PDA

Bekijk Volledige Versie : I've got the power in plaats van Allah ou Akbar



Qaiys
07-02-08, 22:19
Zit net een docu te kijken op Nederland 2. Het gaat over zionistische soldaatjes die vertellen hoe ze los mogen gaan op de Palestijnen en hoe zij dat ervaren.

Eentje beschreef hoe ze helemaal uit haar dak ging doordat iemand van haar eenheid het bandje in de moskee had veranderd door een andere bandje met het lied 'I'have got the power' die door de geluidsinstallatie verspreid werd. Ze vonden het super.

Slinger
07-02-08, 22:27
Geplaatst door Qaiys
Zit net een docu te kijken op Nederland 2. Het gaat over zionistische soldaatjes die vertellen hoe ze los mogen gaan op de Palestijnen en hoe zij dat ervaren.

Eentje beschreef hoe ze helemaal uit haar dak ging doordat iemand van haar eenheid het bandje in de moskee had veranderd door een andere bandje met het lied 'I'have got the power' die door de geluidsinstallatie verspreid werd. Ze vonden het super.

...door een ander bandje...

knuppeltje
08-02-08, 10:41
Geplaatst door Slinger
...door een ander bandje...

Ja inderdaad- het bandje in de geluidsinstalatie voor het oproepen tot het gebed.
Ik vond het- niet alleen hierom- of misschien niet hierom maar de rest, een schokkende docu.
Na alle docu's die ik er al over heb gezien- is het nog steeds echt verbijsterend om te zien hoe bij alles wat er gebeurde er zo weinig inlevingsvermogen bij die Israelische soldaten aanwezig was.
Of hoe een joch van 14- waarvan niet eens echt vast stond dat hij met stenen had gegooid, door een groep soldaten volledig in elkaar was geslagen, en daarna de waarneemster van het leger door haar meerdere gesommeerd werd om de peletonscommandant het rapport over te laten doen, want zo zouden ze gedonder krijgen.
Of het dagelijks terugkerende onmenselijke getreiter bij de checkpoints bijvoorbeeld.
Wat daar allemaal afspeelt is mensonwaardig en door geen enkel zinnig mens te verdedigen.
Etc- etc, het was een en al drama.

super ick
08-02-08, 11:23
Geplaatst door knuppeltje
Ja inderdaad- het bandje in de geluidsinstalatie voor het oproepen tot het gebed.
Ik vond het- niet alleen hierom- of misschien niet hierom maar de rest, een schokkende docu.
Na alle docu's die ik er al over heb gezien- is het nog steeds echt verbijsterend om te zien hoe bij alles wat er gebeurde er zo weinig inlevingsvermogen bij die Israelische soldaten aanwezig was.
Of hoe een joch van 14- waarvan niet eens echt vast stond dat hij met stenen had gegooid, door een groep soldaten volledig in elkaar was geslagen, en daarna de waarneemster van het leger door haar meerdere gesommeerd werd om de peletonscommandant het rapport over te laten doen, want zo zouden ze gedonder krijgen.
Of het dagelijks terugkerende onmenselijke getreiter bij de checkpoints bijvoorbeeld.
Wat daar allemaal afspeelt is mensonwaardig en door geen enkel zinnig mens te verdedigen.
Etc- etc, het was een en al drama.

Ik begrijp het ook niet meer. Allen willen vrede, allen adoreren hun barmhartige God.
Arabieren willen alleen maar in vrede leven met Joden. Waarom gebeuren deze dingen toch?

knuppeltje
08-02-08, 13:30
Geplaatst door super ick
Ik begrijp het ook niet meer. Allen willen vrede, allen adoreren hun barmhartige God.
Arabieren willen alleen maar in vrede leven met Joden. Waarom gebeuren deze dingen toch?

