PDA

Bekijk Volledige Versie : 2000 bekeerde Marokkanen is reden voor een oorlogsverklaring ..



azulay
03-03-08, 14:35
De titel van het artikel luidt als volgt:

Het ministerie van religieuze zaken heeft de oorlog verklaard aan het bekeren tot het christendom.

Het ministerie van religieuze zaken heeft alarm geslagen nadat ze erachter kwamen dat meer dan 2000 Marokkanen zich hebben bekeerd tot het christendom. De campagne om dit etgen et gaan heeft een koranvers als naam gekregen: "De joden en christenen zullen je nooit accepteren totdat je tot hun religie bekeert."
http://www.almassae.press.ma/

Voor jullie info: Alleen al op het bezit van christelijke materiaal staat er een gevangenisstraf op in Marokko.

Wortel
03-03-08, 15:13
Gelukkig dat je in een gewoon gesprek op straat tenminste nog wel kunt zeggen dat je christen bent, zo leerde mijn ervaring.

Morosian
03-03-08, 15:57
Opmerkelijk, lachwekkend, verontrustend.

mark61
03-03-08, 16:22
Opmerkelijk, lachwekkend, verontrustend.

Ik weet niet. Ergens is het een vorm van cultuurimperialisme. En als je ziet hoe soms in NL wordt gereageerd op inboorlingen die zich bekeren tot...

Ourzazate
03-03-08, 16:30
Voor jullie info: Alleen al op het bezit van christelijke materiaal staat er een gevangenisstraf op in Marokko.


Niet liegen Azulay.

Er zijn tig kerken/christelijke gebedsplaatsen/kloosters in Marokko. Op christelijk materiaal staat helemaal geen gevangenisstraf. Zowel joden als christenen genieten in Marokko volledige vrijheid van godsdienstbeleving en uitoefening daarop.

azulay
03-03-08, 16:38
Niet liegen Azulay.

Er zijn tig kerken/christelijke gebedsplaatsen/kloosters in Marokko. Op christelijk materiaal staat helemaal geen gevangenisstraf. Zowel joden als christenen genieten in Marokko volledige vrijheid van godsdienstbeleving en uitoefening daarop.


Ik heb het niet over fransen of spanjaarden die christelijk zijn. Joden hebben ook het recht om hun geloof te belijden. Ik heb het over Marokkanen.

Vorig jaar nog hebben tientallen advocaten zich vrijwillig beschikbaar gesteld om een bekeerde die de gevangenis in moest te verdedigen. Als e het Marokkaanse nieuws volgde dan had je het geweten. Het heeft namelijk lange tijd het nieuws gedomineerd.

Bij een lezing van Ahmed Assid, professor in Rabat, vorig jaar in Rotterdam zei hij het volgende: Een van mijn studenten kwam ineens niet meer opdagen, bij navraag bleek hij opgepakt te zijn voor het verkregen van christelijke materiaal per post...

Het heeft niets met liegen, maar het is de realiteit.

Tinky
03-03-08, 18:49
Ik heb het niet over fransen of spanjaarden die christelijk zijn. Joden hebben ook het recht om hun geloof te belijden. Ik heb het over Marokkanen.

Vorig jaar nog hebben tientallen advocaten zich vrijwillig beschikbaar gesteld om een bekeerde die de gevangenis in moest te verdedigen. Als e het Marokkaanse nieuws volgde dan had je het geweten. Het heeft namelijk lange tijd het nieuws gedomineerd.

Bij een lezing van Ahmed Assid, professor in Rabat, vorig jaar in Rotterdam zei hij het volgende: Een van mijn studenten kwam ineens niet meer opdagen, bij navraag bleek hij opgepakt te zijn voor het verkregen van christelijke materiaal per post...

Het heeft niets met liegen, maar het is de realiteit.

Het is war on terrorism... Veel terroristen bekeren zich tot het Joden en/of Christendom. Daarom worden ze opgepakt. et heeft niets met het geloof te maken.Overigens wordt in Marokko macht ontleend aan de Islam. Dus concurrentie kunnen ze niet goed hebben.

Olive Yao
03-03-08, 18:53
Gelukkig dat je in een gewoon gesprek op straat tenminste nog wel kunt zeggen dat je christen bent, zo leerde mijn ervaring.
Maar je bent geen tot christen bekeerde marokkaan.

