PDA

Bekijk Volledige Versie : Het NCTb heeft het dreigingsalarm opgeschroefd naar het op één na hoogste niveau.



Joesoef
06-03-08, 07:02
'Kans op terroristische aanslag toegenomen'
Uitgegeven: 6 maart 2008 07:07
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 07:07

AMSTERDAM - De kans op een aanslag in Nederland is reëel te noemen. Dat zegt het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) donderdag in het Algemeen Dagblad.

Het NCTb heeft het dreigingsalarm opgeschroefd naar het op één na hoogste niveau. Tjibbe Joustra, landelijk terreurbestrijder, zou het dreigingsniveau hebben opgeschroefd van 'beperkt' naar 'substantieel'.

Aanleiding is aangekondigde anti-Koranfilm van Geert Wilders en het verlengen van de Uruzgan-missie, aldus het AD.

mark61
06-03-08, 07:05
Hij heeft tenslotte ook een hypotheek.

super ick
06-03-08, 08:07
Hij heeft tenslotte ook een hypotheek.

Een aanslag of een moord van de ene gek op de andere?

Tomas
06-03-08, 08:17
Zeker weer zo'n aktie van een of andere supermarkt keten in het kader van een of andere prijzenoorlog.

mark61
06-03-08, 08:18
Een aanslag of een moord van de ene gek op de andere?

Ach ja. Er vallen per jaar 75 mensen in NL met fatale gevolgen van een keukentrapje.

Tomas
06-03-08, 08:24
Ach ja. Er vallen per jaar 75 mensen in NL met fatale gevolgen van een keukentrapje.

Ik kan er niks aan doen, maar vind al die commotie en paniek eigenlijk wel leuk. Ik hoop stiekem toch wel op minstens 1 afgefikte ambassade.

Ja, mijn leven is inderdaad echt zo saai.

David
06-03-08, 09:31
Ik kan er niks aan doen, maar vind al die commotie en paniek eigenlijk wel leuk. Ik hoop stiekem toch wel op minstens 1 afgefikte ambassade.

Ja, mijn leven is inderdaad echt zo saai.


:haha:

mark61
06-03-08, 09:45
Ik kan er niks aan doen, maar vind al die commotie en paniek eigenlijk wel leuk. Ik hoop stiekem toch wel op minstens 1 afgefikte ambassade.

Ja, mijn leven is inderdaad echt zo saai.

:hihi:

Marsipulami
06-03-08, 23:36
'Kans op terroristische aanslag toegenomen'
Uitgegeven: 6 maart 2008 07:07
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 07:07

AMSTERDAM - De kans op een aanslag in Nederland is reëel te noemen. Dat zegt het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) donderdag in het Algemeen Dagblad.

Het NCTb heeft het dreigingsalarm opgeschroefd naar het op één na hoogste niveau. Tjibbe Joustra, landelijk terreurbestrijder, zou het dreigingsniveau hebben opgeschroefd van 'beperkt' naar 'substantieel'.

Aanleiding is aangekondigde anti-Koranfilm van Geert Wilders en het verlengen van de Uruzgan-missie, aldus het AD.

Terreuralarm (in België) teruggeschroefd tot normaal niveau


BRUSSEL - Het Coördinatieorgaan voor de Dreigingsanalyse (OCAD) heeft het verhoogde waakzaamheidsniveau voor de dreiging met aanslagen in het Brusselse teruggebracht tot niveau 2. Dat heeft het OCAD donderdagavond gemeld.

'Op basis van informatie waarover het OCAD beschikt en op basis van diverse elementen die uit het gerechtelijk onderzoek naar voren kwamen, kan het dreigingsniveau op korte termijn verder dalen', luidt het in het persbericht.

De aanwezigheid van de politie wordt teruggeschroefd naar het normale niveau, 'met behoud van de waakzaamheid met betrekking tot de algemene, latente dreiging'.

De voorzorgs- en veiligheidsmaatregelen die door het Crisiscentrum genomen werden in het kader van de verhoogde waakzaamheid worden opgeheven vanaf vrijdag 7 maart 2008.

Het terreuralarm werd van kracht toen op 21 december vorig jaar veertien moslimextremisten uit de entourage van de veroordeelde terrorist Nizar Trabelsi opgepakt werden. avb

:fplet:

mark61
07-03-08, 11:38
Terreuralarm (in België) teruggeschroefd tot normaal niveau:fplet:

Wat is normaal?

super ick
07-03-08, 12:32
Wat is normaal?

2 treinen per week. Dat zou een redelijk normaal gemiddelde zijn gezien de aandacht die iedere keer aan dergelijke dreigingen gegegeven wordt. Het dienstrooster van de NS kan er nooit slechter van worden.

Al vraag me, in alle serieusheid wel af hoe we verder moeten als er daadwerkelijk een aanslag gepleegd zou worden op bv. een forenzentrein met tientallen doden.

mark61
08-03-08, 02:57
Al vraag me, in alle serieusheid wel af hoe we verder moeten als er daadwerkelijk een aanslag gepleegd zou worden op bv. een forenzentrein met tientallen doden.

Net zoals in Nairobi, Dar es Salaam, Londen en Madrid. Je rouwt om de doden, steunt de overlevenden en laat je niet chanteren noch gekmaken.