PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders hangt slachtoffer uit... Ziek persoon...



Wizdom
29-02-08, 17:52
Balkenende verwerpt bedreigingen aan Wilders
Uitgegeven: 29 februari 2008 17:32
Laatst gewijzigd: 29 februari 2008 17:42

DEN HAAG - "Wij veroordelen alle bedreigingen, ook aan het adres van Wilders." Dat heeft premier Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.

Volgens Balkenende is het tegelijkertijd "duidelijk dat de film buitengewoon heftige reacties oproept". Hij verklaarde dat verschillende groepen mensen zich bedreigd voelen. "Stewardessen zijn bang om bepaalde vluchten te doen", zei hij.

Geert Wilders zei eerder op de dag in een vraaggesprek met NU.nl kwaad te zijn door het gebrek aan steun van zijn politieke collega's in Den Haag. Woensdag riep Al-Qaida op tot een jihad tegen de PVV-leider.

Verwacht

"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Wilders.

Balkenende gaf na ministerraad verder aan dat Geert Wilders zelf de keuze zal moeten maken of hij zijn anti-Koranfilm uitzendt. Hij moet daarbij wel zeer goed rekening houden met de heftige reacties die worden verwacht in binnen- en buitenland.

Veiligheid

"Het gaat hier om de veiligheid van Nederlandse burgers en bedrijven in het buitenland." Ook militairen op missie kunnen het extra zwaar te verduren krijgen.

Balkenende deed evenwel geen oproep aan Wilders om zijn film niet uit te zenden. "We hebben gezegd dat mensen een grote mate van vrijheid hebben. Maar daar moet je op een verantwoorde manier mee omgaan."

Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) riep Wilders eerder deze week op zijn anti-Koranfilm niet uit te zenden.

Koala64
29-02-08, 18:56
Hmm... wat je ook van deze persoon vindt in politiek opzicht of anderszins. Het is de vraag of je kan stellen dat iemand die alleen met intensieve bewaking door het leven kan gaan een slachtoffer uithangt.

knuppeltje
29-02-08, 19:45
Balkenende verwerpt bedreigingen aan Wilders
Uitgegeven: 29 februari 2008 17:32
Laatst gewijzigd: 29 februari 2008 17:42

DEN HAAG - "Wij veroordelen alle bedreigingen, ook aan het adres van Wilders." Dat heeft premier Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.


Alle fanaten zouden het maar wat fijn vinden als die film nu al verboden zou worden.
Ze mogen van mij vinden wat ze willen zolang dat vooraf maar niet gebeurt.
Alle schreeuwlwlijkerds hier- of iemand anders, weten nog steeds niet wat er in die film zal voorkomen- en toch schreeuwen ze al moord en brand.
De conclusie is duidelijk, het zijn grote lafaards!!!!!!!
Inplaats van die film af te wachten- en achteraf eventueel een proces wegens discreminatie en haatzaaierij aan te spannen, nemen ze liever totaal ondemocratiche middellen ter hand om hun doel te bereiken, ze moesten achteraf eens ongelijk krijgen.

Het zou Balk ook sieren als hij eens wat duidelijker stelling nam tegen al die ophitsende regeringsleiders die hun eigen bevolking zodanig onderdrukken- dat ze niet eens een demonstratie kunnen houden als die leiders dat niet goed vinden, al zouden het nog zo graag willen.
Laat ze zich daar maar meer bezig houden met hun eigen rechten.
Mwa- ik denk dat ze daar niet veel kans voor krijgen.

Wizdom
29-02-08, 19:55
Alle fanaten zouden het maar wat fijn vinden als die film nu al verboden zou worden.
Ze mogen van mij vinden wat ze willen zolang dat vooraf maar niet gebeurt.
Alle schreeuwlwlijkerds hier- of iemand anders, weten nog steeds niet wat er in die film zal voorkomen- en toch schreeuwen ze al moord en brand.
De conclusie is duidelijk, het zijn grote lafaards!!!!!!!
Inplaats van die film af te wachten- en achteraf eventueel een proces wegens discreminatie en haatzaaierij aan te spannen, nemen ze liever totaal ondemocratiche middellen ter hand om hun doel te bereiken, ze moesten achteraf eens ongelijk krijgen.

Het zou Balk ook sieren als hij eens wat duidelijker stelling nam tegen al die ophitsende regeringsleiders die hun eigen bevolking zodanig onderdrukken- dat ze niet eens een demonstratie kunnen houden als die leiders dat niet goed vinden, al zouden het nog zo graag willen.
Laat ze zich daar maar meer bezig houden met hun eigen rechten.
Mwa- ik denk dat ze daar niet veel kans voor krijgen.

Ik vind Wilders een opruiende barbaar... Daar doet ie het om... Tja als je dat dapper vindt... Dan hebben is elke oorlog opruiende barbaar dapper... Die zijn in de geschiedenis toch niet zo zeldzaam geweest... De meesten waren niet dapper maar gewoonweg opportunistisch....

Wilders is een ZIONISTEN slaaf... Hij wil de Christenen en Atheisten voor het karretje van de ZIONISTEN spannen...

Het lukt hem aardig.... Stelletje EZELS met grote oren...

knuppeltje
29-02-08, 20:09
Ik vind Wilders een opruiende barbaar... Daar doet ie het om... Tja als je dat dapper vindt... Dan hebben is elke oorlog opruiende barbaar dapper... Die zijn in de geschiedenis toch niet zo zeldzaam geweest... De meesten waren niet dapper maar gewoonweg opportunistisch....

Wilders is een ZIONISTEN slaaf... Hij wil de Christenen en Atheisten voor het karretje van de ZIONISTEN spannen...

Het lukt hem aardig.... Stelletje EZELS met grote oren...

Nou- ik vind hem meer een zot.
Das heel wat anders dan een zionistenslaaf, maar dat is ook al zo'n zotte titel.
De rest van je opmerkingen is ook al zot.
Tis dus helemaal zot eigelijk.

Divine_70
29-02-08, 21:57
Tja, al die comotie... zullen ze dan toch iets te verbergen hebben? :tik:

Julien
29-02-08, 22:07
Wilders is een ZIONISTEN slaaf... Hij wil de Christenen en Atheisten voor het karretje van de ZIONISTEN spannen...

Het lukt hem aardig.... Stelletje EZELS met grote oren...

Het zijn juist de christenen (CDA/ CU) die het felst reageren wat betreft die komende Koran film..
De PvdA laat haar moslimkiezers juist zwaar in de steek..
Er zijn verschillende christelijke geestelijken in de media geweest die de film veroordelen.

Welke christen heeft Wilders dus achter z'n karretje gespannen?

knuppeltje
29-02-08, 23:07
Welke christen heeft Wilders dus achter z'n karretje gespannen?

Die moet je dan ook er voor spannen. :ego:

IbnRushd
29-02-08, 23:48
Welke christen heeft Wilders dus achter z'n karretje gespannen?

SGP?

Poesjkin
01-03-08, 00:24
Ik schaam me soms intens om Nederlander te zijn.
Diverse vrienden van mij in het buitenland zijn moslim en die vragen dan wel eens wat er nu weer in Nederland gebeurt. Het is toch om over te janken.

rja2
01-03-08, 00:42
Ik schaam me soms intens om Nederlander te zijn.
Diverse vrienden van mij in het buitenland zijn moslim en die vragen dan wel eens wat er nu weer in Nederland gebeurt. Het is toch om over te janken.
Als er Nederlandse Ambassades de fik gaan, zal dat zeker niet helpen.

Julien
01-03-08, 01:27
SGP?

De SGP heeft ook verklaard tegen de Koranfilm van Wilders te zijn.

Koala64
01-03-08, 01:39
Ik schaam me soms intens om Nederlander te zijn.
Diverse vrienden van mij in het buitenland zijn moslim en die vragen dan wel eens wat er nu weer in Nederland gebeurt. Het is toch om over te janken.

Ik zou ze uitleggen dat in een democratische rechtsstaat het recht op vrije meningsuiting het hoogste goed is, dat de filmmaker alleen staat en dat de regering openlijk afstand heeft genomen van zijn film. Dan hoef je je nergens over te schamen dunkt me.

jang0201
01-03-08, 07:34
Ik zou ze uitleggen dat in een democratische rechtsstaat het recht op vrije meningsuiting het hoogste goed is, dat de filmmaker alleen staat en dat de regering openlijk afstand heeft genomen van zijn film. Dan hoef je je nergens over te schamen dunkt me.

Helemaal mee eens, leg dat maar is uit aan de islamietjes in het buitenland!

knuppeltje
01-03-08, 09:46
Ik zou ze uitleggen dat in een democratische rechtsstaat het recht op vrije meningsuiting het hoogste goed is, dat de filmmaker alleen staat en dat de regering openlijk afstand heeft genomen van zijn film. Dan hoef je je nergens over te schamen dunkt me.

Helemaal mee eens, leg dat maar is uit aan de islamietjes in het buitenland!


Nou- ik zou dichter bij huis beginnen.

Max Stirner
01-03-08, 14:52
Ik schaam me soms intens om Nederlander te zijn.
Diverse vrienden van mij in het buitenland zijn moslim en die vragen dan wel eens wat er nu weer in Nederland gebeurt. Het is toch om over te janken.


Ik zou mijn 'vrienden' verzoeken om zichzelf ns goed te informeren over wat er hier daadwerkelijk aan de hand is en om op te tyfen met hun insinuerende onnozele vragen .... Magoed: janken is ook een optie.

IbnRushd
01-03-08, 15:16
Ik zou mijn 'vrienden' verzoeken om zichzelf ns goed te informeren over wat er hier daadwerkelijk aan de hand is en om op te tyfen met hun insinuerende onnozele vragen .... Magoed: janken is ook een optie.

Het is wiedes dat jij de laatste persoon bent die een religieuze persoon begrijpt. Met je apathische houding, zou jij eigenlijk meer om jezelf moeten janken. Gelukkig bestaan er nog personen als Poesjkin, dat geeft gelukkig toch hoop op een vredige wereld.

mulan
01-03-08, 15:53
Ik zou mijn 'vrienden' verzoeken om zichzelf ns goed te informeren over wat er hier daadwerkelijk aan de hand is en om op te tyfen met hun insinuerende onnozele vragen .... Magoed: janken is ook een optie.

Schandalig toch dat ze zich zo durven uit te laten over Nederland. :jammer:

mulan
01-03-08, 16:01
Helemaal mee eens, leg dat maar is uit aan de islamietjes in het buitenland!

"leg dat maar is uit"...Is dat Nederlands??

Jij en uitleg gaan overigens niet samen meneertje. Bespaar je de moeite dus nu maar. Je snapt er zelf de ballen van en dan nog zo hoogdravend reageren. Schaamteloos.

mulan
01-03-08, 16:03
Nou- ik zou dichter bij huis beginnen.

De 'Islamietjes' in Nederland?

foxcave
01-03-08, 16:37
Ik schaam me soms intens om Nederlander te zijn.
Diverse vrienden van mij in het buitenland zijn moslim en die vragen dan wel eens wat er nu weer in Nederland gebeurt. Het is toch om over te janken.

Dit lijkt erg nobel, maar ik heb nog nooit van een Turk, Marokkaan, Pakistaan, etc, etc, gehoord dat ze zich schamen omdat er weer eens een vrouw gefolterd cq vermoord werd omdat ze verkracht is, of andere soorten ongein.

