PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer worden homo’s eens volwassen?



Qaiys
08-03-08, 13:26
Wanneer worden homo’s eens volwassen?

vrijdag 7 maart 2008 19:04

‘Waarom proberen iets te handhaven wat eigenlijk niet te handhaven is, wat verder weinig hinder oplevert en voor een bepaalde groep juist veel plezier betekent?’

Stel: u moet na een nachtje stappen en na sluitingstijd opeens nodig naar het toilet. U zoekt tussen de struiken en vindt een fijne boom om tegen aan te plassen. Dan loopt u grote kans een bon te krijgen van onze -soms ook ’s nachts- wakkere dienders.

Geen probleem
Maar als u op klaarlichte dag seks hebt in een park of daarnaar opzichtig hengelt, al dan niet in ontklede staat, is dat plots geen enkel probleem. Althans dat vinden het Landelijk ExpertiseCentrum Diversiteit (LECD) van de politie en homo-organisatie COC.

Ze vinden ook vele politici aan hun zijde, zoals de GroenLinkse Paul van Grieken, wethouder van het stadsdeel Oud-Zuid. Hij wil van het Amsterdamse Vondelpark een Vaandelpark maken. Van Grieken is ook de auteur van de beginvraag van dit stuk: ‘Waarom proberen iets te handhaven wat eigenlijk niet te handhaven is, wat verder weinig hinder oplevert en voor een bepaalde groep juist veel plezier betekent?’ Een vraag die gemakkelijk te beantwoorden is.

Handhaven moet omdat er wel degelijk sprake is van hinder. Tegenover het plezier van enkelen, staan de ergernissen van velen. Parken niet zijn bedoeld als openbare parenclubs en op die wijze ontstaan no go-areas voor mensen, bijvoorbeeld gezinnetjes met kinderen, die niet geconfronteerd wensen te worden met openbare schennisplegers.

Potenrammen
Dat geldt mijns inziens ook als dit heteroseksuele ‘cruisers’ zou betreffen, maar dit komt in de regel minder vaak voor. Tot slot: potenrammen is óók moeilijk te handhaven. Volgens de logica van Van Grieken kunnen we daar dan beter ook maar mee stoppen.

Ik heb al eerder betoogd dat potenrammen uit den boze is, maar het confisqueren van coniferen vóór en dóór homo’s zou dat eveneens moeten zijn. In de ijver om onze homoseksuele medemens te vrijwaren van allerlei ongerief zoals discriminatie en geweld, schiet het gezag compleet door in positieve discriminatie en het meten met twee maten. De politie is je beste vriend, maar alleen of vooral als je homo bent.

Voorts kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijk toegeeflijke houding te maken heeft met de grote oververtegenwoordiging van homo’s in de politiek, in het bijzonder in de Randstad. De politiek moet wat dit aangaat volwassen opereren; homo’s hebben niet minder rechten dan anderen, maar ook niet meer.

Sommige homo’s kunnen misschien zelf ook eens eindelijk volwassen worden. Dan zijn uitwassen als homobossen en ‘parkseks’ niet meer nodig.


http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/196270/weblogid/51/index.html

Rabi'ah.
08-03-08, 13:38
Ik heb al eerder betoogd dat potenrammen uit den boze is, maar het confisqueren van coniferen vóór en dóór homo’s zou dat eveneens moeten zijn. In de ijver om onze homoseksuele medemens te vrijwaren van allerlei ongerief zoals discriminatie en geweld, schiet het gezag compleet door in positieve discriminatie en het meten met twee maten. De politie is je beste vriend, maar alleen of vooral als je homo bent.

Voorts kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijk toegeeflijke houding te maken heeft met de grote oververtegenwoordiging van homo’s in de politiek, in het bijzonder in de Randstad. De politiek moet wat dit aangaat volwassen opereren; homo’s hebben niet minder rechten dan anderen, maar ook niet meer.

Sommige homo’s kunnen misschien zelf ook eens eindelijk volwassen worden. Dan zijn uitwassen als homobossen en ‘parkseks’ niet meer nodig.


http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/196270/weblogid/51/index.html


Helemaal mee eens. Ik heb geen zin om als ik 's middags in het park wil picknicken, geconfronteerd te worden met mensen, of ze nou homo of hetero zijn, die seks hebben.

Dat doen ze maar lekker thuis of in een hotelkamer, zonder andere parkbezoekers daarmee te confronteren en tot last te zijn.

AdamRon
08-03-08, 13:59
Het was een paar jaar geleden, liep toen te wandelen in the Westerark in Amsterdam op een zomerse dag.. het was warm en er waren dames die daar topless lagen te zonnen, op zich niets mis mee... maar wat mij opviel was dat op nog geen 20 meter afstand een aantal heren in jurken zogenaamd aan het praten waren en zag ze steeds kijken in de richting van die dame.

Ben vervolgens naar deze heren toegelopen en heb ze gevraagd of het spannend was.. ze gaven geen antwoord maar keken mij aan met zo een veelbetekenende blik..

Heb ze toen te kennen gegeven dat ze nogal hypocriet zijn omdat ze hier aan het discusseren waren op nog geen 20 meter van die topless dame en maar kijken.. k heb ze verteld of ze niets beters te doen hadden.

