PDA

Bekijk Volledige Versie : Reactie Pakistaanse moslims op herpublicatie cartoons.



Rabi'ah.
08-03-08, 13:22
Dinsdag, 4 maart 2008
I love Muhammad (vzmh)
Umar Mirza

Onlangs waren weer de Deense cartoons gepubliceerd om te laten zien hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is. De cartoons kunnen hard aankomen voor degenen die een diepe band met de Profeet (vzmh) hebben. In Pakistan heeft de organisatie Minhaj-ul-Quran er op een bijzondere manier op gereageerd: gewoon laten zien hoeveel je van de Profeet (vzmh) houdt.

Dit is een prachtige manier (met name in een land als Pakistan) om te zeggen: "Ik hou van mijn Profeet Muhammad (vzmh) en daar kan geen enkele cartoon wat aan doen." Laat je niet gek maken, liefde overwint alles!

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?url=archives/1488-I-love-Muhammad-vzmh.html&serendipity[csuccess]=true#feedback

Hulde! :duim:

mark61
08-03-08, 14:38
Wat is er tegen straal negeren wat een of andere minkukel in een land dat je op de wereldkaart niet kan vinden in een krantje krabbelt? Met betrekking tot onkwetsbare, superheilige, almachtige godsdienst en zijn initiator?

Cultivering van je minderwaardigheidscomplex?

Rabi'ah.
13-03-08, 09:21
Ik vind dit juist de enige goede reactie die er is: Op een positieve manier laten zien wat je godsdienst voor jouw betekent en daarmee meteen de boodschap uitzenden dat de mening van Wilders c.s. je niet interesseert.

Dat is een stuk mooier en constructiever en islamitischer ook dan de boel kort en klein slaan.

knuppeltje
13-03-08, 09:34
Dinsdag, 4 maart 2008
I love Muhammad (vzmh)
Umar Mirza

Onlangs waren weer de Deense cartoons gepubliceerd om te laten zien hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is. De cartoons kunnen hard aankomen voor degenen die een diepe band met de Profeet (vzmh) hebben. In Pakistan heeft de organisatie Minhaj-ul-Quran er op een bijzondere manier op gereageerd: gewoon laten zien hoeveel je van de Profeet (vzmh) houdt.

Dit is een prachtige manier (met name in een land als Pakistan) om te zeggen: "Ik hou van mijn Profeet Muhammad (vzmh) en daar kan geen enkele cartoon wat aan doen." Laat je niet gek maken, liefde overwint alles!

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?url=archives/1488-I-love-Muhammad-vzmh.html&serendipity[csuccess]=true#feedback

Hulde! :duim:

Als jij het dan toch liefde zo belangrijk vind- wat is er dan op tegen als ze zich daar eerst eens veel meer zouden bekommeren om hun eigen sores, dat iedereen daar een menswaardig leven kriigt doordat de overheid eindelijk eens wat fatsoenlijker en democratischer wordt inplaats van een corrupte bende die zich ten koste van het volk de zakken vult. Dat er beter onderwijs en gezondheids zorg komt etc etc.

Als alle schijnheilige flikkers hier, die zich zo bekommeren om dat geloof van die arme stakkers daar, zich ook daar wat meer van zouden aantrekken, dan zou ik hun in hun bekommernis nog geloven.
Nu staat me het braken nader dan het lachen als ik zoiets lees.

Rabi'ah.
13-03-08, 19:40
Als jij het dan toch liefde zo belangrijk vind- wat is er dan op tegen als ze zich daar eerst eens veel meer zouden bekommeren om hun eigen sores, dat iedereen daar een menswaardig leven kriigt doordat de overheid eindelijk eens wat fatsoenlijker en democratischer wordt inplaats van een corrupte bende die zich ten koste van het volk de zakken vult. Dat er beter onderwijs en gezondheids zorg komt etc etc.

Als alle schijnheilige flikkers hier, die zich zo bekommeren om dat geloof van die arme stakkers daar, zich ook daar wat meer van zouden aantrekken, dan zou ik hun in hun bekommernis nog geloven.
Nu staat me het braken nader dan het lachen als ik zoiets lees.

Dezelfde organisatie die dit georganiseerd heeft, doet ook heel veel aan welzijnswerk in Pakistan. Dus je argument gaat niet op.

knuppeltje
13-03-08, 20:59
Dezelfde organisatie die dit georganiseerd heeft, doet ook heel veel aan welzijnswerk in Pakistan. Dus je argument gaat niet op.

Laten ze daar voortaan dan al hun energie insteken, lijkt me uitstekend.

