PDA

Bekijk Volledige Versie : Boete voor uitschelden Marokkaan



Bart
05-03-08, 12:07
Marokkaan Osama noemen strafbaar

AMSTERDAM - Een vrouw uit Maastricht kreeg een vette boete omdat ze haar Marokkaanse buurman voor 'Osama bin Laden' had uitgemaakt.

Volgens de politierechter in Limburg is dat 'opzettelijke belediging'. Hij veroordeelde een vrouw uit de Maastrichtse wijk Nazareth tot een onvoorwaardelijke boete van 350 euro, zo meldt de Limburger.

Ze schold haar buurman, een praktiserend moslim, oktober 2006 tijdens een burenruzie uit voor Osama.

'In de maatschappelijke Nederlandse context van vandaag de dag zonder meer een belediging, zeker als de uiting gericht is tegen een buurman met een moslimachtergrond', aldus de politierechter, in de krant.

Ook niet in haar voordeel was de toevoeging: 'Vuile moslim, rot op naar je eigen land'.

De officier van justitie had een boete geëist van 700 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.

www.telegraaf.nl

delirious
05-03-08, 13:29
En terecht!!

Heb de kop gezien bij de Krant van Zwakker Nederand, vette letters in een zwart blok.
Volgens mij wil de racistische eindredacteur hier mee zeggen dat het belachelijk is dat deze "heldin" een boete krijgt. Vervolgens laten ze een batterij gekkegeert groupies reageren met de meest smerige opmerkingen.

De rioolkrant met de grootste oplage!
Zegt veel over de Hollander anno 2008, de NSB-er in 'm komt omhoog.

Morosian
05-03-08, 14:30
Zegt veel over de Hollander anno 2008, de NSB-er in 'm komt omhoog.

Lekker makkelijk, dat generaliseren.

Max Stirner
05-03-08, 15:24
Marokkaan Osama noemen strafbaar

AMSTERDAM - Een vrouw uit Maastricht kreeg een vette boete omdat ze haar Marokkaanse buurman voor 'Osama bin Laden' had uitgemaakt.

Volgens de politierechter in Limburg is dat 'opzettelijke belediging'.

www.telegraaf.nl


Duh .... ze hadden ruzie.

Vrij logisch dat je dan iemand probeert te beledigen en hem dus niet uitscheldt voor 'Dalai Lama' ....

tr_imparator
06-03-08, 11:28
Duh .... ze hadden ruzie.

Vrij logisch dat je dan iemand probeert te beledigen en hem dus niet uitscheldt voor 'Dalai Lama' ....


Ze kon ook klootzak, idioot, sinterklaas of pisvlek zeggen.

Max Stirner
06-03-08, 12:52
Ze kon ook klootzak, idioot, sinterklaas of pisvlek zeggen.

..... denk:


(Of: pleurislijer, h**renkind, moedern**ker, slijmjurk, dropl*l .....'baardaap' is daarentegen waarschijnlijk al weer een twijfelgevalletje volgens deze wijze rechter .... )


Magoed, de boodschap was in ieder geval duidelijk: ze vond de buurman niet zo'n aardige man.

Slinger
06-03-08, 16:05
Marokkaan Osama noemen strafbaar

AMSTERDAM - Een vrouw uit Maastricht kreeg een vette boete omdat ze haar Marokkaanse buurman voor 'Osama bin Laden' had uitgemaakt.

Volgens de politierechter in Limburg is dat 'opzettelijke belediging'. Hij veroordeelde een vrouw uit de Maastrichtse wijk Nazareth tot een onvoorwaardelijke boete van 350 euro, zo meldt de Limburger.

Ze schold haar buurman, een praktiserend moslim, oktober 2006 tijdens een burenruzie uit voor Osama.

'In de maatschappelijke Nederlandse context van vandaag de dag zonder meer een belediging, zeker als de uiting gericht is tegen een buurman met een moslimachtergrond', aldus de politierechter, in de krant.

Ook niet in haar voordeel was de toevoeging: 'Vuile moslim, rot op naar je eigen land'.

De officier van justitie had een boete geëist van 700 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.

www.telegraaf.nl

Het wordt nu wel heel ernstig in dit land. Als je ruzie met iemand hebt en hem eens lekker uitscheldt, dan kun al een veroordeling aan je broek krijgen. Als het tenminste maar een allochtoon is die je uitscheldt.

1973Tanger
06-03-08, 16:10
Het wordt nu wel heel ernstig in dit land. Als je ruzie met iemand hebt en hem eens lekker uitscheldt, dan kun al een veroordeling aan je broek krijgen. Als het tenminste maar een allochtoon is die je uitscheldt.


Door je autochtone buurman stelselmatig voor NSB'er uit te maken kan je ook bestraft worden. Daar zit geen willekeur in zoals jij weer denkt.

Slinger
06-03-08, 16:20
Door je autochtone buurman stelselmatig voor NSB'er uit te maken kan je ook bestraft worden. Daar zit geen willekeur in zoals jij weer denkt.

Dan kunnen er nog heel wat veroordelingen volgen. Kijk de archieven van Maroc.nl maar eens na.

Tomas
06-03-08, 16:20
Door je autochtone buurman stelselmatig voor NSB'er uit te maken kan je ook bestraft worden. Daar zit geen willekeur in zoals jij weer denkt.

Ik weet het niet, maar betwijfel dit ten zeerste. Een paar jaar geleden werden de leerkrachten op een basisschool bij ons in de buurt bijna elke avond/namiddag bedreigd en uitgescholden. Je weet wel: voor hoer enzo. (Je mag één keer raden naar de afkomst van de bedreigers.) En soms werden ze zelfs met flesjes bekogeld. De politie kon niks doen, was hun antwoord. Daar waren de vergrijpen te klein en te onbelangrijk voor. Er moest dus een heel langdurig en kostbaar circus opgestart worden vanuit de gemeente met sociaalwerkers, hufterbestendige hekken en alternatieve hangplekken. Arresteren en opsluiten was geen optie. Deze uitspraak verbaast mij dus wel een beetje. Niet dat ik het erg vind dat hier zo rechtgesproken is, maar er bekruipt mij wel iets van rechtsongelijkheid door nog altijd overdreven politiek correcte rechters.

1973Tanger
06-03-08, 16:23
Dan kunnen er nog heel wat veroordelingen volgen. Kijk de archieven van Maroc.nl maar eens na.

Dan moeten er wel mensen opstaan die daar een zaak van willen maken. Die Marokkaan in Limburg had daar blijkbaar de nodige moeite voor genomen. Die heeft de juiste weg bewandeld.

1973Tanger
06-03-08, 16:27
Ik weet het niet, maar betwijfel dit ten zeerste. Een paar jaar geleden werden de leerkrachten op een basisschool bij ons in de buurt bijna elke avond/namiddag bedreigd en uitgescholden. Je weet wel: voor hoer enzo. (Je mag één keer raden naar de afkomst van de bedreigers.) En soms werden ze zelfs met flesjes bekogeld. De politie kon niks doen, was hun antwoord. Daar waren de vergrijpen te klein en te onbelangrijk voor. Er moest dus een heel langdurig en kostbaar circus opgestart worden vanuit de gemeente met sociaalwerkers, hufterbestendige hekken en alternatieve hangplekken. Arresteren en opsluiten was geen optie. Deze uitspraak verbaast mij dus wel een beetje. Niet dat ik het erg vind dat hier zo rechtgesproken is, maar er bekruipt mij wel iets van rechtsongelijkheid door nog altijd overdreven politiek correcte rechters.

Bij een civielrechtelijke procedure, kan de politie weinig van betekenis zijn. Niemand heeft blijkbaar juridische stappen ondernomen en is het blijkbaar alleen bij verontwaardiging gebleven.

Slinger
06-03-08, 16:29
Dan moeten er wel mensen opstaan die daar een zaak van willen maken. Die Marokkaan in Limburg had daar blijkbaar de nodige moeite voor genomen. Die heeft de juiste weg bewandeld.


Nee, uit het bericht blijkt dat er een strafrechtzaak in gang was gezet. Dat moet van de politie en daarna van justitie uitgaan. Dat gebeurt lang niet in alle gevallen, zie het bericht van Thomas.

1973Tanger
06-03-08, 16:38
Nee, uit het bericht blijkt dat er een strafrechtzaak in gang was gezet. Dat moet van de politie en daarna van justitie uitgaan. Dat gebeurt lang niet in alle gevallen, zie het bericht van Thomas.

In dit geval blijkbaar dus wel. Niemand dan alleen de betrokken zelf kunnen op de hoogte zijn dat er ook strafrechtelijk vervolgbare feiten zich tussen de buren in kwestie heeft voorgedaan.

Slinger
06-03-08, 17:20
In dit geval blijkbaar dus wel. Niemand dan alleen de betrokken zelf kunnen op de hoogte zijn dat er ook strafrechtelijk vervolgbare feiten zich tussen de buren in kwestie heeft voorgedaan.

Juist, in dit geval wel. Dat tekent de willekeur.

delirious
06-03-08, 17:52
Het wordt nu wel heel ernstig in dit land. Als je ruzie met iemand hebt en hem eens lekker uitscheldt, dan kun al een veroordeling aan je broek krijgen. Als het tenminste maar een allochtoon is die je uitscheldt.



:lol:

IbnRushd
06-03-08, 18:22
Het wordt nu wel heel ernstig in dit land. Als je ruzie met iemand hebt en hem eens lekker uitscheldt, dan kun al een veroordeling aan je broek krijgen. Als het tenminste maar een allochtoon is die je uitscheldt.

Inderdaad. O wee als je een (allochtoonse) jood een hitler noemt, dan zijn de rapen gaar.

Tomas
06-03-08, 19:15
...en is het blijkbaar alleen bij verontwaardiging gebleven.

Nou verontwaardiging is niet het juiste woord. Je moet nagaan dat het twee locaties zijn en op één na, alleen maar vrouwelijke leerkrachten. Doodsbang is een beter woord, dan verontwaardiging.

Magoed, ik weet niets van recht enzo. Als je gelijk hebt, dan is het op z'n minst raar dat a. de politie en b. de gemeente dat niet suggereert.

Tomas
06-03-08, 19:18
Inderdaad. O wee als je een jood een hitler noemt, dan zijn de rapen gaar.

Dat klopt. Allemaal in het kader van overactieve politiek correcte rechters.

Een echte autochtone agent die nota bene door de wet beschermd is tegen beledigen, heeft minder kans. Dan moet de "dader" zelf vrijwillig toegeven dat het beledigend bedoelt is. En ik heb geen zin om dit recentelijke krantenartikel op te zoeken. Put maar uit je geheugen.

mulan
06-03-08, 19:49
Het wordt nu wel heel ernstig in dit land. Als je ruzie met iemand hebt en hem eens lekker uitscheldt, dan kun al een veroordeling aan je broek krijgen. Als het tenminste maar een allochtoon is die je uitscheldt.

Jij romantiseert wel weer alles als je het uitkomt he. Lekker uitscheldt?
Iets zegt me dat als een Marokkaan een autochtoon uit zou schelden voor tering kaaskop of whatever jij niet zou zeggen ..hij was toch alleen lekker aan het uitschelden. Dat weet jij,dat weet ik...alleen die hopeloze ontkenningsfase ...zeer amuserend.

sjaakie
06-03-08, 21:11
Inderdaad. O wee als je een (allochtoonse) jood een hitler noemt, dan zijn de rapen gaar.

Ja en dan heb je het nog tegen een levend wezen

Kan je na gaan als je het over een niet levend wezen hebt.

B.V. Mohamed is een ........

:moe:

Richard the Lionhart
07-03-08, 20:10
Tja. Het is ook maar net hoe het uit komt. Het ene moment zie je ze osama vereren als een grote held maar als het even niet uitkomt gelijk in de slachtoffer rol kruipen. ies diescriminatie magniet..