PDA

Bekijk Volledige Versie : Marcouch: Marokkaanse probleemjongeren het land uitschoppen



Qaiys
09-02-08, 12:01
Marcouch: reltrappers het land uitschoppen

AMSTERDAM - De Marokkaanse stadsdeelraadvoorzitter Marcouch vindt dat notoire relschoppers het land uitgezet moeten worden.

Van buitenlanders met een verblijfsvergunning moet elke vijf jaar worden onderzocht of zij 'een gevaar voor de samenleving' zijn, zo zegt Ahmed Marcouch tegen Het Parool. Op die manier kunnen jongens die zich misdragen, veel gemakkelijker het land worden uitgezet, aldus PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van Slotervaart tegen de krant.

Aanleiding voor de opmerking van Marcouch is het feit dat vijf jongens die een week voor oud en nieuw uit de gevangenis werden vrijgelaten, opnieuw de buurt onveilig maakten. Bij één van de jongens bleek de verblijfsvergunning te zijn verlopen. Marcouch dringt er bij de IND op aan de jongen het land uit te zetten.

Marcouch heeft het vooral over kinderen en volwassenen die naar Nederland kwamen in het kader van gezinshereniging. Vaak hebben zij geen Nederlands paspoort. Nu krijgen ze vrijwel probleemloos elke vijf jaar hun verlenging.

Als jongeren die zich misdragen echt risico lopen het land uitgezet te worden, zal dat anderen intomen, aldus Marcouch tegen Het Parool.

De Marokkaan Marcouch schuwt de harde uitspraken niet. Eerder sprak hij al over een groepje 'tuig' dat zijn Slotervaart verziekt ten koste van de overgrote groep goedwillende Marokkanen in de wijk.

Marcouch is van de PvdA, de partij die de problemen altijd het liefst bedekt.

Hij wil dat overlast gevende jongeren worden opgepakt, opgesloten om pas weer te worden losgelaten als ze een opleiding hebben afgemaakt. 'Ter Beschikking stelling van het Onderwijs, TBO, noemt hij dat.

Volgens Het Parool lopen politici uit het hele land uit om het 'wonder van Slotervaart' te bekijken. Marcouch noemt het lachend 'een politiek Mekka', in Het Parool. 'Ik kan politici ervan overtuigen dat wie in Slotervaart een doorbraak forceert, een doorbraak kan forceren in het hele land', aldus de krant.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/3256036/_Marcouch__reltrappers_het_land_uit__.html?p=2,1

mark61
09-02-08, 12:28
En nou moeten we heel hard 'bounty' roepen.

Ik vind het wel kras dat je het zó druk hebt met kloten dat je niet eens aan verlenging van je verblijfsvergunning toekomt :hihi:

knuppeltje
09-02-08, 12:54
Geplaatst door Qaiys
Marcouch: reltrappers het land uitschoppen

AMSTERDAM - De Marokkaanse stadsdeelraadvoorzitter Marcouch vindt dat notoire relschoppers het land uitgezet moeten worden.

Van buitenlanders met een verblijfsvergunning moet elke vijf jaar worden onderzocht of zij 'een gevaar voor de samenleving' zijn, zo zegt Ahmed Marcouch tegen Het Parool. Op die manier kunnen jongens die zich misdragen, veel gemakkelijker het land worden uitgezet, aldus PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van Slotervaart tegen de krant.

Aanleiding voor de opmerking van Marcouch is het feit dat vijf jongens die een week voor oud en nieuw uit de gevangenis werden vrijgelaten, opnieuw de buurt onveilig maakten. Bij één van de jongens bleek de verblijfsvergunning te zijn verlopen. Marcouch dringt er bij de IND op aan de jongen het land uit te zetten.

Marcouch heeft het vooral over kinderen en volwassenen die naar Nederland kwamen in het kader van gezinshereniging. Vaak hebben zij geen Nederlands paspoort. Nu krijgen ze vrijwel probleemloos elke vijf jaar hun verlenging.

Als jongeren die zich misdragen echt risico lopen het land uitgezet te worden, zal dat anderen intomen, aldus Marcouch tegen Het Parool.

De Marokkaan Marcouch schuwt de harde uitspraken niet. Eerder sprak hij al over een groepje 'tuig' dat zijn Slotervaart verziekt ten koste van de overgrote groep goedwillende Marokkanen in de wijk.

