PDA

Bekijk Volledige Versie : Koenders: Blokkade Gazastrook in strijd met recht



InSennia
30-01-08, 16:34
'Blokkade Gazastrook in strijd met recht'

DEN HAAG - Israël heeft zich de afgelopen weken schuldig gemaakt aan het collectief straffen van de bevolking van de Gazastrook en dat is in strijd met het internationaal recht. Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) woensdag gezegd.

Hij deed deze uitspraak na afloop van een gesprek met het hoofd van de VN-hulporganisatie voor Palestijnen UNRWA.
Volgens Koenders is het de vraag of de reactie van Israël op de aanvallen vanuit de Gazastrook proportioneel is. ,,Als je de bevolking collectief straft ook door het stopzetten van de elektriciteit en dergelijke dan is dat niet aanvaardbaar.'' Volgens de minister treft Israël niet alleen Hamas of de mensen van terroristische organisaties die verantwoordelijk zijn voor de raketaanvallen op de Israëlische bevolking, maar draagt ook de bevolking van de Gazastrook de consequenties.
(ANP)

Koala64
30-01-08, 17:50
Nou daar heeft ie dan ook wel gelijk in.

Probleem is dat hij in een christelijke coalitie zit die zich 'verbonden' voelt met Israel op religieuze gronden en niet in beweging zal willen komen.

Slinger
30-01-08, 18:54
Geplaatst door InSennia
'Blokkade Gazastrook in strijd met recht'

DEN HAAG - Israël heeft zich de afgelopen weken schuldig gemaakt aan het collectief straffen van de bevolking van de Gazastrook en dat is in strijd met het internationaal recht. Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) woensdag gezegd.

Hij deed deze uitspraak na afloop van een gesprek met het hoofd van de VN-hulporganisatie voor Palestijnen UNRWA.
Volgens Koenders is het de vraag of de reactie van Israël op de aanvallen vanuit de Gazastrook proportioneel is. ,,Als je de bevolking collectief straft ook door het stopzetten van de elektriciteit en dergelijke dan is dat niet aanvaardbaar.'' Volgens de minister treft Israël niet alleen Hamas of de mensen van terroristische organisaties die verantwoordelijk zijn voor de raketaanvallen op de Israëlische bevolking, maar draagt ook de bevolking van de Gazastrook de consequenties.
(ANP)

Twee vragen:

1. Dit is allesbehalve een evenwichtig oordeel van meneer Koenders! Waarom heb ik hem over de voortdurende beschietingen van Israëlisch grondgebied met Qassam-raketten niet gehoord?

2 Ontwikkelingssamenwerking steunt de Palestijnen met miljoenen euro's. Ontwikkelingshulp aan een oorlogsgebied dus. In andere delen van de wereld zou er niet aan gedacht worden om geld in een oorlogsgebied te pompen. Waarom wordt er een uitzondering gemaakt voor dit gebied?

knuppeltje
30-01-08, 19:05
Geplaatst door Slinger
Twee vragen:

1. Dit is allesbehalve een evenwichtig oordeel van meneer Koenders! Waarom heb ik hem over de voortdurende beschietingen van Israëlisch grondgebied met Qassam-raketten niet gehoord?

2 Ontwikkelingssamenwerking steunt de Palestijnen met miljoenen euro's. Ontwikkelingshulp aan een oorlogsgebied dus. In andere delen van de wereld zou er niet aan gedacht worden om geld in een oorlogsgebied te pompen. Waarom wordt er een uitzondering gemaakt voor dit gebied?


1. Gewoon alle bezette gebieden ontruimen, ligt al tig jaar een VN resolutie.

2. Van die plofraketjes weet Koenders ook wel.

3. Omdat Israel dat vliegveld wat met ons geld is aangelegd in de puin heeft geholpen.

4. Omdat Israel ons constant oplicht via importregelingen van fruit terwijl dat niet van hen is.

Hoeveel punten wil je nog hebben?
Alle VN resoluties waarmee ze van begin af aan hun reet mee hebben afgeveegd bijvoorbeeld?
Met scherp schieten op kleine steentjes gooiertjes?
Totale marginalisering van niet joden in de staat Israel zelf?
Hoeveel punten wil je nog hebben als milde kritiek op die nepdemocratie daar?

mark61
30-01-08, 19:24
Koenders heeft er daarentegen geen moeite mee dat de bevolking van Gaza door de westerse Hamasboycott al tot de bedelstaf gebracht was?

knuppeltje
30-01-08, 19:48
Geplaatst door mark61
Koenders heeft er daarentegen geen moeite mee dat de bevolking van Gaza door de westerse Hamasboycott al tot de bedelstaf gebracht was?

