PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorlopig geen jood of moslim premier



IbnRushd
05-02-08, 13:07
Nederland is klaar voor een vrouw

Door: Marcia Nieuwenhuis / Sanne Rooseboom

Gepubliceerd: vandaag 00:40
Update: vandaag 10:40

Een homo mag ook. Maar een jood, een moslim of een ex-harddrugsgebruiker gaat voorlopig nog te ver.

Al sinds 1848 wordt Nederland bestierd door blanke mannen. Stuk voor stuk hebben ze een christelijke achtergrond. Netjes getrouwd, een braaf uiterlijk en ze zijn allemaal ergens in de veertig of ouder.

Waar de verkiezingsstrijd in de Verenigde Staten gaat tussen een vrouw, een zwarte man en een 70-plusser, zijn het op ons politieke podium Balkenende, Bos, Rouvoet, Wilders, Rutte en Marijnissen.

Vrouw of homo

Dat gaat veranderen. Negen van de tien deelnemers aan het onderzoek van De Pers en EénVandaag vindt het geen enkel probleem als de Nederlandse premier een vrouw is. Slechts 3 procent is faliekant tegen deze première. Ook tegen een homo als premier bestaat weinig bezwaar: slechts 13 procent wil geen homo.

De tolerantie tegen anders-gelovigen is een stuk kleiner. Slechts de helft van de ondervraagden vindt het acceptabel als de premier van Nederland joods is. Minder dan eenderde ziet een moslim zitten.

Vrouwen zijn toleranter dan mannen. Jongeren accepteren weer meer dan ouderen: van de tieners vinden vier van de vijf een premier van Surinaamse afkomst normaal, onder de 65-plussers is dat maar een kwart.

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080205/grafiek.keuzes.premier.425.jpg

Surinaamse achtergrond

Van de vier grote etnische groepen zou een premier met een Surinaamse achtergrond de meeste kans maken. Een Antilliaan (door 43 procent geaccepteerd), een Turk (33 procent) of een Marokkaan (31 procent) zien de deelnemers voorlopig liever niet op het bordes naast de koningin.

Op de vraag of we een voormalige gebruiker van harddrugs aan het roer zouden willen hebben, zegt slechts 26 procent dit acceptabel te vinden.

In afnemende volgorde is er verder vooral onder jongeren draagvlak voor een Jood, een Surinamer, Antiliaan, Turk, Marokkaan of moslim. Misschien zelfs voor iemand die ooit harddrugs gebruikte.

Ouderen

Maar waar we collectief van gruwen (72 procent), is een premier van boven de zeventig. De 71-jarige Amerikaanse Republikein John McCain zou in Nederland vanwege zijn leeftijd geen enkele kans maken. Opmerkelijk. Ons staatshoofd is al decennialang een vrouw. En sinds kort nog 70-plus ook.

Meer in De Pers (e-paper (http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx))

knuppeltje
05-02-08, 13:16
Geplaatst door IbnRushd
Nederland is klaar voor een vrouw

Door: Marcia Nieuwenhuis / Sanne Rooseboom

Gepubliceerd: vandaag 00:40
Update: vandaag 10:40

Een homo mag ook. Maar een jood, een moslim of een ex-harddrugsgebruiker gaat voorlopig nog te ver.

Al sinds 1848 wordt Nederland bestierd door blanke mannen. Stuk voor stuk hebben ze een christelijke achtergrond. Netjes getrouwd, een braaf uiterlijk en ze zijn allemaal ergens in de veertig of ouder.

Waar de verkiezingsstrijd in de Verenigde Staten gaat tussen een vrouw, een zwarte man en een 70-plusser, zijn het op ons politieke podium Balkenende, Bos, Rouvoet, Wilders, Rutte en Marijnissen.

Vrouw of homo

Dat gaat veranderen. Negen van de tien deelnemers aan het onderzoek van De Pers en EénVandaag vindt het geen enkel probleem als de Nederlandse premier een vrouw is. Slechts 3 procent is faliekant tegen deze première. Ook tegen een homo als premier bestaat weinig bezwaar: slechts 13 procent wil geen homo.

De tolerantie tegen anders-gelovigen is een stuk kleiner. Slechts de helft van de ondervraagden vindt het acceptabel als de premier van Nederland joods is. Minder dan eenderde ziet een moslim zitten.

Vrouwen zijn toleranter dan mannen. Jongeren accepteren weer meer dan ouderen: van de tieners vinden vier van de vijf een premier van Surinaamse afkomst normaal, onder de 65-plussers is dat maar een kwart.

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080205/grafiek.keuzes.premier.425.jpg

Surinaamse achtergrond

Van de vier grote etnische groepen zou een premier met een Surinaamse achtergrond de meeste kans maken. Een Antilliaan (door 43 procent geaccepteerd), een Turk (33 procent) of een Marokkaan (31 procent) zien de deelnemers voorlopig liever niet op het bordes naast de koningin.

Op de vraag of we een voormalige gebruiker van harddrugs aan het roer zouden willen hebben, zegt slechts 26 procent dit acceptabel te vinden.

In afnemende volgorde is er verder vooral onder jongeren draagvlak voor een Jood, een Surinamer, Antiliaan, Turk, Marokkaan of moslim. Misschien zelfs voor iemand die ooit harddrugs gebruikte.

Ouderen

Maar waar we collectief van gruwen (72 procent), is een premier van boven de zeventig. De 71-jarige Amerikaanse Republikein John McCain zou in Nederland vanwege zijn leeftijd geen enkele kans maken. Opmerkelijk. Ons staatshoofd is al decennialang een vrouw. En sinds kort nog 70-plus ook.

Meer in De Pers (e-paper (http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx))

En wat vind je zelf van die cijfers, aannemende dat je er ook een eigen mening over hebt.

mark61
05-02-08, 13:36
Ziekelijk die dingen.