De verdwazing van een stelletje ongelooflijke idioten- die de even ongelooflijke droom van een Eretz Israel najagen, zodat de grote tempel weer opgebouwd kan worden en de eindtijd kan beginnen, is een van de redenen. Zo is voorspeld- en voor velen moet dat zo snel mogenlijk gebeuren, liefst nog tijdens hun leven.
Daarnaast is er een veel te grote groep joden in- en buiten Israel, die eenvoudigweg vindt dat zelfs zonder dat alles volgens de bijbel gewoon alles van hun is daar en er voor de Palestijne dus geen plaats is.
Zolang dat stelletje zotten in Israel- en gesteund door even grote zotten in Amerika, zo'n grote greep op de politiek daar heeft, zolang gaat dit dus verder.
Raar maar waar, en alle middelen lijken daarbij toegestaan..

mark61
08-02-08, 14:06
Geplaatst door knuppeltje
Ik vond het- niet alleen hierom- of misschien niet hierom maar de rest, een schokkende docu.

Ik ook. Het schokkendste vond ik nog wel dat een aantal van die vrouwen in verwarring leek, maar nou niet zo dat ze uitspraken dat het monsterlijk was. Terwijl ze het heel goed wisten. Alleen die ene met dat korte haar (sorry, moest heel goed kijken om er een vrouw in te zien) scheen er echt mee te zitten. Maar ze zei ook niks.

Ik begreep dat het standard procedure was om gedode Palestijnen uit te kleden en bij de wc's dan even de brandspuit er op te zetten, anders krijg je zoveel vragen als je het stoffelijk overschot overdraagt :kotsen:

mark61
08-02-08, 14:20
Geplaatst door super ick
Ik begrijp het ook niet meer. Allen willen vrede, allen adoreren hun barmhartige God.
Arabieren willen alleen maar in vrede leven met Joden. Waarom gebeuren deze dingen toch?

De Israeli's leven gevoelsmatig onder permanente bedreiging. Ik heb wel es een Israelische psychiater horen verklaren dat Israel collectief geestesziek is daardoor.

Je kon duidelijk zien hoe de Palestijnen worden ontmenselijkt. Het zijn geen mensen meer maar eng ongedierte. Citaat: 'Er sprong een Arabier tegen het hek op die 'Allahu akbar' riep. Vroeger losten we eerst nog een waarschuwingsschot, maar nu schoten ze hem meteen dood. Hij bleef aan het hek hangen.' De toon waarop ze dat zei, en het gezicht dat ze erbij trok.

Ze twijfelden steeds of er eigenlijk wel wat aan de hand was als ze een patrouille op een stel kinderen afstuurden. Maar ze wisten dat ze hun doodvonnis tekenden zodra ze dat deden.

Een vrouw zat alleen in een jeep, verderop stond een Palestijn obscene gebaren naar haar te maken. Dus die werd opgejaagd en ongenadig in elkaar geramd.

Brrr.

Je hebt dienstplichtige jongeren die dingen moeten doen waarvoor ze niet opgeleid zijn. Waar soldaten niet voor bedoeld zijn. Ze zijn bang, dus maken ze er maar een ziek spelletje van. Zoals eentje zei: 2x absurd is weer normaal. Typisch gedrag van panisch volk dat niet tegen de situatie is opgewassen. Net Irak.

mark61
08-02-08, 14:21
Geplaatst door Qaiys
Zit net een docu te kijken op Nederland 2. Het gaat over zionistische soldaatjes die vertellen hoe ze los mogen gaan op de Palestijnen en hoe zij dat ervaren.

Vrouwelijke dienstplichtigen, that is.

knuppeltje
08-02-08, 14:22
Geplaatst door mark61
Ik ook. Het schokkendste vond ik nog wel dat een aantal van die vrouwen in verwarring leek, maar nou niet zo dat ze uitspraken dat het monsterlijk was. Terwijl ze het heel goed wisten. Alleen die ene met dat korte haar (sorry, moest heel goed kijken om er een vrouw in te zien) scheen er echt mee te zitten. Maar ze zei ook niks.

