PDA

Bekijk Volledige Versie : Maurits Berger: ‘Je moet hard tegen Wilders zijn’



IbnRushd
07-03-08, 16:53
‘Je moet hard tegen Wilders zijn’

LEIDEN - Maurits Berger, kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen, uit kritiek op politici: ‘Wilders wordt met fluwelen handschoenen aangepakt.’

‘Wilders tast ongebreideld de grenzen van de vrijheid van meningsuiting af.’ Maurits Berger (44), kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen, heeft heldere standpunten over de mondiale gevolgen van Geert Wilders’ aanstaande film. ‘De regering moet veel pro-actiever haar ambassadeurs op pad sturen om de islamitische wereld uit te leggen hoe het hier werkt’, vindt hij.

‘Leg uit dat je als regering afstand neemt, maar dat je vrijheid van meningsuiting hebt. Dat het hier niet werkt zoals in Arabische landen: als een regering daar iets niet wil, gebeurt het niet. Leg uit dat je geen strafvervolging kunt beginnen tegen beledigen van een religie, wel als je een bevolkingsgroep beledigt.’

Maar politici die vinden dat het verbieden van de film een beperking van de vrijheid van meningsuiting is, benutten volgens Berger niet de mogelijkheden die ze hebben. ‘Waarom mag een schreeuwlelijk een minister in het parlement knettergek noemen? Is Wilders gek geworden? Zijn woorden en gedrag zijn een parlementariër onwaardig. Je moet hard tegen Wilders zijn, dat is je goed recht. Hij wordt met fluwelen handschoenen aangepakt. Vrijheid van meningsuiting is ook geen oneindig recht. Er zijn grenzen.’

Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran. Maar een ding is zeker, als hij iets fysieks met de Koran doet, het letterlijke woord van God, dan gaat hij zwaar over de grens.’

Met de meeste Deense cartoons had Berger geen moeite: hij moest er erg om lachen. ‘Maar ook Arabische christenen kunnen niet om cartoons over de profeet lachen. Dat is een cultuurverschil, of je het leuk vindt of niet.’

‘In het debat over integratie wordt alles nu gezien door de bril van religie. U en ik zijn plotseling christenen omdat we in een cultuur leven die moslims als vijand schijnt te hebben. Maar religie is geen identiteit. Ik wil niet dat een Nigeriaan mij snapt door het Oude Testament te lezen, zo min als ik een moslim snap door de Koran te lezen.’

Volgens Berger kan de regering alleen nog maar aan damage-control doen als Wilders’ film uitkomt. Welke acties in de Arabische wereld kunnen volgen, durft de hoogleraar niet te voorspellen. Deels zijn ze geregisseerd door de overheid, merkt hij op, deels heb je individuen die tot aanslagen kunnen overgaan en Wilders (‘toch wel een kamikaze-man’) willen ombrengen.

Daarnaast, meent Berger, zal de Arabische wereld – waar Nederland toch al een slechte naam heeft – de film van Wilders opslaan in het collectieve geheugen, na de Deense cartoons, de brandende moskeeën na de moord op Van Gogh en omstreden uitspraken zoals van Hirsi Ali. ‘Ze zien het als een soort westerse tsunami die de islamitische wereld overspoelt.’

De actie van Wilders vindt Berger ook in een ander opzicht ongelukkig: ‘Hij kan wel tegen de islam beuken, maar dat is zinloos beuken. Is er een concreet islamitisch gevaar, dan beuken we mee. Maar wat we zien is dat er problemen zijn met immigranten. Die moeten we oplossen. Door op al die problemen het etiket islam te plakken en alles door een theologische bril te zien, kom je geen stap verder.’

Volkskrant.nl
6 maart 2008

Slinger
07-03-08, 17:44
‘Je moet hard tegen Wilders zijn’

LEIDEN - Maurits Berger, kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen, uit kritiek op politici: ‘Wilders wordt met fluwelen handschoenen aangepakt.’

‘Wilders tast ongebreideld de grenzen van de vrijheid van meningsuiting af.’ Maurits Berger (44), kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen, heeft heldere standpunten over de mondiale gevolgen van Geert Wilders’ aanstaande film. ‘De regering moet veel pro-actiever haar ambassadeurs op pad sturen om de islamitische wereld uit te leggen hoe het hier werkt’, vindt hij.

‘Leg uit dat je als regering afstand neemt, maar dat je vrijheid van meningsuiting hebt. Dat het hier niet werkt zoals in Arabische landen: als een regering daar iets niet wil, gebeurt het niet. Leg uit dat je geen strafvervolging kunt beginnen tegen beledigen van een religie, wel als je een bevolkingsgroep beledigt.’

Maar politici die vinden dat het verbieden van de film een beperking van de vrijheid van meningsuiting is, benutten volgens Berger niet de mogelijkheden die ze hebben. ‘Waarom mag een schreeuwlelijk een minister in het parlement knettergek noemen? Is Wilders gek geworden? Zijn woorden en gedrag zijn een parlementariër onwaardig. Je moet hard tegen Wilders zijn, dat is je goed recht. Hij wordt met fluwelen handschoenen aangepakt. Vrijheid van meningsuiting is ook geen oneindig recht. Er zijn grenzen.’

Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran. Maar een ding is zeker, als hij iets fysieks met de Koran doet, het letterlijke woord van God, dan gaat hij zwaar over de grens.’

Met de meeste Deense cartoons had Berger geen moeite: hij moest er erg om lachen. ‘Maar ook Arabische christenen kunnen niet om cartoons over de profeet lachen. Dat is een cultuurverschil, of je het leuk vindt of niet.’

‘In het debat over integratie wordt alles nu gezien door de bril van religie. U en ik zijn plotseling christenen omdat we in een cultuur leven die moslims als vijand schijnt te hebben. Maar religie is geen identiteit. Ik wil niet dat een Nigeriaan mij snapt door het Oude Testament te lezen, zo min als ik een moslim snap door de Koran te lezen.’

Volgens Berger kan de regering alleen nog maar aan damage-control doen als Wilders’ film uitkomt. Welke acties in de Arabische wereld kunnen volgen, durft de hoogleraar niet te voorspellen. Deels zijn ze geregisseerd door de overheid, merkt hij op, deels heb je individuen die tot aanslagen kunnen overgaan en Wilders (‘toch wel een kamikaze-man’) willen ombrengen.

Daarnaast, meent Berger, zal de Arabische wereld – waar Nederland toch al een slechte naam heeft – de film van Wilders opslaan in het collectieve geheugen, na de Deense cartoons, de brandende moskeeën na de moord op Van Gogh en omstreden uitspraken zoals van Hirsi Ali. ‘Ze zien het als een soort westerse tsunami die de islamitische wereld overspoelt.’

De actie van Wilders vindt Berger ook in een ander opzicht ongelukkig: ‘Hij kan wel tegen de islam beuken, maar dat is zinloos beuken. Is er een concreet islamitisch gevaar, dan beuken we mee. Maar wat we zien is dat er problemen zijn met immigranten. Die moeten we oplossen. Door op al die problemen het etiket islam te plakken en alles door een theologische bril te zien, kom je geen stap verder.’

Volkskrant.nl
6 maart 2008

Waarom moet je je in allerlei bochten wringen om onze democratische spelregels uit te leggen aan allerlei ondemocratische machthebbers in het midden-oosten? Als het niet in de kraam van deze heren te pas komt, dan snappen ze het om opportunistische redenen toch niet, al leg je het duizend keer uit.

Wat die Arabische christenen betreft, natuurlijk kunnen die wel lachen om de Mohammedcartoons. Maar ze kijken wel link uit om dat in het openbaar toe te geven. Veel te gevaarlijk.

Witte78
07-03-08, 18:16
[B]

Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran. Maar een ding is zeker, als hij iets fysieks met de Koran doet, het letterlijke woord van God, dan gaat hij zwaar over de grens.’



Wie bepaalt deze grens dan? En hoe wordt die vastgesteld?

Slinger
07-03-08, 18:22
Wie bepaalt deze grens dan? En hoe wordt die vastgesteld?

En daar komt nog bij dat de koran helemaal niet aangetast kan worden als er iets fysieks gebeurt met het boekje waarin de woorden geschreven staan. De inhoud van de koran is in essentie een geestelijk gedachtengoed en dat kun op deze manier niet aanranden.

mulan
07-03-08, 19:41
Wat die Arabische christenen betreft, natuurlijk kunnen die wel lachen om de Mohammedcartoons. Maar ze kijken wel link uit om dat in het openbaar toe te geven. Veel te gevaarlijk.

Maak je vooral geen zorgen. Arabische Christenen zijn zeer conservatief en de humor van dat soort dingen zien ze niet in. Ook niet prive. Het is West-Europa eigen om alles publiekelijk belachelijk te maken. Andere culturen gaan daar anders mee om.

Slinger
07-03-08, 19:46
Maak je vooral geen zorgen. Arabische Christenen zijn zeer conservatief en de humor van dat soort dingen zien ze niet in. Ook niet prive. Het is West-Europa eigen om alles publiekelijk belachelijk te maken. Andere culturen gaan daar anders mee om.

Nou, dat ben ik niet met je eens. In het midden-oosten wordt in cartoons en demonstraties alles wat je maar bedenken kunt belachelijk gemaakt. Antisemitische beelden worden gepubliceerd, vlaggen verbrand, poppen opgehangen en vertrappeld, boeken verbrand, noem maar op. Alleen aan Mohammed mag je natuurlijk niet komen. Ik vind dat wij in het westen heel wat discreter zijn als het aankomt op respect voor andermans meningen en gevoelens.

knuppeltje
07-03-08, 19:48
Maak je vooral geen zorgen. Arabische Christenen zijn zeer conservatief en de humor van dat soort dingen zien ze niet in. Ook niet prive. Het is West-Europa eigen om alles publiekelijk belachelijk te maken. Andere culturen gaan daar anders mee om.

Speciaal lijntje met die gasten zeker?

Charlus
07-03-08, 20:09
Maurits Berger, kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen:
<...>Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran.<...>
Volgens Berger bevat de koran vreselijke teksten. Hij staat wat dat betreft dus op één lijn met Wilders.

IbnRushd
07-03-08, 20:50
Volgens Berger bevat de koran vreselijke teksten. Hij staat wat dat betreft dus op één lijn met Wilders.

In die context hoeft het adjectief 'vreselijk' niet zijn persoonlijke mening te zijn.
'Vreselijke verzen' slaat mi op Wilders ideeen. Als er goede verzen stond dan was de bedoeling ervan niet duidelijk.

knuppeltje
07-03-08, 21:16
[B]‘

‘Leg uit dat je geen strafvervolging kunt beginnen tegen beledigen van een religie, wel als je een bevolkingsgroep beledigt.’



Hierin ben jij het vast helemaal met hem eens.

mulan
07-03-08, 21:34
Speciaal lijntje met die gasten zeker?

Ik beweer iets wat gewoon algemeen bekend is. Maurits Berger die jaren in het MO heeft doorgebracht ziet dit schijnbaar ook. Slinger beweert dat Arabische Christenen enorm verschillen qua houding tot dit soort dingen dan Arabische Moslims. Vraag Slinger ff lekker of hij een speciaal lijntje heeft met die gasten..."die kunnen natuurlijk wel lachen om die cartoons"...?? Alsof hij dagen achtereen met ze doorbrengt lachend over alle cartoons ..wel prive want ze kijken wel uit.

knuppeltje
07-03-08, 21:39
Ik beweer iets wat gewoon algemeen bekend is. Maurits Berger die jaren in het MO heeft doorgebracht ziet dit schijnbaar ook. Slinger beweert dat Arabische Christenen enorm verschillen qua houding tot dit soort dingen dan Arabische Moslims. Vraag Slinger ff lekker of hij een speciaal lijntje heeft met die gasten..."die kunnen natuurlijk wel lachen om die cartoons"...?? Alsof hij dagen achtereen met ze doorbrengt lachend over alle cartoons ..wel prive want ze kijken wel uit.

Verbaas me altijd weer als mensen beweren hoe goed ze weten wat hele volkstammen vinden.

mulan
07-03-08, 21:41
Nou, dat ben ik niet met je eens. In het midden-oosten wordt in cartoons en demonstraties alles wat je maar bedenken kunt belachelijk gemaakt. Antisemitische beelden worden gepubliceerd, vlaggen verbrand, poppen opgehangen en vertrappeld, boeken verbrand, noem maar op. Alleen aan Mohammed mag je natuurlijk niet komen. Ik vind dat wij in het westen heel wat discreter zijn als het aankomt op respect voor andermans meningen en gevoelens.

Slingertje toch. Ik had het puur over jouw bewering dat Arabische Christenen rollebollend van het lachen van die cartoons aan het genieten zijn. Vervolgens constateer ik gewoon dat andere culturen (Alle andere behalve de Westerse..dat wil dus niet zeggen de Arabische ..er zijn wel meer culturen op de wereld dan deze) anders omgaan met dit soort dingen=religie...

mulan
07-03-08, 21:43
Verbaas me altijd weer als mensen beweren hoe goed ze weten wat hele volkstammen vinden.

Mijn schuld zeker. Het enige wat ik zeg is dat Arabische Christenen niet veel verschillen van Arabische Moslims.

Slinger daarentegen beweert wel goed te weten wat ze allemaal vinden. Dus misschien dat je hem even moet confronteren.

knuppeltje
07-03-08, 21:45
Mijn schuld zeker. Het enige wat ik zeg is dat Arabische Christenen niet veel verschillen van Arabische Moslims.

Daar kun je alleen maar naar raden. :ego:

mulan
07-03-08, 21:46
Daar kun je alleen maar naar raden. :ego:

Ik ben sowieso meer van het individu gebla. Maar ja...dat hou je ook maar voor een tijdje vol voordat er statistieken bij gehaald worden. :hihi:

knuppeltje
07-03-08, 21:48
Ik ben sowieso meer van het individu gebla. Maar ja...dat hou je ook maar voor een tijdje vol voordat er statistieken bij gehaald worden. :hihi:

Gooi ze op tafel. :hihi:

mulan
07-03-08, 21:54
Gooi ze op tafel. :hihi:

Nee ik doe daar niet op mee. Ik vaar op mijn vrouwelijke intuitie. :fpuh:

knuppeltje
07-03-08, 21:59
Nee ik doe daar niet op mee. Ik vaar op mijn vrouwelijke intuitie. :fpuh:

Vrouwelijke intuitie?

Das toch allemaal bluf? :ego:

Charlus
07-03-08, 22:45
Maurits Berger, kersvers Leids hoogleraar Islam in het Westen:
<...>Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran.<...>
Volgens Berger bevat de koran vreselijke teksten. Hij staat wat dat betreft dus op één lijn met Wilders.
In die context hoeft het adjectief 'vreselijk' niet zijn persoonlijke mening te zijn.
'Vreselijke verzen' slaat mi op Wilders ideeen. Als er goede verzen stond dan was de bedoeling ervan niet duidelijk.
Toen ik dat postte, wist ik al dat jij zou reageren onder het motto "Vreselijke teksten in de koran? Onmogelijk! Alleen in de zieke interpretatie van Wilders en andere Islambashers.".
Berger geeft naar zijn objectieve mening wat een mogelijkheid voor Wilders is: plaatjes met vreselijke teksten uit de koran. Hij distantiëert zich op geen enkele wijze van "vreselijke". Maar wat is je probleem? In de bijbel staan ook vreselijke teksten. Oh ja, dat motto.

IbnRushd
07-03-08, 23:03
Toen ik dat postte, wist ik al dat jij zou reageren onder het motto "Vreselijke teksten in de koran?

Weten en gokken of hopen zijn niet hetzelfde.



Berger geeft naar zijn objectieve mening wat een mogelijkheid voor Wilders is: plaatjes met vreselijke teksten uit de koran. Hij distantiëert zich op geen enkele wijze van "vreselijke". Maar wat is je probleem? In de bijbel staan ook vreselijke teksten. Oh ja, dat motto.

Oh, is dat een eis dat hij zich distantieert van die zogenaamde vreselijke teksten? Moet ie 't nog extra op zwart en wit zetten? Je spoort niet.

mark61
08-03-08, 03:14
[B]‘De regering moet veel pro-actiever haar ambassadeurs op pad sturen om de islamitische wereld uit te leggen hoe het hier werkt’, vindt hij.

Nee, daar snappen ze niks van democratie en vrijheid van meningsuiting :vreemd: :hihi:


Met de meeste Deense cartoons had Berger geen moeite: hij moest er erg om lachen.

Lees je dat, Ibn? Daar gaat je held Maurits.


‘Maar ook Arabische christenen kunnen niet om cartoons over de profeet lachen. Dat is een cultuurverschil, of je het leuk vindt of niet.’

Das geen absoluut cultuurverschil. Maar nee, Arabische christenen zullen er niet om kunnen lachen. Ook niet 'privé' :moe:


Maar religie is geen identiteit.

Dat denkt c.q. zou Berger willen. Hij moet zich toch es op de hoogte stellen van nationalismestudies.


– waar Nederland toch al een slechte naam heeft –

Geklets, geen Arabier weet bij benadering waar NL ligt.


Maar wat we zien is dat er problemen zijn met immigranten. Die moeten we oplossen. Door op al die problemen het etiket islam te plakken en alles door een theologische bril te zien, kom je geen stap verder.’

Dat is zo, maar zoals op dit forum te zien is wordt ook 'van de andere kant' het etiket islam lustig misbruikt voor iets wat in feite een immigratieprobleem is.

Qaiys
08-03-08, 04:07
Geklets, geen Arabier weet bij benadering waar NL ligt.

Absoluut niet waar.


Dat is zo, maar zoals op dit forum te zien is wordt ook 'van de andere kant' het etiket islam lustig misbruikt voor iets wat in feite een immigratieprobleem is

Het probleem is dat immigratie vanuit moslimslanden langdurig, eenzijdig alleen als problematisch wordt benadert.

mark61
08-03-08, 04:47
Absoluut niet waar.

Absoluut wel waar.


Het probleem is dat immigratie vanuit moslimslanden langdurig, eenzijdig alleen als problematisch wordt benadert.

Ik had even duidelijker moeten formuleren: het probleem geëmigreerd te zijn.

IbnRushd
08-03-08, 10:34
Lees je dat, Ibn? Daar gaat je held Maurits.

Ja, met de meeste. Er is maar een omstreden spotprent waarin een man, die zogenaamd de Profeet moet voorstellen, een tulband in de vorm van een bom draagt. Lijkt me sterk dat hij daar om kan lachen.

Verder is hij geen held voor mij, maar een van de weinige deskundige die zijn verstand gebruikt.



Geklets, geen Arabier weet bij benadering waar NL ligt.

Dat is geen criterium. Je kunt een land haten zonder te weten waar het ligt.



Dat is zo, maar zoals op dit forum te zien is wordt ook 'van de andere kant' het etiket islam lustig misbruikt voor iets wat in feite een immigratieprobleem is.[/QUOTE]

AdamRon
08-03-08, 10:40
Wilders moet je gewoon links laten liggen, niet op reageren is de beste oplossing...

Hij heeft zijn eigen mening en daar komt hij vooruit, zoals iedereen recht heeft op een EIGEN MENING..
Het ergste is dat er mensen in de regering zitten die nog een beetje olie op het vuur gaan gooien..

BTW, wie zijn zij die uit kunnen maken wat in andere landen gebeurt ???

mark61
08-03-08, 10:55
Ja, met de meeste.Verder is hij geen held voor mij, maar een van de weinige deskundige die zijn verstand gebruikt.

Ik vind Denen sowieso niet grappig, waar ze het ook over hebben.

Ik vind hem wel een held, omdat hij ter zake kundig tegen de stroom in roeit. Alleen vind ik hem soms wel eens te populair uit de hoek komen, waardoor mensen sommige uitspraken te letterlijk opvatten.


Dat is geen criterium. Je kunt een land haten zonder te weten waar het ligt.

Yep, je kan ook marsmannetjes haten. Haten is vooral makkelijk als je geen fuck van iets of iemand af weet. Zeg nou zelf. Zie wildernis.

H.P.Pas
08-03-08, 11:50
Dat is geen criterium. Je kunt een land haten zonder te weten waar het ligt.


:boogie:

Qaiys
08-03-08, 12:29
Absoluut wel waar.

Dat is met open ogen schaamteloos glashard liegen.


Ik had even duidelijker moeten formuleren: het probleem geëmigreerd te zijn

Het probleem is dat emigratie geproblematiseerd wordt door de niet-immigranten.

Rabi'ah.
08-03-08, 13:17
Slingertje toch. Ik had het puur over jouw bewering dat Arabische Christenen rollebollend van het lachen van die cartoons aan het genieten zijn. Vervolgens constateer ik gewoon dat andere culturen (Alle andere behalve de Westerse..dat wil dus niet zeggen de Arabische ..er zijn wel meer culturen op de wereld dan deze) anders omgaan met dit soort dingen=religie...

Eens. Dat heeft te maken met een andere conceptie van humor en goede manieren.

Charlus
08-03-08, 13:28
<...>Ja, met de meeste. Er is maar een omstreden spotprent waarin een man, die zogenaamd de Profeet moet voorstellen, een tulband in de vorm van een bom draagt. Lijkt me sterk dat hij daar om kan lachen.<...>
Als hij er niet om gelachen heef, dan alleen omdat hij die cartoon minder grappig vond of omdat hij van mening was dat de cartoon serieuzer was dan de andere. Hij is zich er ook van bewust is dat de koran vreselijke teksten bevat. Waar zie je hem voor aan? Een fundi die met omlaaggetrokken mondhoeken kennis neemt van die cartoon omdat hij in het diepst van zijn ziel gekwetst is en die de koran als het woord van allah beschouwt? Je geeft het interview met Berger dezelfde behandeling als die je de koran en ahadith geeft wanneer het om slavernij gaat: kromme rechtpraterij.

Rabi'ah.
08-03-08, 13:35
Tuurlijk wel. Net zoals hij zich er ook van bewust is dat de koran vreselijke teksten bevat.

Noem eens een van die zogenaamd vreselijke teksten?

IbnRushd
08-03-08, 14:14
Als hij er niet om gelachen heef, dan alleen omdat hij die cartoon minder grappig vond of omdat hij van mening was dat de cartoon serieuzer was dan de andere. Hij is zich er ook van bewust is dat de koran vreselijke teksten bevat. Waar zie je hem voor aan? Een fundi die met omlaaggetrokken mondhoeken kennis neemt van die cartoon omdat hij in het diepst van zijn ziel gekwetst is en die de koran als het woord van allah beschouwt? Je geeft het interview met Berger dezelfde behandeling als die je de koran en ahadith geeft wanneer het om slavernij gaat: kromme rechtpraterij.

Nee, ik geef gewoon aan dat wat jij zegt niet per se waar hoeft te zijn. Je mag zoveel als-en als je wilt, maar het komt bij mij alleen een beetje dom over.

H.P.Pas
08-03-08, 14:15
Noem eens een van die zogenaamd vreselijke teksten?


4.56
Zij die ongelovig zijn in Onze tekenen, hen zullen Wij in een vuur laten braden. Telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen Wij die door andere huid, opdat zij de bestraffing proeven. God is machtig en wijs.

mark61
08-03-08, 14:26
Dat is met open ogen schaamteloos glashard liegen.

Welnee jochie, je weet net zo goed als ik dat wij allebei onze bewering niet waar kunnen maken bij gebrek aan relevante enquête.

Gezien de algemene onbekendheid met NL in de hele wereld, het opleidingsniveau in de Arabische wereld, het aantal totaal onopgeleiden / analfabeten, het totale gebrek aan interesse in wat er buiten hun eigen wereldje gebeurt, is het een safe bet dat van de Arabieren die niet in emigratielanden wonen er koud 3% een ruk van hoelanda afweet. Ja, goelit en kroif komen ervandaan. Maar op de kaart aanwijzen of ook maar 1 zinnig weetje debiteren, uh uh. Zelfs Amerikanen weten dat Nl de hoofdstad van Amsterdam is, tenslotte.


Het probleem is dat emigratie geproblematiseerd wordt door de niet-immigranten.

Als een ezel herhalen is geen discussietechniek van enige waarde.

mark61
08-03-08, 14:29
Eens. Dat heeft te maken met een andere conceptie van humor en goede manieren.

Met andere godsdiensten en volkeren is het daarentegen wel dikke pret in de Arabische wereld. Of het ook humor is weet ik niet zeker, maar wat heb je liever, humor of humiliation en complete disrespect?

mark61
08-03-08, 14:33
Noem eens een van die zogenaamd vreselijke teksten?


Beetje naïef. De Boeken van de volkeren van blinken uit in haatdragende, geborneerde intolerante racistische teksten. Waarom, dat moet je mij niet vragen. Maar ontken niet dat ze er zijn.

Ik geloof niet dat er in de Upanishaden veel volkeren rijp voor de sloop zijn, bijvoorbeeld. De woestijngod doet niet anders bakken en braden.

Qaiys
08-03-08, 14:43
Welnee jochie, je weet net zo goed als ik dat wij allebei onze bewering niet waar kunnen maken bij gebrek aan relevante enquête.

Gezien de algemene onbekendheid met NL in de hele wereld, het opleidingsniveau in de Arabische wereld, het aantal totaal onopgeleiden / analfabeten, het totale gebrek aan interesse in wat er buiten hun eigen wereldje gebeurt, is het een safe bet dat van de Arabieren die niet in emigratielanden wonen er koud 3% een ruk van hoelanda afweet. Ja, goelit en kroif komen ervandaan. Maar op de kaart aanwijzen of ook maar 1 zinnig weetje debiteren, uh uh. Zelfs Amerikanen weten dat Nl de hoofdstad van Amsterdam is, tenslotte.

Je uitspraak dat: Geklets, geen Arabier weet bij benadering waar NL ligt.

Is en blijft absoluut onwaar.

Dat er geen arabier is die weet waar Nederland bij benadering ligt kan nooit waar zijn. Hoe negatief je ook denkt over de topografische kennis van arabieren, er moeten hoe dan ook arabieren zijn die weten waar Nederland ligt, en al helemaal bij benadering.


Als een ezel herhalen is geen discussietechniek van enige waarde.

Inhoudloos reageren des te minder.

Qaiys
08-03-08, 14:46
Met andere godsdiensten en volkeren is het daarentegen wel dikke pret in de Arabische wereld. Of het ook humor is weet ik niet zeker, maar wat heb je liever, humor of humiliation en complete disrespect?


Ze hoeven niet te vrezen voor een holocaust of shock and awe bombardementen.

mark61
08-03-08, 14:51
Je uitspraak dat: Geklets, geen Arabier weet bij benadering waar NL ligt.

Is en blijft absoluut onwaar.

Dat jij zo'n platte geest hebt dat je alles superletterlijk opvat belooft niet veel goeds voor je geloof. Vgl. uitdrukkingen als 'geen mens had ooit van x gehoord toen x...' Hoger Nederlands wellicht.

Zoals aangegeven geloof ik niet dat speciaal Arabieren een gebrekkige topografische kennis hebben. Van die van Amerikanen bijv. heb ik een nog lagere pet op. Om van Mozambikanen nog maar te zwijgen. Of Hollanders natuurlijk.


Inhoudloos reageren des te minder.

Ach, jij wil niet gewoon discussiëren, dus wat doet het ertoe wat iemand post.

Qaiys
08-03-08, 15:09
Dat jij zo'n platte geest hebt dat je alles superletterlijk opvat belooft niet veel goeds voor je geloof. Vgl. uitdrukkingen als 'geen mens had ooit van x gehoord toen x...' Hoger Nederlands wellicht.

Zoals aangegeven geloof ik niet dat speciaal Arabieren een gebrekkige topografische kennis hebben. Van die van Amerikanen bijv. heb ik een nog lagere pet op. Om van Mozambikanen nog maar te zwijgen. Of Hollanders natuurlijk.

Je opponent trachten te beledigen als je geen inhoudelijk argument hebt is het slechtste wat je kunt doen in een discussie.


Ach, jij wil niet gewoon discussiëren, dus wat doet het ertoe wat iemand post

Zwakke uitvlucht.

