PDA

Bekijk Volledige Versie : Kindsoldaat

GeduldigeJongeman
27-02-08, 17:13
...

intisar_el.M
27-02-08, 20:39
helemaal mee eens... niemand die aan ze denkt...

goeie tekst... :duim: zelf ben ik nog niet lid van war child maar een andere organisatie ( www.savethechildren.nl )die dit soort kinderen helpt... denk er ook over na om ook war child erbij te nemen... die kinderen hebben het echt nodig... nogmaals... vind het geweldig dat je hier aandacht aan besteed...

GeduldigeJongeman
27-02-08, 22:22
helemaal mee eens... niemand die aan ze denkt...

goeie tekst... :duim: zelf ben ik nog niet lid van war child maar een andere organisatie ( www.savethechildren.nl )die dit soort kinderen helpt... denk er ook over na om ook war child erbij te nemen... die kinderen hebben het echt nodig... nogmaals... vind het geweldig dat je hier aandacht aan besteed...

Bedankt voor je reactie.
Ik ga meteen even op de web site kijken van de link die je mij hebt gegeven...

appieman
28-02-08, 22:57
Goede tekst, ben het er bijna geheel mee eens.
Ik snap niet waarom het precies de schuld is van Amerika. Zij hebben een beleid gericht op terrorisme, inderdaad, maar het zijn toch niet zij die kindsoldaten rekruteren. Die mensen moeten zich schamen. En de leiders van die landen die daar de dienst uitmaken en het niet tegen gaan. Amerika heeft wat dat betreft er niets mee te maken, verder is het natuurlijk wel een staat die alle regels aan de laars lapt, maar van deze overtreding heb ik nooit gehoord.

Ik meen trouwens dat in Blood Diamond (weet niet meer zeker of het deze film was), een deel gaat over een zoontje die getraind is om mensen te vermoorden. Toen moest hij zijn zoon vermoorden. Echt erg, maar mooi uitgebeeld.

Verder...waarom het niet op het nieuws komt? Simpel. Het is (helaas) geen nieuws meer. Het is allemaal oud en verandert helaas niet. Het gaat al jaren, decennia, eeuwen zo. In WO I werden jongens van 15 naar het front gestuurd, dat was niet raar. Nu doen ze het niet meer vrijwillig, maar helaas zijn kinderen altijd de dupe geweest. Heb dan ook superveel en groot respect voor organisaties als War Child.

GeduldigeJongeman
28-02-08, 23:13
Goede tekst, ben het er bijna geheel mee eens.
Ik snap niet waarom het precies de schuld is van Amerika. Zij hebben een beleid gericht op terrorisme, inderdaad, maar het zijn toch niet zij die kindsoldaten rekruteren. Die mensen moeten zich schamen. En de leiders van die landen die daar de dienst uitmaken en het niet tegen gaan. Amerika heeft wat dat betreft er niets mee te maken, verder is het natuurlijk wel een staat die alle regels aan de laars lapt, maar van deze overtreding heb ik nooit gehoord.

Ik meen trouwens dat in Blood Diamond (weet niet meer zeker of het deze film was), een deel gaat over een zoontje die getraind is om mensen te vermoorden. Toen moest hij zijn zoon vermoorden. Echt erg, maar mooi uitgebeeld.

Verder...waarom het niet op het nieuws komt? Simpel. Het is (helaas) geen nieuws meer. Het is allemaal oud en verandert helaas niet. Het gaat al jaren, decennia, eeuwen zo. In WO I werden jongens van 15 naar het front gestuurd, dat was niet raar. Nu doen ze het niet meer vrijwillig, maar helaas zijn kinderen altijd de dupe geweest. Heb dan ook superveel en groot respect voor organisaties als War Child.

Bedankt voor je reactie.
De reden dat ik zeg dat America zich moet schamen is dat ze zich zo concentreren op terrorisme en de rest niet meer voor ogen zien. Bijvoorbeeld in dit geval dus over het onderwerp Kindsoldaat.

Zodoende.

Maar bedankt voor je duidelijke reactie.
Bedankt voor je mening.
Klopt Blood Diamand is een super veel echt mooi.

Hawa
01-03-08, 15:15
Bedankt voor je reactie.
De reden dat ik zeg dat America zich moet schamen is dat ze zich zo concentreren op terrorisme en de rest niet meer voor ogen zien. Bijvoorbeeld in dit geval dus over het onderwerp Kindsoldaat.

Zodoende.

Maar bedankt voor je duidelijke reactie.
Bedankt voor je mening.
Klopt Blood Diamand is een super veel echt mooi.

Dood schamen is in mijn ogen aan de mensen zelf. Die regiems promoten,voor namelijk voor het geld,en de rest de burgers en kinderen varen er niet bij.
Het is al schandalig als er World Child is,waarom niet eeuwige vrede?
Zonder bloedvergieten, het uitmoorden en systematische volkeren uitroeien?
Maar daar heb je politiek voor nodig toch?
Je kan wel die film gaan zien, maar dan is het kwaad allang weer geschied.
We leggen de vinger op de zere plek, in een land als Nederland, waar we met zijn allen goede zaken,en vooral goede voornemens kunnen gaan doen, voor iedereen ongeacht kleur,ras of een geloof in een of andere religie.
Waarom dan die haat en nijdt.
Mensen denken niet. Ze denken alleen aan hun zelf. Niet aan anderen, die volgens hen wel inferieur moeten zijn, niet mee kunnen komen, en slechte zaken doen, en hun kinderen niet opvoedden, naar de kunst van de zogenaamde heilige huisjes moraal.
Heilige huisjes bestaan volgens mij niet eens. Je huis is het huis voor een ander die niks heeft.
Liberia, een land van slaven,die vanuit Amerika weer terug zijn gegaan,Liberia, waar het begon, met die afslachtingen aan onschuldige burgers, kinderen en vrouwen.
Is allang geleden, zeg maar omstreekst 1990, we zitten nu al in nieuwe millenium 2008.
En dat de Malinese muziek die oorden in muziek vertolke, waarop de moeder eewig wacht op haar zoon,in een Bambara tekst, die is hier nog nooit vertoond.
De Afrikaanse mensen zijn zelf ook bezig met veranderingen,weg van de despoot, opweg naar democratie, op hun weg wel te verstaan, en niet aan die neo-kolonialisten, die ook bloed aan har handen heeft, zowaar hier leven in het land van vrijheden en meningsuitingen. Mijn broek raakter vol van!!
En al die klote verdelgers die hier politieke asiel hebben aangevraagt dan?
En maar liegen en zielig zijn, en nieteens kunnen gaan denken in vrijheden, zwaar we hier met zijn allen doen.
En ook de weg niet meer weten, vanwege die gespuis van verdeel en heers?
De weg is lang en smal en met zijwegen, waar we met zijn allen in bevinden.
Vrijheden hier zijn vanzelfsprekende vrijheden, maar niet, van iemand anders die niet van die vrijheden afkomstig is.
Dan is de weg naar gevangenis in dit land ook wel erg zwaar.
Alles mag hier,en in land van herkomst mag dit weer niet.
Je raakt hier vanzelfsprekend larie van.
Als je als vrouw binenkomt in dit land huil je tranen.
Je bent eenzaam opzoek naar je familieleden, die er altijd voor je zijn, en nu zijn ze er niet, en moet jezelf maar zoeken.
Als je man hebt die werkt, en je hebt zelf wel die baan waar je aan de slag kunt gaan, gelden die relgels in die democratische land helemaal niet meer.
\Hoe wrak is een systeen wel niet aan kennis,terwijl het systeem de kennis wel zoekt, maar die mensen van andere origine uitsluiten!
Je kan wel tig malen die klote films laten passeren, en de kinderen meer kans geven in die landen, waarop het westen nu eenmall spuugt.
Als ze hier komen, zijn het mankimenten aan onze samenleving, en denken niet zo als westen wel niet denkt, maar ze geven aan hun geen enkle kans.
Dit is discriminatie in de zuiverste orde aan moraal, aan religie, aan anders denkenden. Dit is bizar voor woorden.
Als je democratische land bent: Wees welkom. Draag bij. Vertegenwoordig jezelf, in je zijn als individu aan kennis. (maar die kansen zijn er niet eens). Je moet smeken, om je eigen aan kennis te promoten, en niet achter een afratelband, aan uitbuiting, waarop je nieteens hebt gestudeerd.)
Nederland is ook scheef aan normen en waarden. We geven die mensen niet die kansen waar ze recht op hebben,met universitaire kennis en opleidingingen, we maken ze tot een bedlaarster,een zoekster in een hooiberg,waar zij alleen voor staat, en helemaal geen land van herkomst meer ziet....
Kind soldaten, ja die soldaten aan kinderen,die zijn hier niet.maar wle die kinderen die werwende kinderen,waaraan de ouders dure kleren dienen te gaan bestellen, anders breekt de hel wel uit. Terwijl onze medebewoners met gekwaliveseerde diplomaas nieteens aan de slag kunnen.
En waar World Child mege mogelijk is, notabene, om alles op te gaan lossen, terwijl, we hier, met zijn allen nog nieteens alls opgelost hebben.
We lossen niks op, met instituties, die denken, om de waarheden als een emotie te revue te laten passeren, die mensen daar moeten met onze hulp,die problemen zelf maar oplossen.
In Nederland zijn er nog te veel problemen toch!!

Orandajin
09-03-08, 14:43
Wil opmerken dat al diegenen die in hun argumentatie niet verder komen dan Amerika de schuld van alles te geven omdat het zo makkelijk is en omdat het zo makkelijk is het zo verleidelijk is en omdat het zo verleidelijk is er zovelen zijn die zich hieraan vergrijpen

zichzelf in de spiegel moeten aankijken en zich afvragen wat zij zelf kunnen ondernemen in plaats van achter hun laptop alleen maar naar Amerika spugen om wille van het spugen uit ontvankelijkheid voor het gif van de blinde haat jegens Amerika. En zichzelf eigenlijk horen te schamen!

Kindsoldatencultuur is net als kinderprostitutie en kinderarbeid een zeer ernstige zaak en dichter bij huis dan je zelf denkt!

Don't tell the president of don't tell your neighbour what he has to do for a better country, but ask yourself what you yourself can do for a better country!

