PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP: Meer doen tegen islamisering



Qaiys
22-02-08, 23:52
SGP: Meer doen tegen islamisering

22-02-2008 23:23 | Redactie politiek

EDE - SGP-Kamerlid Van der Staaij vindt dat minister Vogelaar voor Wonen, Wijken en Integratie de zorgen van Nederlanders over islamisering van de samenleving onvoldoende serieus neemt.

„De daadkracht die de bewindsvrouw aan de dag legt bij verplichte financiële afdrachten door woningcorporaties, zouden we ook graag zien bij het integratiebeleid”, aldus Van der Staaij gisteravond tijdens een spreekbeurt voor zijn partij in Ede.

Volgens Van der Staaij moet Nederland de eigen geschiedenis en identiteit niet verloochenen. „Dat betekent het tegengaan van plannen voor megamoskeeën, opzichtige minaretten en luidruchtige gebedsoproepen. Het gelaat van de Nederlandse samenleving is gestempeld door kerktorens. Zij geven vorm aan onze historische identiteit en niet moskeekoepels en minaretten”, zo betoogde het SGP-Kamerlid.

Van der Staaij legde uit dat zijn fractie kiest voor een tweeledige Bijbelse benadering bij het vreemdelingenbeleid. Allereerst moet de vreemdeling positief worden bejegend. „Geen vreemdelingenhaat is welk jasje dan ook”, aldus Van der Staaij. Vervolgens wijst de fractie de islam als godsdienst af. „Ook voor de vreemdeling gold in het Oude Testament bijvoorbeeld het sabbatsgebod. Christus in de Weg, de Waarheid en het Leven. Daarom doet het pijn als kerken verdwijnen en moskeeën verrijzen.”

De SGP-avond, die plaatsvond in verenigingsgebouw de Open Hof, was de afsluiting van een werkbezoek dat de SGP-fractie aan Ede bracht. Van halftwee tot twee uur sprak de Tweede Kamerfractie met de Edese SGP-fractie. Daarna vond er in het gemeentehuis een rondetafelgesprek plaats, waaraan ook andere politieke partijen en moslims deelnamen. Tot slot bracht de Kamerfractie met de raadsfractie een bezoek aan de wijk Veldhuizen, waar veel allochtonen wonen.


http://www.refdag.nl/artikel/1333909/SGP+Meer+doen+tegen+islamisering.html

Maarten
23-02-08, 01:02
megamoskeeën, opzichtige minaretten en luidruchtige gebedsoproepen.
Is dat alles?
Dan geef ik ze geen ongelijk.
Die Coca Cola achtige uitwassen van Islam, daar zie ik niks in.
Ook niet om er een Telsell product van te maken.
En ook niks in m'n bus over verbeterde Islam, die het nou beter doet dan ooit.
De rest is allemaal prima..

Wat heb jij met dat Reformatorisch Dagblad?
Wordt dat eigenlijk wel gelezen in die streek waar jij zit?

VerbalSmaeel
23-02-08, 12:21
„Moslims in Nederland zijn gebedsverhoring”

22-02-2008 10:37 | Kerkredactie
HEERDE - ”Moslims, wat moeten we ermee?” Met die titel heeft missionair predikant ds. M. de Vries donderdagavond in de gereformeerd vrijgemaakte kerk in Heerde een lezing gehouden over de islam. „Moslims in Nederland zijn een verhoring van het gebed.”

Ds. De Vries werkt namens de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt als missionair predikant in Rotterdam. Daar komt hij veel in contact met moslims. Slechts één op de vijftig zendelingen wereldwijd werkt onder moslims, weet hij. „Maar God heeft honderdduizenden moslims naar ons land gestuurd om hen met het Evangelie te bereiken.”

Moslims zijn de moeite waard om naar te luisteren, is de ervaring van ds. De Vries. „Geef hen de kans om te zeggen wie ze zijn. Druk er geen stempel op. Maar, ik hoop niet dat we christen zijn zoals moslims islamitisch zijn. Dat we van alles móéten doen: bidden, vasten, aalmoezen geven, een bedevaart maken.”

Hoe zien moslims christenen? „De islam is volgens hen een ”upgrade” van het christendom. Zoals je Windows 95, 98 en XP hebt, zo heb je joden, christenen en moslims. Moslims zeggen in de Bijbel te geloven, maar dat is niet ónze Bijbel. Het kruis van Christus is eruit gehaald.”

