PDA

Bekijk Volledige Versie : Boerkaprobleem bestaat niet: Ezels laten zich voor karretje spannen...



Wizdom
09-02-08, 21:26
'Boerkaprobleem bestaat niet'

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Boerka's zijn in het openbaar vervoer helemaal geen probleem. In Amsterdam niet, nergens. Dus welke problemen denkt het kabinet op te lossen?

Met die vraag reageert de brancheorganisatie van openbaarvervoerondernemingen op het beperkte verbod van het kabinet op boerka's in het openbaar vervoer.

Brancheorganisatie Mobis meent dat het kabinet een maatregel heeft bedacht voor een probleem dat niet bestaat. Problemen met bivakmutsen en integraalhelmen, dracht die boven de kleding ook alleen de ogen vrijlaat, bestaan trouwens ook niet. Mobis vindt een boerkaverbod 'onwenselijk'.

Woordvoerder Arjen Boukema spreekt van 'onhandig'.

Per dag reizen een miljoen mensen met het openbaar vervoer. Zelden of nooit is daarbij iemand die een boerka draagt. ''En als dat eens een keer gebeurt, is dat niet iemand die voor problemen zorgt,'' aldus Boukema.

In Amsterdam, waar naar schatting in totaal hooguit honderd vrouwen echt geheel gesluierd rondlopen, is dat niet anders, bevestigt het GVB. ''Ze zijn er, maar in de tram, bus of metro zien we ze niet.''

Het kabinet wil geen boerka's bij ambtenaren en in het onderwijs. Het tegengaan van boerka's in treinen, bussen en trams moeten de bedrijven zelf via hun reglementen regelen. Maar als dat niet gebeurt, wil het kabinet dit verbod afdwingen.

rikky
10-02-08, 07:11
Moet het boerka-gebruik een probleem zijn alvorens je het als ongewenst kunt betitelen?

Witte78
10-02-08, 08:47
Ik vroeg het me ook al af toen ik het bericht las. Het gaat dus nergens over.


Geplaatst door rikky
Moet het boerka-gebruik een probleem zijn alvorens je het als ongewenst kunt betitelen?

Heb je liever dat onze regering de hele dag bezig is met niet-bestaande problemen oplossen? Of liever bestaande problemen?

rikky
10-02-08, 09:11
Geplaatst door Witte78
Heb je liever dat onze regering de hele dag bezig is met niet-bestaande problemen oplossen? Of liever bestaande problemen?

Moet ik kiezen? Wellicht kan de regering met beide bezig zijn.

Ik verwacht van de regering zowel regulerend, pro-actief handelen, als acuut handelen. Regeren is immers vooruitzien.

knuppeltje
10-02-08, 11:30
Geplaatst door rikky
Regeren is immers vooruitzien.

Haha- met deze regering?

rikky
10-02-08, 12:00
Geplaatst door knuppeltje
Haha- met deze regering?

en nu ingaan op mijn post.... :wink:

Witte78
10-02-08, 15:27
Geplaatst door rikky
Moet ik kiezen? Wellicht kan de regering met beide bezig zijn.

Ik verwacht van de regering zowel regulerend, pro-actief handelen, als acuut handelen. Regeren is immers vooruitzien.

Is het vooruitzicht dan dat er binnenkort heel veel mensen met burka de trein nemen?

rikky
10-02-08, 16:19
Geplaatst door Witte78
Is het vooruitzicht dan dat er binnenkort heel veel mensen met burka de trein nemen?

nee, maar wetgeving die nu al bepaald dat onherkenbaarheid door gezichtbedekkende zaken, onwenselijk is, maakt het bij komende dreigingen vele malen makkelijker om in te grijpen en te handelen. Het geeft de overheid en handhavers meer armslag.