:boer:

Witte78
08-03-08, 15:18
Geen Amerikaan weet waar Irak ligt. En ze weten verder ook helemaal niks van het land. Toch was het merendeel van mening dat het land maar binnengevallen moest worden, omdat papa Bush dat zei.

Manipulatie van de menigte komt overal voor.

Orakel
08-03-08, 15:43
4.56
Zij die ongelovig zijn in Onze tekenen, hen zullen Wij in een vuur laten braden. Telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen Wij die door andere huid, opdat zij de bestraffing proeven. God is machtig en wijs.

Och, de een zijn gruwel, is de ander zijn wereldliteratuur:

"Degene die daar huilend voor mij uitloopt is Ali, zijn gezicht is van kin tot kuif gekliefd.
En alle anderen die ge hier ziet, zijn tijdens hun leven tweedrachtzaaiers en scheurmakers geweest, reden waarom ze op deze manier zijn gespleten.
Degene die ons zo wreed toetakelt, is een duivel die zich hier achter ons bevindt.
Wanneer we onze droeve omloop hebben voltooid, bewerkt hij elk lid van ons gezelschap steeds weer opnieuw met het scherp van zijn zwaard.
Onze wonden zijn namelijk weer gesloten voordat we opnieuw voor hem verschijnen".

Dante Alighieri, De Goddelijke Komedie.

mark61
08-03-08, 17:07
Ze hoeven niet te vrezen voor een holocaust of shock and awe bombardementen.

Nee, Vietnam was een picknick.

Qaiys
08-03-08, 17:34
Nee, Vietnam was een picknick.

De atoombom op Hiroshima en Nagasaki mag je dan gerust een barbeque noemen, een bbq van mensenvlees.

super ick
08-03-08, 19:21
De atoombom op Hiroshima en Nagasaki mag je dan gerust een barbeque noemen, een bbq van mensenvlees.

Omgedraaid hadden ze hem ook gekregen hoor! En nog wel tien ook.
Maarja, ze hadden hem niet. Zo gaat dat in oorlogen.
De 1 heeft de middelen niet en blaast zichzelf op in de hoop er zoveel mogelijk mee te nemen, de ander drukt op een knop.

super ick
08-03-08, 19:24
Je opponent trachten te beledigen als je geen inhoudelijk argument hebt is het slechtste wat je kunt doen in een discussie.


Het is niet vaak lachen op maroc.nl, maar dat jij dit ook maar iemand durft te verwijten. Ik leg krom.
Aan de andere kant roept het ook wel weer medelijden op. Zo weinig zelfkennis maar wel krampachtig proberen hoog van de toren te blazen.

knuppeltje
08-03-08, 19:35
Het is niet vaak lachen op maroc.nl, maar dat jij dit ook maar iemand durft te verwijten. Ik leg krom.
Aan de andere kant roept het ook wel weer medelijden op. Zo weinig zelfkennis maar wel krampachtig proberen hoog van de toren te blazen.

Don't kill the mockingbirds, dat doen we jou ook niet. :wink:

Qaiys
08-03-08, 21:21
Omgedraaid hadden ze hem ook gekregen hoor! En nog wel tien ook.
Maarja, ze hadden hem niet. Zo gaat dat in oorlogen.
De 1 heeft de middelen niet en blaast zichzelf op in de hoop er zoveel mogelijk mee te nemen, de ander drukt op een knop.

Een ijzersterk argument om de holocaust te vergoeilijken.

Qaiys
08-03-08, 21:22
Het is niet vaak lachen op maroc.nl, maar dat jij dit ook maar iemand durft te verwijten. Ik leg krom.
Aan de andere kant roept het ook wel weer medelijden op. Zo weinig zelfkennis maar wel krampachtig proberen hoog van de toren te blazen.

De discussie gaat niet over mijn persoon. Probeer inhoudelijk te reageren.

Charlus
08-03-08, 21:35
4.56
Zij die ongelovig zijn in Onze tekenen, hen zullen Wij in een vuur laten braden. Telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen Wij die door andere huid, opdat zij de bestraffing proeven. God is machtig en wijs.
Och, de een zijn gruwel, is de ander zijn wereldliteratuur:

"Degene die daar huilend voor mij uitloopt is Ali, zijn gezicht is van kin tot kuif gekliefd.
En alle anderen die ge hier ziet, zijn tijdens hun leven tweedrachtzaaiers en scheurmakers geweest, reden waarom ze op deze manier zijn gespleten.
Degene die ons zo wreed toetakelt, is een duivel die zich hier achter ons bevindt.
Wanneer we onze droeve omloop hebben voltooid, bewerkt hij elk lid van ons gezelschap steeds weer opnieuw met het scherp van zijn zwaard.
Onze wonden zijn namelijk weer gesloten voordat we opnieuw voor hem verschijnen".

Dante Alighieri, De Goddelijke Komedie.
En zijn er voor zover jij weet mensen die Dante beschouwen als hun profeet, zijn Goddelijke Komedie als het onfeilbare woord van god en uit die tandem een religie gedistilleerd hebben?

Orakel
09-03-08, 08:59
En zijn er voor zover jij weet mensen die Dante beschouwen als hun profeet, zijn Goddelijke Komedie als het onfeilbare woord van god en uit die tandem een religie gedistilleerd hebben?

Egwel! Ken hele volksstammen die vol ijver hun ganzeveer in sloten inkt dopen en furieuze metrische poezie produceren over de teloorgang van het geschreven woord en daarin de zinnebeelding van het kwaad zien.

Charlus, Charlus toch, you're slippin' dude...
Moek nou heel retorisch gaan vragen of er, voor zover jij weet, mensen zijn die anderen (ongelovigen) villen, de huid verbranden, en als die opnieuw aangegroeid is, dit procedee herhalen?

Of dat er werkelijk sodomisten zijn die zich an de rand van een grazige akker vertwijfeld afvragen wat nu de voor- en achterkant van die akker is?

super ick
09-03-08, 09:18
De discussie gaat niet over mijn persoon. Probeer inhoudelijk te reageren.

Mijnheer gaat de regiseur uithangen?

super ick
09-03-08, 09:19
Een ijzersterk argument om de holocaust te vergoeilijken.

Oja ik dacht al, waar blijft het?
Hebben we het over de Holocaust dan?
Probeer inhoudelijk te reageren.

Qaiys
09-03-08, 09:25
Mijnheer gaat de regiseur uithangen?

Meneer Qaiys wijst je op het feit dat als je discusseert je over het onderwerp moet hebben en niet over zijn persoon. Dat gebeurt namelijk veelvuldig hier als zijn autochtone opponenten niets inhoudelijkts meer te vertellen hebben en vast komen te zitten in een discussie.

Qaiys
09-03-08, 09:26
Oja ik dacht al, waar blijft het?
Hebben we het over de Holocaust dan?
Probeer inhoudelijk te reageren.

Lees de discussie maar terug en dan kun je ontdekken waarom het erbij gehaald is, maar wel inhoudelijk reageren en niet op de man spelen.

mark61
09-03-08, 13:29
De atoombom op Hiroshima en Nagasaki mag je dan gerust een barbeque noemen, een bbq van mensenvlees.

Dus je geeft nu zelf toe dat je opmerking nergens op sloeg :confused:

Qaiys
09-03-08, 13:33
Dus je geeft nu zelf toe dat je opmerking nergens op sloeg :confused:

Probeer goed te lezen wanneer ik dergelijke opmerkingen maak.Als mijn opmerking onzin is dan is jouw opmerking waarop ik toen reageerde dus ook onzin. En dat was het doel van mijn opmerking, aantonen dat als ik dezelfde logica volg jouw argument/opmerking automatisch leidt dat het een onzin argument is.

Via een omweg kom je er zelf wel toe om in te zien dat je argument onzin is.

Hawa
09-03-08, 13:56
Nouja zeg! Daar beginnen we weer te raaskalaven over Wilders en in zijn ogen de koran als een vreselijke boek.
In die vreselijke boek volgens Wilders staan er ook nog wel enige vleselijke teksten in oa over het seksuele verkeer tussen man en vrouw.
Ik hoop niet dat heer Wilders al impotent is geworden door die vreselijke boek, dan mag zijn Hongaarse vrouw hem aquut verlaten voor een minnelijke man. (staat in koran).
De schepping staat er in vermeld, zoals in het vreselijke boek van de christenen al is vermeld,zogenaamd de bijbelse teksten.
Het stenigen in het bijbelse boek is tig malen meer op genomen in die vreselijke boek de bijbel.
Ook staat in de koran geschreven hoe een klein mensje wordt gevormd,zoals de foetous.
Er is meer tussen hemel en aarde.
Maarja als er ortherdoxe moslims zijn, die hun eigen ouders niet meer serieus gaan nemen inzake over het intrepeteren van de koran, dan heb je inderdaad wel een probleem, zoals bij Mohammed B.
Ik heb het boek van Arjan Erkel gelezen, over zijn gevangeniskamp,onder het juk van otherdoxe moslims.
In ieder geval gingen ze met respekt met hem om. Ze kookten drie keer per dag. Er werd gediscussierd met hem. Op den duur werden het broeders van elkaar. Zelfs Arjan heeft twee keer ramadan gedaan, het beviel hem opperbest,een beetje meer structuur in het dagelijkse gevangeniswezen.
Ruzie was er nooit, onderling ook niet tussen die moslims.
Maar die moslims vertrouwden Erkel niet. Ze dachten steeds maar weer dat hij een spion of een jood was.
Kijk! In Abu Graib hebben ze die moslims van b.v. uit Afghanistan,Pakistan,onder druk gezet,koran in de wc gegooid,handdoek over het hoofd en daar water overheen gaan gooien,dat je denkt dat je verdrinkt,om maar tot loze bekentenissen te gaan komen.
We weten zolangzamerhand wel hoe de Israeliers Palestijnen martelen, hoe de beulen van islam staten,jihadies martelen,onder het oof van de gehieme dienst de CIA of de Mossad.
Maar Nederland doet het wel goed met haar buitenlandse betrekkingen tov het midden-oosten,die weten nu zoalngzamerhand wel, dat de Nederlandse regering niet achter Wilders staat, en zich daar van dissranteert, en alles onder het oog van vrije meningsuiting begalatiseert.
Gelukkig hebben we hier vrijheden aan meningen en laten we hopen dat wij met zijn allen met kritische blikken kijken naar het filmpje van Heil Wilders.
Wilders is ook maar een mens, heeft nog humor ook, met zijn rare uitspraken.
Fitna betekent uiteindelijk chaos in de Arabische cultuur.
Het rare is wel dat voor de invasie in Irak,al die culturen nog met elkaar overweg konden. Alleen Sadam heeft wel sjiieten uitgeroeid. Sjiieten zijn ook de fanaten in de ogen van de wahabieten.
Kohomeiny heeft echter ook in zijn walgelijke regiem er voor gezorgd,voor de sjiieten in Libanon,nouja, die groeperingen die daar toen al op de stoep gingen staan om al die ongelovigen aan het westen een kopje kleiner te gaan maken.
Over Afghanistan weten we het nu wel. De moujahedeen,strijders tegen de Russen met de geldmiddelen van de geestelijke ortherdoxe wahabieten.
Daar is Osama ook partij van.
Tsjetenie, waarvan ook strijders opgeleidt werden in die kampen in Afghansitan.
Het ware woord onder de jihadisten is uiteindelijk het strakke regiem van de wahabieten.Taliban is zelfde ortherdoxe gemekker over geen muziek,en afbeeldingen en de vrouwen achter de muren en in de sluier.
Er moet toch een keer een dialoog zijn?
Hoe kan Saoedie Arabie zich zelf verkondigen en samen met Egypte de boel gaan slechten in b.v. Palestina.
Ja dan komen we in de chaos.
Dan hebben we het over de sjiieten in Libanon en Syrie.
En Liban is christelijke natie, en Israel is de joodse natie. En Hamas?
Oke.
Daarom!
Fitna!

Orandajin
09-03-08, 14:18
‘Je moet hard tegen Wilders zijn’


Over wat nu de ergste beledigingen voor moslims zijn die Wilders kan uiten, wil Berger niet veel kwijt: ‘Dat brengt hem maar op ideeën. Misschien komt Wilders met plaatjes met vreselijke teksten uit de Koran. Maar een ding is zeker, als hij iets fysieks met de Koran doet, het letterlijke woord van God, dan gaat hij zwaar over de grens.’



Het verbranden van Nederlandse vlaggen, heilige symbolen van het Nederlandse volk, gaan niet zwaar over de grens?

Trouwens: In de staatsgesubsidieerde, dus met ons belastinggeld betaalde "tegenfilm" werd bij gebrek aan WC-papier de reet afgeveegd met bladzijden uit "Kies voor Vrijheid/Een eerlijk Antwoord." En dat gaat niet zwaar over de grens?

Ik zie het verschil niet tussen verfilming van bladzijden afscheuren van "Kies voor Vrijheid/Een Eerlijk Antwoord" of van de Koran of van het Nieuwe Testament of van het Oude Testament.

Zolang deze huisraad niet is verkregen uit diefstal, verduistering of heling (In dat geval dient de houder te worden opgespoord, aangehouden en te worden vervolgd voor eerder genoemde strafbare feiten!) behoort het tot de huisraad waarvan de houder geheel vrij is er mee te doen en te laten wat hij/zij wil. Het is slechts strafbaar dit soort boekjes van anderen te stelen, te verduisteren of te helen of te vernielen. Het boekje tentoonstellen op zijn plankje in welk vertrek dan ook (zelfs de plee!), het boekje lezen, het boekje in de open haard gooien, het boekje aan het oud papier voor het liefdewerk meegeven en waarom ook niet van het boekje wat bladzijden afscheuren om het prijs te geven aan de r**t als het WC-papier op is...

En weet je wat het Oude Testament is? Dat zijn maar boekjes van door mensen opgestelde mondelinge en schriftelijke overleveringen die in een normaal land met vrijheid van godsdienst bij duizenden in een dozijn kunnen worden gedrukt (=persvrijheid) en worden verkocht (= persvrijheid). Bij een Joodse verkoper in een recyclingzaak op een industrieterrein (En men mag aannemen dat zo'n onderneming opereert met winstoogmerkt en dus streeft naar winstmaximalisatie!) doet het niet meer dan € 0,50, bijna gelijk aan aan de straatstenen niet kwijt kunnen raken. Of aan een pak WC-papier...

H.P.Pas
09-03-08, 14:53
Egwel! Ken hele volksstammen die vol ijver hun ganzeveer in sloten inkt dopen en furieuze metrische poezie produceren over de teloorgang van het geschreven woord en daarin de zinnebeelding van het kwaad zien.


:blij:
We zijn er bijna . Nu nog de nasleep van furieuze 7de eeuwse anonieme ametrische poëzie in je verfrissende onbekommerde en gepaste vrolijkheid betrekken.

mark61
09-03-08, 15:08
Probeer goed te lezen wanneer ik dergelijke opmerkingen maak.Als mijn opmerking onzin is dan is jouw opmerking waarop ik toen reageerde dus ook onzin. En dat was het doel van mijn opmerking, aantonen dat als ik dezelfde logica volg jouw argument/opmerking automatisch leidt dat het een onzin argument is.

Via een omweg kom je er zelf wel toe om in te zien dat je argument onzin is.

Oh ik zie al waar het misverstand vandaan komt. Ik dacht aan immigranten in het westen c.q. andere niet-westerlingen die geen last van westerse shock en awe zouden hebben (gehad).

Jij dacht dat Arabieren nooit massaal geweld hebben gepleegd tegen andersdenkenden, -gelovigen danwel andere volkeren. Think again. De geschiedenis van de hele mensheid is geschreven in bloed. Arabieren vormen daarop geen heilige uitzondering.

Dat ze de technologische, en nog een paar boten hebben gemist sinds de pakweg 17e eeuw doet daar niks aan af. Geef Arabieren dezelfde middelen als Bush en het effect is hetzelfde.

Wellicht herinner je je nog de brute overval van Saddam op Iran en Koeweit, om toch even een eigentijds voorbeeld te geven. Moet ik je ook nog college geven over de vervolging van religieuze (islamitische en niet-islamitische) minderheden in de Arabische wereld, toen en nu?

Je dacht voorts dat de Arabische legers die in 751 de slag van Talas vochten (zegt dat je wat?) daar vreedzaam kamperend en backpackend waren gekomen? De expansie over Noord-Afrika tot aan Poitiers in Frankrijk was ook al een vreedzaam gebeuren waarbij geen burgerdode te betreuren viel? Voor je bijscholing: http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest#Conquest_of_Transoxiana:_662-709. Syrië en Irak hebben niet recentelijk bij gelegenheid slachtingen aangericht onder hun Koerden?

Doe toch niet of wij of jij achterlijk zijn en trek die oogkleppen een keer af. Man o man.

Qaiys
09-03-08, 16:03
Oh ik zie al waar het misverstand vandaan komt. Ik dacht aan immigranten in het westen c.q. andere niet-westerlingen die geen last van westerse shock en awe zouden hebben (gehad).

Jij dacht dat Arabieren nooit massaal geweld hebben gepleegd tegen andersdenkenden, -gelovigen danwel andere volkeren. Think again. De geschiedenis van de hele mensheid is geschreven in bloed. Arabieren vormen daarop geen heilige uitzondering.

Dat ze de technologische, en nog een paar boten hebben gemist sinds de pakweg 17e eeuw doet daar niks aan af. Geef Arabieren dezelfde middelen als Bush en het effect is hetzelfde.

Wellicht herinner je je nog de brute overval van Saddam op Iran en Koeweit, om toch even een eigentijds voorbeeld te geven. Moet ik je ook nog college geven over de vervolging van religieuze (islamitische en niet-islamitische) minderheden in de Arabische wereld, toen en nu?

Je dacht voorts dat de Arabische legers die in 751 de slag van Talas vochten (zegt dat je wat?) daar vreedzaam kamperend en backpackend waren gekomen? De expansie over Noord-Afrika tot aan Poitiers in Frankrijk was ook al een vreedzaam gebeuren waarbij geen burgerdode te betreuren viel? Voor je bijscholing: http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest#Conquest_of_Transoxiana:_662-709. Syrië en Irak hebben niet recentelijk bij gelegenheid slachtingen aangericht onder hun Koerden?

Doe toch niet of wij of jij achterlijk zijn en trek die oogkleppen een keer af. Man o man.


Zoals de westerlingen tekeer zijn gegaan tegen de burgerbevolking in de wereld en in de geschiedenis en nog tekeer gaan zijn de arabieren daarbij vergeleken maar slapjanussen.

Kom je met Saddam aan, Saddam deed niets anders dan wat zijn westerse eigenaren hem zeiden te doen. Pas toen hij niet naar zijn westerse eigenaren luisterde werd hij meneer de vijand.

Westerlingen moorden volkeren uit maar doen zich voor alsof ze moeder Theresa zijn Ze beroepen zich op mensenrechten en democratie terwijl er tegelijkertijd direct en indirect door hun toedoen miljoenen mensen worden vermoord. En dat noemt zich dan de beschaving.

Bofko
09-03-08, 16:58
Westerlingen moorden volkeren uit maar doen zich voor alsof ze moeder Theresa zijn Ze beroepen zich op mensenrechten en democratie terwijl er tegelijkertijd direct en indirect door hun toedoen miljoenen mensen worden vermoord. En dat noemt zich dan de beschaving.

Nogal eenzijdig beeld dat jij als een vastlopende plaat al jarenlang herhaalt.

Toch ook maar eens een even ongenuanceerde stelling er tegenaan gooien...Maar wees gerust, ik ga hem niet in het oneindige herhalen.

Dankzij het westen zijn een veelvoud van die aantallen die jij noemt voortijdig gered van een te vroege dood of een fysiek kwakkelend bestaan.De mondiale bevolkingsexplosie, sinds een jaar of 50 al bezig, staaft deze stelling.

mark61
09-03-08, 18:50
Zoals de westerlingen tekeer zijn gegaan tegen de burgerbevolking in de wereld en in de geschiedenis en nog tekeer gaan zijn de arabieren daarbij vergeleken maar slapjanussen.

Nee, hun technische middelen zijn beperkter. Verder helemaal niets. Je bent een soort arabofascist die beweert dat Arabieren superieur zijn aan 'westerlingen', whatever that may be.


Kom je met Saddam aan, Saddam deed niets anders dan wat zijn westerse eigenaren hem zeiden te doen. Pas toen hij niet naar zijn westerse eigenaren luisterde werd hij meneer de vijand.

Is dat alles uit de opsomming waar je wat over te sputteren hebt? Slappe hap. Naja er was dan ook geen speld tussen te krijgen.

Zonder westerlingen had pakweg Afrika nu geen 500 miljoen inwoners, maar hoogstens 50 miljoen. Het westen brengt Leven.

lihoed
09-03-08, 23:18
Zonder westerlingen had pakweg Afrika nu geen 500 miljoen inwoners, maar hoogstens 50 miljoen. Het westen brengt Leven.

Hoe bedoel je?

mark61
10-03-08, 07:44
Hoe bedoel je?

Afrika is van zichzelf een bijzonder mensvijandige omgeving met weinig vruchtbare landbouwgrond en veel gezondheidsbedreigingen, van virussen via bacteriën tot grotere dieren (het dodelijkste dier van Afrika is het nijlpaard, dat een pesthumeur heeft en boten omver gooit; de meeste Afrikanen kunnen niet zwemmen. Magoed, dat probleem is grotendeels opgelost). Westerlingen hebben voedselgewassen geïntroduceerd (bananen, tomaten, avocado's, citrusvruchten, rijst etc.), betere landbouwmethoden, bestrijdingsmiddelen you name it, waardoor de voedselproductie is verveelvoudigd. Verder importeert Afrika veel voedsel uit de rest van de wereld.

Ook hebben westerlingen gezondheidszorg geïntroduceerd, waardoor de kindersterfte dramatisch is teruggelopen. Wel is het zo dat die nijvere levensreddende artsen vergeten zijn te vertellen hoe zo'n overlevend kind vervolgens de rest van zijn leven moet overleven, want de meeste landen hebben geen economie die behoefte heeft aan veel arbeidskrachten.

Hoe denk je anders dat een bevolking explodeert?

Wat aardig van je dat je zomaar een vraag stelt. Meen ik. Ik verwachtte al een scheldpartij :hihi:

Tegelijkertijd is het natuurlijk zo dat het westen (en Arabieren natuurlijk) in Afrika de locale bevolking heeft onderdrukt, slaven heeft geroofd en af en toe genocides heeft aangericht.

Maar als je 'vooruitgang' definieert als toename van de bevolking, toename van het Leven, dan is het saldo van westerse interventie duidelijk positief. Persoonlijk had ik liever dat geen blanke ooit voet had gezet op het continent, maja, dat ben ik. In any case is het ondenkbaar om de ontwikkelingen terug te draaien. De meeste Afrikanen die ik tegenkwam beschouwen zichzelf als westers en modern en willen in die richting ontwikkelen. Niet terug naar het dorp en ploeteren op een stukje grond voor weinig opbrengst, en met alle ziektes en kindersterfte etc. Traditioneel sterft gemiddeld 10% van de bevolking aan het eind van de regentijd, vlak voor de nieuwe oogst, bij gebrek aan voedselvoorraden. Vandaar dat in de voor-westerse periode ws. de bevolking nooit groeide.

super ick
10-03-08, 08:36
Afrika is van zichzelf een bijzonder mensvijandige omgeving met weinig vruchtbare landbouwgrond en veel gezondheidsbedreigingen, van virussen via bacteriën tot grotere dieren (het dodelijkste dier van Afrika is het nijlpaard, dat een pesthumeur heeft en boten omver gooit; de meeste Afrikanen kunnen niet zwemmen. Magoed, dat probleem is grotendeels opgelost). Westerlingen hebben voedselgewassen geïntroduceerd (bananen, tomaten, avocado's, citrusvruchten, rijst etc.), betere landbouwmethoden, bestrijdingsmiddelen you name it, waardoor de voedselproductie is verveelvoudigd. Verder importeert Afrika veel voedsel uit de rest van de wereld.

Ook hebben westerlingen gezondheidszorg geïntroduceerd, waardoor de kindersterfte dramatisch is teruggelopen. Wel is het zo dat die nijvere levensreddende artsen vergeten zijn te vertellen hoe zo'n overlevend kind vervolgens de rest van zijn leven moet overleven, want de meeste landen hebben geen economie die behoefte heeft aan veel arbeidskrachten.

Hoe denk je anders dat een bevolking explodeert?

Wat aardig van je dat je zomaar een vraag stelt. Meen ik. Ik verwachtte al een scheldpartij :hihi:

Tegelijkertijd is het natuurlijk zo dat het westen (en Arabieren natuurlijk) in Afrika de locale bevolking heeft onderdrukt, slaven heeft geroofd en af en toe genocides heeft aangericht.

Maar als je 'vooruitgang' definieert als toename van de bevolking, toename van het Leven, dan is het saldo van westerse interventie duidelijk positief. Persoonlijk had ik liever dat geen blanke ooit voet had gezet op het continent, maja, dat ben ik. In any case is het ondenkbaar om de ontwikkelingen terug te draaien. De meeste Afrikanen die ik tegenkwam beschouwen zichzelf als westers en modern en willen in die richting ontwikkelen. Niet terug naar het dorp en ploeteren op een stukje grond voor weinig opbrengst, en met alle ziektes en kindersterfte etc. Traditioneel sterft gemiddeld 10% van de bevolking aan het eind van de regentijd, vlak voor de nieuwe oogst, bij gebrek aan voedselvoorraden. Vandaar dat in de voor-westerse periode ws. de bevolking nooit groeide.

Als China straks klaar is met Afrika dan kan het hele continent afgeschreven worden.

mark61
10-03-08, 09:00
Als China straks klaar is met Afrika dan kan het hele continent afgeschreven worden.

De wal keert het schip wel. Afrikanen beginnen al te morren, want achter die permanente smile zit natuurlijk een racisme waar Marokkanen en Hollanders nog een puntje aan kunnen zuigen :hihi:

Overigens zijn Chinezen volgens mij taaier in iets tot stand brengen als de omstandigheden tegen zitten, die kennen dat van huis uit. Europese ondernemers leggen sneller het bijltje erbij neer.

Als je trouwens naar Congo kijkt dan zie ik niet in hoe Chinezen beroerder handelen dan Europeanen en Ami's.

super ick
10-03-08, 12:39
De wal keert het schip wel. Afrikanen beginnen al te morren, want achter die permanente smile zit natuurlijk een racisme waar Marokkanen en Hollanders nog een puntje aan kunnen zuigen :hihi:

Overigens zijn Chinezen volgens mij taaier in iets tot stand brengen als de omstandigheden tegen zitten, die kennen dat van huis uit. Europese ondernemers leggen sneller het bijltje erbij neer.

Als je trouwens naar Congo kijkt dan zie ik niet in hoe Chinezen beroerder handelen dan Europeanen en Ami's.

Wel eens een niet-Chinees zien werken in een chinees restaurant? :)

Ik bedoel niet dat ze op het gebeid van handelswijze slechter of beter zijn dan bv. de Europeanen maar momenteel zekr wel op het gebeid van intensiteit.
De Chinese economie moet die grondstoffen hebben om te kunnen groeien.
Wat blijft er van die landen over als ze 'leeg' zijn?

mark61
10-03-08, 13:09
Wel eens een niet-Chinees zien werken in een chinees restaurant? :)

Ik bedoel niet dat ze op het gebeid van handelswijze slechter of beter zijn dan bv. de Europeanen maar momenteel zekr wel op het gebeid van intensiteit.
De Chinese economie moet die grondstoffen hebben om te kunnen groeien.
Wat blijft er van die landen over als ze 'leeg' zijn?

In Afrika werken dus wel degelijk Afrikanen in een Chinees restaurant. :) Meestal is er maar 1 Chinees te zien, de baas.

Niks inderdaad, maar wie die grondstoffen eruit trekt doet er dan ook niet toe. Voor welke prijs wel natuurlijk.

knuppeltje
10-03-08, 13:25
In Afrika werken dus wel degelijk Afrikanen in een Chinees restaurant. :) Meestal is er maar 1 Chinees te zien, de baas.