Slinger
13-03-08, 21:35
Dinsdag, 4 maart 2008
I love Muhammad (vzmh)
Umar Mirza

Onlangs waren weer de Deense cartoons gepubliceerd om te laten zien hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is. De cartoons kunnen hard aankomen voor degenen die een diepe band met de Profeet (vzmh) hebben. In Pakistan heeft de organisatie Minhaj-ul-Quran er op een bijzondere manier op gereageerd: gewoon laten zien hoeveel je van de Profeet (vzmh) houdt.

Dit is een prachtige manier (met name in een land als Pakistan) om te zeggen: "Ik hou van mijn Profeet Muhammad (vzmh) en daar kan geen enkele cartoon wat aan doen." Laat je niet gek maken, liefde overwint alles!

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?url=archives/1488-I-love-Muhammad-vzmh.html&serendipity[csuccess]=true#feedback

Hulde! :duim:

De profeet zelf zou heel anders gereageerd hebben...

knuppeltje
13-03-08, 22:07
De profeet zelf zou heel anders gereageerd hebben...

Weet jij wel hoe dat zwaard van hem van heette?

Dhoe al-Fakar, ofwel- het zwaard dat altijd gereed is. :cool:

Slinger
14-03-08, 06:29
Weet jij wel hoe dat zwaard van hem van heette?

Dhoe al-Fakar, ofwel- het zwaard dat altijd gereed is. :cool:


Dat zijn zwaard altijd gereed was,dat heeft hij inderdaad bij vele gelegenheden laten zien...

knuppeltje
14-03-08, 09:14
Dat zijn zwaard altijd gereed was,dat heeft hij inderdaad bij vele gelegenheden laten zien...

Niet zo sarcastisch jongeman, das nergens voor nodig. :ego:

Charlus
14-03-08, 09:17
Dat zijn zwaard altijd gereed was,dat heeft hij inderdaad bij vele gelegenheden laten zien...
Niet zo sarcastisch jongeman, das nergens voor nodig. :ego:
En dat terwijl moslims altijd zo aardig zijn te benadrukken dat ook zij Jezus heel hoog hebben zitten.

knuppeltje
14-03-08, 12:10
En dat terwijl moslims altijd zo aardig zijn te benadrukken dat ook zij Jezus heel hoog hebben zitten.

Im het vaandel bedoel je?
Zolang het maar geen Nederlandse zijn denk. :wink:

Tomas
14-03-08, 12:19
Wat is er tegen straal negeren wat een of andere minkukel in een land dat je op de wereldkaart niet kan vinden in een krantje krabbelt? Met betrekking tot onkwetsbare, superheilige, almachtige godsdienst en zijn initiator?

Cultivering van je minderwaardigheidscomplex?

Zag gister één of andere dominee ofzo uit zeeland die verhaal kwam halen bij de publicist van een lokaal krantje waar een onschuldig spotprentje in stond dat ietwat gebaseerd was op het laatste avondmaal. Als je had gezien hoe die debiel reageerde, dan valt het wel weer mee hoe mensen in zo'n achterlijk land als afghanistan reageren.

Witte78
14-03-08, 14:09
Sja, wat maken wij hollanders ons toch druk over een handjevol pakistanen die zich druk maken over een handjevol hollanders.

Tomas
14-03-08, 14:20
Sja, wat maken wij hollanders ons toch druk over een handjevol pakistanen die zich druk maken over een handjevol hollanders.

Maak je toch niet zo druk om mensen die zich druk maken om een handje vol pakistanen die zich druk maken.

Witte78
14-03-08, 14:53
Maak je toch niet zo druk om mensen die zich druk maken om een handje vol pakistanen die zich druk maken.


Ik doe gewoon mee met de hype om je druk te maken over onrelevante dingen. Niks om je druk over te maken.

Tomas
14-03-08, 16:06
Ik doe gewoon mee met de hype om je druk te maken over onrelevante dingen. Niks om je druk over te maken.

Ik maak me niet druk! Ik snap alleen niet waar jij je druk over maakt!

Witte78
14-03-08, 17:24
Ik maak me niet druk! Ik snap alleen niet waar jij je druk over maakt!

Sorry, ik heb het veelste druk, geen tijd om het je uit te leggen.

H.P.Pas
14-03-08, 17:52
Mijn drukker drukt in droeve druk;
Want `t drukken drukt hem weinig druk:
`t Waar geen bedrukte drukker,
Viel `t drukken maar wat drukker.

Orakel
14-03-08, 19:08
"Tracht de menschen te verwarren, hen bevredigen valt zwaar".

pureMaroc
14-03-08, 19:17
Stelletje zwaar onderdrukte druktemakertjes.
Blijf on-topic.

Slinger
15-03-08, 18:07
En dat terwijl moslims altijd zo aardig zijn te benadrukken dat ook zij Jezus heel hoog hebben zitten.