Marcouch is van de PvdA, de partij die de problemen altijd het liefst bedekt.

Hij wil dat overlast gevende jongeren worden opgepakt, opgesloten om pas weer te worden losgelaten als ze een opleiding hebben afgemaakt. 'Ter Beschikking stelling van het Onderwijs, TBO, noemt hij dat.

Volgens Het Parool lopen politici uit het hele land uit om het 'wonder van Slotervaart' te bekijken. Marcouch noemt het lachend 'een politiek Mekka', in Het Parool. 'Ik kan politici ervan overtuigen dat wie in Slotervaart een doorbraak forceert, een doorbraak kan forceren in het hele land', aldus de krant.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/3256036/_Marcouch__reltrappers_het_land_uit__.html?p=2,1

Weer wel weer knap van je dat waar Marcouch het heeft over buitenlandse jongeren- dat jij dan weer weet dat ie daarmee alleen Marokkanen bedoelt.

Witte78
09-02-08, 16:47
Geplaatst door knuppeltje
Weer wel weer knap van je dat waar Marcouch het heeft over buitenlandse jongeren- dat jij dan weer weet dat ie daarmee alleen Marokkanen bedoelt.

Komt door indoctrinatie van de media :p

wesley de Kafir
09-02-08, 16:53
Geplaatst door Witte78
Komt door indoctrinatie van de media :p

of niet

mulan
09-02-08, 17:36
Geplaatst door mark61
En nou moeten we heel hard 'bounty' roepen.

Ik vind het wel kras dat je het z� druk hebt met kloten dat je niet eens aan verlenging van je verblijfsvergunning toekomt :hihi:

Even los van die gastjes maar te laat zijn met iets te verlengen kan iedereen (ik dus :strik: ) overkomen....wel lullig dat je tegenwoordig schijnbaar steeds onder bedreiging staat van eventuele deportatie als dit je gebeurd. Ok ..niet echt maar wat is er toch dat dit absurde maatregelen de norm zijn geworden. Marcouch weet zelf ook dat het geen oplossing is.

Hassan_B
09-02-08, 17:57
Meneer Marcouch timmert hard aan de weg, op naar de 2de kamer. Hij verkracht een beetje de problematiek ten gunste van zichzelf. Het heeft wel wat Hollands dit.

Julien
09-02-08, 18:19
Geplaatst door Hassan_B
Het heeft wel wat Hollands dit.

Totaal niet juist.
Marcouch gedraagt zich als een echte Marokkaan!
Die softe aanpak van thee drinken met radicalen en criminelen is juist typisch Hollands (polder-model).
Heb je enig idee hoe Marokkaanse polit(ic)i(e) met immigranten omgaan?

RinC
09-02-08, 18:28
Marcouch is van de PvdA, de partij die de problemen altijd het liefst bedekt.

Niet dat ik PvdA stemmer ben, maar dit is wel erg pretentieus. We weten in ieder geval wat de politieke voorkeur is van die Televaag journalist.

Koala64
09-02-08, 18:38
Geplaatst door Qaiys
Aanleiding voor de opmerking van Marcouch is het feit dat vijf jongens die een week voor oud en nieuw uit de gevangenis werden vrijgelaten, opnieuw de buurt onveilig maakten.

Nog suggesties voor andere oplossingen?

Hassan_B
09-02-08, 19:09
Geplaatst door Julien
Totaal niet juist.
Marcouch gedraagt zich als een echte Marokkaan!
Die softe aanpak van thee drinken met radicalen en criminelen is juist typisch Hollands (polder-model).
Heb je enig idee hoe Marokkaanse polit(ic)i(e) met immigranten omgaan?

Pfffffffffffffffffffff. Nogmaals omdat jij kennelijk niet al te snugger bent.
Je kan deze jongeren geen immigranten noemen. Zijn Nederlandse jongeren, allemaal hier geboren. Hier opgegroeid in de Nederlandse maatschappij.

Als je kinderen hebt waarvan er 1 niet deugt kun je niet zeggen je bent mijn kind niet omdat je niet deugt. Het is en blijft je kind en daarmee uit.

wesley de Kafir
09-02-08, 19:43
Geplaatst door RinC
Niet dat ik PvdA stemmer ben, maar dit is wel erg pretentieus. We weten in ieder geval wat de politieke voorkeur is van die Televaag journalist.


meneer, u is reaguurder?

Witte78
09-02-08, 20:28
Geplaatst door Hassan_B
Pfffffffffffffffffffff. Nogmaals omdat jij kennelijk niet al te snugger bent.
Je kan deze jongeren geen immigranten noemen. Zijn Nederlandse jongeren, allemaal hier geboren. Hier opgegroeid in de Nederlandse maatschappij.

Als je kinderen hebt waarvan er 1 niet deugt kun je niet zeggen je bent mijn kind niet omdat je niet deugt. Het is en blijft je kind en daarmee uit.

Volgens mij heb je niet helemaal door waar het over gaat. De mensen waar het om gaat zijn niet hier geboren en hebben een verblijfsvergunning.

mark61
09-02-08, 22:33
Geplaatst door mulan
Even los van die gastjes maar te laat zijn met iets te verlengen kan iedereen (ik dus :strik: ) overkomen....

Behalve camera's en toestanden zit er toch ook nog wel een agendafunctie in je mobieltje?


wel lullig dat je tegenwoordig schijnbaar steeds onder bedreiging staat van eventuele deportatie als dit je gebeurd. Ok ..niet echt maar wat is er toch dat dit absurde maatregelen de norm zijn geworden. Marcouch weet zelf ook dat het geen oplossing is.

Tis niet pc maar het werkt vast fantastisch. Hoor je zo vaak van Marokkaanse ouders. Je zou ook de ijshockeyvariant kunnen doen, jaartje op de strafbank ofzo :hihi:

rikky
10-02-08, 06:16
Geplaatst door mulan
lullig dat je tegenwoordig schijnbaar steeds onder bedreiging staat van eventuele deportatie als dit je gebeurd.

De kans op deportatie ligt in je eigen handen. gedraag je je, dan gebeurt er niets en ben je hartstikke welkom.

Gedraag je je niet, tja, dan is het jouw eigen schuld als jouw tijdelijke verblijfsvergunning niet wordt omgezet in een vergunning onbepaalde tijd, of dat je het land moet verlaten. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Julien
10-02-08, 14:19
Geplaatst door Hassan_B
Pfffffffffffffffffffff. Nogmaals omdat jij kennelijk niet al te snugger bent.
Je kan deze jongeren geen immigranten noemen. Zijn Nederlandse jongeren, allemaal hier geboren. Hier opgegroeid in de Nederlandse maatschappij.

Als je kinderen hebt waarvan er 1 niet deugt kun je niet zeggen je bent mijn kind niet omdat je niet deugt. Het is en blijft je kind en daarmee uit.

Volgens mij heeft Marcouch het wel degelijk over immigranten. Nederlanders kun je het land namelijk niet uitzetten..

Maar als je het persé over criminele jongeren wil hebben, is goed..
Hoe denk je dat ze in Marokko omgaan met dit soort jongeren. Nou, niet zo soft als in Nederland. Wat dat betreft is Marcouch dus helemaal geen "Hollander" of bounty, maar gewoon een pure Marokkaan.
Dat was mijn punt.

Orakel
10-02-08, 17:08
"Wij waren rascistisch lang voordat de Nederlanders dat waren" (http://www.youtube.com/watch?v=LDqwh79YU60&feature=related)

Ron Haleber
10-02-08, 18:52
Geplaatst door Orakel

"Wij waren rascistisch lang voordat de Nederlanders dat waren " (http://www.youtube.com/watch?v=LDqwh79YU60&feature=related)



Vanwaar die plotselinge zelfrelativering...??? :duim:

Dat vinden de marocs op dit forum helemaal niet leuk, hoor! :handbang:

rikky
10-02-08, 19:04
http://www.depers.nl/video/?ID=276206

Ourzazate
10-02-08, 22:01
Geplaatst door Qaiys


De Marokkaanse stadsdeelraadvoorzitter Marcouch vindt dat notoire relschoppers het land uitgezet moeten worden.


Helemaal mee eens.

Ik geloof dat zeker 95% van de eerste generatie Marokkanen dat plan ondersteunt. Als je voor problemen zorgt, keer op keer, ipv de mogelijkheden hier in Nederland ten volle te benutten - je kan in Nederland worden wat je wil, ook al heb je geen cent - dan mag je proberen relschopper te worden in Marokko waar de politie WEL raad met je weet...:).

rja
11-02-08, 01:15
Geplaatst door Ourzazate
Helemaal mee eens.