Daarom gaat volgens mij Obama ook nooit winnen; eerst de op één na hoogste onderdrukte groep: witte vrouwen. Dan over 20 jaar een zwarte man, en Oprah for president in de 22e eeuw vrees ik.

Voordat er in NL pakweg L. Griffith of N. Azough premier wordt moet er eerst nog een zondvloed overheen.

Julien
05-02-08, 14:17
Geplaatst door mark61
Ziekelijk die dingen.

Daarom gaat volgens mij Obama ook nooit winnen; eerst de op één na hoogste onderdrukte groep: witte vrouwen. Dan over 20 jaar een zwarte man, en Oprah for president in de 22e eeuw vrees ik.

Voordat er in NL pakweg L. Griffith of N. Azough premier wordt moet er eerst nog een zondvloed overheen.

Ergste is nog Verdonk in De Pers die uitkraamt 'liever geen moslim of Marokkaan als premier' te zien..
Tot zover de democratische instelling van Rita :loens: ..

Eni
05-02-08, 14:37
Geplaatst door Julien

Tot zover de democratische instelling van Rita :loens: ..

? Hoezo dat dan. Ze spreekt gewoon een voorkeur uit.

mulan
05-02-08, 15:35
Geplaatst door Eni
? Hoezo dat dan. Ze spreekt gewoon een voorkeur uit.

Een discriminerende voorkeur welliswaar. Maar laat dat de pret niet bederven.

Charlus
05-02-08, 15:38
Een voorkeur is altijd discriminerend.

mulan
05-02-08, 15:46
Geplaatst door Charlus
Een voorkeur is altijd discriminerend.

Ja zeggen dat ik Wendy van Dijk iets minder erg vind als Tooske is inderdaad hetzelfde als stellen dat je geen Marokkaan als premier wilt.

Zijn alle voorkeuren voor jou hetzelfde?

knuppeltje
05-02-08, 16:06
Geplaatst door mulan
Ja zeggen dat ik Wendy van Dijk iets minder erg vind als Tooske is inderdaad hetzelfde als stellen dat je geen Marokkaan als premier wilt.

Zijn alle voorkeuren voor jou hetzelfde?

Denk jij dat die we nu hebben wel een echte Nedellander is dan? :huil:

Koala64
05-02-08, 19:01
Er zit ook een andere kant aan uiteraard.

Zodra een moslim enigszins succesvol wordt in de politiek, bijv. een Aboutaleb of een Marcouch, wordt deze vrij snel als 'bounty' afgeserveerd als deze compromissen moet sluiten. En de politiek bestaat nou eenmaal uit compromissen.

Moslims kunnen wel klagen dat autochtonen geen moslim als premier willen, maar in hoe verre krijgt een moslim van moslims de kansen om premier te worden of iets voor te stellen in de politiek.

Qaiys
05-02-08, 21:17
Geplaatst door Koala64
Er zit ook een andere kant aan uiteraard.

Zodra een moslim enigszins succesvol wordt in de politiek, bijv. een Aboutaleb of een Marcouch, wordt deze vrij snel als 'bounty' afgeserveerd als deze compromissen moet sluiten. En de politiek bestaat nou eenmaal uit compromissen.

Moslims kunnen wel klagen dat autochtonen geen moslim als premier willen, maar in hoe verre krijgt een moslim van moslims de kansen om premier te worden of iets voor te stellen in de politiek.

Geef eens drie voorbeelden van een compromis die één van bovenstaande figuren heeft gemaakt en toon mij wat reakties waaruit JIJ concludeert dat de eerder vermelde Marokkaanse politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Als je dat kan dan gaan we verder naar de tweede en derde alinea

mark61
05-02-08, 21:24
Geplaatst door Qaiys
Geef eens drie voorbeelden van een compromis die één van bovenstaande figuren heeft gemaakt en toon mij wat reakties waaruit JIJ concludeert dat de eerder vermelde Marokkaanse politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Als je dat kan dan gaan we verder naar de tweede en derde alinea

Als geheugen van maroc.nl heb je opeens een opvallend gat daarin. Het aantal negatieve reacties van Marokkaanse NLers overtreft hier altijd verre de positieve.

Of je moest specifiek bedoelen dat er eerst van een bepaald compromis sprake moest zijn voordat het gescheld losbarstte, dat is mij nooit opgevallen inderdaad.

Koala64
05-02-08, 21:40
Geplaatst door Qaiys
Geef eens drie voorbeelden van een compromis die één van bovenstaande figuren heeft gemaakt en toon mij wat reakties waaruit JIJ concludeert dat de eerder vermelde Marokkaanse politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Als je dat kan dan gaan we verder naar de tweede en derde alinea
Jij wil de discussie verengen tot een zoek en vind contest.
Lijkt me niet zo moeilijk om nog even terug te lezen hoe Marcouch hier afgeserveerd werd. Of Aboutaleb.

Tip: zoekmasjien.

Qaiys
05-02-08, 22:12
Geplaatst door mark61
Als geheugen van maroc.nl heb je opeens een opvallend gat daarin. Het aantal negatieve reacties van Marokkaanse NLers overtreft hier altijd verre de positieve.

Of je moest specifiek bedoelen dat er eerst van een bepaald compromis sprake moest zijn voordat het gescheld losbarstte, dat is mij nooit opgevallen inderdaad.

Als er negatieve reakties zijn van sommige prikkers hier dan wil ik graag zien dat dat gebeurt in het kader van een compromis sluiten en dat de eerder genoemde politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Dat is van belang want op grond van die gevallen trekt koala een conclusie die hij weer gebruikt om alle moslims over één kam te scheren.