Ik begreep dat het standard procedure was om gedode Palestijnen uit te kleden en bij de wc's dan even de brandspuit er op te zetten, anders krijg je zoveel vragen als je het stoffelijk overschot overdraagt :kotsen:

Soms kun je bij plegers nog het idee krijgen dat die niet helemaal weten wat ze doen- zoals bij iets wat plotseling gebeurt, of bij verminderd bevattingsvermogen bijvoorbeeld.
Maar dit gebeurt al zo zolang- dat het een systeem is geworden.
Niemand kan daar nu toch meer zeggen: Ich habe es nicht gewust.

mark61
08-02-08, 14:23
Geplaatst door knuppeltje
Soms kun je bij plegers nog het idee krijgen dat die niet helemaal weten wat ze doen- zoals iets iets wat plotseling gebeurt, of bij verminderd bevattingsvermogen bijvoorbeeld.
Maar dit gebeurt al zolang- dat het een systeem is geworden.
Niemand kan daar nu toch meer zeggen: Ich habe es nicht gewust.

Wij zouden ook zo doen als we uit ons beschermde party-leventje opeens in zo'n situatie gedropt worden. Survival. En ziekelijk.

Tomas
08-02-08, 14:49
Geplaatst door mark61
Wij zouden ook zo doen als we uit ons beschermde party-leventje opeens in zo'n situatie gedropt worden. Survival. En ziekelijk.

Yep. Stukje van gezien. Totaal verknipte kinderen.

mark61
08-02-08, 15:47
Geplaatst door Tomas
Yep. Stukje van gezien. Totaal verknipte kinderen.

Dus Super ick, als je een verklaring wil, hier istie.

knuppeltje
08-02-08, 15:48
Geplaatst door mark61
Wij zouden ook zo doen als we uit ons beschermde party-leventje opeens in zo'n situatie gedropt worden. Survival. En ziekelijk.

Ik misschien wel- maar ook daar kennen ze deserteurs en gewetensbezwaarde dienstweigeraars, en dat schijnen er toch nogal wat te zijn.
Ook daar kennen ze een joodse vredesbeweging ook al heeft die niet veel in te brengen.
Ook daar zijn er schrijvers zoals David Grossman.
Ook zij keren zich wel ertegen, met alle persoonlijke gevolgen van dien.

mark61
08-02-08, 15:55
Geplaatst door knuppeltje
Ik misschien wel- maar ook daar kennen ze deserteurs en gewetensbezwaarde dienstweigeraars, en dat schijnen er toch nogal wat te zijn.
Ook daar kennen ze een joodse vredesbeweging ook al heeft die niet veel in te brengen.
Ook daar zijn er schrijvers zoals David Grossman.
Ook zij keren zich wel ertegen, met alle persoonlijke gevolgen van dien.

Yep. Het is not-done om je aan dienstplicht te onttrekken. Niet zover willen gaan wil nog niet zeggen dat je het er verder allemaal mee eens bent. Doorsnee mensen willen zich niet zo verdiepen in vervanbedellende.

super ick
08-02-08, 16:33
Geplaatst door knuppeltje
De verdwazing van een stelletje ongelooflijke idioten- die de even ongelooflijke droom van een Eretz Israel najagen, zodat de grote tempel weer opgebouwd kan worden en de eindtijd kan beginnen, is een van de redenen. Zo is voorspeld- en voor velen moet dat zo snel mogenlijk gebeuren, liefst nog tijdens hun leven.
Daarnaast is er een veel te grote groep joden in- en buiten Israel, die eenvoudigweg vindt dat zelfs zonder dat alles volgens de bijbel gewoon alles van hun is daar en er voor de Palestijne dus geen plaats is.
Zolang dat stelletje zotten in Israel- en gesteund door even grote zotten in Amerika, zo'n grote greep op de politiek daar heeft, zolang gaat dit dus verder.
Raar maar waar, en alle middelen lijken daarbij toegestaan..

Wat is het verschil met S.A?
Dat is al eeuwen geleden gezuiverd van iedere andersdenkende. Bijbels verboden, borden met verboden voor niet moslims.
Gaat dat niet veel verder? Ook het gevolg van een elite aangewezen door iemand uit een oud heilig boek.

mark61
08-02-08, 16:41
Geplaatst door super ick
Wat is het verschil met S.A?
Dat is al eeuwen geleden gezuiverd van iedere andersdenkende. Bijbels verboden, borden met verboden voor niet moslims.
Gaat dat niet veel verder? Ook het gevolg van een elite aangewezen door iemand uit een oud heilig boek.