Ik ga mijn geweten niet sussen met valse schaamte, ik schaam me er totaal niet voor dat Wilders in dit land vrij is om een boek of een leer te bekritiseren, sterker nog, ik ben er trots op, trots en dankbaar dat onze voorouders in Nederland er voor gevochten hebben dat men in Nederland zo vrij is, trots dat men in Nederland ieder geloof mag belijden zolang men een ander er niet mee lastig valt die daar geen behoefte aan heeft, trots dat ik mag denken wat ik wil.

In de zestiger en zeventiger jaren werd het christelijke geloof zwaar op de schop genomen, toen kwamen ook de bikini's in de mode, net als de kortere rokken, daar werd voor gevochten, nu zijn er weer mensen die moeten vechten om hun aloverbody zwempak te mogen dragen, verdorie nog geen honderd jaar geleden was dat ook hier de normaalste zaak van de wereld, daarom laat elkaar toch met rust, een atheïst die iedere vorm van geloof wil verbieden is niet goed bezig, maar een gelovige die van mening is dat eenieder die niet zijn geloof aanhangt niet goed is evenmin!

Wat betreft de inhoud van de film, laten we het eens afwachten, en dan eens gaan praten, oordelen voordat er iets is is erg gevaarlijk, misschien valt het allemaal wel mee, en misschien komt er zelfs geen leugen in voor, wie zal het zeggen?

Kortom, laat je niet naaien, maar ga zelf ook geen mensen naaien.

knuppeltje
01-03-08, 18:14
De 'Islamietjes' in Nederland?

yep.

knuppeltje
01-03-08, 18:18
Het is wiedes dat jij de laatste persoon bent die een religieuze persoon begrijpt. Met je apathische houding, zou jij eigenlijk meer om jezelf moeten janken. Gelukkig bestaan er nog personen als Poesjkin, dat geeft gelukkig toch hoop op een vredige wereld.

Nou- meer gelukkig dat die bestond, de echte dus.
Die imitatie hier is maar van een bedroevende kwaliteit. Maar dat heb je met meer imitaties hier. :lol:

IbnRushd
01-03-08, 19:06
Nou- meer gelukkig dat die bestond, de echte dus.
Die imitatie hier is maar van een bedroevende kwaliteit. Maar dat heb je met meer imitaties hier. :lol:

Ik snap je grap niet.

knuppeltje
01-03-08, 21:04
Ik snap je grap niet.

Ik geloof dan ook niet dat daarvoor genoeg gelezen hebt.

IbnRushd
01-03-08, 22:48
Ik geloof dan ook niet dat daarvoor genoeg gelezen hebt.

Die snap ik ook niet.

Charlus
01-03-08, 23:46
<...>Die snap ik ook niet.
Knuppeltje, help 'm eens uit zijn lijden. Mijn tenen beginnen krom te trekken.

IbnRushd
01-03-08, 23:58
Knuppeltje, help 'm eens uit zijn lijden. Mijn tenen beginnen krom te trekken.

Oke, jij lijdt als je een onnozele grap niet snapt. Dan weten we dit ook al weer.

knuppeltje
02-03-08, 09:46
Knuppeltje, help 'm eens uit zijn lijden. Mijn tenen beginnen krom te trekken.


Charlus- elk mens heeft recht op zijn portie lijden en afzien.
En hoewel ik het een godslasterlijk boek vind waarin het staat- ben ook ik van mening dat de armen van geest zalig zijn, alleen ze kunnen soms wel eens irritant nadrukkelijk aanwezig zijn. :schreeuw:
But don't kill the mocking dirds!!! :student: :haha:

888
02-03-08, 10:22
Film wordt niet op alle TV zenders uitgezonden. Men heeft zelf de keuze om wel of niet te kijken. Dus als je niet wenst te kijken, gewoon naar een ander zender gaan. Dit had ik van de week met andere mensen overgehad.

super ick
03-03-08, 10:26
Film wordt niet op alle TV zenders uitgezonden. Men heeft zelf de keuze om wel of niet te kijken. Dus als je niet wenst te kijken, gewoon naar een ander zender gaan. Dit had ik van de week met andere mensen overgehad.

