PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël wil historische moskee slopen



IbnRushd
06-02-08, 14:09
Israël wil historische moskee slopen

woensdag 06 februari 2008

AMMAN (SANA) - Jeruzalem's Grand Mufti Sheikh Mohammad Hussein heeft zondag krachtig besluit van de Israëlische bezettingsmacht tot het slopen een historische moskee in Jeruzalems oostelijke wijk Umm Tuba, veroordeeld.

"De bezettings autoriteiten beweren dat de moskee werd gebouwd zonder vergunning of toestemming… dit is een excuus, want de moskee is 700 jaar geleden gebouwd en werd het laatste gerestaureerd in 1963," zei Sheikh Hussein in een verklaring.

Hij waarschuwde de Israëlische bezetter voor het slopen van al-Omari's oude moskee en riep UNESCO en Arabische en internationale organisaties op om onmiddellijk ingrijpen om de sloop te voorkomen.

De Al-Omari-moskee is de enige in de stad Um Tuba.

Vertaling: Nieuwsfeit

Joesoef
06-02-08, 15:14
De oudste moskee van gaza.

http://l.yimg.com/www.flickr.com/images/spaceball.gif

panoma79
06-02-08, 15:21
Geplaatst door Joesoef
De oudste moskee van gaza.

http://l.yimg.com/www.flickr.com/images/spaceball.gif

Dat weet ik ook wel [...........] maar wat vind je van de onrechtvaardigheid van ISRAHEL.

super ick
06-02-08, 21:41
Lekker laten staan die moskee.
Waar kan ik tekenen?

StevieK
06-02-08, 21:42
Hoewel de Taliban toendertijd ook veel oud historisch materiaal heeft opgeblazen geeft Israel niet het recht om hetzelfde te doen.

Ik denk dat Christenen er ook mee eens zijn dat Israel dit niet doen kan, cultereel Erfgoed slopen.

super ick
07-02-08, 10:33
Geplaatst door StevieK
Hoewel de Taliban toendertijd ook veel oud historisch materiaal heeft opgeblazen geeft Israel niet het recht om hetzelfde te doen.

Ik denk dat Christenen er ook mee eens zijn dat Israel dit niet doen kan, cultereel Erfgoed slopen.

Aha je conclusie is goed.
Maar het begin.........Zou Israël zo zijn gelijk in deze kunnen halen? Door zichzelf met de Taliban te vergelijken?

knuppeltje
07-02-08, 14:15
Geplaatst door super ick
Aha je conclusie is goed.
Maar het begin.........Zou Israël zo zijn gelijk in deze kunnen halen? Door zichzelf met de Taliban te vergelijken?

Doen ze dat dan?

super ick
08-02-08, 12:03
Geplaatst door knuppeltje
Doen ze dat dan?

Ik stel de vraag aan Stevie omdat hij deze zaken met elkaar vergelijkt.

knuppeltje
08-02-08, 14:40
Geplaatst door super ick
Ik stel de vraag aan Stevie omdat hij deze zaken met elkaar vergelijkt.

Was wel een heel domme vraag dus. :haha:

super ick
08-02-08, 17:54
Geplaatst door knuppeltje
Was wel een heel domme vraag dus. :haha:

Neen, dreiwerf nein,

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

StevieK
08-02-08, 21:24
Geplaatst door super ick
Aha je conclusie is goed.
Maar het begin.........Zou Israël zo zijn gelijk in deze kunnen halen? Door zichzelf met de Taliban te vergelijken?

Dat kan ik helaas niet beoordelen, ik denk het niet zo, maar zal wel meer een wraakactie zijn. Het is zo moeilijk omdat dat van hier te bepalen is, tenslotte kunnen we niet de ware gedachten lezen wat in de hoofden rond gaan wat dee personen beslissen om de moskee af te breken.

? Goed antwoord

super ick
11-02-08, 09:36
Geplaatst door StevieK
Dat kan ik helaas niet beoordelen, ik denk het niet zo, maar zal wel meer een wraakactie zijn. Het is zo moeilijk omdat dat van hier te bepalen is, tenslotte kunnen we niet de ware gedachten lezen wat in de hoofden rond gaan wat dee personen beslissen om de moskee af te breken.

? Goed antwoord

Mwoahhh