Als blijkt dat Koala geen voorbeelden kan geven dan kun je een eerste fout aangeven in zijn redenering. Daarna kun je een tweede fout in zijn redenering aanwijzen. Het zogenaamde inductieprobleem. Je kunt niet op grond van enkele individuele gevallen een algemene conclusie trekken over de groep waartoe die enkele individuele behoren.

Dan kunnen jullie weer terug naar waar deze topic werkelijk over gaat.

Qaiys
05-02-08, 22:19
Geplaatst door Koala64
Jij wil de discussie verengen tot een zoek en vind contest.
Lijkt me niet zo moeilijk om nog even terug te lezen hoe Marcouch hier afgeserveerd werd. Of Aboutaleb.

Tip: zoekmasjien.

Ik vereng niets. Ik vind dat je eerst die gevallen moet kunnen aantonen voordat je bepaalde conclusies trekt die je gebruikt om moslims in het algemeen te karakteriseren.

Terwijl de topic over iets gaat waar moslims ook in negatief hoekje zitten geef je de moslims als het ware een schop extra mee na de resultaten van het onderzoek waar deze topic over gaat.

Koala64
05-02-08, 22:24
Geplaatst door Qaiys
Ik vereng niets. Ik vind dat je eerst die gevallen moet kunnen aantonen voordat je bepaalde conclusies trekt die je gebruikt om moslims in het algemeen te karakteriseren.

Terwijl de topic over iets gaat waar moslims ook in negatief hoekje zitten. Je geeft de moslims als het ware een schop extra mee na de resultaten van het onderzoek waar deze topic over gaat.

Je verengt wel zeker. Jouw taktiekjes zijn altijd dezelfde.
Mensen laten zoeken naar artikeltjes en vervolgens kommaneuken tot het topic weg is. Wat jij vindt of niet vindt is trouwens niet mijn zaak.

Ik constateer slechts een fenomeen, gebaseerd op wat ik hier op het forum met eigen ogen zag. Het staat je vrij daar iets mee te doen of het ver van je te werpen. Overigens zal alleen iemand genesteld in een zelfopgelegde slachtofferrol dat ervaren als 'een schop na'.

Ik stel slechts in mijn ogen een legitieme vraag. Als je die liever laat liggen is dat jouw goede recht. Daarmee staat die vraag echter nog steeds open.

Qaiys
05-02-08, 22:33
Geplaatst door Koala64
Je verengt wel zeker. Jouw taktiekjes zijn altijd dezelfde.
Mensen laten zoeken naar artikeltjes en vervolgens kommaneuken tot het topic weg is. Wat jij vindt of niet vindt is trouwens niet mijn zaak.

Ik constateer slechts een fenomeen, gebaseerd op wat ik hier op het forum met eigen ogen zag. Het staat je vrij daar iets mee te doen of het ver van je te werpen. Overigens zal alleen iemand genesteld in een zelfopgelegde slachtofferrol dat ervaren als 'een schop na'.

Ik stel slechts in mijn ogen een legitieme vraag. Als je die liever laat liggen is dat jouw goede recht. Daarmee staat die vraag echter nog steeds open.

Kortom je kunt je uitspraken niet staven met bewijzen. Als je een fenomeen constanteert dan lijkt het mij niet zo moeilijk om daar voorbeelden van te geven. Het lijkt eerder dat het een fantoomgedachte is.

Naast je negatieve karakterisering van de moslims is je vraag die daar op volgt niet relevant meer want het is namelijk geboren uit een redenering die vanaf begin af aan uitging van de verkeerde feiten en daarnaast ook nog eens redeneringsfout bevat.

Daarom is je vraag waardeloos en kun je beter terugkeren naar het werkelijke onderwerp van deze topic.

David
05-02-08, 22:35
Vooruit dan maar. Dan word ik wel weer premier. :moe:

Koala64
05-02-08, 22:55
Geplaatst door Qaiys
Kortom je kunt je uitspraken niet staven met bewijzen. Als je een fenomeen constanteert dan lijkt het mij niet zo moeilijk om daar voorbeelden van te geven. Het lijkt eerder dat het een fantoomgedachte is.

Naast je negatieve karakterisering van de moslims is je vraag die daar op volgt niet relavant meer want het is namelijk geboren uit een redenering die vanaf begin af aan uitging van de verkeerde feiten en daarnaast ook nog eens redenring fout bevat.

Daarom is je vraag waardeloos en kun je beter terugkeren naar het werkelijke onderwerp van deze topic.

Ik hoef niets te bewijzen. Wie kan typen kan de zoekmachine gebruiken. Als mensen daar te lui voor zijn, niet mijn probleem.
Ik speel alleen niet mee met jouw taktiekjes om discussies in de kiem te smoren, nogmaals ik ken je taktiekjes.

Hoppa: label. 'Naast je karakterisering van de moslims'. -> slachtofferrol. Ik stelde een vraag, een nogal onwelkome vraag blijkt uit jouw manier van reageren. Jij wil het hier duidelijk niet over hebben en begint over details. Prima. Ik mag dus die vraag niet stellen. Duidelijk. Ook een antwoord op zich. Uit alles blijkt je onwil om jezelf die vraag te stellen.

Het is dus gewoon weer het schuld van het westen en een zionistisch complot. Alles weer mooi rond nietwaar Schaap?

Koala64
05-02-08, 22:56
Geplaatst door David
Vooruit dan maar. Dan word ik wel weer premier. :moe:

:handbang:

Qaiys
05-02-08, 23:08
Geplaatst door Koala64
Ik hoef niets te bewijzen. Wie kan typen kan de zoekmachine gebruiken. Als mensen daar te lui voor zijn, niet mijn probleem.
Ik speel alleen niet mee met jouw taktiekjes om discussies in de kiem te smoren, nogmaals ik ken je taktiekjes.

