het is een krampachtige poging vanuit de islamitische wereld om wetenschappelijk gelijke tred te houden met het westen. Terwijl dat -in my humble opinion- helemaal niet nodig is omdat wetenschap en religie goed van elkaar te scheiden zijn.Maar ja, Darwin is natuurlijk een heet hangijzer voor vele religieuzen.

Dus van westerse wetenschappelijke ontdekkingen wordt achteraf, door Harun Yahya middels pseudo-wetenschappelijke wollige taal vermeld, dat het eigenlijk allang in de koran stond.

273Kelvin
30-01-08, 07:02
Geplaatst door Bofko
-in my humble opinion-

Wat heb je geleerd van vakkevullen.com?

Jouw ''humble opinion'' is ''superieure westerse wetenschap''?

Knielen voor ''het westen'', dan maar? :giechel:

Heb je ooit iets gelezen van HY?

StevieK
30-01-08, 08:02
Geplaatst door Bofko
Ik heb in Maleisie hele boekrekken vol met Harun Yahya-boeken gezien in boekenwinkels. Of ze ook goed verkocht werden weet ik niet.

Het is een krampachtige poging vanuit de islamitische wereld om wetenschappelijk gelijke tred te houden met het westen. Terwijl dat -in my humble opinion- helemaal niet nodig is omdat wetenschap en religie goed van elkaar te scheiden zijn.Maar ja, Darwin is natuurlijk een heet hangijzer voor vele religieuzen.

Dus van westerse wetenschappelijke ontdekkingen wordt achteraf, door Harun Yahya middels pseudo-wetenschappelijke wollige taal vermeld, dat het eigenlijk allang in de koran stond.

Heb je al op de website gekeken, het kost niets heel heel veel boeken on-line in diverse talen. Ik heb de moeite genoemen al diverse dingen te lezen en ik kom tot verbasing en zaken die ik denk worden hier ook weer aangehaald.

Bofko
30-01-08, 08:36
Geplaatst door 273Kelvin
Wat heb je geleerd van vakkevullen.com?

Niets. Hoezo ?


Geplaatst door 273Kelvin

Jouw ''humble opinion'' is ''superieure westerse wetenschap''?

Nope. Gewoon wetenschap. Zonder de adjectieven superieur en westers


Geplaatst door 273Kelvin

Knielen voor ''het westen'', dan maar? :giechel:

Wetenschap is er voor en van de hele mensheid.Dus hoezo knielen ? Da's een rare gedachtekronkel die jij en waarschijnlijk ook HY maken. Ik heb al aangegeven dat wetenschap en religie prima van elkaar te schieden zijn. HY vindt blijkbaar van niet.


Geplaatst door 273Kelvin

Heb je ooit iets gelezen van HY?
Ik heb een flink aantal fragmenten gelezen ja. Een heel boek doorwerken was veel te taai.

273Kelvin
30-01-08, 09:37
Geplaatst door Bofko
Ik heb een flink aantal fragmenten gelezen ja. Een heel boek doorwerken was veel te taai.

Reageer daar dan inhoudelijk op;
jouw ''humble opinion'' is me niet zoveel waard;
ookal is het wetenschap voor je. :schrik:

273Kelvin
30-01-08, 09:39
Geplaatst door StevieK
Heb je al op de website gekeken, het kost niets heel heel veel boeken on-line in diverse talen. Ik heb de moeite genoemen al diverse dingen te lezen en ik kom tot verbasing en zaken die ik denk worden hier ook weer aangehaald.

Die vent laat heel goed zien dat religie en wetenschap zeer goed samen gaan; elkaar zelfs bevestigen; i.t.t. wat sommige atheisten-fundamentalisten ons willen doen laten geloven.

Sallahddin
30-01-08, 18:48
Geplaatst door StevieK
Misschien niet het nieuws van de dag

Maar ik kwam op internet de volgende link tegen

http://www.harunyahya.com/

This web site has been developed with the aim of promoting and publicizing the works of Harun Yahya, a prominent Turkish thinker and author. His books have attracted great attention both in Turkey and worldwide. In the 90's especially, the works of Harun Yahya have been a means of intellectual awakening for many Muslims, and non-Muslims alike, in the face of the illusions of the modern age. In other words, the name Harun Yahya is an invitation to the truth.

This invitation is a totally non-profit, idealist enterprise. The writer himself does not seek or make any financial gain from the books he has written. Nor those who contribute to the design, publication and the distribution of these books, or the documentary films, audio recordings, graphic designs based on these books seek or make any financial gain. In the same spirit, this web site gives free access to all the books written by Harun Yahya and other materials inspired by his works.

The books of Harun Yahya and thus this web site seek to recall various crucial facts, which people are led to disregard and even deny under the influence of the turmoil of the modern age. One of these basic facts is that of creation, that the universe, living things and man, are not self-existing entities, but the artifacts of God, the Supreme Creator. We are all created by Him and to Him we will all return. The allegedly "scientific" challenges to this fact — like Darwinism and other materialistic dogmas — are nothing but deceptions, as explained in this site.