Het is niet goed dat verschillen altijd maar worden weggepoetst.

pureMaroc
16-03-08, 18:48
Moslims hebben alle profeten hoog zitten.
Je moet de verschillen vergeten en je richten op de overeenkomsten.
En bovendien, is het nou niet fijn te weten dat jouw profeet ook door andere gelovigen wordt gewaardeerd?

Slinger
16-03-08, 20:59
Moslims hebben alle profeten hoog zitten.
Je moet de verschillen vergeten en je richten op de overeenkomsten.
En bovendien, is het nou niet fijn te weten dat jouw profeet ook door andere gelovigen wordt gewaardeerd?

Alleen al het feit dat Jezus een profeet wordt genoemd is een belediging voor christenen en ook godslastering.

pureMaroc
16-03-08, 22:03
Alleen al het feit dat Jezus een profeet wordt genoemd is een belediging voor christenen en ook godslastering.

Zou je denken?
Ach ja, das waar ook: voor Christenen is hij de zoon van God.
Zo zien wij hem niet en hij zou willen dat jullie dat ook zouden inzien.

chirpy
16-03-08, 22:43
Zou je denken?
Ach ja, das waar ook: voor Christenen is hij de zoon van God.
Zo zien wij hem niet en hij zou willen dat jullie dat ook zouden inzien.

Voor mij is Mohammed ook geen profeet, maar eerder een machtswellusteling die van honderden doden niet wakker lag.

pureMaroc
16-03-08, 22:44
Voor mij is Mohammed ook geen profeet, maar eerder een machtswellusteling die van honderden doden niet wakker lag.

Jij bent zielig.

Slinger
16-03-08, 22:51
Zou je denken?
Ach ja, das waar ook: voor Christenen is hij de zoon van God.
Zo zien wij hem niet en hij zou willen dat jullie dat ook zouden inzien.

JIj bent superzielig als je je met de inhoud van ons geloof bemoeit.

Slinger
16-03-08, 22:52
Voor mij is Mohammed ook geen profeet, maar eerder een machtswellusteling die van honderden doden niet wakker lag.


Dat is inderdaad wel een kenmerkend verschil met Jezus.

pureMaroc
16-03-08, 22:58
Ach, jullie hebben elkaar wel gevonden. Sorry jongens, maar ik verlaag mij niet tot jullie praktijken.
Ik ben blij met mijn geloof, Ik hou super veel van mijn profeet. En wat jullie ervan vinden laat mij koud.

Slinger
16-03-08, 22:59
Ach, jullie hebben elkaar wel gevonden. Sorry jongens, maar ik verlaag mij niet tot jullie praktijken.
Ik ben blij met mijn geloof, Ik hou super veel van mijn profeet. En wat jullie ervan vinden laat mij koud.

Heel verstandig. Blijf dan ook maar van het onze af.

pureMaroc
16-03-08, 23:05
Heel verstandig. Blijf dan ook maar van het onze af.

Jongen, je maakt slechte reclame voor je geloof.
Was het niet zo dat je mensen, hoe verloren dan, moet uitnodigen tot jouw geloof?
Maar bespaar je de moeite, voor een keer ben ik het met je eens. Ik zal zeer zeker van jouw geloof afblijven. Heb geen behoefte aan.

Slinger
17-03-08, 05:24
Jongen, je maakt slechte reclame voor je geloof.
Was het niet zo dat je mensen, hoe verloren dan, moet uitnodigen tot jouw geloof?
Maar bespaar je de moeite, voor een keer ben ik het met je eens. Ik zal zeer zeker van jouw geloof afblijven. Heb geen behoefte aan.


Als iemand oprecht belangstelling heeft voor het geloof, dan moet je hem inderdaad uitnodigen. Maar niet op de manier van het christendom is eigenlijk een achterhaalde fase van de islam. dan moet je zeggen: even goede vrienden maar ik heb mijn geloof en jij hebt het jouwe. In het christendom staat Jezus centraal. Hij staat model voor een hele hoop christelijke waarden. Bij jullie is Mohammed de centrale figuur. Dat is een ander persoon met andere voorbeelden. Als je het christendom wil omarmen, dan moet je hem loslaten. Vind je ook niet dat het beter is om duidelijk te zijn dan allerlei vage verhalen op te hangen?

Rabi'ah.
17-03-08, 09:49
@ Slinger: Niet de profeet Mohammed (vrede zij met hem) maar Allah swt is in onze religie de centrale "figuur".

Dat is een wezenlijk verschil tussen de islam en het christendom, dat christenen vaak niet begrijpen.

knuppeltje
17-03-08, 10:04
@ Slinger: Niet de profeet Mohammed (vrede zij met hem) maar Allah swt is in onze religie de centrale "figuur".