Liks is rechts als het moet- zei Wim Kan eens.

ronald
30-01-08, 22:36
Geplaatst door knuppeltje
Liks is rechts als het moet- zei Wim Kan eens.

Abba Eban had een nog leukere...als de VN morgen wil verklaren dat de wereld plat is, dan is de wereld plat.

273Kelvin
31-01-08, 11:16
Geplaatst door Slinger
Waarom heb ik hem over de voortdurende beschietingen van Israëlisch grondgebied met Qassam-raketten niet gehoord?

Omdat er op jaarbasis meer joden omkomen na zich verslikt te hebben in een Pretzel.


Geplaatst door Slinger
Waarom wordt er een uitzondering gemaakt voor dit gebied?

Omdat het 50% kinderen zijn die door Israhel belegerd worden; die de meest wrede Middeleeuwse belegering doet gelijken op een Kerstvreugdevuur.

Bovendien: Israhel levert wapens en militaire en logistiek steun aan een groep waarvan het vorig jaar nog claimde terroristen te zijn.

Als we dan vragen gaan stellen moeten we toch meer voor de hand liggende vragen gaan stellen.

273Kelvin
31-01-08, 11:17
Geplaatst door knuppeltje
Liks is rechts als het moet- zei Wim Kan eens.

Zonder links geen rechts en andersom.

273Kelvin
31-01-08, 11:21
Geplaatst door mark61
Koenders heeft er daarentegen geen moeite mee dat de bevolking van Gaza door de westerse Hamasboycott al tot de bedelstaf gebracht was?

Was ooit in een synagoge tussen een boel hyperzionisten aan het luistern naar alle politieke topmannen van rechts naar links (m.u.v. SP); daar zat Koenders ook tussen; samen met Camiel.

Je mag je dan gaan afvragen wat zo iemand daar doet alssie zichzelf serieus neemt.

273Kelvin
31-01-08, 11:26
Geplaatst door ronald
...als de VN morgen wil verklaren dat de wereld plat is, dan is de wereld plat.

Deze krijg je dan van mij cadeau:

Dit is een nog betere (voor de hyperzionisten onder ons):

Als het je niet uitkomt, moet je het ridiculiseren.

Slinger
31-01-08, 12:06
Geplaatst door mark61
Koenders heeft er daarentegen geen moeite mee dat de bevolking van Gaza door de westerse Hamasboycott al tot de bedelstaf gebracht was?

Volgens mij waren ze daar al niet zo rijk. Als je oorlog gaat voeren wordt dat er natuurlijk ook niet beter op. However, ze hebben nog steeds genoeg te eten. Van hongersnood is absoluut geen sprake in de Gazastrook.

knuppeltje
31-01-08, 12:11
Geplaatst door 273Kelvin
Zonder links geen rechts en andersom.

Je meent het niet.

lihoed
31-01-08, 12:15
Die smerige joden regeren de wereld wat gaat Koendertje nou kunnen doen voor de Palestijnen.
Alleen maar lullen maar geen daden.

knuppeltje
31-01-08, 12:18
Geplaatst door lihoed
Die smerige joden regeren de wereld wat gaat Koendertje nou kunnen doen voor de Palestijnen.
Alleen maar lullen maar geen daden.

Ga ze daar eens een handje helpen, die kunnen best wel een stelletje dappere krijgers zoals jij gebruiken denk,

lihoed
31-01-08, 12:24
Geplaatst door knuppeltje
Ga ze daar eens een handje helpen, die kunnen best wel een stelletje dappere krijgers zoals jij gebruiken denk,

Kon dat maar anders was ik wel zeker gegaan om m'n broeders uit de misere te helpen.

Slinger
31-01-08, 12:26
Geplaatst door lihoed
Kon dat maar anders was ik wel zeker gegaan om m'n broeders uit de misere te helpen.

Dat kan best, ze kunnen daar altijd wel goede schutters die bereid zijn op weerloze vrouwen en kinderen te schieten, gebruiken...

lihoed
31-01-08, 12:28
Geplaatst door Slinger
Dat kan best, ze kunnen daar altijd wel goede schutters die bereid zijn op weerloze vrouwen en kinderen te schieten, gebruiken...

Daar heb je een Joden argument te pakken.

knuppeltje
31-01-08, 12:35
Geplaatst door lihoed
Kon dat maar anders was ik wel zeker gegaan om m'n broeders uit de misere te helpen.

Niemand die je kan tegenhouden dappere krijger, laat je vooral niet tegenhouden.

knuppeltje
31-01-08, 12:38
Geplaatst door Slinger
Dat kan best, ze kunnen daar altijd wel goede schutters die bereid zijn op weerloze vrouwen en kinderen te schieten, gebruiken...

Daarom zijn er ondertussen ook zo'n 6 keer meer Palestijnse vrouwen en kinderen omgekomen dan Joodse, die hadden en hebben namelijk meer en veel betere van die schietgrage schutters dus.

lihoed
31-01-08, 12:39
Geplaatst door knuppeltje
Niemand die je kan tegenhouden dappere krijger, laat je vooral niet tegenhouden.

Ik geloof in het lot als dat mij is voorgeschreven dan is er niemand die mij kan tegenhouden.

knuppeltje
31-01-08, 12:45
Geplaatst door lihoed
Ik geloof in het lot als dat mij is voorgeschreven dan is er niemand die mij kan tegenhouden.

Geen smoesjes gaan verzinnen nu dappere krijger, niemands lot wordt ooit voorgeschreven, geen man die je kan beletten te gaan.

Slinger
31-01-08, 12:47
Geplaatst door lihoed
Daar heb je een Joden argument te pakken.

Je wilt toch niet ontkennen dat Hamas raketten afschiet op burgers?

knuppeltje
31-01-08, 12:49
Geplaatst door Slinger
Je wilt toch niet ontkennen dat Hamas raketten afschiet op burgers?

En hoeveel slachtoffers maken die?

lihoed
31-01-08, 12:52
Geplaatst door Slinger
Je wilt toch niet ontkennen dat Hamas raketten afschiet op burgers?

Het is Palestijns grondgebied, elke Jood in Israhel is een terrorist dus als hamas wat vuurwerk afschiet vind ik dat niets meer dan gerechtvaardigheid.

Slinger
31-01-08, 12:52
Geplaatst door knuppeltje
En hoeveel slachtoffers maken die?

Dat komt omdat iedereen in Sderot inmiddels zijn maatregelen heeft genomen. Velen zijn het dorp al ontvlucht. Hamas is er in geslaagd het leven daar volkomen te ontregelen. Hoe dan ook, in elk geval is Israël het aan zijn eigen bevolking veplicht om maatregelen te nemen. Overigens breidt de rijkwijdte van de palestijnse raketten zich uit. Onlangs zijn ze tercht gekomen op Ashkelon.

Slinger
31-01-08, 12:55
Geplaatst door lihoed
Het is Palestijns grondgebied, elke Jood in Israhel is een terrorist dus als hamas wat vuurwerk afschiet vind ik dat niets meer dan gerechtvaardigheid.

Nee, Sderot en Ashkelon liggen niet in de Gazastrook. Het is Israëlisch grondgebied. Internationaal erkend.

273Kelvin
31-01-08, 12:56
Geplaatst door knuppeltje
Je meent het niet.

rechts is waar je duim links zit; en andersom..

273Kelvin
31-01-08, 12:57
Geplaatst door Slinger
Nee, Sderot en Ashkelon liggen niet in de Gazastrook. Het is Israëlisch grondgebied. Internationaal erkend.

Internationale wetgeving alleen als je het uitkomt?

Slinger
31-01-08, 13:06
Geplaatst door 273Kelvin
Internationale wetgeving alleen als je het uitkomt?

Nee, als leidend principe, ook al in 1948

Flip
31-01-08, 13:09
Geplaatst door knuppeltje
Daarom zijn er ondertussen ook zo'n 6 keer meer Palestijnse vrouwen en kinderen omgekomen dan Joodse, die hadden en hebben namelijk meer en veel betere van die schietgrage schutters dus.

Ik denk dat de israeli's de betere muur hebben.

knuppeltje
31-01-08, 13:13
Geplaatst door Flip
Ik denk dat de israeli's de betere muur hebben.

Een totaal foute muur zul je bedoelen neem ik aan.

knuppeltje
31-01-08, 13:15
Geplaatst door Slinger
Dat komt omdat iedereen in Sderot inmiddels zijn maatregelen heeft genomen. Velen zijn het dorp al ontvlucht. Hamas is er in geslaagd het leven daar volkomen te ontregelen. Hoe dan ook, in elk geval is Israël het aan zijn eigen bevolking veplicht om maatregelen te nemen. Overigens breidt de rijkwijdte van de palestijnse raketten zich uit. Onlangs zijn ze tercht gekomen op Ashkelon.

Totale onzin!!!!
Het is van begin af aan altijd al zo geweest.

knuppeltje
31-01-08, 13:18
Geplaatst door Slinger
Nee, Sderot en Ashkelon liggen niet in de Gazastrook. Het is Israëlisch grondgebied. Internationaal erkend.

Hum- liggen ze toch niet toevallig op de West Bank, dat gebied wat de VN al tig tijd geleden voor de Palestijnen heeft bestempeld?
Slinger- je bent toch niet totaal doorgedraaid hè?

Slinger
31-01-08, 14:21
Geplaatst door knuppeltje
Hum- liggen ze toch niet toevallig op de West Bank, dat gebied wat de VN al tig tijd geleden voor de Palestijnen heeft bestempeld?
Slinger- je bent toch niet totaal doorgedraaid hè?


Nee, ze liggen niet op de Westbank maar in of bij de Negev. Sinds 1948 Israëlisch gebied. Ashkelon ligt ten noordoosten van Gaza, ook oorspronkelijk Israëlisch gebied.

knuppeltje
31-01-08, 15:15
Geplaatst door Slinger
Nee, ze liggen niet op de Westbank maar in of bij de Negev. Sinds 1948 Israëlisch gebied. Ashkelon ligt ten noordoosten van Gaza, ook oorspronkelijk Israëlisch gebied.

Ok, maar was dat gebied in eerste instantie door de VN aan de joden toebedeeld of aan de Palestijnen- maar later door de joden gewoon ingelijfd?

Flip
31-01-08, 15:21
Geplaatst door knuppeltje
Hum- liggen ze toch niet toevallig op de West Bank, dat gebied wat de VN al tig tijd geleden voor de Palestijnen heeft bestempeld?
Slinger- je bent toch niet totaal doorgedraaid hè?

Als Gaza en Westbank aan elkaar zouden grenzen zou de zaak een stuk makkelijker worden. Er wordt zelfs gesproken over een onderaardse verbinding. Ga er maar aan staan.

Flip
31-01-08, 15:23
Geplaatst door knuppeltje
Ok, maar was dat gebied in eerste instantie door de VN aan de joden toebedeeld of aan de Palestijnen- maar later door de joden gewoon ingelijfd?

Ik zou eerst eens naar het verdelingsplan kijken, voordat je nog meer onzin verkondigt.

tribia
31-01-08, 15:32
nederland wordt al jaren niet meer serieus genomen. Het zijn draaikonterige blaffers zonder ruggegraat, geen bijters. Zie de uitspraken van Bot waar die uiteindelijk op terug kwam. Als Koenders'carriere in het geding komt stelt hij zo zijn mening bij.

knuppeltje
31-01-08, 15:41
Geplaatst door Flip
Ik zou eerst eens naar het verdelingsplan kijken, voordat je nog meer onzin verkondigt.

Jij je zin.

http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=36 (http://)

knuppeltje
31-01-08, 15:43
[QUOTE]Geplaatst door knuppeltje
[B]

Dat verdelingsplan was ook al raar.

273Kelvin
31-01-08, 16:02
Geplaatst door Slinger
Nee, als leidend principe, ook al in 1948

Even voor de duidelijkheid; de Bijbel noch het recht van de sterkste zijn opgenomen als grondbeginsel voor het internationale recht.