This web site calls everyone from every corner of the world, from whatever cultural, racial, ethnic or social background to realize this basic fact and think of his duties to his Creator. In this message lies the real redemption and happiness of mankind.

http://www.harunyahya.com/nl/images/HeaderTop.gif

Ook zijn er veel Nederlandse tekst te vinden

Harun Yahya ??? : nooit van gehoord : :fplet: :lole:

Ik dacht eerst dat het over een sultan of een eeuwen oude moslim geleerde ging :die naam al !!! :lole:

en ... al die gratis papier-druk_verspereiden ... werk !!!! :fplet:

de man mag toch een financieel beloning krijgen voor zijn werk !!! maar goed :dat snap ik nou niet echt :goeroe ???

nou , is dit het equivalent van "christian Intelligent design " ???

er zijn/waren er talloze prominente _schrijvers al dan niet wetenschappers die deze problematiek aankaartten en behandelden :die Harun is niet de eerste wat dat betreft ,al weet ik niet of die hetzelfde integriteit ,wetenschappelijk en ander capaciteit geniet als de eerstegenoemden ,maar goed:

"Uitnodiging tot de ... waarheid " ??? :

wat betreft de "wetenschappelijk " argumenten voor ... creation ???

Darwinisme zit FUNDAMENTEEL vol met gatjes ok : maar niet helemaal :

religie (=de bekende monotheistische religies althans :het jodendom ;het christendom & Islam :de rest wordt niet erkend als zodanig ... NIET door Islam althans !) ,en Islam met name wat betreft creation ,het ontstaan van het leven .... is zeer duidelijk erover !!!!




deze "uitnodiging tot de ...waarheid" is :

pretentieus ook met betrekking tot de "wetenschappelijk bewijsvoering" , en ook in relatie tot wetenschappers & wetenschap :

Bovendien:

de wetenschap kan absoluut geen aantwoorden leveren op deze fundamentele issues : creation ... met haar gehandicpt instrumenten en natuur =materialistish van aarde :

de wetenschap kent dus ook grenzen & moet dus zich niet bemoeien met deze issues ,anders krijgen wij van die pretentieus wetenschappelijk make-believe die nergens op slaat zoals die Big_Bang theorie over het onstaan van het leven of erger nog : het volgende :

moderne prominente wiskundigen pretenderen DE enige echte 1 enkel fundamenteel mathematish EQUATIE_formule te vinden (=als die bestaat in de eerst plaats :tover: ,wel te verstaan !) die ALLES en wel alles :tover: :lol: zou kunnen verklaren =dit zijn serieuze wiskundigen _wetenschappers die dat beweren =ultiem tragi_hilarish dwaasheid .!!!! :lol:


de modern wetenschap is een schitterend waardevol instrument als die maar binnen diens natuurlijke fundamentele grenzen blijft:

het zijn moslim_geleerden_wetenschappers die deze modern wetenschap tot leven riepen door diens schitterend revolutionnair doorbraak =het experiment_begrip :

Er bestaat absoluut geen strijd tussen Islam & wetenschap :integedeel zelfs :

Islam moedigt het vergaren van kennis in het algemeen aan & stimuleert die op allerlei manieren !

sterker nog : Islam verheft het vergaren van kennis in het algemeen die hoog geprezen wordt in Islam zelfs tot een religieus plicht :

sterker nog : God heeft meer "waardering" voor wetenschappers in het algemeen ....

raadpleeg de geschiedenis van islam bovendien om achter te halen wat voor schitterende wetenschappelijke _intellecuele prestaties en ander moslims geleerden hadden achtergelaten ....

moslims_ondergang was meer te wijten aan het feit dat moslims de rug toekeerden op allerlei manieren aan deze Islam en veraaden deze Islam -geest _essentie , beginselen ,dynamiek ... met onwetendheid ,achterlijkheid ,ondergang ... als gevolg :

Islam bronnen originaliteit_oorspronkelijkheid _authenticiteit ...die garant staan voor dergelijk succes in alle aspecten van het leven zijn er altijd nog : it's up to muslims !

P.S.: Islam & wetenschap zijn bovendien perfecte partners die elkaar verduidelijken _versterken .....met het geloof als moreel_ethish en ander feitelijk inhoudelijk gids bovendien .....

:zwaai:

Slinger
30-01-08, 18:59
Geplaatst door Sallahddin
Harun Yahya ??? : nooit van gehoord :

Ik dacht eerst dat het over een sultan of een eeuwen oude moslim geleerde :die naam al !!!

en ... al die gratis papier-druk_verspereiden ... werk !!!! :

de man mag toch een financieel beloning krijgen voor zijn werk !!! maar goed :

nou , is dit het equivalent van "christian Intelligent design " ???

"Uitnodiging tot de ... waarheid " ??? :

wat betreft de "wetenschappelijk " argumenten voor ... creation ???

Darwinisme zit FUNDAMENTEEL vol met gatjes ok : maar niet helemaal :

religie (=de bekende monotheistische religies althans :het jodendom ;het christendom & Islam :de rest wordt niet erkend als zodanig ... door islam althans !) ,en Islam met name wat betreft creation ,het ontstaan van het leven .... is zeer duidelijk erover :

pretentieus ook met betrekking tot de "wetenschappelijk bewijsvoering" , en ook in relatie tot wetenschappers & wetenschap :

de wetenschap kan absoluut geen aantwoorden leveren op deze fundamentele issues : creation ... met har gehandicpt instrumenten en natuur =materialistish van aarde :

de wetenschap kent dus ook grenzen & moet dus zich niet bemoeien met deze issues ,anders krijgen wij van die pretentieus wetenschappelijk make-believe die nergens op slaat zoals die Big_Bang theorie over het onstaan van het leven of erger nog : het volgende :

prominente wiskundigen pretenderen DE enige echte 1 enkel mathematish EQUATIE _formule !!!! :tover: die ... ALLES en wel alles!!! :tover: :lol: zou kunnen verklaren =tragi_hilarish dwaasheid =dit zij serieuze prominente wiskundigen_wetenschappers die zoiets pretenderen :

de modern wetenschap is een schitterend waardevol instrument als die maar binnen diens natuurlijke fundamentele grenzen blijft:

het zijn moslim_geleerden_wetenschappers die deze modern wetenschap tot leven riepen door diens schitterend revolutionnair doorbraak =het experiment_begrip :