Olive Yao
03-03-08, 18:54
Wat voor godsdienst hadden "Marokkanen" voor de komst van de Islam?
Diverse?

mark61
03-03-08, 18:59
Diverse?

Misschien bedoelt ie wel dat 'Marokkaan' wordt gedefinieerd door 'islam'. Geen islam, geen Marokkaan.

Julien
03-03-08, 23:53
Wat voor godsdienst hadden "Marokkanen" voor de komst van de Islam?

Christen.. (voor een deel)

Tinky
04-03-08, 20:37
De titel van het artikel luidt als volgt:

Het ministerie van religieuze zaken heeft de oorlog verklaard aan het bekeren tot het christendom.

Het ministerie van religieuze zaken heeft alarm geslagen nadat ze erachter kwamen dat meer dan 2000 Marokkanen zich hebben bekeerd tot het christendom. De campagne om dit etgen et gaan heeft een koranvers als naam gekregen: "De joden en christenen zullen je nooit accepteren totdat je tot hun religie bekeert."
http://www.almassae.press.ma/

Voor jullie info: Alleen al op het bezit van christelijke materiaal staat er een gevangenisstraf op in Marokko.


Miljoenen Marokkanen lijden onder de corruptie van het land. Het regime heeft allang de oorlog verklaard aan miljoenen Marokkanen. Kom jij je zorgen uiten om welgeteld 2000 Marokkanen. Hoe zit het dan met die andere miljoenen....

super ick
04-03-08, 21:39
Christen.. (voor een deel)

Marokkanen bestonden daarvoor niet. Voor de Islam bestond de bevolking van Marokko enkel uit berbers!

Julien
04-03-08, 23:44
Miljoenen Marokkanen lijden onder de corruptie van het land. Het regime heeft allang de oorlog verklaard aan miljoenen Marokkanen. Kom jij je zorgen uiten om welgeteld 2000 Marokkanen. Hoe zit het dan met die andere miljoenen....

Ziets als "er lijden wereldwijd honderden miljoenen onder oorlogsgeweld, waarom zou je je druk maken om die paar miljoen Palestijnen?"...

:moe:


Marokkanen bestonden daarvoor niet. Voor de Islam bestond de bevolking van Marokko enkel uit berbers!
Klopt. Wist ik ook. Maar Bilal vroeg zich af wat er daar voor de islam was; dat was onder andere het christendom..

Tinky
05-03-08, 00:00
Ziets als "er lijden wereldwijd honderden miljoenen onder oorlogsgeweld, waarom zou je je druk maken om die paar miljoen Palestijnen?"...



Klopt. Wist ik ook. Maar Bilal vroeg zich af wat er daar voor de islam was; dat was onder andere het christendom..

Klopt niet. De eerse mens was Marokkaan. ADAM en EVA hadden beide de Marokkaanse nationaliteit.Dusss:D

Wat een aanames...:moe: Wie zegt dat ik me druk maak om Palestijnen. Jouw vergelijking is overigens mank. Maar dat weet je zelf ook. Ten overvloedde leg ik 't toch even uit. Die gast die deze topicstartte maakt zich zogenaamd zorgen om Marokkanen. Vanuit die referentiekader doet het aantal namelijk wel. Als er ergens anders in de wereld miljoenen palestijnen worden onderdrukt, dan zou je een vergelijking kunnen maken. Maar in deze situatie dus niet. Voor alles duidelijkheid: ik ben tegen welke vorm van onderdrukking tegen wie dan ooK.

Julien
05-03-08, 00:14
Voor alles duidelijkheid: ik ben tegen welke vorm van onderdrukking tegen wie dan ooK.

O.k. zeg dit dan ook en ga niet de discriminatie van christenen door de Marokkaanse overheid bagetelliseren. Natuurlijk bestaat er nog erger leed, maar dat maakt deze discriminatie niet minder erg.

Tinky
05-03-08, 00:23
O.k. zeg dit dan ook en ga niet de discriminatie van christenen door de Marokkaanse overheid bagetelliseren. Natuurlijk bestaat er nog erger leed, maar dat maakt deze discriminatie niet minder erg.

