PDA

Bekijk Volledige Versie : verspreiding geloof



Archie Bunker
06-02-08, 02:51
Beste Simouhand,

Maar je moet toch toegeven dat het succes van de dienst van de God van Abraham (jodendom, Christendom, mohamedanisme) zich zeer succesvol heeft verspreid (, broeder???? )

Bovendien hebben we hier in Nederland godsdienstvrijheid en recht op religiekritiek en vrijheid van meningsuiting. In principe kan dus iedereen zijn geloof of levensopvatting kiezen, al geef ik toe dat de kans dat iemand van het ene geloof op het andere overgaat klein is. Wel eens geprobeert een geboren mormoon te bekeren?

(Je had uitleg gevraagd over de Vrijheid van Meningsuiting: de houding die erbij hoort is die van ´Ik vind het vreselijk wat je zegt en ben het zeer mee oneens, maar ik zal vechten voor je recht om dat te zeggen.´ Vrijheid van meningsuiting geldt overigens niet voor het oproepen tot geweld of vernieling. Je mag niet oproepen een laboratorium voor dierproeven in de brand te steken. Ook voor belediging/kwetsen ligt de zaak genuanceerd, maar het is niet zo dat de overheid of een groep die zich beledigd voelt zomaar een willekeurige uiting van iemands mening kan verbieden omdat het hun niet aanstaat.)

Sallahddin
06-02-08, 19:18
Geplaatst door Archie Bunker
Beste Simouhand,

Maar je moet toch toegeven dat het succes van de dienst van de God van Abraham (jodendom, Christendom, mohamedanisme) zich zeer succesvol heeft verspreid (, broeder???? )

Bovendien hebben we hier in Nederland godsdienstvrijheid en recht op religiekritiek en vrijheid van meningsuiting. In principe kan dus iedereen zijn geloof of levensopvatting kiezen, al geef ik toe dat de kans dat iemand van het ene geloof op het andere overgaat klein is. Wel eens geprobeert een geboren mormoon te bekeren?

(Je had uitleg gevraagd over de Vrijheid van Meningsuiting: de houding die erbij hoort is die van ´Ik vind het vreselijk wat je zegt en ben het zeer mee oneens, maar ik zal vechten voor je recht om dat te zeggen.´ Vrijheid van meningsuiting geldt overigens niet voor het oproepen tot geweld of vernieling. Je mag niet oproepen een laboratorium voor dierproeven in de brand te steken. Ook voor belediging/kwetsen ligt de zaak genuanceerd, maar het is niet zo dat de overheid of een groep die zich beledigd voelt zomaar een willekeurige uiting van iemands mening kan verbieden omdat het hun niet aanstaat.)

Ik zie dat je nog "maagd" & naief bent ,no offense ="normaal" ,nieuwekomer :welkom dan :

je moet bijna alles in kwestie stellen_herzien in deze eeuw van de leugen bij uitstek ,wil je tot de werkelijke achtergronden_wortels en ander van deze huidig westerse realiteit_situatie doordringen :

weet je het zeker dat er bijv. vrijheid van Godsdienst is ,vooraal met betrekking tot moslims althans ???

weet je het zeker dat er vrijheid van meningsuiting ??? =mag je inderdaad alles zeggen ,ook als het gaat om "binnenlandsveiligheid,publiek orde ...", Holocaust , over homo's ,"complottheorieen" ....??? =dat er geen taboes bestaan in het westen ??? :

denk je dat vrijheden absoluut _onvoorwaardelijk zijn ??? =alles zeggen ,ook als je eigen vrijheid in botsing komt met die van een ander ???

Wanneer begint je vrijheid en wanneer eindigt die ???

Laat maar die ideaal gezegde van Voltaire terzijde :" ik zou ervoor vechten dat je je eigen mening mag verkondigen zelfs of al ben ik het absoluut niet met je ééns ..." :zoiets :::: : wordt dat werkelijk gedaan : opkomen voor de meningnen van andersdenkenden en diens vrijheden ??? :gefeli: :denk:


Weet je het verschil tussen de ideaal & de werkelijkheid ??? =de zgn democratish ideaal althas ??? :

mogen andersdenkenden en moslims met name in alle vrijheid en veiligheid hun eigen gedachtengoed _geloof beleven_belijden...??? zonder van die korzichtig intolerant al dan niet liberale inquisities modern_stijl ,heksen_jachten en gedachten_politie_terrorisme ???? :

is liberalisme werkelijk liberaal :qua Godsdienstverdraagzamheid ,vrijheid van meningsuiting ....=tolerantie ...

had je wel's een soort "expeditie_journey"-eigen_search ... mee_gemaakt om de werkelijke wortels en ander van deze ideaal te ontdekken_achtehalen ??? =appearences are deceptive indeed :

weet je de werkelijk natuur-aard van al deze seculaire denkstromingnen ,inclusief deze zgn democratish ideaal & de rest die daarvanuit "druppelt_doortstroomt" & voortkomt ??? =die zgn tolerantie bijv....


is deze westerse tolerantie een werkelijk diepgeankerd MENSELIJK waarde ??? =

zou ik je 1 enkel FUNDAMENTEEL tip geven daaromtrent bij gebrek aan tijd :

al deze westerse normen_waarden _idealen ... zijn MATERIALISTISH van aard_natuur =pragmatish_utilitair en zelfs ... "hypocriet" in de zin van :

die waaien inderdaad met de socio_economish met name en ander wind mee =kan je inderdaad ABSOLUUT niet op rekenen ten alle tijden & omstandigheden =(=economish ,sociaal ,politiek ...) :

veel succes & plezier met je eigen hopelijk een eye_opener ontdekkingsreid_journey in het "wonderland van seculaire denken_ gedachten_gedachtengoed_ideologieen ...":

Goed dat je voor maroc.nl kiest : echt : je zult er veel van leren inderdaad : :lol: :

je zult inderdaad veel beleven hiero ,meer dan wat je lief is +je zou ook van die pijnlijke ontchoogeling _ontmaagding ondervinden :en veel van je naieve illusies _"zekerheden" ,no offense again indeed,laten varen ... :fparty: :slapen: :

allemaal goed voor je psychish_mentaal_intellectueel _spiritueel ontwikkeling ... :

veel plezier dan !! :lol:



:zwaai:

Archie Bunker
08-02-08, 22:05
Ha sallahdinn,

Zo te zien valt er aan jou ook nog wat te ontwikkelen (no offense) Je verhaal is in ieder geval niet erg samenhangend en volgens mij ben je gefrusteert. :p

Een potje schelden kan iedereen. Kom terug als je een zinnig argument hebt weten te formuleren.