PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse beurs scoorde in januari 2008 het beste van de wereld.



Qaiys
06-02-08, 21:06
http://img123.imageshack.us/img123/5219/beursdp5.png

Nu nog wat doen aan de armoede en corruptie.

lihoed
06-02-08, 22:06
Met dit nieuws gaat de media natuurlijk niet naar onze kijkers.

Wizdom
06-02-08, 22:44
Geplaatst door lihoed
Met dit nieuws gaat de media natuurlijk niet naar onze kijkers.

Ben je mal.... Je kunt toch niets positiefs over Marokkanen zeggen....?

lihoed
06-02-08, 23:06
Islam is here to stay!

Islam= Vrede.

jang0201
07-02-08, 06:28
Islam is here to stay!

Islam= Vrede.


Wat heeft dit met de Beurs te maken?? En waaruit blijkt dat de islam vrede is?

Bofko
07-02-08, 08:19
Geplaatst door Wizdom
Ben je mal.... Je kunt toch niets positiefs over Marokkanen zeggen....?

Proficiat Marokko , met dit kapitalistische hoogstandje. Welkom bij de westerse wereld !

mark61
07-02-08, 08:59
Geplaatst door Bofko
Proficiat Marokko , met dit kapitalistische hoogstandje. Welkom bij de westerse wereld !

Last time I checked was Schaap toch rabiaat anti-kapitalistisch, en vooral anti-Marokkaans establishment?

Qaiys
07-02-08, 09:45
Geplaatst door mark61
Last time I checked was Schaap toch rabiaat anti-kapitalistisch, en vooral anti-Marokkaans establishment?

Blijkt uit het berichtje dan dat schaap pro-kapitalisme en pro-Marokkaans establishment is?

Die schaap zit wel diep in je kont dat je het maar niet los kunt laten.

super ick
07-02-08, 10:26
Geplaatst door Wizdom
Ben je mal.... Je kunt toch niets positiefs over Marokkanen zeggen....?

Aha een goede ontwikkeling van de Marokkaanse beurs zegt iets positiefs over de Marokkanen?
Leg uit:

Ook wel een beetje vreemd om een dergelijk artikel te plaatsen. Te weten dat meeste hier Berbers zijn en niets moeten hebben van het gezag. En nu datzelfde gezag op een voetstuk zetten vanwege een beursprestatie?

Wat is dat voor kapitalistische instelling?

mark61
07-02-08, 10:41
Geplaatst door Qaiys
Blijkt uit het berichtje dan dat schaap pro-kapitalisme en pro-Marokkaans establishment is?

Die schaap zit wel diep in je kont dat je het maar niet los kunt laten.

Jajaja schapie, klets maar door.

Oh je geeft eindelijk toe dat je homofiel bent? Mashaallah!

Qaiys
07-02-08, 11:17
Geplaatst door mark61
Jajaja schapie, klets maar door.

Oh je geeft eindelijk toe dat je homofiel bent? Mashaallah!

Je geeft geen antwoord op mijn vraag waaruit je kunt concluderen dat schaap pro-kapitalisme en pro-Marokkaans establishment is.

Waaruit blijkt dat je kunt concluderen dat ik toegeef dat ik homofiel ben?

Het blijkt maar weer eens wie moeite heeft met tekstverwerking.

Hmmzz...een kafirbillah die mashallah zegt, dat kan niet anders zijn dan om wraak op mij te nemen door het islamitische geloof belachelijk te maken. Slappeling!

super ick
08-02-08, 10:44
Geplaatst door Qaiys
Je geeft geen antwoord op mijn vraag waaruit je kunt concluderen dat schaap pro-kapitalisme en pro-Marokkaans establishment is.

Waaruit blijkt dat je kunt concluderen dat ik toegeef dat ik homofiel ben?

Het blijkt maar weer eens wie moeite heeft met tekstverwerking.

Hmmzz...een kafirbillah die mashallah zegt, dat kan niet anders zijn dan om wraak op mij te nemen door het islamitische geloof belachelijk te maken. Slappeling!

Het domme van jou is dat je anderen altijd vraagt om te bewijzen wat je er zelf eerst duimendik bovenop hebt gelegd.

Kan jij niet eens een andere tactiek verzinnen?

Nooit heb ik jou ergens kunnen betrappen op toegeven of het gelijk van een ander te erkennen.

Discussie betekend dat je van gedachten wisselt en dus ook van mening kunt veranderen door kennis die de ander aandraagt.
Jij poneert alleen stellingen. Daardoor kom jij geen steek verder en roep je over 50 jaar hetzelfde als je vandaag roept.

Qaiys
08-02-08, 11:21
Geplaatst door super ick
Het domme van jou is dat je anderen altijd vraagt om te bewijzen wat je er zelf eerst duimendik bovenop hebt gelegd.

Kan jij niet eens een andere tactiek verzinnen?

Nooit heb ik jou ergens kunnen betrappen op toegeven of het gelijk van een ander te erkennen.

Discussie betekend dat je van gedachten wisselt en dus ook van mening kunt veranderen door kennis die de ander aandraagt.
Jij poneert alleen stellingen. Daardoor kom jij geen steek verder en roep je over 50 jaar hetzelfde als je vandaag roept.

Flikker op joh ezel. Krijg ik nog een dombootje op mijn dak die de bel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Sukkel ik heb hier geen ene stelling geponeerd betreffende het berichtje. Ik word van iets beschuldigd terwijl ik vrijwel geen woord erover gezegd heb.

Voor de rest ben ik één van de weinige prikkers die vrijwel altijd zijn stellingen met informatie uit andere bronnen versterkt/beargumenteerd. En als ik dat doe krijg ik nog ezels op mijn dak die gaan gillen als een speenvarken dat ik geen eigen mening heb maar alleen uit bronnen citeer.

Het is nooit goed genoeg voor de domme sukkels die geen weerwoord kunnen bieden tegen mijn stellingen. Of ze beschuldigen je van dat je geen eigen mening hebt of ze beschuldigen je van stellingen poneren zonder bronnen terwijl mijn reakties boekdelen spreken

mark61
08-02-08, 16:00
Geplaatst door Qaiys
Het is nooit goed genoeg voor de domme sukkels die geen weerwoord kunnen bieden tegen mijn stellingen. Of ze beschuldigen je van dat je geen eigen mening hebt of ze beschuldigen je van stellingen poneren zonder bronnen terwijl mijn reakties boekdelen spreken

Nou nog één keer meedoen met jouw schijnheilige en kwaadaardige draaikontspelletje dan.

De topictitel is positief, en door jou geschreven toch? De opmerking die je onder het artikel plaatst geeft ook aan dat je het een positief feit/ontwikkeling vindt. Dus verbaas ik me, omdat je toch anti-kapitalistisch en anti-makhzen bent. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een beurs een kapitalistische tempel is, en die van Casa een makhzen-tempel ook nog een keer.

Dus dat.

En nee, ik ga je schuimbekkende valse hypocriete reactie hierop niet lezen. Ciao :zwaai:

super ick
08-02-08, 16:17
Geplaatst door Qaiys
Flikker op joh ezel...
dombootje...
Sukkel...


Ik hou ook van jou...


Geplaatst door Qaiys


Het is nooit goed genoeg voor de domme sukkels die geen weerwoord kunnen bieden tegen mijn stellingen.


Jou bronnen worden volkomen willekeurig gekozen. Jij gaat niet op zoek naar bronnen om er wat van op te steken.
Nee, jij zoekt bronnen die recht doen aan jou reeds vaststaande mening.
Dus poneren en niet discussiëren.

Ezel, dombootje, sukkel.

Qaiys
08-02-08, 21:17
Geplaatst door mark61
Nou nog één keer meedoen met jouw schijnheilige en kwaadaardige draaikontspelletje dan.