Niks inderdaad, maar wie die grondstoffen eruit trekt doet er dan ook niet toe. Voor welke prijs wel natuurlijk.

En welke gevolgen denk.

Hawa
10-03-08, 13:58
Afrika is van zichzelf een bijzonder mensvijandige omgeving met weinig vruchtbare landbouwgrond en veel gezondheidsbedreigingen, van virussen via bacteriën tot grotere dieren (het dodelijkste dier van Afrika is het nijlpaard, dat een pesthumeur heeft en boten omver gooit; de meeste Afrikanen kunnen niet zwemmen. Magoed, dat probleem is grotendeels opgelost). Westerlingen hebben voedselgewassen geïntroduceerd (bananen, tomaten, avocado's, citrusvruchten, rijst etc.), betere landbouwmethoden, bestrijdingsmiddelen you name it, waardoor de voedselproductie is verveelvoudigd. Verder importeert Afrika veel voedsel uit de rest van de wereld.

Ook hebben westerlingen gezondheidszorg geïntroduceerd, waardoor de kindersterfte dramatisch is teruggelopen. Wel is het zo dat die nijvere levensreddende artsen vergeten zijn te vertellen hoe zo'n overlevend kind vervolgens de rest van zijn leven moet overleven, want de meeste landen hebben geen economie die behoefte heeft aan veel arbeidskrachten.

Hoe denk je anders dat een bevolking explodeert?

Wat aardig van je dat je zomaar een vraag stelt. Meen ik. Ik verwachtte al een scheldpartij :hihi:

Tegelijkertijd is het natuurlijk zo dat het westen (en Arabieren natuurlijk) in Afrika de locale bevolking heeft onderdrukt, slaven heeft geroofd en af en toe genocides heeft aangericht.

Maar als je 'vooruitgang' definieert als toename van de bevolking, toename van het Leven, dan is het saldo van westerse interventie duidelijk positief. Persoonlijk had ik liever dat geen blanke ooit voet had gezet op het continent, maja, dat ben ik. In any case is het ondenkbaar om de ontwikkelingen terug te draaien. De meeste Afrikanen die ik tegenkwam beschouwen zichzelf als westers en modern en willen in die richting ontwikkelen. Niet terug naar het dorp en ploeteren op een stukje grond voor weinig opbrengst, en met alle ziektes en kindersterfte etc. Traditioneel sterft gemiddeld 10% van de bevolking aan het eind van de regentijd, vlak voor de nieuwe oogst, bij gebrek aan voedselvoorraden. Vandaar dat in de voor-westerse periode ws. de bevolking nooit groeide.

Wat een rascitische tekst is dit........
De hele godverkloten wereld is allang bedolven onder een voedsel hierarchie die uieindelijk de oerouders niet lustten.
Vooral in Afrika waar droogte de energie bronnen aan het voedsel uitschakelen, waar de kindersterfte daarmate groot is, en waar de farmaceur=tische(kanker industrie) haar geld wel wil innen.
Zowaar de aids ook van die farmaceutische bedrijven afkomstig is,voornamelijk het gekloon met apen.
Afrika is een achterstandsgebied die niet meetelt in de welvaart in Europese welvaarstlanden, die zogenaamde kolonien,die de infrastructuur wel ging aanleggen, om het betreffende goud,mangaan,de olie en al die goddelijke stoffen te gaan opslaan in de gouden eeuw van onze welvaart aan het westen.
De slaven handel, zoals Suriname, en onze bovenwindse gebieddelen, waar de corruptie nu heilig zegeviert, met die lamlendige koppen aan Nederlanders, die de menstaliteit niet willen kennen en kunnen weten.
Het achterstalige gebieddeel werp hier die mensen neer zonder enkel perspectief, en belanden in de gevangenissen, zoals de Marokkaande jongeren zich vergrijpen aan die welvaart, en de mensen maar beroven, en niks aan de welvaart van onze neo kolonolisatie bijdragen.
Afrika waar allerlei ziektes zich manifesteren, zoals het malaria virus, het embola vrius, en al die virussen, die door de blanke en de arabieren in die landen toegebracht zijn.
Men heeft het hoofd heilig in de bijbel en de koran hangen maar men draagt niks bij.
De Chinezen, al een oervolk van duizenden jaren voor chritstes, die het wiel, en het buskruit, en notabene het closetpapiertje hebben uitgevonde, maar die land is tig malen groter dan heel Europa in het geheel.
Die werpen zich dus nu op Afrika, en zijn al winkeltjes in Chinees eten, en vooral de grote kommen waarmen de dagelijkse korst uit eet met hun eigen handen. Het mes en de lepel, en stilte bij het eten is hier niet van toepassing. Eten wat de potschaft en beetje snel eten, dan blijf je sterk, en overleef je de holocaust aan onderdrukkingen dus wel.
Maar als je ligt weg te kwijnen onder een huis uit het oerbos,dan ben je rijk in Nederland, en die oervolkeren, moeten plaats bieden, voor onze welvaart.
Zoals in Brazilie...Ook een slaven-land bij uitstek, met dictaors die kinderen afslachten die stukje ontbijt bemachtigen aan buffet aan rijke,welvaartsmagnigant.
Kogels, vliegen door de lucht, en maakt niet uit, dat er kadaver ligt aan de lucnch bij uitstek.
Ook niet als de kadaver aandrijven vanuit de kusten van Noord-Afrika, dan liggen de toeristen nog geheel vrijblijvend te zonnen, enzien die lijk nieteens.
De kolonisten hebben de voedsel schaarste in Afrika wel veroorzaakt, met hun idee, om maar mais te gaan verbouwen, en in die mais zit geen enkele goede voedingstof in. Het maakt het land isolaat, en dan de katoen plantages,waarvan het hele irragatie systeem aan het water nodig is, om die katoen te gaan verbouwen, met alle gevolgen van dien.
Overstromingen heersen ook in Afrika,vooral in Mozambique, en omringende landen, veroorzaakt door de kolonisten.
En laat mij nog niet spreken over het Oeral meer in Oesbekistan, die mensen hebben ook niks meer te eten, vervallen in droogte en in jihadies die islam opvoeren in orterdoxe islam religie.
OOk in Afrika staat de islam ortherdoxie in het vaandel, samen met de christenen die ook niet vies zijn, van besnijdenissen, en uithuwelijken van vrouwen, en hun stammen gaan verdedigen tegen al het kwaad.
De kindsoldaten, en de mijnen die vrouwen uit stammen naar de waterbron, laten verdwijnen in rompen en kadavers.
En nu China komt, heeft men de bek vol.....
China overtreedt de rechten van de mens, klip en klaar, maar het westen heeft nog steeds bloed aan haar handen, die kunnen hun weg niet meer creeeren, de schulden zijn te hoog voor hun corrupte leiders, die de mensen laten kastijden en laten afdrijven naar de middeleeuwen.
En Europa sluit de poorten, aan hun die werk willen, en aan hun die in achterstandwijken zoals in Parijs hun tradtionele waarden en normen kunnen door gaan zetten in familie tradieties zoals besnijdenissen, en uithuwelijken, vooral aan mannen die meer vrouwen mogen huwen.
Wie is de dader?

super ick
10-03-08, 16:28
[QUOTE=Hawa;3554983
.... mannen die meer vrouwen mogen huwen ....[/QUOTE]

Ik heb alleen in meer interesse voor meer vrouwen op het gebied van sex. Dat huwen heeft voor mij geen zin.

knuppeltje
10-03-08, 16:42
Ik heb alleen in meer interesse voor meer vrouwen op het gebied van sex.

Hebben alle oversekste pubers last van. :roken:

VerbalSmaeel
10-03-08, 16:50
Balkenende versus Wilders

De heer Hofland stelt in zijn column (De Groene Amsterdammer, 29 februari) dat wie het fascisme wil bestrijden zich eerst af moet vragen waaraan het zijn succes te danken heeft. Het agressieve beleid van de opeenvolgende kabinetten-Balkenende tegenover moslimstaten in het Midden-Oosten heeft het cultiveren van een antimoslimhouding noodzakelijk gemaakt. Nu deze met succes opgeroepen vrees voor moslims door de heer Wilders is gekapitaliseerd en verbeeld in een film roept de regering moord en brand. Hoe kan de heer Balkenende nu ‘onze’ moslims de helpende hand reiken terwijl zijn regering zich met dodelijk geweld toegang verschaft tot de rijkdommen van moslimstaten, én de staat Israël toestaat het leven uit de Palestijnse moslims te persen?

Alleen wanneer de regering drastisch van koers verandert kan de angst van de regering voor moslimterreur afnemen en zal de antimoslimaanhang van de heer Wilders verminderen. Hiertoe dient Nederland zich terug te trekken uit Afghanistan, zal het Israël moeten gebieden het gestolen Palestijnse grondgebied terug te geven, van Amerika moeten eisen dat het de gevangenen op Guantánamo vrijlaat, het bureau van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding moeten opheffen, de Hofstadgroep (die in hoger beroep is vrijgesproken) van de Europese terreurlijst moeten halen, alle wetgeving die sinds 9/11 de bescherming van het privé-leven heeft uitgehold behoren te annuleren, en, tot slot, een positieve en tolerante grondhouding tegenover moslims tot officieel beleid moeten verklaren.

Deze maatregelen zullen de angst voor moslims als rechtvaardiging van een oorlogszuchtig Midden-Oostenbeleid overbodig maken én de heer Wilders de wind uit zijn antimoslimzeilen nemen.

W. VOLGER, Waalwijk


:duim:

Rabi'ah.
10-03-08, 18:14
Beetje naïef. De Boeken van de volkeren van blinken uit in haatdragende, geborneerde intolerante racistische teksten. Waarom, dat moet je mij niet vragen. Maar ontken niet dat ze er zijn.

Ik geloof niet dat er in de Upanishaden veel volkeren rijp voor de sloop zijn, bijvoorbeeld. De woestijngod doet niet anders bakken en braden.

Ik daag je uit om één racistische tekst aan te wijzen in de Qur'an. Dat zul je niet kunnen, omdat ze niet bestaan.

De teksten over de hel gaan over slechte en verdorven mensen die worden gestraft voor hun wandaden, dat heeft met afkomst niets te maken.

Die straffen zijn het gevolg en spiegelbeeld van hun eigen wandaden.

Pure karma dus en dat mag je best gruwelijk vinden, maar met racisme heeft het niets te maken. Het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn.

H.P.Pas
10-03-08, 20:23
Ik daag je uit om één racistische tekst aan te wijzen in de Qur'an. Dat zul je niet kunnen, omdat ze niet bestaan.
De teksten over de hel gaan over slechte en verdorven mensen die worden gestraft voor hun wandaden, dat heeft met afkomst niets te maken.

In de Divina Commedia (vergelijken mag volgens Orakel) is dat inderdaad zo, een ieder krijgt op grond van zijn daden individueel toegemeten wat hem (volgens Dante) toekomt.
In de Koran niet, die teksten over de hel, het zijn er honderden, gaan in het algemeen over ongelovigen, soms over andersgelovigen. Tegen het gelijkstellen van ongelovigen met 'slechte en verdorven mensen', en dat doe jij hier, maak ik, als nazaat van vier ongelovige grootouders, bezwaar.
Racisme in de eigenlijke zin des woords is het inderdaad niet,
anderzijds heeft in de praktijk geloof heel veel met afkomst te maken en wordt Wilders hier algemeen een racist gevonden, terwijl hij toch 'alleen maar' islamofoob is.


22:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.
20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.
21. En hen zullen ijzeren roeden wachten.
22. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proef je de straf van het branden?"

mark61
10-03-08, 20:41
Wat een rascitische tekst is dit........

Want? Je moet niet zo maar wat blaten. Ernstige woorden vereisen respect.

mark61
10-03-08, 20:47
Ik daag je uit om één racistische tekst aan te wijzen in de Qur'an. Dat zul je niet kunnen, omdat ze niet bestaan.

De teksten over de hel gaan over slechte en verdorven mensen die worden gestraft voor hun wandaden, dat heeft met afkomst niets te maken.

Die straffen zijn het gevolg en spiegelbeeld van hun eigen wandaden.

Pure karma dus en dat mag je best gruwelijk vinden, maar met racisme heeft het niets te maken. Het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn.

Ik had voor het gemak de drie boeken op een hoop gegooid.

De teksten gaan over niet-gelovigen, dwz. die van het verkeerde geloof, die moeten allemaal dood.

Niks wandaden, behalve natuurlijk als je in de tautologische vicieuze cirkel blijft dat de verkeerde smaak gelovige per definitie 'slecht en verdorven' is.

Wraakzuchtige goden die het overgrote deel van de mensheid dood willen en ze bedreigen met eeuwige marteling, dat is 'niet altijd rozegeur en maneschijn'?

Buiten de drie usual suspects ken ik geen geloven waarin de god met pervers genoegen uitweidt over wat andersgelovigen wel niet te wachten staat, of den burger oproept die mensen te kelen.

Met karma heeft dat al helemaaal niks te maken. Karma wordt niet uitgedeeld door een haatdragende ouwe vent.

Echt, die boeken, tis hopeloos.

H.P.Pas
10-03-08, 21:15
Buiten de drie usual suspects ken ik geen geloven waarin de god met pervers genoegen uitweidt over wat andersgelovigen wel niet te wachten staat, of den burger oproept die mensen te kelen..

Dat is niet helemaal fair tegenover Jahweh. Die beperkt zich tot de levenden, na hun dood laat hij zijn slachtoffers met rust.
Eeuwigdurende kwellingen zijn een nieuw-testamentisch fenomeen. Later gretig overgenomen en in detail uitgewerkt in het Nobelst aller Boeken.



Echt, die boeken, tis hopeloos.

Dat wel.

Orandajin
10-03-08, 21:16
Balkenende versus Wilders

De heer Hofland stelt in zijn column (De Groene Amsterdammer, 29 februari) dat wie het fascisme wil bestrijden zich eerst af moet vragen waaraan het zijn succes te danken heeft. Het agressieve beleid van de opeenvolgende kabinetten-Balkenende tegenover moslimstaten in het Midden-Oosten heeft het cultiveren van een antimoslimhouding noodzakelijk gemaakt. Nu deze met succes opgeroepen vrees voor moslims door de heer Wilders is gekapitaliseerd en verbeeld in een film roept de regering moord en brand. Hoe kan de heer Balkenende nu ‘onze’ moslims de helpende hand reiken terwijl zijn regering zich met dodelijk geweld toegang verschaft tot de rijkdommen van moslimstaten, én de staat Israël toestaat het leven uit de Palestijnse moslims te persen?