Ze vroegen wel.. hoezo hypocriet.

Zei toen.. je loopt heer je ogen uit te kijken naar al dat (onreine) bloot terwijl je eigen vrouw zit ingepakt van top tot teen..

Ze moeten zich schamen

mark61
08-03-08, 14:03
Er staan nogal wat leugens in dat artikel. Niemand zegt dat dat overdag en naakt moet kunnen. Lees dan eerst even het artikel dat ik hier vannacht al plaatste.

'Heterosexuele cruisers' zijn verliefde stelletjes die zitten te zoenen op een bankje, dat is dan opeens kosjer. En ja soms tref je in de natuur wel eens euh natuurlijke bezigheden aan. Big deal.

Niks als homofobie c.q. sexueel puritanisme in het algemeen.

Wie denkt dat ie uit moet maken of andere mensen zich 'volwassen' gedragen? Ik zie hier ook alleen maar een zootje kleuters van rond de 30. Hoe oud zou zo'n Lihoed nou zijn?

mulan
08-03-08, 14:09
Het was een paar jaar geleden, liep toen te wandelen in the Westerark in Amsterdam op een zomerse dag.. het was warm en er waren dames die daar topless lagen te zonnen, op zich niets mis mee... maar wat mij opviel was dat op nog geen 20 meter afstand een aantal heren in jurken zogenaamd aan het praten waren en zag ze steeds kijken in de richting van die dame.

Ben vervolgens naar deze heren toegelopen en heb ze gevraagd of het spannend was.. ze gaven geen antwoord maar keken mij aan met zo een veelbetekenende blik..

Heb ze toen te kennen gegeven dat ze nogal hypocriet zijn omdat ze hier aan het discusseren waren op nog geen 20 meter van die topless dame en maar kijken.. k heb ze verteld of ze niets beters te doen hadden.

Ze vroegen wel.. hoezo hypocriet.

Zei toen.. je loopt heer je ogen uit te kijken naar al dat (onreine) bloot terwijl je eigen vrouw zit ingepakt van top tot teen..

Ze moeten zich schamen

En dit heeft weer eens niets met het onderwerp te maken maar geniet van je wishfull thinking moment.

AdamRon
08-03-08, 14:15
En dit heeft weer eens niets met het onderwerp te maken maar geniet van je wishfull thinking moment.

Wat ik eigenlijk naar voren brobeerde te brengen is dat een hoop mensen hypocriet zijn.. Ook ik stel mijn vraagtekens met sex op klaarlichte dag in een park.. dat kane je ergens anders ook doen.

Ook ik heb in de avond uren liggen biljarten in het park...

Maar een hoop mensen die er zich aan storen zijn in principe zelf geen haar beter

AdamRon
08-03-08, 14:17
En het is geen wishfull thinking... dit is klinklare waarheid in Amsterdam.... ik zie het niet eens meer.. vind het leuker om een leuk geklede dame te zien als ik op het terras van Vertigo zit

mark61
08-03-08, 14:21
Cruisen homo's in het Vondelpark gedoogd

Gepubliceerd: 7 maart 2008 13:04 | Gewijzigd: 7 maart 2008 16:39
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 7 maart. Het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid wil het cruisen door homo’s in het Vondelpark gedogen en strenger controleren op loslopende honden. Honden op het fietspad veroorzaken meer overlast dan homo’s die seks hebben in het openbaar, is de gedachte.Dat blijkt uit de conceptnota Gebruik Vondelpark. Doel van het plan is het park, dat jaarlijks 10 miljoen mensen trekt, „zo toegankelijk mogelijk te houden”.

Het stadsdeel erkent dat seksuele handelingen in de openbare ruimte verboden zijn, maar wil het cruisen toch gedogen. Als het ’s avonds of ’s nachts gebeurt, homo’s geen condooms achterlaten en kinderspeelplaatsen mijden, geeft cruisen nauwelijks overlast, meent stadsdeelwethouder Paul van Grieken (GroenLinks). Opvallend is dat het stadsdeel wel wil optreden tegen naaktlopers.

Volgens Robert Reinders Folmer, oud-voorzitter van de Vereniging Vrienden van het Vondelpark, zijn cruisende homo’s bij het rosarium, een rozenperk, al jaren als een feit. „Het cruisen heeft bestaansrecht, dat bestaat hier al heel lang. Iedereen weet wat daar bij die rozen gebeurt. En gezien het late tijdstip veroorzaken de heren nauwelijks overlast.” De huidige voorzitter, Peter van Woensel Kooy, is blij met de regels, maar „we willen niet dat half Nederland hier met zwarte petten gaat rondlopen”.

Uit publieksonderzoek blijkt dat bezoekers van het Vondelpark zich het meest ergeren aan afval en zwerfvuil. Hondenpoep en loslopende honden komen op de tweede en derde plaats. Andere klachten betreffen onder andere wildplassen, voetballen en barbecuen.

Het stadsdeel wil nu meer ‘hondenpoephaltes’ en openbare toiletten plaatsen en kunstgrasvelden aanleggen voor voetballers. Grillen mag alleen nog maar op een stabiele barbecue op pootjes. Open vuur blijft verboden.

De nota wordt rond de zomer definitief vastgesteld.