PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse student wordt slapend rijk



Marsipulami
05-03-08, 17:10
Slimme student wordt slapend rijk


Yde van Deutekom is slapende rijk aan het worden. De 22-jarige student ligt nu bijna drie weken op bed en sinds een paar dagen stroomt het geld binnen. De teller stond vanmorgen op 3. 400 euro. "Vrijwel dat hele bedrag is in nog geen vijf dagen binnengekomen. Als het zo doorgaat, ben ik echt de eerste Nederlander die slapend rijk wordt", lacht Yde vanuit zijn bed in het Nederlandse Zoetermeer.

Half uurtje uit bed
Op het bed staat een webcam gericht, zodat iedereen vanaf zijn website 'slapendrijk.nl' kan controleren of de student bouwkunde ook daadwerkelijk in bed ligt. "Ik ben hier echt 23,5 uur per etmaal. Ik gun mezelf een half uurtje per dag om wat eten klaar te maken, naar het toilet te gaan en te douchen, want ik wil wel fris blijven."

Sponsors
Het meeste geld verdient Yde aan bedrijven, die op zijn website kunnen adverteren en sponsors. "Voor de adverteerders wordt het steeds interessanter, omdat ik met de dag meer bezoekers krijg. Inmiddels zit ik al op 70.000 bezoekers op een ochtend. Toen ik net in bed lag, was ik zelf de hele dag druk bezig met het benaderen van bedrijven, maar nu komen ze vanzelf ", vertelt hij aan De Telegraaf.

Nog twee maanden
Dat hij miljonair zal worden, gelooft Yde niet. "Maar zo'n honderdduizend euro moet er wel inzitten". Hij wil zeker nog twee maanden in bed blijven liggen. "Op stap gaan zit er ook niet in, maar dat heb ik ervoor over. Want ik geloof in dit project." (vsv)