Hawa
10-03-08, 13:09
Je hoeft Amerika echt geen wortel in hun kont te steken hoor?
Je neemt het op voor Amerika?
Nou ik neem het op voor de Amerikaanse burger die denken niet zo als die politieke shit die daar woedt.
Kindsoldaten? Amerika doet er niks tegen, en Europa ook dus niet.
Wel het lagerhuis in Nederland neer gaan zetten, het tribunale instrument om oorlogsmisdadigers te gaan vervolgen.
Milosowitch is al dood, voordat die tribunaal een oordeel kon vellen over Servie.
Charles Taylor is hier nu gevangen, vanwege die kindsoldaten, maar die hele oorlogen waren allang bekend.
Oeganda, die regiem van Idi Amien, die dictator, die mensen met de kop tegen de muren aan ging smijten, waar de martelingen vloediden onder het zielende oog van ons democratische westerse systeem.
De hutsie en tusie....moorden elkander uit, in die etnische zuiveringen, onder het oog van de VN.
De VN een organsatie die zich na de tweede wereld oorlog hebben ingesteld,voor al die wanorde in de hele wereld.
Maar de VN heeft twee koppen, of is de driekoppige draak,of een cycloop.
De vrouw van president Marcos, van destijds de dispoot, onder de Amerikaanse vlag, om maar zijn volk te kastijden.
Zij vrouw de schoendoos, die honderden schoenen aanbad, maar niet haar eigen volk.
Zij is nu vrijgesproken, na een zeventienjarige proces gang. Het verduisteren van miljarden aan dollars kunnen ze niet aan haar slipje wrijven.
Maar wen Egyptenaar, die hebben ze wel genageld, die woond nu in een schoenendoos,zijn geld is bevroren en zijn bedrijven zijn dus dood.
Als je naar Latijns Amerika kijkt, waar Columbia,Venzuele,en Eqaudor,elkaar beslechten, met geld aan drugs,wapens en mensen te martelen, te verkopen, en vooral de vrouwen........
Mannen zijn de hoofddaders in hun expansie aan drift, aan wapens, aan etnische geweld, aan geld gewin aan olie, aan geld gewin aan de seksule industrie,om jezelf te gaan verbouwen aan een madonna, met schoenendoos aan Asmerelda Marcos, en de rest zijn de slaven aan hun kunsten aan geld beheersingen en vooral het investeren in aandelen van de duivel, waar de burgers van heel de wereld geen weet van hebben.
Zich uit de naad scheuren, de hel rantemekraam aan normen en waarden, waar zij als burgers met twee woorden moeten gaan praten, met respect en met liefde.?
Snap je het nog?
De een wordt veroordeeld en de andere wordt gewoon vrij gesproken, of ze laten dictaors zoals Bush gewoonweg zijn zaken nog doen,met onze olie magnaat Saoedie Arabie.
Waar de kaaba staat, waar je zeven maal om heen gaat lopen, waar je van de berg stenen gaat gooien, in een ritueel gebeuren, zoals Moahmmed, vzmh, het heeft gezien, en heeft bedoeld.
Als er een god is, die heeft ook zijn mensen geschapen in het licht,en ik geloof dat het licht er is. Er zijn gelukkig altijd nog mensen die het licht zien, van nature uit geeft de zon, ons die energie,niet het geld,wat de mensheid ervan heeft gemaakt.
Zonder warmte kan je niet leven, zonder water ook niet, maar zonder geld is iets anders, dat is materie, en verneukerij...
Vandaag geen water. Geen drup meer uit te kraan, en dat smorgens vroeg, waar elke Nederlandse burger haar kinderen stuurt om naar school te kunnen gaan.
Geen school, geen ziekenhuis opname meer, alles dicht vanwege het water.
Mar realiser je ook even in al die gebieden zonder water. Zoals Palestina, waar de dictator Israel, de watertoevoer even dicht draait, de electriciteit beknibbelt, maar wel de groenten uit een dictaroriaal gebiedsdeel verhandelt naar onze klote burgers?
Waar in Oeganda de meisjes en vrouwen water willen gaan halen uit de bron, waar het gebiedt verborgen ligt met oeverloze mijnnen.
Wie is de dader?
De daders zijn de miljarden aan wapens, waaraan Amerika de hulp aan Israel beveiligt, waaraan de Palestijnen we rotten als zombies.
Waaraan Afrika te maken heeft met het oeverloos vermoorden van mede burgers met die inferieure wapen destijds uit de Liban oorlogen, waaraan de handelaars nog wel een tientje aan wapen kunnen verkopen.,
De mens is ziek van al die ellende, vooral Amerika,met haar tweehonderd jarige bestaan in weelde en betekenissen aan democratische waarden, waaraan Amerikaanse burgers ook liggen weg te kwijnen in die huizen speculatie. Laat me lachen! Steek die wortel toch inb je eigen kont.

Orandajin
10-03-08, 20:44
In eigen land kan Guus Kouwenhoven inmiddels lekker wegkomen met de zoveelste op zoveelste zaak waarin het openbaar ministerie een pleefiguur heeft geslagen in het aanpakken van de grote jongens in de zware criminaliteit en misdaad. En me dunkt dat Liberia in de persoon van Charles Taylor een zeer trieste reputatie heeft opgebouwd in de kindsoldatencultuur. En wat moest Guus Kouwenhoven onder de tafel schuiven. Het zullen wel wapens zijn. Wapens reeds licht genoeg dat ze ook door kinderen gedragen kunnen worden. En dan van achter het pc-tje lekker dominee Nederland uithangen omdat het in bepaalde kringen bonton is om naar Amerika te spugen omwille van het spugen, geheel onder invloed van ontvankelijkheid voor en indoctrinatie met het gif van de blinde haat jegens Amerika. Ja dat redt de wereld. Schreeuwen, schreeuwen, spugen, spugen, trappen, trappen en niks doen. En daarom nogmaals: Vraag niet aan Amerika en ook niet aan je buurman, maar vraag jezelf af wat je zelf hebt ondernomen! Passief toekijkend vanaf je pc-tje (En voor triest, maar waar velen hier op het forum hun huishouden onderhouden met uitkeringen en subsidies waar de arbeiders hier in ons eigen land belasting over hun zuur verdiende loon naar hard werken hebben betaald!) schreeuwen, spugen en trappen doet de troika niet afremmen of van richting veranderen. Ooit er aan gedacht om zelf naar Afrika toe te gaan? Ja: ZELF! ZELF met creatieve oplossingen komen! En ZELF de handen uit de mouwen steken!
Aan louter en alleen mooi weer praten met de portemonnee van een ander betalen de arbeiders hier in Nederland al belastinggeld genoeg. Aan Afrika storten we al miljarden en miljarden Euro's per jaar, jaar in, jaar uit af en zie het resultaat: Nul komma nul! En zeg er nou maar niks van, want dan wordt je hier in ons eigen land verketterd als zijnde niet solidair (Met een "air", als je begrijpt wat ik bedoel...).

Don't ask the president; Don't ask your neighbour; But wonder what you can do yourself for a better country!

Orandajin
10-03-08, 20:52
En zo zie je maar: Kindsoldatencultuur, kinderprostitutie en kinderarbeid is dichter bij huis dan je denkt...

Hawa
11-03-08, 13:45
In eigen land kan Guus Kouwenhoven inmiddels lekker wegkomen met de zoveelste op zoveelste zaak waarin het openbaar ministerie een pleefiguur heeft geslagen in het aanpakken van de grote jongens in de zware criminaliteit en misdaad. En me dunkt dat Liberia in de persoon van Charles Taylor een zeer trieste reputatie heeft opgebouwd in de kindsoldatencultuur. En wat moest Guus Kouwenhoven onder de tafel schuiven. Het zullen wel wapens zijn. Wapens reeds licht genoeg dat ze ook door kinderen gedragen kunnen worden. En dan van achter het pc-tje lekker dominee Nederland uithangen omdat het in bepaalde kringen bonton is om naar Amerika te spugen omwille van het spugen, geheel onder invloed van ontvankelijkheid voor en indoctrinatie met het gif van de blinde haat jegens Amerika. Ja dat redt de wereld. Schreeuwen, schreeuwen, spugen, spugen, trappen, trappen en niks doen. En daarom nogmaals: Vraag niet aan Amerika en ook niet aan je buurman, maar vraag jezelf af wat je zelf hebt ondernomen! Passief toekijkend vanaf je pc-tje (En voor triest, maar waar velen hier op het forum hun huishouden onderhouden met uitkeringen en subsidies waar de arbeiders hier in ons eigen land belasting over hun zuur verdiende loon naar hard werken hebben betaald!) schreeuwen, spugen en trappen doet de troika niet afremmen of van richting veranderen. Ooit er aan gedacht om zelf naar Afrika toe te gaan? Ja: ZELF! ZELF met creatieve oplossingen komen! En ZELF de handen uit de mouwen steken!
Aan louter en alleen mooi weer praten met de portemonnee van een ander betalen de arbeiders hier in Nederland al belastinggeld genoeg. Aan Afrika storten we al miljarden en miljarden Euro's per jaar, jaar in, jaar uit af en zie het resultaat: Nul komma nul! En zeg er nou maar niks van, want dan wordt je hier in ons eigen land verketterd als zijnde niet solidair (Met een "air", als je begrijpt wat ik bedoel...).

Don't ask the president; Don't ask your neighbour; But wonder what you can do yourself for a better country!

Nou zeg? Denk je niet dat Amerika mede schuldig is aan zoals die wapenboer.
Kindsoldaten van nota bene nog geen zes jaar kunnen nieteens een geweer hanteren,of laat staan een grotere wapen. In Amerika stikt het van de wapens,hoeveel kinderen,pubers die de weg kwijt zijn, en schieten, een hele scholengemeenschap verrot?
En dan zeik je over uitkeringen, dat de meeste kriticasters een uitkering ontvangen?
Wat is dit voor zotte lotte therorie.
De wapenboer Kouwenhoven, met zijn zwarte prinses, is vrijgesproken,op grond, van getuigen die nieteens kunnen lezen of schrijven.
Als je je logica gebruikt zit hier veel meer achter. Maar Kouwenhoven, daar hoef je ook geen medelijden mee te hebben hoor?
Die heeft geld genoeg, met zijn rare praktijken in die landen zoals Sierra Leone toch?
En wat denk je dan ervan dat mensen uit Nederland,vooral in Afrika het land ontbossen, en er weer inferieure bomen gaan planten, vanwege het CO2 gehalte in dit westerse verspillende decandente land, zoals Nederland>
Maar de bewijzen ontbreken gewoon. Afrika is inferieur aan ons blanke neo-kolonialisme,en vraag mij niet daar te gaan, ik heb er familie wonen,en ze leven in harmonie, maar onder de welvaartspiegel.
Ook zijn er nog genoeg jonge Nederlanders die b.v. naar Zuid_Afrika afreisen, en daar te boel gaan beredderen.
Er komen hier ook genoeg decadente Afrikanen studeren, die hun kaste of stam ook nog al hoog houden.
Zit mensen niet af te kraken op een uitkering, in Nederland, is ook een systeem aan de orde, waarvan men uitkeringstrekkers op inferieure banen gaat zetten,terwijl ze gekwalifiseerd zijn, in beter werk en inkomen,vooral de allochtone, zeg maar de niet blanke koppen zijn de bok.
En ik al eens vaker hier medegedeeld, dat al die mensen van andere landen, gewoonweg nieteens kritiek mogen uitoefenen op een regeringsstelsel zoals hier in Nederland. Meestal, worden ze wel afgebekt,"Ga terug naar land van herkomst"".....:laser:

Orandajin
12-03-08, 00:00
Dat Kouwenhove is vrijgesproken zegt mij meer dan genoeg dat kindsoldatencultuur, kindermisbruik, kinderprostitutie e.d. dichter bij huis is dan je denkt en minder ver dan Amerika vanaf je PC! Begin in je eigen land!:regie:

Orandajin
12-03-08, 00:21
Nou zeg? Denk je niet dat Amerika mede schuldig is aan zoals die wapenboer.
Kindsoldaten van nota bene nog geen zes jaar kunnen nieteens een geweer hanteren,of laat staan een grotere wapen. In Amerika stikt het van de wapens,hoeveel kinderen,pubers die de weg kwijt zijn, en schieten, een hele scholengemeenschap verrot?
En dan zeik je over uitkeringen, dat de meeste kriticasters een uitkering ontvangen?
De wapenboer Kouwenhoven, met zijn zwarte prinses, is vrijgesproken,op grond, van getuigen die nieteens kunnen lezen of schrijven.
Als je je logica gebruikt zit hier veel meer achter. Maar Kouwenhoven, daar hoef je ook geen medelijden mee te hebben hoor?
Die heeft geld genoeg, met zijn rare praktijken in die landen zoals Sierra Leone toch?
En wat denk je dan ervan dat mensen uit Nederland,vooral in Afrika het land ontbossen, en er weer inferieure bomen gaan planten, vanwege het CO2 gehalte in dit westerse verspillende decandente land, zoals Nederland>
Maar de bewijzen ontbreken gewoon. Afrika is inferieur aan ons blanke neo-kolonialisme,en vraag mij niet daar te gaan, ik heb er familie wonen,en ze leven in harmonie, maar onder de welvaartspiegel.
Ook zijn er nog genoeg jonge Nederlanders die b.v. naar Zuid_Afrika afreisen, en daar te boel gaan beredderen.
Er komen hier ook genoeg decadente Afrikanen studeren, die hun kaste of stam ook nog al hoog houden.
Zit mensen niet af te kraken op een uitkering, in Nederland, is ook een systeem aan de orde, waarvan men uitkeringstrekkers op inferieure banen gaat zetten,terwijl ze gekwalifiseerd zijn, in beter werk en inkomen,vooral de allochtone, zeg maar de niet blanke koppen zijn de bok.
En ik al eens vaker hier medegedeeld, dat al die mensen van andere landen, gewoonweg nieteens kritiek mogen uitoefenen op een regeringsstelsel zoals hier in Nederland. Meestal, worden ze wel afgebekt,"Ga terug naar land van herkomst"".....:laser:

Kindsoldaten van nota bene nog geen zes jaar kunnen nieteens een geweer hanteren,of laat staan een grotere wapen. Wat is dit voor een zotte theorie.

Zat tienerkinderen die (De techniek staat voor niets!) lichtere vernietigingswapens kunnen hanteren. Geef ze drugs en ze blijven schieten. Triest, maar waar...

En dan zeik je over uitkeringen

Ja, uitkeringen verstrekt anders dan om zeer tijdelijke frictiewerkloosheid, ouderdom, handicap of chronische ziekte staan ter discussie. Wat dacht je van werkschuwheid?

Het zijn er wel veel...

En werden degenen die belastingverhogingen moesten betalen en dus op hun koopkracht moesten interen en bij belastingverhogingen voor een beter millieu "Nee!" durfden te zeggen tegen deze leugens onder de noemer millieuhysterie niet verketterd door die politiek correcten van die millieumaffia, waaronder Groen Links?

Zie mijn posting! Kijk naar hoe onze eigen elites met deze man omgaan. Wij als voetvolk hebben ons oordeel klaar. Maar dat mogen wij niet vellen, omdat wij roeptoeters van die zelf benoemde, zelf ingenomen zogenaamd politiek correcte elites, waaronder Groen Links moeten zijn! Wat mij betreft een plekje in de cel voor hem en confiscatie van alles waarmee hij zijn rijkdommen, dus ook subsidies uit ook mijn belastinggeld, mee heeft vergaard.
En netto in ons eigen handje terug! Geen mooi weer spelen door die elites die het wel goed weten te besteden! Wij hebben het moeten betalen, dus wij hebben er recht op het terug te mogen krijgen!

Niet ik. Niet wij het voetvolk. Maar zij die zelf benoemde en zelfingenomen zogenaamd politiek correcte elites. Wij het voetvolk worden alleen maar door hen hier in ons eigen land een poot uitgedraaid en in ons gezicht nagetrapt.

Afrika is inferieur aan ons blanke neo-kolonialisme

Jouw eigen woorden

Betaald met ons belastinggeld.

Zieligheidscultus, zieligheidsindustrie en zieligheidsmaffia naar de mond praten. En dat alles natuurlijk betaald door de arbeiders die wel werken. Dus over hun rug heen. En doe vooral alsof allochtonen worden gediscrimmineerd. Vooral de slachtofferrol uithangen. Tip: Aan medelijden, dan wel een medelijdenscultus heb je niks, want mensen houden dit slechts kort vol...

En ik al eens vaker hier medegedeeld, dat al die mensen van andere landen, gewoonweg nieteens kritiek mogen uitoefenen op een regeringsstelsel zoals hier in Nederland. Meestal, worden ze wel afgebekt,"Ga terug naar land van herkomst""...

Mensen van buiten die verder gingen dan de asieligheidsstatus ontstijgen, zoals bijvoorbeeld Ayaan Hirschi Ali?

Tatoèba: Nicolas Sarkozy werd geboren in Frankrijk uit in Hongarije geboren ouders. Zelf omhoog gewerkt. In Nederland moet hij verketterd worden...

Hawa
12-03-08, 14:30
Kindsoldaten van nota bene nog geen zes jaar kunnen nieteens een geweer hanteren,of laat staan een grotere wapen. Wat is dit voor een zotte theorie.

Zat tienerkinderen die (De techniek staat voor niets!) lichtere vernietigingswapens kunnen hanteren. Geef ze drugs en ze blijven schieten. Triest, maar waar...

En dan zeik je over uitkeringen

Ja, uitkeringen verstrekt anders dan om zeer tijdelijke frictiewerkloosheid, ouderdom, handicap of chronische ziekte staan ter discussie. Wat dacht je van werkschuwheid?

Het zijn er wel veel...

En werden degenen die belastingverhogingen moesten betalen en dus op hun koopkracht moesten interen en bij belastingverhogingen voor een beter millieu "Nee!" durfden te zeggen tegen deze leugens onder de noemer millieuhysterie niet verketterd door die politiek correcten van die millieumaffia, waaronder Groen Links?

Zie mijn posting! Kijk naar hoe onze eigen elites met deze man omgaan. Wij als voetvolk hebben ons oordeel klaar. Maar dat mogen wij niet vellen, omdat wij roeptoeters van die zelf benoemde, zelf ingenomen zogenaamd politiek correcte elites, waaronder Groen Links moeten zijn! Wat mij betreft een plekje in de cel voor hem en confiscatie van alles waarmee hij zijn rijkdommen, dus ook subsidies uit ook mijn belastinggeld, mee heeft vergaard.
En netto in ons eigen handje terug! Geen mooi weer spelen door die elites die het wel goed weten te besteden! Wij hebben het moeten betalen, dus wij hebben er recht op het terug te mogen krijgen!

Niet ik. Niet wij het voetvolk. Maar zij die zelf benoemde en zelfingenomen zogenaamd politiek correcte elites. Wij het voetvolk worden alleen maar door hen hier in ons eigen land een poot uitgedraaid en in ons gezicht nagetrapt.

Afrika is inferieur aan ons blanke neo-kolonialisme

Jouw eigen woorden

Betaald met ons belastinggeld.

Zieligheidscultus, zieligheidsindustrie en zieligheidsmaffia naar de mond praten. En dat alles natuurlijk betaald door de arbeiders die wel werken. Dus over hun rug heen. En doe vooral alsof allochtonen worden gediscrimmineerd. Vooral de slachtofferrol uithangen. Tip: Aan medelijden, dan wel een medelijdenscultus heb je niks, want mensen houden dit slechts kort vol...

En ik al eens vaker hier medegedeeld, dat al die mensen van andere landen, gewoonweg nieteens kritiek mogen uitoefenen op een regeringsstelsel zoals hier in Nederland. Meestal, worden ze wel afgebekt,"Ga terug naar land van herkomst""...

Mensen van buiten die verder gingen dan de asieligheidsstatus ontstijgen, zoals bijvoorbeeld Ayaan Hirschi Ali?

Tatoèba: Nicolas Sarkozy werd geboren in Frankrijk uit in Hongarije geboren ouders. Zelf omhoog gewerkt. In Nederland moet hij verketterd worden...

Met je laatste zin kan je dus iedereen wel verketteren in Nederland. Is het niet zo dat de mensen vanuit andere landen Nederland hebben opgebouwd, vooral economisch gezien. Kijk maar naar de C&A, de Brennikmeyers, en al die anderen,zoals de Hannekemaaiers vanuit Duitsland,of de Hugenoten uit Frankrijk,en niet te vergeten de Joodse bevolking,die handel dreven, winkeltjes,en vooral de cratieve vakken,zoals schoenmakers,kleermakers,goedsmeden,etc,die zijn weggevoerd en vergast, door het geziene oog van al die Nederlanders.
Ik kan maar een ding zeggen, als de Nederlanders moslims waren geweest, dan hadden we die Duitsers er gelijk uitgesmeten,dan hadden ze geen schijn van kans gemaakt.
Ook is Nederland rijk geworden door de handel en wandel(VOC). En door de WOC.Dit laatste is de slavenhandel.
Men kan wel vergelijkingen maken, met die tijden. Zijn het niet die kleine bedrijfjes van Nederlanders van andere afkomst?
Zijn het niet die mensen die in de bres springen om hun eigen bedrijfje op te gaan zetten,en zich zelf volledig te bedruipen.
Maar als je zelfstandig wordt,kost je dit veel geld,vooral aan belastingen,ziektekosten en noem maar eens op. Ziek zijn is gewoon weg taboe.
De meeste mensen die zelfstandige beroepen hebben, zijn nooit ziek.
Zoals in het onderwijs,of als een ambtenaar, kan je oeverloos ziek zijn,en een scheet voor je kont hebben toch?
Maar ik geef toe, er zijn genoeg mensen die serieus zijn, en hun best doen,en zich volledig wegcijferen voor gezin, werk en inkomen.
Ik ben ook trots op Nederland,vooral op het inovatie gebiedt. Nieuwe dingen ontdekken en creeeren, zoals zonne energie,windmolens, baggersystemen, dijkenverzwarigen,op het gebied van de kanker bestrijding,en op de gebieden van natuur en wiskunde.
Maar er moet geld voor zijn. En motivatie van kinderen en ouders. Doorgaan met studeren, en weten, en veel positief denken, dan komt het wel goed..
Achterstanden waren er ook onder de Nederlanders,nog niet zolang gelden,mar toch zijn al die mensen ook weer rijk en gelukkig geworden.
Kinderen van ouders die niet rijk zijn kunnen als ze willen studeren, maar je moet er moeite voor doen,investeren in je eigen toekomst.
Als je schulden hebt, worden die door budgettering weer recht gezet. Hier moet je ook moeite voor doen,even armoede, later kan je weer gewoonweg meedoen.
De voedselbanken liggen bomvol met eten, en andere goederen, de mensen in Nederland hoeven niet te creeperen in armoede.
Maar er zijn altijd mensen die het heel erg moeilijk hebben,ziek zijn, gehandicapt,moeders die er alleen voor staan, en de vader doet niks aan zijn eigen kroost. Gedetineerden, die met niks,alles opnieuw op moeten gaan starten,waar de reclassering ontbreekt, die hen kan helpen, en alles weer op de rails te krijgen.
Mensen die alles laten verslonsen, die psyiatrisch patient zijn,geen gas en licht meer, en geen hulp aangeboden krijgen,ook als je als buren aan de bel trekt, bij die instanties zoals b.v. GGZ.
Je zal wel weer zeggen,dat hebben die mensen aan zich zelf te danken,en dan kan je weer gemakkelijk de hulpverlening de schuld gaan geven.
Maar de hulpverlening doet namelijk niks aan mensen die ontsporen, prefentieve behandeling is hier niet. Je moet eerst de boel in de brand gaan steken, of iemand met een mes gaan bedreigen,dan komt de hulp om de hoek.
OOk dienen er veel meer mensen in de hulpverlening te gaan komen van mensen die hun eigen gemeenschappen meer begrijpen dan die Nederlanders, met het boekje en hun cultuur.
Nederland doet het niet zo slecht. Alleen dat gemekker,en gezeik,over Wilders b.v. Nederland dient haar eigen islolement te gaan komen, zoals het was, en nog beter kan....Maar dan dient de Nederlandse maatschappij,en vooral de politiek zich meer te verdiepen in vertrouwen in de burger. En niet die Amerikaanse politiek te gaan volgen, zoals Balkenende heeft geflikt met die inval in Irak.
Maar de tijden vernieuwen zich gelukkig ook. Veel werklozen zijn al aan de slag en de uitkeringen zijn niet meer zo hoog als in het verleden.Maar er zijn ook weer die gezinnen die te hoog ingezet hebben: hunheilige huisje, met schulden,als ze de bons gaan geven in b.v. het heilige huwelijk.
De meeste ruzies in gezinnen gaan over het geld,de inkomsten, de zorg voor de kinderen, het gezichtverlies tov van andere familieleden. Dit is een ramp.
Mensen dienen zelfstandig te zijn. OOk in hun denken,en in een eigen koers.
Vooral vrouwen dienen zich te bevrijden van mannelijke zorg. Maar vrouwen worden nog minimaal betaald,als kostwinner.
Er is nog genoeg te doen in dit land. Laten we positief denken, en meedoen aan betere maatschappij. Kritiek is altijd welkom. En het hemd uit de mouwen, doen, werken,studeren, en zelf volledig zelfstandig na gaan denken over toekomst voor iedereen..Inscha Allah!!

Hawa
13-03-08, 16:27
Column
Tekst Sam Boubeddi

Kindsoldaat

Walgelijk gewoon, alleen het woord al, ik krijg het woord ‘kindsoldaat’ amper over mijn lippen. Ik krijg gewoon kippenvel ervan en mijn haren gaan spontaan recht overeind staan. Je ziet het dagelijks op tv: kinderen die het slachtoffer zijn van een oorlog. Neem nou die eindeloze oorlog tussen Israël en Palestina. De Amerikanen die zeggen dat ze orde willen brengen in Irak. Maar allesbehalve dat doen.

Wie zijn er altijd het slachtoffer van een oorlog? De burgers zijn altijd de klos, voornamelijk de vrouwen en kinderen. Kinderen worden onnodig getraumatiseerd. Ik heb geleerd dat kinderen een veilige basis moeten hebben om zich goed te kunnen ontwikkelen. Een oorlog brengt alleen maar haat, schade en wreedheid met zich mee. Kinderen kunnen in één klap hun hele familie verliezen door een oorlog. Een oorlog die enkel gaat om meer gebied, geld, olie en zo kan ik nog even doorgaan.

