PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe storm steekt op over profeet Mohammed



Maurice
22-02-08, 20:19
Nieuwe storm steekt op over profeet Mohammed



Gepubliceerd: 22 februari 2008 13:46
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 22 febr. Een nieuwe storm steekt op over de profeet Mohammed: de internetencyclopedie Wikipedia weigert afbeeldingen van hem te verwijderen.

Op internet is een protestactie tegen de portretten opgezet die volgens de Britse krant The Guardian inmiddels door 180.000 mensen wordt gesteund. Het gaat om Perzische en Ottomaanse miniaturen uit de 14de, 15de en 16de eeuw. De sunnitische islam verbiedt elke afbeelding van de profeet. De shi’ieten hebben er echter geen moeite mee.

De miniaturen, die te zien zijn in Europese, maar niet in Arabische versies van de internetencyclopedie, zijn na een lange discussie toegevoegd aan de tekst over Mohammed. Daarom weigert Wikipedia op de eisen in te gaan.

Op een afzonderlijke pagina zijn de talrijke reacties van de afgelopen maanden te lezen. De bijdrages aan de discussie worden voorafgegaan door een „Belangrijke Mededeling” waarin staat dat de portretten blijven – „als u deze afbeeldingen beledigend vindt is het mogelijk de browser zo in te stellen dat ze niet worden getoond”. De mogelijkheid voor het publiek de portretten zelf te verwijderen, is geblokkeerd.



http://www.nrc.nl/buitenland/article946421.ece/Nieuwe_storm_steekt_op_over_profeet_Mohammed

mark61
22-02-08, 21:23
Osmanen zijn soennieten.

knuppeltje
22-02-08, 23:14
Nieuwe storm steekt op over profeet Mohammed



Gepubliceerd: 22 februari 2008 13:46
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 22 febr. Een nieuwe storm steekt op over de profeet Mohammed: de internetencyclopedie Wikipedia weigert afbeeldingen van hem te verwijderen.

Op internet is een protestactie tegen de portretten opgezet die volgens de Britse krant The Guardian inmiddels door 180.000 mensen wordt gesteund. Het gaat om Perzische en Ottomaanse miniaturen uit de 14de, 15de en 16de eeuw. De sunnitische islam verbiedt elke afbeelding van de profeet. De shi’ieten hebben er echter geen moeite mee.

De miniaturen, die te zien zijn in Europese, maar niet in Arabische versies van de internetencyclopedie, zijn na een lange discussie toegevoegd aan de tekst over Mohammed. Daarom weigert Wikipedia op de eisen in te gaan.

Op een afzonderlijke pagina zijn de talrijke reacties van de afgelopen maanden te lezen. De bijdrages aan de discussie worden voorafgegaan door een „Belangrijke Mededeling” waarin staat dat de portretten blijven – „als u deze afbeeldingen beledigend vindt is het mogelijk de browser zo in te stellen dat ze niet worden getoond”. De mogelijkheid voor het publiek de portretten zelf te verwijderen, is geblokkeerd.



http://www.nrc.nl/buitenland/article946421.ece/Nieuwe_storm_steekt_op_over_profeet_Mohammed

Geen wonder- ik las net dat volgens Ibn Rushd de moslims de profeet helemaal niet aanbidden, niet gek dus dat ze z'n gezicht nooit willen zien. :vreemd:

Ron Haleber
23-02-08, 11:45
Geen wonder- ik las net dat volgens Ibn Rushd de moslims de profeet helemaal niet aanbidden, niet gek dus dat ze z'n gezicht nooit willen zien. :vreemd:

Dat slaat nergens op.

Profeten worden per definitie door geen enkele gelovige van de ahl al-kitab aanbeden - dat is dus voor allen verboden...

Maar dat wil dus niet zeggen dat afbeeldingen als door de Osmanen verboden moeten zijn...

Het gaat dus om een uitvloeisel van het zich vanwege Saudisch oliegeld verbreidende wahabisme!

Puur barbarisme! Cf. de cultuurvernietiging van de buddha-beelden in Afghanistan...

Sallahddin
23-02-08, 12:20
Dat slaat nergens op.

Profeten worden per definitie door geen enkele gelovige van de ahl al-kitab aanbeden - dat is dus voor allen verboden...

Maar dat wil dus niet zeggen dat afbeeldingen als door de Osmanen verboden moeten zijn...

Het gaat dus om een uitvloeisel van het zich vanwege Saudisch oliegeld verbreidende wahabisme!

Puur barbarisme! Cf. de cultuurvernietiging van de buddha-beelden in Afghanistan...


