PDA

Bekijk Volledige Versie : VN-rapport: 'Palestijns terrorisme is onvermijdelijk gevolg Israelische bezetting.'



VerbalSmaeel
03-03-08, 21:19
Report: Israeli occupation causes terror

By BRADLEY S. KLAPPER, Associated Press Writer
Tue Feb 26, 6:11 PM ET



GENEVA - A report commissioned by the United Nations says Palestinian terrorism is the "inevitable consequence" of Israeli occupation — a claim Israel rejected Tuesday as inflammatory.

ADVERTISEMENT


The report — posted on the U.N. Human Rights Council's Web site — says that while Palestinian terrorist acts are deplorable, "they must be understood as being a painful but inevitable consequence of colonialism, apartheid or occupation."

The report accuses the Jewish state of acts and policies consistent with all three.

As long as there is occupation, there will be terrorism, says the author, John Dugard, an independent investigator on the Israeli-Palestinian conflict and a South African lawyer who campaigned against apartheid in the 1980s.

Dugard says in the report that "common sense ... dictates that a distinction must be drawn between acts of mindless terror, such as acts committed by al-Qaida, and acts committed in the course of a war of national liberation against colonialism, apartheid or military occupation."

The report calls for an end to the Israeli occupation, citing the country's checkpoints and roadblocks restricting Palestinian movement, house demolitions and the "Judaization" of Jerusalem.

Until the occupation is ended, "peace cannot be expected, and violence will continue," the report says.

Israel's U.N. ambassador in Geneva rejected Dugard's analysis and questioned his objectivity.

"Dugard will better serve the cause of peace by ceasing to enflame the hatred between Israelis and Palestinians, who have embarked on serious talks to solve this contentious situation," Itzhak Levanon said.

"The common link between al-Qaida and the Palestinian terrorists is that both intentionally target civilians with the mere purpose to kill," he said.

Israeli-Palestinian peace talks were relaunched in November after a seven-year lapse, but have been marred by ongoing Israeli construction in disputed areas and by Palestinian rocket attacks from the Hamas-controlled Gaza Strip.

The 25-page report will be presented next month to the 47-nation rights council, which has been criticized — even by its founder, former U.N. Secretary-General Kofi Annan — for spending most of its time reproaching one government, Israel's, over alleged abuses.

Dugard was appointed in 2001 as an unpaid expert to investigate only violations by the Israeli side, prompting Israel and the U.S. to dismiss his reports as one-sided.

Israel refused to allow Dugard to conduct a U.N.-mandated fact-finding mission on its Gaza offensive in 2006.

http://news.yahoo.com/s/ap/20080226/ap_on_re_mi_ea/un_israel

VN-rapport: http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refworld/rwmain?docid=47baaa262

Aït Ayt
04-03-08, 18:15
Report: Israeli occupation causes terror
[/url]


Israeli occupation = terror

Coolassprov MC
05-03-08, 07:41
Israeli occupation = terror

De meest gruwelijke vorm van terrorisme komt toch wel in de vorm van bezetting.

Hier in het westen moet je echter blank of blond zijn om het menselijke begrippen te kunnen laten regenen.

Morosian
05-03-08, 09:15
Hier in het westen moet je echter blank of blond zijn om het menselijke begrippen te kunnen laten regenen.

Zo ken ik je weer. Overlopend van ongenuanceerde haat en frustratie.

Waar het gaat om menselijk begrip voor de ellende van de Israëlische bezetting, die is er wel zeker. Tibet wordt ook al decennia lang bezet, maar daar hoor je hier niemand over, ook de niet-blonde niet-blanken niet.

Coolassprov MC
05-03-08, 12:01
Zo ken ik je weer. Overlopend van ongenuanceerde haat en frustratie.

Blijf bij het onderwerp.


Waar het gaat om menselijk begrip voor de ellende van de Israëlische bezetting, die is er wel zeker.

Blijf bij het onderwerp.


Tibet wordt ook al decennia lang bezet, maar daar hoor je hier niemand over, ook de niet-blonde niet-blanken niet.

Blijf bij het onderwerp.

Morosian
05-03-08, 15:37
Hier in het westen moet je echter blank of blond zijn om het menselijke begrippen te kunnen laten regenen.

Blijf bij het onderwerp.

Coolassprov MC
05-03-08, 15:49
Blijf bij het onderwerp.

VN is geen westers initiatief?

Morosian
05-03-08, 16:09
VN is geen westers initiatief?

Huid- en haarkleur zijn onderwerp?

Coolassprov MC
05-03-08, 16:22
Huid- en haarkleur zijn onderwerp?

Indirect wel;

en dat bewijst dit VN-rapport weer als 't gevolg ''terreur'' genoemd wordt, maar de oorzaak niet.

VN= onderwerp->
VN= westers->
Westers= blank, blond

Charlus
05-03-08, 16:27
<...>Indirect wel;

en dat bewijst dit VN-rapport weer als 't gevolg ''terreur'' genoemd wordt, maar de oorzaak niet.

VN= onderwerp->
VN= westers->
Westers= blank, blond
Ik ben een neger. Een witte neger.

super ick
05-03-08, 16:40
De meest gruwelijke vorm van terrorisme komt toch wel in de vorm van bezetting.

