PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël voert aanval uit op Gazastrook



Slinger
05-02-08, 18:51
Israël voert aanval uit op Gazastrook

Gepubliceerd op dinsdag 05 februari 2008

JERUZALEM (ANPA) - Israël heeft dinsdag een luchtaanval uitgevoerd op een politiebureau in de Palestijnse Gazastrook. Zeker zes leden van de radicaalislamitische Hamasbeweging zijn gedood.

De actie kwam een dag nadat een vrouw het slachtoffer was geworden van een zelfmoordaanslag in het Israëlische Dimona.

De Hamasbeweging eiste maandag al de verantwoordelijkheid op voor de aanslag, die de eerste in Israël was sinds ruim een jaar. De organisatie bracht de Gazastrook midden vorig jaar onder haar controle. Volgens Israël was de operatie van dinsdag een vergelding voor een raketbeschieting van de Israëlische grensplaats Sderot.

Planet Internet (http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=914454/sc=4b03a5)

Slinger
05-02-08, 18:52
Laten we eerlijk zijn, wie de raketbeschietingen op Sderot goedkeurt, kan hier ook geen bezwaar tegen hebben.

knuppeltje
05-02-08, 21:00
Geplaatst door Slinger
Laten we eerlijk zijn, wie de raketbeschietingen op Sderot goedkeurt, kan hier ook geen bezwaar tegen hebben.

Alleen weet ik zo net nog niet of jij ook echt wel tegen beiden bent.

Slinger
05-02-08, 23:18
Geplaatst door knuppeltje
Alleen weet ik zo net nog niet of jij ook echt wel tegen beiden bent.

Ik zou graag zien dat beiden stoppen. Israël heeft geen belang bij oorlog.

Tomas
06-02-08, 00:40
Geplaatst door Slinger
Laten we eerlijk zijn, wie de raketbeschietingen op Sderot goedkeurt, kan hier ook geen bezwaar tegen hebben.

Zo kritisch tegenover israel heb ik jou nog nooit mee gemaakt. Een kentering?

Slinger
06-02-08, 07:14
Geplaatst door Tomas
Zo kritisch tegenover israel heb ik jou nog nooit mee gemaakt. Een kentering?

Ach, je blijft je steeds ontwikkelen hè. Het is wel eens frustrerend om te zien dat anderen niet mee kunnen komen...

knuppeltje
06-02-08, 09:33
Geplaatst door Slinger
Ach, je blijft je steeds ontwikkelen hè. Het is wel eens frustrerend om te zien dat anderen niet mee kunnen komen...

Kijk maar uit dat je niet te ver boven het gewone kjootjesvolk komt te staan- wordt het nog frusterender. :blowen:

Slinger
06-02-08, 10:16
Geplaatst door knuppeltje
Kijk maar uit dat je niet te ver boven het gewone kjootjesvolk komt te staan- wordt het nog frusterender. :blowen:

Ja, dat is een gevaar. Ik zal me een beetje inhouden.

super ick
06-02-08, 12:59
Geplaatst door Slinger
Ja, dat is een gevaar. Ik zal me een beetje inhouden.

Je uiterste best doen, dan kom je er misschien net bovenuit.
Als jij je gaat inhouden verdwijn je onder zeeniveau.

Slinger
06-02-08, 13:07
Geplaatst door super ick
Je uiterste best doen, dan kom je er misschien net bovenuit.
Als jij je gaat inhouden verdwijn je onder zeeniveau.

Onder zeeniveau zitten we hier allemaal...

knuppeltje
06-02-08, 13:27
Geplaatst door Slinger
Onder zeeniveau zitten we hier allemaal...

Echt nie!

Slinger
06-02-08, 13:29
Geplaatst door knuppeltje
Echt nie!

Ik ook meestal niet, om je de waarheid te zeggen.