Dat is een wezenlijk verschil tussen de islam en het christendom, dat christenen vaak niet begrijpen.


Dat zou je met al dat kabaal om die prentjes toch niet zeggen.

chirpy
17-03-08, 13:02
Jij bent zielig.

En wanneer die bewering nu eens op feiten berust? Wie is er dan zielig?
Probeer in dit verband nu eens niet als een gelovige te praten met oogkleppen , maar als een weldenkend mens.

chirpy
17-03-08, 14:55
Het verschil tussen Jezus en Mohammed is toch dat Jezus vredelievend was en uitnodigde om met hem mee te gaan. Bij Mohammed had je weinig keus, of geloven zoals hij of de dood.
Dat later toen vorsten dachten almachtig te zijn en het geloof als een staatsaangelegenheid werd gezien, er zeer velen over de kling zijn gejaagd, doet niets af aan het fundamentele verschil tussen het Christendom en de Islam. Beide prediken zij vrede, alleen voor de Islam zal er alleen vrede heersen indien iedereen Islamitisch wordt.

Slinger
17-03-08, 16:43
@ Slinger: Niet de profeet Mohammed (vrede zij met hem) maar Allah swt is in onze religie de centrale "figuur".

Dat is een wezenlijk verschil tussen de islam en het christendom, dat christenen vaak niet begrijpen.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met dat wezenlijke verschil. Kun je dat nader uitleggen?

pureMaroc
17-03-08, 18:05
En wanneer die bewering nu eens op feiten berust? Wie is er dan zielig?
Probeer in dit verband nu eens niet als een gelovige te praten met oogkleppen , maar als een weldenkend mens.

Mijn geloof, mijn liefde voor de profeet Mohamed(vzm) heeft van mij een weldenkend mens gemaakt. Hier ben ik dankbaar voor.
De Islam betekent vrede en dit gevoel ervaar ik ook in mijn hart. Als dit betekent dat ik met mijn hart kijk ipv met mijn ogen dan zijn die oogkleppen misschien niet eens zo'n verkeerd idee.

Slinger
17-03-08, 21:18
Mijn geloof, mijn liefde voor de profeet Mohamed(vzm) heeft van mij een weldenkend mens gemaakt. Hier ben ik dankbaar voor.
De Islam betekent vrede en dit gevoel ervaar ik ook in mijn hart. Als dit betekent dat ik met mijn hart kijk ipv met mijn ogen dan zijn die oogkleppen misschien niet eens zo'n verkeerd idee.

Dat bedoel ik, als jij 'vrede in je hart voelt' dan is jou geloof prima voor jou en hoef je niet verder te zoeken. Overigens vind ik dat dat gevoel beter bij het christendom past dan bij de islam.

pureMaroc
17-03-08, 22:52
Dat bedoel ik, als jij 'vrede in je hart voelt' dan is jou geloof prima voor jou en hoef je niet verder te zoeken. Overigens vind ik dat dat gevoel beter bij het christendom past dan bij de islam.

Jongen, je wilt gewoon het laatste woord hebben. Be my guest.

knuppeltje
18-03-08, 09:18
Jongen, je wilt gewoon het laatste woord hebben. Be my guest.

Nee..dat verzin je. :wijs:

chirpy
19-03-08, 14:37
Mijn geloof, mijn liefde voor de profeet Mohamed(vzm) heeft van mij een weldenkend mens gemaakt. Hier ben ik dankbaar voor.
De Islam betekent vrede en dit gevoel ervaar ik ook in mijn hart. Als dit betekent dat ik met mijn hart kijk ipv met mijn ogen dan zijn die oogkleppen misschien niet eens zo'n verkeerd idee.

Ik wil je geenszins aanvallen in je geloof. Daar blijf ik van af.
Slecht wilde ik aanvoeren dat indien we ons geloof eens op de feiten zouden onderzoeken, we soms moeten erkennen dat er veel mis is.

Je kunt van Mohammed houden, maar erken dan ook dat een deel van zijn optreden erg omstreden is in het licht van deze tijd. In dat verband had Hirshi natuurlijk gelijk, heb ik gelijk. Schuif de negatieve aspecten van een geloof nu niet onder de mat. Er wordt t.a.v. de ongelovigen, de honden of hoe zij ook genoemd worden, toch heel gespierde taal gebruikt en de vrees bestaat dat zij die echt met oogkleppen geloven deze woorden als enige waarheid gaan aannemen en ten uitvoer brengen. Probeer als christen maar eens in Pakistan je geloof te belijden.
Hans Jansen zegt ook dat de vrede bij de Islam hoort, alleen wel indien iedereen Islamiet is.
Geloven doe je met je hart, maar als ik zou moeten geloven in de waarheid van de Koran, dan zou ik echt een pacemaker nodig hebben.