PDA

Bekijk Volledige Versie : Bin Laden wil Vaticaan bezoeken



Marsupilami
05-02-08, 12:14
Zoon Bin Laden: 'Vader is geen monster'

De 26-jarige zoon van Osama Bin Laden wil het Vaticaan bezoeken. Dat heeft hij tegenover Italiaanse media verklaard, meldde Katholiek Nederland.nl, de internetsite van de Nederlandse bisschoppen, dinsdag. Omar Bin Laden kwam maandag met zijn vrouw in Rome aan. Hij dineerde maandagavond in een restaurant vlakbij het Vaticaan.

De zoon van de leider van het terreurnetwerk al-Qaida is in Italië voor deelname aan een televisieprogramma.

Omar Bin Laden neemt afstand van het gedachtengoed en de terroristische daden van zijn vader.

"Maar mijn vader is geen monster. Toen we klein waren leerde mijn vader ons dat religieuze diversiteit een rijkdom is. We spraken thuis over Palestina, maar het Westen was niet de duivel", zei Omar tegenover AGI News.

Bofko
05-02-08, 12:47
Geplaatst door Marsupilami
[SIZE=4]
"Maar mijn vader is geen monster. Toen we klein waren leerde mijn vader ons dat religieuze diversiteit een rijkdom is. We spraken thuis over Palestina, maar het Westen was niet de duivel", zei Omar tegenover AGI News.

:zozo: Gezellig gezinnetje.

Ik had meer verwacht dat senior op vrijdag het vlees kwam snijden.

Slinger
05-02-08, 15:26
Geplaatst door Marsupilami
Zoon Bin Laden: 'Vader is geen monster'

De 26-jarige zoon van Osama Bin Laden wil het Vaticaan bezoeken. Dat heeft hij tegenover Italiaanse media verklaard, meldde Katholiek Nederland.nl, de internetsite van de Nederlandse bisschoppen, dinsdag. Omar Bin Laden kwam maandag met zijn vrouw in Rome aan. Hij dineerde maandagavond in een restaurant vlakbij het Vaticaan.

De zoon van de leider van het terreurnetwerk al-Qaida is in Italië voor deelname aan een televisieprogramma.

Omar Bin Laden neemt afstand van het gedachtengoed en de terroristische daden van zijn vader.

"Maar mijn vader is geen monster. Toen we klein waren leerde mijn vader ons dat religieuze diversiteit een rijkdom is. We spraken thuis over Palestina, maar het Westen was niet de duivel", zei Omar tegenover AGI News.

Als het waar is dat deze zoon van Bin Laden nogal ruimdenkend is heeft hij in het Vaticaan al net zo weinig te zoeken als in Saoedi-Arabië.

super ick
06-02-08, 12:08
Geplaatst door Bofko
:zozo: Gezellig gezinnetje.

Ik had meer verwacht dat senior op vrijdag het vlees kwam snijden.

Ik heb gehoord dat de de kip daar aan tafel opgeblazen wordt ipv gesneden.

barfly
06-02-08, 13:08
Als paps meekomt dan gaan ze zeker met het vliegtuig?

super ick
06-02-08, 15:05
Geplaatst door barfly
Als paps meekomt dan gaan ze zeker met het vliegtuig?

Er zijn ook overeenkomsten hoor.

Ze lopen beiden graag in een jurk en haten homo's.

Sallahddin
06-02-08, 17:46
Geplaatst door Slinger
Als het waar is dat deze zoon van Bin Laden nogal ruimdenkend is heeft hij in het Vaticaan al net zo weinig te zoeken als in Saoedi-Arabië.

These are just thoughts-analysis ... no more no less :

i try to use my own mind in order to get ... beyond appearences & beyond these kind of seemingly innocent facts _make_believe ... :

litterature ,religion ,art ... are full of these kind of eternal symbols :

such as (=in litteratuur althans !): Don Quichotte ,Moby Dick ,Don Juan , Frankenstein's_monster ,Alber Camus "La peste =plaag_ratten =symboliek voor nazisme & het kwaad in het algemeen!) ...

maar dit is een omgekeerde symboliek wat betreft deze zoon van Bin Laden (=hier ontgaat me niet het "equivalent" ervan : de zoon van God =vanuit een niet_conventionneel of religieus invalshoek ...): deze laatste (=Bin laden!)is het symbool geworden van de reincarnatie_verpersoonlijking van het kwaad ,in de ogen van het westen althans en in de ogen van veel anderen ,inclusief veel moslims dan =deze zoon van deze "duivels"_achtig man wordt verheven tot zijn tegenpool =het goede :de klassiek strijd tussen goed_kwaad : in de ogen van het westen althans :

of dat het geval is met betrekking tot deze zoon (=of deze zoon inderdaad is representatief van deze notie van ... goed !!!) is dus maar de vraag :het is hoe je het ook bekijkt :kwestie van invalshoeken_perspectieven_ideologie _al dan niet seculaire denken .... :maar goed :