Hoppa: label. 'Naast je karakterisering van de moslims'. -> slachtofferrol. Ik stelde een vraag, een nogal onwelkome vraag blijkt uit jouw manier van reageren. Jij wil het hier duidelijk niet over hebben en begint over details. Prima. Ik mag dus die vraag niet stellen. Duidelijk. Ook een antwoord op zich. Uit alles blijkt je onwil om jezelf die vraag te stellen.

Het is dus gewoon weer het schuld van het westen en een zionistisch complot. Alles weer mooi rond nietwaar Schaap?

Wie stelt moet bewijzen, wie dat niet kan wordt niet serieus genomen. Mij van allerlei kwalificaties voorzien helpt niet om je grote fouten in je hele bijdrage te herstellen.

Koala64
05-02-08, 23:18
Geplaatst door Qaiys
Wie stelt moet bewijzen, wie dat niet kan wordt niet serieus genomen. Mij van allerlei kwalificaties voorzien helpt niet om je grote fouten in je hele bijdrage te herstellen.

Nee ik snap het Schaap, de vraag die ik stelde mag niet gesteld worden. Doe ik dat toch, dan 'geef ik moslims een schop na'. :student:

Qaiys
05-02-08, 23:25
Geplaatst door Koala64
Nee ik snap het Schaap, de vraag die ik stelde mag niet gesteld worden. Doe ik dat toch, dan 'geef ik moslims een schop na'. :student:

Alweer fout, het gaat om de redenering die vooraf gaat aan je vraag en die uiteindelijk ook de kern is voor je vraag.

Koala64
05-02-08, 23:30
Geplaatst door Qaiys
Alweer fout, het gaat om de redenering die vooraf gaat aan je vraag en die uiteindelijk ook de kern is voor je vraag.

Nee dat is dus niet het geval. Ik ga niet mee met jouw taktiekje.
Uiteindelijk toch weer wel want de vraag is legitiem en we hebben het er niet meer over. Missie bereikt.

Maar ook daarmee laat je je in de kaarten kijken.

Qaiys
05-02-08, 23:48
Geplaatst door Koala64
Nee dat is dus niet het geval. Ik ga niet mee met jouw taktiekje.
Uiteindelijk toch weer wel want de vraag is legitiem en we hebben het er niet meer over. Missie bereikt.

Maar ook daarmee laat je je in de kaarten kijken.

Ook mij van tactieken beschuldigen maakt je redeneerfouten niet goed.

Koala64
06-02-08, 00:47
Geplaatst door Qaiys
Ook mij van tactieken beschuldigen maakt je redeneerfouten niet goed.
Da's geen beschuldiging, da's een ervaringsfeit.

Qaiys
06-02-08, 01:02
Geplaatst door Koala64
Da's geen beschuldiging, da's een ervaringsfeit.

Dat je subjectieve ervaringen hebt is een feit, maar subjectieve ervaringen maken de inhoud van de beschuldiging niet tot feit.

Koala64
06-02-08, 01:33
Geplaatst door Qaiys
Dat je subjectieve ervaringen hebt is een feit, maar subjectieve ervaringen maken de inhoud van de beschuldiging niet tot feit.

Allemaal onrelevante boohaa.

Mijn vraag staat nog steeds.

Qaiys
06-02-08, 07:51
Geplaatst door Koala64
Allemaal onrelevante boohaa.

Mijn vraag staat nog steeds.

Het is heel relevant omdat uit die informatie die ik gegeven heb blijkt dat je hele vraag gebasseerd is op verkeerde veronderstellingen en conclusies.

Wat er wel staat zijn de resultaten van het onderzoek die je met je bijdrage probeert goed te praten en te verdoezelen.

Slinger
06-02-08, 08:00
Ook ik vraag me af in hoeverre Marokkanen als Marcouch en Aboutaleb van de andere Marokkanen de kans krijgen om iets te breiken in de politiek.

In elk geval is het een feit Marcouch en Aboutaleb door veel Marokkanen worden afgeserveerd als bounty's.

Ik vraag me ook af er hier jalouzie in het spel is.

Slinger
06-02-08, 08:13
Geplaatst door Qaiys
Als er negatieve reakties zijn van sommige prikkers hier dan wil ik graag zien dat dat gebeurt in het kader van een compromis sluiten en dat de eerder genoemde politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Dat is van belang want op grond van die gevallen trekt koala een conclusie die hij weer gebruikt om alle moslims over één kam te scheren.

Als blijkt dat Koala geen voorbeelden kan geven dan kun je een eerste fout aangeven in zijn redenering. Daarna kun je een tweede fout in zijn redenering aanwijzen. Het zogenaamde inductieprobleem. Je kunt niet op grond van enkele individuele gevallen een algemene conclusie trekken over de groep waartoe die enkele individuele behoren.

Dan kunnen jullie weer terug naar waar deze topic werkelijk over gaat.

Logische fout van jouw Schaap.

Koala redeneert niet inductief maar deductief want hij stelt een probleem waarna hij zich naar individuele gevallen wendt om een antwoord te krijgen.

Als jij een bijdrage wilt leveren aan de conclusie kun jij gevallen aandragen die terug gekoppeld worden naar de probleemstelling en die de conclusie mogelijk een andere richting op kunnen sturen.

knuppeltje
06-02-08, 08:25
Ach ze hadden niet eens een compromie nodig om af te serveren- en ze zouden het niet eens begrijpen ook, het waren zonder meer zo wie zo al stomme reacties.
Trouwens wie nooit in staat is om een compromie te sluiten die is echt een loser.
Maar daar ging het dat schaap helemaal niet om, die wilde gewoon weer een potje zeiken.

Qaiys
06-02-08, 08:47
Geplaatst door Slinger
Logische fout van jouw Schaap.

