PDA

Bekijk Volledige Versie : in een democratie mag Wouter Bos



contradictio
06-02-08, 08:15
zijn voorkeur niet uitspreken voor een Amerikaanse kandidaat.
Immers het schijnheilige "Nederlandse kabinet heeft geen voorkeu en dat geldt ook voor de leden van het kabinet* " aldus Jan Peter Balkendeezeleinde..

*Bron:Telegraaf van vandaag

mark61
06-02-08, 09:19
Ik geloof niet dat jij veel van staatsmanschap begrijpt.

contradictio
06-02-08, 11:48
Geplaatst door mark61
Ik geloof niet dat jij veel van staatsmanschap begrijpt.

nee ken dat woordje "staatsmanschap' idd niet; staat zeker niet in die dikke van dale?

super ick
06-02-08, 11:57
Geplaatst door contradictio
nee ken dat woordje "staatsmanschap' idd niet; staat zeker niet in die dikke van dale?

Wat moet jij met de Dikke van Dale?

De koran, daar staat toch alles al in?

The_Grand_Wazoo
06-02-08, 14:45
Geplaatst door contradictio
zijn voorkeur niet uitspreken voor een Amerikaanse kandidaat.
Immers het schijnheilige "Nederlandse kabinet heeft geen voorkeu en dat geldt ook voor de leden van het kabinet* " aldus Jan Peter Balkendeezeleinde..

*Bron:Telegraaf van vandaag

Dat is geen contraditctio, dat is een non sequitur. De term democratie is hier volstrekt irrelevant. Wat Wouter B. beweerd is dat hij als prive persoon zijn mening mag uiten (dat mag, dat is zijn grondrecht - heeft niets met democratie te maken, dat zegt iets over de manier waarop de macht verdeeld wordt in een land), Balkenende daarentegen meent dat Wouter Bos bij iedere uiting in de media in de eerste plaats zal worden beoordeeld op zijn lidmaatschap van de ministerraad en dat hij, zo lang hij minister is, zijn mond dicht moet houden omdat anders iedereen denkt dat hij de mening van het kabinet verkondigd.

super ick
06-02-08, 15:09
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Dat is geen contraditctio, dat is een non sequitur. De term democratie is hier volstrekt irrelevant. Wat Wouter B. beweerd is dat hij als prive persoon zijn mening mag uiten (dat mag, dat is zijn grondrecht - heeft niets met democratie te maken, dat zegt iets over de manier waarop de macht verdeeld wordt in een land), Balkenende daarentegen meent dat Wouter Bos bij iedere uiting in de media in de eerste plaats zal worden beoordeeld op zijn lidmaatschap van de ministerraad en dat hij, zo lang hij minister is, zijn mond dicht moet houden omdat anders iedereen denkt dat hij de mening van het kabinet verkondigd.

En gelijk heeft ie in dit geval.
Het is volkomen overbodig te vermelden dat het een persoonlijke mening is. Mensen rekenen hem af om zijn politieke status. En niet op Wouter de man van en vader van...

contradictio
06-02-08, 19:15
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
Dat is geen contraditctio, dat is een non sequitur. De term democratie is hier volstrekt irrelevant. Wat Wouter B. beweerd is dat hij als prive persoon zijn mening mag uiten (dat mag, dat is zijn grondrecht - heeft niets met democratie te maken, dat zegt iets over de manier waarop de macht verdeeld wordt in een land), Balkenende daarentegen meent dat Wouter Bos bij iedere uiting in de media in de eerste plaats zal worden beoordeeld op zijn lidmaatschap van de ministerraad en dat hij, zo lang hij minister is, zijn mond dicht moet houden omdat anders iedereen denkt dat hij de mening van het kabinet verkondigd.

ahaaa... nou snap ik het .. Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden door een ander het zwijgen op te leggen vanwege een mogelijk verkeerde interpretatie van het plebs :hihi:

super ick
06-02-08, 20:34
Geplaatst door contradictio
ahaaa... nou snap ik het .. Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden door een ander het zwijgen op te leggen vanwege een mogelijk verkeerde interpretatie van het plebs :hihi:

Niet het zwijgen opleggen. Alleen zijn voorkeur voor zich houden m.b.t. de politieke poppetjes in de V.S.
Anders had hij cabaretier moeten worden.

The_Grand_Wazoo
07-02-08, 15:15
Geplaatst door contradictio
ahaaa... nou snap ik het .. Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden door een ander het zwijgen op te leggen vanwege een mogelijk verkeerde interpretatie van het plebs :hihi:

Bespaar me je sarcasme als je door je onvermogen niet door alledaags taalgebruik kan heen te prikken en domme topics start. Je hebt door je inzet in deze thread zelf tot het plebs veroordeeld. Het zou je sieren met respect te luisteren naar iemand uit de betere kringen die zich welwillend tot je wendt om je iets te leren ... maar al goed, ga maar door met het reinigen van mijn wc.

contradictio
11-02-08, 11:40
Geplaatst door The_Grand_Wazoo
...Het zou je sieren met respect te luisteren naar iemand uit de betere kringen die zich welwillend tot je wendt om je iets te leren ... maar al goed, ga maar door met het reinigen van mijn wc.


you must be kidding... :hihi:

The_Grand_Wazoo
11-02-08, 14:14
Geplaatst door contradictio
you must be kidding... :hihi:

Tuut tuut, ik zie nog een vlekje.

David
11-02-08, 14:34
Geplaatst door contradictio
ahaaa... nou snap ik het .. Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden door een ander het zwijgen op te leggen vanwege een mogelijk verkeerde interpretatie van het plebs :hihi:

Nog steeds even onnozel, zie ik. :haha:

super ick
16-02-08, 12:51
ahaaa... nou snap ik het .. Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden door een ander het zwijgen op te leggen vanwege een mogelijk verkeerde interpretatie van het plebs :hihi:
Stompzinnig antwoord. Grondrecht schenden omdat hij niet mag reageren.
Hoe zit dat dan met coalitiebesprekingen, kabinetsvergaderingen, etc. Daar wordt ook afgesproken over bepaalde zaken geen uitspraken te doen.
Dat vind jij dus grondrecht schenden?

p.s. Het is 'een land dat' en niet 'een land die'

contradictio
16-02-08, 19:05
Stompzinnig antwoord. Grondrecht schenden omdat hij niet mag reageren.
Hoe zit dat dan met coalitiebesprekingen, kabinetsvergaderingen, etc. Daar wordt ook afgesproken over bepaalde zaken geen uitspraken te doen.
Dat vind jij dus grondrecht schenden?

p.s. Het is 'een land dat' en niet 'een land die'

afgesproken = afdwingen/opleggen?


p.s. goed lezen:
Democratie zegt iets hoe de macht verdeeld wordt in dit land en die heeft bepaald dat Balkeneinde een grondrecht mag schenden

contradictio
16-02-08, 19:07
Nog steeds even onnozel, zie ik. :haha:

zoals ik al aangaf (verwijderde post door nieuw forum?) niet zo onnozel als diegenen die serieus op deze topic ingaan...

contradictio
16-02-08, 19:14
Tuut tuut, ik zie nog een vlekje.

Die zit dan toch echt op je oogbol :nl: