PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook KRO maakt tegenfilm



IbnRushd
25-02-08, 14:04
Ook KRO maakt tegenfilm

Uitgegeven: 25 februari 2008 13:03

AMSTERDAM - Ook de KRO gaat een anti-Wildersfilm maken in reactie op de aangekondigde film van de politicus.

Het is inmiddels de derde tegenfilm, terwijl de islamfilm van Geert Wilders nog moet verschijnen. Zo meldt De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article507181.ece/KRO_werkt_aan_Bijbelfilm).

De KRO-film zal een film over de bijbel worden. Waar de Wildersfilm Fitna de nadruk zal leggen op gewelddadige aspecten van de Koran, zal de tegenfilm van de KRO de dubieuze onderdelen van de Bijbel aangeven.

Hierbij zal een koppeling gemaakt worden met recente gebeurtenissen. Overigens stelt de KRO dat de film geen anti-Wildersfilm zal worden.

Verdeeldheid

Volgens De Volkskrant heerst er bij de KRO verdeeldheid over het initiatief. De omroep kampt de laatste tijd met organisatorische problemen.

Deze problemen zijn mede het gevolg van de discussie over de signatuur van de KRO. Sommige KRO-journalisten vreesten bij de aanstelling van Kruispunt-presentator Leo Fijen een verschuiving richting de streng-christelijke omroep EO. Fijen trok zich daarom terug.

nu.nl

super ick
25-02-08, 14:06
Ook KRO maakt tegenfilm

Uitgegeven: 25 februari 2008 13:03

AMSTERDAM - Ook de KRO gaat een anti-Wildersfilm maken in reactie op de aangekondigde film van de politicus.

Het is inmiddels de derde tegenfilm, terwijl de islamfilm van Geert Wilders nog moet verschijnen. Zo meldt De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article507181.ece/KRO_werkt_aan_Bijbelfilm).

De KRO-film zal een film over de bijbel worden. Waar de Wildersfilm Fitna de nadruk zal leggen op gewelddadige aspecten van de Koran, zal de tegenfilm van de KRO de dubieuze onderdelen van de Bijbel aangeven.

Hierbij zal een koppeling gemaakt worden met recente gebeurtenissen. Overigens stelt de KRO dat de film geen anti-Wildersfilm zal worden.

Verdeeldheid

Volgens De Volkskrant heerst er bij de KRO verdeeldheid over het initiatief. De omroep kampt de laatste tijd met organisatorische problemen.

Deze problemen zijn mede het gevolg van de discussie over de signatuur van de KRO. Sommige KRO-journalisten vreesten bij de aanstelling van Kruispunt-presentator Leo Fijen een verschuiving richting de streng-christelijke omroep EO. Fijen trok zich daarom terug.

nu.nl

Hoera kunnen we gelukkig weer verder elven zonder dreigingen. Weten ze hetin Iran al?

Pakistan heeft Youtube geblokkert zodat haar inwoners de film niet kunnen zien. Onzekerheid?

Cherry Bo
25-02-08, 15:54
Ook KRO maakt tegenfilm

Uitgegeven: 25 februari 2008 13:03

AMSTERDAM - Ook de KRO gaat een anti-Wildersfilm maken in reactie op de aangekondigde film van de politicus.

Het is inmiddels de derde tegenfilm, terwijl de islamfilm van Geert Wilders nog moet verschijnen. Zo meldt De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article507181.ece/KRO_werkt_aan_Bijbelfilm).

De KRO-film zal een film over de bijbel worden. Waar de Wildersfilm Fitna de nadruk zal leggen op gewelddadige aspecten van de Koran, zal de tegenfilm van de KRO de dubieuze onderdelen van de Bijbel aangeven.

Hierbij zal een koppeling gemaakt worden met recente gebeurtenissen. Overigens stelt de KRO dat de film geen anti-Wildersfilm zal worden.




Sneu







.

Charlus
25-02-08, 16:21
<...>Waar de Wildersfilm Fitna de nadruk zal leggen op gewelddadige aspecten van de Koran, zal de tegenfilm van de KRO de dubieuze onderdelen van de Bijbel aangeven.<...>
De KRO (!) gaat een film maken die de dubieuze onderdelen van de bijbel aangeeft. Dat heeft Wilders dan toch móói even voor elkaar gekregen.

David
25-02-08, 16:21
Ik ga een anti-KRO film maken.

Wie maakt er een anti-David film?

H.P.Pas
25-02-08, 16:29
Wie maakt er een anti-David film?

En zo gaan wij naar de Filistijnen..

Joesoef
25-02-08, 17:37
Ik ga een anti-KRO film maken.

Wie maakt er een anti-David film?


Ik maak een anti-tegen film :ego:

Aďt Ayt
25-02-08, 17:43
Ook KRO maakt tegenfilm

Hierbij zal een koppeling gemaakt worden met recente gebeurtenissen. [/SIZE]


dat zal een lange film worden:
- amerikaanse christenen die de geweldadige bezetting vd palestijnse gebieden steunen.
- christelijek kindsoldaten die in afrika geweldadig ledematen amputeren op basis vd bijbel.
- grootschalige pedofilie door de katholieke kerk
- christenen die de bezetting in irak en afghanistan steunen op basis van hun christelijke moraal
- de miljoenen christenen die elkaar in congo in de afgelopen jaren hebben afgeslacht.
- de 70 jarige bezetting van palestina dat gerechtvaardigd wordt met de bijbel.

:eek:

knuppeltje
25-02-08, 18:23
Ook KRO maakt tegenfilm

Uitgegeven: 25 februari 2008 13:03

AMSTERDAM - Ook de KRO gaat een anti-Wildersfilm maken in reactie op de aangekondigde film van de politicus.

Het is inmiddels de derde tegenfilm, terwijl de islamfilm van Geert Wilders nog moet verschijnen. Zo meldt De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article507181.ece/KRO_werkt_aan_Bijbelfilm).

De KRO-film zal een film over de bijbel worden. Waar de Wildersfilm Fitna de nadruk zal leggen op gewelddadige aspecten van de Koran, zal de tegenfilm van de KRO de dubieuze onderdelen van de Bijbel aangeven.

Hierbij zal een koppeling gemaakt worden met recente gebeurtenissen. Overigens stelt de KRO dat de film geen anti-Wildersfilm zal worden.

Verdeeldheid

Volgens De Volkskrant heerst er bij de KRO verdeeldheid over het initiatief. De omroep kampt de laatste tijd met organisatorische problemen.

Deze problemen zijn mede het gevolg van de discussie over de signatuur van de KRO. Sommige KRO-journalisten vreesten bij de aanstelling van Kruispunt-presentator Leo Fijen een verschuiving richting de streng-christelijke omroep EO. Fijen trok zich daarom terug.

nu.nl

Is net zo goed hun recht als dat van die vlaskop, dus waarom zouden ze het laten als ze dat willen.

knuppeltje
25-02-08, 18:24
En zo gaan wij naar de Filistijnen..

Gaan we op vakantie dan?

super ick
25-02-08, 18:53
dat zal een lange film worden:
- amerikaanse christenen die de geweldadige bezetting vd palestijnse gebieden steunen.
- christelijek kindsoldaten die in afrika geweldadig ledematen amputeren op basis vd bijbel.
- grootschalige pedofilie door de katholieke kerk
- christenen die de bezetting in irak en afghanistan steunen op basis van hun christelijke moraal
- de miljoenen christenen die elkaar in congo in de afgelopen jaren hebben afgeslacht.
- de 70 jarige bezetting van palestina dat gerechtvaardigd wordt met de bijbel.

:eek:

Lastig he om er een geloofskwestie van proberen te maken?

Julien
26-02-08, 21:09
dat zal een lange film worden:
- amerikaanse christenen die de geweldadige bezetting vd palestijnse gebieden steunen.
- christelijek kindsoldaten die in afrika geweldadig ledematen amputeren op basis vd bijbel.
- grootschalige pedofilie door de katholieke kerk
- christenen die de bezetting in irak en afghanistan steunen op basis van hun christelijke moraal
- de miljoenen christenen die elkaar in congo in de afgelopen jaren hebben afgeslacht.
- de 70 jarige bezetting van palestina dat gerechtvaardigd wordt met de bijbel.

:eek:

wanneer doet een islamitisch medium eens een keer aan zelfkritiek?
ik heb overigens nog geen christelijke dreigementen/ gewelddadigheden gehoord richting NL en de KRO vanwege deze film..:boeps:

Pytaghoras
26-02-08, 23:27
wanneer doet een islamitisch medium eens een keer aan zelfkritiek?
ik heb overigens nog geen christelijke dreigementen/ gewelddadigheden gehoord richting NL en de KRO vanwege deze film..:boeps:

Zelfkritiek? Wie moet er nou beginnen met zelfkritiek? Bij moslims blijft het bij dreigementen en af en toe komt er een fanatieke gekke die zichzelf opblaast. De christenen waaronder jouw opa's en oma's zijn schuldig aan miljoenen doden. Ze doen het nog steeds, maar met geavanceerde wapens. Opeens vinden de christenen zichzelf beschaafd en superieur.

Iglo
27-02-08, 00:34
Zelfkritiek? Wie moet er nou beginnen met zelfkritiek? Bij moslims blijft het bij dreigementen en af en toe komt er een fanatieke gekke die zichzelf opblaast. De christenen waaronder jouw opa's en oma's zijn schuldig aan miljoenen doden. Ze doen het nog steeds, maar met geavanceerde wapens. Opeens vinden de christenen zichzelf beschaafd en superieur.
Begin me een beetje af te vragen wat mijn opa en oma hebben gedaan, ik weet er in ieder geval niks van. Er is behoorlijk wat zelfkritiek te vinden in de Westerse wereld, met als een goed voorbeeld Duitsland. Denk verder aan anarchisten, anti globalisten etc etc.

Julien
27-02-08, 01:34
Zelfkritiek? Wie moet er nou beginnen met zelfkritiek? Bij moslims blijft het bij dreigementen en af en toe komt er een fanatieke gekke die zichzelf opblaast. De christenen waaronder jouw opa's en oma's zijn schuldig aan miljoenen doden. Ze doen het nog steeds, maar met geavanceerde wapens. Opeens vinden de christenen zichzelf beschaafd en superieur.

Er is geen godsdienst die meer zelfkritisch is als het christendom.. tegen het zelfhatende aan toe :moe: zie dit voorbeeld van de KRO..

Als moslims wat minder reageerden met haat en meer met dialoog en zelfkritiek, dan zou er een stuk meer begrip zijn voor de islam in de westerse wereld. Tot nu toe ziet de hele wereld dat de islam gewelddadig reageert op beledigingen en het christendom/ jodendom grotendeels z'n schouders ophaalt bij gelijksoortige beledigingen.

Wat betreft de geschiedenis praat je bullshit. Mijn opa en oma zijn nergens schuldig aan en als ze al schuldig zijn aan doden zijn ze even schuldig als jouw opa en oma.

Julien
27-02-08, 01:43
Overigens:

- amerikaanse christenen die de geweldadige bezetting vd palestijnse gebieden steunen.
Steunen is nog niet hetzelfde als verantwoordelijk zijn voor de bezetting.. Overigens veel Palestijnen zijn ook christen, dus je kan het christendom nergens van beschuldigen..

- christelijek kindsoldaten die in afrika geweldadig ledematen amputeren op basis vd bijbel.
Op basis van de Bijbel? Bron?

- grootschalige pedofilie door de katholieke kerk
Niet door de Kerk! Door individuele priesters.

- christenen die de bezetting in irak en afghanistan steunen op basis van hun christelijke moraal
Huh? Het Vaticaan was/ is tegenstander.