Koala redeneert niet inductief maar deductief want hij stelt een probleem waarna hij zich naar individuele gevallen wendt om een antwoord te krijgen.

Als jij een bijdrage wilt leveren aan de conclusie kun jij gevallen aandragen die terug gekoppeld worden naar de probleemstelling en die de conclusie mogelijk een andere richting op kunnen sturen.

Jij slaat zoals altijd de plank volledig mis. Koala redeneert inductief. Hij voert eerst individuele gevallen op en op grond van die individuele gevallen trekt hij een algemene conclusie over moslims.

Slinger
06-02-08, 09:10
Geplaatst door Qaiys
Jij slaat zoals altijd de plank volledig mis. Koala redeneert inductief. Hij voert eerst individuele gevallen op en op grond van die individuele gevallen trekt hij een algemene conclusie over moslims.

Ik kan het je nog wel een keer uitleggen maar dat zal niet helpen, denk ik. Kijk maar bij Bertrand Russell. Paginummers heb ik op dit moment niet bij de hand.

In elk geval heb je de kans laten liggen om andere gevallen aan te voeren en de conclusie te beïnvloeden.

In plaats daarvan voer je een loopgravenoorlog waar niemand verder mee komt. En je houdt je bezig met het afvangen van vliegen.

Slechte discussiementaliteit.

Qaiys
06-02-08, 09:13
Geplaatst door Slinger
Ik kan het je nog wel een keer uitleggen maar dat zal niet helpen, denk ik. Kijk maar bij Bertrand Russell. Paginummers heb ik op dit moment niet bij de hand.

In elk geval heb je de kans laten liggen om andere gevallen aan te voeren en de conclusie te beïnvloeden.

In plaats daarvan voer je een loopgravenoorlog waar niemand verder mee komt. En je houdt je bezig met het afvangen van vliegen.

Slechte discussiementaliteit.

Jij bemoeit je ermee en als dan blijkt dat je ernaast zit ga je de persoon aanvallen die je op de hiaten van je kennis wijst.

Slinger
06-02-08, 09:19
Geplaatst door Qaiys
Jij bemoeit je ermee en als dan blijkt dat je ernaast zit ga je de persoon aanvallen die je op de hiaten van je kennis wijst.

Ik daag je uit om gevallen aan te voeren die de bewering van Koala bijstellen.

super ick
06-02-08, 09:43
Geplaatst door IbnRushd
Nederland is klaar voor een vrouw

Door: Marcia Nieuwenhuis / Sanne Rooseboom

Gepubliceerd: vandaag 00:40
Update: vandaag 10:40

Een homo mag ook. Maar een jood, een moslim of een ex-harddrugsgebruiker gaat voorlopig nog te ver.

Al sinds 1848 wordt Nederland bestierd door blanke mannen. Stuk voor stuk hebben ze een christelijke achtergrond. Netjes getrouwd, een braaf uiterlijk en ze zijn allemaal ergens in de veertig of ouder.

Waar de verkiezingsstrijd in de Verenigde Staten gaat tussen een vrouw, een zwarte man en een 70-plusser, zijn het op ons politieke podium Balkenende, Bos, Rouvoet, Wilders, Rutte en Marijnissen.

Vrouw of homo

Dat gaat veranderen. Negen van de tien deelnemers aan het onderzoek van De Pers en EénVandaag vindt het geen enkel probleem als de Nederlandse premier een vrouw is. Slechts 3 procent is faliekant tegen deze première. Ook tegen een homo als premier bestaat weinig bezwaar: slechts 13 procent wil geen homo.

De tolerantie tegen anders-gelovigen is een stuk kleiner. Slechts de helft van de ondervraagden vindt het acceptabel als de premier van Nederland joods is. Minder dan eenderde ziet een moslim zitten.

Vrouwen zijn toleranter dan mannen. Jongeren accepteren weer meer dan ouderen: van de tieners vinden vier van de vijf een premier van Surinaamse afkomst normaal, onder de 65-plussers is dat maar een kwart.

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080205/grafiek.keuzes.premier.425.jpg

Surinaamse achtergrond

Van de vier grote etnische groepen zou een premier met een Surinaamse achtergrond de meeste kans maken. Een Antilliaan (door 43 procent geaccepteerd), een Turk (33 procent) of een Marokkaan (31 procent) zien de deelnemers voorlopig liever niet op het bordes naast de koningin.

Op de vraag of we een voormalige gebruiker van harddrugs aan het roer zouden willen hebben, zegt slechts 26 procent dit acceptabel te vinden.

In afnemende volgorde is er verder vooral onder jongeren draagvlak voor een Jood, een Surinamer, Antiliaan, Turk, Marokkaan of moslim. Misschien zelfs voor iemand die ooit harddrugs gebruikte.

Ouderen

Maar waar we collectief van gruwen (72 procent), is een premier van boven de zeventig. De 71-jarige Amerikaanse Republikein John McCain zou in Nederland vanwege zijn leeftijd geen enkele kans maken. Opmerkelijk. Ons staatshoofd is al decennialang een vrouw. En sinds kort nog 70-plus ook.

Meer in De Pers (e-paper (http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx))

Ik zou de uitkomst wel eens willen zien van de combinaties.

Bv. Een Joodse homofiele alleenstaande Surinamer die jonger is dan 35 jaar, die regelmatig hoeren bezoekt, de lagere school niet heeft afgemaakt en verslaafd geweest is aan harddrugs.
Daar moet toch voldoende draagvlak voor zijn?

Qaiys
06-02-08, 10:17
Geplaatst door Slinger
Ik daag je uit om gevallen aan te voeren die de bewering van Koala bijstellen.

Je bent niet in de positie om mij uit te dagen. Wie stelt moet bewijzen en niet diegene die twijfelt aan zijn bewering.

