PDA

Bekijk Volledige Versie : Amersfoorts PvdA-raadslid met dood bedreigd door rechts-extremisten



IbnRushd
06-03-08, 18:56
Amersfoorts PvdA-raadslid met dood bedreigd

Uitgegeven op donderdag 06 maart 2008 om 14:27:51

(Novum) - Het Amersfoortse PvdA-raadslid Dico Kuiper wordt sinds begin februari met de dood bedreigd. Hij ontving de afgelopen weken verschillende mails waarin foto's met onderschriften het dreigement vormden. Kuiper ontving dinsdag een mail die voor hem de bekende druppel was. Hij gaat donderdag aangifte doen.

In de laatste mail stond de tekst: "Na de burgeroorlog word jij apart opgehangen. Samen met je islam-lovers, Allah-kruipers, en koranlikkers. Jij smerige landverrader!" Kuipers heeft geen idee waar de bedreigingen vandaan komen, al vermoedt hij dat het gaat om iemand uit Amersfoort. In de mails wordt soms verwezen naar lokale onderwerpen.

De mails zijn naar meerdere PvdA-leden, 'van Enschede tot Leeuwarden', verstuurd. De bedreigingen zijn echter aan de heer Kuiper gericht.

De mails zijn de afgelopen weken van een ander adres afkomstig dan in het begin. Het raadslid zegt echter dat het om dezelfde persoon moet gaan. "Telkens zijn het tien tot twintig foto's met onderschriften. Sinds de mails van het nieuwe adres komen stuurt hij soms dezelfde foto's met dezelfde onderschriften."

Het raadslid zegt volop steun te krijgen. Zo zou burgemeester Van Vliet de zaak hoog opnemen en heeft de politie het raadslid toegezegd dat zijn huis goed in de gaten wordt gehouden. Van persoonlijke beveiliging is geen sprake.

nieuws.nl


Wie zei ook al weer dat alleen moslims met de dood dreigen?

Tomas
06-03-08, 19:19
Amersfoorts PvdA-raadslid met dood bedreigd

Wie zei ook al weer dat alleen moslims met de dood dreigen?

Ja, dat wil ik ook wel weten.

mark61
06-03-08, 19:38
Ja, dat wil ik ook wel weten.

Misschien bedoelt ie mij wel. Maar ik zei toch echt wat anders.

David
06-03-08, 19:45
Wat is zijn standpunt qua homobeleid?

Tomas
06-03-08, 19:46
Misschien bedoelt ie mij wel. Maar ik zei toch echt wat anders.

Waarschijnlijk kom je er toch niet achter. Hij laat de laatste tijd nogal vaak in het midden wat ie nou bedoelt of waarom ie iets plaatst.

mulan
06-03-08, 19:57
Het argument is meestal dat alle andere bedreigingen niets voorstellen. Die van moslims daarentegen....en ook nog eens tegen de rechtstaat of wat voor groot symbolische taal er gebruikt wordt.

David
06-03-08, 20:11
Het argument is meestal dat alle andere bedreigingen niets voorstellen. Die van moslims daarentegen....en ook nog eens tegen de rechtstaat of wat voor groot symbolische taal er gebruikt wordt.

Dat gerucht dat jij dagelijks anderhalve liter azijn drinkt, klopt dat nou?

mark61
06-03-08, 23:01
Waarschijnlijk kom je er toch niet achter. Hij laat de laatste tijd nogal vaak in het midden wat ie nou bedoelt of waarom ie iets plaatst.

Hij is vaag inderdaad. En als je er dan beleefd naar vraagt breekt de pleuris uit.

mark61
06-03-08, 23:02
Dat gerucht dat jij dagelijks anderhalve liter azijn drinkt, klopt dat nou?

:hihi:

mulan
07-03-08, 10:14
Dat gerucht dat jij dagelijks anderhalve liter azijn drinkt, klopt dat nou?

Dat heb je net verzonnen toen je mijn reactie zag staan en je niets zinnigs te melden had...dus het antwoord is Nee. Maar ik hou je nog wel even bezig hoor. Geen probleem.

super ick
07-03-08, 10:34
Dat heb je net verzonnen toen je mijn reactie zag staan en je niets zinnigs te melden had...dus het antwoord is Nee. Maar ik hou je nog wel even bezig hoor. Geen probleem.

Komt de weegschaal nu in balans? Het aantal dat beschermd moet worden door bedreigingen uit islamitische hoek en rechts-extremitische hoek? Of zijn bedreigingen gewoon verachtelijk ongeacht uit welke hoek ze komen?

Zullen we al deze losers maar op 1 hoop vegen?

mulan
07-03-08, 11:11
Komt de weegschaal nu in balans? Het aantal dat beschermd moet worden door bedreigingen uit islamitische hoek en rechts-extremitische hoek? Of zijn bedreigingen gewoon verachtelijk ongeacht uit welke hoek ze komen?

Zullen we al deze losers maar op 1 hoop vegen?

Ik reageerde alleen op hetgeen daarvoor was gezegd maar voor mij mogen ze sowieso op een hoop. Ik snap dat hele bedreig gedoe ook niet. Wat denkt zo'n persoon eigenlijk? Iets zegt me dat het niet al te snuggere mensen zijn.