Wat ik niet snap, is dat dit onderwerp niet of nauwelijks in het NOS Journaal komt, vergeleken met terrorisme en dergelijke. Terwijl dit onderwerp net zo belangrijk is als een ander. Naar mijn idee doet men een hand voor hun ogen naarmate dit onderwerp aangekaart wordt. Toevallig was het een tijdje terug wel even bij het tv-programma Nova, maar in het nieuws zelf komt het zelden. Ik ben zo geschrokken van de beelden, dat ik mij er meer in ben gaan verdiepen. Ik pakte mijn laptop en ging meteen surfen op het net. Mijn oog viel vrijwel meteen op War Child. Zij hebben allerlei projecten waarbij ze proberen om kinderen in een oorlogsgebied een toekomst te bieden. Ook zorgen zij ervoor dat de kinderen niet constant herinnerd worden aan de oorlog. Ik heb mij dezelfde avond nog lid gemaakt van War Child. Nova ging over kinderen die geronseld worden voor rebellenlegers. Ik wist niet wat ik zag. Dit gebeurt tot op de dag van vandaag nog in Ivoorkust en Centraal-Afrikaanse landen, zoals Kongo en Uganda.
Marco Borsato is ambassadeur van War Child en hij was te gast bij Nova. Hij vertelde over de projecten die zij hebben in oorlogsgebieden voor kinderen in verschillende werelddelen, waaronder Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Europa. Marco Borsato vertelde in de uitzending over het project in Uganda. Hij was er zelf ook geweest. Hij liet zien hoe hij met de kinderen omging en wat voor gesprekken hij met ze had. Er zijn echt geen woorden voor wat die kinderen al op vroege leeftijd mee moet maken. Ik bedacht mij toen dat het te belachelijk voor woorden is. Wij westerlingen gedragen ons als verwende nesten en hechten te veel waarde aan materiële zaken zoals nieuwe Nike schoenen., terwijl kinderen aan de andere kant van de wereld in de bossen moeten slapen uit angst om gekidnapt te worden door rebellen.

Eén zo’n rebellenleider die kinderen laat ronselen is Joseph Kony in Uganda. Hij vecht al twintig jaar tegen de regering van dat land en zijn partij heet LRA (Lord’s Resistance Army). Kony plukt kinderen van straat of zelfs uit hun huis en dwingt ze dan om in zijn leger te gaan vechten tegen de regering. Het erge hiervan is dat ze geen keus hebben: als ze niet akkoord gaan dan worden ze gemarteld, geestelijk kapot gemaakt, dus als het ware gebrainwasht, ze worden bang gemaakt en er wordt hen verteld: als ze niet akkoord gaan, wordt hun familie uitgemoord. Gewoon onmenselijk; dit gun je zelfs je ergste vijand niet. Gelukkig heeft het Internationaal Tribunaal in Den Haag een onderzoek ingediend naar de praktijken van deze rebellenorganisatie. Vervolgens is er een arrestatiebevel uitgegeven voor Kony en nog vier andere hooggeplaatste leden.

Helaas is dit te laat voor vele kinderen die voor de rest van hun leven getraumatiseerd zullen zijn. Het westen, met name Amerika, zou hun buitenlandse beleid moeten herzien en zich niet alleen maar met terrorisme bezig moeten houden. Want armoede en (burger-)oorlogen veroorzaken meer slachtoffers dan terrorisme. Maar op de één of andere manier kan de wereld en voornamelijk Amerika, dat zoveel macht heeft, zijn ogen hiervoor sluiten en doen alsof er niets aan de hand is. Als het om terrorisme gaat, komen ze meteen in actie, want dat is een hot item!! Echt belachelijk, want omdat ze hierop zo gefocust zijn, vergeten ze andere zaken zoals het fenomeen KINDSOLDAAT… De wereld zou zich moeten schamen en met name Amerika! Shame on you, Bush!!

Gelukkig zijn er vele goede doelen die zich inzetten voor zulke kinderen en die alsnog proberen ze een toekomst te geven. Ze doen het om de oorlog uit het kind te halen, wat een hele klus is aangezien kinderen de basis helemaal kwijt zijn. Ik kan veel goede doelen opnoemen die vechten voor zulke kinderen, maar het doel dat mij het meest heeft aangesproken is War Child.
Zoals Ali B. zou zeggen: “Steek twee vingers in de lucht!”

(Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?)