Als we als hyperzionisten de internationale wetgeving op gaan roepen komen we niet verder dan het 1947 VN-verdelingsplan; alsof Israhel en haar hyperzionisten zich daar ooit aan hebben gehouden;

maar hey!

ze hebben een ijzersterk ''argument'' gevonden om dat te verbloemen; Arabieren en moslims zijn in herent jodenbloeddorstig.

Flip
31-01-08, 16:10
Geplaatst door 273Kelvin
Even voor de duidelijkheid; de Bijbel noch het recht van de sterkste zijn opgenomen als grondbeginsel voor het internationale recht.

Als we als hyperzionisten de internationale wetgeving op gaan roepen komen we niet verder dan het 1947 VN-verdelingsplan; alsof Israhel en haar hyperzionisten zich daar ooit aan hebben gehouden;


Het was meer geheel Arabia dat zich nergens aan wenste te houden. Welnu, dachten die slimme joden toen ze de arabieren in de pan hadden gehakt, laten we ook eens doen wat zij met ons wilden doen. Tja, wie zijn vingers brandt, moet op de blaren zitten.

Slinger
31-01-08, 16:10
Geplaatst door 273Kelvin
Even voor de duidelijkheid; de Bijbel noch het recht van de sterkste zijn opgenomen als grondbeginsel voor het internationale recht.

Als we als hyperzionisten de internationale wetgeving op gaan roepen komen we niet verder dan het 1947 VN-verdelingsplan; alsof Israhel en haar hyperzionisten zich daar ooit aan hebben gehouden;

maar hey!

ze hebben een ijzersterk ''argument'' gevonden om dat te verbloemen; Arabieren en moslims zijn in herent jodenbloeddorstig.

Als van meet af aan de Arabieren zich hadden gehouden aan dit plan hadden we nu geen bezetting gehad, geen vluchtelingen, geen oorlog en wel een internationale status van Jeruzalem en twee welvarende staten.

Shemharosh
31-01-08, 16:33
Wat ik van dat heel verhaal niet snap is waarom die grens weer dicht moest??!!!!....het zag er gezellig uit en de mensen waren blij dat ze uiteindelijk hun geld konden uitgeven!!!....en de handelaren hadden nooit zulke goede dagen gehad!!!....een ideetje mischien om daar een vestiging van de Beverwijkse Bazaar te beginnen met dure parkeer plekken,Shoawrmatentjes,lerenjassen en fleurtende jeugd en oudjes en al!!!!....maar ja....politiek en idealen!!!!....misschien is het meer dat de Gazawi's en de Egyptenaren,van de V.N, elkaar alleen op T.V mogen zien!!!!

Slinger
31-01-08, 16:38
Geplaatst door Shemharosh
Wat ik van dat heel verhaal niet snap is waarom die grens weer dicht moest??!!!!....het zag er gezellig uit en de mensen waren blij dat ze uiteindelijk hun geld konden uitgeven!!!....en de handelaren hadden nooit zulke goede dagen gehad!!!....een ideetje mischien om daar een vestiging van de Beverwijkse Bazaar te beginnen met dure parkeer plekken,Shoawrmatentjes,lerenjassen en fleurtende jeugd en oudjes en al!!!!....maar ja....politiek en idealen!!!!....misschien is het meer dat de Gazawi's en de Egyptenaren,van de V.N, elkaar alleen op T.V mogen zien!!!!

Ja, het is inderdaad onbegrijpelijk dat Egypte de grens weer heeft dichtgedaan. Je zou toch bijna gaan denken dat ze hiermee het Gaza-probleem bewust in stand willen houden. Op dezelfde manier als nu al decennia lang het vluchtelingenprobleem wordt gerekt.

Shemharosh
31-01-08, 16:42
Geplaatst door Slinger
Ja, het is inderdaad onbegrijpelijk dat Egypte de grens weer heeft dichtgedaan. Je zou toch bijna gaan denken dat ze hiermee het Gaza-probleem bewust in stand willen houden. Op dezelfde manier als nu al decennia lang het vluchtelingenprobleem wordt gerekt.

ja ik snap het ook niet!!!...het is de V.N he!!!!