Zie ,da's weer de schuld van die achterlijk _achterhaald _versleten _ideologish_secularisme : pluralisme heeft meer respect voor religies & andersdenkenden dan : remember ::fplet:

En... waaroom ben je weggelopen van de desbetreffende discussie dan ??? :lol: .... 4 the record ! :

maar goed : je bent niet beter_moreel_dapper dan de rest die weg gaat rennen of de kop in het zand blijft steken (=bij gebrek aan beter dan !!! :lol: ) & feiten gaat ontkennen ,ondanks alle overduidelijke feiten -argumenten ...:

een "moreel bom " zoals jezelf elders zegt zou moeten vallen op je achterlijke koppen van jullie allemaal om je wakker te schudden & om je te leren respect te hebben voor andersdenkenden_religies ,stelletje fascisten bij elkaar !!! :kotsen2: = ik heb medelijden voor degenen die je eigen zgn boeken lezen :

wat voor troep zou allemaal daar al dan niet staan in die zgn boeken dan ,gelet op je eigen "verlichte_ruimdenkend" prestaties hiero :tover: :lol: !!! =ieder loser kan tegenwoordig boeken schrijven :maar wat voor boeken !!! :lol: :fplet:




Nou weer ter zake dan :

Wat dacht je dan van de profeet_MENS_ Jesus die wordt afgebeeld-aanbeden door christenen dan??? :fplet::lol:



Het gaat niet alleen om het al dan niet verbod van afbeelingnen door de osmanen of wahabisme=

(=deze laatste is een heel integer hervorming_beweging die is ontstaan in de loop van de 18ste eeuw , om Islam te zuiveren van al die achterlijk gebruiken ,culturele invloeden ,bijgelof ..... ook door terug te keren naar de oorspronkelijke bronnen van Islam & de verloren glorie van deze Islam te herstellen =anti_westerse imperialisme bijv . bovendien =vandaar dat juist deze beweging zwart wordt gemaakt door het westen met name,voor begrijpelijke redenen dan !!! =voor je info dan !!!) :

maar meer om respect voor andesdenkenden _andere geloven :dat weet je dondersgoed :doe maar niet alsof je niets van afweet dan !!!:fplet:


Vernietiging van Budha _statuten vind je dus barbarisme , en beledigen_demoniseren ... van profeten vind je dus ok ,zie ik ??? :fplet:=

wat een selectief hypocriet moraal,zeg !!!

Ga maar fietsen ,achterlijk pretentieus loser die je bent weer !!! :kotsen2:


:zwaai:

Sallahddin
23-02-08, 12:35
Zie ,da's weer de schuld van die achterlijk _achterhaald _versleten _ideologish_secularisme : pluralisme heeft meer respect voor religies & andersdenkenden dan : remember ::fplet:

En... waaroom ben je weggelopen van de desbetreffende discussie dan ??? :lol: .... 4 the record ! :

maar goed : je bent niet beter_moreel_dapper dan de rest die weg gaat rennen of de kop in het zand blijft steken (=bij gebrek aan beter dan !!! :lol: ) & feiten gaat ontkennen ,ondanks alle overduidelijke feiten -argumenten ...:

een "moreel bom " zoals jezelf elders zegt zou moeten vallen op je achterlijke koppen van jullie allemaal om je wakker te schudden & om je te leren respect te hebben voor andersdenkenden_religies ,stelletje fascisten bij elkaar !!! :kotsen2: = ik heb medelijden voor degenen die je eigen zgn boeken lezen :

wat voor troep zou allemaal daar al dan niet staan in die zgn boeken dan ,gelet op je eigen "verlichte_ruimdenkend" prestaties hiero :tover: :lol: !!! =ieder loser kan tegenwoordig boeken schrijven :maar wat voor boeken !!! :lol: :fplet:




Nou weer ter zake dan :

Wat dacht je dan van de profeet_MENS_ Jesus die wordt afgebeeld-aanbeden door christenen dan??? :fplet::lol:



Het gaat niet alleen om het al dan niet verbod van afbeelingnen door de osmanen of wahabisme=

(=deze laatste is een heel integer hervorming_beweging die is ontstaan in de loop van de 18ste eeuw , om Islam te zuiveren van al die achterlijk gebruiken ,culturele invloeden ,bijgelof ..... ook door terug te keren naar de oorspronkelijke bronnen van Islam & de verloren glorie van deze Islam te herstellen =anti_westerse imperialisme bijv . bovendien =vandaar dat juist deze beweging zwart wordt gemaakt door het westen met name,voor begrijpelijke redenen dan !!! =voor je info dan !!!) :

maar meer om respect voor andesdenkenden _andere geloven :dat weet je dondersgoed :doe maar niet alsof je niets van afweet dan !!!:fplet:


Vernietiging van Budha _statuten vind je dus barbarisme , en beledigen_demoniseren ... van profeten vind je dus ok ,zie ik ??? :fplet:=

wat een selectief hypocriet moraal,zeg !!!

