PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie Nederlands Limburg krijgt camera op pet



Marsipulami
23-02-08, 21:46
Politie Nederlands Limburg krijgt camera op pet

Agenten in Nederlands Limburg gaan met een mini-camera op hun pet of helm overtredingen op beeld vastleggen. Agenten in Maastricht dragen bij wijze van proef al enige tijd zo'n camera. Het idee komt van de hoofdofficier van Justitie in Maastricht die de methode in Engeland heeft opgepikt. Nog voor deze zomer moeten Limburgse agenten op straat zijn uitgerust met de zogeheten bobbycam. (novum/bf)

knuppeltje
24-02-08, 09:41
Politie Nederlands Limburg krijgt camera op pet

Agenten in Nederlands Limburg gaan met een mini-camera op hun pet of helm overtredingen op beeld vastleggen. Agenten in Maastricht dragen bij wijze van proef al enige tijd zo'n camera. Het idee komt van de hoofdofficier van Justitie in Maastricht die de methode in Engeland heeft opgepikt. Nog voor deze zomer moeten Limburgse agenten op straat zijn uitgerust met de zogeheten bobbycam. (novum/bf)

Hadden ze al tig jaar eerder moeten doen.
Nu hebben ze hier ook nog 2 stuks van die electrisch aangedreven mini vliegende schotels met camera aangeschaft- kosten 40000 euro per stuk.
Voor het bestrijden van het straatgeweld een gigantische miskoop en kapitaalvernietiging, al waren ze daar niet alleen voor bedoeld. Die dingen kunnen maar een heel beperkte tijd in de lucht blijven.
Als ze destijds met de opkomst van het suportesgeweld inplaats van paarden een paar vidiocamera's- die wel heel wat minder dan die knollen- en toch zeker die mini schotels kosten, aan agenten hadden gegeven, en bekend hadden gemaakt dat de beelden van iedereen die zich had misdragen openbaar te maken indien de gewldplegers zich niet na afloop zouden melden- dan had je kunnen zien hoe snel al dat geweld zou afnemen.
Niks geen ME peletons die massaal hoeven opdraven, en plegers kunnen later aan de hand van de foto's thuis worden opgepakt als ze zich toch niet melden.
Winkeliers met kapotte ruiten of leeggejatte winkels, mensen wier auto in de fik is gestoken, ze kunnen zo ook makkelijker de schade verhalen.
Het scheelt allemaal gegantische kapitalen, hoe je het ook bekijkt.
Dat dacht ik al toen ik jaaaaaaaaren geleden stopte met naar voetbalwedstrijden te gaan.