Waarom wil je die 2 landen zo graag vergelijken? Vooralsnog vallen er in SA een stuk minder doden door overheidsgeweld. Als we dan toch moeten vergelijken. Overigens is die elite niet aangewezen door iemand uit een heilig boek.

In any case beroepen I en VS zich erop 'beschaafde' landen te zijn; dat maakt het onbeschaafde onrecht des te schrijnender. SA beroept zich er niet op een 'beschaafd' land volgens westerse ideeën van 'beschaafd' te zijn. Dat is het grootste verschil.

Tomas
08-02-08, 16:46
Geplaatst door mark61

In any case beroepen I en VS zich erop 'beschaafde' landen te zijn; dat maakt het onbeschaafde onrecht des te schrijnender. SA beroept zich er niet op een 'beschaafd' land volgens westerse ideeën van 'beschaafd' te zijn. Dat is het grootste verschil.

Nou maak je het wel heel ingewikkeld. Ik weet namelijk wel zeker dat SA zich superieur acht aan westerse decadente landen. Maar volgens jou is het pas een probleem als een land zich beschaafd acht in de westerse sence en zich gedraagt als een niet westers land? Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het bezoedelt het concept democratie, dat wel. Maar is dat wel zo heilig?

super ick
08-02-08, 17:04
Geplaatst door mark61
Waarom wil je die 2 landen zo graag vergelijken?


Beiden zijn bakermat van een geloof. Een exclusiviteit op basis van godsdienst. Met dat verschil dat moslims, christenen, hindoes, etc. Israel wel mogen bezoeken.


Geplaatst door mark61
Vooralsnog vallen er in SA een stuk minder doden door overheidsgeweld.


Dat weet je niet, of heb jij de cijfers uit S.A?


Geplaatst door mark61

In any case beroepen I en VS zich erop 'beschaafde' landen te zijn; dat maakt het onbeschaafde onrecht des te schrijnender. SA beroept zich er niet op een 'beschaafd' land volgens westerse ideeën van 'beschaafd' te zijn. Dat is het grootste verschil.

Ik bekijk ze op dezelfde manier. Natuurlijk 'val' je harder als je je als zodanig profileert, maar dat neemt niet weg dat je je gang mag gaan als je je niet beroept op een vorm van beschaving.
De islamitische wetten die daar gelden gaan niet samen met mensenrechten.

Ansari
08-02-08, 21:25
Wat een zieke documentaire was dat.

Qaiys
08-02-08, 22:06
Geplaatst door mark61
Wij zouden ook zo doen als we uit ons beschermde party-leventje opeens in zo'n situatie gedropt worden. Survival. En ziekelijk.

Dat kun je niet over iedereen zeggen. Het verschil met jou en de zionisten is dat ze van kinds af aan in een systeem leven waarin ze klaargestoomd worden om de palestijnen te verdrijven.

mark61
08-02-08, 23:51
Geplaatst door Tomas
Nou maak je het wel heel ingewikkeld. Ik weet namelijk wel zeker dat SA zich superieur acht aan westerse decadente landen. Maar volgens jou is het pas een probleem als een land zich beschaafd acht in de westerse sence en zich gedraagt als een niet westers land? Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het bezoedelt het concept democratie, dat wel. Maar is dat wel zo heilig?

Weet je dat zeker? Dat ze beweren dat ze zich superieur voelen wil niet zeggen dat ze zich ook echt superieur voelen.

Dat zeg ik niet. Ik vind het sowieso een probleem, maar een groter probleem als de dader beweert beschaafd te zijn. Ongeveer zoals de Taliban een groter probleem zijn dan de andere cluppies omdat ze ook nog eens morele pretenties verkopen.

mark61
08-02-08, 23:55
Geplaatst door super ick
Beiden zijn bakermat van een geloof. Een exclusiviteit op basis van godsdienst. Met dat verschil dat moslims, christenen, hindoes, etc. Israel wel mogen bezoeken.

Die landen zijn geen bakermat van een geloof, er zijn nu staten gevestigd op gebied waar ergens godsdiensten zijn ontstaan. Das wat anders. MCH mogen SA ook bezoeken, ze mogen er zelfs jaren werken.


Dat weet je niet, of heb jij de cijfers uit S.A?

Oh daar komt het 'onbetrouwbare media' verhaal weer. Alleen dan vanuit de andere hoek.


Ik bekijk ze op dezelfde manier. Natuurlijk 'val' je harder als je je als zodanig profileert, maar dat neemt niet weg dat je je gang mag gaan als je je niet beroept op een vorm van beschaving.

Je bedoelt ws. het tegengestelde. Maar inderdaad, wat ik bedoel is dat je harder 'valt.'


De islamitische wetten die daar gelden gaan niet samen met mensenrechten.

Dat was ook niet de bedoeling. Het punt is dat iemand 'van buitenaf' best mag opmerken dat iemand anders, een groep mensen, een land, zich niet gedraagt volgens zijn eigen beweerde (morele) regels, ook als die iemand zelf schijt heeft aan die regels.

mark61
08-02-08, 23:58
Geplaatst door Qaiys
Dat kun je niet over iedereen zeggen. Het verschil met jou en de zionisten is dat ze van kinds af aan in een systeem leven waarin ze klaargestoomd worden om de palestijnen te verdrijven.

Das overdreven. Je wordt geïndoctrineerd om de ander als de vijand te zien, met wie niet te praten valt en die alleen met geweld 'tot de orde te roepen' valt.

Dat leer je hier ook over de rest van de wereld.

Je kan dat wel over iedereen zeggen die in een comfortabele omgeving is opgegroeid. Die weet bij god niet hoe hij/zij moet functioneren in een gewelddadig conflict waar 'onschuldige burgers' in de weg lopen.

Qaiys
09-02-08, 00:20
Geplaatst door mark61
Das overdreven. Je wordt geïndoctrineerd om de ander als de vijand te zien, met wie niet te praten valt en die alleen met geweld 'tot de orde te roepen' valt.

Dat leer je hier ook over de rest van de wereld.

Je kan dat wel over iedereen zeggen die in een comfortabele omgeving is opgegroeid. Die weet bij god niet hoe hij/zij moet functioneren in een gewelddadig conflict waar 'onschuldige burgers' in de weg lopen.

Het zionisme heeft een unieke plaats onder de nationalistische bewegingen. Waar de meeste nationale bevrijdingsbewegingen het als hun taak beschouwen het volk te bevrijden en zijn macht over een bepaald nationaal territorium te verstevigen, zou het zionisme een taal creeren, een nieuw nationaal bewustzijn vormen, het volk dat in deze nieuwe omstandigheden was gevormd naar een ander deel van de planeet transporteren, de plaatselijke bevolking vervangen en zich verdedigen tegen de pogingen van die bevolking om de verloren territoria te heroveren.

In de woorden van de israelische historica Anita Shapira:'De zionistische psychologie werd gevormd door tegenstrijdige parameters van een nationale bevrijding en een beweging van Europese kolonisatie in een land in het Midden-oosten' (Shapira, 355). Het geweld is onmisbaar om deze twee doelen te bereiken

Yaakow M. Rabkin, De geschiedenis van de antizionistische joden, IN NAAM VAN DE THORA.

mark61
09-02-08, 10:14
Geplaatst door Qaiys
Het zionisme heeft een unieke plaats onder de nationalistische bewegingen. Waar de meeste nationale bevrijdingsbewegingen het als hun taak beschouwen het volk te bevrijden en zijn macht over een bepaald nationaal territorium te verstevigen, zou het zionisme een taal creeren, een nieuw nationaal bewustzijn vormen, het volk dat in deze nieuwe omstandigheden was gevormd naar een ander deel van de planeet transporteren, de plaatselijke bevolking vervangen en zich verdedigen tegen de pogingen van die bevolking om de verloren territoria te heroveren.

