PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims eisen verwijdering beelden profeet Mohammed



Maurice
06-02-08, 19:08
'Verwijder afbeeldingen uit Wikipedia'



wo 06 feb 2008, 17:04

WASHINGTON - Bijna 100.000 moslims wereldwijd hebben op internet een petitie ondertekend waarin zij de verwijdering eisen van afbeeldingen van de islamitische profeet Mohammed uit de online-encyclopedie Wikipedia. Het gaat vooral om historische miniaturen.

De moslims zeggen beledigd te zijn door de illustraties, omdat de islam het afbeelden van mensen zou verbieden. Zij eisen respect voor hun religie.

Wikipedia verdedigt de plaatjes op de eigen website. De encyclopedie zegt geen censuur te willen toepassen „ten gunste van een bepaalde groep”.

Wikipedia wijst er verder op dat het afbeeldingsverbod niet voor alle moslims geldt. De ban op illustraties van Mohammed en andere profeten is een culturele traditie bij sommige moslimgroepen, stelt de website.

Wikipedia benadrukt dat zij alle onderwerpen vanuit een „neutraal standpunt” wil behandelen. Teksten of illustraties worden alleen verwijderd als zij in strijd zijn met het eigen Wikipedia-beleid of met de wetten van de Amerikaanse staat Florida, waar de servers van de online-encyclopedie staan.



http://www.telegraaf.nl/digitaal/3230591/_Moslims_willen_beelden_Mohammed_uit_Wikipedia__.h tml?p=1,2

Slinger
06-02-08, 22:43
Voor degenen die nu nieuwsgierig geworden zijn:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Maome.jpg
Een 15e-eeuwse illustratie van een predikende Mohammed, door Al-Biruni.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Muhammad_14.jpg
Mohammed ontvangt een gedeelte van de Koran tijdens een slag

StevieK
06-02-08, 23:47
Er zijn er 100.000 die eisen, de overigen heb er schijnbaar geen probleem mee.


Wat zegt het woordenboek

ei·sen (overgankelijk werkwoord; eiste, heeft geëist; eiser)
1 met alle geweld willen
2 van de rechter als uitspraak verlangen
3 (iets) als een noodzakelijk deel van een proces of actie nodig hebben[B]


Wat is nu in dit geval het antwoord 1 of 2 of 3

Als ik nu de bewuste prenten zie, dan vraag ik me af waar je je druk om maakt, ok met die spotprent affaire kon ik me nog iets bij voorstellen.

knuppeltje
07-02-08, 13:26
Geplaatst door Slinger
[B]Voor degenen die nu nieuwsgierig geworden zijn:



Kunnen ze beter hier niet allemaal naar kijken, want dan worden ze echt boos denk.

[..............]

Witte78
07-02-08, 13:39
Wat maken deze moslims zich toch druk over wat niet-moslims doen.

Bofko
07-02-08, 13:40
100.000 op 1 miljard is natuurlijk minder dan peanuts. 0,01%

mark61
07-02-08, 14:41
Geplaatst door Bofko
100.000 op 1 miljard is natuurlijk minder dan peanuts. 0,01%

Als je rekening houdt met internettoegang is het al iets meer.

knuppeltje
07-02-08, 15:04
Geplaatst door knuppeltje
Kunnen ze beter hier niet allemaal naar kijken, want dan worden ze echt boos denk.

[..............]

Censuur, niets dan censuur hier. :schreeuw:

Slinger
07-02-08, 15:15
Volgens het bericht geven ze als motivatie dat de koran het afbeelden van mensen verbiedt, dus niet alleen van Mohammed. Als deze moslims consequent zijn kunnen we dus binnenkort een oproep verwachten om alle afbeeldingen, portretten, foto's etc. van internet te verwijderen.

knuppeltje
07-02-08, 15:27
Geplaatst door Slinger
Volgens het bericht geven ze als motivatie dat de koran het afbeelden van mensen verbiedt, dus niet alleen van Mohammed. Als deze moslims consequent zijn kunnen we dus binnenkort een oproep verwachten om alle afbeeldingen, portretten, foto's etc. van internet te verwijderen.