Ga maar fietsen ,achterlijk pretentieus loser die je bent weer !!! :kotsen2:


:zwaai:


Genoeg plaatjes voor je , Ron ??? :fplet::lol::loog::laser: :tover:

Tevreden ???

:zwaai:

Fibonaci
23-02-08, 12:44
Dat slaat nergens op.

Profeten worden per definitie door geen enkele gelovige van de ahl al-kitab aanbeden - dat is dus voor allen verboden...

Maar dat wil dus niet zeggen dat afbeeldingen als door de Osmanen verboden moeten zijn...

Het gaat dus om een uitvloeisel van het zich vanwege Saudisch oliegeld verbreidende wahabisme!

Puur barbarisme! Cf. de cultuurvernietiging van de buddha-beelden in Afghanistan...volgens de koran mag je helemaal geen levende wezens afbeelden,

tv kijken is dus eigenlijk ook verboden.


bij de joden en de christenen is dat ook zo, maar zij nemen het tweede deel van het gebod uit de tien geboden ook serieus, nl dat je niet voor die zelfgemaakte beelden moet bidden.

de eerste is zinloos zonder de tweede.
en andersom.

Ron Haleber
23-02-08, 12:47
Salah nu bewijs je een ordinaire schreeuwlelijk te zijn - zoals Mark al stelde!

Je moet je post met ongefundeerde beledigingen en veel geschreeuw niet 2 keer - maar 100 keer herhalen!

Misschien dat dan andere leeghoofden die net als jij zijn, zich laten overtuigen!

knuppeltje
23-02-08, 12:53
Dat slaat nergens op.

Profeten worden per definitie door geen enkele gelovige van de ahl al-kitab aanbeden - dat is dus voor allen verboden...

Maar dat wil dus niet zeggen dat afbeeldingen als door de Osmanen verboden moeten zijn...

Het gaat dus om een uitvloeisel van het zich vanwege Saudisch oliegeld verbreidende wahabisme!

Puur barbarisme! Cf. de cultuurvernietiging van de buddha-beelden in Afghanistan...

Dat kun jij wel zeggen- maar als je ziet hoe hele meutes tekeer gaan als er iets over hem wordt gezegd, dan kan ik dat dus niet anders dan met een grenzeloze verering in verband brengen.
Shit daar denk ik nu opeens aan- ze zullen toch niet allemaal gemanipuleerd worden zeker? :schreeuw:

Ron Haleber
24-02-08, 11:52
Nav Salah:

Ook volgens moderne exegese is uit het evangelie niet af te leiden dat Jezus zomaar God is. Hij is als mens messias en profeet. Zie Hans Küng: ook Med is profeet...

Het concilie van Nicea - 4e eeuw - heeft pas de drie-eenheid van God gedecreteerd...

Op de historische discussie over Jezus zoonschap van God - wel of geen mens. & god etc. ga ik hier niet in - die nam eeuwen in beslag.

Sallahddin
24-02-08, 12:17
Salah nu bewijs je een ordinaire schreeuwlelijk te zijn - zoals Mark al stelde!

Je moet je post met ongefundeerde beledigingen en veel geschreeuw niet 2 keer - maar 100 keer herhalen!

Misschien dat dan andere leeghoofden die net als jij zijn, zich laten overtuigen!

Just 4 the record then :


Look who's talking now again !!!!: :aftel: :lol: :

vergelijke de twee posten met elkaar : die van mij & deze van je :

En ... vertel me nou welk post is het die met van die ongefundeerd ,ordinaire beledigingnen komt & wie de ordinair schreeuwleiljk van de twee is : jij of ik !!! :tover: :lol:


da's geen ongefundeerd gescheld hoor :

da's wel een onderbouwd constatering=deductieve logica ,gelet op je eigen "ruimdenkend_verlichte-prestaties " hiero nogmaals :

je bent DE :

leugenachtig_propagandist_populist_Inquisiteur_irr ationeel_hysterish_drama_ _queen_haatzaaier ...... Don Quichotte van deze site althans ,die "vecht " tegen imaginaire vijanden =moslims dan , windmolens .... met respect voor Don Quichotte nogmaals =te veel eer voor je inderdaad ,want met deze tragi_hilarish fuguur kan je tenminste lachen ... & is bovendien een soort oneindig bron van inspiratie ,onder ander ... da's absoluut niet het geval met je wat dat betreft ,niet ééns in de verste verte :

je bent slechts een bleek copie van main-stream proapaganda ,desinfo, make_believe ,leugens .... in deze eeuw van de leugen bij uitstek :

slechts een papagaai_aap ... die maar van die main-stream flauwekul aan het herhalen is zonder enig vorm van kritiek of nadenken of enig creatief persoonlijk inbreng =da's weer absoluut niet voor iedereen weggelegd die persoonlijk creatief inbreng dan =dat kost inderdaad ook veel moite ,energie ,persoonlijk ervaringnen , verbeelding ,kennis , .... "wijsheid" :je kan je eigen kortzichtig_cultuur_gedachtengoed _ideologie ... absoluut NIET ontstijgen of er aan ontsnappen :

"Imagination is more important than knowledge " inderdaad bovendien : Einstein 'quote :

+ " Pretentie & arrogantie zijn geen tekenen van wijsheid of intelligentie!"

