PDA

Bekijk Volledige Versie : Koranfilm Wilders heet 'Fitna'



Joesoef
09-02-08, 06:36
Koranfilm Wilders heet 'het kwaad'


DEN HAAG - De Koranfilm van Geert Wilders zal Fitna heten, wat beproeving betekent. Dat kondigt de PVV-leider zaterdag aan in een interview met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). Volgens hem is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan 'het kwaad'.

http://www.i-marco.nl/weblog/images/wilders.jpg

De islam is de „meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme”, stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt 'fitna' op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. „Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt.” Wilders draait het begrip echter om. „De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna.”

Het is de bedoeling dat de film in maart verschijnt. Wilders wil daarin zijn mening verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld. De film, die ongeveer vijftien minuten zal duren, zou zich geleidelijk toespitsen op de situatie in Nederland en zou eindigen met een prent van de profeet Mohammed. „Met die prent gebeurt iets. Ik zeg nog niet wat”, aldus Wilders.

Joesoef
09-02-08, 06:46
De idioot, hij is dus echt gek.

illmatik
09-02-08, 13:40
Ik vraag me af wie zijn adviseur Islamitische Termen is en waar die zijn/haar credentials heeft behaald.