Er bestaat absoluut geen strijd tussen Islam & wetenschap :integedeel zelfs :

Islam moedigt het vergaren van kennis in het algemeen aan & stimuleert die op allerlei manieren !

sterker nog : Islam verheft het vergaren van kennis in het algemeen die hoog geprezen wordt in Islam zelfs tot een religieus plicht :

sterker nog : God heeft meer "waardering" voor wetenschappers in het algemeen ....

raadpleeg de geschiedenis van islam bovendien om achter te halen wat voor schitterende wetenschappelijke _intellecuele prestaties en ander moslims geleerden hadden achtergelaten ....

moslims_ondergang was meer te wijten aan het feit dat moslims de rug toekeerden op allerlei manieren aan deze Islam en veraaden deze Islam -geest _essentie , beginselen ,dynamiek ... met onwetendheid ,achterlijkheid ,ondergang ... als gevolg :

Islam bronnen originaliteit_oorspronkelijkheid _authenticiteit ...die garant staan voor dergelijk succes in alle aspecten van het leven zijn er altijd nog : it's up to muslims !

P.S.: Islam & wetenschap zijn bovendien perfecte partners die elkaar verduidelijken

* De big-bang theorie gaat niet over de oorsprong van het leven maar over het ontstaan van het heelal.

* Wie moet wijken als de conclusies met elkaar in tegenspraak zijn, de islam of de wetenschap?

Wide-O
30-01-08, 19:02
Geplaatst door Sallahddin
Harun Yahya ??? : nooit van gehoord :

Ik dacht eerst dat het over een sultan of een eeuwen oude moslim geleerde :die naam al !!!

en ... al die gratis papier-druk_verspereiden ... werk !!!! :

de man mag toch een financieel beloning krijgen voor zijn werk !!! maar goed :

nou , is dit het equivalent van "christian Intelligent design " ???

"Uitnodiging tot de ... waarheid " ??? :

wat betreft de "wetenschappelijk " argumenten voor ... creation ???

Darwinisme zit FUNDAMENTEEL vol met gatjes ok : maar niet helemaal :

religie (=de bekende monotheistische religies althans :het jodendom ;het christendom & Islam :de rest wordt niet erkend als zodanig ... door islam althans !) ,en Islam met name wat betreft creation ,het ontstaan van het leven .... is zeer duidelijk erover :

pretentieus ook met betrekking tot de "wetenschappelijk bewijsvoering" , en ook in relatie tot wetenschappers & wetenschap :

de wetenschap kan absoluut geen aantwoorden leveren op deze fundamentele issues : creation ... met har gehandicpt instrumenten en natuur =materialistish van aarde :

de wetenschap kent dus ook grenzen & moet dus zich niet bemoeien met deze issues ,anders krijgen wij van die pretentieus wetenschappelijk make-believe die nergens op slaat zoals die Big_Bang theorie over het onstaan van het leven of erger nog : het volgende :

prominente wiskundigen pretenderen DE enige echte 1 enkel mathematish EQUATIE _formule !!!! :tover: die ... ALLES en wel alles!!! :tover: :lol: zou kunnen verklaren =tragi_hilarish dwaasheid =dit zij serieuze prominente wiskundigen_wetenschappers die zoiets pretenderen :

de modern wetenschap is een schitterend waardevol instrument als die maar binnen diens natuurlijke fundamentele grenzen blijft:

het zijn moslim_geleerden_wetenschappers die deze modern wetenschap tot leven riepen door diens schitterend revolutionnair doorbraak =het experiment_begrip :

Er bestaat absoluut geen strijd tussen Islam & wetenschap :integedeel zelfs :

Islam moedigt het vergaren van kennis in het algemeen aan & stimuleert die op allerlei manieren !

sterker nog : Islam verheft het vergaren van kennis in het algemeen die hoog geprezen wordt in Islam zelfs tot een religieus plicht :

sterker nog : God heeft meer "waardering" voor wetenschappers in het algemeen ....

raadpleeg de geschiedenis van islam bovendien om achter te halen wat voor schitterende wetenschappelijke _intellecuele prestaties en ander moslims geleerden hadden achtergelaten ....

moslims_ondergang was meer te wijten aan het feit dat moslims de rug toekeerden op allerlei manieren aan deze Islam en veraaden deze Islam -geest _essentie , beginselen ,dynamiek ... met onwetendheid ,achterlijkheid ,ondergang ... als gevolg :

Islam bronnen originaliteit_oorspronkelijkheid _authenticiteit ...die garant staan voor dergelijk succes in alle aspecten van het leven zijn er altijd nog : it's up to muslims !

P.S.: Islam & wetenschap zijn bovendien perfecte partners die elkaar verduidelijken

Dat blijkt maar weer. :duim:

Bofko
30-01-08, 23:37
Geplaatst door 273Kelvin

jouw ''humble opinion'' is me niet zoveel waard;

Verassend :moe:



Geplaatst door 273Kelvin
Reageer daar dan inhoudelijk op;


Ff kijken of jij wat inhoudelijheid hebt...

Welke wetenschappelijke methode hanteert HY volgens jou ?

mark61
30-01-08, 23:40
Geplaatst door 273Kelvin
Die vent laat heel goed zien dat religie en wetenschap zeer goed samen gaan; elkaar zelfs bevestigen; i.t.t. wat sommige atheisten-fundamentalisten ons willen doen laten geloven.

Die vent is knetter. Laat es zien hoe hij laat zien dat rel en ws zeer goed samen gaan.

ronald
31-01-08, 00:41
Geplaatst door mark61
Die vent is knetter. Laat es zien hoe hij laat zien dat rel en ws zeer goed samen gaan.


Ik denk dat je inderdaad niet moet doorschieten naar de andere kant en claimen dat religie patent op de wetenschap heeft. Dat je over een zekere samengaan kunt spreken is natuurlijk wel waar. Welk bezwaar heeft de religie nou tegen wetenschappers die zich met geneeskunde, literatuur, natuurkunde, scheikunde, mechanica....houden? Op zich vind ik een nieuwe wind wel verfrissend.

H.P.Pas
31-01-08, 08:14
Geplaatst door mark61
Die vent is knetter.

Welnee. Getalenteerd zakenman.

mark61
31-01-08, 08:26
Geplaatst door H.P.Pas
Welnee. Getalenteerd zakenman.

Weet jij zeker dat ie er veel geld mee verdient?

mark61
31-01-08, 08:28
Geplaatst door ronald
Ik denk dat je inderdaad niet moet doorschieten naar de andere kant en claimen dat religie patent op de wetenschap heeft. Dat je over een zekere samengaan kunt spreken is natuurlijk wel waar. Welk bezwaar heeft de religie nou tegen wetenschappers die zich met geneeskunde, literatuur, natuurkunde, scheikunde, mechanica....houden? Op zich vind ik een nieuwe wind wel verfrissend.

Het probleem met dit soort jokers (Yahya, Koelereet, en mss jij ook) is dat wetenschap geen losbladige leesmap is waar je uit kan halen wat je bevalt, en weggooien wat je niet bevalt. Het is één logisch geheel. Aanvaard je het kleinste deel niet, dan aanvaard je de rest niet. Geen evolutietheorie = geen natuurkunde, scheikunde, wiskunde, you name it.

Yahya en Reet zeggen dus eigenlijk dat computers niet bestaan en zij er ook niet achter zitten. Interessant.

H.P.Pas
31-01-08, 09:01
Geplaatst door mark61
Weet jij zeker dat ie er veel geld mee verdient?

Nee, weet ik niet. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Wat ik zie is professionele marketing en een perfect inspelen op Schaapse sentimenten.

mark61
31-01-08, 09:09
Geplaatst door H.P.Pas
Nee, weet ik niet. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Wat ik zie is professionele marketing en een perfect inspelen op Schaapse sentimenten.

Ik zie het meer psychologisch en cultureel. Turkije zit in een fase waarin het de VS cultureel op de voet volgt. Dit gekkige anti-evolutionisme is door en door Amerikaans (en christelijk, natuurlijk). Dus behalve de antirookgolf waait ook dit over uit de VS.

In bij mijn weten alle islamitische landen wordt de evolutietheorie onderwezen en leutert niemand daarover. Het is typerend dat dit in het meest 'verwesterde' islamitische land wel gebeurt.

H.P.Pas
31-01-08, 10:01
Geplaatst door mark61
Ik zie het meer psychologisch en cultureel. Turkije zit in een fase waarin het de VS cultureel op de voet volgt. Dit gekkige anti-evolutionisme is door en door Amerikaans (en christelijk, natuurlijk). Dus behalve de antirookgolf waait ook dit over uit de VS.



De hele aanpak is inderdaad Amerikaans.
Maar hij heeft het niet alleen over veel meer dingen als evolutie:

Deze (http://api.fmanager.net/api_v1/productDetail.php?dev-t=EDCRFV&objectId=3422) is heel interessant.

mark61
31-01-08, 10:14
Geplaatst door H.P.Pas
De hele aanpak is inderdaad Amerikaans.
Maar hij heeft het niet alleen over veel meer dingen als evolutie:

Deze (http://api.fmanager.net/api_v1/productDetail.php?dev-t=EDCRFV&objectId=3422) is heel interessant.

Das toch standard procedure? 'Darwinisme' als ideologie voorstellen, en vervolgens verantwoordelijk stellen voor alle mogelijke (obscure) ismes als sociaal darwinisme en alles wat je er verder aan vast kan breien. De gehele verdorven geschiedenis des perfide Westens, blijkt. :staart:

mark61
31-01-08, 10:16
Oh und bitte den Unterschied zwischen Deutsch und Niederländisch beobachten in Komparativ-Konstruktionen :lekpuh:

H.P.Pas
31-01-08, 10:16
Geplaatst door mark61
De gehele verdorven geschiedenis des perfide Westens, blijkt. :staart:

Jawel maar dat is toch meer Schaaps dan Yanks.

naam
31-01-08, 10:18
Geplaatst door mark61
Het probleem met dit soort jokers (Yahya, Koelereet, en mss jij ook) is dat wetenschap geen losbladige leesmap is waar je uit kan halen wat je bevalt, en weggooien wat je niet bevalt. Het is één logisch geheel. Aanvaard je het kleinste deel niet, dan aanvaard je de rest niet. Geen evolutietheorie = geen natuurkunde, scheikunde, wiskunde, you name it.

Yahya en Reet zeggen dus eigenlijk dat computers niet bestaan en zij er ook niet achter zitten. Interessant.

Hoewel ze wel weer in iets geloven dat niet te bewijzen of zien is. :maf3:

mark61
31-01-08, 10:24
Geplaatst door H.P.Pas
Jawel maar dat is toch meer Schaaps dan Yanks.

Je moet dit zien als christelijk in de zin van Godhatesfags.com.

Besides, we hebben het hier dus over een 'niet-westerse moslim'. Het moest en zou naar westenbashing gaan, dat had je toch wel begrepen? Die evolutietheorie interesseert geen hond wat. Wetenschap in het algemeen alleen vzv er beweerd kan worden dat 'allus al in de koraan stond.'

273Kelvin
31-01-08, 11:06
Geplaatst door Bofko
Welke wetenschappelijke methode hanteert HY volgens jou ?

Geen spelletjes spelen; JIJ maakt religie van wetenschap die je niet hebt
en JIJ bent hier degene met een ''humble opinion''
kom JIJ met JOUW argumenten tegen HY.

273Kelvin
31-01-08, 11:07
Geplaatst door mark61
Het probleem met dit soort jokers (Yahya, Koelereet, en mss jij ook) is dat wetenschap geen losbladige leesmap is waar je uit kan halen wat je bevalt, en weggooien wat je niet bevalt. Het is één logisch geheel. Aanvaard je het kleinste deel niet, dan aanvaard je de rest niet. Geen evolutietheorie = geen natuurkunde, scheikunde, wiskunde, you name it.

Yahya en Reet zeggen dus eigenlijk dat computers niet bestaan en zij er ook niet achter zitten. Interessant.

Zo te zien nog steeds aan de alcohol; je kan beter blowen; daar ga je ook minder van schuimbekken..

mark61
31-01-08, 11:33
Geplaatst door 273Kelvin
Zo te zien nog steeds aan de alcohol; je kan beter blowen; daar ga je ook minder van schuimbekken..

Je stompzinnigheid is met beledigingen echt niet te maskeren.

Maar ga zo door, mij vermaak noch stoor je ermee, maar voor jezelf is het blijkbaar therapeutisch weldadig.

H.P.Pas
31-01-08, 11:39
Geplaatst door naam
Hoewel ze wel weer in iets geloven dat niet te bewijzen of zien is. :maf3:

Daarmee staan ze in een rijke traditie.
De metafysicus ontkent het waarneembare en bewijst het onwaarneembare.

Bofko
31-01-08, 12:05
Geplaatst door 273Kelvin
Geen spelletjes spelen; JIJ maakt religie van wetenschap die je niet hebt
en JIJ bent hier degene met een ''humble opinion''
kom JIJ met JOUW argumenten tegen HY.

O, ik heb nog geen inhoudelijkheid gezien van jou hier-te moeilijk waarschijnlijk- , dus ik dacht: 'Die houdt naast beledigen misschien ook wel van spelletjes' .

273Kelvin
31-01-08, 13:06
Geplaatst door Bofko
O, ik heb nog geen inhoudelijkheid gezien van jou hier-te moeilijk waarschijnlijk- , dus ik dacht: 'Die houdt naast beledigen misschien ook wel van spelletjes' .

Jij bent de afzeikerd hier en als je wat te zeiken hebt, moet je daar een goede reden voor hebben.

Maar jij wat jij als blanke schrijft zegt moet natuurlijk genomen worden ''at face-value''.

273Kelvin
31-01-08, 13:18
Geplaatst door Bofko
...., dus ik dacht.....,,,,,,

:giechel:

koeien hebben grotere koppen; laat die maar denken voor je....

Bofko
31-01-08, 13:32
Geplaatst door 273Kelvin

Maar jij wat jij als blanke schrijft zegt moet natuurlijk genomen worden ''at face-value''.

Ik schrijf niet als blanke ik schrijf namens mezelf. Dat jij daar huidskleur gaat bijhalen zegt iets over jou.

En verder 'moet' niets van wat ik schrijf als "at face-value" genomen worden hoor. Voel je vrij om met een goed verhaal of met goede tegenargumenten te komen.

Ik probeer gewoon allerlei onzin, hersenspinsels, en waanvoorstellingen die op dit forum gedebiteerd worden, aan de kaak te stellen.

Bofko
31-01-08, 13:36
Geplaatst door 273Kelvin

:giechel:
koeien hebben grotere koppen; laat die maar denken voor je....

Jij moet vaak hard lachen he, als iemand de woorden 'ik denk' of 'ik dacht' opschrijft.

273Kelvin
31-01-08, 16:07
Geplaatst door Bofko
Jij moet vaak hard lachen he, als iemand de woorden 'ik denk' of 'ik dacht' opschrijft.

Nee; alleen als een niemand als jij dat doet!

:jeweetog:

Slinger
31-01-08, 16:24
Geplaatst door 273Kelvin
Nee; alleen als een niemand als jij dat doet!