Ik geloof dat zeker 95% van de eerste generatie Marokkanen dat plan ondersteunt. Als je voor problemen zorgt, keer op keer, ipv de mogelijkheden hier in Nederland ten volle te benutten - je kan in Nederland worden wat je wil, ook al heb je geen cent - dan mag je proberen relschopper te worden in Marokko waar de politie WEL raad met je weet...:).
Behalve als je eigen familie is, natuurlijk.

Dan ligt de schuld bij een ander, natuurlijk.

Ze doen zelf, nooit iets fout !

knuppeltje
11-02-08, 09:26
Geplaatst door rja


Dan ligt de schuld bij een ander, natuurlijk.

Ze doen zelf, nooit iets fout !


Klinkt heel bekend.

Rabi'ah.
11-02-08, 09:57
Geplaatst door Qaiys

Van buitenlanders met een verblijfsvergunning moet elke vijf jaar worden onderzocht of zij 'een gevaar voor de samenleving' zijn, zo zegt Ahmed Marcouch tegen Het Parool.


................te beginnen met Marcouch zelf.

Meneer heeft dus eindelijk definitief zijn ware aard laten zien als een populist en een verrader van zijn eigen volk. :duim:

Ik herinner me nog dat hij zich in Argan met die islamdebatten, een jaar of 3 geleden, toen hij nog woordvoerder was van de UMMAO en nog gekozen moest worden , van een heel andere kant liet zien.

Rabi'ah.
11-02-08, 09:59
Geplaatst door Julien

Hoe denk je dat ze in Marokko omgaan met dit soort jongeren. Nou, niet zo soft als in Nederland. Wat dat betreft is Marcouch dus helemaal geen "Hollander" of bounty, maar gewoon een pure Marokkaan.
Dat was mijn punt.

Marokko is een land dat berucht is om zijn mensenrechtenschendingen, sociale onrecht en uitbuiting van jongeren.

Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof dat de standaard is.

David
11-02-08, 10:21
Goed idee van Marcouch.

Als de visite je huis sloopt vraag je ook niet of ze nog een uurtje blijven.

Rabi'ah.
11-02-08, 10:29
Geplaatst door David
Goed idee van Marcouch.

Als de visite je huis sloopt vraag je ook niet of ze nog een uurtje blijven.

De relschoppers in kwestie zijn niet op visite, maar hier geboren en getogen en wonen hier vaak hun hele leven, kennen slecht Marokkaans en hebben vaak geen (Marokkaanse) diploma's.

Wat stel je je hierbij in de praktijk voor? :moe:

David
11-02-08, 10:36
Geplaatst door Rabi'ah.
De relschoppers in kwestie zijn niet op visite, maar hier geboren en getogen en wonen hier vaak hun hele leven, kennen slecht Marokkaans en hebben vaak geen (Marokkaanse) diploma's.

Wat stel je je hierbij in de praktijk voor? :moe:

Het gaat om mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning. Als je je herhaaldelijk flink misdraagt wordt die verblijfsvergunning niet verlengd. Lijkt me volkomen logisch. Doen ze overal.

Je fatsoenlijk gedragen is niet zo heel erg moeilijk hoor.

mark61
11-02-08, 10:43
Geplaatst door Rabi'ah.
De relschoppers in kwestie zijn niet op visite, maar hier geboren en getogen en wonen hier vaak hun hele leven, kennen slecht Marokkaans en hebben vaak geen (Marokkaanse) diploma's.

Wat stel je je hierbij in de praktijk voor? :moe:

Als je hier geboren en getogen bent vind ik het sowieso eigenaardig dat je weigert de NL nationaliteit aan te nemen.

Marcouch heeft het vooral over kinderen en volwassenen die naar Nederland kwamen in het kader van gezinshereniging.

Ik weet niet hoe je het 'vooral' ergens over kunt hebben, maar iig is dat niet geboren & getogen.

In de praktijk zal het geweldig helpen, voorspel ik je. PC of niet pc.

