PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense IKEA rel....

Wizdom
05-03-08, 21:42
Denen verbolgen over Ikea

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 5 maart 2008 @ 21:20
Denen zijn verbolgen over de Zweedse meubelgigant Ikea. Onderzoekers ontdekten dat Ikea jarenlang de goedkope vloerbedekking naar Deense plaatsen benoemde. De duurdere meubels daarentegen dragen Zweedse namen.

De onderzoekers van de universiteit Kopenhagen en de Zuid-Deense Universiteit verwijten de woninginrichter Zweeds imperialisme. Zweedse namen zijn voor de beste producten, de bedden kregen Noorse namen, bij de stoelen en eettafels is aan Finland gedacht. Lager als een vloermat gaat het eigenlijk niet, klagen de onderzoekers: Denemarken is de voetveeg van het grotere buurland geworden. In een reactie ontkent het Zweedse concern opzet.

Joesoef
05-03-08, 22:27
En ik maar denken dat ze iemand in dienst hadden die de namen gewoon bedacht. Hebben ze gewoon een landkaart voor zich liggen :moe:.

Was mijn droombaan, namen bedenker bij Ikea.

Tinky
06-03-08, 13:17
Denen verbolgen over Ikea

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 5 maart 2008 @ 21:20
Denen zijn verbolgen over de Zweedse meubelgigant Ikea. Onderzoekers ontdekten dat Ikea jarenlang de goedkope vloerbedekking naar Deense plaatsen benoemde. De duurdere meubels daarentegen dragen Zweedse namen.

De onderzoekers van de universiteit Kopenhagen en de Zuid-Deense Universiteit verwijten de woninginrichter Zweeds imperialisme. Zweedse namen zijn voor de beste producten, de bedden kregen Noorse namen, bij de stoelen en eettafels is aan Finland gedacht. Lager als een vloermat gaat het eigenlijk niet, klagen de onderzoekers: Denemarken is de voetveeg van het grotere buurland geworden. In een reactie ontkent het Zweedse concern opzet.

Ik heb gehoord dat er al Zweedse vlaggen zijn verbarnd in Denemarken...Een groepje van ruim 100 man staat al dagen voor de Zweeds ambasade te demonsterren:alien: