PDA

Bekijk Volledige Versie : Arab women - the most exploited group in Israeli workforce



Coolassprov MC
01-02-08, 18:45
http://www.haaretz.com/hasen/spages/950344.html

There is someone in Israel more exploited than the migrant workers or janitorial staff and it is Arab women. For instance, N.A., a 20-year-old from the Nazareth area, got a job in a bakery upon finishing high school. Morning shifts were eight hours, night shifts were six hours. But no matter how many shifts she worked, at the end of every week, N.A. got the equivalent of NIS 60 per day in cash or something between NIS 7.5 and NIS 10 per hour. The legal minimum wage was NIS 19.25.

Slinger
01-02-08, 19:34
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.haaretz.com/hasen/spages/950344.html

There is someone in Israel more exploited than the migrant workers or janitorial staff and it is Arab women. For instance, N.A., a 20-year-old from the Nazareth area, got a job in a bakery upon finishing high school. Morning shifts were eight hours, night shifts were six hours. But no matter how many shifts she worked, at the end of every week, N.A. got the equivalent of NIS 60 per day in cash or something between NIS 7.5 and NIS 10 per hour. The legal minimum wage was NIS 19.25.

Dus die Palestijnen laten hun eigen vrouwen slavenarbeid verrichten, terwijl ze zelf in het theehuis de waterpijp zitten te roken...

knuppeltje
01-02-08, 20:01
Geplaatst door Slinger
Dus die Palestijnen laten hun eigen vrouwen slavenarbeid verrichten, terwijl ze zelf in het theehuis de waterpijp zitten te roken...

Oeps- nou gaat die boos worden.

elTahar76
02-02-08, 00:21
Geplaatst door Slinger
Dus die Palestijnen laten hun eigen vrouwen slavenarbeid verrichten, terwijl ze zelf in het theehuis de waterpijp zitten te roken...

Mooi dat je de misdragingen van een ander kan omdraaien voor je eigen mening..maar verklaar dat maar eens

Coolassprov MC
02-02-08, 08:06
Geplaatst door elTahar76
Mooi dat je de misdragingen van een ander kan omdraaien voor je eigen mening..maar verklaar dat maar eens

Dat is zijn specialiteit; de verkrachte vrouw de schuld geven.

Coolassprov MC
02-02-08, 08:07
Geplaatst door Slinger
Dus die Palestijnen laten hun eigen vrouwen slavenarbeid verrichten, terwijl ze zelf in het theehuis de waterpijp zitten te roken...

Wie geef je de schuld als het weduwen blijken?

Slinger
02-02-08, 09:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Wie geef je de schuld als het weduwen blijken?

Is dat het geval?

Coolassprov MC
02-02-08, 09:07
Geplaatst door Slinger
Is dat het geval?

Geen antwoord op een vraag...

Slinger
02-02-08, 09:11
Geplaatst door elTahar76
Mooi dat je de misdragingen van een ander kan omdraaien voor je eigen mening..maar verklaar dat maar eens

In de middellandse zeecultuur is het zo dat eer een belangrijke plaats inneemt. Je moet als vrouw maar eens proberen om overspel te plegen. Je krijgt ooms, broers, neven achter je aan, kortom de hele familie en je overleeft het niet (eerwraak). Maar in dit geval, nu blijkbaar geïncasseerd kan worden over de ruggen van deze vrouwen, merk je niets van de familie.

Slinger
02-02-08, 09:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen antwoord op een vraag...

Jij ook niet.

Coolassprov MC
02-02-08, 09:33
Geplaatst door Slinger
Jij ook niet.

Ik was eerst en jij begon.

Slinger
02-02-08, 09:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik was eerst en jij begon.

Nou kijk, ik wil best ingaan op een onderwerp dat jij aan de orde stelt maar dan moet ik wel weten dat het gaat over een reëel bestaande toestand en niet over een kwestie die alleen onder jouw schedeldak bestaat, want dan kan ik mijn tijd wel beter gebruiken. Ik nodig je dus uit om aan te tonen dat het probleem dat jij opwierp ook werkelijk bestaat.

Coolassprov MC
02-02-08, 09:44
Geplaatst door Slinger
Nou kijk, ik wil best ingaan op een onderwerp dat jij aan de orde stelt maar dan moet ik wel weten dat het gaat over een reëel bestaande toestand en niet over een kwestie die alleen onder jouw schedeldak bestaat, want dan kan ik mijn tijd wel beter gebruiken. Ik nodig je dus uit om aan te tonen dat het probleem dat jij opwierp ook werkelijk bestaat.

Daarvoor moet je bij die Israelische journalist zijn die het atikel schreef.

Begin eens met jezelf en
geef het goede voorbeeld en
toon aan dat deze vrouwen tot slavernij worden gedreven door hun echtgenoten die zelf waterpijp roken in de theehuizen.

Slinger
02-02-08, 09:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Begin eens met jezelf en
geef het goede voorbeeld en
toon aan dat deze vrouwen tot slavernij worden gedreven door hun echtgenoten die zelf waterpijp roken in de theehuizen.

Dat heb ik niet gezegd hoor...

Coolassprov MC
02-02-08, 09:56
Geplaatst door Slinger
Dat heb ik niet gezegd hoor...

Ik heb je dat ook niet horen zeggen...

Witte78
02-02-08, 09:58
Geplaatst door Slinger
Dus die Palestijnen laten hun eigen vrouwen slavenarbeid verrichten, terwijl ze zelf in het theehuis de waterpijp zitten te roken...

Ik vind dit wel de aandacht afleiden van waar het echt om gaat. Het punt is dat palestijnse vrouwen hier als tweederangs burgers worden behandeld, en dat blijkbaar een oogje toe geknepen wordt met betrekking tot de wetten. Wat hun mannen thuis doen is totaal niet van belang. Ook al zitten ze de hele dag in hun jacuzzi champagne te zuipen.

Coolassprov MC
02-02-08, 10:05
Geplaatst door Witte78
Ik vind dit wel de aandacht afleiden van waar het echt om gaat.

Dat is zijn specialiteit als het gaat leed anders dan joods of blank bloed.

elTahar76
02-02-08, 16:12
Geplaatst door Witte78
Ik vind dit wel de aandacht afleiden van waar het echt om gaat. Het punt is dat palestijnse vrouwen hier als tweederangs burgers worden behandeld, en dat blijkbaar een oogje toe geknepen wordt met betrekking tot de wetten. Wat hun mannen thuis doen is totaal niet van belang. Ook al zitten ze de hele dag in hun jacuzzi champagne te zuipen.

Exact, waarvan akte