Alleen wanneer de regering drastisch van koers verandert kan de angst van de regering voor moslimterreur afnemen en zal de antimoslimaanhang van de heer Wilders verminderen. Hiertoe dient Nederland zich terug te trekken uit Afghanistan, zal het Israël moeten gebieden het gestolen Palestijnse grondgebied terug te geven, van Amerika moeten eisen dat het de gevangenen op Guantánamo vrijlaat, het bureau van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding moeten opheffen, de Hofstadgroep (die in hoger beroep is vrijgesproken) van de Europese terreurlijst moeten halen, alle wetgeving die sinds 9/11 de bescherming van het privé-leven heeft uitgehold behoren te annuleren, en, tot slot, een positieve en tolerante grondhouding tegenover moslims tot officieel beleid moeten verklaren.

Deze maatregelen zullen de angst voor moslims als rechtvaardiging van een oorlogszuchtig Midden-Oostenbeleid overbodig maken én de heer Wilders de wind uit zijn antimoslimzeilen nemen.

W. VOLGER, Waalwijk


:duim:

Klinkt als moeten capituleren hier in ons eigen land. Ons moeten aanpassen. Het liefst knielend op een uitgerolde rolde loper met een witte vlaggetje in de hand en alles voor niets op een presenteerblaadje. We zijn een souvereine beschaving en geen provincie van een ander land! En we kennen scheiding van kerk en staat! En de wetten gelijk voor iedereen! Geen regels voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf! Hoezeer overheid en justitie hier in ons eigen land een schandelijke klassejustitie aan de dag leggen. Helaas.

Orandajin
10-03-08, 21:55
Ik had voor het gemak de drie boeken op een hoop gegooid.



Bij het oud papier voor het liefdewerk?
Op de WC voor als het WC-papier op is?
Of voor in de open haard?:hihi:

Max Stirner
10-03-08, 22:11
De teksten over de hel gaan over slechte en verdorven mensen die worden gestraft voor hun wandaden, dat heeft met afkomst niets te maken.

Die straffen zijn het gevolg en spiegelbeeld van hun eigen wandaden.
.


:rood:

mark61
10-03-08, 22:22
Dat is niet helemaal fair tegenover Jahweh. Die beperkt zich tot de levenden, na hun dood laat hij zijn slachtoffers met rust.
Eeuwigdurende kwellingen zijn een nieuw-testamentisch fenomeen. Later gretig overgenomen en in detail uitgewerkt in het Nobelst aller Boeken.

Zoals gezegd, voor het gemak gooi ik de 3 op één hoop. :) Ik meen te weten dat ook Jahweh wel eens de burger aanspoort anderen al in dit ondermaanse een kopje kleiner te maken. Kan me vergissen, de juiste tekst alsmede het juiste verstaan ervan liggen geloof ik nog minder vast dan die van de andere 2. Maar inderdaad, als het je lukt vredig je einde te halen is er daarna rust.

mark61
10-03-08, 22:26
Bij het oud papier voor het liefdewerk?
Op de WC voor als het WC-papier op is?
Of voor in de open haard?:hihi:

Antropologisch gezien zijn het wel interessante teksten, al houd ik het geen 3 pagina's achterelkaar vol.

Bovendien respecteer ik andermans heilige teksten, als ie ze maar niet naar de letter opvolgt.

Ik heb geen idee wat de mens in 2008 met dergelijke teksten aanmoet. Maar dat geldt voor mij, niet voor anderen.

mark61
10-03-08, 22:28
Balkenende versus Wilders

:duim:

Leuke brief. Zie alleen het verband niet tussen het overheidsbeleid en Wilders' aanhang. Als NL zich internationaal en nationaal gedraagt bestaan Wilders en zijn aanhang nog steeds, en worden her en der nog steeds individuen wild en gewelddadig.

H.P.Pas
10-03-08, 22:30
Zoals gezegd, voor het gemak gooi ik de 3 op één hoop. :) Ik meen te weten dat ook Jahweh wel eens de burger aanspoort anderen al in dit ondermaanse een kopje kleiner te maken. Kan me vergissen, de juiste tekst alsmede het juiste verstaan ervan liggen geloof ik nog minder vast dan die van de andere 2. Maar inderdaad, als het je lukt vredig je einde te halen is er daarna rust.

Je vergist je niet, Hij doet niet anders. De levenden worden geslagen met dood, verderf, pestilentie en verder met alles wat Zeus verboden heeft, dat lijdt geen twijfel. Zuigelingen worden op hoog bevel tegen de rotsen te pletter geslagen.
De hel, is echter in het OT niet present, die is van later datum.

mark61
10-03-08, 22:34
Je vergist je niet, Hij doet niet anders. De levenden worden geslagen met dood, verderf, pestilentie en verder met alles wat Zeus verboden heeft, dat lijdt geen twijfel. Zuigelingen worden op hoog bevel tegen de rotsen te pletter geslagen.
De hel, is echter in het OT niet present, die is van later datum.

:hihi: Ik heb verder geen commentaar.

Zouden er nog Zeusaanbidders zijn? :vreemd: Die vond ik een stuk gezelliger, al kon het ook niet allemaal door de beugel wat hij uitvrat.

Charlus
11-03-08, 12:56
Ik daag je uit om één racistische tekst aan te wijzen in de Qur'an. Dat zul je niet kunnen, omdat ze niet bestaan.
De teksten over de hel gaan over slechte en verdorven mensen die worden gestraft voor hun wandaden, dat heeft met afkomst niets te maken.
In de Divina Commedia (vergelijken mag volgens Orakel) is dat inderdaad zo, een ieder krijgt op grond van zijn daden individueel toegemeten wat hem (volgens Dante) toekomt.
In de Koran niet, die teksten over de hel, het zijn er honderden, gaan in het algemeen over ongelovigen, soms over andersgelovigen.<...>
Mja, maar is ongeloof dan geen verwerpelijke daad? Men beledigt god, daarnaast heel arrogant en hoogmoedig als je je niet aan hem onderwerpt. Slechte, slechte mensen, ook al omdat zij zich als gevolg van hun ongeloof uitsluitend laten leiden door egoïsme, egocentrisme en materialisme.

<...>Tegen het gelijkstellen van ongelovigen met 'slechte en verdorven mensen', en dat doe jij hier, maak ik, als nazaat van vier ongelovige grootouders, bezwaar.<...>
Slecht en verdorven blijf je, verdorven slechterik.

<...>Racisme in de eigenlijke zin des woords is het inderdaad niet,<...>
Je hebt niets in te brengen, slecht en verdorven persoon.

H.P.Pas
11-03-08, 13:52
Je hebt niets in te brengen, slecht en verdorven persoon.

Zo is dat.


Bij 't openslaan van 't Boek der boeken
Gedenkt, o kind'ren, dag bij dag,
Dat, wie dat Woord wil onderzoeken,
Geen eigen licht vertrouwen mag:
Geen eigen wijsheid zou hier baten,
Geen ijverig' arbeid hier volstaan;
Alle eigen wijsheid dient verlaten,
Een ander oog moet opengaan.
Voor dat ge u dan begeeft tot lezen,
Valt, kind'ren, valt uw God te voet,
Opdat een heilig, heilzaam vrezen,
Zich meester maak' van uw gemoed.
Vraagt, eer gij verder gaat, een zegen:
Vraagt oren, ogen en een hart,
En Jezus-Zelve kome u tegen
In dit Zijn Woord, bij vreugde en smart

naam
11-03-08, 14:46
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

lihoed
11-03-08, 14:56
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

De wetten van Allah zijn niet gemaakt door mensen( Moslims).

The_Grand_Wazoo
11-03-08, 15:03
De wetten van Allah zijn niet gemaakt door mensen( Moslims).

Oh, ja nee, nou dan is het goed. Einde discussie. Klaar, zand erover en nu allemaal braad islamiet worden, want dat moet van Allah.

lihoed
11-03-08, 15:53
Oh, ja nee, nou dan is het goed. Einde discussie. Klaar, zand erover en nu allemaal braad islamiet worden, want dat moet van Allah.

De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.

super ick
11-03-08, 17:01
De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.

Lachen met jou.
Jij weet het, dus geloof je niet.
En weet wat Allah zegt over arrogantie.

naam
11-03-08, 19:43
De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.


Wat vind je van het verbranden van mensen, in dit geval van ongelovigen?
Is dat zoiets van had je maar moeten geloven?

Sta je daar achter?

naam
11-03-08, 19:44
De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.


Wat vind je van het verbranden van mensen, in dit geval van ongelovigen?
Is dat zoiets van had je maar moeten geloven?

Sta je daar achter, voel je er iets bij?

Volgens jouw geloof is elke dag het volgende aan de hand.

Vogens het World Factbook van de CIA

waren er per juli 2006
6,525,170,264 inwoners op onze wereld.

Het gemiddelde sterftecijfer ligt op
8.67 doden/per 1.000 inwoners

Dat betekent dat er wereldwijd 154.995 overlijden

In totaal dus ruim 150.000 per dag
Oftewel bijna 6.500 per uur


Daarvan is 83% niet moslim (1,1 miljard op een wereldbevolking van 6,6 miljard)

Er gaan iets van 124.000 mensen per dag de allah verbrandingsoven in.
Namelijk het gedeelte van het aantal sterfgevallen per dag dat geen moslim is.

Vind je daar ook een gevoel bij of is het zoiets van tja allah heeft het verzonnen, ik niet.

The_Grand_Wazoo
12-03-08, 08:05
De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.

Ik ben 41 en zonder illusies. Ik heb te veel mensen te veel Sinterklazen zien uitventen, te veel mensen hel en verdoemenis over anderen zien en horen uitstorten omdat zij ervan overtuigd waren dat hun Sinterklaas echt was, werkelijk bestond. Ik heb te veel mensen hun geloof in Sinterklaas zien onderbouwen met teksten uit het grote boek van Sinterklaas zelf. Ik zie teveel mensen die niet begrijpen wat een cirkelredenering is.
Mijn bestemming na mijn dood is dezelfde als die van jou: niets. Jij bent niet meer en niet minder dan ik, voor noch na de dood.

H.P.Pas
12-03-08, 09:36
De Islam is niet voor jou weggelegd, ik weet niet hoe oud je bent maar ik vrees dat het voor jou al te laat is.
Jouw bestemming zal er niet rooskleurig uit zien na je dood.

Een mooi geloof.

super ick
12-03-08, 10:40
Een mooi geloof.

Briket!

knuppeltje
12-03-08, 10:58
Briket!

Boeket, bedoel je. :)
Ut boek is dan ook uit de boeketreeks

Tomas
12-03-08, 11:17
Jij bent niet meer en niet minder dan ik, voor noch na de dood.

Gezien het feit dat ie fantaseert over een superieur bestaan na zijn dood, doet vermoeden dat ie het leven nu ervaart als een minderwaardig bestaan.

Dat is wel de sneue keerzijde van deze haat.

super ick
12-03-08, 12:26
Boeket, bedoel je. :)
Ut boek is dan ook uit de boeketreeks

Haatzaaier!

knuppeltje
12-03-08, 13:13
Haatzaaier!

Huh, weet jij wel hoe hard die over de toonbank gaan? :)

Hawa
12-03-08, 14:57
Hahaha, hoe hard zijn we met zijn allen.
Ik weet nog die stomme tekst van mijn Oma.
Er komt een man aan de deur.
Een inferieure man in Omaaas haar oogjes.
Ik was kind en stond er bij te gapen.
Zegt mijn Oma: Ik ben zo hard als een steen.
Zegt die man: Ga dan maar liggen,dan kan ik over je heen lopen.
En mijn Oma

in haar stomme tekst aan woorden. Viel helemaal dicht.

En ik, als kind, stond erbij, en dacht, het klopt als een bus.

Hawa
15-03-08, 13:36
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

Deze teksten staan ook in de bijbel, vooral deuteronium,uit het oude testement Genesis..
Al met al probeert de godsdiensten de mensen bang te maken, vooral voor het vuur,de hel!!
Kleine kinderen worden hier al mee geconfronteerd. Dat is volgens mij een schandalige opvoeding.
zoals bij gelovigen heerst b.v. mannen, die mogen niet mastruberen, anders krijgen ze iets aan hun ruggemerg.
Als er een vliegtuig overvliegt, vraagt het kind aan de moeder: Gaat die naar de Hemel Mama...
In Saoedie Arabie mogen de dames dus helemaal niks buiten de deur, lesbische uitingen komen daar regelmatig voor.
Mannen uit die landen die naar het westen gaan kunnen zich met hun vrouw gewoon gedragen, zonder sluier,of zeg maar men mag men aanraken.
Dit veroorzaakt in het land van herkomst een totale verstandverbijstering.
In het geldverkeer, die zogenaamde halal,wordt ook mee gesjoemelt.
En het westerse geldverkeer doet hier ook aan mee, maar ze maken hier ook weer misbruik van omdat die halal hypotheken,gewoonweg misbruikt worden.
Ze betalen gewoonweg teveel voor de halal hypotheken...
De christenen hier in Nederland beginnen nu ook al te zieken over godlasteringen,terwijl wij seculiere land zijn. B.v. over een cartoonist uit Zeeland, die god afbeelde met zijn mond om een toren heen gehallewalt.
Beetje in de stijl van de film,die oude porno film uit Amerika. (naam effe kwijt).
Al die gelovigen liggen gelijk al in het slijk te kwallen, en ze denken niet, ze willen niet denken. Ze willen met zijn allen allemaal naar het Paradijs.
Minister Rouvoet dus ook en Balkenende,en al die gelovigen bijelkaar willen naar het Paradijs, terwijl hier het licht is, en ze zien het licht nieteens, om eens samen te doen, zoals ook wel is gezegd door profeet Moahmmed,maar zijn hadieths zijn ook gemanipuleerd hoor? Maar door de Umma mag je hier nieteens over redetwistten,vooral in die gebiedsdelen,waar islam revolutie heilig in het vaandel staat, zoals een dictatuur in fascisme of communisme.
Het is een lachertje. Partijen in doctrine maken zich zelf wel af, zoals Iran doet met zijn zogenaamde verkiezingen. De oppositie blijft buiten de deur.
Nouja. Geloven op het duivelse oorkussen past hier daarmate bij, omdat je iemand anders niks gunt,of gewoonweg ombrengt,of gewoonweg de familie harnast. Alle gelovigen doen hier aan mee. Het is niet alleen islam,maar ook al die andere gelovigen zoals ook de hindoes,die er mensen op na houden, de onraakbaren, dat is schande, en vooral dat dit nog plaats vindt.Maarja de mens is een kudde dier. Het tweevoetige domme dier die nooit het licht gaat zien, als ze anderen uit gaan sluiten, als b.v. goddeloos.
Hoe lang leven we wel met zijn allen op deze aardbol. Ik behoor ook hier bij.
Mijn voorouders waren toch wel een goed geslacht, omdat ik hier nog ben voor enige tijd om het goede te doen.Het goede kan je dus nooit doen, omdat je wel weer wakker gaat worden,hoe dom je eigenlijk wel niet bent. En niks weet en kunt weten. Oordelen is voor de meeste tweevoeters een pre en veroordelen is altijd wel aan de orde.
OOk ik maak mij schuldig aan mijn veroordelen tov Wilders, en al die anderen, maar ik weet niks. Ik zeg wat ik voel,en even later heb ik weer spijt aan wat ik heb gezegd.
Het is beter dat we met zijn allen in vrede leven. Ik kan nooit iets meer betekenen dan iemand anders, omdat ik die iemand anders niet eens persoonlijk ken. En ken ik mijzelf wel goed?
Ik denk dat ik veel weet, maar ik zit ook gevangen tussen twee muren,en moet er ook iets van maken, van het leven, samen met mijn kinderen,en die kinderen denken nieteens zoals ik weer doe.
Ik wil wonen in de woestijn. Onder de sterren. In een tent. Met niks. Aan materiele shit. Zoals een grootbeeld aan scherm, waar je de doden nog beter kan aanschouwen, waar de vissen worden gevangen in een wrede net, en waar ik soaps kan zien, of de gouden kooi,aan niks gebalk.
Ik ben nietig wezen.
Ik kan nog bete een mier zijn, in kolonie aan mieren, die dragen bij,oeverloos dragen ze bij, stoffelijke overschotten te vervoeren. Aan opgeruimd,staat netjes.
Wat ik niet kan zien met mijn blinde ogen,gebeurd in minuten en seconden, en in miliseconden aan het licht wat men heeft gekregen,het leven is puur.
Het leven is puur aan eenzaamheid,aan het niet weten,het niet kunnen weten,men denkt zich krom in allerlei bochten en hoeken,en haken,aan geloof, die tig jaren naar de goden heeft plaatsgevonden.
Je zal geen andere goden aanbidden! Nee ik aanbidt mijzelf wel. Zoals al die anderen. Maar wel op deze planeet. Aarde!!! Lucht! Water! Vuur!Aarde!!
Hoelang is de mens wel niet bezig om anderen te vervolgen. Te discrimineren aan het niet mee kunnen doen.,zoals nu de armoede over Nederland heen swalkt als een verdwenen letter,aan het niet kunnen,aan het niks kunnen,je wordt toch al niks.""Armoedzaaier"".Maar we zitten al in die jaartal 2008.
In andere geloven is het een andere jaartal,laten we welzijn, met die godsgetallen.
Als je geboren bent in een land van herkomst, en naar tig tallen jaren terugkomt, ben je niet welkom. Je bent aan het westen!
En toen je aan kwam uit die land, werd je buiten de deur geweerd, omdat je zwart was in hun ogen. De deur werd dichtgesmeten! Blanke handen verdwenen in je gezicht: Jij niet! Je bent zwart,en niet welkom aan ons!!
Hoe wreed is de mens wel niet!!
Onwetenheid maakt van de mensen het slechtste in hun bovenste kam wel boven.
Heil!
Weg met die dommigheden aan doemdenken, aan mens, die zoals bedoelt in de oergoden, de nagoden, en de gelovigen onder ons,bloeddorstige mensen maken. Het wil niet weten, het zal nooit weten,alleen Allah kan het weten...Inscha Allah!

rwvanes01
21-03-08, 17:11
Slaap maar lekker door.

De film is al uit…!

Waar gaat het over?

Wel, als u het nog niet heb begrepen, dan zal ik het u nogmaals uitleggen.

De film FITNA zet u aan tot nadenken over ” god, allah en jahweh “.

Google naar: ” Hoe zit het nou met god ” en neem de informatie in u op.

Groeten,

Rob van Es

:knipoog:

Hawa
21-03-08, 18:51
Nouja zeg. Slaap maar lekker door? Je kan beter zeggen:slaap maar lekker uit!
Morgen is er weer een dag, en na morghe zal mij worst zijn.
De Mongolen zijn Mesopotamie binnen gevallen en hebben al die heilige boeken in de fik gestoken. Geen heilig boek meer over.
De Amerikanen kwamen democratie brengen, en de Irakezen gaan op miljoenenjacht en hebben voor de tweede keer de heilige boeken in de fik gestoken.Ze hielden er een bureaustoel aan over. Een beeldscherm,een heilige spiegel,maar verder is er niks.
In Saoedie Arabie worden schrijvers vervolgt, omdat ze betonen dat christendom en jodendom er ook toe doen(geen varkens en honden meer).
De heilige kliek (het oude testament gezeik) wil die schrijvers vervolgen in een fatwa: gelijk de doodstraf. En dan zitten ze nog te eerbiedigen dat zij groot geleerden in de waanzin van de islam,hun heilige plaatsen verkwanselen, aan het gif.
De Kaaba is gebouwd door Abraham,destijds joods. Met zijn zoon Ismael,destijds moslim. De verbroedering tussen godsdiensten is er wel terdege. Alleen moeten ze die waan ideeen een keer pace laten.
Bin Bas ook een Saoedier zei dus; dat de aarde plat was.
Nog niet zolang geleden hoor?
En Nederland schreewt moord en brand over het nog nieteens vertoonde filmpje van Herr Wilders.
Laten we bezorgt zijn over de onderdrukten,laten we opkomen voor al die onderdrukte vrouwen, en mannen dus ook,vooral die mannen die hun mond open sperren, en meer weten over waarheden, dan over doctrinaire domdenkers. Kerk en maatschappij, moeten met rede gewaarborgd blijven.
Mening aan vrijheden mogen andere geloven wel aan de schandpaal nagelen.
Wat stelt een geloof nu daadwerkelijk voor, als je anderen onderdrukt. Geen waarde wilt hechten aan anderen die anders zijn.
Hoe kunnen de mensen verkondigen dat de islam hier heer en meester wil zijn.
Hoe kunnen die anderen dan weer zeggen dat in het westen niks heilig is.
Ook een filmpje van Herr Wilders zet geen zoden aan de Dijk.
Nee! Dat was wel Jan van Dijk, met zijn vinger in de Dijk!:boer:

rwvanes01
22-03-08, 09:05
Ga naar: ” Hoe zit het nou met god (http://home.planet.nl/~rwvanes)” en neem de informatie in u op.

groeten,

Rob :zwaai:

Hawa
23-03-08, 15:15
Ik heb je site gezien, complimenten hierover. Maar ik vind wel dat er teveel wordt gezeikt. Over moord en doodslag enzo. Antwoorden worden er niet gegeven over god. En helemaal niet over de islam.
In de NRC staat een interview met Richard Dawkins,hij is een atheist.
Richard Hwakins weet ook niks van islam,geeft hijzelf ook toe.
Hij heeft het meer over creationisten: zoals over mevrouw Van der Hoeven van Econmoische zaken.
Hwakins is zelf van Engelse origine,volgt ook de Nederlanders met hun parochie aan kerk en staat.
Hij zegt over minister Verhoeven dat zij een onderzoek(toen minister van onderwijs) wilde in gaan stellen naar het zogeheten creatonisme. De achterliggende gedachte hiervan is dat de wereld zo gecompliceerd in elkaar zit dat ze wel moet zijn geschapen dor een bovenaardse ontwerper.
""Is zij inmiddels ontslagen""? vraagt Hawkins hoopvpl. Verwonderd verneemt hij dat Van der Hoeven thans minister van Economische Zaken is.
""Waarom handhaven ze zo iemand?"" Zijn boodschap voor haar:-U bent een onnozele vrouw. Ga een boek lezen. Onderwijs uzelf,voor u de Nederlandse kinderen onderwijst.
Dawkins houdt steevast de vraag voor: als God de wereld heeft geschapen,wie heeft God geschapen.
dit artikel staat in NRC-handelsblad, van za.22 maart 2008.
Ik vind zelf dat indoctrinerende onderwijs de kinder schaden in hun vrijheden aan denken. Scholen die openbaar zijn moeten volgens mij wel aan geestelijke stromingen gaan doen, omdat je als kind ook wilt weten hoe die godsdiensten nu daadwerkelijk denken. Meestal zijn de ouders weer tegen om godsdienstonderwijs te geven, die hebben daar een stem in.
Zelfs de Nederlandse kinderen worden in de war door die Wilders hype.
Zoals mijn oppas kind, de kamer invloog, en vertelde dat er geen moslims meer mochten wonen in Nederland, En verschrikt zei hij: dat kan toch helemaal niet?
Op zijn school,openbare school, zitten allerlei kinderen van allerlei soorten van landen en godsdiensten, hij zelf hoiudt heel veel van Egypte. Hij vind Egypte leuk.
Volwassenen moeten een keer de mond gesnoerd over hun rariteiten geloof.
Kinderen denken puur. Die denken puur. Je kan niemand uitsluiten,geen enkel geloof, maar indoctrinatie dat moet een keer in de ban. Dat is geen geloof,maar een hersenspinsel.
Zoals de joden hun boekje, die leerboeken,en b.v. de Saoediers met hun leerboeken aan hun kinderen, geen enkele waarde hechten aan het echte leven, en vooral in helder denken, de strop om doen draaien,zoals de christelijke scholen het gevaar van de islam prediken....
Het is zo....
We zitten in de heilige dagen in Nederland,de moslims vieren de geboorte van Mohammed, vzmh, de Hindoestanen,de Koerden en de sjiieten vieren het voorjaarsfeest,de christenen de kruizinging van Jesus en het opstaan van de heilige geest.
Ik denk dat god onze waarden en normen wel in vaandel heeft staan, zonder die god kunnen we helemaal niet leven toch?
Zonder god, zijn er die heilige dagen niet eens meer.
Zonder god vervallen we in dieper dal, dan men kan indenken.
Alleen we moeten god plaatsen in onze tijden, en er over denken,altijd moeten we denken dat we mensen zijn,in een tijdelijk leven.
We zijn hier toch niet voor niks?
Voorouders?
Onze voorouders van ons allemaal, laten we denken, dat we nooit meer onze voorouders verdoezelen,die hebben een stijd voorgegaan,zoals onze profeten,ons allerheiligst zijn.En God! Hoe zit het nu! Inscha Allah!
Alleen in vrede!:zwaai:

Ayhan
27-03-08, 23:54
Nederlanders, Medelanders,

Wij met zijn allen leven in dit mooie land, wij zijn met zijn allen tevreden over wie we zijn wat we geloven, en dat wij mogen zeggen wat wij denken.

Dat geeft ons allemaal een prettig gevoel, een gevoel van vrijheid.

Vrijheid van je meningsuiting zou niet de bedoeling moeten hebben, dat je anderen daardoor vernederd, belachelijk maakt of in een verkeerd daglicht zet.

Dat heeft wilder proberen te doen, door versen uit de koran naar eigen wens in zijn film af te beelden, zonder dat de context van de vers duidelijk word gemaakt. Uitendelijk eindigen al die versen naar vrede en verdraagzaamheid tussen alle mensen op de aarde, ongeacht hun religie.

Wilders wilt nu debatteren met moslims over de ISLAM. STOP EN VERMIJD DIT AUB.

Dit had Wilders ook zonder moslims wereldwijd maanden in het verkeerd daglicht te zetten, belachelijk te maken. Net zoals hij iederen op de aarde, ongeacht hun religie maandenlang in spanning te houden met enig vrees voor vervelende resultaten naar aanleiding van de film in de wereld.

Nu Wilt hij zijn slag te slaan door bekendheid te werven en te debatteren met moslims in Nederland. Ik Vraag u allen. Vermijd Enig Contact mer Wilders. Ga geen gesprekken aan met die onnozel van een politicus.

Ik vind, dat iemand die op deze manier aan zetels wilt komen, het totaal niet verdiend om serieus genomen te worden.

Indien een ieder zich geneigd te voelen om ober de islam te willen debatteren, zich moeten wenden tot elk willekeurig partij die zich normaal presenteert in zijn/haar daglijkse leven en in de kamers.

PS: dit is geen aanval op welk geloof, opvatting of overtuiging dan ook. Echter laat mijn verhaal eerst tot je zelf doordringen en reageer dan pas op mijn Topic.

Alvast bedankt,

Lets Leave in Peace Together

Hawa
28-03-08, 18:39
Nederlanders zijn een stelletje Geitenbrediers bijelkaar. Nederland is niet meer,zoals vroeger.
De Nederlanders zijn echt bang voor de moslims.
Als je nar de statistieken kijkt, dan lijkt het wel dat een bijna meerderheid dit filmpje van heer Wilders als perspectief ziet van al het kwaad.
Ik heb het filmpje van heer Wilders niet gezien, enige beelden daarvan, en die hele discussie erover.
Mijn inziens is het een propaganda film. Het kwaad en de islam.
Als je nooit een boek leest, neem je deze beelden zeer serieus.
Maar hoe de islam nu daadwerkelijk dat zien we dus nooit.
Als er discussie wordt gevoerd over dit delicate onderwerp,zoals bij Pauw en Witteman, dan gaan eerst de Nederlanders over dit delicate onderwerp iets zeggen, en op latere koers dus molims,die meer weten over koran teksten en het uitleggen ervan.
Godbetere het, komt die Hans Janssen in zijn besneden pak, met volledige verzorging,als een kanteqlair aan het woord, en het hek is van de dam.
Ik zie het meer als een soap.
In die film zie je die zogenaamde profeet Mohammed,die Mohammed nieteens is, maar waar Wilders, het gekaapte cartoontje van Kurt heeft gekaapt, en waarvan Kurt nu weleens zijn rechten wil gaan zien, zijn zogenaamde copy right.(een rechtzaak tot gevolge hebbende).
Notabene zie je Mohammed B, wegdrijven in een foto van onze rapper Salah-he-dien, en de rapen zijn nog lang niet gaar. Dit filmpje heeft die zuinige katholiek geen cent te veel gekost, alleen het leed wordt alleen maar erger, en de islam is nogsteeds het middeleeuwse zwijn tov van ons hondse bestaan.
Ik geef geen poot als Hond aan dit Everzwijn.
Lang leve de lol!!

Eva Appelmoes
28-03-08, 22:02
Het gaat om de intenties. De boodschap die er in de cartoons, èn in de film van Wilders zit, is beledigend en kwetsend.
Verzwarend punt is dat dit binnen de context van een zwaar antisemitische cultuur gebeurt.

Hawa
31-03-08, 15:38
Nou! Heer Wilders is echt gek op Israel. Hij komt daar vaak. Dan moet heer Wilders zwaar anti islam zijn, en pro Israel.
Hoe kan heer Wilders nu pro Israel zijn, die de staat Palestina onderdrukt,en Fatah en Hamas zijn toch al terroristen.
In Palestina,vooral in Gaza loopt het helemaal uit de hand.
Vooral omdat deze stad behoorlijk op zijn kop licht door radicale islam,vooral Taliban geouwehoer.
De stammen in die gebiedsdelen maken elkaar wel het leven zuur.
Het verschil tussen Israel en Palestina is dermate groot.
Een welvaartstaat,die een islam staat onderdrukt, dan krijg je die verdeel en heers er wel, zoals bij Irak.
Maar Irak was ooit een rijk land.
De geestelijk leiders van Saoedie-Arabie,hebben aan tegenwicht,miljoenen aan boeken in dit land te koop aangeboden: islam is vrede ofzo....
Wat een gezeik allemaal. Wel boeken, filmpjes met haatdragende beelden van heer Wilders,maar een oplossing is er niet eens, ze geven geen oplossingen,om in vrede met zijn allen te leven toch?
Caartonisten zijn mensen, die creatief zijn, en mogen voor mij allerlei tekeningen maken,maar dan moet een land zoals Denemarken, destijds, met zijn populisten niet te boel nog eens aan gaan wakkeren, dat heeft menig moslims heel veel pijn gedaan. Mede door discriminatie,er niet bij horen, en dan die klote cartoons die misbruikt werden door de populisten,zoals heer Wilders dus ook is.
Maar ook de imams die er misbruik van hebben gemaakt.
Gelukkig heeft het kabinet Balkenende hier een stokje voor gestoken, en voor het filmpje uit,zich al gedistantieerd hebben van die popie jopie figuur zoals heer Wilders.
Moslims en christenen gingen gezamenlijk op visite vanuit Nederland naar Egypte.
Deze visite wordt in dank aangenomen. Ze zijn er blij mee, dat christenen en moslims gezamenlijk zich distantieren van die popie jopie figuur.
De handel en wandel wordt hiermee ook gewaarborgd.
Maar toch vind ik alles maar hypocriet, in mijn ogen.
In Afghanistan, zijn Nederlandse militairen weer de dupe, een militair moet zijn beide benen missen, en licht zwaar gewond, door die berm bommen.
En toch heeft weer die moeder van haar gedode zoon, een video boodschap, aan de Afghaanse mensen, die ook hun kinderen hebben verloren, in een strijd die er eigenlijk niet moet zijn.
In respect aan al die gedode mensen. Zo zinloos.
Maar als je je stem laat horen,en respect toont, ook aan al die anderen,dan is het goed. Dan komt de boodschap wel over.
Wilders maakt er een potje van.
Zoals Ayaan dus ook deed,met haar filmpje submission, dit werkt dus averechts.
Zij was ook Israel vriend.
En kwaakte onder de Saoedie vlag, dat dit wel de vlag kon zijn zoals in het Hitler regiem: het hakenkruis symbool dus!
De geestelijk gestoorden zijn dit dus wel, zo gestoord als het maar kan, maar die Israeliers, die moslims als ongedierte benoemen dus ook.
En sommige kerken in Nederland dus ook: dat grote gevaar aan moslims.
En sommige moskeeen, gefinancierd door Saoedie dus ook, met hun tweespalt aan gedachten.
Al die geloven moeten zich een keer doodschamen.
Zelfs het Boeddhisme moet zich doodschamen: die maken molsims ook af in Zuid-Thailand, waar de Boeddisten de banen in pikken.
In Nederland is zelfde geval.
Het filmpje van Wilders is in mijn ogen nieteens rascisme, maar wel, haatdragende mikmak.
Heer Wilders is een politicus, een boer koek-koek, een Jan-Maat, destijds.
Hij krijgt zijn stemmen echt wel, van de katholieken, de Jan-Maat stemmers,en meer van die mensen die denken dat islam haatdragende geloof is.
Maar over oorzaak en gevolg, daar wordt niet over gepraat, en dat maakt in mijn ogen de zaak,het filmpje des te erger.
En Anti semitische gezeik, dat maken de joden er zelf wel van.
Vooral de rijke joden in Amerika, de joodse lobby, zoals die Wolvowitch,eerst gezagvoerder voor Bush, dan oportuun heerser in de wereldbank,en nu gelukkig op non actief...
Wolvowitch was medestander voor die inval in Irak.
Israel wilde toch die inval?
De wereld is zo hypocriet als het maar kan, en onschuldige mensen worden de dupe toch?
Wees blij dat we hier leven.
Maar we moeten wel kritisch bijven.
Het kaf van het koren scheiden.
Geen oog om oog Tand om tand. dat is oude testament, dan komt het nooit goed..

Eva Appelmoes
31-03-08, 22:19
Deze teksten staan ook in de bijbel, vooral deuteronium,uit het oude testement Genesis..
Al met al probeert de godsdiensten de mensen bang te maken, vooral voor het vuur,de hel!!
Kleine kinderen worden hier al mee geconfronteerd. Dat is volgens mij een schandalige opvoeding.

Ik vind het fout kinderen te mishandelen, en ook is het fout de religie te instrumentaliseren voor kindermishandeling. Het is in strijd met de godsdienst. Maar de hel bestaat echt. Ik dacht even het uit te leggen, maar ik ga dat niet doen.
Je mag echter wel masturberen. Alleen zijn er omstandigheden waar je dat beter niet doet. Als een man in een huwelijk liever masturbeert dan met zijn vrouw... dan is er iets fout. Maar wat... Ik kan mij voorstellen dat mensen periodes beleeft hebben waar masturbatie problematisch werd, en dan besloten het te verbieden.
Maar je kan dus gerust zijn. Je krijgt er niks van aan je ruggemerg. Ga gerust je gang.


Als er een vliegtuig overvliegt, vraagt het kind aan de moeder: Gaat die naar de Hemel Mama... Er bestaan inderdaad goede redenen om aan te nemen dat de hemel hoog te situeren valt. Maar al die dingen waarover sprake in de godsdienst gaan over 'iets' wat het begripsvermogen van de meeste mensen blijkbaar overstijgt.


In Saoedie Arabie mogen de dames dus helemaal niks buiten de deur, lesbische uitingen komen daar regelmatig voor.
Dat is onzin.

Mannen uit die landen die naar het westen gaan kunnen zich met hun vrouw gewoon gedragen, zonder sluier,of zeg maar men mag men aanraken.
Dit veroorzaakt in het land van herkomst een totale verstandverbijstering.
In het geldverkeer, die zogenaamde halal,wordt ook mee gesjoemelt.
En het westerse geldverkeer doet hier ook aan mee, maar ze maken hier ook weer misbruik van omdat die halal hypotheken,gewoonweg misbruikt worden.
Ze betalen gewoonweg teveel voor de halal hypotheken...
De christenen hier in Nederland beginnen nu ook al te zieken over godlasteringen,terwijl wij seculiere land zijn. B.v. over een cartoonist uit Zeeland, die god afbeelde met zijn mond om een toren heen gehallewalt.
Beetje in de stijl van de film,die oude porno film uit Amerika. (naam effe kwijt).
Al die gelovigen liggen gelijk al in het slijk te kwallen, en ze denken niet, ze willen niet denken. Ze willen met zijn allen allemaal naar het Paradijs.
Minister Rouvoet dus ook en Balkenende,en al die gelovigen bijelkaar willen naar het Paradijs, terwijl hier het licht is, en ze zien het licht nieteens, om eens samen te doen, zoals ook wel is gezegd door profeet Moahmmed,maar zijn hadieths zijn ook gemanipuleerd hoor? Maar door de Umma mag je hier nieteens over redetwistten,vooral in die gebiedsdelen,waar islam revolutie heilig in het vaandel staat, zoals een dictatuur in fascisme of communisme.
Het is een lachertje. Partijen in doctrine maken zich zelf wel af, zoals Iran doet met zijn zogenaamde verkiezingen. De oppositie blijft buiten de deur.
Nouja. Geloven op het duivelse oorkussen past hier daarmate bij, omdat je iemand anders niks gunt,of gewoonweg ombrengt,of gewoonweg de familie harnast. Alle gelovigen doen hier aan mee. Het is niet alleen islam,maar ook al die andere gelovigen zoals ook de hindoes,die er mensen op na houden, de onraakbaren, dat is schande, en vooral dat dit nog plaats vindt.Maarja de mens is een kudde dier. Het tweevoetige domme dier die nooit het licht gaat zien, als ze anderen uit gaan sluiten, als b.v. goddeloos.
Hoe lang leven we wel met zijn allen op deze aardbol. Ik behoor ook hier bij.
Mijn voorouders waren toch wel een goed geslacht, omdat ik hier nog ben voor enige tijd om het goede te doen.Het goede kan je dus nooit doen, omdat je wel weer wakker gaat worden,hoe dom je eigenlijk wel niet bent. En niks weet en kunt weten. Oordelen is voor de meeste tweevoeters een pre en veroordelen is altijd wel aan de orde.
OOk ik maak mij schuldig aan mijn veroordelen tov Wilders, en al die anderen, maar ik weet niks. Ik zeg wat ik voel,en even later heb ik weer spijt aan wat ik heb gezegd.
Het is beter dat we met zijn allen in vrede leven. Ik kan nooit iets meer betekenen dan iemand anders, omdat ik die iemand anders niet eens persoonlijk ken. En ken ik mijzelf wel goed?
Ik denk dat ik veel weet, maar ik zit ook gevangen tussen twee muren,en moet er ook iets van maken, van het leven, samen met mijn kinderen,en die kinderen denken nieteens zoals ik weer doe.
Ik wil wonen in de woestijn. Onder de sterren. In een tent. Met niks. Aan materiele shit. Zoals een grootbeeld aan scherm, waar je de doden nog beter kan aanschouwen, waar de vissen worden gevangen in een wrede net, en waar ik soaps kan zien, of de gouden kooi,aan niks gebalk.
Ik ben nietig wezen.
Ik kan nog bete een mier zijn, in kolonie aan mieren, die dragen bij,oeverloos dragen ze bij, stoffelijke overschotten te vervoeren. Aan opgeruimd,staat netjes.
Wat ik niet kan zien met mijn blinde ogen,gebeurd in minuten en seconden, en in miliseconden aan het licht wat men heeft gekregen,het leven is puur.
Het leven is puur aan eenzaamheid,aan het niet weten,het niet kunnen weten,men denkt zich krom in allerlei bochten en hoeken,en haken,aan geloof, die tig jaren naar de goden heeft plaatsgevonden.
Je zal geen andere goden aanbidden! Nee ik aanbidt mijzelf wel. Zoals al die anderen. Maar wel op deze planeet. Aarde!!! Lucht! Water! Vuur!Aarde!!
Hoelang is de mens wel niet bezig om anderen te vervolgen. Te discrimineren aan het niet mee kunnen doen.,zoals nu de armoede over Nederland heen swalkt als een verdwenen letter,aan het niet kunnen,aan het niks kunnen,je wordt toch al niks.""Armoedzaaier"".Maar we zitten al in die jaartal 2008.
In andere geloven is het een andere jaartal,laten we welzijn, met die godsgetallen.
Als je geboren bent in een land van herkomst, en naar tig tallen jaren terugkomt, ben je niet welkom. Je bent aan het westen!
En toen je aan kwam uit die land, werd je buiten de deur geweerd, omdat je zwart was in hun ogen. De deur werd dichtgesmeten! Blanke handen verdwenen in je gezicht: Jij niet! Je bent zwart,en niet welkom aan ons!!
Hoe wreed is de mens wel niet!!
Onwetenheid maakt van de mensen het slechtste in hun bovenste kam wel boven.
Heil!
Weg met die dommigheden aan doemdenken, aan mens, die zoals bedoelt in de oergoden, de nagoden, en de gelovigen onder ons,bloeddorstige mensen maken. Het wil niet weten, het zal nooit weten,alleen Allah kan het weten...Inscha Allah!
Wat een onzin.

Hawa
01-04-08, 13:09
Nou ja! Je neemt nog de moeite te reageren. Dat vind ik aan jou echt top.
Maar ik schrijf de dingen op die mij te ore komen. Die echt gebeurd zijn.
Ik geef zelf ook mijn visie aan mijn leven.
Als ik ergens lees dat er de duivel nodig is, om je eigen religie te botvieren,heeft voor mij ook wel betekenis.
Nouja! Maw zonder duivel kan religie niet zegevieren dus!

Bofko
01-04-08, 13:21
Maw zonder duivel kan religie niet zegevieren dus!

Dit vind ik wel een hele sterke.

Hawa
01-04-08, 13:31
Dank U! Bofko!

Olive Yao
25-10-10, 23:52
Nog steeds actueel.

mark61
26-10-10, 00:24
Toestanden.

Maar hard tegen Wilders is nog steeds niemand.