H.P.Pas
06-02-08, 10:24
Geplaatst door Qaiys
. Wie stelt moet bewijzen en niet diegene die twijfelt aan zijn bewering.

Daar heb ik mijn twijfels over. :blowen:

Slinger
06-02-08, 11:48
Geplaatst door Qaiys
Je bent niet in de positie om mij uit te dagen. Wie stelt moet bewijzen en niet diegene die twijfelt aan zijn bewering.

Het bestaat niet dat jij gymnasium hebt...

Rabi'ah.
06-02-08, 12:39
De wereld wordt bestuurd door 5% van haar bevolking, nl. de rijke witte mannen.

Rabi'ah.
06-02-08, 12:41
Ik vind het trouwens idioot dat de meeste mensen liever iemand hebben die prostituées bezoekt, dan die moslim is. :maf2:

Niet te geloven. Dat zegt wel iets over de moraal van de ondervraagden. :rolleyes:

Qaiys
06-02-08, 12:47
Geplaatst door Slinger
Het bestaat niet dat jij gymnasium hebt...

Ik heb nooit beweerd dat ik Gymnasium heb. Ik heb een Atheneum diploma, maar daar gaat deze topic niet over.

panoma79
06-02-08, 13:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het trouwens idioot dat de meeste mensen liever iemand hebben die prostituées bezoekt, dan die moslim is. :maf2:


Dat zijn de soldaten van de duivel.

Slinger
06-02-08, 13:50
Geplaatst door Rabi'ah.
De wereld wordt bestuurd door 5% van haar bevolking, nl. de rijke witte mannen.

Nou, dat klopt niet, ik ben wel wit, en ook een man maar niet rijk en ik bestuur toch...

knuppeltje
06-02-08, 14:16
Geplaatst door Rabi'ah.
De wereld wordt bestuurd door 5% van haar bevolking, nl. de rijke witte mannen.

Tis oneerlijk verdeeld meid. :kwaad:

panoma79
06-02-08, 14:18
Geplaatst door Slinger
Nou, dat klopt niet, ik ben wel wit, en ook een man maar niet rijk en ik bestuur toch...

Jij bestuurt hooguit de versnellingsbak van je homovriendje. :D

The_Grand_Wazoo
06-02-08, 14:49
Geplaatst door Qaiys
Geef eens drie voorbeelden van een compromis die één van bovenstaande figuren heeft gemaakt en toon mij wat reakties waaruit JIJ concludeert dat de eerder vermelde Marokkaanse politici daarom als bounty worden afgeserveerd.

Als je dat kan dan gaan we verder naar de tweede en derde alinea

Ah, de oude drie voorbeelden truc ... die heeft Woutertje ook noet geholpen,

super ick
06-02-08, 14:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het trouwens idioot dat de meeste mensen liever iemand hebben die prostituées bezoekt, dan die moslim is. :maf2:

Niet te geloven. Dat zegt wel iets over de moraal van de ondervraagden. :rolleyes:

Stel die vraag eens aan Rob Outkerk :D

Slinger
06-02-08, 16:15
Geplaatst door panoma79
Jij bestuurt hooguit de versnellingsbak van je homovriendje. :D

Kijk, nog al zo ex-maatje van Pim! :melig2:

super ick
06-02-08, 20:26
Geplaatst door Slinger
Kijk, nog al zo ex-maatje van Pim! :melig2:

Heeft Panoma sex gehad met Pim Fortuyn dan?

IbnRushd
06-02-08, 20:33
On-topic blijven, graag.

Super_ick, wat vind jij van dat onderzoek. Zou je ook tegen moslim/joodse premier stemmen?

super ick
06-02-08, 20:38
Geplaatst door IbnRushd
On-topic blijven, graag.

Super_ick, wat vind jij van dat onderzoek. Zou je ook tegen moslim/jood premier stemmen?

Dat is geen enkel punt voor mij IbnRushd,
Ik beoordeel een eventuele premier op zijn politieke standpunten en niet op zijn afkomst of geloof.
Ik zou nooit op iemand stemmen omdat hij wel of geen christen of moslim is.

Charlus
06-02-08, 21:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het trouwens idioot dat de meeste mensen liever iemand hebben die prostituées bezoekt, dan die moslim is. :maf2:

Niet te geloven. Dat zegt wel iets over de moraal van de ondervraagden. :rolleyes:
Ook ik zou zonder meer voor de prostituant gaan, gegeven deze beperkte keuzemogelijkheid.

Rabi'ah.
07-02-08, 09:49
Geplaatst door Slinger
Nou, dat klopt niet, ik ben wel wit, en ook een man maar niet rijk en ik bestuur toch...

Behoor jij tot de machtigste wereldleiders? :rolleyes:

Rabi'ah.
07-02-08, 09:50
Geplaatst door knuppeltje
Tis oneerlijk verdeeld meid. :kwaad:

Dat is het zeker. Het grootste deel van de wereld is straatarm ( wel in diverse gradaties natuurlijk) en heeft weinig of niets te vertellen over zijn eigen lot.

Dat is m.i. inderdaad een grof schandaal.

Slinger
07-02-08, 09:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Behoor jij tot de machtigste wereldleiders? :rolleyes:

Ik ben nog niet helemaal aan de top aangekomen.

tr_imparator
07-02-08, 11:46
Iemand met een baard graag. :vlammen:

Bofko
07-02-08, 11:52
Geplaatst door tr_imparator
Iemand met een baard graag. :vlammen:

Of een type Peter ErdeVries. Voorheen met snor. :vlammen:

super ick
08-02-08, 10:38
Geplaatst door tr_imparator
Iemand met een baard graag. :vlammen:

Sint Nicolaas?

