PDA

Bekijk Volledige Versie : Verklaring voor nieuwe Nederlanders



barfly
30-01-08, 19:57
Buitenlanders die Nederlander willen worden, moeten voortaan een verklaring afleggen waaruit hun verbondenheid met Nederland blijkt. De verklaring moet worden afgelegd op de naturalisatiedag, 15 december.

Nieuwe Nederlanders moeten in de verklaring beloven dat ze de grondwet respecteren, en ook de rechten, vrijheden en verplichtingen die daarmee verbonden zijn.

De Kamer is in meerderheid voor de nieuwe regeling. Minister Hirsch Ballin zegt dat de verklaring duidelijk maakt dat naturalisatie meer is dan het verkrijgen van een nieuw paspoort.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/01/art000001C8636BA6317CC4.html)

Ik ben benieuwd wat er precies in staat. Al zal dat economische motieven volkomen worst zijn.

David
30-01-08, 20:03
Van mij mogen ze verder gaan. Religie afzweren en bewijzen dat je pro-homo bent door alle hits van Kylie Minogue in juiste volgorde op te sommen.

mulan
30-01-08, 21:17
Geplaatst door barfly
Buitenlanders die Nederlander willen worden, moeten voortaan een verklaring afleggen waaruit hun verbondenheid met Nederland blijkt. De verklaring moet worden afgelegd op de naturalisatiedag, 15 december.

Nieuwe Nederlanders moeten in de verklaring beloven dat ze de grondwet respecteren, en ook de rechten, vrijheden en verplichtingen die daarmee verbonden zijn.

De Kamer is in meerderheid voor de nieuwe regeling. Minister Hirsch Ballin zegt dat de verklaring duidelijk maakt dat naturalisatie meer is dan het verkrijgen van een nieuw paspoort.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/01/art000001C8636BA6317CC4.html)

Ik ben benieuwd wat er precies in staat. Al zal dat economische motieven volkomen worst zijn.

Dus als ik nu besluit een Nederlands paspoort aan te vragen moet ik op de 15e december een officiele verklaring afleggen? Hmm should be fun.

Rabi'ah.
31-01-08, 09:41
Walgelijke crap. Moeten autochtonen ook zo'n verklaring afleggen?

mark61
31-01-08, 09:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Walgelijke crap. Moeten autochtonen ook zo'n verklaring afleggen?

Met terugwerkende kracht :student:

Gaat nog een hele heisa worden.

Rabi'ah.
31-01-08, 09:57
Geplaatst door mark61
Met terugwerkende kracht :student:

Gaat nog een hele heisa worden.

Ja, en terecht, want met zo'n verklaring gaat deze regering er dus impliciet vanuit dat immigranten de Grondwet wel niet zullen respecteren.

Want als dat vanzelfsprekend was, was zo'n verklaring toch niet nodig geweest?

Slinger
31-01-08, 10:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, en terecht, want met zo'n verklaring gaat deze regering er dus impliciet vanuit dat immigranten de Grondwet wel niet zullen respecteren.

Want als dat vanzelfsprekend was, was zo'n verklaring toch niet nodig geweest?

Ik kan eht wel begrijpen. Ze komen vaak ergens vandaan waar heel andere wetten gelden.

lihoed
31-01-08, 10:29
Geplaatst door David
Religie afzweren en bewijzen dat je pro-homo bent

Haha, grappenmaker!

mark61
31-01-08, 11:52
Geplaatst door lihoed
Haha, grappenmaker!

Bek houwen. En afgevoerd worden.

The_Grand_Wazoo
31-01-08, 15:51
Geplaatst door David
Van mij mogen ze verder gaan. Religie afzweren en bewijzen dat je pro-homo bent door alle hits van Kylie Minogue in juiste volgorde op te sommen.

Huh ... kan ik muziekaal asiel in Iran aanvragen?

Shemharosh
31-01-08, 17:33
Geplaatst door barfly
Minister Hirsch Ballin zegt dat de verklaring duidelijk maakt dat naturalisatie meer is dan het verkrijgen van een nieuw paspoort.



je hebt paspoorten en paspoorten!!!....bij de enne mag je nergens naar toe en je kan het niet kwijtraken en bij de andere mag je overal naar toe maar je gaat nergens heen!!!!...allebei nutloos dus!!!