Hier in het westen moet je echter blank of blond zijn om het menselijke begrippen te kunnen laten regenen.

Nee je moet op maroc.nl allochtoon zijn om alleen over de misdaden van israel te blaten en verder nergens op te reageren.
Moslims die moslims opblazen in veel grotere getallen.
Moslims die genocide en zuiveringen toepassen op veel grotere schaal dan er slachtoffers vallen bij misdaden van Israel.
Hele bevolkingsgroepen worden gescheiden en ineens gedeporteerd naar een ander gebied zoals Iran gedaan heeft met de Koerden. Vele malen rigoreuzer dan Israel dat doet.

Het gaat allang niet meer om de Palestijnen maar om anti-israel zijn. Israelhaat wordt al meegegeven aan kleuters, zelfs de kleuters in Nederland weten al dat ze Joden haten terwijl ze er nog nooit 1 ontmoet hebben. Palestijnen zijn een mooie bliksemafleider een politieke zondebok.
Libanon heeft enekele jaren terug nog huisgehouden in een Palestijns vluchtelingenkamp.
Of dwaal ik te ver af naar je zin?

Mensen zijn tot slechte dingen in staat. Geloven is geen garantie voor goed doen, afkomst ook niet.
Wat wel meespeelt is over welke middelen je beschikt om kwaad te doen. Het is niet moeilijk jezelf op de borst te rammen dat je israel niet met de grond gelijk maakt als je het niet kunt.
Dus blijft er niets anders over om zo hard mogelijk in de slachtofferrol te kruipen.

Dag in dag uit worden er raketten op israel afgevuurd. Dan kan in jou ogen goede redenen hebben maar dat wil nog niet zeggen dat 'de ontvanger' ze dan maar tot in einde van dagen moet opvangen.

Witte78
05-03-08, 16:49
Indirect wel;

en dat bewijst dit VN-rapport weer als 't gevolg ''terreur'' genoemd wordt, maar de oorzaak niet.

VN= onderwerp->
VN= westers->
Westers= blank, blond

Jij = westers

Morosian
05-03-08, 16:52
VN= onderwerp->
VN= westers->
Westers= blank, blond

Daar trapt Musti misschien in, maar ik niet.

Coolassprov MC
06-03-08, 10:52
Ik ben een neger. Een witte neger..

een albino ben je; pigmentloos en zeldzaam :stout:

Coolassprov MC
06-03-08, 10:53
Nee je moet op maroc.nl allochtoon zijn om alleen over de misdaden van israel te blaten en verder nergens op te reageren.


Verder dan dit magnifieke ''argument'' van je heb ik niet gelezen.

Coolassprov MC
06-03-08, 10:55
Jij = westers

Van de Noord naar de Zuid,
Van de Oost naar de West,
Brengen wij uit alle landen het Best,

Coolassprov MC
06-03-08, 10:57
Libanon heeft enekele jaren terug nog huisgehouden in een Palestijns vluchtelingenkamp.
Of dwaal ik te ver af naar je zin?

Daar had ik hier een topic over geopend; meerdere topics; zelfde reacties; zelfde mensen.

Zoek het op; zou ik zeggen! :stout:

knuppeltje
06-03-08, 11:44
Van de Noord naar de Zuid,
Van de Oost naar de West,
Brengen wij uit alle landen het Best,


Naar alle landen...... :stout:

Aït Ayt
06-03-08, 12:50
Blijf bij het onderwerp.



Blijf bij het onderwerp.



Blijf bij het onderwerp.


nee want het mag niet over shitraël gaan..

super ick
06-03-08, 13:04
Verder dan dit magnifieke ''argument'' van je heb ik niet gelezen.

Begrijpelijk het is hetzelfde als jou: Hier in het westen moet je echter blank of blond zijn om het menselijke begrippen te kunnen laten regenen.

super ick
06-03-08, 13:06
Daar had ik hier een topic over geopend; meerdere topics; zelfde reacties; zelfde mensen.

Zoek het op; zou ik zeggen! :stout:

Ik dacht dat jij niet verder had gelezen?

Wat vind je van de deportatie van Koerden door Iran?

koeskoesje
03-12-11, 19:55
Wat vind je van de deportatie van Koerden door Iran?

:kotsen:

Kortman
03-12-11, 23:43
Ik dacht dat dit forum: Nieuws van de DAG heet .

koeskoesje
05-12-11, 13:06
Ik dacht dat dit forum: Nieuws van de DAG heet .

Nieuws bestaat niet; tenzij je wacht op seksueel misbruik met cavia's binnen de kerkelijke muren.

knuppeltje
05-12-11, 13:52
Nieuws bestaat niet; tenzij je wacht op seksueel misbruik met cavia's binnen de kerkelijke muren.

Misschien zouden cavia's volgen Van het Reve ook katholieke dieren zijn, en dan zou dat dus heel goed mogelijk zijn. Mogelijk is daarom nu de cavia-politie in het leven geroepen. :confused:

koeskoesje
05-12-11, 14:34
Misschien zouden cavia's volgen Van het Reve ook katholieke dieren zijn, en dan zou dat dus heel goed mogelijk zijn. Mogelijk is daarom nu de cavia-politie in het leven geroepen. :confused:

ik kan wachten op seks met wie dan ook.

zoals ze zeggen in de leger; er bestaat niks als een verkeerd gat