:jeweetog:

Wie echt gevoel voor humor heeft, kan ook lachen om zich zelf...

Shemharosh
31-01-08, 17:21
http://www.harunyahya.com/books/science/electricity/electricity_01.php

die gast is niet goed bij zijn hoofd!!!!....in plaats om zich te gaan verwonderen over hoe die Finnen en die Koereannen en Amerikannen die dunne elektrische Nokia's,Samsong's en Iphones maken gaat ie als een wijf zitten kletsen over nieuws van gisteren en eergistern!!!!


It is Allah Who created the seven heavens and of the Earth the same number, the Command descending down through all of them, so that you might know that Allah has power over all things and that Allah encompasses all things in His knowledge. (Surat at-Talaq: 12)


"Hebben ze niet gekeken naar die wolkenkrabbers hoe die zijn geschoten!!!!....Allah schept wie en wat hij wil"

Sallahddin
31-01-08, 17:53
Geplaatst door Slinger
* De big-bang theorie gaat niet over de oorsprong van het leven maar over het ontstaan van het heelal.

* Wie moet wijken als de conclusies met elkaar in tegenspraak zijn, de islam of de wetenschap?

Heb niet zoveel gemist ,zie ik he !!! :lol: :fplet: :

Nou , ik schrijf maar snel ,bij gebrek aan genoeg tijd :vandaar de onvermijdelijk begrips en andere fouten inderdaad :

de Big Bang theorie blijft maar een ... theorie : Big Ben is meer een tastbaar realiteit !!! :lol: die B_Bang theorie is inderdaad over het onstaan van het ... heelal ,NIET het leven !

maar goed :

wat betreft je vraag : :rood: :fplet: :het volgende dan :

deze vraag is helemaal niet van toepassing op Islam ,jongen :

natuurlijk zou er nooit strijd kunnen bestaan tussen Islam & wetenschap ;dat had ik al gezegd :

geef me dan 1 enkel wetenschappelijk onbetwist_beslist feit of "waarheid" die de Islam tegenspreekt op de desbetreffend issue !!! = challenge me then =make my day !!! :tover:

kom maar niet met de 1 of ander wetenschappelijk controversieel betwist onbeslist feit :

de wetenschap kan sommige zgn wetenschappelijke feiten ongedaan maken & herzien =kom maar dan met slechts 1 waterdicht wetenschappelijk waarheid die de Islam "in verlegenheid_tegenspraak" zou brengen ,bij wijze van spreken !!! :tover:

:zwaai:

Sallahddin
31-01-08, 17:56
Geplaatst door Wide-O
Dat blijkt maar weer. :duim:

Can u be more specific ??? :

inhoudelijk reageren graag :

heb ik niks aan deze soort ironish goedkoop rhetoriek !!! :tover:

:zwaai:

Shemharosh
31-01-08, 18:03
Geplaatst door Sallahddin


natuurlijk zou er nooit strijd kunnen bestaan tussen Islam & wetenschap ;dat had ik al gezegd :




het probleem met de Islam en de wetenschap is dat die twee niks met elkaar te maken hebben.....een imaam weet nooit,eerder dan je zelf,of je dood gaat of niet....een dokter soms wel....een bezoekje aan een imaam overslaan kan nooit fataal zijn,als het goed is!!!!!

273Kelvin
31-01-08, 18:18
Geplaatst door Slinger
Wie echt gevoel voor humor heeft, kan ook lachen om zich zelf...

Ik zou de ernst van de zaak inzien en hulp gaan zoeken als ik jou was; in plaats van over mezelf te gaan lachen.

273Kelvin
31-01-08, 18:21
Geplaatst door Bofko
...tegenargumenten...

Om ''tegenargumenten'' te hebben moeten er eerst argumenten zijn opgebracht met de nodige bewijzen om deze te ondersteunen; waarschuw je me als je zo ver bent?

Jij geeft zelfs toe dat je nauwelijks iets gelezen hebt van HY; ik wens je daarom veel succes.

Slinger
31-01-08, 18:32
Geplaatst door Sallahddin
Heb niet zoveel gemist ,zie ik he !!! :lol: :fplet: :

Nou , ik schrijf maar snel ,bij gebrek aan genoeg tijd :vandaar de onvermijdelijk begrips en andere fouten inderdaad :

de Big Bang theorie blijft maar een ... theorie : Big Ben is meer een tastbaar realiteit !!! :lol: die B_Bang theorie is inderdaad over het onstaan van het ... heelal ,NIET het leven !

maar goed :

wat betreft je vraag : :rood: :fplet: :het volgende dan :

deze vraag is helemaal niet van toepassing op Islam ,jongen :

natuurlijk zou er nooit strijd kunnen bestaan tussen Islam & wetenschap ;dat had ik al gezegd :

geef me dan 1 enkel wetenschappelijk onbetwist_beslist feit of "waarheid" die de Islam tegenspreekt op de desbetreffend issue !!! = challenge me then =make my day !!! :tover:

kom maar niet met de 1 of ander wetenschappelijk controversieel betwist onbeslist feit :

de wetenschap kan sommige zgn wetenschappelijke feiten ongedaan maken & herzien =kom maar dan met slechts 1 waterdicht wetenschappelijk waarheid die de Islam "in verlegenheid_tegenspraak" zou brengen ,bij wijze van spreken !!! :tover:

:zwaai:

Nou er zijn zeer veel onderwerpen te noemen waarbij het geloof een andere uitkomst heeft dan de wetenschap. Zo is bijvoorbeeld het bestaan van het hiernamaals wetenschappelijk nog nooit bewezen. Vele gelovigen (niet alle) gaan wel van het bestaan ervan uit. Als je zegt dat er geen strijd is tussen wetenschap en geloof, betekent dat dus dat we er rustig van uit kunnen gaan dat het hiernamaals niet bestaat?

Wide-O
01-02-08, 05:14
Geplaatst door Sallahddin
Can u be more specific ??? :

inhoudelijk reageren graag :

heb ik niks aan deze soort ironish goedkoop rhetoriek !!! :tover:

:zwaai:

Ik had FF gebrek aan genoeg tijd.

Bofko
01-02-08, 08:17
Geplaatst door 273Kelvin

Jij geeft zelfs toe dat je nauwelijks iets gelezen hebt van HY; ik wens je daarom veel succes.

Dat klopt. Maar je hoeft het sprookjesboek van Grimm toch ook niet helemaal te lezen om de overtuiging te hebben dat het om een verzonnen zaken gaat.Een paar fragmenten lezen en de rest snel doorbladeren volstaat dan.
Als je op zoek bent naar waarheid en je ziet in 1 fragment al een hoop onzin staan word je de lust aardig ontnomen om door te lezen.



Geplaatst door 273Kelvin
Om ''tegenargumenten'' te hebben moeten er eerst argumenten zijn opgebracht met de nodige bewijzen om deze te ondersteunen; waarschuw je me als je zo ver bent?

Ik ga daar geen energie insteken. Ik zal je verblijden met een link waar ikzelf helemaal achter sta : http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=59.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Tomas
01-02-08, 08:49
Geplaatst door Bofko

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Je bent echt de enige Bofko. Nou ja, op een paar randdebielen na. Wat jij aan het doen bent noemen ze wel: Het voederen van een trol. Schijnt weinig bevredigend te zijn.

Bofko
01-02-08, 09:17
Geplaatst door Tomas
Je bent echt de enige Bofko. Nou ja, op een paar randdebielen na. Wat jij aan het doen bent noemen ze wel: Het voederen van een trol.
Weet ik. Alhoewel ik wel wat onhandige pogingen om dat trollenbestaan te ontstijgen ,gezien heb.


Geplaatst door Tomas
Schijnt weinig bevredigend te zijn.
Dat kan en en dan zal het wel stoppen. Da's altijd met 'dolletjes maken' .

273Kelvin
01-02-08, 13:43
Geplaatst door Tomas
Je bent echt de enige Bofko. Nou ja, op een paar randdebielen na. Wat jij aan het doen bent noemen ze wel: Het voederen van een trol. Schijnt weinig bevredigend te zijn.

Ik ben in het geheel niet geintereseerd in jou; noch in jouw vakkevulmaatje; noch in (zijn autoriteit op basis van) zijn arrogantie en vooringenomenheid.

Als je je wilt afvragen wat tijdverspilling is..

Sallahddin
01-02-08, 18:10
Geplaatst door Slinger
Nou er zijn zeer veel onderwerpen te noemen waarbij het geloof een andere uitkomst heeft dan de wetenschap. Zo is bijvoorbeeld het bestaan van het hiernamaals wetenschappelijk nog nooit bewezen. Vele gelovigen (niet alle) gaan wel van het bestaan ervan uit. Als je zegt dat er geen strijd is tussen wetenschap en geloof, betekent dat dus dat we er rustig van uit kunnen gaan dat het hiernamaals niet bestaat?

Nou , :lol: :tover: ,Slinger :gaat het goed met je ??? :

als ik het goed begrepen heb !lol! , no offense : want dit is een uiterst bizar-verbazingwekkend uitgangspunt van je :

alles wat de wetenschap NIET kan bewijzen ... bestaat dus niet ??? :

God bestaat vervolgens ook niet op deze manier ....


je stelt me enorm teleur ,man :

een paar eeuwen geleden , bacterien ,virussen , DNA ... waren nog niet wetenschappelijk bewezen_ontdekt ,dus bestonden die toen niet soms ??? :tover: :met het fundamenteel verschil dat het hiernamaals bijv. is van mytafysish _futuristish orde :

die zou plaats vinden aan het einde van de tijd ... as we know it :


hoe kan deze wetenschap een toekomtig metafysish fenomeen_verschijnsel notabene bewijzen_weerleggen !!! :lol: :tover: :

je bent "roomser dan de paus" met betrekking tot de modern wetenschap :zelfs prominente doorgewinterd wetenschappers hebben die dwaas pretentie_ambitie_ absoluut niet :die zijn humble_modest _ realist .... :

zelfs de materialistsish natuur van de wetenschap houdt deze gevangen binnen de materieel wereld & materiele processen.... het hiernamaals heeft absoluut niks met materie te maken ,voor zover ik weet bovendien :


laat die wetenschappers maar ... de dood bijv. "elimineren_verslaan " dan bijv. :

dat zou "makkelijker" (=ironish bedoeld =makkelijk =onmogelijk!) zijn dan het hiernamaals te kunnen bewijzen_weerleggen ... =ultiem dwaasheid qua uitgangspunt :


laat de wetenschap maar eerst al die down_to_earth issues verklaren ,onder controle houden ...die binnen bereik zijn (kan gebeuren inderdaad :"toeval"_kwesties in quantum physics bijv.)....

Bovendien :


25 eeuwen min of meer ,filosofie ,scholastiek ... hadden tot nu toe geen echt doorbraak geleverd wat betreft het al dan niet bewijzen van het bestaan van God bijv.: not in a million light years to come ,buddy =buiten bereik van de menselijk rede ,experimeten ,ervaringnen .... :

geldt dus ook voor :

het hiernamaals ... :die zijn van die metafysische concepten _begrippen ....die absoluut niet kunnen bewezen_weerlegd worden :

laat ze maar eerst de werkelijk omvang van het heelal of universe in kaart brengen :

wat een pretentieus_arrogant-wezentje is de mens :

deze mens bestaat en leeft op deze heel klein planeet die helemaal niks is vergeleken met de heel universe =billions of galagcies & billions of solar systems ...= wat de wetenschappers ervan weten is minder dan een drop water in een hel oceaan :

deze dwaas mens wil bovendien verschijnselen _feneomene_concepten al dan niet metafysish ... bewijzen-weerleggen :tover: die nog veel groter dan deze universe =

ultiem dwaasheid inderdaad :

deze mens weet bovendien niet echt zo veel over.... zichzelf notabene :

lees wat dat betreft het boeiend werk-boek van Frans Nobel prize winaar van de bilogie ,geloof ik : "Man THE unknown " by Alexis carrel


Ach... waar ben ik toch mee bezig ??? : :tover:

:zwaai:

Slinger
01-02-08, 19:31
Geplaatst door Sallahddin
Nou , :lol: :tover: ,Slinger :gaat het goed met je ??? :

als ik het goed begrepen heb !lol! , no offense : want dit is een uiterst bizar-verbazingwekkend uitgangspunt van je :

alles wat de wetenschap NIET kan bewijzen ... bestaat dus niet ??? :

God bestaat vervolgens ook niet op deze manier ....

je stelt me enorm teleur ,man :

een paar eeuwen geleden , bacterien ,virussen , DNA ... waren nog niet wetenschappelijk bewezen_ontdekt ,dus bestonden die toen niet soms ??? :tover: :met het fundamenteel verschil dat het hiernamaals bijv. is van mytafysish _futuristish orde :

die zou plaats vinden aan het einde van de tijd ... as we know it :


hoe kan deze wetenschap een toekomtig metafysish fenomeen_verschijnsel notabene bewijzen_weerleggen !!! :lol: :tover: :

je bent "roomser dan de paus" met betrekking tot de modern wetenschap :zelfs prominente doorgewinterd wetenschappers hebben die dwaas pretentie_ambitie_ absoluut niet :die zijn humble_modest _ realist .... :

zelfs de materialistsish natuur van de wetenschap houdt deze gevangen binnen de materieel wereld & materiele processen.... het hiernamaals heeft absoluut niks met materie te maken ,voor zover ik weet bovendien :


laat die wetenschappers maar ... de dood bijv. "elimineren_verslaan " dan bijv. :

dat zou "makkelijker" (=ironish bedoeld =makkelijk =onmogelijk!) zijn dan het hiernamaals te kunnen bewijzen_weerleggen ... =ultiem dwaasheid qua uitgangspunt :


laat de wetenschap maar eerst al die down_to_earth issues verklaren ,onder controle houden ...die binnen bereik zijn (kan gebeuren inderdaad :"toeval"_kwesties in quantum physics bijv.)....

Bovendien :


25 eeuwen min of meer ,filosofie ,scholastiek ... hadden tot nu toe geen echt doorbraak geleverd wat betreft het al dan niet bewijzen van het bestaan van God bijv.: not in a million light years to come ,buddy =buiten bereik van de menselijk rede ,experimeten ,ervaringnen .... :

geldt dus ook voor :

het hiernamaals ... :die zijn van die metafysische concepten _begrippen ....die absoluut niet kunnen bewezen_weerlegd worden :

laat ze maar eerst de werkelijk omvang van het heelal of universe in kaart brengen :

wat een pretentieus_arrogant-wezentje is de mens :

deze mens bestaat en leeft op deze heel klein planeet die helemaal niks is vergeleken met de heel universe =billions of galagcies & billions of solar systems ...= wat de wetenschappers ervan weten is minder dan een drop water in een hel oceaan :

deze dwaas mens wil bovendien verschijnselen _feneomene_concepten al dan niet metafysish ... bewijzen-weerleggen :tover: die nog veel groter dan deze universe =

ultiem dwaasheid inderdaad :

deze mens weet bovendien niet echt zo veel over.... zichzelf notabene :

lees wat dat betreft het boeiend werk-boek van Frans Nobel prize winaar van de bilogie ,geloof ik : "Man THE unknown " by Alexis carrel


Ach... waar ben ik toch mee bezig ??? : :tover:

:zwaai:

Kijk, dat bedoel ik. Ik ben blij dat je nu zelf met voorbeelden komt. Inderdaad het geloof heeft nooit iets over bacteriën, DNA en dergelijke gezegd, maar de wetenschap heeft het bestaan ervan bewezen. Er is dus wel degelijk verschil tussen geloof en wetenschap. Zoals je zelf ook al zegt, het geloof heeft betrekking op heel andere zaken dan de wetenschap, namelijk het ene op God en de eeuwige dingen en het andere op de verschijnselen van deze wereld.