- de miljoenen christenen die elkaar in congo in de afgelopen jaren hebben afgeslacht.
Wie zegt dat dit christenen waren? Bovendien had deze oorlog niets met religie te maken

- de 70 jarige bezetting van palestina dat gerechtvaardigd wordt met de bijbel.
Kom je weer met dezelfde kul redenatie. Datzelfde Palestina wordt voor 10% bewoond door christenen. En datzelfde Israel wordt voor een gedeelte bewoond door moslims. Op die manier kun je ook zeggen dat moslims christenen bezetten...wat natuurlijk onzin is. Het christendom heeft niets te maken met de bezetting van Palestijns grondgebied. Het is eerder deels slachtoffer door deze bezetting. Jeruzalem en Bethlehem zijn christelijke heilige steden. Waren al christelijk voordat de moslims kwamen.

super ick
27-02-08, 08:00
Er is geen godsdienst die meer zelfkritisch is als het christendom.. tegen het zelfhatende aan toe :moe: zie dit voorbeeld van de KRO..

Als moslims wat minder reageerden met haat en meer met dialoog en zelfkritiek, dan zou er een stuk meer begrip zijn voor de islam in de westerse wereld. Tot nu toe ziet de hele wereld dat de islam gewelddadig reageert op beledigingen en het christendom/ jodendom grotendeels z'n schouders ophaalt bij gelijksoortige beledigingen.

Wat betreft de geschiedenis praat je bullshit. Mijn opa en oma zijn nergens schuldig aan en als ze al schuldig zijn aan doden zijn ze even schuldig als jouw opa en oma.

Is het nu opeens toch een geloofskwestie geworden?
Volgens mij dateert het van honderden jaren terug dat christenen met het zwaard in de hand de heer aan de man trachten te brengen. Onze samenleving (scheiding kerk/staat en grondwet) zoals die is hebben we mede daar aan te danken.
Niemand moet daar aan willen tornen en iedereen moet zich schikken naar de wet. Wat voor moslims beledigingen zijn stelt voor de Nederlandse wet helemaal niets voor.
Het is een redelijk nieuw fenomeen voor de islam om niet het dominante allesbepalende geloof te zijn in een samenleving. Een samenleving die geen dictatuur is, geen dictator met hetzelfde geloof heeft. Waar andersdenkenden niet gedwongen worden met allerlei regeltjes om zich ondergeschikt te maken aan de islam.
Anderen schuldig verklaren aan allerlei misstanden, oorlogen en genocides alsmede beschuldigen van discriminatie en xenofobie veranderd helemaal niets aan de eigen situatie/daden.
Zelfreflectie en relativeringsvermogen ontbreken.

Al Sawt
27-02-08, 12:15
Begin me een beetje af te vragen wat mijn opa en oma hebben gedaan, ik weet er in ieder geval niks van. Er is behoorlijk wat zelfkritiek te vinden in de Westerse wereld, met als een goed voorbeeld Duitsland. Daarvoor moesten zij wel miljoenen joden, zigeuners, etc. vergassen of vermoorden.

Wat is simplisme soms heerlijk in haar onschuld.

Morosian
27-02-08, 13:06
Daarvoor moesten zij wel miljoenen joden, zigeuners, etc. vergassen of vermoorden.

Wie zijn zij precies in deze zin?

Al Sawt
27-02-08, 15:28
Wie zijn zij precies in deze zin?Lees goed en dan kom je erachter wie zij zijn.

Morosian
27-02-08, 16:19
Heel mysterieus, een moderator waardig.

Al Sawt
27-02-08, 17:05
Heel mysterieus, een moderator waardig.

Vertel mij eens Morosian, wat begrijp je niet of wat wil je uitlokken.
Kom er vooruit. Want ik ben niet vies om een stevige discussie te voeren.

Morosian
27-02-08, 17:13
Vertel mij eens Morosian, wat begrijp je niet of wat wil je uitlokken.
Kom er vooruit. Want ik ben niet vies om een stevige discussie te voeren.

Het woordje zij in jouw cynische one-liner, kan zowel terugslaan op de westerse wereld als op Duitsland. Ik ga ervan uit dat je Duitsland bedoelde, maar voor hetzelfde geld bedoelde je de Westerse wereld. Dat maakt nogal een verschil.

Iglo
27-02-08, 21:11
Daarvoor moesten zij wel miljoenen joden, zigeuners, etc. vergassen of vermoorden.