The_Grand_Wazoo
08-02-08, 12:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het trouwens idioot dat de meeste mensen liever iemand hebben die prostituées bezoekt, dan die moslim is. :maf2:

Niet te geloven. Dat zegt wel iets over de moraal van de ondervraagden. :rolleyes:
Ik vind het idioot dat je veronderstelt dat er tussen de hoerenlopers geen moslims zouden zitten.

knuppeltje
08-02-08, 13:09
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Ik vind het idioot dat je veronderstelt dat er tussen de hoerenlopers geen moslims zouden zitten.

Maar het zal toch niet zo zijn dat ze om premier te kunnen worden die moslims eerst fervente hoerenlopers moeten zijn geweest toch zeker? :confused:
Dat zou toch echt discreminatie zijn. :haha:

The_Grand_Wazoo
08-02-08, 13:30
Geplaatst door knuppeltje
Maar het zal toch niet zo zijn dat ze om premier te kunnen worden die moslims eerst fervente hoerenlopers moeten zijn geweest toch zeker? :confused:
Dat zou toch echt discreminatie zijn. :haha:
Alleen als onze toekomstige prmier (m/v) alleen blanke hoeren had gefrequenteerd.

IbnRushd
08-02-08, 13:42
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Ik vind het idioot dat je veronderstelt dat er tussen de hoerenlopers geen moslims zouden zitten.

Dat veronderstelt ze niet (denk ik). Als er een moslim een prostituee bezoekt, dan valt ie nog steeds onder de categorie moslims, en niet onder 'hoerenlopers'. Tis net Surinaamse moslims, die vallen ook onder 'moslims' en niet onder de categorie 'zwart'.

knuppeltje
08-02-08, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
Dat veronderstelt ze niet (denk ik). Als er een moslim een prostituee bezoekt, dan valt ie nog steeds onder de categorie moslims, en niet onder 'hoerenlopers'. Tis net Surinaamse moslims, die vallen ook onder 'moslims' en niet onder de categorie 'zwart'.

En christenen en joden idem dito natuurlijk.
Eigenlijk is er dus helemaal geen categorie hoerenlopers.
Snapte ook eigenlijk al niet waarom die Wallen opgeschoond moesten worden dus.
Oja- autochtonen, shit- dat ik daar weer niet aan dacht.

Charlus
08-02-08, 15:25
Geplaatst door knuppeltje

Geplaatst door IbnRushd
Dat veronderstelt ze niet (denk ik). Als er een moslim een prostituee bezoekt, dan valt ie nog steeds onder de categorie moslims, en niet onder 'hoerenlopers'. Tis net Surinaamse moslims, die vallen ook onder 'moslims' en niet onder de categorie 'zwart'.
En christenen en joden idem dito natuurlijk.
Eigenlijk is er dus helemaal geen categorie hoerenlopers.<...>
?? Een moslim die een prostituee bezoekt, kun je toch evenzogoed vatten onder hoerenlopers als onder moslims? Categorie=hoerenloper, subcategorie=moslim.

Charlus
08-02-08, 15:30
Geplaatst door IbnRushd
Dat veronderstelt ze niet (denk ik). Als er een moslim een prostituee bezoekt, dan valt ie nog steeds onder de categorie moslims, en niet onder 'hoerenlopers'. Tis net Surinaamse moslims, die vallen ook onder 'moslims' en niet onder de categorie 'zwart'.
Ipv. 'zwart' moet daar natuurlijk 'Surinaams' staan, verkapt racistje dat je d'er bent.

knuppeltje
08-02-08, 15:31
Geplaatst door Charlus
En christenen en joden idem dito natuurlijk.
Eigenlijk is er dus helemaal geen categorie hoerenlopers.<...>
?? Een moslim die een prostituee bezoekt, kun je toch evenzogoed vatten onder hoerenlopers als onder moslims? Categorie=hoerenloper, subcategorie=moslim. [/QUOTE]

Neeje- da ken nie, da heb die huistheoloog net uitgelegd, snap da nouwes. :student:

Tomas
08-02-08, 15:34
Geplaatst door Charlus
Categorie=hoerenloper, subcategorie=moslim.

Den Moslim is een subcategorie van den Hoerenlopers?

En een getinte surinamer die moslim is geworden hoort niet meer in de categorie Zwarten?

Welke groep van de basisschool is dit topic?

mark61
08-02-08, 15:42
Geplaatst door Tomas
Den Moslim is een subcategorie van den Hoerenlopers?

En een getinte surinamer die moslim is geworden hoort niet meer in de categorie Zwarten?

Welke groep van de basisschool is dit topic?

De verzamelingenleer, is dat niet wiskunde 2e klas middelbare school?

Je begrijpt best dat voor gelovigen 'godsdienst' de hoofdcategorie is in de indeling der mensheid in deelverzamelingen. De ideologie gaat vooraf aan de indeling.

Tomas
08-02-08, 15:45
Geplaatst door mark61
De verzamelingenleer, is dat niet wiskunde 2e klas middelbare school?


Intersecties enzo hebben ze nog neit gehad hier.



Je begrijpt best dat voor gelovigen 'godsdienst' de hoofdcategorie is in de indeling der mensheid in deelverzamelingen. De ideologie gaat vooraf aan de indeling.

Ja, da's logisch. Maar voor wat voor een subcategorie mensch is de eerste hoofd indeling: hoerenlopers, niet-hoerenlopers?

IbnRushd
08-02-08, 15:51
Geplaatst door Charlus

?? Een moslim die een prostituee bezoekt, kun je toch evenzogoed vatten onder hoerenlopers als onder moslims? Categorie=hoerenloper, subcategorie=moslim.

Nou, ik baseer mijn uitspraken op de grafiek. Daar staan geen subcategorieen.