Hij signaleert bij veel mensen een „onbedwingbare neiging” tot aanpassing aan de islam, om moslims niet voor het hoofd te stoten. „Laten we ons niet schamen voor het Evangelie en er vrijuit over spreken. Zij praten óók open over Mohammed en de Koran. Ik ontmoette eens een jongen van wie ik niet wist of hij moslim of christen was. Ik vroeg het hem. „Ik ben moslim”, zei hij. „Allah is groot.” Toen heb ik me voorgenomen om voortaan, als iemand me naar mijn godsdienst vraagt, te antwoorden: „Ik ben christen. God zij dank.”

knuppeltje
23-02-08, 12:45
Je ziet maar weer hoe hoog de totale godsdienstvrijheid bij de godsvruchtigen in het vaandel staat. :haha:

Qaiys
23-02-08, 17:01
Je ziet maar weer hoe hoog de totale godsdienstvrijheid bij de godsvruchtigen in het vaandel staat. :haha:

Ik zie weinig verschil met de andere groepen autochtonen. De feministen brengen dat tot uitdrukking door te wijzen op de onderdrukkende cultuur en geloof van de allochtonen. De homos gooien het op de intollerante karakter van het geloof en cultuur van allochtonen. De rechts-extremisten en nazi's zoeken het weer in superioriteit van hun ras en cultuur. De ander gooit het op integratie, criminaliteit, vrijheid van meningsuiting die onder druk staat, etc...Zo heeft elke autochtone groep zijn specifieke aanhangers van een bepaalde visie die er op gericht is om allochtonen, moslims, Marokkanen etc te misbruiken en gebruiken als zondebok die buiten de lansgrenzen gehouden moeten worden.

knuppeltje
23-02-08, 17:12
Ik zie weinig verschil met de andere groepen autochtonen. De feministen brengen dat tot uitdrukking door te wijzen op de onderdrukkende cultuur en geloof van de allochtonen. De homos gooien het op de intollerante karakter van het geloof en cultuur van allochtonen. De rechts-extremisten en nazi's zoeken het weer in superioriteit van hun ras en cultuur. De ander gooit het op integratie, criminaliteit, vrijheid van meningsuiting die onder druk staat, etc...Zo heeft elke autochtone groep zijn specifieke aanhangers van een bepaalde visie die er op gericht is om allochtonen, moslims, Marokkanen etc te misbruiken en gebruiken als zondebok die buiten de lansgrenzen gehouden moeten worden.

Behalve dan dat homo's van andere mensen niets anders dan tolerantie willen, maar omgekeerd willen alle relies liefst wel dat iedereen zich volgens hun morele normen en waarden gedraagt als ze daar de kans voor krijgen.
Het verschil likt me nogal duidelijk.

Qaiys
24-02-08, 00:14
Wat heb jij met dat Reformatorisch Dagblad?
Wordt dat eigenlijk wel gelezen in die streek waar jij zit?


Ik heb daar niet zo veel mee. Die krant hoort gewoon bij mijn dagelijkse routine van de +/- 8 kranten die ik lees. Geizen de deelname van het CDA en de CU in de regering is het van belang om ook de geluiden van die groep te lezen. Zoals je weet heeft elke autochtone groep zijn eigen spreekbuis zoals krant en omroep etc.

De krant waar ik wel wat mee heb is het NRC-Handelsblad. Ik heb namelijk het NRC bezorgt. Het betaalde goed, de krant was dun, zonder al dat overtollige rommel. Het was de krant die mijn blik op de wereld scherper stelde.

super ick
25-02-08, 14:37
Ik zie weinig verschil met de andere groepen autochtonen. De feministen brengen dat tot uitdrukking door te wijzen op de onderdrukkende cultuur en geloof van de allochtonen. De homos gooien het op de intollerante karakter van het geloof en cultuur van allochtonen. De rechts-extremisten en nazi's zoeken het weer in superioriteit van hun ras en cultuur. De ander gooit het op integratie, criminaliteit, vrijheid van meningsuiting die onder druk staat, etc...Zo heeft elke autochtone groep zijn specifieke aanhangers van een bepaalde visie die er op gericht is om allochtonen, moslims, Marokkanen etc te misbruiken en gebruiken als zondebok die buiten de lansgrenzen gehouden moeten worden.