Wat is simplisme soms heerlijk in haar onschuld.
....
Heb je uberhaupt wel nagedacht voordat je deze reply opstuurde? Wat is het punt dat je probeert te maken met deze post?

knuppeltje
27-02-08, 22:20
....
Heb je uberhaupt wel nagedacht voordat je deze reply opstuurde? Wat is het punt dat je probeert te maken met deze post?

Gewoon- dat ze er alles voor over hadden om zo ooit later die excuses te kunnen maken, maar dat ze voor het zelfde daarvoor eigelijk liever iets anders hadden gedaan, snap je. :roken:

IbnRushd
28-02-08, 19:46
KRO blaast project rond ‘Bijbelfilm’ af

Door Wilco Dekker
gepubliceerd op 28 februari 2008 07:59, bijgewerkt op 28 februari 2008 11:56

AMSTERDAM - De Bijbelfilm van de KRO gaat niet door. Dat is dinsdag ‘na uitvoerig overleg’ door de journalisten van diverse KRO-redacties besloten, meldt de omroep. De katholieke ‘tegenfilm’ in reactie op de Koranfilm van Geert Wilders zou niet goed te maken te zijn .

De Bijbelfilm was volgens de KRO een van de plannen om deel te nemen aan de discussie die Geert Wilders heeft opgeroepen met zijn voorstel om de Koran te verbieden. ‘Na uitgebreide research leverde koppeling van Bijbelcitaten aan actuele politieke gebeurtenissen en gewelddaden onvoldoende basis voor een gedegen journalistieke productie op’, meldt de omroep.

Marc Josten, eindredacteur van onder meer Reporter , noemt de Bijbelfilm ‘een heel erg goed idee’. ‘Maar na de research bleek het niet mogelijk er ook een heel erg goede film van te maken. En dat moet wel, bij zo’n controversieel plan.’

De KRO wilde naar eigen zeggen een bijdrage leveren aan de discussie over de methode die Geert Wilders wil toepassen bij zijn verfilming van de Koran. ‘Dit doel zou in de ogen van KRO-journalisten onvoldoende worden gerealiseerd’, aldus de KRO, die de Bijbelfilm eerder deze week nog ontkende. Volgens Josten is er echter ‘absoluut geen druk’ uitgeoefend op de redacties om het plan te laten varen. KRO-directeur Koen Becking steunt op zijn weblog het besluit de Bijbelfilm af te blazen. ‘De journalisten hebben daarbij hun eigen afwegingen gemaakt. Ik heb daar respect voor. Met hun professionele afweging hebben zij hun verantwoordelijkheid genomen.’

volkskrant.nl

Morosian
28-02-08, 20:07
Na uitgebreide research leverde koppeling van Bijbelcitaten aan actuele politieke gebeurtenissen en gewelddaden onvoldoende basis voor een gedegen journalistieke productie op’, meldt de omroep.

Merkwaardige conclusie. De bijbel is een eindeloze parade van geweld en intolerantie, en dat lijkt me juist haarfijn aansluiten bij zo'n beetje alles wat er elke dag weer in de krant staat.

Klinkt als koudwatervrees.

knuppeltje
28-02-08, 21:12
Merkwaardige conclusie. De bijbel is een eindeloze parade van geweld en intolerantie, en dat lijkt me juist haarfijn aansluiten bij zo'n beetje alles wat er elke dag weer in de krant staat.

Klinkt als koudwatervrees.

Nou nee- ze wilden gewoon niet denk.

Iglo
28-02-08, 22:35
Merkwaardige conclusie. De bijbel is een eindeloze parade van geweld en intolerantie, en dat lijkt me juist haarfijn aansluiten bij zo'n beetje alles wat er elke dag weer in de krant staat.

Klinkt als koudwatervrees.
" Nee hoor, mensen. We hebben gekeken, en geloof me, we hebben goed gekeken. Maar we hebben echt geen enkele parallel kunnen trekken tussen geweld in de bijbel en in de wereld zelf. "

Dit is echt ongelooflijk goedkoop, hoe krijgen ze het voor elkaar. Maar eerlijk is eerlijk, je blijft wel lachen op deze manier.