Respect is nogmaals geen synoniem van : de waarheid achter houden ,hypocrisie , politiek_correctheid ,....

Vrijheid van meningsuiting is absoluut geen westerse monopolie !!!! :tover:

++++++++++++++++++

je bent slechts van die "plaag_laboratorium-ratten " ...=symbool van het fascisme (of nazisme voor Camus'boek !) in het bijzonder & het kwaad in het algemeen in de schitterend filosofish-roman van Albert Camus : " La peste !) :

waarin Camus worsteld met de vraag : hoe moet men omgaan met het kwaad :welk houding moet men nemen tegen deze kwaad die van alle tijden is ,zelfs onder deze zgn liberaal democratie-secularisme_tijd ....

Ghandi's filosofie_onnatuurlijk_mensonwaardig_.... passief verzet is geen verstandig-reel_realistish optie :

je bent :


slechts een plaag-rat die maar van die fatsoelijke mensen gaat infecteren met van die toxish bacterieen _ziekten ....


Fascisme is van alle tijden =niet slechts een historish_periode_fase in de geschiedenis van de mens ;

ik weet wat fascisme is !

ik weet wat onderdrukking is ,onrecht , moreel_mentaal slavernij _conditionnering_brainwash _propaganda ....= ik had het van zeer dichtbij meegemaakt :

ik kan fascisme ,dicatuur _toatalitarisme van secularisme ten opzichte van religie althans ,onrecht ,onderdrukking ..... overal herkennen ,zelfs onder duizenden vrijheden & mooi verbloemde geraffineerd rhetoriek , of zelfs onder zgn progressieve liberale democratieen ... :

kan ik van afstand herkennen ,ruiken ,voelen ..... = i had developped a kindda sixth sense _detector in that regard :

Hoe moet je tegen het kwaad in het algemeen vechten ??? welk houding moet je nemen daaromtrent ??? :

Voor :

Sommige talentvolle mensen is dat humor =de beste wapen tegen dictatuur , ... om die te kunnen omzeilen als je je niet kan verooloven frontaal mee geconfronteerd te geraken ;

à la Charlie Chaplin in diens hilarish caricatuur van Hitler bijv. =zeer doeltreffend ,veel doeltreffender dan anders op een niet te meten manier of in statistieken uit te drukken ....

Moliére pakte het ook op zijn eigen geniaal manier dan :

deze genie van theater_plays gebruikte van die spiegel_technieken =leerzaam amusement : om de leilijk gezicht_gedachtengoed .... van zijn tegenstaanders te laten zien op deze geraffineerd artistiek manier ,tegen de censuur ,leugens ,desinfo;make_believe,propaganda ,demonisering .... van de kerk bijv. =geniaal !!!!



Kortom :ieder zijn eigen manier , wat telt is dat mensen de moreel moed moeten hebben om op te staan tegen het kwaad in het algemeen ,ieder op zijn eigen manier : ik doe het ook op deze manier hier althans (=& op allerlei andere manieren elders dan !) :hangt ook af van de individu_groep... waarmee ik geconfronteerd ben : ik heb een veelzijdig_flexiebel_soepel_ arsenal wat dat betreft die past bij meeste verschillende situaties :

achterlijke ordinaire ,geest-armoedig ....figuren zoals jij verdienen de rechtstereeks _direkt_ plat_schok_therapy ... aanpak_manier ...helaas ,geen subtiel _impliciet aanpak,om hopelijk je wakker te kunnen schudden & je te laten denken , & je eigen "zekerheden" in kwestie te laten brengen _herzien ....
met wat overblijft van je hersenen inderdaad !!!! :tover:


DIT is mijn laatste reactie op je onzin , ordinair laf goedkoop ....rhetoriek :

je bent inderdaad geen seconde van mijn tijd waard !!! = hopeloos geval !!! :

je bent zeker absoluut niet DE uitzondering op de regel :deze sordide wereld zit vol met achterlijke typen zoals je : da's wel een soort troost voor je dan !!! :tover: :lol: = Proost !!! :lol:


:zwaai: