PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan waarschuwt Turken tegen te veel aanpassing aan autochtone maatschappij



Qaiys
10-02-08, 21:40
Erdogan waarschuwt tegen te veel aanpassing

KEULEN (ANP)- De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft de 1,7 miljoen Turken in Duitsland zondag opgeroepen zich niet te veel aan te passen aan de Duitse maatschappij.

http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00224/Erdogan_waarschuwt__224357g.jpg
Tijdens een rede in een stadion in Keulen verklaarde de regeringsleider: ,,assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid''.

De toegestroomde 16.000 Turken kwamen niet alleen uit Duitsland maar ook uit Nederland, België en Frankrijk. ,,Ik begrijp heel goed dat jullie tegen assimilatie zijn. Er kan van jullie niet verwacht worden dat jullie assimileren'', stelde Erdogan. Hij zei dat het goed is om de Duitse taal te leren. ,,De Turkse taal mag echter niet achterblijven'', aldus de premier. Tot enthousiasme van zijn gehoor benadrukte hij het belang van het in ere houden van de Turkse cultuur.

Erdogan riep op tot een nauwgezet onderzoek van de woningbrand een week geleden in Ludwigshafen, waardoor negen Turken om het leven kwamen. Aan de brand liggen mogelijke racistische moetieven ten grondslag maar zeker is dat volgens de Duitse autoriteiten niet. Volgen Erdogan heeft Turkije zelf onderzoekers naar Duitsland gestuurd om de brand te onderzoeken. ,,De zaak moet opgehelderd worden'', aldus Erdogan.

De regeringsleider benadrukte dat Turken in Europa niets van doen hebben met haat, vijandigheid, strijd en geweld. Wel moeten ze volgens hem beter en zelfbewuster hun interessen najagen. ,,Al meer dan veertig jaar dragen Turken bij aan de economische ontwikkeling in Duitsland.'' Tegen deze achtergond bezien kan men zich afvragen waarom er nog geen Turkse burgemeesters zijn, gind Erdogan verder. Ook moeten er in Europese landen meer Turkse parlementariërs komen.


http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00224/Erdogan_waarschuwt__224357g.jpg

mark61
11-02-08, 07:39
Ik vind het bespottelijk dat heel Turkije al zeker weet dat het om een racistische aanslag ging, en boetedoening van 80 miljoen Duitsers verwacht, terwijl de kisten intussen bedekt zijn met Turkse vlaggen.

Erdogan moet godbetert zijn bek houden als de autochtonen in Turkije niet eens hun eigen taal mogen spreken. Het gore lef.

Bofko
11-02-08, 08:43
Geplaatst door Qaiys
assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid''.

Kan iemand deze misdaad wat duidelijker en concreter uitleggen want ik snap eigenlijk niet wat hiermee bedoeld wordt.

Qaiys
11-02-08, 09:07
Geplaatst door Bofko
Kan iemand deze misdaad wat duidelijker en concreter uitleggen want ik snap eigenlijk niet wat hiermee bedoeld wordt.

Geplaatst op maandag 11 juni 2007 10:31 , laatste wijziging maandag 11 juni 2007 10:31

Ghandi: niet assimileren, maar integreren

TILBURG - Immigranten moeten niet assimileren, maar zich zelf blijven en integreren, zei de leidster van de grote Indiase Congrespartij Sonia Gandhi zaterdag in Tilburg.

In het Nexus-Instituut, een cultuurfilosofische denktank, hield zij een lezing over het gedachtegoed van de Indiase familie Gandhi en haar leven met de Gandhi’s. Onder de toehoorders waren onder anderen koningin Beatrix, prins Johan Friso en prinses Mabel.

,,Mensen forceren tot assimilatie (opgaan in het geheel) heeft nog nooit gewerkt’’, aldus de Indiase politica. In het cultureel zeer diverse India zijn de inwoners volgens haar daarom vrij om de kleding van hun cultuur te dragen, hun eigen taal te spreken en hun eigen religie aan te hangen.

,,Het vernietigen van iemands identiteit moet op termijn wel leiden tot terrorisme.’’ Ze benadrukte dat mensen naar terroristen moeten luisteren in plaats van ze te martelen. Het advies van de politica was verschillen tussen culturen niet te vrezen, maar te omarmen.

Moord
Sonia Gandhi is de weduwe van ex-premier Rajiv Gandhi, die in 1991 door een lid van de Tamil-beweging uit Sri Lanka werd vermoord. Na de moord op haar echtgenoot meed Sonia Gandhi de politiek, tot zij in 1998 toch besloot het leiderschap van de Congrespartij op zich te nemen. Bij de verkiezingen van 2004 leidde ze de partij naar de overwinning, maar ze weigerde het premierschap. De politica zet zich vooral in voor verdraagzaamheid en secularisme.

De lezing Living Politics; What India has taught me sprak de prominente Indiase op uitnodiging van oud-premier Ruud Lubbers. Hij vroeg haar naar haar droom voor India. Gandhi zei dat mensen nooit de boodschap moeten vergeten van de in 1948 vermoorde onafhankelijkheidsstrijder Mahatma Gandhi: de waarheid respecteren, geen geweld gebruiken en staat en religie scheiden.

ANP

http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=94260

mark61
11-02-08, 09:14
Geplaatst door Bofko
Kan iemand deze misdaad wat duidelijker en concreter uitleggen want ik snap eigenlijk niet wat hiermee bedoeld wordt.

Oh stond dat er ook nog, 'misdaad tegen de menselijkheid'?

Nou dan mag Erdogan en alle Turkse officials in heden en verleden wel levenslang de cel in. Hilarisch, zo'n vent :moe:

mark61
11-02-08, 09:15
Geplaatst door Qaiys
Ghandi: niet assimileren, maar integreren



Sonia moest zelf assimileren om bruikbaar te zijn voor de Congrespartij.

knuppeltje
11-02-08, 09:17
Geplaatst door Qaiys
Geplaatst op maandag 11 juni 2007 10:31 , laatste wijziging maandag 11 juni 2007 10:31

Ghandi: niet assimileren, maar integreren

TILBURG - Immigranten moeten niet assimileren, maar zich zelf blijven en integreren, zei de leidster van de grote Indiase Congrespartij Sonia Gandhi zaterdag in Tilburg.

In het Nexus-Instituut, een cultuurfilosofische denktank, hield zij een lezing over het gedachtegoed van de Indiase familie Gandhi en haar leven met de Gandhi’s. Onder de toehoorders waren onder anderen koningin Beatrix, prins Johan Friso en prinses Mabel.

,,Mensen forceren tot assimilatie (opgaan in het geheel) heeft nog nooit gewerkt’’, aldus de Indiase politica. In het cultureel zeer diverse India zijn de inwoners volgens haar daarom vrij om de kleding van hun cultuur te dragen, hun eigen taal te spreken en hun eigen religie aan te hangen.

,,Het vernietigen van iemands identiteit moet op termijn wel leiden tot terrorisme.’’ Ze benadrukte dat mensen naar terroristen moeten luisteren in plaats van ze te martelen. Het advies van de politica was verschillen tussen culturen niet te vrezen, maar te omarmen.

Moord
Sonia Gandhi is de weduwe van ex-premier Rajiv Gandhi, die in 1991 door een lid van de Tamil-beweging uit Sri Lanka werd vermoord. Na de moord op haar echtgenoot meed Sonia Gandhi de politiek, tot zij in 1998 toch besloot het leiderschap van de Congrespartij op zich te nemen. Bij de verkiezingen van 2004 leidde ze de partij naar de overwinning, maar ze weigerde het premierschap. De politica zet zich vooral in voor verdraagzaamheid en secularisme.

De lezing Living Politics; What India has taught me sprak de prominente Indiase op uitnodiging van oud-premier Ruud Lubbers. Hij vroeg haar naar haar droom voor India. Gandhi zei dat mensen nooit de boodschap moeten vergeten van de in 1948 vermoorde onafhankelijkheidsstrijder Mahatma Gandhi: de waarheid respecteren, geen geweld gebruiken en staat en religie scheiden.

ANP

http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=94260

Zal best als Sonia dat zegt, maar daarmee is nog niet aangetoond dat vrijwillige assimilatie een misdaad is.
Maar ik snap best wel dat jij met jouw weerzin tegen het Westen het graag met die Erdo eens bent.

Qaiys
11-02-08, 09:23
Geplaatst door knuppeltje
Zal best als Sonia dat zegt, maar daarmee is nog niet aangetoond dat vrijwillige assimilatie een misdaad is.
Maar ik snap best wel dat jij met jouw weerzin tegen het Westen het graag met die Erdo eens bent.

Daar begint het gejank weer. Het gaat niet over mij maar over het krantenberichtje. Kun je niet inhoudelijk discusseren zonder mijn persoon erbij te betrekken?

Voorts zegt het artikel niets over vrijwillige assimilatie. Zoals het artikel staat is te verwachten dat het gaat over regeringen die assimilatie dwingend opleggen.

knuppeltje
11-02-08, 09:33
[QUOTE]Geplaatst door Qaiys
[B]

knuppeltje
11-02-08, 09:35
Geplaatst door Qaiys
Daar begint het gejank weer. Het gaat niet over mij maar over het krantenberichtje. Kun je niet inhoudelijk discusseren zonder mijn persoon erbij te betrekken?

Voorts zegt het artikel niets over vrijwillige assimilatie. Zoals het artikel staat is te verwachten dat het gaat over regeringen die assimilatie dwingend opleggen.

Das dan heel dom in dat artikel want geen enkele regering kan dat opleggen, ze kan hoogstens integratie bevorderen, en hoe moeilijk zelfs dat is weten die regeringen en wij nu onderhand wel.

mark61
11-02-08, 09:35
De hele discussie is zinloos, want niemand weet wat 'assimilatie' of 'integratie' precies betekenen; voorbeelden ervan kan ook niemand noemen.

Immigranten in het westen worden vrijwel volkomen met rust gelaten, ondanks vaak hysterisch geroep van beide kanten in de 'publieke ruimte.'

Na 40 jaar geen woord van de taal van je nieuwe vaderland kennen getuigt hardly van 'gedwongen assimilatie.' De bouw van 453 moskeeën al evenmin.

Indirect gejank van Schaap die Sonia voor hem laat praten, want zelf zegt ie niets, dat zie je toch :ego:

Schaap in het Immer Vervloekte Land. Tis net Alleen op de wereld 2008.

mark61
11-02-08, 09:38
Geplaatst door knuppeltje
Das dan heel dom in dat artikel want geen enkele regering kan dat opleggen, ze kan hoogstens integratie bevorderen, en hoe moeilijk zelfs dat is weten die regeringen en wij nu onderhand wel.

Jawel hoor, de Turkse kan dat prima. Als je Koerdisch spreekt word je gemarteld en opgesloten.

Helpt dat niet, dan verbranden we je dorp en jagen je weg.

Koerdisch bestaat overigens niet, er is wel een eigenaardig Turks bergdialect.

Als je een schoolmeisje bent sleuren ze je naar het ziekenhuis, om je maagdelijkheid te controleren. Dat is nl. heel relevant ivm. assimilatie. Vandaar dat Schaap dikke maatjes is met Erdogan :confused:

knuppeltje
11-02-08, 09:40
Geplaatst door mark61
De hele discussie is zinloos, want niemand weet wat 'assimilatie' of 'integratie' precies betekenen; voorbeelden ervan kan ook niemand noemen.

Immigranten in het westen worden vrijwel volkomen met rust gelaten, ondanks vaak hysterisch geroep van beide kanten in de 'publieke ruimte.'

Na 40 jaar geen woord van de taal van je nieuwe vaderland kennen getuigt hardly van 'gedwongen assimilatie.' De bouw van 453 moskeeën al evenmin.

Indirect gejank van Schaap die Sonia voor hem laat praten, want zelf zegt ie niets, dat zie je toch :ego:

Schaap in het Immer Vervloekte Land. Tis net Alleen op de wereld 2008.

Ach- tis net een Calimero schaap.

Qaiys
11-02-08, 09:48
Geplaatst door mark61
De hele discussie is zinloos, want niemand weet wat 'assimilatie' of 'integratie' precies betekenen; voorbeelden ervan kan ook niemand noemen.

Immigranten in het westen worden vrijwel volkomen met rust gelaten, ondanks vaak hysterisch geroep van beide kanten in de 'publieke ruimte.'

Na 40 jaar geen woord van de taal van je nieuwe vaderland kennen getuigt hardly van 'gedwongen assimilatie.' De bouw van 453 moskeeën al evenmin.

Indirect gejank van Schaap die Sonia voor hem laat praten, want zelf zegt ie niets, dat zie je toch :ego:

Schaap in het Immer Vervloekte Land. Tis net Alleen op de wereld 2008.

ja hoor onze lallende jeneverfles kan niet achterblijven met zijn zielige gejank over Schaap. Teveel jeneverflessen koud gemaakt het weekend dat je Schaap weer moet opvoeren als je kwelgeest?

Inhoudelijk discusseren blijft moeilijk als de jenever te hoog in het bolletje gestegen is.

naam
11-02-08, 09:52
Geplaatst door Qaiys
ja hoor onze lallende jeneverfles kan niet achterblijven met zijn zielige gejank over Schaap. Teveel jeneverflessen koud gemaakt het weekend dat je Schaap weer moet opvoeren als je kwelgeest?