De topictitel is positief, en door jou geschreven toch? De opmerking die je onder het artikel plaatst geeft ook aan dat je het een positief feit/ontwikkeling vindt. Dus verbaas ik me, omdat je toch anti-kapitalistisch en anti-makhzen bent. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een beurs een kapitalistische tempel is, en die van Casa een makhzen-tempel ook nog een keer.

Dus dat.

En nee, ik ga je schuimbekkende valse hypocriete reactie hierop niet lezen. Ciao :zwaai:

Draaikonten is als je met je kont gaat draaien om op je lege jeneverfles te gaan zitten halve gare zool.

De topictitel geeft samen wat er in het artikel staat, dat geeft niet weer hoe ik erover denk. De opmerking die onderaan het artikel geplaatst heb is om mijn bedenkingen weer te geven. En die is helemaal niet positief.

Je hebt gewoon geen kaas gegeten van begrijpend lezen. Hoe je erbij komt dat ik niet anti-makhzen zou zijn snap ik ook niet. Ik ben anti-corruptie en anti-machtsmisbruik. Ik ben altijd pro-overheid als die het volk dient. Waarom je het woord makhzen erbij haalt snap ik niet want dat heb ik nog nooit gebruikt. Ik vermoed dat het komt omdat je denkt dat ik als amazigh automatisch anti-overheid zou zijn zoals je in veel westerse boeken leest die Imazighen eenzijdig beschrijven als anti-makhzen.

Je moet niet voor mij denken want je weet niet wat er in mijn hoofd om gaat. Het eerste wat ik dacht toen ik het berichtje gelezen had was namelijk negatief. Ik weet dat de meeste aandelen in handen zijn van een paar groot-aandeelhouders en ik weet dat alleen zij er beter van worden. Het enige positieve eraan meen ik indirect uit het berichtje te herleiden, dat er namelijk vertrouwen is in Marokko. Als er vertrouwen in een land is dan wil dat zeggen dat het de goede kant op gaat en het stabiel is.

Voorts is het verkeerd om te denken dat een beurs per definitie een kapitalistische tempel is. Ik sluit niet heleboel economische theorien en instituties per defintie uit, daarnaast is mijn kennis te beperkt om daar wat zinnigs over te zeggen. Een beurs bestaat al voordat er sprake was van kapitalistische theorien. Het gaat om de wijze hoe bedrijven en personen winst maken, en/of dat ten koste gaat van mens, aarde, dieren en planeet.

Winst maken is niet erg, sterker nog, het lijkt me essentiel. Het westerse kapitalistische model kent vrijwel geen ethiek in het winst maken waardoor het de rest van de planeet en mensheid gaat verwoesten als het niet gaat veranderen.

Het is handiger dat je eerst wat gaat vragen over hoe ik over bepaalde zaken denk in plaats van allerlei lompe gedachten en vooroordelen jegens mijn persoon te ontwikkelen.

Als je verder nog wat zinnigs en inhoudelijk te melden hebt, doe het aub over het artikel.

Lullo!

Qaiys
08-02-08, 22:01
Geplaatst door super ick
Ik hou ook van jou...



Jou bronnen worden volkomen willekeurig gekozen. Jij gaat niet op zoek naar bronnen om er wat van op te steken.
Nee, jij zoekt bronnen die recht doen aan jou reeds vaststaande mening.
Dus poneren en niet discussiëren.

Ezel, dombootje, sukkel.

Sufferd het is jouw taak om het tegendeel te bewijzen met een betere gedachte/mening/theorie/voorstelling van zaken etc.. en dat ook ondersteunt met betere argumenten en bronnen. Je moet niet gaan huilen als je dat niet kunt. Dat wil zeggen dat jouw gedachte zwakker is, je kunt je stelling niet ondersteunen met bronnen en/of betere argumenten.

Jij weet niet welke bronnen ik raadpleeg en hoe ik ze raadpleeg. Ik zal even een tipje van de sluier oplichten. Als ik iets poneer dan heb ik ik er allang een mening over gevormd en heb ik er allang veel over gelezen en beeldmateriaal gezien. Ik ga geen stellingen poneren als ik er geen mening en/of verstand van heb. Heel soms doe ik het wel maar dan is het een fictieve stelling. Dat doe ik meestal om op dezelfde wijze te redeneren als de opponent en met de conclusie/stelling die daaruit rolt aan te tonen hoe onlogisch zijn redenering is.

Kortom ik ben niet zo iemand die zomaar overal een mening over heeft en dat als een kip zonder kop en kennis van zaken ga stellen en verdedigen. Ik heb niet zoals jij mischien, direct een mening over zonder dat ik me erin verdiept heb. Het kan soms jaren duren voordat ik over een bepaalde onderwerp een mening heb.

Als ik me ergens over ga inlezen begin ik meestal met de kritische en/of negatieve stukken. Daarna de 'neutralere' bronnen en pas als laatst de positievere bronnen/meningen etc. Dan ga ik afwegen en er een mening over vormen. Als ik er eventueel al een mening over had, dan pas ik die mening/stelling/conclusie aan de realiteit, state of the art kennis, relevantere info, betere argumenten etc... Deze methode hanteer ik al vanaf mijn 18de jaar.

Ja mijn mening is gekleurd, dat zal ik als eerste toegeven want dat is iedereens mening. Hoe goed ik ook mijn best zal doen, mijn mening zal ten alle tijde gekleurd zijn. Het gaat erom heb jij een betere stelling/mening/conclusie/inzicht etc.. en kun je die ook met relevantere argumenten en bronnen ondersteunen.

Ik geloof dat ik daar beter in ben dan jij. Dat is niet zo gek, ik heb in verschillendere werelden en tussen verschillendere mensen geleefd ik ben opgroeid met meerdere talen als voertaal. Ik kan mij moeiteloos tussen minstens twee culturen begeven en als volwaardig lid van die verschillende leefwerelden optreden en handelen.

dat brengt met zich mee dat ik naast het feit van nature zaken vanuit verschillende angles (weet even het Nederlandse woord er niet voor) kan bezien, en moet bezien, vaak op ook van nature verschillende visies met elkaar in het reine moet brengen c.q. met elkaar vergelijk en tegen elkaar afweeg.

Dat geeft me denk ik een voorsprong waardoor je het vaak niet kunt vatten en denkt dat ik onwrikbaar ben. Als je me kunt overtuigen met een betere standpunt ben ik de beroerdste niet om dat aan te nemen.

Maar als sukkelige ezel achter me aanloopt en me van allerlei zaken gaat beschuldigen en het artikel inhoudelijk negeert dan krijg je een veeg uit de pan van mij.

super ick
11-02-08, 08:49
Geplaatst door Qaiys
Sufferd het is jouw taak om het tegendeel te bewijzen met een betere gedachte/mening/theorie/voorstelling van zaken etc.. en dat ook ondersteunt met betere argumenten en bronnen. Je moet niet gaan huilen als je dat niet kunt. Dat wil zeggen dat jouw gedachte zwakker is, je kunt je stelling niet ondersteunen met bronnen en/of betere argumenten.


IN eerste instantie heb ik hier helemaal geen TAAK. Jou meningen zijn altijd hetzelfde en blijven altijd hetzelfde.
Bronnen zijn nooit moeilijk te vinden. Homoseksualiteit een ziekte? Bronnen genoeg.
Islam gewelddadig geloof? Bronnen genoeg.
Israel onschuldig? Bronen genoeg.
Er zijn altijd bronnen te vinden die mijn mening ondersteunen en bronnen die de jouwe ondersteunen. Niets nieuws.
Dat zegt nog niet dat je gelijk hebt.
Omdat ik weet waar jij staat in de discussie reageer ik vrijwel nooit inhoudelijk. Zie een andere prikker, die begint zijn antwoord aan jou al met: Nog 1 keer........


Geplaatst door Qaiys

Als ik iets poneer dan heb ik ik er allang een mening over gevormd en heb ik er allang veel over gelezen en beeldmateriaal gezien.


Je geeft zelf jou werkwijze al aan. Eerst de mening dan op zoek naar bevestiging.
Je leert er niet van, dat blijkt uit het feit dat je alles vanuit dezelfde invalshoek blijft bekijken.


Geplaatst door Qaiys

Kortom ik ben niet zo iemand die zomaar overal een mening over heeft en dat als een kip zonder kop en kennis van zaken ga stellen en verdedigen. Ik heb niet zoals jij mischien, direct een mening over zonder dat ik me erin verdiept heb. Het kan soms jaren duren voordat ik over een bepaalde onderwerp een mening heb.


Ja wat de Koran betreft ga je wellicht zo te werk. Op het vlak van politiek en je mening over het westen zoek je alleen artikelen om jou eenduidige mening kracht bij te zetten. Keer op keer op keer.


Geplaatst door Qaiys

Als ik me ergens over ga inlezen begin ik meestal met de kritische en/of negatieve stukken. Daarna de 'neutralere' bronnen en pas als laatst de positievere bronnen/meningen etc. Dan ga ik afwegen en er een mening over vormen. Als ik er eventueel al een mening over had, dan pas ik die mening/stelling/conclusie aan de realiteit, state of the art kennis, relevantere info, betere argumenten etc... Deze methode hanteer ik al vanaf mijn 18de jaar.
Ja mijn mening is gekleurd, dat zal ik als eerste toegeven want dat is iedereens mening. Hoe goed ik ook mijn best zal doen, mijn mening zal ten alle tijde gekleurd zijn. Het gaat erom heb jij een betere stelling/mening/conclusie/inzicht etc.. en kun je die ook met relevantere argumenten en bronnen ondersteunen.

Die bronaanpak van jou werk dan altijd hetzelfde uit. Kennelijk voel je jezelf zo superieur dat je nooit gedurende een discussie van mening verandert. Accepteerd dat zaken die voor jou zwaar wegen, voor een ander minder zwaar wegen en hij/zij tot een andere conclusie kan komen. Alles wat teveel afwijkt van jou mening kan rekenen op diskwalificatie en denigrerende woorden van jou zijde.
Nogmaal bronnen op inernet: Voor ieder wat wils.


Geplaatst door Qaiys

Ik geloof dat ik daar beter in ben dan jij. Dat is niet zo gek, ik heb in verschillendere werelden en tussen verschillendere mensen geleefd ik ben opgroeid met meerdere talen als voertaal. Ik kan mij moeiteloos tussen minstens twee culturen begeven en als volwaardig lid van die verschillende leefwerelden optreden en handelen.

dat brengt met zich mee dat ik naast het feit van nature zaken vanuit verschillende angles (weet even het Nederlandse woord er niet voor) kan bezien, en moet bezien, vaak op ook van nature verschillende visies met elkaar in het reine moet brengen c.q. met elkaar vergelijk en tegen elkaar afweeg.

Dat geeft me denk ik een voorsprong waardoor je het vaak niet kunt vatten en denkt dat ik onwrikbaar ben. Als je me kunt overtuigen met een betere standpunt ben ik de beroerdste niet om dat aan te nemen.


Ik begrijp je helemaal.
Het is moeilijk bescheiden te blijven als je zo superieur bent.
Je verteld heel uitgebreid hoe goed je bent en waarom je zo goed bent en waarom je beter bent dan mij.
Dat moet je over laten aan anderen. Laat anderen zeggen dat ze je goed vinden.
Eigen roem heeft geen enkele waarde.
Bovendien je weet niet waar ik vandaan kom, wat ik geleerd heb en wat ik momenteel doe.
Al zegt dat voor jou natuurlijk helemaal niets. Jij bent toch beter.


Geplaatst door Qaiys
Sufferd het is jouw taak.....

Maar als sukkelige ezel achter me aanloopt

Ik geef het maar weer even aan. Je begint met me uit te schelden en eindigt er ook mee.
Ik gaf het al aan in mijn antwoord en je bevestigd het iedere keer.

p.s.
Voorlopig weer voldoende woorden aan je besteed. Antwoorden overbodig.