Ik heb ooit een boek gelezen van een Ethiopische meisje(nu vrouw). Ze was amper zes jaar oud,haar vader verhandelde haar aan de soldaten, het bevrijdingsfront van Ethipopie. Haar vader erg arm,net zoals Hans en Grietje...
Het was een christelijk meisje,van moslims wist ze weinig af,totdat ze besefte dat die kinderen, zelfde waren als haar, alleen ze bidden ietsje vaker, en besnijdenissen waren daar hetzelfde rititueel.
Ethiopie is ook het land van de joden, ze verdiepen zich in het jodendom, vanwege hun christelijke religie, en gaan op bedevaart naar Jerzualem.
OOk is in Ethiopie,zegt men, het ark der verbonds,ergens veilig opgeborgen.
Ze geloven dus allemaal in een God/Allah. God wordt ook afgebeeld op een poster,schiderij.
In het land van God/Allah waren er dus kindsoldaten, hoe kan dit zo wreed zijn.
En die armoede, niks te makken,vaders die wanhopig zijn, en hun dochters verkopen aan de heilige oorlog.(verzet,geen jihadies ofzo).
Kijk naar China nu actueel onderwerp over kinder-adoptie. Die kinderen worden gewoonweg weggehaald bij die ouders,die niet getrouwd zijn, schulden hebben,of niet worden gedoogd in die corrupte systeem.
Die kinderen worden weggehaald bij die liefdevolle ouders,naar kindertehuizen,gebracht, en de grootste bieder van die tehuizen, waar het weggekaapte kind wordt geplaatst. Vervolgens volgens de procedure met westerse adoptiebureaus gaat het kind,adoptie kindje worden aan westerse ouders,die zo graag een kindje willen hebben.
(en men weet van niks).
In China verdwijnen ook kinderen spoorloos, ikdenk aan donor donatie,is ook aan maffia,om geld te verdienen aan onschuldige kinderen.
En het aller rampzalige wat ik nog heb gezien op de t.v., was documentaire over Haiitie. Dit is toch ook een christelijke land, waar in een morturarium,honderden kinder lijkjes lagen. Allemaal dood. Kinderen,babies,kinderen van 0 tot tien jaren oud. Ik zag beentjes van kinderen,gezichtjes,allemaal kindjes die daar lagen te slapen. Maar het gruwelijke eraan ze waren harstikke dood. En niemand en dan ook niemand die navraag doet. Aan vermiste kinderen. En hoe die kinderen gestorven zijn.
Het is gewoonweg nieteens te geloven, maar het is pure werkelijkheid.
Als je dood bent, kan je niet meer vertellen,wat er is gebeurd. Niks/Nada. Dood!
Maar nog over dat kleine meisje dat verhandeld werd door haar vader. Ze kon nieteens een kallasnikof dragen, die smeet haar gelijk tientallen meter achteruit. Zij moest water zoeken. Samen met al die kleine kinderen. Water is er niet. Je moet slim zijn. En scheppen met je kleine handjes in de grond naar water, en dan is er water, en je brengt het terug,en de ouderen, die kinderen die de baas zijn, van nog geen zestien jaren oud, zijn de kleine dictatortjes.
Kleine meisjes als ze groot zijn, en de puberteit berijken worden verkracht. Meisjes weten niks, en als ze zwanger zijn, wordt het kindje als het geboren wordt dood gemaakt.
Maar het zijn allemaal kinderen. Hoe kunnen we dit veroordelen,terwijl het westen, en de regeringen van die landen er niks aan doen.
Landen zoals Ethiopie,Erithrea,Jemen,Egypte waren in het verleden christelijke gebiedsdelen. Syrie dus ook en Libanon,en ook in Israel woonden christenen. Grote rijken, die later islamitisch werden. Maar de wreedheden zijn er nog steeds, en dat is niet aan islam onderhevig. Het zit in die stammen cultuur. God/Allah?Jaweh. Is het niet zo dat al die godsdiensten boter op hun hoofd hebben.
Is Uganda,Zaiere,Kenia,Siera Leone,Liberia,zelfs Mozambique,Angola,en Guinee Bissau,zijn dat niet die landen van christelijke naastenliefde?
Afghanistan,Pakistan,Saoedie Arabie, Jordanie,Syrie,Libanon,Tsjetsjenie,Dagastan,islami tische landen met jihadies?
Waar is God/Allah/Jaweh!!
Is het niet zo dat men zevert over de bijbel, de koran en de torah.
En men elkaar kapotmaakt, in een geloof. En nieteens zelfstandig na kan denken, dat er vroeger niet die God was, maar meerdere goden, die de mens zinnespeelde, op het vuur, de dieren, de sterren en het heelal?
Islam is een geloof in filosofie. Maar de geestelijk lijders maken er en geloof van zoals Wilders bedoelt?
Madrassaas geschapen om de kinderen te onderwijzen in de koran, en zich als jonge heilssoldaten laten exploderen. Vechten tegen het ongelovige westen. Of strijden tegen je medebroeders,die te westers denken?
Is het christelijke geloof,zoals hier, in Nederland, en ook in Turkije,die denken dat ze seculier zijn, maar wel met twee maten meten.
Zoals Bush heeft gedaan, met zijn broeder Sharon, die de Palestijnen verkettert, en al die partijen aan democratische waarden, verandert in het terror.
Moeten we niet van God af?
Is God niet de wrde vader voor ons allen?
Is God wel een vader?
Maken we niet God slecht, terwijl we nieteens weten, wat de bedoeling nu echt is, met ons mensen op deze wereld?
Is het geld niet god?
Is de gulden, met aan die zijkanten, niet God is met Ons?
We gebruiken overal God voor.
God en gebod!
Hel en verdoemenis!
Paradijs, waar ze opwachten, anders kunnen ze niet denken toch?
Is het paradijs dan niet hier, waar we zoals Moahmmed, vrede zij met hem, heeft vertelt, dat we andere geloven moeten eerbiedigen.
Zijn de gebruiken in islam niet zo,als je wil bevakeren met een vrouw, dat je dan een briefjes nodig hebt,voor een dag of tig dagen. Dit is voor de bescherming voor het kind,dat verwekt kan worden.
Is het niet zo, als je gaat scheiden, of weduwe gaat worden, dat je dan zolang moet wachten voor een andere echtgenoot,of genote. Het kind is beschermt in islamitische wetten....
In Marokko geloofde men er stellig in aan de vrucht die jaren lang in de moeder kon gaan zitten. En daarom kon een vrouw nieteens hertrouwen. Dit was het slapende kind, de foetus,die in de buik van de vrouw sliep, en op zekere dag het licht zou gaan zien...Het kind....Het kind...Het heilige kind,in bescherming van wetten, in traditie, en overleveringen.
Laat ons denken aan het kind. Het ongeboren kind. In de koran staat de hele cyclus aan de ongeboren vrucht. Eerst de bloedlklonter,waar wij als mens vanuit zijn gemaakt.
Het goddelijke licht. Het licht van de zon, het heelal en de sterren,zoals in Egypte,en ook in Zuid-Amerika met Inca bevolking, een eigen visie hadden op het goddelijke.
Oervolkeren bouwden naar het licht, in sterrenbeelden(astrologie).
Nog steeds staat in Egypte de leeuw in het licht van die planeet. Er is nog geen millimeter aan verschoven, zo goddelijk waren de mensen in die tijden.
Maar het weten, en leegroven, van heilige graven, is tegen het heelal cultuur denken, en daarom zitten we volgens mij in een dilemma.
Niemand heeft schuld.
Het enigste breng oervolkeren terug naar hun eigen cultuur, laat de doden rusten.
Breng rust aan al die culturen.
Zoals nu, met al die wreedheden kinderen worden gemolesteerd,verhandeld,en niet te vergeten, aan al die onwetenden die hun eigen kinderen vergrijpen aan hun eigen lusten.
Dat is niet god/allah of jaweh.....Dit is wreed! Onmenselijk! Gekte! Van god los?
Laat je zelf los. Van al die shit. Van al die hersenspinsels. Van indoctrinatie is nog geen filosoof geboren,maar in zekere zin,een cloon in kwade,met verdoezeling in het kwijtschelden.
Jezus redt, alle mensen op gelet....
Jezus draait zich om in zijn graf
samen met Mohamed,vrede zij met hun....
Vrede ook met ons.inscha Allah!