Foto's mag, zelfs in SA. Idereen die er geld voor over heeft kan er zelfs een bruidsreportage laten maken.
Tis zo hypociet als de neten. (sorry neten)

Charlus
07-02-08, 15:35
Geplaatst door knuppeltje
<...>Censuur, niets dan censuur hier. :schreeuw:
Mja. Waarom blijven in dit topic geplaatste afbeeldingen van de profeet gewoon staan?

wesley de Kafir
07-02-08, 15:42
mag dit?

[............]

knuppeltje
07-02-08, 16:34
Geplaatst door Charlus
Mja. Waarom blijven in dit topic geplaatste afbeeldingen van de profeet gewoon staan?

Volgens mij omdat het hier ook geen echte moslims zijn- maar nepmoslims.
Van echte moslims mag zoiets niet!

knuppeltje
07-02-08, 16:35
Geplaatst door wesley de Kafir
mag dit?

[............]

Van mij wel hoor!

wesley de Kafir
07-02-08, 16:45
Geplaatst door knuppeltje
Van mij wel hoor!


maar waarom het nu rood is:S

*gaat de huisregels maar eens doorlezen*

knuppeltje
07-02-08, 16:59
Geplaatst door wesley de Kafir
maar waarom het nu rood is:S

*gaat de huisregels maar eens doorlezen*

Nou en?
Daarin staat dat ze een bureaucratisch beleid willen voeren- dat doen ze zo toch?

Rabi'ah.
07-02-08, 19:45
Geplaatst door Maurice
'Verwijder afbeeldingen uit Wikipedia'



wo 06 feb 2008, 17:04

WASHINGTON - Bijna 100.000 moslims wereldwijd hebben op internet een petitie ondertekend waarin zij de verwijdering eisen van afbeeldingen van de islamitische profeet Mohammed uit de online-encyclopedie Wikipedia. Het gaat vooral om historische miniaturen.

De moslims zeggen beledigd te zijn door de illustraties, omdat de islam het afbeelden van mensen zou verbieden. Zij eisen respect voor hun religie.

Wikipedia verdedigt de plaatjes op de eigen website. De encyclopedie zegt geen censuur te willen toepassen „ten gunste van een bepaalde groep”.

Wikipedia wijst er verder op dat het afbeeldingsverbod niet voor alle moslims geldt. De ban op illustraties van Mohammed en andere profeten is een culturele traditie bij sommige moslimgroepen, stelt de website.

Wikipedia benadrukt dat zij alle onderwerpen vanuit een „neutraal standpunt” wil behandelen. Teksten of illustraties worden alleen verwijderd als zij in strijd zijn met het eigen Wikipedia-beleid of met de wetten van de Amerikaanse staat Florida, waar de servers van de online-encyclopedie staan.



http://www.telegraaf.nl/digitaal/3230591/_Moslims_willen_beelden_Mohammed_uit_Wikipedia__.h tml?p=1,2

Wat een onzin, zeg. Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren.

Het zijn mooie, eeuwenoude afbeeldingen, die bovendien door moslims gemaakt zijn en de info op Wikipedia is correct en respectvol geformuleerd bovendien.

Dus weer eens much ado about nothing.

dari100
07-02-08, 20:30
ik snap niet waarom ze ons moslims en onze proefeet moeten hebben terwijl wij respect hebben voor jullie proefeten.

mika
07-02-08, 20:53
Even een opmerking tussendoor:

Mijn complimenten voor het beheer van Maroc. nl dat zij de afbeelding van de profeet niet censureren, maar eigelijk had ik niet anders verwacht.

MIKA

knuppeltje
07-02-08, 21:18
Geplaatst door mika
Even een opmerking tussendoor:

Mijn complimenten voor het beheer van Maroc. nl dat zij de afbeelding van de profeet niet censureren, maar eigelijk had ik niet anders verwacht.

MIKA

Vraag ze dan eens om die link die ze verwijderd hebben weer terug te plaatsen- als ze volgens jou niet censuren.

Slinger
07-02-08, 21:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat een onzin, zeg. Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren.

Het zijn mooie, eeuwenoude afbeeldingen, die bovendien door moslims gemaakt zijn en de info op Wikipedia is correct en respectvol geformuleerd bovendien.

Dus weer eens much ado about nothing.

Tsja, je bent een echte moslim of je bent het niet...

Charlus
07-02-08, 21:59
[............]