Inhoudelijk discusseren blijft moeilijk als de jenever te hoog in het bolletje gestegen is.

Ik meen te lezen dat de reactie van Mark redelijk inhoudelijk is.

Om het concreet te maken, wat is volgens jou het verschil tussen integreren en assimileren?

Heb je daar 3 voorbeelden van?

mark61
11-02-08, 09:59
Geplaatst door Qaiys
ja hoor onze lallende jeneverfles kan niet achterblijven met zijn zielige gejank over Schaap. Teveel jeneverflessen koud gemaakt het weekend dat je Schaap weer moet opvoeren als je kwelgeest?

Inhoudelijk discusseren blijft moeilijk als de jenever te hoog in het bolletje gestegen is.

Jouw nivo is gedaald naar een zodanige stompzinnigheid dat je niet meer serieus bent te nemen. Je denkt dat je grappig bent, me te schande maakt, me ergert met die opmerkingen over drank? Spijt me, geen van allen. Het maakt jou alleen maar stupide.

Jij weigert zelf stelling te nemen en verbergt je achter zgn. 'neutrale' geciteerde artikelen. Dus wat valt er met jou te discussiëren?

Vervloektestaatbewoner :haha:

Qaiys
11-02-08, 10:00
Geplaatst door mark61
Jawel hoor, de Turkse kan dat prima. Als je Koerdisch spreekt word je gemarteld en opgesloten.

Helpt dat niet, dan verbranden we je dorp en jagen je weg.

Koerdisch bestaat overigens niet, er is wel een eigenaardig Turks bergdialect.

Als je een schoolmeisje bent sleuren ze je naar het ziekenhuis, om je maagdelijkheid te controleren. Dat is nl. heel relevant ivm. assimilatie. Vandaar dat Schaap dikke maatjes is met Erdogan :confused:

De domme turkoloog heeft de bel horen luiden maar weet niet waar de ballen hangen.

1) Schaap heeft nergens laten blijken dat hij dikke maatjes is met Erdogan. Hoe je daar aan komt mag joost weten. Ik weet het al, je hebt teveel over de glazen jeneverfles gewrijft.

2) Als een echte Turkoloog had je moeten weten dat Erdogan niet verantwoordelijk is voor de harde politiek tegen de koerden maar dat het de seculiere Leger en seculiere politici daarvoor verantwoordelijk voor zijn. Erdogan is de één van de eerste Turkse premiers die de Koerden hun (culturele) rechten erkende.

3) Wat de maagdelijkheid met Erdogan te maken heeft weet ik ook niet. Het zal bedoeld zijn om de autochtone meute aan de kant van de tegenstanders van Erdogan te krijgen.

Rabi'ah.
11-02-08, 10:01
Erdogan vecht voor zijn Duitse euro's.

Qaiys
11-02-08, 10:03
Geplaatst door mark61
Jouw nivo is gedaald naar een zodanige stompzinnigheid dat je niet meer serieus bent te nemen. Je denkt dat je grappig bent, me te schande maakt, me ergert met die opmerkingen over drank? Spijt me, geen van allen. Het maakt jou alleen maar stupide.

Jij weigert zelf stelling te nemen en verbergt je achter zgn. 'neutrale' geciteerde artikelen. Dus wat valt er met jou te discussiëren?

Vervloektestaatbewoner :haha:

Ik neem geen stelling omdat haatdragende en op wraak beluste alcoholisten telkenmale mijn persoon op de korrel nemen omdat ik een nieuwsberichtje geplaatst heb die hun onwelgevallig is.

Wil je mijn mening weten dan kun je daar om vragen maar telkenmale allerlei verhaaltjes uit de dikke duim zuigen en die mij toerekenen zal je niet verder helpen.

Mark
11-02-08, 10:07
Goede zaak dat meneer Erdogan de eventuele toetreding van Turkije in de EU vakkundig de nek omdraait door zijn mooie acties :)

Het zou toch mooi zijn als Duitsers naar Turkije gingen en de Koerden opriepen vooral niet assimileren en hun cultuur en taal te behouden.

Rabi'ah.
11-02-08, 10:09
Geplaatst door Mark
Goede zaak dat meneer Erdogan de eventuele toetreding van Turkije in de EU vakkundig de nek omdraait door zijn mooie acties :)



Ach so? :)

Ik dacht dat die toetreding, die al decennia geleden is afgesproken met Turkije, de nek omgedraaid wordt door de dubbele standaarden en nauwelijks verholen xenofobie van Europa zelf. :)

David
11-02-08, 10:12
Geplaatst door Mark
Het zou toch mooi zijn als Duitsers naar Turkije gingen en de Koerden opriepen vooral niet assimileren en hun cultuur en taal te behouden.

Inderdaad.

mark61
11-02-08, 10:45
Geplaatst door Qaiys
Wil je mijn mening weten dan kun je daar om vragen maar telkenmale allerlei verhaaltjes uit de dikke duim zuigen en die mij toerekenen zal je niet verder helpen.

Jouw mening is dermate cliché en uittentreure bekend dat ik niet hoef te informeren.

Hou toch op met dat 'opdepersoongejank', maakt je nog zieliger, Oh Vervloektlandbewoner :(

Qaiys
11-02-08, 10:59
Geplaatst door mark61
Jouw mening is dermate cliché en uittentreure bekend dat ik niet hoef te informeren.

Hou toch op met dat 'opdepersoongejank', maakt je nog zieliger, Oh Vervloektlandbewoner :(

Het wandelend jenevervat kan beter pas commentaar leveren als er iets door zijn opponent betreffende het nieuwsberichtje is gezegd.

Doe je dat niet dan spreek je voor je beurt en hou je je teveel bezig met in de fles van jomanda te kijken c.q. zuig je teveel uit de dikke duim/fles.

Mark
11-02-08, 11:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach so? :)

Ik dacht dat die toetreding, die al decennia geleden is afgesproken met Turkije, de nek omgedraaid wordt door de dubbele standaarden en nauwelijks verholen xenofobie van Europa zelf. :)

het is geen europees land, dus niet in de eu.

als een stel debielen in de jaren 60 zoiets hebben gezegd dan moeten we er zsm vanaf

knuppeltje
11-02-08, 11:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach so? :)

Ik dacht dat die toetreding, die al decennia geleden is afgesproken met Turkije, de nek omgedraaid wordt door de dubbele standaarden en nauwelijks verholen xenofobie van Europa zelf. :)

Een mens kan wat af denken- das wel duidelijk.
Maar voorlopig hebben ze daar nog genoeg enkele standaarden die een en ander ook niet makkelijker maken.

mark61
11-02-08, 11:22
Geplaatst door Qaiys
Het wandelend jenevervat kan beter pas commentaar leveren als er iets door zijn opponent betreffende het nieuwsberichtje is gezegd.

Opponentje zegt niks, das nou net het probleem.

Qaiys
11-02-08, 11:33
Geplaatst door mark61
Opponentje zegt niks, das nou net het probleem.

Als je met je opponent wilt discusseren dan moet je dat doen als ie wel wat zegt, zaken uit de dikke fles zuigen is het domste wat je kunt doen. Anders kun je hem vragen wat hij van het berichtje denkt en kun je daar dan alsnog tegen ingaan.

Leer nou eens van je uitglijders. Ik heb je net twee dagen geleden al daaromtrent de les over gelezen.

knuppeltje
11-02-08, 11:41
Geplaatst door Qaiys
Als je met je opponent wilt discusseren dan moet je dat doen als ie wel wat zegt, zaken uit de dikke fles zuigen is het domste wat je kunt doen. Anders kun je hem vragen wat hij van het berichtje denkt en kun je daar dan alsnog tegen ingaan.

Leer nou eens van je uitglijders. Ik heb je net twee dagen geleden al daaromtrent de les over gelezen.

Laat mij dan eens een gok doen: wat vind je zelf van dat bericht?

Slinger
11-02-08, 12:20
Geplaatst door knuppeltje
Laat mij dan eens een gok doen: wat vind je zelf van dat bericht?

Op deze vraag ga je geen antwoord krijgen.

mark61
11-02-08, 16:29
*oorverdovende stilte*

mark61
11-02-08, 16:33
Geplaatst door knuppeltje
Zal best als Sonia dat zegt, maar daarmee is nog niet aangetoond dat vrijwillige assimilatie een misdaad is.

Sonia is een Italiaanse stewardess die na zorgvuldige 'grooming' de Gandhinaam moest voortzetten, want de 'echte' zijn allemaal dood. Dan nog gromt de achterban dat ze niks van zo'n allochtone miep moeten hebben.

mark61
11-02-08, 16:34
Geplaatst door Qaiys
....

Je zegt niks.