Er staat ook een categorie 'alleenstaand'. Ik ga er niet vanuit dat 'moslims' of 'joden' ook onder 'alleenstaand' vallen. Dat geldt evenzeer voor 'bezoekt prostituees' en 'moslims of joden'. Het zou wel kunnen, maar dan zou het pc. nog meer dalen. Hoe dan ook, gaat het onderzoek er niet over.

Bovenaan staat de 'vrouw'. Ik ga er gemakshalve vanuit dat alles wat onder haar zit, niet in haar straat voorkomt.


Ipv. 'zwart' bedoel je natuurlijk 'Surinaams', verkapt racistje dat je bent.

Niet zo mongolisch reageren. Lees eerst het topicartikel en bekijk met je bolle ogen eerst de grafiek. Bovendien staat 'zwart' tussen aanhalingstekens, you stupid idiot.

Een puntje dat je maakt is dat er ook 'Surinaams' opstond, hetgeen ik over het hoofd heb gezien. Maar dat doet er eigenijk weinig toe. Tsjonge jonge, wat post jij belangrijke dingen. :moe:

mark61
08-02-08, 15:53
Geplaatst door Tomas
Ja, da's logisch. Maar voor wat voor een subcategorie mensch is de eerste hoofd indeling: hoerenlopers, niet-hoerenlopers?

Ik heb geen idee. Dan moet je bij De Pers en EénVandaag zijn. Ik dacht trouwens dat die laatste geen echte enquêtes doet, die laat mensen op hun website stemmen. Dat is iets compleet anders.

super ick
08-02-08, 16:22
Geplaatst door knuppeltje
En christenen en joden idem dito natuurlijk.
Eigenlijk is er dus helemaal geen categorie hoerenlopers.
Snapte ook eigenlijk al niet waarom die Wallen opgeschoond moesten worden dus.
Oja- autochtonen, shit- dat ik daar weer niet aan dacht.

Zijn alle blanke ongelovige vrouwen geen hoeren?
Of moeten het professionele hoeren zijn?

Charlus
08-02-08, 23:07
Geplaatst door IbnRushd
<...>Tsjonge jonge, wat post jij belangrijke dingen. :moe:
Toegegeven, het was een van mijn minder kritieke bijdragen.

StevieK
08-02-08, 23:16
Geplaatst door tr_imparator
Iemand met een baard graag. :vlammen:

We hebben nog in de aanbieding

Vader Abraham
Sinter Klaas
De Kerstman

beachboy
24-02-08, 18:39
Nederland is klaar voor een vrouw

Door: Marcia Nieuwenhuis / Sanne Rooseboom

Gepubliceerd: vandaag 00:40
Update: vandaag 10:40

Een homo mag ook. Maar een jood, een moslim of een ex-harddrugsgebruiker gaat voorlopig nog te ver.

Al sinds 1848 wordt Nederland bestierd door blanke mannen. Stuk voor stuk hebben ze een christelijke achtergrond. Netjes getrouwd, een braaf uiterlijk en ze zijn allemaal ergens in de veertig of ouder.

Waar de verkiezingsstrijd in de Verenigde Staten gaat tussen een vrouw, een zwarte man en een 70-plusser, zijn het op ons politieke podium Balkenende, Bos, Rouvoet, Wilders, Rutte en Marijnissen.

Vrouw of homo

Dat gaat veranderen. Negen van de tien deelnemers aan het onderzoek van De Pers en EénVandaag vindt het geen enkel probleem als de Nederlandse premier een vrouw is. Slechts 3 procent is faliekant tegen deze première. Ook tegen een homo als premier bestaat weinig bezwaar: slechts 13 procent wil geen homo.

De tolerantie tegen anders-gelovigen is een stuk kleiner. Slechts de helft van de ondervraagden vindt het acceptabel als de premier van Nederland joods is. Minder dan eenderde ziet een moslim zitten.

Vrouwen zijn toleranter dan mannen. Jongeren accepteren weer meer dan ouderen: van de tieners vinden vier van de vijf een premier van Surinaamse afkomst normaal, onder de 65-plussers is dat maar een kwart.

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080205/grafiek.keuzes.premier.425.jpg

Surinaamse achtergrond

Van de vier grote etnische groepen zou een premier met een Surinaamse achtergrond de meeste kans maken. Een Antilliaan (door 43 procent geaccepteerd), een Turk (33 procent) of een Marokkaan (31 procent) zien de deelnemers voorlopig liever niet op het bordes naast de koningin.

Op de vraag of we een voormalige gebruiker van harddrugs aan het roer zouden willen hebben, zegt slechts 26 procent dit acceptabel te vinden.

In afnemende volgorde is er verder vooral onder jongeren draagvlak voor een Jood, een Surinamer, Antiliaan, Turk, Marokkaan of moslim. Misschien zelfs voor iemand die ooit harddrugs gebruikte.

Ouderen

Maar waar we collectief van gruwen (72 procent), is een premier van boven de zeventig. De 71-jarige Amerikaanse Republikein John McCain zou in Nederland vanwege zijn leeftijd geen enkele kans maken. Opmerkelijk. Ons staatshoofd is al decennialang een vrouw. En sinds kort nog 70-plus ook.

Meer in De Pers (e-paper (http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx))

78 % van de Nederlandse bevolking heeft geen bezwaar tegen een homosexuele premier

Zo zie je maar weer hoe de nederlandse bevolking over homosexualtet denkt.

knuppeltje
24-02-08, 18:45
78 % van de Nederlandse bevolking heeft geen bezwaar tegen een homosexuele premier

Zo zie je maar weer hoe de nederlandse bevolking over homosexualtet denkt.

Sterker nog- die zouden we misschien hebben gehad als die mafkees er niet was geweest.
Mwa- ze waren alle twee maf.