De Marokkaanse overheid wil alleen de aandacht afleiden van de 'echte' problemen in het land waar de massa mee te maken heeft. Hiervoor creeren ze zelf 'kleine' problemen om de aandacht mee af te leiden van de echte issues. Ik weet dat dit enigzins vreemd of zelfs raar kan overkomen. Maar is een dictoriaal regime dat ook niet?

Coolassprov MC
05-03-08, 06:49
Precies wat ik verwachte van een azulay-''discussie''; politiek getinte frustratie die uitmond in leugens, fabeltjes, spokenverhalen, complottheorien en uitingen van vooringenomenheid en xenofobie.

Je hoeft ook niet verder te kijken dan zijn, beide racistische en fascistische sig.

Vraag azulay hoe tolerant onze ''vrijgevochten'' Amazigh-broeders,
daarboven in het Rif-gebergte,
zijn; van Nador, Ben Taib tot Kabdani en etc.;
als je het daar in je botte kop haalt om met je partner over straat te gaan, denken ze dat zij een hoer moet zijn en jij een brutale, ongeneerde hoerenloper.


Maar je bent geen tot christen bekeerde marokkaan.

Ben je weleens in Marokko geweest?
Wat weet je van de Marokkaanse demografie?
Wordt een joodse of christelijk opgestelde trouw-akte, die van de officiele afwijkt, in Nederland geaceppteerd?
Nee? In marokko wel..

Coolassprov MC
05-03-08, 07:05
O.k. zeg dit dan ook en ga niet de discriminatie van christenen door de Marokkaanse overheid bagetelliseren. Natuurlijk bestaat er nog erger leed, maar dat maakt deze discriminatie niet minder erg.

Wat je hier claimt te bevechten is precies jouw gedrag in de topics waar je je niet vinden kan; verschil is dat jouw aanname een product van je dikke duim is.

Vroeger heette zulk gedrag; ''hypocrisie''

super ick
05-03-08, 08:21
Klopt. Wist ik ook. Maar Bilal vroeg zich af wat er daar voor de islam was; dat was onder andere het christendom..

In egypte verbaasde ik me er over hoe weinig mensen wisten van hun rijke geschiedenis. Alles wilden ze erover weten.

H.P.Pas
05-03-08, 08:45
In egypte verbaasde ik me er over hoe weinig mensen wisten van hun rijke geschiedenis. Alles wilden ze erover weten.

Arabisch cultureel imperialisme, het afkappen van de verbinding met het voor-islamitische verleden, is een belangrijke draad in 'An islamic journey' van V.S. Naipaul.
De Boeddha-opblazende Taliban staan wat dat betreft in een lange traditie. Schaap wil overigens Naipaul niet lezen, omdat hij een wortelverloochenaar zou zijn.

mark61
05-03-08, 09:02
Arabisch cultureel imperialisme, het afkappen van de verbinding met het voor-islamitische verleden, is een belangrijke draad in 'An islamic journey' van V.S. Naipaul.
De Boeddha-opblazende Taliban staan wat dat betreft in een lange traditie. Schaap wil overigens Naipaul niet lezen, omdat hij een wortelverloochenaar zou zijn.

Arabisch imperialisme is het niet; tenslotte waren veel Arabieren christenen voor de komst van de islam. Het is de islam die het totalitaire trekje heeft van het taboe verklaren van alles wat voor de islam gebeurde, het afsnijden van de traditie. Dat was de Djahiliyya, de tijd van de Grote Onwetendheid.

Nothing you need to know about that, behalve de bekende one-liners dat de oude Arabieren veelgodenaanbidders waren die aan babymoord deden.

Schaap leest sowieso geen literatuur, want dat is nutteloze mooipraterij. Pol Pot zei het hem na. Overigens vind ik wel dat Naipaul een eh gechargeerde kijk op de islam heeft. Hij was al negatief toen hij zijn 'ontdekkingsreis' begon. Desondanks interessant om te lezen, als je de bias in je achterhoofd houdt. Naipaul als bounty-oomtomintellectueel...

Coolassprov MC
05-03-08, 09:08
Arabisch cultureel imperialisme, het afkappen van de verbinding met het voor-islamitische verleden, is een belangrijke draad in 'An islamic journey' van V.S. Naipaul.
De Boeddha-opblazende Taliban staan wat dat betreft in een lange traditie. Schaap wil overigens Naipaul niet lezen, omdat hij een wortelverloochenaar zou zijn.