Intussen is het je toch wel duidelijk dat veel moslims niets gelegen is aan vrijheid van meningsuiting. Alleen als ze zelf kunnen bepalen waar de grenzen liggen.
'Wij zijn voor vrijheid van meningsuiting behalve"..........En dan krijg je een lijst van wat heilig is.
Daarnaast wordt er geen enkel onderscheid gemaakt tussen de mening van een parlementarier en een heel land. Het is al snel:"Dood aan Denemarken en dood aan Nederland".

Max Stirner
03-03-08, 10:55
Schandalig toch dat ze zich zo durven uit te laten over Nederland. :jammer:


:jammer:


Schandalig om mee te janken met de wolven in het bos en te pleiten voor censuur van een film die niemand nog gezien heeft - omdat anders de Taliban en de Janjaweed zo verdrietig worden.

888
03-03-08, 20:12
Intussen is het je toch wel duidelijk dat veel moslims niets gelegen is aan vrijheid van meningsuiting. Alleen als ze zelf kunnen bepalen waar de grenzen liggen.
'Wij zijn voor vrijheid van meningsuiting behalve"..........En dan krijg je een lijst van wat heilig is.
Daarnaast wordt er geen enkel onderscheid gemaakt tussen de mening van een parlementarier en een heel land. Het is al snel:"Dood aan Denemarken en dood aan Nederland".

Wat ook de mogelijkheden biedt, mensen die de film niet willen zien. Gewoon niet naar kijken. 100% boycotten (dus niet kijken). Dan haalt je de kijkcijfers ook omlaag.

Zelfde geldt met Deap Troit van 1972, je kijkt of je kijkt niet.

mulan
03-03-08, 20:50
yep.

Aha. Uitleg van een of andere mafkees over de Nederlandse normen en waarden,democratische rechtstaat,vrijheid van meningsuiting ..uhh ff denken welke dingen schijnen wij allemaal nog meer niet te begrijpen...ow gelijkheid van man en vrouw en nog meer van die abstracte bla is idd noodzakelijk.

knuppeltje
03-03-08, 22:10
Aha. Uitleg van een of andere mafkees over de Nederlandse normen en waarden,democratische rechtstaat,vrijheid van meningsuiting ..uhh ff denken welke dingen schijnen wij allemaal nog meer niet te begrijpen...ow gelijkheid van man en vrouw en nog meer van die abstracte bla is idd noodzakelijk.

Soms denk ik inderdaad wel eens dat je echt maf moet zijn om daar al die moeite voorte willen doen ja. :tik:

mulan
03-03-08, 22:13
Soms denk ik inderdaad wel eens dat je echt maf moet zijn om daar al die moeite voorte willen doen ja. :tik:

Dat heet ambitie dus kom nu maar van die luie reet af.

knuppeltje
03-03-08, 22:20
Dat heet ambitie dus kom nu maar van die luie reet af.

Bedankt voor de uitnodiging, zal er over denken. :stout:

888
09-03-08, 10:42
Dit is al op Internet en op buitenlandse zenders te zien. Alleen zeg ik niet welke site.

Orandajin
09-03-08, 14:11
Balkenende verwerpt bedreigingen aan Wilders
Uitgegeven: 29 februari 2008 17:32
Laatst gewijzigd: 29 februari 2008 17:42

DEN HAAG - "Wij veroordelen alle bedreigingen, ook aan het adres van Wilders." Dat heeft premier Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.

Volgens Balkenende is het tegelijkertijd "duidelijk dat de film buitengewoon heftige reacties oproept". Hij verklaarde dat verschillende groepen mensen zich bedreigd voelen. "Stewardessen zijn bang om bepaalde vluchten te doen", zei hij.

Geert Wilders zei eerder op de dag in een vraaggesprek met NU.nl kwaad te zijn door het gebrek aan steun van zijn politieke collega's in Den Haag. Woensdag riep Al-Qaida op tot een jihad tegen de PVV-leider.

Verwacht

"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Wilders.

Balkenende gaf na ministerraad verder aan dat Geert Wilders zelf de keuze zal moeten maken of hij zijn anti-Koranfilm uitzendt. Hij moet daarbij wel zeer goed rekening houden met de heftige reacties die worden verwacht in binnen- en buitenland.

Veiligheid

"Het gaat hier om de veiligheid van Nederlandse burgers en bedrijven in het buitenland." Ook militairen op missie kunnen het extra zwaar te verduren krijgen.

Balkenende deed evenwel geen oproep aan Wilders om zijn film niet uit te zenden. "We hebben gezegd dat mensen een grote mate van vrijheid hebben. Maar daar moet je op een verantwoorde manier mee omgaan."

Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) riep Wilders eerder deze week op zijn anti-Koranfilm niet uit te zenden.

De verantwoordelijkheid voor bedreiging en agressie ligt nog altijd bij de bedreigers en de agressoren zelf en van een premier mag worden verwacht dat hij de hoogste vrijheid van ons land, de vrijheid van meningsuiting (Die mijnens insziens art. 1 van de grondwet dient te zijn!), beschermt tegen onderontwikkelde zelfontbranders!

super ick
10-03-08, 09:52
De verantwoordelijkheid voor bedreiging en agressie ligt nog altijd bij de bedreigers en de agressoren zelf en van een premier mag worden verwacht dat hij de hoogste vrijheid van ons land, de vrijheid van meningsuiting (Die mijnens insziens art. 1 van de grondwet dient te zijn!), beschermt tegen onderontwikkelde zelfontbranders!

De premier hoeft helemaal niets te beschermen. De vrijheid van meningsuiting is gegarandeerd zonder dat de premier daar invloed op heeft. Alleen de rechter toetst, niet de premier.

Dat gedraaikont komt omdat hij bang is voor sentimenten rondom geloof in algemeen. Dat mensen eindelijk warm gaan lopen voor verregaande maatregelen om het geloof verder terug te drukken uit het maatschappelijke leven. Om de voordelen die veel gelovigen nog steeds bij wet genieten te elimineren. Hij is bang dat in deze discussie zijn eigen kerk daarvan de wrange vruchten plukt.

Scholen allemaal openbaar maken zodat kinderen niet meer op basis van geloof van elkaar worden gescheiden voordat ze amper kunnen praten. Weg met islamitische en christelijke kleuterscholen en basischolen, etc. Kinderen horen met elkaar en door elkaar naar school te gaan en niet apart.

Orandajin
10-03-08, 12:34
Kunt u zich nog herinneren dat Okay Pala van de HUT riep: "Wij zijn tegen de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie." Dan weten we wel weer uit welke haatHUT de wind waait.

http://forum.fok.nl/topic/1114936/1/50

Okay Pala: Zoek maar lekker een ander land! Maar daar zal je wel geen Gekke Henkies aantreffen die je in de watten leggen met uitkeringen en subsidies, waar je zo van afhankelijk bent, want iets produktiefs voor ons land heb je nog nooit ondernomen!

super ick
10-03-08, 18:28
Kunt u zich nog herinneren dat Okay Pala van de HUT riep: "Wij zijn tegen de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie." Dan weten we wel weer uit welke haatHUT de wind waait.

http://forum.fok.nl/topic/1114936/1/50

Okay Pala: Zoek maar lekker een ander land! Maar daar zal je wel geen Gekke Henkies aantreffen die je in de watten leggen met uitkeringen en subsidies, waar je zo van afhankelijk bent, want iets produktiefs voor ons land heb je nog nooit ondernomen!

Ja leuk. Die man kan wel roepen: 'wij' maar wie vertegenwoordigd hij dan?
Verder mag hij roepen wat hij wilt. Vrijheid van meningsuiting geldt tenslotte ook voor hem.

888
10-03-08, 19:42
Zijn beveiliging komt meer in gevaar, dit komt door zijn eigenwijze optreden en niet opvolgen van adviezen.