David
11-02-08, 10:44
Geplaatst door mark61
Als je hier geboren en getogen bent vind ik het sowieso eigenaardig dat je weigert de NL nationaliteit aan te nemen.

Marcouch heeft het vooral over kinderen en volwassenen die naar Nederland kwamen in het kader van gezinshereniging.

Ik weet niet hoe je het 'vooral' ergens over kunt hebben, maar iig is dat niet geboren & getogen.

In de praktijk zal het geweldig helpen, voorspel ik je. PC of niet pc.


Precies.

Mark
11-02-08, 11:17
Geplaatst door Rabi'ah.
verrader van zijn eigen volk.

nu zijn probleemjongeren al een volk? :p

knuppeltje
11-02-08, 11:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Marokko is een land dat berucht is om zijn mensenrechtenschendingen, sociale onrecht en uitbuiting van jongeren.



Nou- lijkt me eigenlijk niet want dit is nu juist wat een stel maffen hier dit land alsmaar verwijten.

naam
11-02-08, 11:57
Geplaatst door Mark
nu zijn probleemjongeren al een volk? :p


Voetbalsupportes zijn wel een soort van volk.

Ourzazate
11-02-08, 17:52
Geplaatst door rja
Behalve als je eigen familie is, natuurlijk.

Dan ligt de schuld bij een ander, natuurlijk.

Ze doen zelf, nooit iets fout !

Weet niet waar je het over hebt. Ik heb vaker gehoord van Marokkaanse ouders die criminele kinderen hebben en klagen over de lage en simpele straffen in NL. Juist eigen ontspoorde kinderen zorgen voor de meeste ergernissen, niet die van een kennis...:).

Ourzazate
11-02-08, 17:59
Geplaatst door Rabi'ah.
................te beginnen met Marcouch zelf.

Meneer heeft dus eindelijk definitief zijn ware aard laten zien als een populist en een verrader van zijn eigen volk. :duim:

Ik herinner me nog dat hij zich in Argan met die islamdebatten, een jaar of 3 geleden, toen hij nog woordvoerder was van de UMMAO en nog gekozen moest worden , van een heel andere kant liet zien.

Politici zijn nu eenmaal per definitie leugenaars, manipulators en draaikonten. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Marcouch. Dat wil niet zeggen dat ze geen goede ideeën kunnen hebben. Ware aard? Zoals ik al heb gezegd kan zeker 95% van de eerste generatie Marokkanen zich daar in vinden.

Qaiys
11-02-08, 18:33
Vrijdag 8 februari zat ik naar Paul & Witteman te kijken. Henk Kamp van de VVD was aldaar te gast. Het laatste nieuws waarin Henk Kamp een prominente rol speelde was een paar maanden geleden. Henk Kamp was een paar maanden geleden een tijdje buiten spel geweest wegens ziekte. Hij kwam terug in de tijd dat Verdonk de VVD verlaten had en Wilders die de VVD rechts in haalde en in de peilingen zeer succesvol was. Het eerste waar Henk Kamp mee kwam was een aantal harde maatregelen voor allochtonen. Hij sjoemelde met de huwelijksmigratiecijfers van Marokkanen en Turken en eindigde met alles op het conto van de Marokkanen te schuiven.

Ik begon met te zeggen dat hij te gast was bij Paul & Witteman. Zoals vanzelfsprekend haalde hij weer uit naar de Marokkanen. Hij was op bezoek geweest in het Amsterdamse Slotervaartbuurt.Tegelijkertijd sprak hij zich zeer lovend uit richting Marcouh en Aboutaleb. Hij vond Aboutaleb nog te ''soft''. Hij vond dat Aboutaleb meer zoals Marcouh moest zijn en ferme taal durven te spreken. Ik vond het een ongename gewaarwording om gecomplimenteerd te worden door één van de rechtse lieden van de VVD. Ik vond het raar dat de VVD'er Kamp met Marcouh op de proppen kwam.

De dag erna kon ik raden waarom. Marcouh was voorstander van punt 6 van het 28-puntenplan van Kamp waar hij harde maatregelen voorstelde jegens voornamelijk allochtonen. Marcouh gaat zelfs verder dan punt 6 van Henks 28-puntenplan. Henk Kamp stelde het alleen voor criminele vreemdelingen in het algemeen. Marcouh past het toe op de jongeren. Henk Kamp kende Marcouh beter beter dan ik.