Goeie vergelijking; Afghanistan met Marokko. :knife_hea

mark61
05-03-08, 09:12
Goeie vergelijking; Afghanistan met Marokko. :knife_hea

Dat was het onderwerp niet, maar wellicht is de discussie te hoog gegrepen voor je.

Coolassprov MC
05-03-08, 09:13
Arabisch imperialisme is het niet; tenslotte waren veel Arabieren christenen voor de komst van de islam. Het is de islam die het totalitaire trekje heeft van het taboe verklaren van alles wat voor de islam gebeurde, het afsnijden van de traditie. Dat was de Djahiliyya, de tijd van de Grote Onwetendheid.

Als dat zo was; was dat wel gebleken uit de demografie. En was Spanje onherkenbaar verminkt onder de islamitische heerschappij; integendeel; Andalusie is meer cultureel verrijkt dan welk gedeelte van Europa.

Het waren niet de moslims die 10miljoen indianen afslachtten om er een meerstatenland te stichten dat ''Justice And Equality For All'' predikt.

Wie claimen hier op dit forum en daarbuiten trouwens authoriteit op basis van ''de dominante cultuur''?

Coolassprov MC
05-03-08, 09:15
Dat was het onderwerp niet, maar wellicht is de discussie te hoog gegrepen voor je.


Blij voor je dat je ziet dat Afghanistan niet het onderwerp van deze discussie is. :knife_hea

Coolassprov MC
05-03-08, 09:25
De titel van het artikel luidt als volgt:

Het ministerie van religieuze zaken heeft de oorlog verklaard aan het bekeren tot het christendom.

Het ministerie van religieuze zaken heeft alarm geslagen nadat ze erachter kwamen dat meer dan 2000 Marokkanen zich hebben bekeerd tot het christendom. De campagne om dit etgen et gaan heeft een koranvers als naam gekregen: "De joden en christenen zullen je nooit accepteren totdat je tot hun religie bekeert."
http://www.almassae.press.ma/

Voor jullie info: Alleen al op het bezit van christelijke materiaal staat er een gevangenisstraf op in Marokko.


Je bent hier eerder betrapt op het geven van een ''eigen interpretatie/vertaling'' van een Arabisch artikel (egyptisch artikel). Waarom zouden niet-Arabisch sprekenden jouw ''interpretatie/vertaling'' van dit Arabisch artikel voor zoete koek moeten nemen?

Ps. wat doet een arabierenhater als jij met de arabische media als bron?

Coolassprov MC
05-03-08, 09:39
Ik heb het niet over fransen of spanjaarden die christelijk zijn. Joden hebben ook het recht om hun geloof te belijden. Ik heb het over Marokkanen.

Vorig jaar nog hebben tientallen advocaten zich vrijwillig beschikbaar gesteld om een bekeerde die de gevangenis in moest te verdedigen. Als e het Marokkaanse nieuws volgde dan had je het geweten. Het heeft namelijk lange tijd het Marokkaanse nieuws gedomineerd.

Bij een lezing van Ahmed Assid, professor in Rabat, vorig jaar in Rotterdam zei hij het volgende: Een van mijn studenten kwam ineens niet meer opdagen, bij navraag bleek hij opgepakt te zijn voor het verkregen van christelijke materiaal per post...

Het heeft niets met liegen, maar het is de realiteit.

Say no more...

Coolassprov MC
05-03-08, 09:53
In egypte verbaasde ik me er over hoe weinig mensen wisten van hun rijke geschiedenis. Alles wilden ze erover weten.

Dat komt doordat onwetenden slechts contact kunnen hebben met onwetenden.

daddy
05-03-08, 10:25
In egypte verbaasde ik me er over hoe weinig mensen wisten van hun rijke geschiedenis. Alles wilden ze erover weten.

Ik heb gezien dat Wilders jouw O.T tekst heeft overgenomen om in zijn film te gebruiken.Het is wel duidelijk dat hij hier op M.nl is geweest.

"Een volk dat voor korannen zwicht verliest meer blalalalala....

PS: Heb jij ook op hem gestemd?

Coolassprov MC
05-03-08, 10:53
Ik heb gezien dat Wilders jouw O.T tekst heeft overgenomen om in zijn film te gebruiken.Het is wel duidelijk dat hij hier op M.nl is geweest.

"Een volk dat voor korannen zwicht verliest meer blalalalala....

PS: Heb jij ook op hem gestemd?


Ze verlangen weer terug naar de donkere middeleeuwen; van heksenjachten, kruistochten en boekverbrandingen.

H.P.Pas
05-03-08, 12:48
Schaap leest sowieso geen literatuur, want dat is nutteloze mooipraterij. Pol Pot zei het hem na.

Hij heeft in deze ook Batavus Droogstoppel aan zijn zijde.

Julien
05-03-08, 12:57
Wat je hier claimt te bevechten is precies jouw gedrag in de topics waar je je niet vinden kan; verschil is dat jouw aanname een product van je dikke duim is.

Vroeger heette zulk gedrag; ''hypocrisie''

Kijk eerst maar in de spiegel en zeg dit tegen jezelf..

Het is altijd lachwekkend om te zien hoe mensen moord en brand schreeuwen als moslims worden gediscrimineerd, maar zodra het om niet-moslims gaat, dit bagetelliseren..

mark61
05-03-08, 13:22
Hij heeft in deze ook Batavus Droogstoppel aan zijn zijde.

Oh ja dat was mijn onbewuste associatie eigenlijk.

David
05-03-08, 13:24
Hebben ze dat daar, een ministerie van religieuze zaken? :haha:

Charlus
05-03-08, 13:28
Hebben ze dat daar, een ministerie van religieuze zaken? :haha:
Het ministerie van Waarheid.

H.P.Pas
05-03-08, 13:50
Het ministerie van Waarheid.

- oorlog is vrede
- vrijheid is slavernij
- onwetendheid is kracht

:tik:

Coolassprov MC
05-03-08, 14:29
- oorlog is vrede
- vrijheid is slavernij
- onwetendheid is kracht

:tik:

bezetting is bevrijding
oorlog is vrede

Coolassprov MC
05-03-08, 14:31
Het is altijd lachwekkend om te zien hoe mensen moord en brand schreeuwen als moslims worden gediscrimineerd, maar zodra het om niet-moslims gaat, dit bagetelliseren..

En dat moet nog aangetoond worden; seksueel misbruikt kleutertje.

Ben benieuwd hoe goed jouw Arabisch is; om dat aan te tonen a.h.v. dat artikel.

Coolassprov MC
05-03-08, 14:33
Het ministerie van Waarheid.

Binnen de Nederlandse landsgrenzen noemen ze dat RijksVoorlichtingsDienst.

super ick
05-03-08, 15:51
Dat komt doordat onwetenden slechts contact kunnen hebben met onwetenden.

Onwetendheid is voor jou alles wat jou stompzinnige eenrichtingsbrein te boven gaat, en dat is veel!

Dat je denkt mij als onwetend te kunnen bestempelen is tot daar aan toe maar waar haal je toch de arrogantie vandaan om vanuit je krotwoning te kunnen bepalen dat de mensen die ik in Egypte gesproken heb te bestempelen als onwetend? Mensen van de universiteit van Cairo nota bene. Ik heb daar met mensen gesproken die meer islam in hun gote teen hebben dan jij in je hele lijf. De manier van discussie zoals jij die voert strookt op generlei wijze met de islam. Jij bruist van gefrustreerdheid en misvormdheid.
Je bent nog dommer dan ik al aannam.

Julien
05-03-08, 15:51
En dat moet nog aangetoond worden; seksueel misbruikt kleutertje.

Ben benieuwd hoe goed jouw Arabisch is; om dat aan te tonen a.h.v. dat artikel.

gefrustreerd ezeltje.. dit topic gaat over discriminatie van christenen in Marokko; dat jij dit loopt te ontkennen of te bagetelliseren, zegt genoeg over jouw hypocriete en discrimenerende houding.

Azulay vertaalde het als volgt:
"Het ministerie van religieuze zaken heeft alarm geslagen nadat ze erachter kwamen dat meer dan 2000 Marokkanen zich hebben bekeerd tot het christendom. De campagne om dit tegen te gaan.."

Of vind jij het geen discriminatie als de regering van een land het geloof van een bepaalde minderheid de oorlog verklaart?