Aït Ayt
06-02-08, 15:26
Geplaatst door Slinger
Laten we eerlijk zijn, wie de raketbeschietingen op Sderot goedkeurt, kan hier ook geen bezwaar tegen hebben.

wie goedkeurt dat er 6 leden van hamas zomaar worden vermoord door zionisten kan ook geen bezwaar hebben tegen een sporadische zelfmoordaanslag in israel

H.P.Pas
06-02-08, 15:42
Geplaatst door Slinger
Laten we eerlijk zijn, wie de raketbeschietingen op Sderot goedkeurt, kan hier ook geen bezwaar tegen hebben.

Geplaatst door Aït Ayt
wie goedkeurt dat er 6 leden van hamas zomaar worden vermoord door zionisten kan ook geen bezwaar hebben tegen een sporadische zelfmoordaanslag in israel

En zo heeft iedereen gelijk.
Al 75 jaar.

'Ze zetten ons de vergelding van de weerwraak betaald. Dat zullen ze bezuren'.

Aït Ayt
06-02-08, 15:58
Geplaatst door H.P.Pas
En zo heeft iedereen gelijk.
Al 75 jaar.


de palestijnen hebben gelijk.. israel niet..

en als israel de zelfmoordaanslag van een fatah-martelaar wil vergelden door hamasleden te vermoorden dan is dat nogal een vreemde wijze van wraak nemen..
:rolleyes:

super ick
06-02-08, 16:01
Geplaatst door Aït Ayt
de palestijnen hebben gelijk.. israel niet..

en als israel de zelfmoordaanslag van een fatah-martelaar wil vergelden door hamasleden te vermoorden dan is dat nogal een vreemde wijze van wraak nemen..
:rolleyes:

We dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

Op naar de volgende gewelddadige actie.

Slinger
06-02-08, 17:05
Geplaatst door Aït Ayt
de palestijnen hebben gelijk.. israel niet..

en als israel de zelfmoordaanslag van een fatah-martelaar wil vergelden door hamasleden te vermoorden dan is dat nogal een vreemde wijze van wraak nemen..
:rolleyes:

Zo heeft iedereen zijn eigen mening. Het was overigens geen wraak maar vergelding.

H.P.Pas
06-02-08, 18:00
Geplaatst door Slinger
Het was overigens geen wraak maar vergelding.

Vergelding is wraak met een hoge hoed.

super ick
06-02-08, 21:25
Geplaatst door Slinger
Zo heeft iedereen zijn eigen mening. Het was overigens geen wraak maar vergelding.

Wat is het probleem nu om die grens met Egypte open te gooien zodat de mensen een bestaan op kunnen bouwen en handel drijven?

Slinger
06-02-08, 23:31
Geplaatst door super ick
Wat is het probleem nu om die grens met Egypte open te gooien zodat de mensen een bestaan op kunnen bouwen en handel drijven?

Ik snap ook niet wat voor probleem Egypte daar mee heeft. Ik snap wel dat Israël dat probeert tegen te houden: angst voor zelfmoordaanslagen (zoals afgelopen week is gebleken) en angst voor invoering van nog meer zwre wapens die ingezet zullen worden tegen Israël.

super ick
07-02-08, 10:39
Geplaatst door Slinger
Ik snap ook niet wat voor probleem Egypte daar mee heeft. Ik snap wel dat Israël dat probeert tegen te houden: angst voor zelfmoordaanslagen (zoals afgelopen week is gebleken) en angst voor invoering van nog meer zwre wapens die ingezet zullen worden tegen Israël.

Hamas durft nooit een echte intensieve aanval op Israel te openen met zware wapens.
Voorheen waren de Palestijnen politiek ongrijpbaar. Het was nl. iedere keer, officieel, een terroristische organisatie die Israel bestookte en het Palestijnse gezag veroordeelde, officieel deze aanslagen. Het officiële gezag heeft haar handen vaak in onschuld kunnen wassen.

Nu is de situatie veranderd. Hamas heeft het officiële gezag. Zij draagt verantwoording en Israël kan niet wachten op serieuze redenen om ze weg te vagen.

Rabi'ah.
07-02-08, 10:47
"Aanval" wordt dat weer zo heerlijk eufemistisch gezegd. Zeg maar gerust een raid van een terreurregime.

Staten die zich houden aan het Internationaal Recht arresteren de verantwoordelijken voor aanslagen en zien erop toe dat ze een eerlijk proces krijgen en schieten ze dus niet af zonder vorm van proces.


En ja, Israel oefent terreur uit, want Israel bombardeert regelmatig burgerdoelen zoals b.v. vluchtelingenkampen en heeft vanaf haar ontstaan gebruikgemaakt van grof politiek geweld tegen non-combattanten.

Israel is dus een terroristische staat en het Palestijnse verzet
tegen bezetting, onderdrukking en staatsterrorisme, kortom tegen agressie, is internationaalrechtelijk volkomen legitiem.

Slinger
07-02-08, 10:55
Geplaatst door Rabi'ah.
"Aanval" wordt dat weer zo heerlijk eufemistisch gezegd. Zeg maar gerust een raid van een terreurregime.

Staten die zich houden aan het Internationaal Recht arresteren de verantwoordelijken voor aanslagen en zien erop toe dat ze een eerlijk proces krijgen en schieten ze dus niet af zonder vorm van proces.


En ja, Israel oefent terreur uit, want Israel bombardeert regelmatig burgerdoelen zoals b.v. vluchtelingenkampen en heeft vanaf haar ontstaan gebruikgemaakt van grof politiek geweld tegen non-combattanten.

Israel is dus een terroristische staat en het Palestijnse verzet
tegen bezetting, onderdrukking en staatsterrorisme, kortom tegen agressie, is internationaalrechtelijk volkomen legitiem.

Je wilt niet zien dat het een zaak van actie en reactie is, waarbij beide partijen schuld dragen. Sommige mensen kunnen hun ideologische voorkeuren blijkbaar nooit opzij zetten.

Bar
07-02-08, 10:58
Geplaatst door Rabi'ah.
"Aanval" wordt dat weer zo heerlijk eufemistisch gezegd. Zeg maar gerust een raid van een terreurregime.

Staten die zich houden aan het Internationaal Recht arresteren de verantwoordelijken voor aanslagen en zien erop toe dat ze een eerlijk proces krijgen en schieten ze dus niet af zonder vorm van proces.


En ja, Israel oefent terreur uit, want Israel bombardeert regelmatig burgerdoelen zoals b.v. vluchtelingenkampen en heeft vanaf haar ontstaan gebruikgemaakt van grof politiek geweld tegen non-combattanten.

Israel is dus een terroristische staat en het Palestijnse verzet
tegen bezetting, onderdrukking en staatsterrorisme, kortom tegen agressie, is internationaalrechtelijk volkomen legitiem.

Ik zie het al voor me. De israelische politie komt in Gaza zo'n figuur arresteren. Waarschijnlijk shalom roepend en met een vrolijk petje van Greenpeace op de kop.

Bovendien, hoe doe je dat eigenlijk.....zelfopblazers arresteren?

super ick
07-02-08, 11:20
Geplaatst door Rabi'ah.
"Aanval" wordt dat weer zo heerlijk eufemistisch gezegd. Zeg maar gerust een raid van een terreurregime.

Staten die zich houden aan het Internationaal Recht arresteren de verantwoordelijken voor aanslagen en zien erop toe dat ze een eerlijk proces krijgen en schieten ze dus niet af zonder vorm van proces.


Je hebt helemaal gelijk. Echter je redeneert vanuit een land dat in vrede is.
Israël redeneert als een land dat in oorlog is. Helemaal vreemd is dat niet gezien de gewelddaden en de steun vanuit landen die daadwerkelijk nog steeds in oorlog zijn met Israël. Als je beschoten wordt met raketten dan schiet je terug.
De oorsprong van het geweld wordt een kip-en-het-ei-verhaal. Wat was er eerder. Wie begon uiteindelijk geweld te gebruiken tegen wie, etc. Beide kanten voeren steekhoudende argumenten aan om de ander de gehele schuld in de schoenen te schuiven. En natuurlijk heeft Israël 100% schuld aan alle geweld en draagt Israël alle verantwoording en zijn de Palestijnen en hun Arabische broeders alleen maar goed geweest voor Israël en hebben zij het beste met Israël voor. Toch?

Hoe je het wendt of keert en wie je ook de schuld geeft. Conclusie is dat Israël bestaat in een zeer vijandige omgeving. Al een paar keer voor haar bestaansrecht heeft moeten vechten en continue bereid moet zijn dat weer te doen.

Ik zeg daarmee niet dat ze in haar recht staat. Ik schets alleen een reële omstandigheid van waaruit gereageerd wordt.

Max Stirner
07-02-08, 11:51
Geplaatst door Rabi'ah.

Israel is dus een terroristische staat en het Palestijnse verzet
tegen bezetting, onderdrukking en staatsterrorisme, kortom tegen agressie, is internationaalrechtelijk volkomen legitiem.


Yep.

Tegelijkertijd zou je na vele tientallen jaren tot de conclusie kunnen komen dat het volkomen zinloos is geweest, waarschijnlijk zelfs contra-productief (hoewel het 'Tibetaanse alternatief' ook weinig zoden aan de dijk zet)

mark61
07-02-08, 11:52
Geplaatst door Slinger
Je wilt niet zien dat het een zaak van actie en reactie is, waarbij beide partijen schuld dragen. Sommige mensen kunnen hun ideologische voorkeuren blijkbaar nooit opzij zetten.

De oorspronkelijke actie is het stichten van een staat in een gebied waar al mensen wonen. De reactie ligt voor de hand.

Sindsdien wordt er qua mensenlevens zesvoudig 'vergolden', wat in feite nog in het niet valt vergeleken bij de verstikking van een heel volk.

Zonder de internationale hulp voor de Palestijnen waren ze nu simpelweg dood, bij gebrek aan middelen van bestaan, veroorzaakt door Israel.

knuppeltje
07-02-08, 14:10
Geplaatst door Slinger
JSommige mensen kunnen hun ideologische voorkeuren blijkbaar nooit opzij zetten.

Wat zei u?

super ick
08-02-08, 11:30
Geplaatst door Rabi'ah.



En ja, Israel oefent terreur uit, want Israel bombardeert regelmatig burgerdoelen zoals b.v. vluchtelingenkampen


Ga eens praten met je Libanese broeders. Of ben je een beetje kort van geheugen?

Het aloude verhaaltje ophangen van de weerloze slachtoffers en de grote Israelsatan verwacht ik van een inwoner van een dictatoriaal land die door de gecensureerde media gehersenspoeld is.
Al diverse malen is getracht Israël te vernietigen maar dat feestje is niet door gegaan.
Je hebt helemaal gelijk. Israël moet dat eens wat sportiever oppikken.

super ick
08-02-08, 11:36
Geplaatst door mark61
De oorspronkelijke actie is het stichten van een staat in een gebied waar al mensen wonen. De reactie ligt voor de hand.

Sindsdien wordt er qua mensenlevens zesvoudig 'vergolden', wat in feite nog in het niet valt vergeleken bij de verstikking van een heel volk.

Zonder de internationale hulp voor de Palestijnen waren ze nu simpelweg dood, bij gebrek aan middelen van bestaan, veroorzaakt door Israel.

Volgens mij heeft Israel legaal bestaansrecht. Internationaal recht wordt er hier toch vaak geroepen?
Dat is dus geen issue.
Feit is dat Israël zeer vijandig 'ontvangen' is en eigenlijk al vernietigd had moeten zijn.
Nu is dat niet gebeurt en doet Israël er alles aan zo sterk mogelijk overeind te blijven.
Dat gaat niet volgens diezelfde regels van het internationale recht waar zo hard om geroepen word.
Zo blijft de cirkel rond. Blijft de Israelhaat (Jodenhaat is zo beladen) prominent aanwezig in het Midden Oosten.
Vraag hier op straat de gemiddelde Marokkaanse jongere eens wat hij van Joden vind.