In de woorden van de israelische historica Anita Shapira:'De zionistische psychologie werd gevormd door tegenstrijdige parameters van een nationale bevrijding en een beweging van Europese kolonisatie in een land in het Midden-oosten' (Shapira, 355). Het geweld is onmisbaar om deze twee doelen te bereiken

Yaakow M. Rabkin, De geschiedenis van de antizionistische joden, IN NAAM VAN DE THORA.

Het was inderdaad heel apart om in de tijd van de opkomst van het nationalisme ook nog een 'natie' tegen te komen zonder 'natuurlijk' territorium. Maar in feite geldt voor alle denkbeeldige naties dat ze geen 'natuurlijk' territorium hebben. Alle staten zijn op geweld gebaseerd en worden uiteindelijk alleen door geweld in stand gehouden.

De overgrote meerderheid van de landen in de wereld is door Europees kolonialisme gevormd. Heel Zuid- en Noord-Amerika, bijna heel Afrika, bijna alle Arabische landen, het grootste deel van Azië.

knuppeltje
09-02-08, 13:26
Geplaatst door super ick
Wat is het verschil met S.A?
Dat is al eeuwen geleden gezuiverd van iedere andersdenkende. Bijbels verboden, borden met verboden voor niet moslims.
Gaat dat niet veel verder? Ook het gevolg van een elite aangewezen door iemand uit een oud heilig boek.

Begin jij nu ook al te zeiken over euwen geleden- je lijkt de huistheoloog hier wel, die komt ook altijd met teksten van eeuwen geleden aanzetten.
Toen was toen- en nu is nu, en daar gaat het om.
Verder moet je eens wat aan je geschiedenis gaan doen als je niet zo dom wilt blijven kletsen over waar de elite daar van afstamt.

super ick
11-02-08, 09:16
Geplaatst door mark61
Die landen zijn geen bakermat van een geloof, er zijn nu staten gevestigd op gebied waar ergens godsdiensten zijn ontstaan. Das wat anders. MCH mogen SA ook bezoeken, ze mogen er zelfs jaren werken.


Ja in enclaves afgesloten van de buitenwereld. Ik ben er geweest, weillsiwaar al weer wat jaartjes geleden maar van vrije beweging was geen sprake. Ik kan mij niet voorstellen dat het er nu beter op geworden is.


Geplaatst door mark61

Oh daar komt het 'onbetrouwbare media' verhaal weer. Alleen dan vanuit de andere hoek.


Nee Mark dat beweer ik niet. Ik vraag alleen of je jou bewering kunt ondersteunen met cijfers. Anders discussieren we op basis van aannames en dat heeft zo weinig zin.


Geplaatst door mark61

Je bedoelt ws. het tegengestelde. Maar inderdaad, wat ik bedoel is dat je harder 'valt.'


Eens, die schijn opwekken legt een zwaardere last op je eigen schouders. Op kleine schaal zie je dat ook gebeuren. Een veel gemaakte fout van streng gelovigen.


Geplaatst door mark61

Dat was ook niet de bedoeling. Het punt is dat iemand 'van buitenaf' best mag opmerken dat iemand anders, een groep mensen, een land, zich niet gedraagt volgens zijn eigen beweerde (morele) regels, ook als die iemand zelf schijt heeft aan die regels.

Ik heb hier ook al eens aangegeven dat omstandigeheden de regels en wetten in een ander daglicht zetten.
Als voorbeeld neem ik de bombardementen van de ENgelsen van Duitse steden. Volkomen tegen internationaal recht in maar je hoorde en hoort er niemand over.
Ik ben echt geen Israelfan, zoals je al begrepen had ben ik van geen enkel geloof een aanhanger.
Hoe je het ook wendt of keert Israel zit in een zeer vijandige omgeving, Als het aan de buren had gelegen was Israel er al 2 keer niet meer geweest.
Zonder Palestijnen blijft er nog ruim voldoende haat over!