Als zondebok:Nee
Buiten de landsgrenzen houden:Ja

Qaiys
25-02-08, 18:33
Behalve dan dat homo's van andere mensen niets anders dan tolerantie willen, maar omgekeerd willen alle relies liefst wel dat iedereen zich volgens hun morele normen en waarden gedraagt als ze daar de kans voor krijgen.
Het verschil likt me nogal duidelijk.


Homos hebben allochtonen vooral misbruikt om hun miljoenen subsidies veilig te stellen.

Qaiys
25-02-08, 18:35
Als zondebok:Nee
Buiten de landsgrenzen houden:Ja

Jij bent een domme sukkel die niet eens snapt wat ie zelf schrijft, laat staan wat een ander schrijft.

knuppeltje
25-02-08, 18:37
Homos hebben allochtonen vooral misbruikt om hun miljoenen subsidies veilig te stellen.

Je blijft zo voorspelbaar als maar kan zijn, maar aantonen is teveel werk zeker?

Qaiys
25-02-08, 20:37
Je blijft zo voorspelbaar als maar kan zijn, maar aantonen is teveel werk zeker?

Niet gaan janken aub.

Aantonen? Zie onderstaande discussie waar je een beter idee kunt krijgen hoe de homoklups afhankelijk zijn van subsidies en mijn uitleg hierover.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=223523

knuppeltje
25-02-08, 21:02
Niet gaan janken aub.

Aantonen? Zie onderstaande discussie waar je een beter idee kunt krijgen hoe de homoklups afhankelijk zijn van subsidies en mijn uitleg hierover.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=223523

Jouw uitleg was inderdaad een hoop gejank en niets meer. Op geen enkele manier toonde je daarmee onomstotelijk aan dat homo's allochtonen hebben misbruikt voor die subsidies.
Zoals ik zei- een hoop gejank van je en niets meer.

Qaiys
25-02-08, 21:10
Jouw uitleg was inderdaad een hoop gejank en niets meer. Op geen enkele manier toonde je daarmee onomstotelijk aan dat homo's allochtonen hebben misbruikt voor die subsidies.
Zoals ik zei- een hoop gejank van je en niets meer.

Loze wanhopige kreten die je nu slaakt.

knuppeltje
25-02-08, 21:20
Loze wanhopige kreten die je nu slaakt.

Helemaal niet loser- geef dan even de cijfers als je meent dat je volkomen gelijk hebt inplaats van zomaar wat in het wilde weg te gillen als een op hol geslagen relnicht, das pas wanhopig.

Qaiys
25-02-08, 21:39
Helemaal niet loser- geef dan even de cijfers als je meent dat je volkomen gelijk hebt inplaats van zomaar wat in het wilde weg te gillen als een op hol geslagen relnicht, das pas wanhopig.

Wat zit je nou allemaal hysterisch aan het doen joh? Heb ik een gevoelige snaar geraakt of zo? Wat voor cijfers wil je zien?

knuppeltje
25-02-08, 21:48
Wat zit je nou allemaal hysterisch aan het doen joh? Heb ik een gevoelige snaar geraakt of zo? Wat voor cijfers wil je zien?

Kom nu maar gewoon met echte bewijzen voor je verhaal, en hysterisch doe je dus zelf.

Qaiys
25-02-08, 22:03
Kom nu maar gewoon met echte bewijzen voor je verhaal, en hysterisch doe je dus zelf.

Het verband tussen schreeuwen van afname van tollerantie van allochtoenen jegens flikkers en het voornemen van de overheid om de subsidies voor de homoklups door te strepen is duidelijk aanwezig.

knuppeltje
25-02-08, 23:39
Het verband tussen schreeuwen van afname van tollerantie van allochtoenen jegens flikkers en het voornemen van de overheid om de subsidies voor de homoklups door te strepen is duidelijk aanwezig.

Dat verband kun jij wel sugureren, maar daar heb je dat nog steeds niet aangetoond.
Kortom- toon nu eidelijk eens aan dat homo's doelbewust met dat schreeuwen hebben geprobeerd om onterecht daarmee die subsidie veilig te stellen.
Jij roept altijd om bewijzen, dus kom daar nu zelf ook maar mee.