Ja ,precies : :regie:

Maar dat heeft helemaal niks te maken met ....ruimdenkendheid!!!! :

de man lijkt mij meer een soort gamanipuleerd marionnete die denkt dat die de meester is :

de man heeft niets (=intellectueel of ander=leeghoofd !)te melden behalve deze soort belachelijke PR_stunts :=en ... hij wordt ,gek_ironish genoeg ,behandeld als een soort "higness" !!! :vingers: ,alleen al om het feit dat die de vermeende zoon van de befaamd vader dan ,terwijl die juist helemaal niets voorstelt op alle niveaus :

waaroom het vaticaan dus ??? :deze is zeker geen verheven_verlicht instituut ,integendeel zelfs :


zoals veel moslims verwaart deze man het westen met het vaticaan helaas ,echt waar !!!! :tover: :alsof deze laatste de "vertegenwoordiger" van de eerste is (=van het westen dus!)!!!! :lol: :tover: :alsof het westen =het christendom =ultiem onwetendheid !!!

het vaticaan is al lang buiten spel gezet en is dus geen "part of the solution" :speelt geen rol van betekenis :



bad choice for the man's PR_publicity_stunt :


P.S.: ik zou die idioot een tip willen geven :

de beste PR stunt is het volgende :

lekker partyien als een beest ,veel drinken , dansen .... =embrace the western way of life ... helemaal ,dan ben je in in de kortste keren ,zo vlug dat je niet zou weten wat je overkomt.... Islam bashen .... =DE noodzakelijk gerdragscode !!!!


He's got nothing to prove the poor guy :this ironic undeserved "fame" got into his head ,ironically enough : he thinks that he's the man of the (=as a kind of an idol_rolmodel to worship_look up to for muslim_youth !!! :tover: =see ??? nothing seems to be innocent :engel: :lol: ):lol: ,the man of the hour_mission ... whatever that is indeed ,in his fantasy world : =(human spirit _mind can be a source of great _wonderful achievements or ... a source of foolishness à la Don Quichotte ! :fplet: :lol: =especially when u're undeservignly _unwillingly at the centre of attention ! :lol: )

children are certainely not responsible for daddy's behaviour !!!

He should better get out of this ridiculous pub....

Shame on him =he's been making a fool of himself !!! :regie: :lol:

He should just live his own life like everybodyelse & say : leave me alone & get off of my back ,folks !!!!

Who cares if u're the son of ... somebody _human or monster for that matter :het vaticaan heeft een heel make_believe _fake_cirkus opgebouwd on this fundamental false pretenses : worship of the so_called "son of ... God" himself :tover: =shame on them : they're not under the impression of the son of any ... man for that matter :=in order to make :

christians _humans to worship this vatican in the person of the pope himself :schok: .... instead of free them from any "human Gods" in order to worship the one & only God that has got no son or children for that matter ....

See ??? : :schok: :engel: nothing seems to be innocent again : :engel: every Goddamned meaningless- or -not individual such as this above mentionned one or other & every opportunnity_event or whatever ...are used time & time again as SYMBOLS the way religion does to further enslave the human spirit .... in deze eeuw van de leugen bij uitstek ,desinformatie ,propaganda , make_believe ...



:zwaai:

super ick
06-02-08, 20:32
Geplaatst door Sallahddin
These are just thoughts-analysis ... no more no less :

i try to use my own mind in order to get ... beyond appearences & beyond these kind of seemingly innocent facts _make_believe ... :

litterature ,religion ,art ... are full of these kind of eternal symbols :

such as (=in litteratuur althans !): Don Quichotte ,Moby Dick ,Don Juan , Frankenstein's_monster ,Alber Camus "La peste =plaag_ratten =symboliek voor nazisme & het kwaad in het algemeen!) ...

maar dit is een omgekeerde symboliek wat betreft deze zoon van Bin Laden (=hier ontgaat me niet het "equivalent" ervan : de zoon van God =vanuit een niet_conventionneel of religieus invalshoek ...): deze laatste (=Bin laden!)is het symbool geworden van de reincarnatie_verpersoonlijking van het kwaad ,in de ogen van het westen althans en in de ogen van veel anderen ,inclusief veel moslims dan =deze zoon van deze "duivels"_achtig man wordt verheven tot zijn tegenpool =het goede :de klassiek strijd tussen goed_kwaad : in de ogen van het westen althans :

of dat het geval is met betrekking tot deze zoon (=of deze zoon inderdaad is representatief van deze notie van ... goed !!!) is dus maar de vraag :het is hoe je het ook bekijkt :kwestie van invalshoeken_perspectieven_ideologie _al dan niet seculaire denken .... :maar goed :

Ja ,precies : :regie:

Maar dat heeft helemaal niks te maken met ....ruimdenkendheid!!!! :

de man lijkt mij meer een soort gamanipuleerd marionnete die denkt dat die de meester is :

de man heeft niets (=intellectueel of ander=leeghoofd !)te melden behalve deze soort belachelijke PR_stunts :=en ... hij wordt ,gek_ironish genoeg ,behandeld als een soort "higness" !!! :vingers: ,alleen al om het feit dat die de vermeende zoon van de befaamd vader dan ,terwijl die juist helemaal niets voorstelt op alle niveaus :

waaroom het vaticaan dus ??? :deze is zeker geen verheven_verlicht instituut ,integendeel zelfs :


zoals veel moslims verwaart deze man het westen met het vaticaan helaas ,echt waar !!!! :tover: :alsof deze laatste de "vertegenwoordiger" van de eerste is (=van het westen dus!)!!!! :lol: :tover: :alsof het westen =het christendom =ultiem onwetendheid !!!

het vaticaan is al lang buiten spel gezet en is dus geen "part of the solution" :speelt geen rol van betekenis :



bad choice for the man's PR_publicity_stunt :


P.S.: ik zou die idioot een tip willen geven :

de beste PR stunt is het volgende :

lekker partyien als een beest ,veel drinken , dansen .... =embrace the western way of life ... helemaal ,dan ben je in in de kortste keren ,zo vlug dat je niet zou weten wat je overkomt.... Islam bashen .... =DE noodzakelijk gerdragscode !!!!


He's got nothing to prove the poor guy :this ironic undeserved "fame" got into his head ,ironically enough : he thinks that he's the man of the (=as a kind of an idol_rolmodel to worship_look up to for muslim_youth !!! :tover: =see ??? nothing seems to be innocent :engel: :lol: ):lol: ,the man of the hour_mission ... whatever that is indeed ,in his fantasy world : =(human spirit _mind can be a source of great _wonderful achievements or ... a source of foolishness à la Don Quichotte ! :fplet: :lol: =especially when u're undeservignly _unwillingly at the centre of attention ! :lol: )

children are certainely not responsible for daddy's behaviour !!!

He should better get out of this ridiculous pub....

Shame on him =he's been making a fool of himself !!! :regie: :lol:

He should just live his own life like everybodyelse & say : leave me alone & get off of my back ,folks !!!!

Who cares if u're the son of ... somebody _human or monster for that matter :het vaticaan heeft een heel make_believe _fake_cirkus opgebouwd on this fundamental false pretenses : worship of the so_called "son of ... God" himself :tover: =shame on them : they're not under the impression of the son of any ... man for that matter :=in order to make :

christians _humans to worship this vatican in the person of the pope himself :schok: .... instead of free them from any "human Gods" in order to worship the one & only God that has got no son or children for that matter ....

See ??? : :schok: :engel: nothing seems to be innocent again : :engel: every Goddamned meaningless- or -not individual such as this above mentionned one or other & every opportunnity_event or whatever ...are used time & time again as SYMBOLS the way religion does to further enslave the human spirit .... in deze eeuw van de leugen bij uitstek ,desinformatie ,propaganda , make_believe ...



:zwaai:

Ik begrijp best dat je in war bent hoor. Nieuws tot je nemen dat niet gecensureerd wordt vereist een vrije geest die niet geblokkeerd wordt door allerlei dogma's.

Slinger
06-02-08, 22:53
Geplaatst door Sallahddin
These are just thoughts-analysis ... no more no less :

i try to use my own mind in order to get ... beyond appearences & beyond these kind of seemingly innocent facts _make_believe ... :

litterature ,religion ,art ... are full of these kind of eternal symbols :

such as (=in litteratuur althans !): Don Quichotte ,Moby Dick ,Don Juan , Frankenstein's_monster ,Alber Camus "La peste =plaag_ratten =symboliek voor nazisme & het kwaad in het algemeen!) ...

maar dit is een omgekeerde symboliek wat betreft deze zoon van Bin Laden (=hier ontgaat me niet het "equivalent" ervan : de zoon van God =vanuit een niet_conventionneel of religieus invalshoek ...): deze laatste (=Bin laden!)is het symbool geworden van de reincarnatie_verpersoonlijking van het kwaad ,in de ogen van het westen althans en in de ogen van veel anderen ,inclusief veel moslims dan =deze zoon van deze "duivels"_achtig man wordt verheven tot zijn tegenpool =het goede :de klassiek strijd tussen goed_kwaad : in de ogen van het westen althans :

of dat het geval is met betrekking tot deze zoon (=of deze zoon inderdaad is representatief van deze notie van ... goed !!!) is dus maar de vraag :het is hoe je het ook bekijkt :kwestie van invalshoeken_perspectieven_ideologie _al dan niet seculaire denken .... :maar goed :

Ja ,precies : :regie:

Maar dat heeft helemaal niks te maken met ....ruimdenkendheid!!!! :

de man lijkt mij meer een soort gamanipuleerd marionnete die denkt dat die de meester is :

de man heeft niets (=intellectueel of ander=leeghoofd !)te melden behalve deze soort belachelijke PR_stunts :=en ... hij wordt ,gek_ironish genoeg ,behandeld als een soort "higness" !!! :vingers: ,alleen al om het feit dat die de vermeende zoon van de befaamd vader dan ,terwijl die juist helemaal niets voorstelt op alle niveaus :

waaroom het vaticaan dus ??? :deze is zeker geen verheven_verlicht instituut ,integendeel zelfs :


zoals veel moslims verwaart deze man het westen met het vaticaan helaas ,echt waar !!!! :tover: :alsof deze laatste de "vertegenwoordiger" van de eerste is (=van het westen dus!)!!!! :lol: :tover: :alsof het westen =het christendom =ultiem onwetendheid !!!

het vaticaan is al lang buiten spel gezet en is dus geen "part of the solution" :speelt geen rol van betekenis :



bad choice for the man's PR_publicity_stunt :


P.S.: ik zou die idioot een tip willen geven :

de beste PR stunt is het volgende :

lekker partyien als een beest ,veel drinken , dansen .... =embrace the western way of life ... helemaal ,dan ben je in in de kortste keren ,zo vlug dat je niet zou weten wat je overkomt.... Islam bashen .... =DE noodzakelijk gerdragscode !!!!


He's got nothing to prove the poor guy :this ironic undeserved "fame" got into his head ,ironically enough : he thinks that he's the man of the (=as a kind of an idol_rolmodel to worship_look up to for muslim_youth !!! :tover: =see ??? nothing seems to be innocent :engel: :lol: ):lol: ,the man of the hour_mission ... whatever that is indeed ,in his fantasy world : =(human spirit _mind can be a source of great _wonderful achievements or ... a source of foolishness à la Don Quichotte ! :fplet: :lol: =especially when u're undeservignly _unwillingly at the centre of attention ! :lol: )

children are certainely not responsible for daddy's behaviour !!!

He should better get out of this ridiculous pub....

Shame on him =he's been making a fool of himself !!! :regie: :lol:

He should just live his own life like everybodyelse & say : leave me alone & get off of my back ,folks !!!!

Who cares if u're the son of ... somebody _human or monster for that matter :het vaticaan heeft een heel make_believe _fake_cirkus opgebouwd on this fundamental false pretenses : worship of the so_called "son of ... God" himself :tover: =shame on them : they're not under the impression of the son of any ... man for that matter :=in order to make :

christians _humans to worship this vatican in the person of the pope himself :schok: .... instead of free them from any "human Gods" in order to worship the one & only God that has got no son or children for that matter ....

See ??? : :schok: :engel: nothing seems to be innocent again : :engel: every Goddamned meaningless- or -not individual such as this above mentionned one or other & every opportunnity_event or whatever ...are used time & time again as SYMBOLS the way religion does to further enslave the human spirit .... in deze eeuw van de leugen bij uitstek ,desinformatie ,propaganda , make_believe ...



:zwaai:

Ik kan het niet goedkeuren dat je vloekt. Een vrome moslim zou beter moeten weten...

super ick
07-02-08, 09:40
Geplaatst door Slinger
Ik kan het niet goedkeuren dat je vloekt. Een vrome moslim zou beter moeten weten...

Hij is aan het doordraaien.

Sallahddin
08-02-08, 19:21
Geplaatst door super ick
Ik begrijp best dat je in war bent hoor. Nieuws tot je nemen dat niet gecensureerd wordt vereist een vrije geest die niet geblokkeerd wordt door allerlei dogma's.

Kort & simpel gezegd : bij gebrek aan tijd :

dit was een soort litterair_filosofish kijk op de dingen :

Ik ben niet in de war hoor : integendeel zelfs :ik ben veel ruimdenkender dat je je ooit kunt voorstellen ,no offense :

Moby Dick bijv.,onder ander (=wonderful book=klassiek pionnier oeuvre !) bijv. is een soort litterair-filosofish symboliek voor het kwaad :great achievement indeed :

de klassiek strijd goed vs het kwaad :

alleen ... goed+kwaad gaan samen ten onder in die boek :

geldt bijna voor deze topic onderwerp :

Bin laden & co. vs het westen :

het westen & met name de VS reageren op terreur van Bin laden met nog meer terreur :

terrorisme wordt dan van beide kanten goedgekeurd_gebruikt ,met als gevolg dat het westen zijn eigen zgn "idealen" in deze strijd gaat veraaden_verliezen & vervolgens ... ten onder gaat ;samen met Bin laden & co. dan :

Bin Laden is het equivalent symbool voor het kwaad :

deze idioot zoon van hem wordt verheven tot de tegenpool van zijn vader :het goede :

he thinks he runs the show & call the shots :maar eigenlijk is die maar een zielig gamanipuleerd marionette die weet echt niet wat hem overkomt :al die onverdiend omgekeerd roem :

vandaar zijn vermeende bezoek aan ... het vaticaan notabene !!! :tover: =wat gaat die daar zoeken is mij een totaal raadsel ...=het vaticaan is bepaald geen "verlicht" rolmodel !!! :lol:


geen tijd voor meer helaas !

P.S.: bovendien : dat was een soort stof om na over te denken :

de klassiek strijd het goede vs het kwaad :

maar de vraar is :

is het westen echt representatief voor het goede ??? ,ook in de ABSOLUUT zin ??? :tover: =da's maar een kwestie van ideologie _invalshoeken _perspectieven +niet alles is zwart/wit :

nazisme,fascisme .... bijv. zijn weer symbolen van het kwaad ,ook in de absoluut zin : lees het geweldig boek van Frans Nobel prize winaar : Albert Camus : "la Peste " =de plaag ;waarin die het verhaal van plaag-ratten die deze ziekte gaan verspreiden in een stad van Algerije (=fictief maar symboliek gebaseerd op de realiteit verhaal ,realiteit van de tweede wereldsoorlog =de strijd tegen nazisme =plaag-ratten :

plaag-ratten zijn de symbool voor nazisme in het bijzonder & het kwaad in het algemeen =eterneel oeuvre_symbool voor het kwaad !

het equivalent van :

Moby Dick van Melville :

Franz Kafka in diens "Le Proces" =gering succes was te wijten aan het feit dat Kafka een fictief verhaal had gecreerd die absoluut niet gebaseerd was op de ... realiteit !=puur fictie==vandaar zijn gering succes =mensen identifieren zich liever_graag met ... fictie die gebaseerd is op de realiteit :

de introductie van symboliek bij Camus & anderen maakte van hun oeuvres van die eternele werken ....

:zwaai:

Julien
08-02-08, 23:59
Geplaatst door Sallahddin
[B]waaroom het vaticaan dus ??? :deze is zeker geen verheven_verlicht instituut ,integendeel zelfs :
Het Vaticaan roept juist op tot vrede en verzoening in conflicten waar andere (religieuze) leiders tot geweld oproepen.


lekker partyien als een beest ,veel drinken , dansen .... =embrace the western way of life
Wat een domme generalisatie over het Westen en de westerse cultuur. Ik denk dat je wel begrijpt hoe hypocriet je hier over komt..

Sallahddin
09-02-08, 15:19
Geplaatst door Julien
Het Vaticaan roept juist op tot vrede en verzoening in conflicten waar andere (religieuze) leiders tot geweld oproepen.


Wat een domme generalisatie over het Westen en de westerse cultuur. Ik denk dat je wel begrijpt hoe hypocriet je hier over komt..


je bent de enige die dit allemaal opmerkt : i give u credit for that : :fpetaf: de rest wordt over het hoofd gezien ,en werd zelfs "gebrandmerkt" als ... een soort "doordraaien" door prikker :Super ick ,terwijl ik daarin werd geinspireerd door ... Edouard Said ,onder ander :wat betreft Moby Dick _symbool van het kwaad in relatie tot & als metafoor_symbool voor de strijd van het westen vs Bin Laden & co.=dat was opzettelijk gedaan door mij om de discussie over het vaticaan & het westen (=de zgn representant van ... het goede!!!! :rood: :lol: :tover: ,ook in de ABSOLUUT zin dan !!! :tover: !!!) te stimuleren _laten ontketenen :

wat betreft deze "goed" notie ,lees maar het schitterand boek van Frans Nobel prize winaar :Albert Camus : "La Chute!" of de val in het NLs :je bent toch bekend met het frans ,neem ik aan ??? :en dan zou je veel van je eigen "zekerheden " met betrekking tot jezelf althans kunnen herzien =& that's an understatement :"hoe denk je eigenlijk over jezelf :denk je dat je "goed" bent ???? " :

"La Chute" heeft bijna een soort moreel instorting veroorzaakt bij mij ,zo sterk_heftig werd ik daar door diep geraakt =an eye-opener inderdaad :

lees vervolgens de desbetreffend analyse van deze soort litterair-filosofish-roman die ook een soort "confession" is :veelzijdig roman :

die vindt plaats in een bar in Amsterdam ..... verklap ik niks meer in het geval dat je het nog niet gelezen hebt :een sterk ...aanrader :

het geheel oeuvre van Camus vormt eigenlijk een ... geheel ....=die moet helemaal gelezen worden ,zo veel mogelijk :

I love Camus :maar ;nuance: ik geef mijn eigen "ideologish" kleur aan zijn eigen oeuvre als slot_conclusie =pas ik aan aan mijn eigen geloof _overtuiging =veel christenen_denkers hadden ook geprobeerd de oeuvre van Camus en Camus zelf te ... recuperen (=récupérer!)_eigen te maken in harmonie met de eigen christelijk geloof ,maar Camus was zeer duidelijk erover :hij had absoluut niets met het christendom =maar deep down vond ik de man toch in de "ontkenningsfase" =hij kon niet anders ,geloof ik =wat betreft het geloof in het algemeen ...... :de man is geniaal geweest :die raakt je heel diep als geen ander .....=ga maar zelf op "ontdekkingsreis" dan wat dat betreft :


"La chute" =filosofish roman ," L'Homme révolté " =essay , hadden mij diep geraakt als geen andere boeken ,min of meer dan :vooraal de eerste :kortom :geweldig _grandioos !!! =lees daarbij ook de gespecialiseerd commentaren _analyses om de heel pic te kunnen vangen_grijpen_snappen ....=veel plezier ermee al vast !!! :

Bovendien , "L'homme révolté" controversieel essay toen (die werd pas later erkend & geprezen als een groot actueel essay ...) kostte Camus veel hostiliteit -bitterheid_ruzie ...met J.P.Sartre namelijk & de litterair press_kritiek ...:

Camus verklaarde later dat die diep onder de indruk van die persoonlijke "aanvallen " van de bovenstaanden was ,dat die bijna aan een moreel_existentieel ineenstorting slachtoffer was ,bij wijze van spreken :

Camus' aantwoord was verbluffend_geweldig_grandioos ,in de vorm van : "La Chute" :

Zo is het genoeg dan ,ga maar zelf op "jacht"_research :veel succes :



"


Wat betreft het vaticaan :


Raadpleeg maar de uiterst .... =fill in the blanks then :lol: ,no offense ,.... geschiedenis van de kerk :die spreekt boekendelen wat dat allemaal betreft .... =het vaticaan is juist een :

versleten _achterhaald -achterlijk_usurpator ... ik kan maar doorgaan hoor ... instituut die helemaal niks te maken heeft met de oorspronkelijk verheven boodschap van de groot profeet-MENS nogmaals =Jezus !!! :

het vaticaan & de rest van die zgn religieus christelijk hierearchie :paus,priesters .... waren pas later uitgevonden_verzonnen :=puur afwijkend menselijke verzinsels !!!=dat was zeker niet de bedoeling van Jezus !!! :tover:

genoeg voor je ??? :rood: !!!





Veel drinken ,partyien ... :dat was maar een metaforish-ironish caricatuur van het westen =soms is metafoor_ironie veel zeggender _betekenender dan boekendelen :moet je niet letterlijk nemen dan !!! :tover:


P.S.: :regie: : J'aimerais bien connaitre vos propres références sur le sujet ,si ce n'est pas trop demander :

vous pourriez m'orienter vers d'autres ou de nouveaux horizons ,qui sait ??? : je suis vraiment sincere là_dessus :

je suis toujours ouvert sur de nouvelles idees_horizons .... c'est pourquoi je suis ici en fait ,parmi d'autres raisons bien sur !!!

A bientot donc !!!

:zwaai:

Sallahddin
09-02-08, 15:25
Geplaatst door Slinger
Ik kan het niet goedkeuren dat je vloekt. Een vrome moslim zou beter moeten weten...

Ik kan er absoluut niet tegen als mensen worden belazerd .... en masse notabene =in de milljoenen =christenen & anderen door al deze westerse make _believe _in deze eeuw van de leugen bij uitstek , & door ... het vaticaan _usurpator die helemaal & absoluut geen reden van bestaan heeft ,zelfs volgens de oorspronkelijk verheven boodschap van Jezus =de groot profeet_MENS nogmaals ,integendeel zelfs :


Tja... :rood: :lol:

lees maar mijn reactie op die van Julien !!!

:zwaai:

Slinger
09-02-08, 15:58
Geplaatst door Sallahddin
je bent de enige die dit allemaal opmerkt : i give u credit for that : :fpetaf: dat was opzettelijk gedaan door mij om de discussie over het vaticaan & het westen (=de zgn representant van ... het goede!!!! :rood: :lol: :tover: ,ook in de ABSOLUUT zin dan !!! :tover: !!!) te stimuleren _laten ontketenen :


Wat betreft het vaticaan :


Raadpleeg maar de uiterst .... =fill in the blanks then :lol: ,no offense ,.... geschiedenis van de kerk :die spreekt boekendelen wat dat allemaal betreft .... =het vaticaan is juist een :

versleten _achterhaald -achterlijk_usurpator ... ik kan maar doorgaan hoor ... instituut die helemaal niks te maken heeft met de oorspronkelijk verheven boodschap van de groot profeet-MENS nogmaals =Jezus !!! :

het vaticaan & de rest van die zgn religieus christelijk hierearchie :paus,priesters .... waren pas later uitgevonden_verzonnen :=puur afwijkend menselijke verzinsels !!!=dat was zeker niet de bedoeling van Jezus !!! :tover:

genoeg voor je ??? :rood: !!!





Veel drinken ,partyien ... :dat was maar een metaforish-ironish caricatuur van het westen =soms is metafoor_ironie veel zeggender _betekenender dan boekendelen :moet je niet letterlijk nemen dan !!! :tover:

:zwaai:

In de eerste plaats vind ik dat je met respect moet spreken over de paus en het Vaticaan. Al erkennen wij protestanten hem niet als leider van de kerk en hebben wij ook kritiek op hem, de tijd dat we elkaar verketterden ligt al lang achter ons. Uiteindelijk is hij onze broeder in Christus.
Ten tweede, bemoei jij je nou maar met je eigen geloof. De islam is al vanaf het leven van Mohammed en de eerste kaliefen grandioos in de fout gegaan door zich zich te verbinden met een oorlogszuchtige veroveringspolitiek. Waar het christendom nog de boodschap van een geestelijk koninkrijk, een rijk dat niet van deze wereld was, uitdroeg, heeft de islam zich altijd geassocieerd met politiek en militaire machthebbers. Dat is het probleem van de islam geweest vanaf de zevende eeuw tot en met de eenentwintigste. En daarom is er nu zo veel oorlog en ellende in een groot deel van de wereld. Als godsdienstkritiek wil uitoefenen heb je dus voldoende aan je eigen godsdienst en laat het christendom met rust. En vloek niet, gebruik daarvoor tenminste niet de naam van onze God, als je je eigen woestijngod of profeet wil beledigen moet je dat zelf weten.

Slinger
09-02-08, 16:04
Geplaatst door Sallahddin
Ik kan er absoluut niet tegen als mensen worden belazerd .... en masse notabene =in de milljoenen =christenen & anderen door al deze westerse make _believe _in deze eeuw van de leugen bij uitstek , & door ... het vaticaan _usurpator die helemaal & absoluut geen reden van bestaan heeft ,zelfs volgens de oorspronkelijk verheven boodschap van Jezus =de groot profeet_MENS nogmaals ,integendeel zelfs :


Tja... :rood: :lol:

lees maar mijn reactie op die van Julien !!!

:zwaai:

Ook hier ga je grandioos de fout in. Lees de 12 artikelen van de Apostolische geloofsbelijdenis die elke zondag in elke christelijke kerk ter wereld worden voorgelezen, dan weet je wat we geloven en bemoei je er verder niet mee. Laat ons ons geloof, wij laten jou jouw geloof. Overigens mag er natuurlijk best over gepraat worden, maar dan op een respectvolle wijze.

wesley de Kafir
09-02-08, 16:06
Geplaatst door Slinger
In de eerste plaats vind ik dat je met respect moet spreken over de paus en het Vaticaan. Al erkennen wij protestanten hem niet als leider van de kerk en hebben wij ook kritiek op hem, de tijd dat we elkaar verketterden ligt al lang achter ons. Uiteindelijk is hij onze broeder in Christus.
Ten tweede, bemoei jij je nou maar met je eigen geloof. De islam is al vanaf het leven van Mohammed en de eerste kaliefen grandioos in de fout gegaan door zich zich te verbinden met een oorlogszuchtige veroveringspolitiek. Waar het christendom nog de boodschap van een geestelijk koninkrijk, een rijk dat niet van deze wereld was, uitdroeg, heeft de islam zich altijd geassocieerd met politiek en militaire machthebbers. Dat is het probleem van de islam geweest vanaf de zevende eeuw tot en met de eenentwintigste. En daarom is er nu zo veel oorlog en ellende in een groot deel van de wereld. Als godsdienstkritiek wil uitoefenen heb je dus voldoende aan je eigen godsdienst en laat het christendom met rust. En vloek niet, gebruik daarvoor tenminste niet de naam van onze God, als je je eigen woestijngod of profeet wil beledigen moet je dat zelf weten.

u bedoeld de islam is meer een ideologie dan een religie?

Slinger
09-02-08, 16:14
Geplaatst door wesley de Kafir
u bedoeld de islam is meer een ideologie dan een religie?

Ik bedoel dat een godsdienst de fout in gaat als de leiders streven naar wereldlijke macht. Het is niet alleen de islam overkomen, ook het christendom wel.

Sallahddin
09-02-08, 16:19
Geplaatst door Slinger
In de eerste plaats vind ik dat je met respect moet spreken over de paus en het Vaticaan. Al erkennen wij protestanten hem niet als leider van de kerk en hebben wij ook kritiek op hem, de tijd dat we elkaar verketterden ligt al lang achter ons. Uiteindelijk is hij onze broeder in Christus.
Ten tweede, bemoei jij je nou maar met je eigen geloof. De islam is al vanaf het leven van Mohammed en de eerste kaliefen grandioos in de fout gegaan door zich zich te verbinden met een oorlogszuchtige veroveringspolitiek. Waar het christendom nog de boodschap van een geestelijk koninkrijk, een rijk dat niet van deze wereld was, uitdroeg, heeft de islam zich altijd geassocieerd met politiek en militaire machthebbers. Dat is het probleem van de islam geweest vanaf de zevende eeuw tot en met de eenentwintigste. En daarom is er nu zo veel oorlog en ellende in een groot deel van de wereld. Als godsdienstkritiek wil uitoefenen heb je dus voldoende aan je eigen godsdienst en laat het christendom met rust. En vloek niet, gebruik daarvoor tenminste niet de naam van onze God, als je je eigen woestijngod of profeet wil beledigen moet je dat zelf weten.


Nou ,zie je wel ??? :lole: :

je voelt je snel aan je tenen getrapt he ,Slinger :lol: : :aftel: =wat een wonder der natuur : en je vergeet zelfs je eigen christelijke beginselen daaromtrent als je andersdenkenden ,en met name moslims ,voortdurend beledigt_demoniseert ( blijkt weer hiero !) =je vindt dat de normalste zaak van de wereld ,maar als men aan je eigen religieuze of seculaire "heiligdommen" komt :dan wordt die voor alles & nog wat uitgemaakt :geen selectief hypocriet moraal graag :

"Doe aan anderen NIET wat je niet wil dat anderen je aan doen " =remember !!! :tover:

Bovendien :wat ik zei over de paus ,het vaticaan ... is zelfs historish juist ,om maar te zwijgen over de standpunt van de oorspronkelijk versie van het huidig christendom =maar deze en ander zijn ook van die theologische zaken waarover men NIET mag spreken .... shhuuuuut :lol: ,no offense :

+maar vooraal is dat contra_productief .... maar dan moet je ook ophouden van die puur theologische islamitische zaken ... aan te snijden =ga maar vooraal je gang ,>Slinger wat dat betreft :

kijk hiero & elders hoe Islam & moslims met de voet worden getrapt ,bij wijze van sprelken dan ....

En... RESPECT is geen synoniem van : de waarheid achter houden ,hypocrisie ,politiek_correctheid ,......
En... vrijheid van meningsuiting is geen westerse monopolie....

RESPECT is een tweerichtingsverkeer straatje hoor : it takes both sides to do that ....

Sorry ,maar zo is het dan !!! :aftel:


Take care !

No hard feelings ,right !!! ... come on : smile buddy !!! :lol: :

Gotta go ,no time left !!!

:zwaai:

Slinger
09-02-08, 16:28
Geplaatst door Sallahddin
Nou ,zie je wel ??? :lole: :

je voelt je snel aan je tenen getrapt he ,Slinger :lol: : :aftel: =wat een wonder der natuur : en je vergeet zelfs je eigen christelijke beginselen daaromtrent als je andersdenkenden ,en met name moslims ,voortdurend beledigt_demoniseert ( blijkt weer hiero !) =je vindt dat de normalste zaak van de wereld ,maar als men aan je eigen religieuze of seculaire "heiligdommen" komt :dan wordt die voor alles & nog wat uitgemaakt :geen selectief hypocriet moraal graag :

"Doe aan anderen NIET wat je niet wil dat anderen je aan doen " =remeber !!! :tover:

Bovendien :wat ik zei over de paus ,het vaticaan ... is zelfs historish juist ,om maar te zwijgen over de standpunt van de oorspronkelijk versie van het huidig christendom =maar deze en ander zijn ook van die theologische zaken waarover men NIET mag spreken .... shhuuuuut :lol: ,no offense :

+contra_productief .... maar dan moet je ook ophouden van die puur theologische islamitische zaken ... aan te snijden =ga maar vooraal je gang ,>Slinger wat dat betreft :

kijk hiero & elders hoe Islam & moslims met de voet worden getrapt ,bij wijze van sprelken dan ....

En... RESPECT is geen synoniem van : de waarheid achter houden ,hypocrisie ,politiek_correctheid ,......
En... vrijheid van meningsuiting is geen westerse monopolie....

Sorry ,maar zo is het dan !!! :aftel:


Take care !

No hard feelings ,right !!! ... come on : smile buddy !!! :lol:

Gotta go ,no time left !!!

:zwaai:

De manier waarop jij over geloof spreekt irriteert me inderdaad mateloos. Het is niet van deze tijd om vanuit een onaantastbaar standpunt van zelfverklaard eigen gelijk alleen maar kritiek uit te oefenen op anderen. Dialoog vind ik prima, maar dat vereist dat je ook zo moedig moet zijn om je eigen waarheden ter discussie te stellen.