:roker:

StevieK
07-02-08, 22:34
Aub laat het zo, ga niet provoceren, houd de eer aan jezelf.

het zijn de regels die dit forum stellen, laten we dat respecteren. Geef het goed voorbeeld.


Net zoals als eerder aangehaald is, dat de afbeeldingen blijven staan zegt wel iets zeer positiefs.

Die bewuste link zal zeker wel naar de spotprenten gaan, denk ik?? Maar dat kan je ook googlen.
Uit oogpunt van de huisregels, respecteren!!

Tonen van respect begint bij jezelf.

( Geldt helaas niet voor iedereen voor alle prikkers, maar voor wie de schoen past.......)

knuppeltje
08-02-08, 10:08
Geplaatst door StevieK
Aub laat het zo, ga niet provoceren, houd de eer aan jezelf.

het zijn de regels die dit forum stellen, laten we dat respecteren. Geef het goed voorbeeld.


Net zoals als eerder aangehaald is, dat de afbeeldingen blijven staan zegt wel iets zeer positiefs.

Die bewuste link zal zeker wel naar de spotprenten gaan, denk ik?? Maar dat kan je ook googlen.
Uit oogpunt van de huisregels, respecteren!!

Tonen van respect begint bij jezelf.

( Geldt helaas niet voor iedereen voor alle prikkers, maar voor wie de schoen past.......)


Die link verwijst naar een site waarop adbeeldingen van Mohammed staan die al gemaakt zijn vanaf plus minus 1400 tot nu.
Naast alle zeer mooie en kunstzinnige- die dus al eeuwen oud zijn en gemaakt in Iran, zijn er ook te zien die al eeuwen geleden ook in Europa zijn gemaakt, en nog veel meer. Ook zijn er inderdaad spotprenten te zien.
Op 14 januari heb ik die link geplaatst in islam en meer- in de topic: afbeeldingen toegestaan door geleerden.
Hierna volgde een felle discussie tussen mij en Ibn Rushd over het het waarom van het uiterst hypocrite gedrag onder de moslimklerus als het onder andere gaat over verschil dat gemaakt wordt door de moslimklerus tussen schilderingen en foto's, en zelfs lopen de meningen over schilderingen bij die klerus ver uiteen.
Ondanks die felle discussie met Ibn Rushd- werkte die link door mij geplaatst in die topic twee minuten geleden nog steeds, dat is dus al drie weken zo.
Op zich pleit het zeker voor hem dat hij toen niet zo klijnzerig deed om die link toen te verwijderen- als hij zich door die beelden geschokt zou voelen.
Wat de reden nu was om die te verwijderen in deze topic is me dan ook volkomen een raadsel.
Laat ik het er maar op houden dat moderators wegen ondoorgrondelijk zijn.

super ick
08-02-08, 11:25
Geplaatst door Maurice
'Verwijder afbeeldingen uit Wikipedia'



wo 06 feb 2008, 17:04

WASHINGTON - Bijna 100.000 moslims wereldwijd hebben op internet een petitie ondertekend waarin zij de verwijdering eisen van afbeeldingen van de islamitische profeet Mohammed uit de online-encyclopedie Wikipedia. Het gaat vooral om historische miniaturen.

De moslims zeggen beledigd te zijn door de illustraties, omdat de islam het afbeelden van mensen zou verbieden. Zij eisen respect voor hun religie.

Wikipedia verdedigt de plaatjes op de eigen website. De encyclopedie zegt geen censuur te willen toepassen „ten gunste van een bepaalde groep”.

Wikipedia wijst er verder op dat het afbeeldingsverbod niet voor alle moslims geldt. De ban op illustraties van Mohammed en andere profeten is een culturele traditie bij sommige moslimgroepen, stelt de website.

Wikipedia benadrukt dat zij alle onderwerpen vanuit een „neutraal standpunt” wil behandelen. Teksten of illustraties worden alleen verwijderd als zij in strijd zijn met het eigen Wikipedia-beleid of met de wetten van de Amerikaanse staat Florida, waar de servers van de online-encyclopedie staan.



http://www.telegraaf.nl/digitaal/3230591/_Moslims_willen_beelden_Mohammed_uit_Wikipedia__.h tml?p=1,2

Een beetje vreemd doet dit wel aan.
Vorige week was ik nog bij moslims die hun hele gang vol hadden hangen met afbeeldingen van de profeet.
Er is dus geen uniformiteit op dit vlak.

mika
08-02-08, 12:40
Geplaatst door knuppeltje
Die link verwijst naar een site waarop adbeeldingen van Mohammed staan die al gemaakt zijn vanaf plus minus 1400 tot nu.
Naast alle zeer mooie en kunstzinnige- die dus al eeuwen oud zijn en gemaakt in Iran, zijn er ook te zien die al eeuwen geleden ook in Europa zijn gemaakt, en nog veel meer. Ook zijn er inderdaad spotprenten te zien.
Op 14 januari heb ik die link geplaatst in islam en meer- in de topic: afbeeldingen toegestaan door geleerden.
Hierna volgde een felle discussie tussen mij en Ibn Rushd over het het waarom van het uiterst hypocrite gedrag onder de moslimklerus als het onder andere gaat over verschil dat gemaakt wordt door de moslimklerus tussen schilderingen en foto's, en zelfs lopen de meningen over schilderingen bij die klerus ver uiteen.
Ondanks die felle discussie met Ibn Rushd- werkte die link door mij geplaatst in die topic twee minuten geleden nog steeds, dat is dus al drie weken zo.
Op zich pleit het zeker voor hem dat hij toen niet zo klijnzerig deed om die link toen te verwijderen- als hij zich door die beelden geschokt zou voelen.
Wat de reden nu was om die te verwijderen in deze topic is me dan ook volkomen een raadsel.
Laat ik het er maar op houden dat moderators wegen ondoorgrondelijk zijn.

ik wist niet dat ze die link verwijderd hadden, dat is inderdaad weer zeer twijfelachtig kom op beheer (al sawt) niet zo kleinzielig !!

MIKA

Rabi'ah.
08-02-08, 12:50
Geplaatst door dari100
ik snap niet waarom ze ons moslims en onze proefeet moeten hebben terwijl wij respect hebben voor jullie proefeten.

Onzin, die afbeeldingen zijn door moslims zelf gemaakt dus het slaat nergens op.

lihoed
08-02-08, 13:02
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

Rabi'ah.
08-02-08, 13:06
Geplaatst door lihoed
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

De profeet vzmh is een geschenk en een zegen van Allah aan de werelden en dus niet kapot te maken, zelfs niet door mafketels zoals jij.

lihoed
08-02-08, 13:18
Geplaatst door Rabi'ah.
De profeet vzmh is een geschenk en een zegen van Allah aan de werelden en dus niet kapot te maken, zelfs niet door mafketels zoals jij.

Ga jij maar klaverjassen met Shemharosh!

naam
08-02-08, 14:10
Geplaatst door lihoed
Ga jij maar klaverjassen met Shemharosh!

Jeuk is over????

mark61
08-02-08, 14:25
Geplaatst door lihoed
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

Het gaat hier over ca. 15e eeuwse miniaturen vervaardigd door moslims. Sji'ieten dan. Waar zie jij ranzige homo atheisten?

Jij maakt meer kapot dan een niet-moslim ooit zou kunnen doen.

Witte78
08-02-08, 16:05
Geplaatst door lihoed
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

Doet me denken aan dat filmpje "Leave britney alone" :haha:

super ick
08-02-08, 16:29
Geplaatst door lihoed
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

Moslims als jij die maken de Islam te schande.
Niemand die de islam meer schade berokkend dan moslims.

Overigens schaar ik jou niet onder de moslims. Jij gebruikt vulgaire taal, je bent respectloos en je had een seksueel getint plaatje in je nick.
Jij bent de naam moslim niet eens waard.
Minkukeltje.

StevieK
08-02-08, 20:31
Geplaatst door lihoed
Laat Mohammed met rust stelletje ranzige homo atheisten.
Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt.

Pas jij eerst maar een beetje op met je taal gebruik,

Als je een beetje rspect wilt hebben zal je eerst een beetje respect moeten tonen. Het zal best wel dat je in werkelijkheid een ander persoon bent, maar op het forum gedraag je je jammer genoeg beneden alle waarden.

Jammer lihoed, je was op de goed weg,
Eindelijke een positieve opmerking in ander topic maar nu zak je weer naar onderen.